PDA

Bekijk Volledige Versie : Maak de vreedzame islam beter zichtbaar



Joesoef
17-12-10, 21:20
Maak de vreedzame islam beter zichtbaar



http://www.trouw.nl/opinie/podium/article3342179.ece/Maak_de_vreedzame_islam_beter_zichtbaar__.html


De meeste moslims gruwen net zo van haatzaaiers als ieder ander. De humane islam laat zien dat het ook anders kan.

Frits Bolkestein signaleert dat Nederlandse Joden zich niet langer veilig voelen in Nederland, omdat het aantal uitingen van antisemitisme toeneemt. Bolkestein wijst vrij expliciet naar Marokkaanse jeugdbendes en voegt daar impliciet aan toe dat hun islamitische achtergrond zulk gedrag uitlokt.
André Rouvoet (ChristenUnie) vraagt om stellingname van het overkoepelende contactorgaan voor Marokkanen. Ik waag te betwijfelen of koepelorganisaties nog wel voldoende in contact staan met hun achterban om zo’n oproep te kunnen beantwoorden. Het zijn geen vakbonden die op afroep mensen in stelling kunnen brengen.
Rouvoet heeft helemaal gelijk. Als moslim voel ik mij tot in mijn haarworteltjes aangesproken. Het is een oproep om mijn humaniteit te tonen, te laten zien dat ik Nederlandse kernwaarden omarm en een symbolische daad te stellen tégen alle mensen die baat hebben bij een verdeelde samenleving.
Het is onacceptabel dat Joden opnieuw worden opgejaagd in Nederland. Organisaties die zich geen zorgen maken om deze ontwikkeling hebben weinig begrip van de Nederlandse geschiedenis en nog minder van de islam. De humane islam is de oplossing voor de extreme islam, maar is helaas ook de minst zichtbare van de twee. Dat is vreemd, omdat de overgrote meerderheid van de moslims ook gruwt van haatzaaiende splinters.
In de Nederlandse (politieke) cultuur wordt passiviteit simpelweg niet geaccepteerd en dat weten vertegenwoordigers van migrantenorganisaties heel goed. En dan is het uitblijven van een publieke stellingname bijzonder onverantwoord. Wie zwijgt, stemt in.
Ik erger me aan de omkering van het argument. Veelgehoord: „Joden horen ook niet als moslims in een hoek gezet te worden, waarom zouden moslims nu dan afstand moeten nemen?” Deze ’eerst jij, dan ik’-cultuur zou ik graag ombuigen in een ’eerst ik, nu jij’-cultuur. De keuze op te komen voor een bevolkingsgroep moet net zo logisch zijn als het opkomen voor je eigen kinderen. Het is een teken van beschaving.
Mogelijk heeft de Marokkaanse jeugd een ander referentiekader. Zij projecteren het Midden-Oostenconflict op Nederlandse Joden, terwijl het referentiekader voor Nederlanders de Tweede Wereldoorlog is. Moderne, zelfbewuste moslims kunnen bij uitstek beide werelden samenbrengen. Wat de Joodse gemeenschap tijdens de Tweede Wereldoorlog is overkomen, mag nooit worden vergeten en moet niet alleen onderwezen worden op school, maar ook bij moslims thuis.
Er zijn legio islamologen en arabisten die wijzen op haatzaaiende teksten jegens Joden in de Koran als bron voor alle ellende. Maar uiteindelijk bepaal ík wat ik doe, niet een boek. Kies ik voor een humane of een inhumane rol in dit leven? Welke rol ik ook kies, ik zal er in de islam en in de Koran aanknopingspunten voor vinden, en wat dat betreft is de islam zeker geen unieke godsdienst.
Wij moeten niet alleen stelling nemen, maar de daad bij het woord voegen. Maak zichtbaar dat de meerderheid niet lijkt op de problematische minderheid. Natuurlijk, een indrukwekkende demonstratie of een manifest helpt. Maar de essentie van de humane islam wordt vooral zichtbaar in het leven van alledag, waar mensen het gebaar maken van ’barmhartigheid’ en ’sjaloom’ voor elkaar. Meehelpen met buurtfeesten, de stoep van je bejaarde buurvrouw schoonvegen, samen met Joodse vrienden vrijwilligerswerk doen, het zijn zomaar wat voorbeelden. Het is hoog tijd de humane islam zichtbaar te maken.

tanger'73
17-12-10, 22:25
Koop een nieuwe bril zou ik zeggen, iedereen ziet toch wat hij wil zien.

H.P.Pas
17-12-10, 22:57
Koop een nieuwe bril zou ik zeggen, iedereen ziet toch wat hij wil zien.

Wat is dit ? De knorrige Islam ?
Het is in ieder geval een dooddoener van jewelste.

nl-x
17-12-10, 22:58
test

(En nee, hier is niemand.):knife_hea

H.P.Pas
17-12-10, 23:00
:schok: Bij het posten krijg ik onheilspellende waarschuwingen over een invalid streamer resource.. Betekent dat, dat mijn bijdragen in het luchtledige verdwijnen ?
:eek: Hallo , is hier iemand ?'

reallife
17-12-10, 23:12
scary.. Mijn noodkreet van vandaag 00:00 wordt gisteren om 23:58 beantwoord.

Zie je nu dat er meer is tussen hemel en aarde. ;)

H.P.Pas
17-12-10, 23:13
test

(En nee, hier is niemand.):knife_hea

scary.. Mijn noodkreet van vandaag 00:00 wordt gisteren om 23:58 beantwoord.

reallife
17-12-10, 23:13
http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=321648

:p

reallife
17-12-10, 23:19
Ja, dromenland. Welterusten Reallife. Of ben je aan 't werk ?

Yep, en ik ga nu snel weer verder. Truste Eke :)

Eke
17-12-10, 23:20
:schok: Bij het posten krijg ik onheilspellende waarschuwingen over een invalid streamer resource.. Betekent dat, dat mijn bijdragen in het luchtledige verdwijnen ?
:eek: Hallo , is hier iemand ?'



http://www.cosgan.de/images/smilie/muede/k020.gif

Er verdwijnt zojuist een prikker...naar hogere sferen...
Normale gang van zaken, geen nieuwswaarde , HP ;)

Eke
17-12-10, 23:22
scary.. Mijn noodkreet van vandaag 00:00 wordt gisteren om 23:58 beantwoord.
:hihi: YESSSSS...we zijn verlost van de tijd !!!!!

