PDA

Bekijk Volledige Versie : Youp van 't Hek: Roomse rukkers



Slinger
08-12-10, 14:04
Roomse rukkers

De Belgische kardinaal Godfried Danneels probeerde de misdaad van zijn vriendje Roger Vangheluwe, die vieze bisschop van Brugge die zijn minderjarige neefje jarenlang seksueel misbruikt heeft, in de doofpot te stoppen. Dat legde hij later weer uit als een soort paniekvoetbal.

Het grappigste van de zaak vind ik dat diezelfde kardinaal Danneels ruim twee jaar geleden een grote bek had over de zelfgekozen dood van de aardige schrijver Hugo Claus. De paarse jurk had daar ethische bezwaren tegen!

Soms heb ik medelijden met God. Het moet toch verschrikkelijk zijn als je ziet dat je kerk door zo’n stelletje hypocriete viespeuken wordt bestuurd. Mannen die niet mogen neuken, terwijl dat toch een van de aangenaamste bezigheden op deze aardbol is. Oscar Wilde zei ooit: “Ook al vinden ze iets nog lekkerders uit, ik zal het er altijd bij blijven doen!” En doen die mannen het ook inderdaad niet? Was dat maar zo. Als ze als volwassen kerels elkaar zo nu en dan een handje helpen in een donker hoekje van de sacristie vind ik het prima, maar dat misbruiken van die weerloze kinderen is zo stuitend. Allerhande onschuldige misdienaartjes worden donkere biechtstoelen in getrokken waar ze de meest smerige handelingen onder de pij moeten verrichten. En als dit soort zaken nou een uitzondering is, maar het is schering en inslag. En in plaats van dat de paus vloekend en tierend vanaf zijn balkonnetje regelmatig tekeer gaat tegen deze misstanden moeten de excuses bijna uit de man gemarteld worden. Met heel veel diplomatieke omhaal wil de Heilige Vader na lang aandringen er wel eens iets heel summiers over zeggen. Maar onmiddellijk daarna staat een batterij priesters klaar om te vertellen dat het eigenlijk allemaal nogal meevalt. En het valt dus niet mee. Het is verschrikkelijk. Het is zelfs zo erg dat ik, zeker na de zaak Vangheluwe en Danneels, mijzelf betrap op het officieel willen verbieden van de RK kerk. Keihard sluiten die tenten met hun torens.

Dichtspijkeren die handel. Het is gewoon een criminele organisatie die door de celibaatregels aanzet tot seksueel geweld tegen onschuldige kinderen.

Negenhonderd mensen hebben alleen hier in Nederland al een soort aangifte gedaan. En ik weet zeker dat duizenden slachtoffers dat niet doen omdat de daders al dood zijn of omdat ze inmiddels medelijden met de bejaarde zwartrokken hebben.

En juist daarom vind ik het zo jammer dat de kabinetsformatie gisteravond is geknald. Ik was zo blij met Maxime Verhagen, de eerste katholiek die niet schuwde om met een partij in zee te gaan die voor het afschaffen van achterlijke godsdiensten is. Het leek me een uitgelezen moment om nu eindelijk die Roomsen te vertellen dat het klaar is met hun smerige gedoe.

Daarbij: God bestaat niet en mocht ie dat wel doen dan heeft hij niks met de schepping te maken. Stephan Hawking, toch niet de minste geringste geleerde, heeft dat deze week ook weer eens verklaard. André Rouvoet schijnt inmiddels heel geestig getwitterd te hebben dat de professor met bewijzen moet komen. Nee, de bewijzen uit de sprookjesbijbel zijn lekker duidelijk!

Dus eigenlijk was ik wel voor het nieuwe kabinet. Mits Maxime consequent zou zijn geweest en niet alleen voor het verbieden van de islam is. Nee, wat mij betreft moeten alle geloven er aan geloven!

En vooral het geloof dat het meest elementaire, namelijk de seksualiteit, aan bepaalde groepen gelovigen ontzegt, waardoor de meest gruwelijke excessen met kinderen plaatsvinden. Excessen die ook nog eens door een kardinaal onder het tapijt worden weggemoffeld. Die PVV was dus een goede keuze. Weg met de achterlijke godsdiensten. Maar helaas: het gaat dus niet door.

Komt er nog wel een CDA-congres of wordt die partij na deze onbegrijpelijke weken gewoon opgeheven? Dat de partij zo klein is dat het congres gemakkelijk bij Maxime in de achterkamer kan. Is uiteindelijk toch de kamer waar hij het liefst politiek bedrijft. Wat er na twee maanden modderen van de partij nog over is? Een fractie.

Youp van 't Hek