PDA

Bekijk Volledige Versie : Overvaller sterft na confrontatie met winkelpersoneel



super ick
15-12-10, 07:48
Overvaller sterft na confrontatie met winkelpersoneel
dinsdag 14 december 2010 23:26

Bij een gewapende overval op een supermarkt in het Zuid-Hollandse dorpje Moerkapelle is een overvaller zwaargewond geraakt na een confrontatie met winkelmedewerkers. Hij is dinsdagavond aan zijn verwondingen overleden.

De overval had dinsdagmorgen plaats

De overvaller, een 20-jarige man uit Delft, lag de hele dag in kritieke toestand in het ziekenhuis en overleed dinsdagavond.

Sporen
De verdachte drong dinsdagmorgen met een 19-jarige plaatsgenoot, nog voor de opening, de supermarkt binnen. Zij bedreigden de vier aanwezige personeelsleden.

Hoe de man gewond is geraakt, wordt nog onderzocht. Ook over de aard van zijn verwondingen kan het OM in het belang van het onderzoek nog geen mededelingen doen. De recherche is nog bezig met het sporenonderzoek in de supermarkt.

Geld
De overvallers hadden het personeel gedwongen de kluis te openen. Hierbij werd twee keer geschoten met een vuurwapen.

Een van de aanwezigen haalde geld uit de kassalades en gaf dit aan de overvallers. Vervolgens kwam het tot de confrontatie tussen de overvallers en het personeel.

Elsevier.nl

Soldim
15-12-10, 08:33
Bij een gewapende overval op een supermarkt in het Zuid-Hollandse dorpje Moerkapelle is een overvaller zwaargewond geraakt na een confrontatie met winkelmedewerkers. Hij is dinsdagavond aan zijn verwondingen overleden.


Zolang het geen Marokkaan is, blijkt het hier niet interessant....

knuppeltje
15-12-10, 09:31
Zolang het geen Marokkaan is, blijkt het hier niet interessant....

Wie zegt dat het geen Marokkaan is? :fplet:
Winkel overvallen en mis schieten, moet wel een Marokkaan zijn. :confused:

Joesoef
15-12-10, 09:37
Wie zegt dat het geen Marokkaan is? :fplet:
Winkel overvallen en mis schieten, moet wel een Marokkaan zijn. :confused:


Helaas pindakaas, inderdaad :
http://www.telegraaf.nl/binnenland/8498152/__Dick__62__sloeg_dief_van_zich_af__.html

knuppeltje
15-12-10, 09:41
Helaas pindakaas, inderdaad :
http://www.telegraaf.nl/binnenland/8498152/__Dick__62__sloeg_dief_van_zich_af__.html

Oeps, dat die kutkrant maar geen gelijk heeft.

knuppeltje
15-12-10, 10:34
Volgens bericht van de NOS zou hij tijdens een worsteling met het personeel van de trap zijn gevallen en zijn nek hebben gebroken.
Het betreffende personeelslid handelde volgens het bericht van de NOS uit noodweer en is daarom niet gearresteerd.

Pizzaman
15-12-10, 10:41
Zo moet het, ruimt lekker op. GOED GEDAAN WINKELPERSONEEL.
Geen kosten voor cellen, processen, alleen zes plankjes.
Nu hopen dat die tweede overvaller een mooie straf krijgt.

Geldt overigens ook voor kaaskop-tokkie-overvallers.
Van mij mogen ze ze allemaal van de trap af laten lazeren.

jammer overvallers, de tijd dat je slachtoffers het zwaar te verduren kregen en jijzelf gepamperd werd is voorbij.
'Risico van het vak' zal er weer bij horen.

Jahawe
15-12-10, 11:05
De vraag is wanneer de eerste neef van Mo in de media komt verklaren dat het zo'n lieve jongen was die zo goed voor zijn moeder zorgde, die buiten zijn schuld in de problemen is gekomen en er door de schandalig agressieve winkelier nu niet meer is.

Natuurlijk was het een lieve jongen, hij was ook vaste klant bij deze supermarkt.
Hij was er al zes of zeven keer geweest.

Slinger
15-12-10, 12:34
Oeps, dat die kutkrant maar geen gelijk heeft.

Ze hebben altijd gelijk. Moeilijk te accepteren voor sommigen, maar wel waar.

H.P.Pas
15-12-10, 13:06
Ze hebben altijd gelijk.

Stond dat ook in de Telegraaf ?

Pizzaman
15-12-10, 13:07
Ze hebben altijd gelijk. Moeilijk te accepteren voor sommigen, maar wel waar.

...dan kan het nog wel een kutkrant wezen. :hihi:

reallife
15-12-10, 13:13
Ze hebben altijd gelijk. Moeilijk te accepteren voor sommigen, maar wel waar.

Niemand heeft altijd gelijk :student:

Soldim
15-12-10, 13:13
Helaas pindakaas, inderdaad :
http://www.telegraaf.nl/binnenland/8498152/__Dick__62__sloeg_dief_van_zich_af__.html

En kijk, de reacties stromen binnen....

Slinger
15-12-10, 13:13
Stond dat ook in de Telegraaf ?

Nee, daarvoor moet je de koran hebben...:nl:

Slinger
15-12-10, 13:14
Niemand heeft altijd gelijk :student:

Maar sommigen vaker dan anderen... :chef:

reallife
15-12-10, 13:15
En kijk, de reacties stromen binnen....

Nog maar 19 en 20 jaar jong. Je zal de boodschap maar thuiskrijgen als ouders zijnde. :(

Slinger
15-12-10, 13:15
Nog maar 19 en 20 jaar jong. Je zal de boodschap maar thuiskrijgen als ouders zijnde. :(

Dan weet je dat je iets verkeerd hebt gedaan.

reallife
15-12-10, 13:16
Dan weet je dat je iets verkeerd hebt gedaan.

Doen we allemaal maar meestal met minder heftige gevolgen.

Pizzaman
15-12-10, 13:22
Nog maar 19 en 20 jaar jong. Je zal de boodschap maar thuiskrijgen als ouders zijnde. :(

Ik weet er een paar waarvan de oudste zoon is overleden door een politiekogel,
en die zijn weliswaar verdrietig maar ook ergens wel opgelucht.

Moet je niet denken dat ouders maar onvoorwaardelijk van hun kind denken dat ie altijd goed doet.

Slinger
15-12-10, 14:10
Doen we allemaal maar meestal met minder heftige gevolgen.

Nou, de een geeft meer begeleiding dan de ander.

super ick
15-12-10, 15:41
Nog maar 19 en 20 jaar jong. Je zal de boodschap maar thuiskrijgen als ouders zijnde. :(

Inderdaad keihard.
Een overval plegen met een vuurwapen..........Het kan zich tegen je keren. Het is geen dagellijkse kost om een vuurwapen op je gericht te krijgen.

Ik heb mensen gezien die alles lieten lopen maar ook mensen die als in een soort trance helemaal niet deden wat er gevraagd werd.
Mischien een gevoel dat je laatste uur geslagen heeft en je dan helemaal niet meer realitisch handelt.

Kat in het nauw.

Ik vind ook dat een rechter daar rekening mee dient te houden. Je brengt mensen in extreme situaties. Ze kunnen totaal anders reageren. Een soort ontoerekeningsvatbaarheid.

nl-x
15-12-10, 18:39
De vraag is wanneer de eerste neef van Mo in de media komt verklaren dat het zo'n lieve jongen was die zo goed voor zijn moeder zorgde, die buiten zijn schuld in de problemen is gekomen en er door de schandalig agressieve winkelier nu niet meer is.

Natuurlijk was het een lieve jongen, hij was ook vaste klant bij deze supermarkt.
Hij was er al zes of zeven keer geweest.

Alsof dat bij de Sjonnie's en Rick's niet gebeurt...
Krokodilletranen van familieleden horen er eenmaal bij, ongeacht afkomst. En doorgaands geeft niemand het aandacht.

Pizzaman
15-12-10, 19:29
Alsof dat bij de Sjonnie's en Rick's niet gebeurt...
Krokodilletranen van familieleden horen er eenmaal bij, ongeacht afkomst. En doorgaands geeft niemand het aandacht.

We gingen op vakantie van het geld van ome Jan,
en niemand die zich afvroeg hoe of ie aan die centen kwam... :p

super ick
15-12-10, 21:12
Laten we eerst eens afwachten wat er met de 'gooier' gaat gebeuren.
Die raakt natuurlijk bekend. Dat kan gevolgen hebben voor hem.

fisherman1969
15-12-10, 22:05
Laten we eerst eens afwachten wat er met de 'gooier' gaat gebeuren.
Die raakt natuurlijk bekend. Dat kan gevolgen hebben voor hem.

Ja die kan natuurlijk ,,,levenslang,, krijgen !:(
Want hoe je het wend of keert :je kan niet zomaar iemand van de trap afdondersteen stralen !ook al is het in jou huis en bovendien nog bedreigd wordt met een vuurwapen

fisherman1969
15-12-10, 22:09
We gingen op vakantie van het geld van ome Jan,
en niemand die zich afvroeg hoe of ie aan die centen kwam... :p

Ja in die tijd kon ,,ome Jan ,, nog wel eens een kraakje zetten ongewapend ! en overvallen kwamen bijna niet voor !Hier in :nl:

En als ie gepakt werd dan ging hij geruime tijd voor ,,schut,, d.w.z gevangenis straf.

fisherman1969
15-12-10, 22:24
Zo moet het, ruimt lekker op. GOED GEDAAN WINKELPERSONEEL.
Geen kosten voor cellen, processen, alleen zes plankjes.
Nu hopen dat die tweede overvaller een mooie straf krijgt.

Geldt overigens ook voor kaaskop-tokkie-overvallers.
Van mij mogen ze ze allemaal van de trap af laten lazeren.

jammer overvallers, de tijd dat je slachtoffers het zwaar te verduren kregen en jijzelf gepamperd werd is voorbij.
'Risico van het vak' zal er weer bij horen.

Geldt overigens ook voor kaaskop-tokkie-overvallers.
Van mij mogen ze ze allemaal van de trap af laten lazeren.
Van mij ook !!klasse je moet het maar durven respect voor die man !

H.P.Pas
15-12-10, 22:26
Ja in die tijd kon ,,ome Jan ,, nog wel eens een kraakje zetten ongewapend ! en overvallen kwamen bijna niet voor !Hier in :nl:


Kraak op een gewelletje met gelaaie klakkenbos ?
Die bestonden vroeger ook. Minder waarschijnlijk; er viel ook veel minder te snezen.
En, als het mis ging zag je Leeuwarden.

Kenzaatje1
15-12-10, 22:29
De vraag is wanneer de eerste neef van Mo in de media komt verklaren dat het zo'n lieve jongen was die zo goed voor zijn moeder zorgde, die buiten zijn schuld in de problemen is gekomen en er door de schandalig agressieve winkelier nu niet meer is.



Natuurlijk was het een lieve jongen, hij was ook vaste klant bij deze supermarkt.

Hij was er al zes of zeven keer geweest.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)

Kinderachtig. Een beetje de betweter uithangen.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Jahawe
15-12-10, 23:49
Kinderachtig. Een beetje de betweter uithangen.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl
Wat is er nou kinderachtig? betweter uithangen? dat is de werkelijkheid???
Weet je ik heb een collega die beweerd dat er geen homo's zijn in makroko zijn. Alle homo's zitten in Nederland:lol:

http://forums.ansaar.nl/ de zoveelste site die je zelf niet kan betalen vol van subsidie's bye bye sukkel.

jang0201
16-12-10, 05:59
Vreselijk voor de familie natuurlijk om je kind te moeten verliezen.
Verder kan ik hier geen traan om laten, gevalletje eigen schuld dikke bult of gebroken nek.

Khadija.K
16-12-10, 07:00
In Amsterdam 3 jaar geleden een stille tocht gehouden voor een veel pleger en jonge drug dealer, die notabene werd neergeschoten tijdens een ripdeal.....want hij was zo lief voor zijn moeder en zijn zusjes en zijn vrienden...tsja risico van het vak zeg ik altijd maar.
Maar dat neemt niet weg dat het voor de familie vreselijk is...zal je kind maar zijn.....

super ick
16-12-10, 07:47
Ja die kan natuurlijk ,,,levenslang,, krijgen !:(
Want hoe je het wend of keert :je kan niet zomaar iemand van de trap afdondersteen stralen !ook al is het in jou huis en bovendien nog bedreigd wordt met een vuurwapen

Levenslang lijkt me erg overdreven maar er moet wel nauwkeurig naar gekeken worden. Ik ben 100% voor deze mensen. Zeker nu blijkt dat er ook al geschoten was.
Een gevalletje eigen schuld.

Deze man blijft wel in zijn winkel staan. Inmiddels weet het hele dorp wie hij is inclusief de familie en vrienden van de overledene.
Wraak is geen onbekend verschijnsel. Dat bedoelde ik met de gevolgen.

Buiten het feit dat deze man helemaal stuk zit. Emotioneel gezien is het momenteel een wrak. Die loopt echt niet als een soort Rambo door Moerkapelle.

Pizzaman
16-12-10, 08:56
Deze man blijft wel in zijn winkel staan. Inmiddels weet het hele dorp wie hij is inclusief de familie en vrienden van de overledene.
Wraak is geen onbekend verschijnsel. Dat bedoelde ik met de gevolgen.

Buiten het feit dat deze man helemaal stuk zit. Emotioneel gezien is het momenteel een wrak. Die loopt echt niet als een soort Rambo door Moerkapelle.

Heb je groot gelijk in. En dan te bedenken dat hij 'in de oude tijd' ook nog zou zijn gearresteerd, bij zijn gezin weggehaald, bij zijn werk weggehaald zou zijn.

BTW de familie van de daders, je moet je sterk afvragen wat voor mensen dat zijn.
In ieder geval kunnen we al concluderen dat ze hun kinderen niet onder controle konden houden en slecht hebben opgevoed.

Het KAN natuurlijk zijn dat de dader-ouders nu zeer ontdaan en geschokt zijn, maar het KAN ook een gevalltje 'appel valt niet ver van de boom' zijn.

knuppeltje
16-12-10, 09:27
Dan weet je dat je iets verkeerd hebt gedaan.

Aldus onze opvoedingsdeskundige.

knuppeltje
16-12-10, 09:28
Ze hebben altijd gelijk. Moeilijk te accepteren voor sommigen, maar wel waar.

Sommigen geloven dan ook blindelings.

Kenzaatje1
16-12-10, 11:10
Wat is er nou kinderachtig? betweter uithangen? dat is de werkelijkheid???
Weet je ik heb een collega die beweerd dat er geen homo's zijn in makroko zijn. Alle homo's zitten in Nederland:lol:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)

Je doet alsof het typisch Marokkaans is als " Mo " en zijn familie zo een reactie geven. Als er weer eens een pedofiel, moordenaar, verkrachter etc. wordt opgepakt dan reageert zijn omgeving ook geschokt met het was een lieve, spontane man, dit had niemand verwacht etc. En ga me niet vertellen dat dit ook altijd Marokkanen zijn.

Wat homo' s betreft daar ben ik het met je mee eens. Overigens, niet alle Marokkanen zijn moslims, dat is iets wat volgens mij vaak door elkaar wordt gehaald.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

mark61
16-12-10, 12:08
Je doet alsof het typisch Marokkaans is als " Mo " en zijn familie zo een reactie geven. Als er weer eens een pedofiel, moordenaar, verkrachter etc. wordt opgepakt dan reageert zijn omgeving ook geschokt met het was een lieve, spontane man, dit had niemand verwacht etc.

Dat zijn twee verschillende reacties. In het ene geval wordt de dader verdedigd omdat het toch zo'n aardige jongen was. In het andere geval zijn mensen geschokt zoals je al zei omdat ze dat niet achter iemand gezocht hadden.

Verdedigen, goedpraten, ontkennen versus geschokt zijn omdat je niet wist. Het eerste komt van familie van de dader, het tweede van buurtbewoners.

Ik hoor nooit reacties van directe familieleden van Hollandse daders. Ik weet niet waarom dat is. Omdat niemand het ze vraagt of omdat ze geen publiciteit willen? Het zou best kunnen dat ze hetzelfde zeggen. In beide gevallen word ik er onpasselijk van.

super ick
16-12-10, 12:14
Ik hoor nooit reacties van directe familieleden van Hollandse daders. Ik weet niet waarom dat is. Omdat niemand het ze vraagt of omdat ze geen publiciteit willen? Het zou best kunnen dat ze hetzelfde zeggen. In beide gevallen word ik er onpasselijk van.

Ik zie het nut niet zo om iemand te vragen naar zijn mening over het misdrijf of de misdaad die zijn broer of vader heeft gepleegd.
Ik zie de toegevoegde waarde er niet van in.
Of de persoon in kwestie moet zelf van de daken gaan schreeuwen. Dan is er wellicht meer aan de hand.

H.P.Pas
16-12-10, 12:16
Ik zie het nut niet zo om iemand te vragen naar zijn mening over het misdrijf of de misdaad die zijn broer of vader heeft gepleegd.
Ik zie de toegevoegde waarde er niet van in.


Ik zie überhaupt het nut van misdaadverslaggeving niet in.

mark61
16-12-10, 12:20
Ik zie het nut niet zo om iemand te vragen naar zijn mening over het misdrijf of de misdaad die zijn broer of vader heeft gepleegd.
Ik zie de toegevoegde waarde er niet van in.
Of de persoon in kwestie moet zelf van de daken gaan schreeuwen. Dan is er wellicht meer aan de hand.

Ik zie het hele nut van misdaadjournalistiek niet in. Het is niets meer dan een sensatie-onderwerp.

Kal-El B.V
16-12-10, 14:14
Dit is weer typisch zo'n "Je gal spuwen over marokkanen gebaseerd op vooroordelen" thread.

Lekker drie pagina's discussieren over iets wat helemaal niet is gebeurd, misschien in de hoop dat het toch gaat gebeuren ? Een beetje een thread voor masochisten dus.

Slinger
16-12-10, 16:57
wo 15 dec 2010, 18:26

Gewonde bij overval op Dordtse juwelier

DORDRECHT - De eigenaar van juwelier Smaragd in de binnenstad van Dordrecht is gistermiddag bij een overval op zijn winkel neergeschoten. Zijn toestand was gisteravond nog kritiek.

Drie gemaskerde overvallers drongen kort voor sluitingstijd de sieradenzaak aan de Voorstraat binnen. Er waren op dat moment geen klanten binnen. Juwelier Raad Alkhamisi heeft waarschijnlijk tevergeefs geprobeerd te verhinderen dat het drietal de etalages leegroofde. Daarbij is door de overvallers diverse keren geschoten. Een van de kogels trof de juwelier in zijn romp.

De echtgenote van Alkhamisi bevestigde gisteravond dat haar man in het ziekenhuis is opgenomen. "De artsen zijn hem nog steeds aan het opereren. Hij is er heel slecht aan toe", vertelde de hevig geëmotioneerde vrouw. De buit is volgens haar enorm, al maakt zij zich drukker om de toestand van haar man.

"Dat is nu het allerbelangrijkste. Het is verschrikkelijk dat hardwerkende mensen dit overkomt," aldus de geëmotioneerde vrouw De drie overvallers hebben zich volgens de politie op een scooter uit de voeten gemaakt.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/8505370/__Gewonde_bij_overval_juwelier__.html

mark61
16-12-10, 17:12
Is dat de oudtestamentische spelling van Dordrecht? Statenbijbel?

Slinger
16-12-10, 17:24
Is dat de oudtestamentische spelling van Dordrecht? Statenbijbel?

En natuurlijk de Dordtse leerregels, niet te vergeten.

H.P.Pas
16-12-10, 18:49
Is dat de oudtestamentische spelling van Dordrecht? Statenbijbel?

Welnee; nooit anders gezien.
Hoe dichter bij Dordt, hoe rotter het wordt.

Ik kom uit die buurt.

Olive Yao
16-12-10, 19:36
Welnee; nooit anders gezien.
Hoe dichter bij Dordt, hoe rotter het wordt.

Ik kom uit die buurt.

Trek in een kopje koffie met grutsprits?

Net De phoenix gelezen. Ik ben de hi, ik ben de ha, ik ben de hupsafladder.
Mooiste grapje komt aan het eind. De phoenix is dan weer oud, en dan belt hij aan op Bommelstein en zoekt hij iemand die wil zorgen voor hippe, oude dingen.

fisherman1969
16-12-10, 20:35
Levenslang lijkt me erg overdreven maar er moet wel nauwkeurig naar gekeken worden. Ik ben 100% voor deze mensen. Zeker nu blijkt dat er ook al geschoten was.
Een gevalletje eigen schuld.

Deze man blijft wel in zijn winkel staan. Inmiddels weet het hele dorp wie hij is inclusief de familie en vrienden van de overledene.
Wraak is geen onbekend verschijnsel. Dat bedoelde ik met de gevolgen.

Buiten het feit dat deze man helemaal stuk zit. Emotioneel gezien is het momenteel een wrak. Die loopt echt niet als een soort Rambo door Moerkapelle.

Het is precies wat ik ook bedoelde met ,,levenslang,, hij is de rest van zijn leven niet meer zeker , het is niet te hopen ,hoe erg het ook voor de famillie van die jongen is , dat ze ,,verhaal ,,gaan halen op de man die niks anders deed , dan ongewapend: zijn huis en haard verdedigde

sjaakie
16-12-10, 21:32
Levenslang lijkt me erg overdreven maar er moet wel nauwkeurig naar gekeken worden. Ik ben 100% voor deze mensen. Zeker nu blijkt dat er ook al geschoten was.
Een gevalletje eigen schuld.

Deze man blijft wel in zijn winkel staan. Inmiddels weet het hele dorp wie hij is inclusief de familie en vrienden van de overledene.
Wraak is geen onbekend verschijnsel. Dat bedoelde ik met de gevolgen.

Buiten het feit dat deze man helemaal stuk zit. Emotioneel gezien is het momenteel een wrak. Die loopt echt niet als een soort Rambo door Moerkapelle.



De eigenaar van de Spar in Moerkapelle, die afgelopen dinsdag overvallen werd, ligt in het ziekenhuis met hartklachten. De stress en de gebeurtenissen zijn de man te veel geworden.

De winkelier werd eerder deze week overvallen door twee gewapende mannen van 19 en 20 jaar oud. Na een confrontatie met winkelmedewerkers zou de 20-jarige overvaller gevallen zijn en zijn nek hebben gebroken.

De stiefzoon van de supermarkteigenaar wordt in verband met de dood van de overvaller als verdachte gezien en ook de winkelier zelf is als verdachte gehoord.

http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2010/12/overvallen_winkelier_heeft_het.html

super ick
16-12-10, 23:24
Ik zie het hele nut van misdaadjournalistiek niet in. Het is niets meer dan een sensatie-onderwerp.

Was het maar alleen de misdaadjournalistiek.
Actualiteitenprogramma's hebben die mensen ook graag in de studio.
Nieuws is nieuws.

Pizzaman
16-12-10, 23:31
Was het maar alleen de misdaadjournalistiek.
Actualiteitenprogramma's hebben die mensen ook graag in de studio.
Nieuws is nieuws.

Ik zie die kakkerlakken ook die winkelier nog wel lastig vallen,
desnoods in het ziekenhuis.

Slinger
17-12-10, 06:59
Ik zie het hele nut van misdaadjournalistiek niet in. Het is niets meer dan een sensatie-onderwerp.

Opmerkelijk. Je ziet er dus niets in dat burgers geïnformeerd worden. Hoe rijm je dat met democratische gezindheid?

super ick
17-12-10, 09:29
Ik zie die kakkerlakken ook die winkelier nog wel lastig vallen,
desnoods in het ziekenhuis.

Ja, dat was een kortzichtige opmerking over die misdaadjournalistiek. Die wroeten vaak in zaken die te weinig aandacht krijgen of onopgeloste zaken. Daar zie ik het nut wel van in. Er zijn toch wel enige succesjes op te noemen. Onschuldigen die vrij gelaten werden, meervoudige moordenaar die, vlak voor de verjaringstermijn, opgepakt kon worden.

Ovr het algemeen houden die zich met de inhoud bezig. Het technische aspect, zeg maar.
Het is juist de campingzender (SBS) maar ook de praatprogramma's van de publieken die graag 'achtergronden' uitlichten en zo nog wel eens de broer, de zoon, de vrouw, etc voor de camera zetten.

Pizzaman
17-12-10, 10:22
Ja, dat was een kortzichtige opmerking over die misdaadjournalistiek. Die wroeten vaak in zaken die te weinig aandacht krijgen of onopgeloste zaken. Daar zie ik het nut wel van in. Er zijn toch wel enige succesjes op te noemen. Onschuldigen die vrij gelaten werden, meervoudige moordenaar die, vlak voor de verjaringstermijn, opgepakt kon worden.
Jammer dat ze vaak 'selectief winkelen'. In feite is dit een soort 'populistisch nieuws'.
Je ziet namelijk alleen de uitwassen.


Ovr het algemeen houden die zich met de inhoud bezig. Het technische aspect, zeg maar.
Het is juist de campingzender (SBS) maar ook de praatprogramma's van de publieken die graag 'achtergronden' uitlichten en zo nog wel eens de broer, de zoon, de vrouw, etc voor de camera zetten.
Muha, zolang ze dat dan maar niet doen uit pure sensatiezucht, wat meestal het geval is bij 'de broer van'. :moe:

knuppeltje
17-12-10, 10:47
Welnee; nooit anders gezien.
Hoe dichter bij Dordt, hoe rotter het wordt.

Ik kom uit die buurt.

Voor dat gezegde hebben ze er verschillende verklaringen voor, als ik het wel heb.

H.P.Pas
17-12-10, 19:25
Jammer dat ze vaak 'selectief winkelen'. In feite is dit een soort 'populistisch nieuws'.
Je ziet namelijk alleen de uitwassen.


:schok:
Een verstandige opmerking....
Overigens gaat hieraan natuurlijk de hele nieuwsbranche mank:
Goed nieuws is geen nieuws en normaliteit al helemaal niet.
Wie zijn wereldbeeld uitsluitend door het nieuws laat bepalen kan alleen maar concluderen, dat we kort voor de ondergang staan.
Dat gebeurt dan ook nog al eens.

Pizzaman
17-12-10, 21:10
Mjah, broodschrijvers, en het stikt van de spelvaudten.

Maar dat had ik jarenlang al begrepen. Uiteindelijk draagt het wel bij aan de
meningsvorming, want waar rook is, is ook wel ergens vuur.
Hoe hard dat vuurtje dan brandt, moet je niet uit de kranten halen.

H.P.Pas
17-12-10, 22:45
Mjah, broodschrijvers, en het stikt van de spelvaudten.

:aanwal: Dat zou je wel willen, simplist: Achter alles wat je niet bevalt staat een klootzak die de schuld is. Zo is het natuurlijk niet.
Nieuws is, per definitie, alles wat afwijkt van de gewone gang van zaken.
De werkelijkheid, dat wat er echt gaande is in de wereld, was is dat eigenlijk ?
Precies: de gewone gang van zaken.

super ick
19-12-10, 15:32
Voor dat gezegde hebben ze er verschillende verklaringen voor, als ik het wel heb.

1-tje dan:

Dordrecht is in feite een eiland. Omgeven door rivieren Oude Maas, Boven en Beneden Merwede, Hollands Diep en Dordtse Kil.
Zoals je waarschijnlijk weet blijven buien vaak hangen boven water.
Dit kan 2 kanten op werken. Of het Eiland van Dordrecht blijft droog en de rest er omheen nat of juist omgedraaid.

Hoe dichter bij Dordt hoe beter het wordt past niet zo in de volksaard denk ik :hihi:

naam
20-12-10, 07:25
:schok:
Een verstandige opmerking....
Overigens gaat hieraan natuurlijk de hele nieuwsbranche mank:
Goed nieuws is geen nieuws en normaliteit al helemaal niet.
Wie zijn wereldbeeld uitsluitend door het nieuws laat bepalen kan alleen maar concluderen, dat we kort voor de ondergang staan.
Dat gebeurt dan ook nog al eens.

Als de beurs omhoog gaat wil dat nog wel eens in het nieuws komen. Das goed nieuws.
Normale dingen zijn inderdaad geen nieuws. Op TV worden deze vermeden, en realityprogramma's met "normale, gemiddelde" personen zullen niet worden bekeken.

Pizzaman
20-12-10, 08:11
Als de beurs omhoog gaat wil dat nog wel eens in het nieuws komen. Das goed nieuws.
Normale dingen zijn inderdaad geen nieuws. Op TV worden deze vermeden, en realityprogramma's met "normale, gemiddelde" personen zullen niet worden bekeken.

Ik noem dat 'ruftcultuur'. Oftewel als er weinig interessants is dan meldt men elke scheet.

:wink: