PDA

Bekijk Volledige Versie : De Democratie maakt zichzelf belachelijk



aboenoeh
11-12-10, 22:18
Van ‘De allerslimste mens ter wereld’ tot uitgelekte mails: de politiek wordt steeds irrelevanter. Belachelijk zelfs. Al is het eerder huilen met de pet op: de echte problemen worden namelijk niet aangepakt.



Niemand kijkt in eigen boezem: steeds wordt de zwartepiet doorgespeeld. Naar verluidt hebben westerse jongeren geen politieke interesse en een gebrek aan burgerzin. En de volwassenen dan wel? Laat staan de politici zelf. Hun gedrag is onverantwoord.



Wat te denken van de blunders van Frank Vandenbroucke en de quizantwoorden van Vlaams parlementsvoorzitter Jan Peumans tijdens ‘De Pappenheimers’. Of sp-a voorzitster Caroline Gennez die in extremis afzegt voor ‘De allerslimste mens ter wereld’ omdat deelnemen ‘not done’ is tijdens de regeringsformatie, waarmee ze uithaalt naar Bart De Wever. Waarom duurde het dan zo lang om die beslissing te nemen? En dit terwijl Eva Brems (Groen!) onbesproken deelneemt.



Het wordt steeds trivialer. Intussen worden de echte problemen niet aangepakt. Niemand kijkt in eigen boezem: steeds wordt de zwartepiet doorgespeeld. Dat kan perfect: met vijf bevoegde ministers voor asiel en migratie heeft ieder zijn dekmantel. De crisis, het asielbeleid, de ongeduldige euro, het begrotingstekort… Het moet allemaal nog behandeld worden. Brussel-Halle-Vilvoorde, het oorspronkelijke thema van de verkiezingen, snakt nog steeds naar een oplossing.



Aanvankelijk riepen de Vlaamsgezinde partijen nog dat de Franstaligen niet mee willen werken bij de onderhandelingen. Ondertussen staat het zuiden van het land op één lijn, een duidelijk contrast met het onderlinge gebekvecht van de Vlamingen. Tijdens de wateroverlast is trouwens gebleken hoe het Vlaamse beleid tekort schiet. Dat was een sneer in het gezicht voor de separatisten. Zo sterk bleek de zogenaamde Vlaamse kracht dus ook weer niet te zijn.

Dit waNiemand kijkt in eigen boezem: steeds wordt de zwartepiet doorgespeeld. nbeleid en al het geruzie bewijzen eens te meer dat de regeringsformatie geen Vlamingen-Walen-verhaal is, maar dat de gehele politiek zich moet verantwoorden.



Bovendien doen het begrotingstekort en de regeringscrisis de woelige Europese markten geen goed. In plaats van een positief signaal te geven, sloeg België een mal figuur. Schaamte alom in het Europees Parlement toen Michael Daerden zonder gêne zichzelf weer eens in scène zette.



De regeringsvorming is alleszins nog niet voor morgen. Nog even en we overstijgen de negen maanden durende regeringsvorming van Irak. Verkiezingen zullen alvast geen soelaas brengen. Op wie gaan de mensen dan stemmen? Blanco, of meer van het zelfde?



Wat was de voorbije uitzending van ‘De zevende dag’ toch illustratief voor de politieke impasse. Na het Vlaams gekwebbel in het debat omtrent asiel en immigratie volgde het ondertussen beruchte stukje met Yves Leterme en Yvan De Vadder. Nadat die laatste maar geen grip kon krijgen als moderator tijdens het voorafgaandelijke debat, negeerde Leterme hem andermaal tijdens het interview omtrent de asielzoekers. De Vadders vraag om de asielproblematiek te verantwoorden, kreeg echter geen vat op Letermes ingestudeerde monoloog. Ondertussen is die vraag nog niet beantwoord, en kunnen onze politici zich nog steeds niet verantwoorden. Wat overigens al jaren blijkt. ‘Nil novi sub sole’, (“Niets nieuws onder de zon”, nvdr.) zou Bart De Wever zeggen.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

justus
12-12-10, 12:47
En aboenoeh maakt zichzelf nog belachelijker dan zijn priksels...

MO_NL
12-12-10, 12:55
Beste aboenoeh,

ik weet niet of je er uberhaupt prijs op stelt, maar als je wilt voorkomen dat jij en je priksels van Maroc.NL worden geweerd dan doe ik bij deze een dringende oproep aan je om aan bronvermelding te doen.

Je claims tav christenen, joden, westerlingen, enz. volstaan niet met copy/paste zonder de lezers te laten weten waar jij je op baseert.

Daarnaast is er ook nog een juridische kwestie.

Je kunt niet integrale artikelen citeren zonder enige vorm van bronvermelding.

Bij voorbaat dank voor je begrip.

Namens Maroc.NL Beheer

aboenoeh
14-12-10, 16:15
Beste aboenoeh,



ik weet niet of je er uberhaupt prijs op stelt, maar als je wilt voorkomen dat jij en priksels van Maroc.NL worden geweerd dan doe ik bij deze een dringende oproep aan je om aan bronvermelding te doen.



Je claims tav christenen, joden, westerlingen, enz. volstaan niet met copy/paste zonder de lezers te laten weten waar jij je op baseert.



Daarnaast is er ook nog een juridische kwestie.



Je kunt niet integrale artikelen citeren zonder enige vorm van bronvermelding.



Bij voorbaat dank voor je begrip.



Namens Maroc.NL Beheer





__________________

Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)



beste mo.nl

of salaam voor de gelovigen




ik weet niet of je er uberhaupt prijs op stelt, maar als je wilt voorkomen dat jij en priksels van Maroc.NL worden geweerd dan doe ik bij deze een dringende oproep aan je om aan bronvermelding te doen.



voor te beginnen intereseert het me niet of ik al dan niet een prikkel word op maroc.nl

want het lijkt wel het beleid van marok.nl om mensen te weren die anders dan islaam bekritiseren.terwijl islambachen de vrije loop krijgt.



het belangerijkste voor mij is dat mijn geposte artikels gelezen worden

als de ene mag posten zonder bron vermelding moet een ander dat ook kunnen

maar toch zal ik overwegen de bron van mijn geposte artikels te plaatsen



salaam voor e moslims

en doei voor de k....:wijs::vrede:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl