PDA

Bekijk Volledige Versie : Laatste twijfels KFC de wereld uit



1islam1
09-12-10, 18:57
Het resultaat is duidelijk

De recente oproep van al-Yaqeen aan zijn bezoekers om ervaringen te delen, heeft veel materiaal opgeleverd welke inmiddels overhandigd is aan onder anderen Vara Kassa! en de Keuringsdienst van Waarde. In dit artikel rapporteren wij het vervolg van ons onderzoek.

Geen commentaar voor de camera

Wij zijn samen met Islaam.tv op pad gegaan om restaurants van de KFC te bezoeken en hun de vraag te stellen of hun vlees halal is. Via deze link kunt u de video zien. Doordat het iedere keer niet op prijs werd gesteld dat wij er met een camera stonden, hebben we een restaurant van afstand moeten filmen om de filiaalmanager te ondervragen. Zijn antwoord bleef pertinent dat hij wel halal vlees zou verkopen.

Slachthuis

Argument is dat het vlees verplicht uit een bepaald slachthuis ingekocht moet worden. KFC Nederland garandeert echter niet dat het vlees halal blijft gedurende het verwerkingsproces. Dit proces is natuurlijk bedrijfsgeheim en daar kan al-Yaqeen niet achter komen. Bovendien geeft de woordvoerder, die namens alle KFC's in Nederland spreekt en het beleid van KFC naar buiten brengt, stellig te kennen niets met halal bereiding van voedsel te maken te willen hebben. Net zo min als dat KFC geassocieerd wil worden met Islam of Islamvoedsel.

Team al-Yaqeen
9 december 2010


Link Al-yaqeen (http://al-yaqeen.com/nieuw/nieuws/nieuws.php?id=1800)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

1islam
09-12-10, 19:12
Laatste twijfels KFC de wereld uit

--------------------------------------------------------------------------------

Het resultaat is duidelijk

De recente oproep van al-Yaqeen aan zijn bezoekers om ervaringen te delen, heeft veel materiaal opgeleverd welke inmiddels overhandigd is aan onder anderen Vara Kassa! en de Keuringsdienst van Waarde. In dit artikel rapporteren wij het vervolg van ons onderzoek.

Geen commentaar voor de camera

Wij zijn samen met Islaam.tv op pad gegaan om restaurants van de KFC te bezoeken en hun de vraag te stellen of hun vlees halal is. Via deze link kunt u de video zien. Doordat het iedere keer niet op prijs werd gesteld dat wij er met een camera stonden, hebben we een restaurant van afstand moeten filmen om de filiaalmanager te ondervragen. Zijn antwoord bleef pertinent dat hij wel halal vlees zou verkopen.

Slachthuis

Argument is dat het vlees verplicht uit een bepaald slachthuis ingekocht moet worden. KFC Nederland garandeert echter niet dat het vlees halal blijft gedurende het verwerkingsproces. Dit proces is natuurlijk bedrijfsgeheim en daar kan al-Yaqeen niet achter komen. Bovendien geeft de woordvoerder, die namens alle KFC's in Nederland spreekt en het beleid van KFC naar buiten brengt, stellig te kennen niets met halal bereiding van voedsel te maken te willen hebben. Net zo min als dat KFC geassocieerd wil worden met Islam of Islamvoedsel.

Team al-Yaqeen
9 december 2010

Link http://al-yaqeen.com/nieuw/nieuws/nieuws.php?id=1800

edem
09-12-10, 23:30
twijfel niet boycott KFC

http://islaam.tv/?p=2696

Abu_Hurayrah
09-12-10, 23:40
twijfel niet boycott KFC

http://islaam.tv/?p=2696

Ik vind de berichtgevingen tegenstrijdig met elkaar. De ene keer wel halal:

"KFC Nederland garandeert echter niet dat het vlees halal blijft gedurende het verwerkingsproces." http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=321030

en nu toon je een filmpje met de boodschap dat ze niet halal zouden zijn?

edem
09-12-10, 23:43
was nooit islamitish geweest. Trouwens weet ook waar je vlees koopt. Daar zijn ook een heleboel twijfels over.

Slinger
09-12-10, 23:46
twijfel niet boycott KFC

http://islaam.tv/?p=2696

Voor wie een rein hart heeft is alles halal.

Abu_Hurayrah
09-12-10, 23:49
Voor wie een rein hart heeft is alles halal.

Een rein hart is zelfs voor de drager daarvan niet als zodanig bekend. Dus vertel eens, hoe wil je daar achterkomen?

edem
09-12-10, 23:52
Of is het zo vervuild dat ie geen verschil maakt tussen halal en haram!!

edem
09-12-10, 23:52
Of is het zo vervuild dat ie geen verschil maakt tussen halal en haram!!

Bofko
09-12-10, 23:56
Veel niet-moslims boycotten KFC vanwege de dierenmishandeling die plaatsvindt bij de leveranciers van KFC.

Slinger
09-12-10, 23:59
Een rein hart is zelfs voor de drager daarvan niet als zodanig bekend. Dus vertel eens, hoe wil je daar achterkomen?

Daar hoef ik niet achter te komen, elk mens kan dat voor zich zelf onderzoeken.

Jezus zelf gaf daarvoor een vuistregel aan:

11 Niet wat de mond ingaat maakt een mens onrein, maar wat de mond uitkomt, dat maakt een mens onrein.’

(Matteüs 15:11)

Abu_Hurayrah
10-12-10, 00:09
Daar hoef ik niet achter te komen, elk mens kan dat voor zich zelf onderzoeken.
Jezus zei gaf daarvoor een vuistregel aan:

11 Niet wat de mond ingaat maakt een mens onrein, maar wat de mond uitkomt, dat maakt een mens onrein.’

(Matteüs 15:11)

Afgezien van mijn twijfels bij de authenticiteit van deze vuistregel, moet je dit denk ik tegen het licht houden van de heersende spijswetten, die kennelijk met het aantreden van Jezus 'alayhi salam opgeheven werden.

Het tweede deel is echter geen bewijs om te weten wie een rein hart heeft en wie niet, ook niet om dat voor zichzelf te bepalen.

ronald
10-12-10, 00:55
Afgezien van mijn twijfels bij de authenticiteit van deze vuistregel, moet je dit denk ik tegen het licht houden van de heersende spijswetten, die kennelijk met het aantreden van Jezus 'alayhi salam opgeheven werden.

Het tweede deel is echter geen bewijs om te weten wie een rein hart heeft en wie niet, ook niet om dat voor zichzelf te bepalen.

Een feit blijft dat vele Moslims spijswetten in acht nemen gebaseerd op de Koran. Een KFC behoort daar duidelijk over te zijn.Is het halal of haram. Kan niet beiden. Aan de andere kant snap ik niet waarom er certificaten in leven worden geroepen dat uitgegeven wordt door slachthuizen en zo vlees "oormerken" tot aan de winkel of restaurant toe. Een Islamitisch toezichthoudende college zou hier verantwoordelijk voor moeten zijn.
Het past niet en heeft ook geen zin om als anders gelovige deze spijswetten onbelangrijk te verklaren.
Niet alle Christenen eten van alles en nog wat. Christenen uit Pakistan en Ethiopie eten bv ook geen varkensvlees. Ook niet als ze hier wonen. Bovendien weet ik wel zeker dat Jezus kosher at.

Abu_Hurayrah
10-12-10, 01:08
Een feit blijft dat vele Moslims spijswetten in acht nemen gebaseerd op de Koran. Een KFC behoort daar duidelijk over te zijn.Is het halal of haram. Kan niet beiden. Aan de andere kant snap ik niet waarom er certificaten in leven worden geroepen dat uitgegeven wordt door slachthuizen en zo vlees "oormerken" tot aan de winkel of restaurant toe. Een Islamitisch toezichthoudende college zou hier verantwoordelijk voor moeten zijn.
Het past niet en heeft ook geen zin om als anders gelovige deze spijswetten onbelangrijk te verklaren.
Niet alle Christenen eten van alles en nog wat. Christenen uit Pakistan en Ethiopie eten bv ook geen varkensvlees. Ook niet als ze hier wonen. Bovendien weet ik wel zeker dat Jezus kosher at.

Waarom weet je dat zo zeker dan?

John2
10-12-10, 01:08
11 Niet wat de mond ingaat maakt een mens onrein, maar wat de mond uitkomt, dat maakt een mens onrein.’

(Matteüs 15:11)

En zo is het Broeder Slinger.

Ga in vrede,

Amen.:fpetaf:

Slinger
10-12-10, 07:09
Afgezien van mijn twijfels bij de authenticiteit van deze vuistregel, moet je dit denk ik tegen het licht houden van de heersende spijswetten, die kennelijk met het aantreden van Jezus 'alayhi salam opgeheven werden.

Inderdaad


Het tweede deel is echter geen bewijs om te weten wie een rein hart heeft en wie niet, ook niet om dat voor zichzelf te bepalen.

En wie zou dat anders kunnen bepalen dan de persoon zelf?

In elk geval is het niet afhankelijk van het navolgen van regeltjes.

John2
10-12-10, 08:53
Een feit blijft dat vele Moslims spijswetten in acht nemen gebaseerd op de Koran. Een KFC behoort daar duidelijk over te zijn.Is het halal of haram. Kan niet beiden. Aan de andere kant snap ik niet waarom er certificaten in leven worden geroepen dat uitgegeven wordt door slachthuizen en zo vlees "oormerken" tot aan de winkel of restaurant toe. Een Islamitisch toezichthoudende college zou hier verantwoordelijk voor moeten zijn.
Het past niet en heeft ook geen zin om als anders gelovige deze spijswetten onbelangrijk te verklaren.
Niet alle Christenen eten van alles en nog wat. Christenen uit Pakistan en Ethiopie eten bv ook geen varkensvlees. Ook niet als ze hier wonen. Bovendien weet ik wel zeker dat Jezus kosher at.

Uhhh, je wilt de horeca met nog meer regeltjes en wetten opschepen?
Verder snap ik deze hele onzin niet want waar je ook komt ter wereld zie je mensen eten zonder zich af te vragen of het halal of haram is, zelfs zonder zich af te vragen of het wel eetbaar is.
Alleen de Moslims in Europa maar ook andere mensen lopen dag in dag uit te zeiken over het voedsel en de kwaliteit.
Terwijl juist hier in Europa de strengste keuringen kennen waarvan Nederland de strengste is.
Dus zeur niet en eet of eet niet.

edem
10-12-10, 09:23
Nou ik zou zeggen bofcott!
Als je het niet voor Allah doet doe het dan voor jesus anders voor the broken wings!
Bioindustries de horeca killers.
Een broodje bij de turk is veel lekkerder. Nou by mama nog lekkerder. Of leer gewoon koken be a man.

Sjarlus
10-12-10, 10:28
Een feit blijft dat vele Moslims spijswetten in acht nemen gebaseerd op de Koran. Een KFC behoort daar duidelijk over te zijn.Is het halal of haram.[...]
Daar hoeft KFC helemaal niet duidelijk over te zijn. Geneuzel over halal en haram is niet een probleem van anderen dan moslims.

Currambero
10-12-10, 11:25
Geneuzel over halal en haram is niet een probleem van anderen dan moslims.
En is ook niet het probleem van moslims die dit soort uitspanningen niet bezoeken.

edem
10-12-10, 11:32
maar wel het probleem van wie dit aanklikt!!??

John2
10-12-10, 11:39
Een broodje bij de turk is veel lekkerder.

Nu nog wachten op de eerste ster.:gniffel:

Salahuddeenalkurdi
10-12-10, 15:05
Halal dus. Fijn, ik vind ze met mate en op zijn tijd wel lekker.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)

Je hebt het blijkbaar niet begrepen ga naar de link en klik de video link HARAM!!!!!! Niet Halal!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

mark61
10-12-10, 16:02
twijfel niet boycott KFC

http://islaam.tv/?p=2696

Wat 'boycotten'? Hebben ze je iets misdaan? Achterlijke agressiviteit.

Je bedoelt wellicht: als moslim die hecht aan halal eten moet ik er niet gaan eten. Hou het bij jezelf aub.

mark61
10-12-10, 16:04
was nooit islamitish geweest. Trouwens weet ook waar je vlees koopt. Daar zijn ook een heleboel twijfels over.

Al het halale vlees in NL komt uit de reguliere veehouderij. Voor kippen geldt alvast dat ze beestachtig worden behandeld, en bovendien vol chemicaliën en onnodige medicijnen zitten.

Dat is NIET halal, maar in dit geval denken alle moslims opeens met hun portemonnee en doen of ze achterlijk zijn door alleen de letterlijke halalvoorschriften over de slacht serieus te nemen.

mark61
10-12-10, 16:07
Een feit blijft dat vele Moslims spijswetten in acht nemen gebaseerd op de Koran. Een KFC behoort daar duidelijk over te zijn.Is het halal of haram.

Het is niet KFC die zich afficheert als halal, het zijn moslims die zonodig bij KFC willen eten die gedaan willen krijgen dat het halal is, of zou zijn, of wordt. Een soort kinderachtige dwingelandij. KFC zelf is daar glashelder over.

edem
10-12-10, 16:09
ik hou het wel bij mijn broeders en zusters. "Je valt eraf!"
Check this out!
http://sn135w.snt135.mail.live.com/default.aspx?rru=getmsg%3Fmsg%3D053D6AC2-0470-11E0-8415-002264C2C0A8&wlexpid=50673EE2C6DA42ABB5A8EB8A8479BFA3&wlrefapp=2

mark61
10-12-10, 16:10
Nou ik zou zeggen bofcott!
Als je het niet voor Allah doet doe het dan voor jesus anders voor the broken wings!
Bioindustries de horeca killers.
Een broodje bij de turk is veel lekkerder. Nou by mama nog lekkerder. Of leer gewoon koken be a man.

Die komt van dezelfde bioindustrie. Wat houd je jezelf voor de gek?

Biologisch vlees is wel halal zoals ik begrijp dat Allah het bedoeld heeft, alleen hebben moslims geen zin om 2x zoveel te betalen. Dat is hun/jullie keuze. Maak van je eigen gebrek aan vroomheid niet het probleem van een ander.

edem
10-12-10, 16:10
Ben je de woordvoerder KFC? of ga je dat nog worden?

edem
10-12-10, 16:12
Trouwens is gebed' s tijd! See u later

mark61
10-12-10, 16:13
Ben je de woordvoerder KFC? of ga je dat nog worden?

Je bent te stom om mijn posts te begrijpen? Wat heb jij met KFC? Laat ze met rust. Ze willen geen moslims, zeggen ze zelf zo ongeveer :cheefbek:

Achterlijke reactie.

Max Stirner
10-12-10, 17:08
Veel niet-moslims boycotten KFC vanwege de dierenmishandeling die plaatsvindt bij de leveranciers van KFC.


Kwestie van prioriteiten :


Er is niets op tegen om kippen met een slachtapparaat en andere moderne middelen te slachten. Het enige waar men rekening mee dient te houden is dat deze apparaten scherp zijn en dat bij dit proces de keel wordt doorgesneden. Als deze apparaten grote getalen tegelijk slacht, dan is het voldoende om door degene die achter het apparaat staat één keer ‘bismillaah’ te zeggen op het moment dat hij het apparaat aanzet. Wel geldt als voorwaarde dat degene die achter het apparaat staat een moslim is of tot de Lieden van het Boek behoort (Joden of Christenen).

super ick
10-12-10, 17:13
Wat een gezeik weer om een stukkie geloof. Kippen worden onthoofd, ook halakippen. Alleen halalkippen dat terwijl er een CD-tje opstaat met gebeden.

Over achterlijkheid gesproken. ZItten nu al die fundies hier?

Snackbar op de hoek zit vol moslims. Eten een kaassoufflee of kipcorn.

super ick
10-12-10, 17:19
Kwestie van prioriteiten :


Er is niets op tegen om kippen met een slachtapparaat en andere moderne middelen te slachten. Het enige waar men rekening mee dient te houden is dat deze apparaten scherp zijn en dat bij dit proces de keel wordt doorgesneden. Als deze apparaten grote getalen tegelijk slacht, dan is het voldoende om door degene die achter het apparaat staat één keer ‘bismillaah’ te zeggen op het moment dat hij het apparaat aanzet. Wel geldt als voorwaarde dat degene die achter het apparaat staat een moslim is of tot de Lieden van het Boek behoort (Joden of Christenen).

Haha, wat heb je er weer in verdiept.

Hoe zou dat andersom zijn? Zullen moslims net zoveel weten over wat de kuffar frijft? Of blijft het erbij dat ze slecht zijn?

Bofko
10-12-10, 17:28
Kwestie van prioriteiten :


Er is niets op tegen om kippen met een slachtapparaat en andere moderne middelen te slachten. Het enige waar men rekening mee dient te houden is dat deze apparaten scherp zijn en dat bij dit proces de keel wordt doorgesneden. Als deze apparaten grote getalen tegelijk slacht, dan is het voldoende om door degene die achter het apparaat staat één keer ‘bismillaah’ te zeggen op het moment dat hij het apparaat aanzet. Wel geldt als voorwaarde dat degene die achter het apparaat staat een moslim is of tot de Lieden van het Boek behoort (Joden of Christenen).

Tsjah, een schitterend gelegenheid om het haram-begrip m.b.t. tot slachting van dieren een 21e-eeuw-inhoud te geven blijft steken in 7e-eeuws ritueel geneuzel.

Max Stirner
10-12-10, 17:33
Haha, wat heb je er weer in verdiept.

Hoe zou dat andersom zijn? Zullen moslims net zoveel weten over wat de kuffar frijft? Of blijft het erbij dat ze slecht zijn?


http://islaam.tv/?p=2696

Site aangeklikt, geknipt en geplakt.



Leuke site hoor:

Deze moslims hebben daadwerkelijk het idee dat het leed dat hen door KFC is aangedaan oneindig veel gruwelijker is dan het lot van die kippen.

Sjarlus
10-12-10, 18:09
Ze willen geen moslims, zeggen ze zelf zo ongeveer Dat lees ik niet terug in de reactie van hun woordvoerder in het openingsartikel.

edem
10-12-10, 18:53
trouwens die tekst was bedoeld alleen maar voor de moslims niet voor de nonmoslims die tellen niet erbij!:zwaai::zwaai::zwaai

edem
10-12-10, 18:56
je mening telt niet. De boodschap van de tekst is al begrepen. Next!

Sjarlus
10-12-10, 19:23
je mening telt niet. De boodschap van de tekst is al begrepen. Next!
De boodschap: halal/haram interesseert KFC geen ruk en ze willen niet geassociëerd worden met de Islam. Niks mis mee.

mark61
10-12-10, 19:23
Dat lees ik niet terug in de reactie van hun woordvoerder in het openingsartikel.

Nou het klinkt ook niet vriendelijk :hihi: 'wil niet geassocieerd worden met' heeft volgens mij geen vriendelijke betekenis.

mark61
10-12-10, 19:24
trouwens die tekst was bedoeld alleen maar voor de moslims niet voor de nonmoslims die tellen niet erbij!:zwaai::zwaai::zwaai

Des te erger.

Is het intussen al gelukt mijn posts begrijpend te lezen? Zo ja, heb je dan commentaar? Wat betekent halal precies voor jou? Wat geleuter over ritueeltjes, of een opvatting over levende wezens?

mark61
10-12-10, 19:26
je mening telt niet. De boodschap van de tekst is al begrepen. Next!

Waarom reageer je niet? Het schaamrood stijgt je naar de kaken? Je weet niet wat Allah precies met halal heeft bedoeld?

Gedraag je es wat minder brutaal tegen een oudere, dat mag niet van je geloof en cultuur.

Next, vlegel.

John2
11-12-10, 01:11
trouwens die tekst was bedoeld alleen maar voor de moslims niet voor de nonmoslims die tellen niet erbij!:zwaai::zwaai::zwaai
Probeer het eens op maroc.mo inplaats van maroc.nl


De boodschap: halal/haram interesseert KFC geen ruk en ze willen niet geassociëerd worden met de Islam. Niks mis mee.
Als ik de grote bekken zie hier op maroc, kan ik me er iets bijvoorstellen.

Paris.Casa
11-12-10, 12:16
The same continuous and futile "debate", which took place here for months (maybe years), is still echoing in my mind. As if Muslims had no other priorities to work on...

If in doubt, you don't eat there. Simple. You will do your health a favor at the same time.

I may be wrong, but I have the feeling that some Muslims try to convince themselves that these fast-garbage-foods are halal.

Hope the supposed link between Islam and these fast-foods will soon be broken.

Wide-O
11-12-10, 12:24
Doet me er aan denken: McDonalds is opgericht door de broers Dick en Mac McDonald. Mogen we nog blij zijn dat ze hun "grote" hamburger niet naar Dick hebben genoemd. :blowen:

mark61
11-12-10, 12:49
I may be wrong, but I have the feeling that some Muslims try to convince themselves that these fast-garbage-foods are halal.

Ja, dat lijkt mij ook. Maar waarom? Als ze het zo belangrijk vinden, waarom beginnen ze dan niet hun eigen halalfastfoodketen? Vast een gat in de markt dan.

mark61
11-12-10, 12:50
Doet me er aan denken: McDonalds is opgericht door de broers Dick en Mac McDonald. Mogen we nog blij zijn dat ze hun "grote" hamburger niet naar Dick hebben genoemd. :blowen:

Hoezo is dat niet halal? :confused:

mark61
11-12-10, 12:55
De boodschap: halal/haram interesseert KFC geen ruk en ze willen niet geassociëerd worden met de Islam. Niks mis mee.

Als ze zouden zeggen dat ze niet met het jodendom of christendom willen worden geassocieerd zou iedereen wel vreemd opkijken denk ik :hihi:

Khadija.K
11-12-10, 13:02
Als ze zouden zeggen dat ze niet met het jodendom of christendom willen worden geassocieerd zou iedereen wel vreemd opkijken denk ik :hihi:

dan heb je de poppen an het dansen:duizelig:

Slinger
11-12-10, 13:42
Als ze zouden zeggen dat ze niet met het jodendom of christendom willen worden geassocieerd zou iedereen wel vreemd opkijken denk ik :hihi:

Zo'n bedrijf wil met geen enkele godsdienst geassocieerd worden.

mark61
11-12-10, 14:21
Zo'n bedrijf wil met geen enkele godsdienst geassocieerd worden.

Als ze dat in de VS zouden zeggen zouden ze onmiddellijk de poorten kunnen sluiten.

mark61
11-12-10, 14:22
dan heb je de poppen an het dansen:duizelig:

En de muizen op tafel. En die poppen dansen al zo slecht.

Sjarlus
11-12-10, 18:33
Ze willen geen moslims, zeggen ze zelf zo ongeveer Dat lees ik niet terug in de reactie van hun woordvoerder in het openingsartikel.
Nou het klinkt ook niet vriendelijk :hihi: 'wil niet geassocieerd worden met' heeft volgens mij geen vriendelijke betekenis.
Waar zeggen ze 'zo ongeveer' dat ze geen moslims in de zaak willen?

Wide-O
11-12-10, 18:44
Welkom terug, draad. :hihi:

Terug van weggeweest. :blowen:


Waar zeggen ze 'zo ongeveer' dat ze geen moslims in de zaak willen?

Dat zeggen ze helemaal niet. Ben je nu zo dom, or do you just play dumb in the internet?

Niet geassocieerd willen worden met één bepaalde religie betekent NIET dat je die mensen niet over de vloer wil.

Is dit nou zo moeilijk voor je om te snappen?

Kennelijk.

Sjarlus
11-12-10, 18:50
De boodschap: halal/haram interesseert KFC geen ruk en ze willen niet geassociëerd worden met de Islam. Niks mis mee.Als ze zouden zeggen dat ze niet met het jodendom of christendom willen worden geassocieerd zou iedereen wel vreemd opkijken denk ik :hihi:
Het zou inderdaad wel interessant zijn om te zien wat ze doen indien Joden gaan mekkeren over koshere kippenboutjes. Of zijn kippenboutjes altijd kosher?
Maarre, tot nu toe heeft KFC zich altijd geafficheerd als Joods-Christelijk bedrijf waar atheïsten, moslims en hindoes alleen maar gedoogd worden en in een apart hoekje moeten zitten?

Wide-O
11-12-10, 18:50
Als ze dat in de VS zouden zeggen zouden ze onmiddellijk de poorten kunnen sluiten.

Niet eens.

Ook daar houden ze zich vast verre van een keuze te moeten maken tussen tig al dan niet gristelijke geloven.

Sjarlus
11-12-10, 18:51
[...]
Waarom ben jij nog niet dood neergevallen?

mark61
11-12-10, 19:56
Niet eens.

Ook daar houden ze zich vast verre van een keuze te moeten maken tussen tig al dan niet gristelijke geloven.

Dat doen ze wel, maar het publiekelijk verklaren zou bizar zijn, denk ik.

ronald
12-12-10, 00:11
Het zou inderdaad wel interessant zijn om te zien wat ze doen indien Joden gaan mekkeren over koshere kippenboutjes. Of zijn kippenboutjes altijd kosher?
Maarre, tot nu toe heeft KFC zich altijd geafficheerd als Joods-Christelijk bedrijf waar atheïsten, moslims en hindoes alleen maar gedoogd worden en in een apart hoekje moeten zitten?
Nou, het Joods-Christelijke in een magere bezetting dan. Zie hier geen koshere KFC tent.
Joden hebben het systeem van "hechsher", regelmatig vernieuwde certificaten van de rabbinaten waarop staat vermeld of de tent kosher is of niet. Ik snap niet waarom Moslims dat niet in leven roepen voor halal-tenten. Ik snap niet dat Moslims er zo maar ervan uit gaan dat de kippen halal zijn? Hebben ze het idee dat halal-slachten soms universeel wordt toegepast? dan kom je er toch gewoon niet. Wat is het woord van een medewerker nou? Je wilt toch 100 % zekerheid hebben? Zwakke broeders met een te grote liefde voor kippen waarschijnlijk.

tanger'73
12-12-10, 00:43
Nou, het Joods-Christelijke in een magere bezetting dan. Zie hier geen koshere KFC tent.
Joden hebben het systeem van "hechsher", regelmatig vernieuwde certificaten van de rabbinaten waarop staat vermeld of de tent kosher is of niet. Ik snap niet waarom Moslims dat niet in leven roepen voor halal-tenten. Ik snap niet dat Moslims er zo maar ervan uit gaan dat de kippen halal zijn? Hebben ze het idee dat halal-slachten soms universeel wordt toegepast? dan kom je er toch gewoon niet. Wat is het woord van een medewerker nou? Je wilt toch 100 % zekerheid hebben? Zwakke broeders met een te grote liefde voor kippen waarschijnlijk.


Het beeld Halal werkt hypnotiserend. Je weet wel gemakzucht, dan is het goed.

ronald
12-12-10, 00:54
Het beeld Halal werkt hypnotiserend. Je weet wel gemakzucht, dan is het goed.

Kan ik wel begrijpen voor niet zo gelovigen maar mannen met baarden en vrouwen met hoofddoekjes raken toch niet in een hynose?

tanger'73
12-12-10, 01:09
Kan ik wel begrijpen voor niet zo gelovigen maar mannen met baarden en vrouwen met hoofddoekjes raken toch niet in een hynose?


Misschien mogen ze stage lopen bij the union of orthodox Jewish congregation of bij de kosher certification service?

Abu_Hurayrah
12-12-10, 01:24
Misschien mogen ze stage lopen bij the union of orthodox Jewish congregation of bij de kosher certification service?

Ik denk eerder dat Joden stage kunnen lopen bij de Moslims. Ik heb nog geen kosher voedsel gezien bij de Albert Heijn, jij wel?

tanger'73
12-12-10, 01:36
Ik denk eerder dat Joden stage kunnen lopen bij de Moslims. Ik heb nog geen kosher voedsel gezien bij de Albert Heijn, jij wel?


Kennelijk is dat kosher voedsel gezien haar strikte proces te zuiver voor en dus commerciëel te duur?

Abu_Hurayrah
12-12-10, 01:40
Kennelijk is dat kosher voedsel gezien haar strikte proces te zuiver voor en dus commerciëel te duur?

Gezien het feit dat Moslims officieel van het vlees van de Joden en Christenen mogen eten, betekent dit dat officieel hun voorwaarden voor de slacht overeenkomen met die van ons en er dus niet sprake is van een overmatige voorzichtigheid dat zich aandient bij de slacht van vlees voor Joodse mensen. :zwaai:

tanger'73
12-12-10, 01:43
Gezien het feit dat Moslims officieel van het vlees van de Joden en Christenen mogen eten, betekent dit dat officieel hun voorwaarden voor de slacht overeenkomen met die van ons en er dus niet sprake is van een overmatige voorzichtigheid dat zich aandient bij de slacht van vlees voor Joodse mensen. :zwaai:


Dat is niet de kwestie. Kosher proces wordt nauwkeuriger nageleefd met aantoonbare ijkpunten. Maar dat heeft ook een lange geschiedenis.

Abu_Hurayrah
12-12-10, 01:46
Dat is niet de kwestie. Kosher proces wordt nauwkeuriger nageleefd met aantoonbare ijkpunten. Maar dat heeft ook een lange geschiedenis.

Bedoel je niet te zeggen dat het spectrum van waarvoor het al dan niet categoriseren van voedsel in wel en niet kosher breder is dan bij de Moslims, in plaats van de manier en de regels bij het gebruiken van de mes?

tanger'73
12-12-10, 01:48
Bedoel je niet te zeggen dat het spectrum van waarvoor het al dan niet categoriseren van voedsel in wel en niet kosher breder is dan bij de Moslims, in plaats van de manier en de regels bij het gebruiken van de mes?


'K bedoel het proces van slacht tot consument, dat bij de halal versie duidelijk te wensen overlaat. Niet dat halal niet deugd hoor.

Abu_Hurayrah
12-12-10, 01:50
'K bedoel het proces van slacht tot consument, dat bij de halal versie duidelijk te wensen overlaat. Niet dat halal niet deugd hoor.

Aha, ok.

tanger'73
12-12-10, 01:56
Aha, ok.


Da's wat ik bedoel. Gezien de steeds groeiende halal industrie zou het fijn zijn als moslims hier ook een instituut met erkende gecertificeerde halalinspecteurs bezaten, die dat proces beter bewaken.

ronald
12-12-10, 02:23
Ik denk eerder dat Joden stage kunnen lopen bij de Moslims. Ik heb nog geen kosher voedsel gezien bij de Albert Heijn, jij wel?

Ja, in Amsterdam AH Beethovenstraat, AH Gelderlandplein, C1000 Kastelenstraat,....
De standaards van kosher voesel is zoals je weet hoger. En voor de slacht van dieren en voor andere producties. In de tij dat er nog geen halal slagers waren, kochten vrome Moslims hun vlees bij de koshere slager. Dat zou andersom nooit gebeuren. Niet om het een of ander hoor..maar dit zijn de feiten.

Abu_Hurayrah
12-12-10, 02:28
Ja, in Amsterdam AH Beethovenstraat, AH Gelderlandplein, C1000 Kastelenstraat,....
De standaards van kosher voesel is zoals je weet hoger. En voor de slacht van dieren en voor andere producties. In de tij dat er nog geen halal slagers waren, kochten vrome Moslims hun vlees bij de koshere slager. Dat zou andersom nooit gebeuren. Niet om het een of ander hoor..maar dit zijn de feiten.

Aha, nou als het goedkoper is en de Moslims worden bewust van dat kosher vlees toegestaan is, dan zal er een run op plaatsvinden. Dus je weet wat je te doen staat. :zwaai:

Wide-O
12-12-10, 02:29
Niet dat ik er iets van weet, maar gaat halal/kosher ook niet terug op het correct behandelen van de dieren tijdens hun leven?

Abu_Hurayrah
12-12-10, 02:35
Niet dat ik er iets van weet, maar gaat halal/kosher ook niet terug op het correct behandelen van de dieren tijdens hun leven?

Ze mogen niet mishandelt of onderdrukt worden, tot op zo'n hoogte dat voor het offerfeest er geen gehandicapte of afwijkende offer geslacht mag worden. Verder moet het mes scherp zijn voor een snelle slacht en mag het mes niet aan het dier getoond worden, om hem niet ongerust te maken. Dit is wat ik ervan weet.

Wide-O
12-12-10, 02:41
Waarom ben jij nog niet dood neergevallen?

Ooh. Internet bully!

Lul.

Wide-O
12-12-10, 02:43
Ze mogen niet mishandelt of onderdrukt worden, tot op zo'n hoogte dat voor het offerfeest er geen gehandicapte of afwijkende offer geslacht mag worden. Verder moet het mes scherp zijn voor een snelle slacht en mag het mes niet aan het dier getoond worden, om hem niet ongerust te maken. Dit is wat ik ervan weet.

Maar je kunt altijd oefenen door een stukje van hun geslachtsdelen af te snijden - zeker in een warm klimaat.

Toch? :gniffel:

Abu_Hurayrah
12-12-10, 02:46
Maar je kunt altijd oefenen door een stukje van hun geslachtsdelen af te snijden - zeker in een warm klimaat.

Toch? :gniffel:

Nou het heeft niet direct met wat jij zegt te maken, maar ik heb weleens stil gestaan bij of het slachten van dieren niet het "slachten" van mensen een minder laag drempel maakt wanneer diegene het niet nauw neemt met de geboden en verboden. :zwaai:

ronald
12-12-10, 05:02
Aha, nou als het goedkoper is en de Moslims worden bewust van dat kosher vlees toegestaan is, dan zal er een run op plaatsvinden. Dus je weet wat je te doen staat. :zwaai:

Goedkoper? Hoe kom je daar nou bij? Dat is wat ik hier aankaart. Vrome Moslims eten bij KFC omdat het goedkoper is by the way hebben ze gehoord dat het halal is. Zou ik nooit doen. Kom zo'n zaak niet eens binnen om er een colaatje te kopen.
Btw, 3 kippen bij AH voor de prijs van 1 koshere kip noem jij goedkoop? Inderdaad. Ik zie geen Moslims meer bij de koshere slager.

ronald
12-12-10, 05:04
Ze mogen niet mishandelt of onderdrukt worden, tot op zo'n hoogte dat voor het offerfeest er geen gehandicapte of afwijkende offer geslacht mag worden. Verder moet het mes scherp zijn voor een snelle slacht en mag het mes niet aan het dier getoond worden, om hem niet ongerust te maken. Dit is wat ik ervan weet.

Wel eens bij het halal slachten en kosher slachten op de Jan van Galenstrat geweest? Nee dus.

Joesoef
12-12-10, 10:39
Ik denk eerder dat Joden stage kunnen lopen bij de Moslims. Ik heb nog geen kosher voedsel gezien bij de Albert Heijn, jij wel?

Niet zo vreemd, net als dat veel AH's geen halal vlees in de schappen hebben. Letten op de kleintjes, een en ander moet natuurlijk wel geld opleveren, niet kosten. Je praat soms over zulke kleine omzetten dat het gezien logistiek etc velen malen meer kost dan dat het ooit zal opleveren.
Als er geld meet te verdienen is legt ah het echt wel in de schappen.

mark61
12-12-10, 11:39
'K bedoel het proces van slacht tot consument, dat bij de halal versie duidelijk te wensen overlaat. Niet dat halal niet deugd hoor.

Zou je niet moeten beginnen bij de veeteelt?

tanger'73
12-12-10, 11:47
Zou je niet moeten beginnen bij de veeteelt?

Daar begint het mee, maar aangezien er hier geen islamitische halal boerderijen zijn weet je nooit zeker hoe het dier zich tot aan de slacht in de voedselketen heeft ontwikkelt.

mark61
12-12-10, 11:50
Daar begint het mee, maar aangezien er hier geen islamitische halal boerderijen zijn weet je nooit zeker hoe het dier zich tot aan de slacht in de voedselketen heeft ontwikkelt.

Die zijn er wel: http://www.groenemoslims.nl/index.htm

Het gaat gewoon om geld, niet om vroomheid. Moslims besteden liever geld aan Blackberries en I-phones dan aan eerlijk en oprecht halaal vlees.

John61
12-12-10, 11:50
Zou je niet moeten beginnen bij de veeteelt?

Zou wel moeten, maar da's lastig. Met een groeiende wereldbevolking is biologische veeteelt voor iedereen onuitvoerbaar. Beste optie zou dan zijn om de vleesconsumptie met ca 90 % terug te schroeven, maar dat zie ik niet gauw gebeuren. Meeste mensen hechten toch wel sterk aan hun stukkie vlees. Tsja dan maar uit de bio industrie, lekker goedkoop en als het beesie dan maar ritueel wordt geslacht is het oke.

Da's denk ik het grootste probleem vd godsdiensten, respect voor het dier/milieu en tegelijkertijd de plicht om je eindeloos voort te planten gaat in deze tijd niet meer samen.

mark61
12-12-10, 11:54
Zou wel moeten, maar da's lastig. Met een groeiende wereldbevolking is biologische veeteelt voor iedereen onuitvoerbaar. Beste optie zou dan zijn om de vleesconsumptie met ca 90 % terug te schroeven, maar dat zie ik niet gauw gebeuren. Meeste mensen hechten toch wel sterk aan hun stukkie vlees. Tsja dan maar uit de bio industrie, lekker goedkoop en als het beesie dan maar ritueel wordt geslacht is het oke.

Da's denk ik het grootste probleem vd godsdiensten, respect voor het dier/milieu en tegelijkertijd de plicht om je eindeloos voort te planten gaat in deze tijd niet meer samen.

Waarom kan dat niet? Biologische landbouw vereist niet meer voer, maar meer geld. Het kost iets meer ruimte, maar zelfs in Nederland is dat best te doen.

En inderdaad, de vleesconsumptie kan drastisch minder. Ik denk dat de meeste moslims in de wereld sowieso geen geld hebben om elke dag vlees te eten. Ja, hiero in het westen :)

Yep, dat onbeperkt voortplanten moet er toch eens uit. Ik geloof ook niet dat dat een basiseis voor moslims is. Het zit niet in de vijf zuilen, staat het in de Koran? Trouwen is toch ook niet verplicht, hoogstens aangeraden?

Nou vind ik het allemaal best, maar dat hardnekkige vasthouden aan formeel halal, wat alleen maar een ritueeltje is, en de geest van halal negeren, dat vind ik nep-vroom.

Sjarlus
12-12-10, 12:08
[...]
Waarom ben jij nu nóg niet dood neergevallen?

tanger'73
12-12-10, 12:10
Die zijn er wel: http://www.groenemoslims.nl/index.htm

Het gaat gewoon om geld, niet om vroomheid. Moslims besteden liever geld aan Blackberries en I-phones dan aan eerlijk en oprecht halaal vlees.

zijn dat dan islamitische boeren met halal boerderijen speciaal voor de halal voedelketen? Kom met praktijk voorbeelden in plaats van lectuur waar moslims zo begaan zijn met halal proces van begin tot eind.

mark61
12-12-10, 12:11
zijn dat dan islamitische boeren met halal boerderijen speciaal voor de halal voedelketen? Kom met praktijk voorbeelden in plaats van lectuur waar moslims zo begaan zijn met halal proces van begin tot eind.

Wat is in godsnaam een islamitische boerderij? Waarom moet een boer nou weer moslim zijn?

Denk je dat het vlees dat jij eet van moslimboeren, whatever that may be, afkomstig is?

Op die website kan je halal vlees bestellen.

tanger'73
12-12-10, 12:18
Wat is in godsnaam een islamitische boerderij? Waarom moet een boer nou weer moslim zijn?

Denk je dat het vlees dat jij eet van moslimboeren, whatever that may be, afkomstig is?

Op die website kan je halal vlees bestellen.

Je weet wat ik daarmee bedoel, een boerderij geheel ingericht en gespecialiseerd voor de halal industrie. Waar het welzijn van het dier conform de halal regels worden nageleefd.

Jij begint over beginnen bij de veeteelt, wat wil je daarmee zeggen dan?

mark61
12-12-10, 12:34
Je weet wat ik daarmee bedoel, een boerderij geheel ingericht en gespecialiseerd voor de halal industrie. Waar het welzijn van het dier conform de halal regels worden nageleefd.

Jij begint over beginnen bij de veeteelt, wat wil je daarmee zeggen dan?

Hoe ziet dat eruit? Als een Marokkaanse boerderij? Hoe ziet die eruit? Wat is daar speciaal halal of islamitisch aan?

Precies dat. Aandacht voor het welzijn van het dier. Wat anders?

Ga je nou bestellen? Kan nog tot 17 december :hihi:

tanger'73
12-12-10, 13:00
Hoe ziet dat eruit? Als een Marokkaanse boerderij? Hoe ziet die eruit? Wat is daar speciaal halal of islamitisch aan?

Precies dat. Aandacht voor het welzijn van het dier. Wat anders?

Ga je nou bestellen? Kan nog tot 17 december :hihi:


wat moet eruit zien? 'K benadruk louter dat halal proces van begin tot einde, dus ook met veeteelt inbegrepen haast niet mogelijk is. tenzij met speciale boerderijen met de nadruk op dierenwelzijn conform de islamitische halalopvattingen.

sorry hoor, maar ik ga hier niet zomaar op aangeven hele websites doornemen.

mark61
12-12-10, 13:06
wat moet eruit zien? 'K benadruk louter dat halal proces van begin tot einde, dus ook met veeteelt inbegrepen haast niet mogelijk is. tenzij met speciale boerderijen met de nadruk op dierenwelzijn conform de islamitische halalopvattingen.

sorry hoor, maar ik ga hier niet zomaar op aangeven hele websites doornemen.

Hoezo is dat niet mogelijk? Daarom vraag ik je: waar heb je het precies over, wat stel je je erbij voor? Maar daar geef je dan geen antwoord op. Ik zou zeggen dat biologische landbouw prima aan de eisen voldoet.

Aha, jouw behoefte aan echt halal vlees is ook niet zo groot dus.

tanger'73
12-12-10, 13:16
Hoezo is dat niet mogelijk? Daarom vraag ik je: waar heb je het precies over, wat stel je je erbij voor? Maar daar geef je dan geen antwoord op. Ik zou zeggen dat biologische landbouw prima aan de eisen voldoet.

Aha, jouw behoefte aan echt halal vlees is ook niet zo groot dus.

Dat is mogelijk, maar daar is nu geen sprake van. Kom met adressen waar je slachtdieren kunt krijgen die conform de halal opvattingen worden gehouden dan?

Die behoefte is zelfs zo groot dat ik er bij de slacht bovenop sta. Maar dat is dan louter bij de slacht, wat er met dat dier voorheen is gebeurd of wat er allemaal is ingepropt weet ik niet en een website zal me daar ook niet mee opweg helpen hoor.

John61
12-12-10, 13:23
Waarom kan dat niet? Biologische landbouw vereist niet meer voer, maar meer geld. Het kost iets meer ruimte, maar zelfs in Nederland is dat best te doen.



Bij het huidige aantal aardbewoners heb je idd niet meer voer nodig, wel meer plek. Bij een groeiende wereldbevolking is er meteen meer vraag naar landbouwgronden voor menselijke consumptie. Maar de vraag naar vlees zal eveneens toenemen (voor degene die dat kunnen bekostigen) en zal er nog meer landbouwgrond beschikbaar moeten komen, want de viervoeters of tweepotigen moeten tot aan de slacht gevoederd worden.

En dan hebben we het nog niet eens over schoon drink water voor iedereen.

John61
12-12-10, 13:39
Dat is mogelijk, maar daar is nu geen sprake van. Kom met adressen waar je slachtdieren kunt krijgen die conform de halal opvattingen worden gehouden dan?

Die behoefte is zelfs zo groot dat ik er bij de slacht bovenop sta. Maar dat is dan louter bij de slacht, wat er met dat dier voorheen is gebeurd of wat er allemaal is ingepropt weet ik niet en een website zal me daar ook niet mee opweg helpen hoor.

Mi heb je alleen halalvlees wanneer het dier volgens de" biologische" principes is gehuisvest en gevoederd en daarnaast op de juiste wijze geslacht. Een kip uit de bioindustrie wat dan op de juiste wijze wordt geslacht is mi niet halal. Maar goed, da's mijn mening.

Huisvesting (schoon ruim hok, voldoende leefruimte buiten) en kwalitatief goed voer (zonder de eeuwige anti biotica, biologisch voer vind ik minder belangrijk) zijn belangrijke eisen voor een diervriendelijk leven. Het meeste vlees wat over de toonbank gaat voldoet daar niet aan.

Ik vraag me wel eens af wat bijv Jezus of Mohammed zouden vinden van de manier waarop er nu met voedsel wordt omgegaan. Ik persoonlijk vermoed dat zij het welzijn van dieren bij leven belangrijker zouden vinden dan het uiteindelijke slachtmoment.
Ik denk zelfs dat ze mss wel vegetarier waren geworden om het goede voorbeeld te geven.

tanger'73
12-12-10, 13:52
Mi heb je alleen halalvlees wanneer het dier volgens de" biologische" principes is gehuisvest en gevoederd en daarnaast op de juiste wijze geslacht. Een kip uit de bioindustrie wat dan op de juiste wijze wordt geslacht is mi niet halal. Maar goed, da's mijn mening.

Huisvesting (schoon ruim hok, voldoende leefruimte buiten) en kwalitatief goed voer (zonder de eeuwige anti biotica, biologisch voer vind ik minder belangrijk) zijn belangrijke eisen voor een diervriendelijk leven. Het meeste vlees wat over de toonbank gaat voldoet daar niet aan.

Ik vraag me wel eens af wat bijv Jezus of Mohammed zouden vinden van de manier waarop er nu met voedsel wordt omgegaan. Ik persoonlijk vermoed dat zij het welzijn van dieren bij leven belangrijker zouden vinden dan het uiteindelijke slachtmoment.
Ik denk zelfs dat ze mss wel vegetarier waren geworden om het goede voorbeeld te geven.


commercieele belangen geven de doorslag, vandaar dat ik ook meen dat je als moslim nooit zeker kunt zijn van op en top halal vlees, zelfs niet voor 10%

Naast dat laat de controle op de halal slachtwijze te wensen over, laat staan het proces tot dat het voor de slacht wordt aangeboden. Bij strikte naleving en controle zou de kans op halalvlees op tafel iets kunnen vergroten.

Vandaar dat ik me die verwarring over KFC niet kan plaatsen. Bij de geringste twijfel zou je moeten afkeuren, maar gefrituurde kip is kennelijk makkelijk en lekker? tegen beter weten in, eve de andere kant opkijken, Allah zal je wel vergeven.

Dat laatste zou weleens een goed idee kunnen zijn, als ik al die prijsafspraken (vooral rondom het offerfeest) tussen al die boeren onderling zie. Die al die moslims keer op keer met slachtdieren afschepen vanwaar de herkomst Joost mag weten.

(leen)
12-12-10, 14:03
Je weet wat ik daarmee bedoel, een boerderij geheel ingericht en gespecialiseerd voor de halal industrie. Waar het welzijn van het dier conform de halal regels worden nageleefd.

Jij begint over beginnen bij de veeteelt, wat wil je daarmee zeggen dan?

ik ben wel nieuwsgierig wat het welzijn van dat dier moge zijn.
volgens abu mag alles mits er maar geen zichbare schade blijft tot ze geofferd worden.

heb jij daar andere ideen over?

Joesoef
12-12-10, 14:12
ik ben wel nieuwsgierig wat het welzijn van dat dier moge zijn.
volgens abu mag alles mits er maar geen zichbare schade blijft tot ze geofferd worden.

heb jij daar andere ideen over?

Ab is een internetmoslim :tik: zal er op neerkomen dat je ze moet behandelen zoals je vrouw, geen zichtbare schade en de riem niet te lang.

tanger'73
12-12-10, 14:21
Goedkoper? Hoe kom je daar nou bij? Dat is wat ik hier aankaart. Vrome Moslims eten bij KFC omdat het goedkoper is by the way hebben ze gehoord dat het halal is. Zou ik nooit doen. Kom zo'n zaak niet eens binnen om er een colaatje te kopen.
Btw, 3 kippen bij AH voor de prijs van 1 koshere kip noem jij goedkoop? Inderdaad. Ik zie geen Moslims meer bij de koshere slager.


Da's ook een aspect waar ik met name op wijs, waar moslims met bewustzijn voor voedselvoorschriften wat van kunnen leren.

Dat prijsverschil is een oorzaak, van dat er bij de kosher procedure meer werk mee is gemoeid. En dat heeft dan ook haar redenen, gezien de vleesverwerkende industie van tegenwoordig.

Het heeft ook als voordeel, dat kosher joden minder vlees consumeren dan moslims die er maar op los vreten, omdat het allemaal zo verrassend goedkoop is. Dat groene halal embleem en zegel erop is daarvoor het enige waarmerk, ongeacht of het afkomstig is van een varkenshandelaar.

John61
12-12-10, 14:22
ik ben wel nieuwsgierig wat het welzijn van dat dier moge zijn.
volgens abu mag alles mits er maar geen zichbare schade blijft tot ze geofferd worden.

heb jij daar andere ideen over?

U is een blanke, mannelijke nederlandse autochtoon? Zo ja, betekent het dan dat u net zo denkt als al die andere blanke, mannelijke nederlandse autochtonen?

tanger'73
12-12-10, 14:29
ik ben wel nieuwsgierig wat het welzijn van dat dier moge zijn.
volgens abu mag alles mits er maar geen zichbare schade blijft tot ze geofferd worden.

heb jij daar andere ideen over?

'K heb me erzelf niet zo in verdiept, maar ik neem aan dat het dier op een dierwaardige en natuurlijke wijze moet zijn gehouden. Waaronder ook niet met het voer op enigerlei wijze is gesjoemeld, daar waar sommige vee hun eigen soortgenoten in vermalen toestand in het voer krijgen. En uiteindelijk niet ziek, gek of bejaard voor de slacht worden aangeboden.

(leen)
12-12-10, 14:33
Ab is een internetmoslim :tik: zal er op neerkomen dat je ze moet behandelen zoals je vrouw, geen zichtbare schade en de riem niet te lang.

ineternetmoslim, doel je op een intelligente versie van aboe,?

Joesoef
12-12-10, 14:37
ineternetmoslim, doel je op een intelligente versie van aboe,?


Zoals in het zijn zolang je op dit forum bent ingelogd/ aangemeld.

(leen)
12-12-10, 14:39
'K heb me erzelf niet zo in verdiept, maar ik neem aan dat het dier op een dierwaardige en natuurlijke wijze moet zijn gehouden. Waaronder ook niet met het voer op enigerlei wijze is gesjoemeld, daar waar sommige vee hun eigen soortgenoten in vermalen toestand in het voer krijgen. En uiteindelijk niet ziek, gek of bejaard voor de slacht worden aangeboden.

das vet okee,
zou voor elk dier moeten gelden,
behalve dat bejaard dan,van mij mag een die rustig oud worden.

sjo
13-12-10, 20:06
Daar hoef ik niet achter te komen, elk mens kan dat voor zich zelf onderzoeken.

Jezus zelf gaf daarvoor een vuistregel aan:

11 Niet wat de mond ingaat maakt een mens onrein, maar wat de mond uitkomt, dat maakt een mens onrein.’

(Matteüs 15:11)

Een betere reaktie was onmogelijk, een citaat waar niemand omheen kan.

Een rein hart is echter door de drager moeilijk te claimen. Nederigheid en een rein hart worden niet los verkocht.

gr.
sjo

sjo
13-12-10, 20:08
Een rein hart is zelfs voor de drager daarvan niet als zodanig bekend. Dus vertel eens, hoe wil je daar achterkomen?


Dit is wat ik hierboven bedoelde......(jullie zijn het eens met elkaar vermoed ik)

gr.
sjo

sjo
14-12-10, 20:57
Yep, dat onbeperkt voortplanten moet er toch eens uit. Ik geloof ook niet dat dat een basiseis voor moslims is. Het zit niet in de vijf zuilen, staat het in de Koran? Trouwen is toch ook niet verplicht, hoogstens aangeraden?




Vandaag in de krant (weet niet meer welke): "sterk libido-verlies bij vegetarieers vastgesteld"

gr.
sjo

Vreemdelingenlegioen
15-12-10, 16:32
KFC: We know what to do with: MUSLIM!

De Marokkaanse junkfood generatie is in rep en roer. Niet omdat Marokko in een oorlog dreigt te geraken met de door Algerije gesteunde Polisario. Al helemaal niet door de publicaties van duizenden geheime documenten door WikiLeaks . Het strakgespannen koord van wereldvrede (vul zelf maar in) staat daarmee op knappen. Corruptie tot in het koningshuis (wisten we natuurlijk allemaal al) – ook door WikiLeaks naar buiten gebracht? We don’t f*cking care! Maar wat is het wel?

KFC schijnt niet halal te zijn. Het bericht van Al-Yaqeen deed de aarde onder menig Karima, Samira en Kale Appie doen trillen. Nachtmerries, wallen en een depressief gevoel zijn enkele gevolgen van dit bericht. Ze kunnen de wings en de chicken wrap waarvan ze dachten dat het halal zou zijn wel vergeten. Of toch niet? Voor velen is het bericht aan dovemansoren gericht. Alleen de echte moslim diehards blijven volhouden dat ze genoeg hebben aan een ‘ja’ of een zeer vreemd halal-certificaat. Deze diehards roepen overigens het hardst dat kip van de AH of de schoolkantine haram is. Stelletje hypocrieten!

Lees verder... (http://redqalam.wordpress.com/2010/12/14/we-know-what-to-do-with-muslim/#more-97)

Leuke column over de KFC situatie die nu gaande is. Wilde ik graag met jullie delen.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl