PDA

Bekijk Volledige Versie : Koningshuis Saudi-Arabië doet ook aan seks, drugs en rock 'n roll



Joesoef
08-12-10, 17:18
Koningshuis Saudi-Arabië 'seks, drugs en rock 'n roll'

www.telegraaf.nl

RIAAD - Wie dacht dat Saudi-Arabië een land was waar iedereen zich aan de streng islamitische wetgeving houdt, heeft het mis. De gewone sterveling wordt bestraft voor drankgebruik, maar het koningshuis is 'seks, drugs en rock 'n roll'.


Althans, dat melden nieuwe onthullingen van klokkenluiderswebsite Wikileaks. Medewerkers van de Amerikaanse ambassade beschrijven in het Britse Dagblad The Guardian de feesten die georganiseerd worden door leden van het het koningshuis als 'orgies van drank, drugs, sex en rock 'n roll.'



Zo zou er een losgeslagen Halloweenfeest zijn georganiseerd dat werd gesponsord door een Amerikaans energiedrankje. Alle islamitische taboes werden aan de kant geschoven en in ruil daarvoor kwam er cocaïne en hasj op tafel. De drank vloeide rijkelijk en ook prostituees ontbraken niet, zeggen de ambassadeurs.



De feestjes vinden plaats achter de door privélegers zwaarbewapende facades van de prinselijke paleizen. Voor de gewone burger in Saudi-Arabië wordt drank of drugsbezit zwaar bestraft. Op de zwarte markt kost een fles westerse vodka maar liefst 300 euro.

super ick
08-12-10, 17:24
He gaan de sjiieten hier nu de soenieten een beetje treiteren? :hihi:

tanger'73
08-12-10, 19:50
Lijkt me dat ze die strenge islamitische wetgeving die ze daar hebben, maar beter overboord kunnen kieperen als ze toch hetzelf niet kunnen naleven en hun boekje dubbel en dwars te buiten gaan.

StevieK
08-12-10, 20:24
Koningshuis Saudi-Arabië 'seks, drugs en rock 'n roll'

www.telegraaf.nl

RIAAD - Wie dacht dat Saudi-Arabië een land was waar iedereen zich aan de streng islamitische wetgeving houdt, heeft het mis. De gewone sterveling wordt bestraft voor drankgebruik, maar het koningshuis is 'seks, drugs en rock 'n roll'.


Althans, dat melden nieuwe onthullingen van klokkenluiderswebsite Wikileaks. Medewerkers van de Amerikaanse ambassade beschrijven in het Britse Dagblad The Guardian de feesten die georganiseerd worden door leden van het het koningshuis als 'orgies van drank, drugs, sex en rock 'n roll.'



Zo zou er een losgeslagen Halloweenfeest zijn georganiseerd dat werd gesponsord door een Amerikaans energiedrankje. Alle islamitische taboes werden aan de kant geschoven en in ruil daarvoor kwam er cocaïne en hasj op tafel. De drank vloeide rijkelijk en ook prostituees ontbraken niet, zeggen de ambassadeurs.



De feestjes vinden plaats achter de door privélegers zwaarbewapende facades van de prinselijke paleizen. Voor de gewone burger in Saudi-Arabië wordt drank of drugsbezit zwaar bestraft. Op de zwarte markt kost een fles westerse vodka maar liefst 300 euro.

Oeps, je was me al voor met dit artikel, sorry,....

sjo
08-12-10, 20:35
Lijkt me dat ze die strenge islamitische wetgeving die ze daar hebben, maar beter overboord kunnen kieperen als ze toch hetzelf niet kunnen naleven en hun boekje dubbel en dwars te buiten gaan.

Ach laat die mensen toch......De armoe houdt ons netjes he.......weet je nog ? Die rem zit er bij hun niet op.

gr.
sjo

fisherman1969
08-12-10, 20:36
Lijkt me dat ze die strenge islamitische wetgeving die ze daar hebben, maar beter overboord kunnen kieperen als ze toch hetzelf niet kunnen naleven en hun boekje dubbel en dwars te buiten gaan.

Een koningshuis dient als voorbeeld dacht ik.
Maar ik denk dat er wel meer regeringen daar in die omgeving zijn die dat aan hun laars lappen.
Als je alleen al keek naar het leven aan het voormalige (hof ) van Saddam Hoessein waar volop werdt gezopen en gehoerd en gesnoerd .
Bekend is ook de alcohol verslaving van de laatse Turkse Sulthans .
Dus eigenlijk niets nieuws onder de zon :rolleyes:

tanger'73
08-12-10, 20:51
Dus eigenlijk niets nieuws onder de zon :rolleyes:

Niks nieuws onder de zon, da's ronduit zeker.

super ick
09-12-10, 11:24
Een koningshuis dient als voorbeeld dacht ik.
Maar ik denk dat er wel meer regeringen daar in die omgeving zijn die dat aan hun laars lappen.


Steekpenningen, vakantiehuizen over de rug van arme plaatselijke bevolking, plezierreisjes laten betalen door het volk, onderhoud van je bootje afwentelen op de belastingbetaler, diverse buitenechtelijke realties inclucief nakomelingen er op nahouden.

Bedoel je dat?

knuppeltje
09-12-10, 11:32
Steekpenningen, vakantiehuizen over de rug van arme plaatselijke bevolking, plezierreisjes laten betalen door het volk, onderhoud van je bootje afwentelen op de belastingbetaler, diverse buitenechtelijke realties inclucief nakomelingen er op nahouden.

Bedoel je dat?

Ja, ja, steek er maar de (groene) draak mee.

rbn
09-12-10, 12:36
Dus eigenlijk niets nieuws onder de zon :rolleyes:

ja niks nieuws.. het is al jaren bekend dat een x-aantal leden van het saudische koningshuis zich niet aan de shari3ah houden..

rbn
09-12-10, 12:39
Lijkt me dat ze die strenge islamitische wetgeving die ze daar hebben, maar beter overboord kunnen kieperen als ze toch hetzelf niet kunnen naleven en hun boekje dubbel en dwars te buiten gaan.

hoezo? jij gooit toch ook niet de shari3ah overboord als je ziet dat er met ramadan moslims zijn die staan te eten tijdens het vasten?

Sallahddin
09-12-10, 12:47
Koningshuis Saudi-Arabië 'seks, drugs en rock 'n roll'

www.telegraaf.nl

RIAAD - Wie dacht dat Saudi-Arabië een land was waar iedereen zich aan de streng islamitische wetgeving houdt, heeft het mis. De gewone sterveling wordt bestraft voor drankgebruik, maar het koningshuis is 'seks, drugs en rock 'n roll'.


Althans, dat melden nieuwe onthullingen van klokkenluiderswebsite Wikileaks. Medewerkers van de Amerikaanse ambassade beschrijven in het Britse Dagblad The Guardian de feesten die georganiseerd worden door leden van het het koningshuis als 'orgies van drank, drugs, sex en rock 'n roll.'



Zo zou er een losgeslagen Halloweenfeest zijn georganiseerd dat werd gesponsord door een Amerikaans energiedrankje. Alle islamitische taboes werden aan de kant geschoven en in ruil daarvoor kwam er cocaïne en hasj op tafel. De drank vloeide rijkelijk en ook prostituees ontbraken niet, zeggen de ambassadeurs.



De feestjes vinden plaats achter de door privélegers zwaarbewapende facades van de prinselijke paleizen. Voor de gewone burger in Saudi-Arabië wordt drank of drugsbezit zwaar bestraft. Op de zwarte markt kost een fles westerse vodka maar liefst 300 euro.

Da's geen geheim : al lang bekend :

al die SA prinsen , prinsessen , & de rest van die achterlijk absoluut monarchie doen dat :

doen ze ook overaal in de wereld, inclusief in Marokko : vrouwen , alcoholo, drugs ...

vandaar dat Ibn Laden zijn strijd begon eerst tegen die corrupt monarchie....

Olive Yao
09-12-10, 12:48
hoezo? jij gooit toch ook niet de shari3ah overboord als je ziet dat er met ramadan moslims zijn die staan te eten tijdens het vasten?

Moslims eten wel tijdens de ramadan, ze verschuiven alleen de tijd waarin ze eten. Big deal.

Sallahddin
09-12-10, 12:49
hoezo? jij gooit toch ook niet de shari3ah overboord als je ziet dat er met ramadan moslims zijn die staan te eten tijdens het vasten?


Doen ze meettaal achter kamertjes thuis & vooraal in het buitenland ; inclusief in Marokko , al die hypocriet corrupt gedrag van ze !

P.S.: zeg, ben je echt Ait Ayt , heb ik vernomen ???

zo niet , waaroom heb je me als christen fundamentalist betiteld ...????

rbn
09-12-10, 13:07
Moslims eten wel tijdens de ramadan, ze verschuiven alleen de tijd waarin ze eten. Big deal.

inderdaad, daarom staat er: "..als je ziet dat er met ramadan moslims zijn die staan te eten tijdens het vasten"

rbn
09-12-10, 13:14
waaroom heb je me als christen fundamentalist betiteld ...????

als iemand herhaaldelijk probeert om mij christelijke normen op te leggen en me zelfs een "muslim fraud" noemt wanneer ik mij niet assimileer aan die christelijke normen dan noem ik zo'n iemand een christenfundamentalist..
:fpetaf:

Sallahddin
09-12-10, 13:15
...............

waaroom durf je mijun vragen niet te beaantwoorden dan ???

je kan niet zomaar mensen beschuldigen van dinges zonder bewijs of weerwoord ....

explain urself: ik dacht dat alleen God kon doordringen tot het bewustzijn van mensen ....

Sallahddin
09-12-10, 13:18
als iemand herhaaldelijk probeert om mij christelijke normen op te leggen en me zelfs een "muslim fraud" noemt wanneer ik mij niet assimileer aan die christelijke normen dan noem ik zo'n iemand een christenfundamentalist..
:fpetaf:

wat christelijke normen dan ??? !!!!!!!!! ben je gek ???


gek redenering van je bovendien :

al zou de hoofdletter een christelijk uitvinding zijn, wat maakt het uit als men God met een hoofdletter schrijft , iets wat je niet bereid bent te doen :

maakt me dat tot een christen fundamentalist ??? wat is dit voor idioot logica dan ???

vervolgens zei ik , als je niet bereid zou zijn God met een hoofdletter te schrijven , dan ben je een "muslim" fraud : al kent Arabisch geen hoofdletters :

God met een hoofdletter schrijven is een soort eerbied & respect jegens God : dat moet je als moslim wel snappen ...

Ben je trouwens wel Ait Ayt ??? dat zou een enorme schok & teleurstelling voor me zijn als je werkelijk Ait bent ...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

P.S.: ik ben wel een moslim pur sang joh : hoe kan je daaraan twijfelen ??? al die jaren :

calling me a christian fundamentalist is one of the worst insults u can make in relation to myself: shame on u: May God forgive u indeed !

rbn
09-12-10, 13:23
je kan niet zomaar mensen beschuldigen van dinges zonder bewijs of weerwoord ....



en dat zegt iemand die mij staat te pm-en met dit soort beschuldigingen:

"Je pretendeert een "moslim" te zijn"

"i think u're just a "muslim" fraud ..."

Sallahddin
09-12-10, 13:28
en dat zegt iemand die mij staat te pm-en met dit soort beschuldigingen:

"Je pretendeert een "moslim" te zijn"

"i think u're just a "muslim" fraud ..."

Just answer my questions then :

what should i think of someone who refuses to write God in big letters : of someone who laughs :lol: at my suggestion in that regard ???

RU Ait or RU not ???

rbn
09-12-10, 13:45
God met een hoofdletter schrijven is een soort eerbied & respect jegens God : dat moet je als moslim wel snappen ...

hoezo is dat eerbied en respect voor god? waar baseer je dat op?
heeft de profeet mohammed صلى الله عليه و سلم dan beweerd dat je de naam allaah met een hoofdletter moet schrijven uit respect?.. nee dat heeft hij niet..
het waren daarintegen christelijke monniken die het verzonnen hebben om de eerste letter van het woord god met een hoofdletter te schrijven.. het is een christelijk vezinsel om te denken dat het een teken van respect is om de eerste letter van een woord met een grotere letter te schrijven.. de halve wereldbevolking gebruikt geen hoofdletters.. zijn dat dan allemaal respectloze mensen? zijn de vele miljoenen moslims die geen hoofdletters schrijven allemaal muslim frauds?



calling me a christian fundamentalist is one of the worst insults u can make in relation to myself: shame on u: May God forgive u indeed !

dat krijg je ervan als je me christelijke normen staat op te leggen..

rbn
09-12-10, 13:47
Just answer my questions then :

what should i think of someone who refuses to write God in big letters : of someone who laughs :lol: at my suggestion in that regard ???

RU Ait or RU not ???

:lol:

Slinger
09-12-10, 13:50
Just answer my questions then :

what should i think of someone who refuses to write God in big letters : of someone who laughs :lol: at my suggestion in that regard ???



Dat hij of zij een moslim is, christenen weigeren dat niet.

Sallahddin
09-12-10, 13:51
=rbn;4565848]hoezo is dat eerbied en respect voor god? waar baseer je dat op?
heeft de profeet mohammed صلى الله عليه و سلم dan beweerd dat je de naam allaah met een hoofdletter moet schrijven uit respect?.. nee dat heeft hij niet..
het waren daarintegen christelijke monniken die het verzonnen hebben om de eerste letter van het woord god met een hoofdletter te schrijven.. het is een christelijk vezinsel om te denken dat het een teken van respect is om de eerste letter van een woord met een grotere letter te schrijven.. de halve wereldbevolking gebruikt geen hoofdletters.. zijn dat dan allemaal respectloze mensen? zijn de vele miljoenen moslims die geen hoofdletters schrijven allemaal muslim frauds?

Irrelevent : Arabisch kent geen hoofdletters , dus !





dat krijg je ervan als je me christelijke normen staat op te leggen..

nou, irrelevent ook :Grow up, silly boy !

RU Ait or RU not ???

Sallahddin
09-12-10, 13:55
:lol:

why RU laughing without any "reason" ??? like a kip zonder kop ??? :lol:

الضحك بدون سبب من قلة الادب




Ru Ait or RU not ??? simple question

Olive Yao
09-12-10, 13:57
hoezo is dat eerbied en respect voor god? waar baseer je dat op?
heeft de profeet mohammed صلى الله عليه و سلم dan beweerd dat je de naam allaah met een hoofdletter moet schrijven uit respect?.. nee dat heeft hij niet..
het waren daarintegen christelijke monniken die het verzonnen hebben om de eerste letter van het woord god met een hoofdletter te schrijven.. het is een christelijk vezinsel om te denken dat het een teken van respect is om de eerste letter van een woord met een grotere letter te schrijven.. de halve wereldbevolking gebruikt geen hoofdletters.. zijn dat dan allemaal respectloze mensen? zijn de vele miljoenen moslims die geen hoofdletters schrijven allemaal muslim frauds?

dat krijg je ervan als je me christelijke normen staat op te leggen..

Er zijn soortnamen en eigennamen. Het woordje god is een soortnaam. Joden, christenen en moslims maken de soortnaam tot eigennaam door het lidwoord weg te laten en/of het woord met een hoofdletter te schrijven. Daarmee geven ze aan dat hun god de enige god is. Dit geldt voor moslims net zo goed als voor joden en christenen. Het staat hen vrij - geestelijke vrijheid - maar anderen hoeven hen daarin niet te volgen.

Wat joden, christenen en moslims proberen heeft mark61 in een rake vergelijking getypeerd: op een automerk auto krijg je geen patent.

In Maleisië schijnt het een stap verder te gaan: daar bestrijden moslims het gebruik van het woord "allah" door christenen (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=272870).

Wat ik daar niet aan snap is, "allah" is een arabisch woord; spreken ze arabisch op Maleisië? (Misschien domme vraag, snap het gewoon niet).

David vs Goliath
09-12-10, 14:05
Er zijn soortnamen en eigennamen. Het woordje god is een soortnaam. Joden, christenen en moslims maken de soortnaam tot eigennaam door het lidwoord weg te laten en/of het woord met een hoofdletter te schrijven. Daarmee geven ze aan dat hun god de enige god is. Dit geldt voor moslims net zo goed als voor joden en christenen. Het staat hen vrij - geestelijke vrijheid - maar anderen hoeven hen daarin niet te volgen.

Wat joden, christenen en moslims proberen heeft mark61 in een rake vergelijking getypeerd: op een automerk auto krijg je geen patent.

In Maleisië schijnt het een stap verder te gaan: daar bestrijden moslims het gebruik van het woord "allah" door christenen (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=272870).

Wat ik daar niet aan snap is, "allah" is een arabisch woord; spreken ze arabisch op Maleisië? (Misschien domme vraag, snap het gewoon niet).


wie had jou mening gevraagd dan , lady ??? je vertelt niets nieuws !

het is een non_issue voor ons want Arabisch kent geen hoofdletters ....

wat betreft Maleisje & het gebruik van Allah door zowel moslims als christenen : da's weer een ander verhaal ...hadden we het erover al tig keer hier ...geen zin meer ...

Olive Yao
09-12-10, 14:07
wie had jou mening gevraagd dan ???

Ik stel juist een vraag. Spreken ze arabisch op Maleisië? Of zit het anders in elkaar?

David vs Goliath
09-12-10, 14:09
Ik stel juist een vraag. Spreken ze arabisch op Maleisië? Of zit het anders in elkaar?


wat kan het me schelen : laat me met rust , aub, jij ook weer ....

rbn
09-12-10, 14:10
Arabisch kent geen hoofdletters , dus !

precies.. daarom vroeg ik je waarom het dan toch van eerbied en respect voor god betuigt om de naam god met een hoofdletter te schrijven terwijl het arabisch geen hoofdletters kent?
wat voor meerwaarde heeft het aan respect en eerbied om een eerste letter groter te schrijven? wie heeft dat bedacht?
je zegt zelf al dat het arabisch geen hoofdlettes gebruikt dus in de heilige qur'aan en in de soennah van de profeet mohammed صلى الله عليه و سلم komt de naam allaah niet met een hoofdletter voor.. dan rijst de vraag waar je het op baseert dat de naam allaah toch volgens jou met een hoofdletter geschreven moet worden uit eerbied en respect..



RU Ait or RU not ???

irrelevant..

super ick
09-12-10, 14:11
Ja, ja, steek er maar de (groene) draak mee.

:hihi:

Olive Yao
09-12-10, 14:13
wat kan het me schelen : laat me met rust , aub, jij ook weer ....

stelletje mongolen hier allemaal, zeg ...

Er is toch geen probleem? Geen kritiek op je. Do your thing yo. Niemand belet je.

fisherman1969
09-12-10, 14:13
Steekpenningen, vakantiehuizen over de rug van arme plaatselijke bevolking, plezierreisjes laten betalen door het volk, onderhoud van je bootje afwentelen op de belastingbetaler, diverse buitenechtelijke realties inclucief nakomelingen er op nahouden.

Bedoel je dat?
JA hoor ook dat valt er onder !maar dat hebben de Oosterse vorsten er extra bij !:boogjes:
Maar wij hebben geen alcohol verbod ,en ik zie onze vorstin echt niet elke dag de kerk ingaan , zoals de brave Saoudi,s wel doen.

super ick
09-12-10, 14:14
.....Ibn Laden.....

:wow:

David vs Goliath
09-12-10, 14:19
=rbn;4565888]precies.. daarom vroeg ik je waarom het dan toch van eerbied en respect voor god betuigt om de naam god met een hoofdletter te schrijven terwijl het arabisch geen hoofdletters kent?
wat voor meerwaarde heeft het aan respect en eerbied om een eerste letter groter te schrijven? wie heeft dat bedacht?
je zegt zelf al dat het arabisch geen hoofdlettes gebruikt dus in de heilige qur'aan en in de soennah van de profeet mohammed صلى الله عليه و سلم komt de naam allaah niet met een hoofdletter voor.. dan rijst de vraag waar je het op baseert dat de naam allaah toch volgens jou met een hoofdletter geschreven moet worden uit eerbied en respect..

Ik heb het over ander talen dan het Arabisch in de zin van :

wat maakt het uit als je God met een hoofdletter zou schrijven : dat lijkt me beter dan die "god " woord van je : lijkt me en "kleinering " van het woord "God" ...

de profeet van islam had dus geen reden om over deze non_issue wat te zeggen want Arabisch kent geen hoofdletters ...logisch !

ach, weet je wat : ik heb geen zin om over deze "onbenulligheid" te spreken meer ...

belachelijk redenering & "logica" van je , zeg ...

Ik zou die ander beter beeld van Ait in mijn hoofd houden ...that's why i don't wanna lose my temper now , risking to say some terrible things to u while i have so much respect for Ait ...

Je bent vervolgens wel irrelevent ...

David vs Goliath
09-12-10, 14:22
Er is toch geen probleem? Geen kritiek op je. Do your thing yo. Niemand belet je.

!!!!!!!!!!!!!!!

can't u understand i was busy with that lunatic : personal matters between us : why did u have to get involved ???


ach , u know what .... bye :zwaai:

Slinger
09-12-10, 14:43
Ik heb het over ander talen dan het Arabisch in de zin van :

wat maakt het uit als je God met een hoofdletter zou schrijven : dat lijkt me beter dan die "god " woord van je : lijkt me en "kleinering " van het woord "God" ...

de profeet van islam had dus geen reden om over deze non_issue wat te zeggen want Arabisch kent geen hoofdletters ...logisch !

ach, weet je wat : ik heb geen zin om over deze "onbenulligheid" te spreken meer ...

belachelijk redenering & "logica" van je , zeg ...

Ik zou die ander beter beeld van Ait in mijn hoofd houden ...that's why i don't wanna lose my temper now , risking to say some terrible things to u while i have so much respect for Ait ...

Je bent vervolgens wel irrelevent ...


Zo zie je maar, je bent meer beïnvloed door het christendom dan je zelf denkt.

The_Grand_Wazoo
09-12-10, 15:21
het is een non_issue voor ons want Arabisch kent geen hoofdletters ....



Da's interessant. Ik krijg altijd te horen dat arabisch de enige juiste taal is voor de Koran en dat de diepere zin en hogere waarheid verloren gaat bij vertaling.
Dat lijkt mij een stelling die op basis van zoiets oppervlakkigs alweer moeilijk houdbaar blijkt.

Maar ja, dergelijke constateringen zijn ook weer non-issues voor de meeste moslims. Eigenlijk is alles een non-issue als het dwingt tot kritisch nadenken.

mark61
09-12-10, 19:02
Ik stel juist een vraag. Spreken ze arabisch op Maleisië? Of zit het anders in elkaar?

Maleisië is geen eiland :ego: Alle moslims die het Latijnse schrift gebruiken schrijven Allah met een hoofdletter. Waaronder Indonesiërs, Turken, Maleisiërs en (Noord-)Afrikanen wanneer ze in het Frans of Engels schrijven :nerd:

Ze blijven hun auto als Auto verkopen.

tanger'73
09-12-10, 19:04
hoezo? jij gooit toch ook niet de shari3ah overboord als je ziet dat er met ramadan moslims zijn die staan te eten tijdens het vasten?


natuurlijk niet, maar dat is niet wat ik bedoel. Maar meer figuren die de wetgeving maken en handhaven, maar datzelf niet naleven. Zie die prins in Groot Brittanië die zijn knecht seksueel heeft misbruikt en gedood.

Kortom, bedoel ik gelijke monniken gelijke kappen. Maar de praktijk leert anders en dat komt de shari3ha helemaal niet ten goede.

Abu_Hurayrah
09-12-10, 22:42
Dit gaat natuurlijk niet over de mensen die sleutelposities hebben, punt en exit.

Pizzaman
09-12-10, 22:46
natuurlijk niet, maar dat is niet wat ik bedoel. Maar meer figuren die de wetgeving maken en handhaven, maar datzelf niet naleven. Zie die prins in Groot Brittanië die zijn knecht seksueel heeft misbruikt en gedood.

Kortom, bedoel ik gelijke monniken gelijke kappen. Maar de praktijk leert anders en dat komt de shari3ha helemaal niet ten goede.

Tanger, het maakt allemaal geen ruk uit.

Of je nu sheiks, koningen, prinsen, regenten, presidenten of wat dan ook hebt.
Af en toe moet er eentje onder de guillotine om ze op het rechte pad te houden,
althans een beetje daar in de buurt.

Dat 'hou jij ze dom, hou ik ze arm' spelletje van de religie en de regenten is al ouder dan de weg naar Rome.
Niet meer in trappen, maar van je af trappen. :fpetaf:

tanger'73
10-12-10, 01:25
Tanger, het maakt allemaal geen ruk uit.

Of je nu sheiks, koningen, prinsen, regenten, presidenten of wat dan ook hebt.
Af en toe moet er eentje onder de guillotine om ze op het rechte pad te houden,
althans een beetje daar in de buurt.

Dat 'hou jij ze dom, hou ik ze arm' spelletje van de religie en de regenten is al ouder dan de weg naar Rome.
Niet meer in trappen, maar van je af trappen. :fpetaf:

Denk je dat ik empathie koester of verbaasd ben over dergelijke praktijken?

super ick
10-12-10, 11:04
Denk je dat ik empathie koester of verbaasd ben over dergelijke praktijken?

Wat erg wrang is, is dat velen tegen hen opkijken. Zij de simpelen bedriegen met een zgn. handhaving / sharia volgens de Koran en zelf vervolgens buiten de deur gaan neuken en zuipen en met de Koran hun reet afvegen.

En als er dan 1-tje op het hakblok terrecht komt is het altijd een arme sloeber.

Tanger, het is daar hetzelfde als overal, het gaat daar hetzelfde als overal.

3adoowna amreeka
10-12-10, 13:27
Euh, voor ongelovigen, voor de kuffaar is drugs, seks en rock & roll toch alledaags en heel normaal? Awel, waarom is het Saudisch koningshuis dan anders? Toch ook kuffar.. dit verrast me niet hoor. Het is alsof je zegt tegen mij zegt: 'Sergio drinkt alcohol.' Yeah well duh!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

rbn
10-12-10, 13:28
Er zijn soortnamen en eigennamen. Het woordje god is een soortnaam. Joden, christenen en moslims maken de soortnaam tot eigennaam door het lidwoord weg te laten en/of het woord met een hoofdletter te schrijven. Daarmee geven ze aan dat hun god de enige god is. Dit geldt voor moslims net zo goed als voor joden en christenen.

in de thora heeft god de eigennaam 'jhwh' en niet de naam 'god'.. in het nieuwe testament wordt de naam god vermoedelijk als titel gebruikt net als de titels 'heer' en 'vader'.. dat christenen de naam god in het dagelijks gebruik met een hoofdletter schrijven heeft vermoedelijk te maken uit het respect en ontzag dat ze voor hun god hebben (waarom weet ik niet maar het schijnt een vorm van respect te zijn om de eerste letter groter te schrijven).. anderzijds wordt god inderdaad als eigennaam met een hoofdletter geschreven maar dat is om de simpele reden dat ze daarmee hun god willen onderscheiden van andere goden.. het dient als herkenbaarheid.. als een christen god zonder hoofdletter schrijft weet je dat hij niet refereert naar de god waarin hij gelooft.. het is wat dat betreft bedoeld om praktisch en functioneel onderscheid te maken doormiddel van het gebruik van een hoofdletter.. er wordt volgens mij niet door christenen gesteld dat hun god de enige is want dan heeft het gebruik van de hoofdletter bij het maken van onderscheid tussen goden geen nut.. als er maar 1 god is hoeft er immers geen onderscheid gemaakt te worden..


Wat joden, christenen en moslims proberen heeft mark61 in een rake vergelijking getypeerd: op een automerk auto krijg je geen patent.

kromme vergelijking..
een merknaam is weliswaar per definitie een eigennaam maar een eigennaam is niet per definitie een merknaam.. dat christenen god als eigennaam gebruiken is niet bedoeld als merknaam.. ze claimen geen patent op god als zijnde een eigen unieke naam.. de naam god als eigennaam is bedoeld om simpelweg onderscheid te maken tussen andere goden.. net als christenen veelal de naam 'vader' en 'heer' ook met een hoofdletter schrijven.. door deze namen/titels met een hoofdletter te schrijven onderscheidt het zich daarmee van andere vaders en heren.. het is dan ook eerder tegenovergesteld aan het claimen van een patent: christenen delen de naam god met andere gelovigen..

ook joden claimen geen patent op de naam god als eigennaam of merknaam.. in het oude testament heeft god de eigennaam jhwh.. de naam elohiem (god) wordt in het oude testament gebruikt als titel en niet als eigennaam..

rbn
10-12-10, 13:37
natuurlijk niet, maar dat is niet wat ik bedoel. Maar meer figuren die de wetgeving maken en handhaven, maar datzelf niet naleven. Zie die prins in Groot Brittanië die zijn knecht seksueel heeft misbruikt en gedood.

Kortom, bedoel ik gelijke monniken gelijke kappen. Maar de praktijk leert anders en dat komt de shari3ha helemaal niet ten goede.

ja daar heb je gelijk in.. het komt de shari3ah in saudi arabië helemaal niet ten goede als leden van het koningshuis, die symbool staan voor het gezag, in de praktijk de shari3ah verruilen voor losbandigheid en verloedering.. daarmee beschadigen ze de samenleving..

knuppeltje
10-12-10, 13:52
Wat erg wrang is, is dat velen tegen hen opkijken. Zij de simpelen bedriegen met een zgn....

Tja, als je in plaats van 'hem' Wilders - of Jansen zet, dan kun je je precies hetzelfde afvragen.

H.P.Pas
10-12-10, 16:32
Euh, voor ongelovigen, voor de kuffaar is drugs, seks en rock & roll toch alledaags en heel normaal?

Het is de slogan van de alternatieve scene.
Die is per definitie niet alledaags en normaal; dat is hun bestaansreden.

super ick
10-12-10, 16:47
Tja, als je in plaats van 'hem' Wilders - of Jansen zet, dan kun je je precies hetzelfde afvragen.

Spuit elf komt met een vergelijking die kant noch wal raakt.
Wat hebben en Jansen (in 1 adem want ja ze zijn beiden slecht tenslotte nietwaar) met het koningshuis van SA te maken?

Zij zijn een autoriteit voor veel moslims, SA is een autoriteit voor veel moslims. MEt Wilders en JAnsen vegen we allemaal onze reet af, toch?

mark61
10-12-10, 16:54
kromme vergelijking..
een merknaam is weliswaar per definitie een eigennaam maar een eigennaam is niet per definitie een merknaam.. dat christenen god als eigennaam gebruiken is niet bedoeld als merknaam.. ze claimen geen patent op god als zijnde een eigen unieke naam.. de naam god als eigennaam is bedoeld om simpelweg onderscheid te maken tussen andere goden.. net als christenen veelal de naam 'vader' en 'heer' ook met een hoofdletter schrijven.. door deze namen/titels met een hoofdletter te schrijven onderscheidt het zich daarmee van andere vaders en heren.. het is dan ook eerder tegenovergesteld aan het claimen van een patent: christenen delen de naam god met andere gelovigen..

Gekke henkie spelen, zoals gewoonlijk met jou. Wie een soortnaam opeist als unieke naam, krijgt daar normaal gesproken last mee, behalve in godsdienst. God met een hoofdletter betekent dat ie de enige is. Simpel en klaar.

Je maakt juist GEEN onderscheid als je de generieke naam claimt voor eentje uit die klasse, verzameling.

Vandaar ook dat de christenen in Maleisië het aan de stok kregen met moslims, die die naam opeisten als uniek. Toch zijn al die Goden en Allahs er maar enkelen onder de tienduizenden.

Geleuter over eigen- en merknamen heeft daar niets mee te maken; in dit geval zijn ze identiek.

tanger'73
10-12-10, 18:01
ja daar heb je gelijk in.. het komt de shari3ah in saudi arabië helemaal niet ten goede als leden van het koningshuis, die symbool staan voor het gezag, in de praktijk de shari3ah verruilen voor losbandigheid en verloedering.. daarmee beschadigen ze de samenleving..


Juist, da's mijn punt. Het ondermijnt het gezag van de shari3ah en schept rechtsongelijkheid en dat is iets wat de islam niet kan waarderen.

knuppeltje
11-12-10, 10:32
Spuit elf komt met een vergelijking die kant noch wal raakt.

Als ik het al niet dacht. Gewoon nog eens rustig overlezen en tergelijker tijd de grijze cellen laten werken.

Fibonaci
11-12-10, 10:44
SaoudiArabia, evenals het "wonder" dat het beheert, is 1 grote fatamorgana.

Alles is lucht en schijn.

Fibonaci
11-12-10, 10:48
Wat erg wrang is, is dat velen tegen hen opkijken. Zij de simpelen bedriegen met een zgn. handhaving / sharia volgens de Koran en zelf vervolgens buiten de deur gaan neuken en zuipen en met de Koran hun reet afvegen.

En als er dan 1-tje op het hakblok terrecht komt is het altijd een arme sloeber.

Tanger, het is daar hetzelfde als overal, het gaat daar hetzelfde als overal.Hoe conservatiever des te schijnheiliger men wordt, dat zie je ook onder overvrome christenen, moet je hun kinderen eens zien, daar lusten de honden geen brood van.

Die liggen gewoon te krikken in de nachtbus van Apeldoorn naar Putten.

super ick
11-12-10, 14:48
Juist, da's mijn punt. Het ondermijnt het gezag van de shari3ah en schept rechtsongelijkheid en dat is iets wat de islam niet kan waarderen.

Juist die rechtsongelijkheid op basis van geloof en geslacht is in de sharia vastgelegd. Dus is het wet en juist geboden ipv verboden. Heel slim maar het blijft discriminatie voor de rest van de wereld.

Magoed, die zijn toch inferieur aan de islam.

tanger'73
11-12-10, 17:31
Juist die rechtsongelijkheid op basis van geloof en geslacht is in de sharia vastgelegd. Dus is het wet en juist geboden ipv verboden. Heel slim maar het blijft discriminatie voor de rest van de wereld.

Magoed, die zijn toch inferieur aan de islam.


zelf weet ik weinig af van de sharia. Jij oordeelt erover alsof je erzelf mee bent berecht.

super ick
12-12-10, 16:52
zelf weet ik weinig af van de sharia. Jij oordeelt erover alsof je erzelf mee bent berecht.

Ik weet, herstel denk te weten dat jij niet zo van de handjeshakbrigade bent.
Helaas wordt het in sommige 'moslimlanden' wel steeds populairder.

tanger'73
12-12-10, 17:10
Ik weet, herstel denk te weten dat jij niet zo van de handjeshakbrigade bent.
Helaas wordt het in sommige 'moslimlanden' wel steeds populairder.


Heb je van die toenames voorbeelden van?

super ick
12-12-10, 23:28
Heb je van die toenames voorbeelden van?

Er zijn rapporten zat te vinden van toename van radicalisering en lijfstraffen zoals omschreven in de sharia. Het neemt ook toe in delen van Afrika. Al hakten ze daar voor de sharia er ook lustig op los. Dus misschien, in dat kader gezien, neemt het in sommige regio's eerder af dan toe. Lang leve de sharia voor hen dan?
Ik blijf toch maar liever hier wonen.
Ik ken de sharia niet, maar de shariamannetjes wel.

tanger'73
13-12-10, 15:26
Er zijn rapporten zat te vinden van toename van radicalisering en lijfstraffen zoals omschreven in de sharia. Het neemt ook toe in delen van Afrika. Al hakten ze daar voor de sharia er ook lustig op los. Dus misschien, in dat kader gezien, neemt het in sommige regio's eerder af dan toe. Lang leve de sharia voor hen dan?
Ik blijf toch maar liever hier wonen.
Ik ken de sharia niet, maar de shariamannetjes wel.

Da's ook geen concreet antwoord op mijn vraag, maar ik ga wel met je mee dat er landen zijn waar de sharia van kracht is en er ook shariamannetjes zijn. Zelf kom ik ook niet uit een sharialand en is wonen hier ook voor mij een betrekkelijk aangenaam en zorgeloos bestaan.