Eke
17-12-10, 23:24
Zie je nu dat er meer is tussen hemel en aarde. ;)


Ja, dromenland. Welterusten Reallife. Of ben je aan 't werk ?

Eke
17-12-10, 23:34
Ja, dromenland. Welterusten Reallife. Of ben je aan 't werk ?

TOEGEVOEGD : Het antwoord is al geplaatst ! Om 00.19uur...
Meer, meer !!!! Dat's pas leuk :hihi:

Werk plezierig, Reallife !

reallife
18-12-10, 00:33
TOEGEVOEGD : Het antwoord is al geplaatst ! Om 00.19uur...
Meer, meer !!!! Dat's pas leuk :hihi:

Werk plezierig, Reallife !

Ja is zeker leuk. ;)

Komt goed. Dank je.

John2
18-12-10, 10:09
Koop een nieuwe bril zou ik zeggen, iedereen ziet toch wat hij wil zien.

Leg eens uit wat er volgens jou inzicht niet klopt in de tekst, maar doe het niet af met een zielig "koop een brilletje".

tanger'73
18-12-10, 11:31
Wat is dit ? De knorrige Islam ?
Het is in ieder geval een dooddoener van jewelste.

Magere Hein doet dood.

tanger'73
18-12-10, 11:40
Leg eens uit wat er volgens jou inzicht niet klopt in de tekst, maar doe het niet af met een zielig "koop een brilletje".

'K ben bereid je de topictitel uit te leggen, de tekst kan me geen reet schelen.

De titel suggereert dat 'vreedzame islam' niet goed zichtbaar is. Lieden die dat beweren hebben niet eens een bril nodig, maar zijn stekeblind. Die willen gewoon niet zien dat die 'vreedzame islam' dagelijkse praktijk is. Van humanitaire islamitische hulporganisaties tot individuele burgerinitiatieven als saïd Bensellam.

Maarja, het verkoopt beter als je de islam als een groot monster beschouwd, waar vrede niet tot nauwelijks een rol speelt.

The Phoenix
18-12-10, 12:07
wat een idioot flauwekul verhaal allemaal :

er is er maar 1 Islam : deze laatste is al per definitie gematigd genoeg , dus !

John2
18-12-10, 12:39
'K ben bereid je de topictitel uit te leggen, de tekst kan me geen reet schelen.

De titel suggereert dat 'vreedzame islam' niet goed zichtbaar is. Lieden die dat beweren hebben niet eens een bril nodig, maar zijn stekeblind. Die willen gewoon niet zien dat die 'vreedzame islam' dagelijkse praktijk is. Van humanitaire islamitische hulporganisaties tot individuele burgerinitiatieven als saïd Bensellam.

Maarja, het verkoopt beter als je de islam als een groot monster beschouwd, waar vrede niet tot nauwelijks een rol speelt.
Ik kan me juist vinden in deze topic titel, ik ken veel islamieten in mijn vrienden kring en moet steeds weer constateren dat deze veel afwijken van de personen die ik tegen kom in de media en soms op straat.
Gewoon mensen zoals jij en ik die elke vorm van geweld afzweren en die iemand niet plaatst op grond van een geloof maar zien als een volwaardig mens.


wat een idioot flauwekul verhaal allemaal :
er is er maar 1 Islam : deze laatste is al per definitie gematigd genoeg , dus !
Moslims die denken dat er maar één Islam is zijn gestoord, er is één God/Allah maar net zoveel stromingen binnen het geloof als er mensen zijn op aarde.
Als jij de Islam zoals deze bijvoorbeeld word beleefd in Iran/Pakistan/Afghanistan wilt vergelijken met de Islam hier in Nederland is er denk ik weinig hoop voor de Islam in de vrije wereld.

The Alchemist
18-12-10, 12:50
uiterst idioot "humanistisch" seculaire Paulinistisch Eurocentrisch gedoe !



Ophouden met flooden, nergens voor nodig.
groet,
joesoef

The Alchemist
18-12-10, 12:56
Moslims die denken dat er maar één Islam is zijn gestoord, er is één God/Allah maar net zoveel stromingen binnen het geloof als er mensen zijn op aarde.
Als jij de Islam zoals deze bijvoorbeeld word beleefd in Iran/Pakistan/Afghanistan wilt vergelijken met de Islam hier in Nederland is er denk ik weinig hoop voor de Islam in de vrije wereld.

Er is er maar 1 islam nogmaals & die is al gematigd genoeg , al zouden er veel denkstromingnen binnen islam zijn, die wel een teken zijn van gezondheid & sterkte :

Islam is zo makkelijk joh !

je hebt dus ook awfijkend islamistisch groepen wel :

maar islam proberen westerse of paulinistisch seculaire " humanistisch" Eurocentrisch te maken is juist een teken van westerse ideologisch moreel ethisch politiek & ander imperialisme, paternalisme ...

John2
18-12-10, 13:27
=The Alchemist;4575084]Er is er maar 1 islam nogmaals & die is al gematigd genoeg , al zouden er veel denkstromingnen binnen islam zijn, die wel een teken zijn van gezondheid & sterkte :
Dus eigenlijk stel jij dat er één Islam is die gematig is maar afhankelijk van gezondheid en sterkte als het gaat om gematigheid of exstreem gedrag binnen de Islam?


Islam is zo makkelijk joh !
Waarom maakt de Moslim deze dan zo moeilijk? :hihi:


je hebt dus ook awfijkend islamistisch groepen wel :
maar islam proberen westerse of paulinistisch seculaire " humanistisch" Eurocentrisch te maken is juist een teken van westerse ideologisch moreel ethisch politiek & ander imperialisme, paternalisme ...
Laten we de zaken eens omdraaien en stellen waarom het westen de oosterse ideologische moreel en politiek zouden moeten omarmen en leg eens uit waarin het dan beter zou worden in het westen, gezien de toestanden die momenteel plaats vinden in het oosten?

Paris.Casa
18-12-10, 13:59
O Muslim, justify yourself! Prove that you are...Prove that your are not...

By constantly placing and keeping Muslims in the dock (often through illegitimate and biased questions), non-Muslims try to implement some kind of dominant-dominated relationship. The non-Muslim aks for justifications, the Muslim is summoned to defend himself.

This way of acting clearly spares them any kind of introspection :hihi:

Muslims who choose to justify themselves (whatever the answers) accept somehow this hierarchical relation.

Fortunately, today most Muslims have rejected this defensive posture. On the contrary (and fairly enough), many have taken the opposite role to balance the scale.

Ever single person is responsible for their own acts (good or bad), irrespective of their religious or ethnic affiliation.

tanger'73
18-12-10, 14:29
Ik kan me juist vinden in deze topic titel, ik ken veel islamieten in mijn vrienden kring en moet steeds weer constateren dat deze veel afwijken van de personen die ik tegen kom in de media en soms op straat.
Gewoon mensen zoals jij en ik die elke vorm van geweld afzweren en die iemand niet plaatst op grond van een geloof maar zien als een volwaardig mens.

De praktijk is het levende bewijs dat het fundament van de islam niks anders dan vrede behelst. Dat via de media zijn uitvergrote excessen waar islam weinig mee van doen heeft. Als er aandacht was voor die zogenaamde 'vreedzame islam' dan zou elke media daar een hele dagprogramma mee kunen opvullen.

reallife
18-12-10, 14:58
De praktijk is het levende bewijs dat het fundament van de islam niks anders dan vrede behelst. Dat via de media zijn uitvergrote excessen waar islam weinig mee van doen heeft. Als er aandacht was voor die zogenaamde 'vreedzame islam' dan zou elke media daar een hele dagprogramma mee kunen opvullen.

Blijkbaar heeft het positieve geen nieuwswaarde.

We maken de media ook zelf tot wat het is. De kijk/leescijfers vliegen omhoog bij het heftigere nieuws. Doen we zelf toch ook aan mee.

super ick
18-12-10, 15:08
Het als met alle geloven. Mensen maken er maar wat van. Wat hen, afhankelijk van tijd en omstandigheid het beste uitkomt.

mark61
18-12-10, 15:14
Maak de vreedzame islam beter zichtbaar

Ik vernam net van beheer dat het plaatsen van copyrighted materiaal verboden is :student:


:hihi: Na, dan kan je de tent wel sluiten hier.

mark61
18-12-10, 15:18
Oh, en nee, ik vind niet dat 'koepelorganisaties' (wie vertegenwoordigen die eigenlijk? :vreemd: ) 'afstand moeten nemen' en met verklaringen moeten komen, wat is dat voor gezever? Ik vind dat ook niet van individuen.

Tis al heel wat als mensen de verantwoording nemen voor hun eigen daden.

tanger'73
18-12-10, 15:21
Blijkbaar heeft het positieve geen nieuwswaarde.

We maken de media ook zelf tot wat het is. De kijk/leescijfers vliegen omhoog bij het heftigere nieuws. Doen we zelf toch ook aan mee.


het maakt daarbij dus niet uit hoe vreedzaam je wel of niet overkomt, daar valt toch niet tegenop te boksen. Andere methoden als de media zijn er immers niet om iets dat al heel lang binnen de islam praktijk is beter zichtbaar te maken. Er wordt helaas te vaak voorgesteld dat de kromzwaarden worden geslepen en we binnenkort door die islam worden overmeesterd.

tanger'73
18-12-10, 15:48
Die Hoffnungslosigkeit ist schon die vorweggenommene Niederlage.

Die methoden zijn er natuurlijk wel; praat eens met een professionele PR-man.
Afgezien daaarvan flippen de media op het buitennissige; van welke strekking of origine dan ook. Daar kun je je aan ergeren; je kunt er ook gebruik van maken. Dat vereist natuurlijk fantasie.
Hebben we het al eens over gehad. (http://www.maroc.nl/forums/showpost.php?p=3853659&postcount=195)


a) Wablief?

b) Ben je wel lekker? Het produkt islam verkoopt tegenwoordig zo slecht dat geen enkele consultant zich daar zijn handen aan wenst te branden. Haast geen beginnen aan. De geleden schade door stelselmatige demonisatie is met geen enkel mooi woordje meer recht te trekken hoor. Zelfs tijdens de presidentsrace in de verenigde staten ontweek de huidige president van de verenigde staten, moslima's die hem zichtbaar met hoofddoek op kwamen aanmoedigen. Ja dat deed hij natuurlijk ook op aanwijzing van professione PR-mannen.

H.P.Pas
18-12-10, 15:49
het maakt daarbij dus niet uit hoe vreedzaam je wel of niet overkomt, daar valt toch niet tegenop te boksen.

Die Hoffnungslosigkeit ist schon die vorweggenommene Niederlage.


Andere methoden als de media zijn er immers niet om iets dat al heel lang binnen de islam praktijk is beter zichtbaar te maken.

Die methoden zijn er natuurlijk wel; praat eens met een professionele PR-man.
Afgezien daaarvan flippen de media op het buitennissige; van welke strekking of origine dan ook. Daar kun je je aan ergeren; je kunt er ook gebruik van maken. Dat vereist natuurlijk fantasie.
Hebben we het al eens over gehad. (http://www.maroc.nl/forums/showpost.php?p=3853659&postcount=195)

tanger'73
18-12-10, 16:19
Ik raad je aan, de Provo-beweging eens diepgaand te bestuderen. Zonder dollen.

Krakers en hippies worden tegenwoordig ook het leven zuur gemaakt en van dat woningnood imago is ook geen flikker meer over.

H.P.Pas
18-12-10, 16:24
a) Wablief?

b) Ben je wel lekker? Het produkt islam verkoopt tegenwoordig zo slecht dat geen enkele consultant zich daar zijn handen aan wenst te branden. Haast geen beginnen aan. De geleden schade door stelselmatige demonisatie is met geen enkel mooi woordje meer recht te trekken hoor. Zelfs tijdens de presidentsrace in de verenigde staten ontweek de huidige president van de verenigde staten, moslima's die hem zichtbaar met hoofddoek op kwamen aanmoedigen. Ja dat deed hij natuurlijk ook op aanwijzing van professione PR-mannen.

Ik raad je aan, de Provo-beweging eens diepgaand te bestuderen. Zonder dollen.

tanger'73
18-12-10, 16:33
C'est le ridicule qui tue.
Dat had Provo goed begrepen.
Krakers en hippies zijn inmiddels zelf belachelijk.

Nou, die actiemiddelen en ludieke acties zoals die van de Provo destijds, help je tegenwoordig ook geen lieve moedertje meer mee. Laat staan een religie, dat van voor naar achteren helemaal door het slijk is getrokken.

H.P.Pas
18-12-10, 16:38
Krakers en hippies worden tegenwoordig ook het leven zuur gemaakt en van dat woningnood imago is ook geen flikker meer over.

C'est le ridicule qui tue.
Dat had Provo goed begrepen.
Krakers en hippies zijn inmiddels zelf belachelijk.

tanger'73
18-12-10, 16:46
Man schrijf toch es in een christelijke taal :jammer:

:hihi:

@Tanger: zoiets van, als je wanhoopt accepteer je van tevoren al de nederlaag.

En ik zat al te denken aan Lou de Palingboer die altijd van achter zijn kraam preekte dat hij "het opstandingslichaam van Jezus Christus" was? :haha:

mark61
18-12-10, 16:52
Die Hoffnungslosigkeit ist schon die vorweggenommene Niederlage.

Die methoden zijn er natuurlijk wel; praat eens met een professionele PR-man.
Afgezien daaarvan flippen de media op het buitennissige; van welke strekking of origine dan ook. Daar kun je je aan ergeren; je kunt er ook gebruik van maken. Dat vereist natuurlijk fantasie.
Hebben we het al eens over gehad. (http://www.maroc.nl/forums/showpost.php?p=3853659&postcount=195)

Man schrijf toch es in een christelijke taal :jammer:

:hihi:

@Tanger: zoiets van, als je wanhoopt accepteer je van tevoren al de nederlaag.

The Phoenix
18-12-10, 18:10
wat een idioot flauwekul verhaal allemaal :

er is er maar 1 Islam : deze laatste is al per definitie gematigd genoeg , dus

The Alchemist
18-12-10, 18:12
There can be no peace without justice!

The Alchemist
18-12-10, 18:15
Man schrijf toch es in een christelijke taal :jammer:

:hihi:

@Tanger: zoiets van, als je wanhoopt accepteer je van tevoren al de nederlaag.

tanger is een onbewust aanhanger van die irrealistisch Paulus geworden ! :lol:

het is allemaal liefde, vrede, choonheid ......= houdt geen rekening met de menselijk natuur ....hilarisch gewoon !

Pizzaman
18-12-10, 22:20
Nou, die actiemiddelen en ludieke acties zoals die van de Provo destijds, help je tegenwoordig ook geen lieve moedertje meer mee. Laat staan een religie, dat van voor naar achteren helemaal door het slijk is getrokken.

Tja, er is ook geeneen die daar wat aan heeft gedaan.

Waar bleef de imam toen de rotjochies de naam van islam door het slijk trokken?
Zeker weten dat een imam die even met een strenge preek door de buurt was gegaan, in de krant was gekomen.
In ieder geval had een heftig protest, niet tegen de berichtgeving maar tegen de berichtmakers gericht, veel goed gedaan.

Dan had niemand meer kunnen beweren dat het moslims waren die niet deugden.
Hoogstens had men nog kunnen zeggen dat het ontspoorde moslims waren.

Er is een verschil, en dat verschil is belangrijk.

Maar het blijft nog steeds 'stil aan de overkant'. Waarom?

tanger'73
18-12-10, 23:31
Tja, er is ook geeneen die daar wat aan heeft gedaan.

Waar bleef de imam toen de rotjochies de naam van islam door het slijk trokken?
Zeker weten dat een imam die even met een strenge preek door de buurt was gegaan, in de krant was gekomen.
In ieder geval had een heftig protest, niet tegen de berichtgeving maar tegen de berichtmakers gericht, veel goed gedaan.

Dan had niemand meer kunnen beweren dat het moslims waren die niet deugden.
Hoogstens had men nog kunnen zeggen dat het ontspoorde moslims waren.

Er is een verschil, en dat verschil is belangrijk.

Maar het blijft nog steeds 'stil aan de overkant'. Waarom?

Rotjochies uit alle achtergronden vertegenwoordigen louter persoonlijke motieven. Wat heeft de islam of een imam daarmee te maken? Als het even tegenzit, kan die imam idem een knal voor zijn bek krijgen van die rotjochies waarvan iedereen kennelijk denkt dat ze de islam in praktijk brengen.

Rotjochies erkennen noch gezag van overheid, imam of ouders. Als een imam met een strenge preek door de buurt was gegaan, dan had hij de krant gehaald als halve gare gek, die in het openbaar religie loopt te preken en daarmee de boel aan het islamiseren is.

Die stilte heeft te maken met secularisme en gezond verstand.

super ick
19-12-10, 00:11
Waar bleef de imam toen de rotjochies de naam van islam door het slijk trokken?
Zeker weten dat een imam die even met een strenge preek door de buurt was gegaan, in de krant was gekomen.


Ja omdat ze hem zijn tanden eruit hebben geslagen. Kom op Pizza. Dat straattuig is van Allah los hoor. Die zien die imam als 1 of andere gek en lachen hem recht in zijn gezicht uit.


Dan had niemand meer kunnen beweren dat het moslims waren die niet deugden.
Hoogstens had men nog kunnen zeggen dat het ontspoorde moslims waren.


Hoe lang is het geleden dat je na 24.00 nog gestapt hebt? Je bent toch Rotterdammert?
Ik zie veel Marokkanen maar die leven echt niet als een moslim. Roken, zuipen, snuiven en er zijn er die gaan nog verder. Pimpen, dealen, ripdealen, straatgeweld. Het zijn net mensen.
Dat soort delicten moet keihard tegen opgetreden worden. Maar niet door een biddende imam. Het lijkt mij beter dat onze politie eens achter de lasergun vandaan komt en veel rechters hun hoofd eens uit hun reet halen.


Er is een verschil, en dat verschil is belangrijk.


Ja dat verschil gaat dus niet op.
Marokkanen zijn geen homogene islam praktiserende groep. Ik heb er geen cijfers van. Ik ga uit van eigen bevinding. Ik heb ze meegemaakt in het uitgaansleven en in de sport. Tientallen. In de sport was er 1-tje van de plm. 200 varierend tussen 14 en 20 jaar, die ik heb zien bidden.


Maar het blijft nog steeds 'stil aan de overkant'. Waarom?

Tja, degene die geen wangedrag vertonen zullen zich evenmin verbonden voelen als jij, maar wonen er vaak wel naast of tussenin. Dat praat ook een stuk lastiger dan vanuit Noord-Groningen.
Natuurlijk is er wel degelijk iets loos. Ik ben er van overtuigd dat Wilders anders nooit 1.500.000 stemmen had getrokken. Dubbele paspoorten, 1-tje intrekken. Uitzetten na de gevangenisstraf. Nerderland schoon na 5 jaar. Alles zoals vroeger. Lekkerrrrrrrrrrrr. Dat is de reden dat hij veel stemmen heeft gekregen.

super ick
19-12-10, 09:19
het maakt daarbij dus niet uit hoe vreedzaam je wel of niet overkomt, daar valt toch niet tegenop te boksen. Andere methoden als de media zijn er immers niet om iets dat al heel lang binnen de islam praktijk is beter zichtbaar te maken. Er wordt helaas te vaak voorgesteld dat de kromzwaarden worden geslepen en we binnenkort door die islam worden overmeesterd.

Jaja daar komen de kromzwaarden weer. :ninja2:
Daar waar de islam oprukt neemt de intolerantie en het geweld toe. Ik moet er niet aan denken in een maatschappij te moeten leven die door moslims gedomineerd wordt. Daar zijn weinig goede voorbeelden van op te noemen.

Een ander verhaal is of dat in Nederland werkelijkheid is.
Cijfermatig is makkelijk aan te tonen dat het onzin is. Bovendien zit nog eens de helft van de mensen afkomstig uit moslimslanden in het cafe ipv de moskee.

John2
19-12-10, 13:18
De praktijk is het levende bewijs dat het fundament van de islam niks anders dan vrede behelst. Dat via de media zijn uitvergrote excessen waar islam weinig mee van doen heeft. Als er aandacht was voor die zogenaamde 'vreedzame islam' dan zou elke media daar een hele dagprogramma mee kunen opvullen.
Hierin zit ook het probleem dat het goede nieuws in feite geen nieuws is in de media en deze media alleen het slechte nieuws brengt, hoe meer doden, hoe meer bloed en ellende hoe beter het verkoopt.
De uitvergrote excessen waarover jij spreekt en waarvan de leiders vinden dat dit moet in naam van Allah/God kun je dan ook alleen de leiders aanrekenen net als de persoon die de trekker overhaalt.
Dat deze persoon een religie volgt is slechts een bijzaak en dit wordt te vaak vergeten, zowel in de media als bij diverse "hulp" organisaties, waarbij het gevoel heerst te vechten tegen God/Allah overheerst bij het gevoel te strijden tegen leed en onrecht.
Ook dit forum doet hard mee aan vervuiling, zoals we afgelopen week de topic kregen van deze 3 personen die plaatsen hadden bezocht en hierover een dagboek hadden bijgehouden.

tanger'73
19-12-10, 14:20
Jaja daar komen de kromzwaarden weer. :ninja2:
Daar waar de islam oprukt neemt de intolerantie en het geweld toe. Ik moet er niet aan denken in een maatschappij te moeten leven die door moslims gedomineerd wordt. Daar zijn weinig goede voorbeelden van op te noemen.

Een ander verhaal is of dat in Nederland werkelijkheid is.
Cijfermatig is makkelijk aan te tonen dat het onzin is. Bovendien zit nog eens de helft van de mensen afkomstig uit moslimslanden in het cafe ipv de moskee.

op een bevolking van hooguit 4% moslim, waarvan het merendeel stoned en bezopen door te leven gaat, valt die zogenaamde dominantie wel mee.

Natuurlijk heeft Wilders gelijk, met dat er dieven zijn en onruststokers. Niemand zal dat ontkennen. Daar heeft iedereen die dat roept gelijk in, maar wat doe je met dat gelijk? Leuk dat men het roept, maar daar blijft het ook bij en dat weet ook iedereen.

Wat mij betreft mag iedereen dat gelijk claimen, wetende dat er zoals gebruikelijk toch niks van terechtkomt.

super ick
19-12-10, 15:23
op een bevolking van hooguit 4% moslim, waarvan het merendeel stoned en bezopen door te leven gaat, valt die zogenaamde dominantie wel mee.


Volgens mij zijn we het eens. Met een door moslims gedomineerd land bedoelde ik niet Nederland.

tanger'73
19-12-10, 15:30
Volgens mij zijn we het eens. Met een door moslims gedomineerd land bedoelde ik niet Nederland.


tenzij Heineken fultime malt gaat brouwen, hoeft niemand voor moslims te vrezen. Zelfs in het land van de profeet, gaan die pijpjes met hogere doseringen alshier gebruikelijk door de keel.

super ick
19-12-10, 20:39
tenzij Heineken fultime malt gaat brouwen, hoeft niemand voor moslims te vrezen. Zelfs in het land van de profeet, gaan die pijpjes met hogere doseringen alshier gebruikelijk door de keel.

Je bedoelt het land waar men ook de zweep en stok hanteerd?
Ik zou daar als niet moslim niet willen wonen. En met mij volgens mij 99,9% van de niet moslims.

BTW, Heineken heeft een alcoholvrij bier gehad. Heette Buckler. Daar is het slecht mee afgelopen.

tanger'73
19-12-10, 22:47
Je bedoelt het land waar men ook de zweep en stok hanteerd?
Ik zou daar als niet moslim niet willen wonen. En met mij volgens mij 99,9% van de niet moslims.

BTW, Heineken heeft een alcoholvrij bier gehad. Heette Buckler. Daar is het slecht mee afgelopen.


tel daar maar eenzelfde aantal van de wel moslims maar bij op hoor. Als een zandneger je door zandduinen heen manoevreren is ook niet alles.

Kun je nagaan, dat die afzetgebied ook bij de originele zweert.

Pizzaman
20-12-10, 08:27
Rotjochies uit alle achtergronden vertegenwoordigen louter persoonlijke motieven. Wat heeft de islam of een imam daarmee te maken? Als het even tegenzit, kan die imam idem een knal voor zijn bek krijgen van die rotjochies waarvan iedereen kennelijk denkt dat ze de islam in praktijk brengen.
Het gaat er niet om dat mensen DENKEN dat die jochies de islam in praktijk brengen.
Het gaat er om dat die rotjochies verdedigd worden onder het motto' een andere cultuur en godsdienst'.
De rechter had zemoeten zeggen dat ze dat argument in hun reet konden steken.
En toen de rechter dat niet zei, had iemand (en bij voorkeur een imam of anderszins religie/cultuurgerelateerd iemand) die rechter dat moeten vertellen.
In plaats daarvan ziuen wij die oetlul van een Enait opdraven.


Rotjochies erkennen noch gezag van overheid, imam of ouders. Als een imam met een strenge preek door de buurt was gegaan, dan had hij de krant gehaald als halve gare gek, die in het openbaar religie loopt te preken en daarmee de boel aan het islamiseren is.
Dat denk ik niet, als hij dat op de juiste manier gedaan had.Ik heb destijds eenfilmpje gezien van een Turkse meneer die zei dat die rotjochies een schop onder hun reet verdienden en hun ouders erbij. Het werd heel snel van Youtube verwijderd. Waarom? Dat verdienden ze namelijk wel degelijk.


Die stilte heeft te maken met secularisme en gezond verstand.
Het komt meer over als 'wie zwijgt stemt toe'.
Hoeveel hoor je van christenen of zelfs ongelovigen over het misbruik in de kerk?
Dit omdat zij niet voor 'gedoog pedo' versleten wensen te worden.

Pizzaman
20-12-10, 08:37
Ja omdat ze hem zijn tanden eruit hebben geslagen. Kom op Pizza. Dat straattuig is van Allah los hoor. Die zien die imam als 1 of andere gek en lachen hem recht in zijn gezicht uit.
Dat weet ik ook wel, maar laat het dan maar eens zien.
Want een oorverdovende stilte is als een soort gedoog-accoord. :hihi:



Hoe lang is het geleden dat je na 24.00 nog gestapt hebt? Je bent toch Rotterdammert?
Ik zie veel Marokkanen maar die leven echt niet als een moslim. Roken, zuipen, snuiven en er zijn er die gaan nog verder. Pimpen, dealen, ripdealen, straatgeweld. Het zijn net mensen.
Dat soort delicten moet keihard tegen opgetreden worden. Maar niet door een biddende imam. Het lijkt mij beter dat onze politie eens achter de lasergun vandaan komt en veel rechters hun hoofd eens uit hun reet halen.
Het stappen is al een tijdje geleden. Maar inderdaad, dat soort types heb je veel. Over-geintegreerd noem ik dat. Ging ook vaak van knal-boem met die lui. Wilhelmus Karbonade, hier hebbie linkervoet. Wou jij effe douwe, wie goed doet goed ontmoet...


Ja dat verschil gaat dus niet op.
Marokkanen zijn geen homogene islam praktiserende groep. Ik heb er geen cijfers van. Ik ga uit van eigen bevinding. Ik heb ze meegemaakt in het uitgaansleven en in de sport. Tientallen. In de sport was er 1-tje van de plm. 200 varierend tussen 14 en 20 jaar, die ik heb zien bidden.
het gaat er niet om of je al dan niet reliegieus bent, maar of je 'culturele verschillen' wilt claimen als oorzaak danwel aanleiding voor crimineel gedrag.


Tja, degene die geen wangedrag vertonen zullen zich evenmin verbonden voelen als jij, maar wonen er vaak wel naast of tussenin. Dat praat ook een stuk lastiger dan vanuit Noord-Groningen.
Je bedoelt het is een stuk rustiger hier in Groningen (LOL).
Nou in bepaalde regionen zijn er ook problemen genoeg.


Natuurlijk is er wel degelijk iets loos. Ik ben er van overtuigd dat Wilders anders nooit 1.500.000 stemmen had getrokken. Dubbele paspoorten, 1-tje intrekken. Uitzetten na de gevangenisstraf. Nerderland schoon na 5 jaar. Alles zoals vroeger. Lekkerrrrrrrrrrrr. Dat is de reden dat hij veel stemmen heeft gekregen.
Ook van moslims die hun 'broeders' strontzat zijn, dat weet ik wel zeker.
Wist je overigens dat Wilders heeft gezegd dat alleen het eerste vliegtuig vol komt.
Zodra er wordt gezien dat het menens is, zal men wel eieren voor z'n geld kiezen.
Van mij mag ie het proberen. Dan kunnen degenen die roepen dat het hier zo'n kutland is eens gaan proberen hoe het daar is als je er niet als toerist met een dikke portemonnee komt.

tanger'73
20-12-10, 14:02
Het gaat er niet om dat mensen DENKEN dat die jochies de islam in praktijk brengen.
Het gaat er om dat die rotjochies verdedigd worden onder het motto' een andere cultuur en godsdienst'.
De rechter had zemoeten zeggen dat ze dat argument in hun reet konden steken.
En toen de rechter dat niet zei, had iemand (en bij voorkeur een imam of anderszins religie/cultuurgerelateerd iemand) die rechter dat moeten vertellen.
In plaats daarvan ziuen wij die oetlul van een Enait opdraven.


Dat denk ik niet, als hij dat op de juiste manier gedaan had.Ik heb destijds eenfilmpje gezien van een Turkse meneer die zei dat die rotjochies een schop onder hun reet verdienden en hun ouders erbij. Het werd heel snel van Youtube verwijderd. Waarom? Dat verdienden ze namelijk wel degelijk.


Het komt meer over als 'wie zwijgt stemt toe'.
Hoeveel hoor je van christenen of zelfs ongelovigen over het misbruik in de kerk?
Dit omdat zij niet voor 'gedoog pedo' versleten wensen te worden.

a) ??? :confused:

b) ??? :confused:

c) ??? :confused:

super ick
20-12-10, 15:42
Dat weet ik ook wel, maar laat het dan maar eens zien.
Want een oorverdovende stilte is als een soort gedoog-accoord. :hihi:



Het stappen is al een tijdje geleden. Maar inderdaad, dat soort types heb je veel. Over-geintegreerd noem ik dat. Ging ook vaak van knal-boem met die lui. Wilhelmus Karbonade, hier hebbie linkervoet. Wou jij effe douwe, wie goed doet goed ontmoet...


het gaat er niet om of je al dan niet reliegieus bent, maar of je 'culturele verschillen' wilt claimen als oorzaak danwel aanleiding voor crimineel gedrag.


Je bedoelt het is een stuk rustiger hier in Groningen (LOL).
Nou in bepaalde regionen zijn er ook problemen genoeg.


Ook van moslims die hun 'broeders' strontzat zijn, dat weet ik wel zeker.
Wist je overigens dat Wilders heeft gezegd dat alleen het eerste vliegtuig vol komt.
Zodra er wordt gezien dat het menens is, zal men wel eieren voor z'n geld kiezen.
Van mij mag ie het proberen. Dan kunnen degenen die roepen dat het hier zo'n kutland is eens gaan proberen hoe het daar is als je er niet als toerist met een dikke portemonnee komt.

Er zijn zat Marokkanen geweest die zich uitgesproken hebben voor een hardere aanpak.
Dat cleimen van culturele verschillen is volgens mij meer een linkse dan een Marokkaanse invalshoek.

Ik ben er ook van overtuigd dat je niet alle raddraaiers terug hoeft te sturen en dat van de mogelijkheid en een paar voorbeelden al een afschrikwekkend signaal uit zal gaan.
Zeker voor ouders die er met de pet naar gooien. Dat zijn ze overigens niet allemaal, laat dat duidelijk zijn, sommigen staat het water aan de lippen. Ik heb al menig ouder van een veelplger horen zeggen:"ik wilde dat ze hem maar eens een poosje opborgen, dan heb ik ook eens rust". Een normale reactie.

tanger'73
20-12-10, 18:44
laat dat duidelijk zijn, sommigen staat het water aan de lippen. Ik heb al menig ouder van een veelplger horen zeggen:"ik wilde dat ze hem maar eens een poosje opborgen, dan heb ik ook eens rust". Een normale reactie.


Vooral draaideurcriminelen wordt hier te vrijblijvend mee omgegaan. Men zou standaard met verplichte trajecten en vooral wettelijke dwang moeten werken. Nu ligt de nadruk vooral op kostenbesparing rondom detentie.

super ick
20-12-10, 21:01
Vooral draaideurcriminelen wordt hier te vrijblijvend mee omgegaan. Men zou standaard met verplichte trajecten en vooral wettelijke dwang moeten werken. Nu ligt de nadruk vooral op kostenbesparing rondom detentie.

Al die 'hulptrajecten' worden bevolkt door pappenennathouders. De andere kant opkijken uit een soort wanhoop. Wanhoop dat er mensen zijn die erom vragen vergaand aangepakt te worden.

De haren rijzen je GVD (excusez moi) toch te berge als je leest wat voor antecedentenlijst zo'n veelpleger weet op te bouwen zonder 1 keer serieus gestraft te worden?
Die kloothommels hebben het ook voor elkaar gekregen dat zo'n beetje iedere vorm van afwijkend gedrag een labeltje heeft gekregen. Een soort ziekte. Zo krijgen de hulpverleners er zelf een beetje vrede mee. Ze zijn immers ziek en weten niet beter.
Intussen trekken ze spoor van ellende (en kosten!) achter zich aan. Als rechters eens in 10% van die gevallen het slachtoffer zouden zijn, dan zag de wereld er heel anders uit.

tanger'73
20-12-10, 22:18
Al die 'hulptrajecten' worden bevolkt door pappenennathouders. De andere kant opkijken uit een soort wanhoop. Wanhoop dat er mensen zijn die erom vragen vergaand aangepakt te worden.

De haren rijzen je GVD (excusez moi) toch te berge als je leest wat voor antecedentenlijst zo'n veelpleger weet op te bouwen zonder 1 keer serieus gestraft te worden?
Die kloothommels hebben het ook voor elkaar gekregen dat zo'n beetje iedere vorm van afwijkend gedrag een labeltje heeft gekregen. Een soort ziekte. Zo krijgen de hulpverleners er zelf een beetje vrede mee. Ze zijn immers ziek en weten niet beter.
Intussen trekken ze spoor van ellende (en kosten!) achter zich aan. Als rechters eens in 10% van die gevallen het slachtoffer zouden zijn, dan zag de wereld er heel anders uit.


Mijn voorkeur ligt meer op standaard verplichte afkicktrajecten met wettelijke dwang. Velen hebben een bepaalde maatschappelijke ongewenste patroon, dat zonder enige dwang niet te doorbreken valt. Die praatgroepjes van gezellig oooh en aaah, daar heeft werkelijk niemand wat aan.

Ja, daarbij zal het zeker ook niet helpen om zomaar labeltjes te plakken van schizofrenie tot zelfs genetische afwijking. Want in dat geval zou je dus verplicht zijn voor ze te moeten zorgen.

Pizzaman
21-12-10, 09:35
Al die 'hulptrajecten' worden bevolkt door pappenennathouders. De andere kant opkijken uit een soort wanhoop. Wanhoop dat er mensen zijn die erom vragen vergaand aangepakt te worden.

Ben het gedeeltelijk met je eens.

Mijn idee verschilt op het punt 'de andere kant op kijken'.
Jij denkt dat ze dit doen uit wanhoop, ik denk dat ze het doen voor het geld.
Immers als we de crimineel opsluiten dan houdt flutcommissie A op te bestaan.
Is er ook geen dikke directeur van die commissie nodig, etcetera.

Oftewel men houdt zelf de baantjesmachine in stand.
Een rechter kan beter eenverdachte tien keer zien dan maar een keer.
Zelf heeft hij er geen last van, want geld genoeg zich aan de ellende-wijken te onttrekken.

super ick
21-12-10, 11:26
Mijn voorkeur ligt meer op standaard verplichte afkicktrajecten met wettelijke dwang. Velen hebben een bepaalde maatschappelijke ongewenste patroon, dat zonder enige dwang niet te doorbreken valt. Die praatgroepjes van gezellig oooh en aaah, daar heeft werkelijk niemand wat aan.

Ja, daarbij zal het zeker ook niet helpen om zomaar labeltjes te plakken van schizofrenie tot zelfs genetische afwijking. Want in dat geval zou je dus verplicht zijn voor ze te moeten zorgen.

Het zijn juist die 'praatgroepjes' die door hun koudwatervrees de wond maar door laten etteren. Zelf hebben ze er geen last want ze verdienen een goede boterham in diezelfde praatcultuur. Die gaan zichzelf niet opheffen.

Waar een kind vroeger druk was en de ouder het kind actief bezig moest houden omdat het anders om 22.30 uur nog doodleuk op de bank zat, daar heeft dat kind nu ADHD. Is het ziek en wordt het onterrecht volgepomt met medicatie. Krijgen ouders begeleiding. Gaat het kind zichzelf als ziek zien en heeft het altijd een, door zijn/haar omgeving geaccepteerde reden voor disfunctioneren. Dodelijk voor de ontwikkeling.
Zo is er de laatste decennia een heel gamma aan onaangepast/ongewenst gedrag ondergebracht in een psychische aandoening.
Verder kan je je natuurlijk ook afvragen wat eerder was. De kip of het ei.
M.b.t. de diagnose vallen de 'logen' ook regelmatig over elkaar heen.

tanger'73
21-12-10, 13:32
Het zijn juist die 'praatgroepjes' die door hun koudwatervrees de wond maar door laten etteren. Zelf hebben ze er geen last want ze verdienen een goede boterham in diezelfde praatcultuur. Die gaan zichzelf niet opheffen.

Waar een kind vroeger druk was en de ouder het kind actief bezig moest houden omdat het anders om 22.30 uur nog doodleuk op de bank zat, daar heeft dat kind nu ADHD. Is het ziek en wordt het onterrecht volgepomt met medicatie. Krijgen ouders begeleiding. Gaat het kind zichzelf als ziek zien en heeft het altijd een, door zijn/haar omgeving geaccepteerde reden voor disfunctioneren. Dodelijk voor de ontwikkeling.
Zo is er de laatste decennia een heel gamma aan onaangepast/ongewenst gedrag ondergebracht in een psychische aandoening.
Verder kan je je natuurlijk ook afvragen wat eerder was. De kip of het ei.
M.b.t. de diagnose vallen de 'logen' ook regelmatig over elkaar heen.

in elk geval heeft het niets te maken met die 'vreedzame islam' die voor sommigen niet goed zichtbaar is. Maar met randdebielen van alle pluimage die doorgaans moedwillig in een hopeloze ritme vastzitten, waar de maatschappij nogal veel last aan heeft.

Als de Nederlandse regering eens Fort Boyard aan de Franse westkust zou opkopen en daar een gereïncarneerde thomas Bambridge, als warden neerzetten. Zou denk ik enorm schelen.

super ick
22-12-10, 07:56
in elk geval heeft het niets te maken met die 'vreedzame islam' die voor sommigen niet goed zichtbaar is. Maar met randdebielen van alle pluimage die doorgaans moedwillig in een hopeloze ritme vastzitten, waar de maatschappij nogal veel last aan heeft.

Als de Nederlandse regering eens Fort Boyard aan de Franse westkust zou opkopen en daar een gereïncarneerde thomas Bambridge, als warden neerzetten. Zou denk ik enorm schelen.

We hebben ook nog een paar Waddeneilanden die een paar keer per jaar overstromen. Dat is ook een mooi systeem. Een beetje verversing.

tanger'73
22-12-10, 12:31
We hebben ook nog een paar Waddeneilanden die een paar keer per jaar overstromen. Dat is ook een mooi systeem. Een beetje verversing.


iedereen heeft ergens wel een verborgen schakelaar en mocht je die overhalen, dan ben je meteen een ander mens.

super ick
22-12-10, 14:22
iedereen heeft ergens wel een verborgen schakelaar en mocht je die overhalen, dan ben je meteen een ander mens.

Ik weet er alles van, geloof me. Ik ben tot het uiterste gedeven in mijn leven en heb dingen gedaan, uit naam van de overheid waar ik niet trots op ben.
Maar sommigen hebben geen schakelaar. Bij hen zijn die draden continu doorverbonden.

tanger'73
22-12-10, 18:05
Ik weet er alles van, geloof me. Ik ben tot het uiterste gedeven in mijn leven en heb dingen gedaan, uit naam van de overheid waar ik niet trots op ben.
Maar sommigen hebben geen schakelaar. Bij hen zijn die draden continu doorverbonden.


Doorverbonden waarmee, of bedoel je kortsluiting?

super ick
22-12-10, 21:46
Doorverbonden waarmee, of bedoel je kortsluiting?

Een schakelaar onderbreekt de draden. Je kunt dus 'iets' aan of uit zetten. Dat is volgens mij een normaal gegeven. Iedereen heeft een grens. Als je maar ver genoeg gedreven wordt. Volgens mij schuilt een goede militair in jou :hihi:

Mensen die aan de lopende ban 'slechte dingen' daarvan zijn de draden met elkaar verbonden. Die hebben geen 'uit' stand.
Comprendez vous?

tanger'73
22-12-10, 22:08
Een schakelaar onderbreekt de draden. Je kunt dus 'iets' aan of uit zetten. Dat is volgens mij een normaal gegeven. Iedereen heeft een grens. Als je maar ver genoeg gedreven wordt. Volgens mij schuilt een goede militair in jou :hihi:

Mensen die aan de lopende ban 'slechte dingen' daarvan zijn de draden met elkaar verbonden. Die hebben geen 'uit' stand.
Comprendez vous?


a) 'K werkte toen der tijd nog intensief samen met de collega's van de verbindingsdienst.

b) Misschien helpt het om ze op de een of andere manier abrupt door te knippen en ze te verleggen?

super ick
24-12-10, 10:04
a) 'K werkte toen der tijd nog intensief samen met de collega's van de verbindingsdienst.

b) Misschien helpt het om ze op de een of andere manier abrupt door te knippen en ze te verleggen?

Inderdaad, met de nadruk op abrupt.

tanger'73
24-12-10, 17:26
Inderdaad, met de nadruk op abrupt.

Australië is ooit van een strafkolonie getransformeerd in een volwassen staat.