PDA

Bekijk Volledige Versie : Dumpte Israëlische Mossad killerhaai in Egyptische wateren?



HUISBAAS
08-12-10, 11:53
Gisteren verklaarde de Egyptische minister van toerisme dat er weer vrolijk kan gezwommen worden in badplaats Sharm-el-Sheikh. Vandaag luidt het uit Egyptische regeringsbronnen dat de agressieve haai, die zondag nog een Duitse toeriste om het leven bracht, in hun wateren is gezet door de Mossad, de geheime Israëlische inlichtingendienst. Mohamad Abdel Fadil Shousha.

http://static2.hln.be/static/FOTO/pe/3/8/4/media_xl_3969559.jpg?20101207093102

Spionnen van Mossad hebben de haai in Egyptische wateren gezet, luidt de aanklacht. Mohamad Abdel Fadil Shousha, een regionale regeringsmedewerker, bevestigt vaag. "De geruchten als zou Mossad achter de dodelijke haai zitten om het toerisme in Egypte te schaden, is niet onmogelijk. Maar er is nog tijd nodig om dat 100% te kunnen bevestigen."

Ondertussen worden toeristen verteld dat ze rustig terug in zee kunnen. "Lokale ambtenaren lopen de hele kuststreek af om mee te delen dat de zee opnieuw veilig is en er gezwommen kan worden", zegt de Britse vakantieganger Jim Kennedy in 'The Sun'. "Zeker in het ondiep water zouden er geen risico's zijn. In het diep water daarentegen zijn ze niet helemaal zeker van de veiligheid. Na wat er zondag gebeurd is, ben ik zelfs van dat eerste niet volledig overtuigd. Echt roekeloos hoe Egypte hier met de levens van toeristen speelt."

De Britse reisbureaus Thomson en First Choice schrapten gisteren alvast al hun bootexcursies en watersportactiveiten en adviseerden uit het water te blijven. (odbs)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Fulanadetal
08-12-10, 12:57
Ja, natuurlijk. Uit de zionistische haaienfokkerij. Een soort Dolfinarium maar dan anders.


Er is een betere verklaring. Waarschijnlijk is er iemand geweest die de haaien voerde, ten behoeve van uitjes voor toeristen. Daardoor zijn ze mensen als bron van voeding gaan zien. Als de voerder is gestopt, gaan de haaien verder zoeken.
Die zijn eraan gewend geraakt. Dit gevoegd bij de overbevissing waardoor haaien sowieso meer honger hebben.

Bofko
08-12-10, 15:10
Het kunnen natuurlijk ook de moedjahedien zijn. Het is niet voor het eerst dat er toeristen aangevallen zijn in Egypte.

Slinger
08-12-10, 15:12
Het kunnen natuurlijk ook de moedjahedien zijn. Het is niet voor het eerst dat er toeristen aangevallen zijn in Egypte.

Het was een zelfmoordhaai.

tanger'73
08-12-10, 16:13
De inlichtingendiensten gaan er wel op vooruit. 'K wist nog niet dat er mossad agenten waren, opgeleid en vermomd als haaien?

Fulanadetal
08-12-10, 19:57
Dit is er eentje voor bejaarden zoals ik. Wat vond ik dit leuk.
Toen sprak ie nog geen portugees.

YouTube - Mr Jaw O Sr Tubarão - O Bobo Voador

ronald
08-12-10, 20:55
Weer een klein steentje bijgedragen voor het ontwikkelende gen "de zionisten hebben weer iets slechts gedaan". Ben benieuwd bij hoevelen zoiets blijft hangen in hun achterhoofd.

Joesoef
08-12-10, 21:02
:chef:

Max Stirner
08-12-10, 23:45
Even voor het perspectief:

Voor iedere mens die gedood wordt door een haai, worden er 10.000.000 haaien gedood door de mens.



Het was wellicht rechtvaardiger geweest als deze haai een Chinees te pakken had genomen, dat dan weer wel.

Bofko
09-12-10, 00:05
Even voor het perspectief:

Voor iedere mens die gedood wordt door een haai, worden er 10.000.000 haaien gedood door de mens.



Het was wellicht rechtvaardiger geweest als deze haai een Chinees te pakken had genomen, dat dan weer wel.

Ken je het boek ' De Zwerm' van Frank Schätzing ?

Max Stirner
09-12-10, 00:26
Ken je het boek ' De Zwerm' van Frank Schätzing ?


ehmmm... : 926 blz ?!?


Is het echt een aanrader ? Als je 'ja' zegt, ga ik het bestellen ; - )

(over het algemeen lees niet heel veel fictie, en zeker geen Da Vinci Code-achtige verhalen ...)


In dit geval is de realiteit overigens zo schokkend, daar kan geen fictie tegen op:

http://www.bol.com/nl/p/engelse-boeken/empty-ocean/1001004002367560/index.html

Bofko
09-12-10, 00:40
ehmmm... : 926 blz ?!?


Is het echt een aanrader ? Als je 'ja' zegt, ga ik het bestellen ; - )

(over het algemeen lees niet heel veel fictie, en zeker geen Da Vinci Code-achtige verhalen ...)


In dit geval is de realiteit overigens zo schokkend, daar kan geen fictie tegen op:

http://www.bol.com/nl/p/engelse-boeken/empty-ocean/1001004002367560/index.html

Als niet-SF-liefhebber was ik er wel door gegrepen moet ik zeggen. In heel korte tijd uitgelezen.Minimale science-fiction met een maximum aan correcte wetenschappelijke feiten.

Ik heb de neiging om echte wetenschappelijke boeken hierover niet te lezen. Te deprimerend.En hopelijk te pessimistisch.

super ick
09-12-10, 11:13
Ze blijven ook bezig die ajaxsupporters.

Max Stirner
09-12-10, 18:26
Als niet-SF-liefhebber was ik er wel door gegrepen moet ik zeggen. In heel korte tijd uitgelezen.Minimale science-fiction met een maximum aan correcte wetenschappelijke feiten.

Ik heb de neiging om echte wetenschappelijke boeken hierover niet te lezen. Te deprimerend.En hopelijk te pessimistisch.



Hmmm .... ben (als niet SF liefhebber) toch wel nieuwsgierig ..... maar het 'to-do'-lijstje wordt langzamerhand wel een beetje lang, 926 blz langer om precies te zijn ....


:)

Abu_Hurayrah
09-12-10, 22:54
Zwak om Israël als dader aan te wijzen, haaien zijn vissen en die leven nu eenmaal in de zee.

Ga liever bij jezelf te rade en vergewis je ervan wat de meerwaarde van een badplaats is voor een mooie plek in het Paradijs.

fisherman1969
09-12-10, 23:11
Zwak om Israël als dader aan te wijzen, haaien zijn vissen en die leven nu eenmaal in de zee.

Ga liever bij jezelf te rade en vergewis je ervan wat de meerwaarde van een badplaats is voor een mooie plek in het Paradijs.

Indd zeer zwak !
Belachelijk gewoon , Israel heeft genoeg andere methodes om Egypte evt te pesten , en laten we niet vergeten dat ze zelf belang hebben bij een veilige
Rode zee gewoon omdat ze zelf daar een belangrijke toeristen plaats hebben .

Bofko
09-12-10, 23:42
Ga liever bij jezelf te rade en vergewis je ervan wat de meerwaarde van een badplaats is voor een mooie plek in het Paradijs.

:duizelig: Kun je voor 'badplaats' ook niet gewoon ieder ander zelfstandig naamwoord invullen ?

Abu_Hurayrah
09-12-10, 23:45
:duizelig: Kun je voor 'badplaats' ook niet gewoon ieder ander zelfstandig naamwoord invullen ?

Zelfkritiek is zeer belangrijk, ja.

Bofko
09-12-10, 23:46
Zelfkritiek is zeer belangrijk, ja.

Ja dat klopt. Maar ik mis even de link met het onderwerp.

Abu_Hurayrah
09-12-10, 23:52
Ja dat klopt. Maar ik mis even de link met het onderwerp.

Dat zegt dan iets over jouw inlevingsvermogen in de gevoels- en belevingswereld van een Moslim die wel een verband ziet tussen de oorzaak, wat het zondigen is en de leed die daarop volgt, als gevolg en als zuiverend gegeven.

Bofko
10-12-10, 00:01
Dat zegt dan iets over jouw inlevingsvermogen in de gevoels- en belevingswereld van een Moslim die wel een verband ziet tussen de oorzaak, wat het zondigen is en de leed die daarop volgt, als gevolg en als zuiverend gegeven.

Bedoel je nu dat de haai straffend optreedt namens God omdat een badplaats een zondige plek is?

Abu_Hurayrah
10-12-10, 00:12
Bedoel je nu dat de haai straffend optreedt namens God omdat een badplaats een zondige plek is?

Ik ga niet op de Troon van God zitten en bepalen wat de Wijsheid is achter het leed dat de slachtoffers van deze haaien hebben geleden. Wel kan ik je herhalen dat leed voor een Moslim een reinigend gegeven is, wat voor leed dan ook.

Bofko
10-12-10, 00:21
Ik ga niet op de Troon van God zitten en bepalen wat de Wijsheid is achter het leed dat de slachtoffers van deze haaien hebben geleden. Wel kan ik je herhalen dat leed voor een Moslim een reinigend gegeven is, wat voor leed dan ook.

Leed een plaats geven zou ik Iedereen aanraden.

Abu_Hurayrah
10-12-10, 00:34
Leed een plaats geven zou ik Iedereen aanraden.

De beste plaats voor leed is om het als een genade te zien.

Om het als een gegeven te zien die een verknipt zelfbeeld kan bijstellen en ervoor zorgt dat er met meer mededogen, nuance en meer bescheidenheid tegen het leven gekeken wordt.

Mensen die veel of zwaar lijden zien vaak alles in hun leven instorten, de mensen om wie ze gaven verlaten hen en de dingen die men vroeger deed doet men niet meer. Het is een reinigend gegeven met zaken die erbij komen en zaken die erdoor wegvallen.

Bofko
10-12-10, 00:54
De beste plaats voor leed is om het als een genade te zien.

Hmm .Leed = genade = kwijtschelding van zonden.....

Ik relateer leed niet aan goed en kwaad. Dus dan speelt genade geen rol.

Abu_Hurayrah
10-12-10, 01:19
Hmm .Leed = genade = kwijtschelding van zonden.....

Ik relateer leed niet aan goed en kwaad. Dus dan speelt genade geen rol.

Ik relateer leed ook niet aan goed en kwaad. Als ik het daaraan zou relateren dan overerf ik het element van het kunnen kiezen tussen goed en kwaad naar het kunnen kiezen voor leed. Dat kan niet. Dus goed en kwaad is een gegeven, maar leed is een ander gegeven. Iemand die alleen goed doet, die kan nog steeds leed ondervinden, als beproeving en standvastigheid van het geloof die diep genoeg zit, of niet diep genoeg zit. Leed is dus ook een onderscheidingsmiddel, die het kaf van het koren scheidt. Dus ik heb het nu als een genade (voor Moslims) gekenmerkt en als een kwijtschelding (van zonden), maar ook als onderscheidingsmiddel tussen de sterke en de zwakke gelovige.

Maar ik heb nu veel gezegd over mijn visie, zoals hoe ik het begrijp. Mijn vraag aan jou is nu hoe jij leed een plaats geeft of wat jouw visie is over het noodzakelijk gegeven van het lijden in een mensenleven?

Fulanadetal
10-12-10, 07:50
Moeder Natuur straft de de gulzige mensheid die de oceanen leeg vist.

Max Stirner
10-12-10, 10:26
Moeder Natuur straft de de gulzige mensheid die de oceanen leeg vist.


Exact, en al het geleuter over God neemt niet weg dat wij druk bezig zijn om zijn creatie te verkrachten.


Arrogante, losgeslagen, moorddadige, suicidale apen zijn we; en niet veel meer dan dat.

super ick
10-12-10, 10:53
Het zou mooi zijn als de mensen ter plaatse ook de belachelijkheidsgraad van deze verdachtmaking inzien. Dat men er inderdaad doorheen prikt en zich eens af gaat vragen waarom altijd de Joden of Israel verdacht gemaakt worden.
Waarom gaat er niemand een lichtje op nav dergelijke kulberichten.
Hier doen we er lachering over maar ter plaatste komt het uit de koker van een 'official' en niet zomaar een of andere gekke haatbaard.

Bofko
10-12-10, 10:58
Ik relateer leed ook niet aan goed en kwaad. Als ik het daaraan zou relateren dan overerf ik het element van het kunnen kiezen tussen goed en kwaad naar het kunnen kiezen voor leed. Dat kan niet. Dus goed en kwaad is een gegeven, maar leed is een ander gegeven. Iemand die alleen goed doet, die kan nog steeds leed ondervinden, als beproeving en standvastigheid van het geloof die diep genoeg zit, of niet diep genoeg zit. Leed is dus ook een onderscheidingsmiddel, die het kaf van het koren scheidt. Dus ik heb het nu als een genade (voor Moslims) gekenmerkt en als een kwijtschelding (van zonden), maar ook als onderscheidingsmiddel tussen de sterke en de zwakke gelovige.


Leed is idd. niet te kiezen en ook 'goede' mensen hebben ermee te maken.
Maar op een dieper niveau relateer jij leed wel aan goed en kwaad.Want anders is genade helemaal niet nodig.Tenzij het gaat over de genade van iemand die jij pijn gedaan hebt en jij lijdt onder de gewetenswroeging
daarover, en die ander vergeeft jou.Maar jij bedoelt volgens mij de goddelijke genade.

Na leed volgt een rouwproces. En de uitkomst kan zijn dat je er sterker en beter uitkomt, maar dat hoeft niet. Kennelijk noem jij degene die er beter uitkomt een sterke gelovige.




Maar ik heb nu veel gezegd over mijn visie, zoals hoe ik het begrijp. Mijn vraag aan jou is nu hoe jij leed een plaats geeft of wat jouw visie is over het noodzakelijk gegeven van het lijden in een mensenleven?

Je hebt verschillende soorten leed : pijn, frustratie, verdriet, haat, afgunst, negatief zelfbeeld,psychisch lijden, fysiek lijden, etc. Bij sommigen ligt de oorzaak bij jezelf (haat en afgunst bijv.) , bij ander soorten leedveroorzakers is dat niet zo (natuurrampen, ziekte (maar weer niet alle ziektes), het verliezen van een geliefde of een kind bijv.).
Zelf veroorzaakt leed is op te lossen door (zelf)kennis en inzicht.

Eentje die heel veel voorkomt is een soort idee-leed. "De mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest". Dat wil zeggen : Het gaat nu goed maar straks gaat het misschien wel fout en je lijdt nu al onder dat idee. Dit is op te lossen door een optimistische levenshouding of een ander inzicht bijv. meer relativeringsvermogen.

Blijft over het leed dat je buiten jezelf overkomt.Daar valt niet zo heel veel anders over te zeggen. 'Het leed een plaats geven' is niet anders dan een soort acceptatie, na het rouwproces, in je levensbeschouwelijke voorstelling.
Ik ken mensen die een kind verloren hebben. En daar dagelijks onder lijden. Maar die dat lijden naar de achtergrond weten te verplaatsen, die dat geleerd hebben, om verder normaal te kunnen functioneren.

Bofko
10-12-10, 11:00
Moeder Natuur straft de de gulzige mensheid die de oceanen leeg vist.

De Natuur als een soort God.....

mark61
11-12-10, 12:01
De Natuur als een soort God.....

Blijkbaar al net zo machteloos, voert een achterhoedegevecht.

Enfin, de natuur heeft geen doel, en het gaat mensen ook niet lukken de natuur te slopen, alleen te veranderen in iets wat mensen zelf niet leuk vinden.

fisherman1969
11-12-10, 22:58
Exact, en al het geleuter over God neemt niet weg dat wij druk bezig zijn om zijn creatie te verkrachten.


Arrogante, losgeslagen, moorddadige, suicidale apen zijn we; en niet veel meer dan dat.

INDD een apensoort !
Niks meer en niks minder ,een met REDE begaaft WEZEN !
:jeweetog: wie dat al jaren geleden al beweerde , de man(DARWIN) heeft volkomen gelijk gehad .