PDA

Bekijk Volledige Versie : Dr. U. (Uri) Rosenthal wordt nog een gevaar voor ons



darico
17-12-10, 23:18
Deze meneer moeten we in de gaten houden want het is een wolf in schaapskleren.
De laatste jaren komen mensen aan de macht die pro-israelisch zijn.

De naam al..Rosenthal hoe joods moet het nog klinken?
Ik voorspel dat deze meneer nog geschiedenis gaat maken misschien nog erger dan Wilders.

Het ''monster'' is flink in aanbouw.

Eke
17-12-10, 23:39
Deze meneer moeten we in de gaten houden want het is een wolf in schaapskleren.
De laatste jaren komen mensen aan de macht die pro-israelisch zijn.

De naam al..Rosenthal hoe joods moet het nog klinken?
Ik voorspel dat deze meneer nog geschiedenis gaat maken misschien nog erger dan Wilders.

Het ''monster'' is flink in aanbouw.

Laat je niet gek maken, Darico.
Rosenthal is trouwens een porseleinfabriek :hihi:

Slinger
17-12-10, 23:53
Deze meneer moeten we in de gaten houden want het is een wolf in schaapskleren.
De laatste jaren komen mensen aan de macht die pro-israelisch zijn.

De naam al..Rosenthal hoe joods moet het nog klinken?
Ik voorspel dat deze meneer nog geschiedenis gaat maken misschien nog erger dan Wilders.

Het ''monster'' is flink in aanbouw.

Er wordt wel eens opgemerkt dat Noord-Afrikanen racistisch zijn.

Dat lijkt dus wel te kloppen.

Hoe racistisch ben je, als je op het klinken van een naam afgaat!

darico
17-12-10, 23:58
@slinger het gaat niet alleen om klinken maar om wetenschappelijk bewijs.
De meeste joden hebben een duits-achtige achternaam!

Slinger
17-12-10, 23:59
@het gaat niet alleen om klinken maar om wetenschappelijk bewijs.
De meeste joden hebben een duits-achtige achternaam!

Wat is er mis met een Joodse achternaam?

darico
18-12-10, 00:06
Een joodse achternaam die aan de macht is ..kan nooit goed zijn voor ''ons'' marokkanen.
Ik wil niet spreken namens alle Marokkanen maar aangezien het joodse ras altijd de baas wil spelen kan iemand als ik niet accepteren.
Wil geen baas boven mij hebben en helemaal geen jood.
Dit is geen (voordat je er zelf mee begint) anti-semitisme maar gewoon een MENING van mij.
Dat recht heb ik net zo veel als Wilders dat ook heeft.

Slinger
18-12-10, 00:09
Een joodse achternaam die aan de macht is ..kan nooit goed zijn voor ''ons'' marokkanen.
Ik wil niet spreken namens alle Marokkanen maar aangezien het joodse ras altijd de baas wil spelen kan iemand als ik niet accepteren.
Wil geen baas boven mij hebben en helemaal geen jood.
Dit is geen (voordat je er zelf mee begint) anti-semitisme maar gewoon een MENING van mij.
Dat recht heb ik net zo veel als Wilders dat ook heeft.

En je bent dus, meer dan Wilders nog, een racist.

Je past niet in Nederland!

darico
18-12-10, 00:14
Ga je me nu mijn Nederlanderschap afnemen?

Slinger
18-12-10, 00:27
Ga je me nu mijn Nederlanderschap afnemen?

Ik neem je helemaal niets af, maar beschouw je wel als een gevaar voor onze open, pluriforme maatschappij, waar in mijn visie zowel Joden als autochtone Nederlanders als Marokkanen bij moeten kunnen horen.

sidi bibi
18-12-10, 06:25
Een joodse achternaam die aan de macht is ..kan nooit goed zijn voor ''ons'' marokkanen.


http://www.facebook.com/pages/Andre-Azoulay/129547010420338/

jang0201
18-12-10, 07:36
Een joodse achternaam die aan de macht is ..kan nooit goed zijn voor ''ons'' marokkanen.
Ik wil niet spreken namens alle Marokkanen maar aangezien het joodse ras altijd de baas wil spelen kan iemand als ik niet accepteren.
Wil geen baas boven mij hebben en helemaal geen jood.
Dit is geen (voordat je er zelf mee begint) anti-semitisme maar gewoon een MENING van mij.
Dat recht heb ik net zo veel als Wilders dat ook heeft.


Ik wil ook geen Moslims aan de macht, krijg je alleen maar ellende van!

H.P.Pas
18-12-10, 08:27
@slinger het gaat niet alleen om klinken maar om wetenschappelijk bewijs.
De meeste joden hebben een duits-achtige achternaam!

:aanwal: De meeste Duitsers ook.



Dit is geen (voordat je er zelf mee begint) anti-semitisme maar gewoon een MENING van mij.

:aanwal: Anti-semitisme is ook een mening.

Logica leer je het best van de heidenen; dat wist Ibn Rushd al.


Tip:
Je kunt ook gewoon tegen Rosenthal als minister van Buitenlandse Zaken zijn omdat zijn pro-Israëlische politiek je niet bevalt. Dan vind je nog aardig wat weerklank vermoed ik.

Eke
18-12-10, 09:30
Deze meneer moeten we in de gaten houden want het is een wolf in schaapskleren.
*De laatste jaren komen mensen aan de macht die pro-israelisch zijn.

*De naam al..Rosenthal hoe joods moet het nog klinken?

*Ik voorspel dat deze meneer nog geschiedenis gaat maken misschien nog erger dan Wilders.

*Het ''monster'' is flink in aanbouw.

* Nederland was na de tweede wereldoorlog blij met het feit dat een grote groep mensen ( een deel van de Joden) die zoveel geleden had de kans kreeg naar het "Beloofde Land" te gaan. Ze steunde deze hardwerkende mensen om het land te ontginnen...

Een zeer grote fout van iedereen hier was dat de rondtrekkende bevolking aldaar wel degelijk een woonplaats had..nl. in het hele wijdse gebied ! Het gebied was niet min of meer leeg.....het werd al bewoond. Ook op de plek waar de immigranten gingen settelen. Er werd gedacht : ach , er is genoeg plaats in de Arabische landen omdat stuk grond heen. Laten de Arabieren (ze bedoelden de Palestijnen)daar maar heen trekken ...het zijn toch voornamelijk bedoeinen.

Zoals bv. GW nog denkt : "laten 'ze' maar naar Jordanië gaan om te wonen".
Maar kijk eens wat een spanningen daar ook zijn tussen de Palestijnen uit de vluchtelingenkampen en de Jordaniërs. Daar was laatst nog een hevige rel bij voetbal.Dus ook dat is een denkfout. Dat werkt niet. Ook Palestijnen horen thuis, als ze dat willen.....Ze hebben recht daarop.

* Het gaat niet om je afkomst of je haarkleur of wat dan ook....In deze kwestie gaat het om miljoenen mensen , er zorgvuldig mee omgaan en hen allemaal recht willen doen. Zodat er structurele vrede kan komen.

* De geschiedenis......ken jij haar trouwens ? Dan weet je dat de geschiedenis teruggebracht wordt tot een paar zinnetjes. Behalve bij echte grote ontwrichtende zaken. Dat heeft GW niet op z'n naam.

* "Laat je niet gek maken" Leer de geschiedenis kennen, ga niet meeheulen met vijandbeelden en sta stevig op je eigen benen.
Dan kun je op je gemak gaan nadenken over die hele grote wereldproblemen en de angst voor 'moslims' bij een klein gedeelte van je landgenoten.
Waarom voelen die zich eigenlijk bedreigd ? En jij dan ?

Joesoef
18-12-10, 09:48
Wat is er duits aan die achternaam?

Eke
18-12-10, 10:22
:
Tip:
Je kunt ook gewoon tegen Rosenthal als minister van Buitenlandse Zaken zijn omdat zijn pro-Israëlische politiek je niet bevalt. Dan vind je nog aardig wat weerklank vermoed ik.

Nou, van zijn te verwachten politiek :)

Gelukkig komen de media vaker met zaken naar buiten die onbekend zijn bij een groot deel van de Israëli ...die dus Uri Rosenthal ook ontgaan als hij zich teveel focust op Israël zelf.

Over recht gesproken... Het is hartstikke belangrijk dat Nederland daar wel van weet en zich daar tegen uitspreekt. Dat ligt op het bordje van onze minster van buitenlandse zaken !!!!

Ik denk nu aan het stelselmatig wegwerken van Palestijnen uit hun eigen huizen.Die huizen die dan of vernietigd worden of betrokken worden door kolonisten. Dat is onacceptabel.

Eke
18-12-10, 10:24
Wat is er duits aan die achternaam?

Groeten van mevrouw Roozendaal uit Brabant, Joesoef !

John2
18-12-10, 10:27
Deze meneer moeten we in de gaten houden want het is een wolf in schaapskleren.
De laatste jaren komen mensen aan de macht die pro-israelisch zijn.

De naam al..Rosenthal hoe joods moet het nog klinken?
Ik voorspel dat deze meneer nog geschiedenis gaat maken misschien nog erger dan Wilders.

Het ''monster'' is flink in aanbouw.

Ik denk dat zijn naam eerder echt hollands is en in Zwitserland is verbasterd tot Rosenthal.
Vertaal je het terug krijg je Rozendaal een plaatsje dichtbij Arnhem.
:vlammen:

H.P.Pas
18-12-10, 10:33
Groeten van mevrouw Roozendaal uit Brabant, Joesoef !
:student:

Roosendaal ( uitspraak (info·uitleg)) is een stad en gemeente in de Nederlandse provincie Noord-Brabant

rbn
18-12-10, 12:21
Wat is er duits aan die achternaam?

Rosenthal is a name of German origin, meaning rose valley
http://en.wikipedia.org/wiki/Rosenthal

rbn
18-12-10, 12:24
Hoe racistisch ben je, als je op het klinken van een naam afgaat!

hij heeft in dit geval gelijk.. de jood rosenthal stond vorige week staalhard te impliceren geen kritiek op israël te dulden.. dit soort zionfascisten zijn een gevaar voor de vrede..

Slinger
18-12-10, 12:29
hij heeft in dit geval gelijk.. de jood rosenthal stond vorige week staalhard te impliceren geen kritiek op israël te dulden.. dit soort zionfascisten zijn een gevaar voor de vrede..

Ga terug naar je Stormfront.

Joesoef
18-12-10, 12:33
Rosenthal is a name of German origin, meaning rose valley
http://en.wikipedia.org/wiki/Rosenthal


Ja, en?

The Alchemist
18-12-10, 12:48
Ga terug naar je Stormfront.

& jij dan ??? naar joods.nl ???? :lol:

het verbaast me nog steeds dat gasten zoals jullie geen hard stevig kritiek kunnen dulden of incasseren ,terwijl jullie juist niet aarzelen anderen, ander geloven, denkstromingnen, volkeren ......
te bekritiseren & zelfs te demonizeren, discrimineren ; uitsluiten ....ironisch genoeg !

Hoe komt dat , volgens je ???

MO_NL
18-12-10, 12:50
Deze regering (Wilders I) is in zijn geheel een gevaar voor onze samenleving.

Samenwerking met een xenofobe zionistische alleenheerser die zijn ziel verkocht heeft aan duistere organisaties uit Israel en de usa in ruil voor grote financiële bijdragen waarvan de aard en omvang geheim blijft.

Informateurs die ministerposten krijgen voor bewezen diensten.

Rotte en Onbehagen die met Gekke Geert onderhandelen over het afkopen van zijn juridische vervolging in ruil voor zijn steun aan dit genoemde kabinet.(Schande Berlusconi!)

Een fractie van halve en hele criminele ja knikkers die namens gekke Geert meebeslissen over de toekomst van dit land.

Kabinet Wilders I heeft een zionistische kern met Wilders, Verhagen en Rosenthal als kritiekloze Israel lovers.

Ondertussen wordt ons een rad voor ogen gedraaid met leugenachtige beloften en incidentenpolitiek terwijl ze de echt dringende issues volledig negeren.

Hoeveel gaat de nog immer uitdijende crisis die veroorzaakt is door hebzucht en falend toezicht de burger nog kosten? Waarom wordt er met honderden miljarden gesmeten zonder dat de burger geïnformeerd wordt terwijl democratische controle volledig ontbreekt?

Waarom wordt er niets gedaan aan de uitholling van democratische rechten? EU bepaalt 80% vh beleid zonder inspraak van de burger.

Hoe beschermen we ons tegen het stijgende water en de klimaatverandering?

Waarom gaat de invoering van een digitale dictatuur onverminderd door, ten koste van grondrechten en privacy van de burgers? Overheden en geheime diensten zijn verslaafd geraakt aan het verzamelen van privacygevoelige data zonder democratische controle, zonder het te melden en zonder enige visie op de lange termijn databescherming.

Nederland is het land met de meeste telefoontaps ter wereld. De helft van de 15 tapkamers draaien op israëlische software. De mossad kan iederéén in nl ongemerkt tappen.

De overheid weet fit al jaren sinds een schandaal in de usa met de zelfde leverancier maar heeft sindsdien verzuimd om er iets aan te doen.

Breek me de bek niet open.

rbn
18-12-10, 12:51
Ga terug naar je Stormfront.

het valt volkomen buiten je denkraam dat er joden zijn die omwille van hun joodse roots zich als klootzakken gedragen.. leer echter eens te accepteren dat joden óók mensen zijn.. plaats ze niet op een sokkel uit een misplaatst schuldgevoel..

rbn
18-12-10, 12:56
Ja, en?

het was een bondig antwoord op je vraag wat er duits is aan de naam rosenthal..

The Alchemist
18-12-10, 13:04
Deze regering (Wilders I) is in zijn geheel een gevaar voor onze samenleving.

Samenwerking met een xenofobe zionistische alleenheerser die zijn ziel verkocht heeft aan duistere organisaties uit Israel en de usa in ruil voor grote financiële bijdragen waarvan de aard en omvang geheim blijft.

Informateurs die ministerposten krijgen voor bewezen diensten.

Rotte en Onbehagen die met Gekke Geert onderhandelen over het afkopen van zijn juridische vervolging in ruil voor zijn steun aan dit genoemde kabinet.(Schande Berlusconi!)

Een fractie van halve en hele criminele ja knikkers die namens gekke Geert meebeslissen over de toekomst van dit land.

Kabinet Wilders I heeft een zionistische kern met Wilders, Verhagen en Rosenthal als kritiekloze Israel lovers.

Ondertussen wordt ons een rad voor ogen gedraaid met regenachtige beloften en incidentenpolitiek terwijl ze de echt dringende issues volledig negeren.

Wie betaalt er voor de immer uitdijende crisis die veroorzaakt is door hebzucht en falend toezicht?

Hoe beschermen we ons tegen het water en de klimaatverandering?

De invoering van een digitale dictatuur gaat onverminderd door, ten koste van grondrechten en privacy van de burgers?

Breek me de bek niet open.

Die idiiot wilders is seculariisme & democratie zelf aan het bedreigen door de vrijheden & rechten van een minderheid = moslims , te bedreigen & uit te sluiten :

wilder is maar een extremistisch idioot Frankenstein's monster van secularisme :

secularisme & wilders gaan beide ten onder daardoor als gevolg, net als in die bekend Frankeinstein's monster verhaal : beide Frankentsin & zijn monster gaan ten onder , samen :

wilders is bovendien ook een Don _Qucihotte
met zijn hallucinaties, fantasieen & imaginaire vijandsbeelden & wind molens :

maar met de fictief Don _Quichotte valt er wel mee of om te lachen & is die bovendien een oneindig bron van inspiratie :

dat kan men absoluut niet zeggen met betrekking to wilders & co :

deze soort idiote extremisten fascisten hebben juist geen toevoegde waarde & geen gevoel voor humor juist :

Humor is het best wapen tegen ze !:haha:

Joesoef
18-12-10, 13:06
het was een bondig antwoord op je vraag wat er duits is aan de naam rosenthal..


De meeste joden hebben een duits-achtige achternaam!

waarop ik vroeg wat is er duits aan rosenthal. Zijn naam.

Lijkt mij zinniger te discussieren over rosenthal zijn midden-oosten ideeen dan zijn duits klinkende achternaam en eventuele insinuaties.

Bart.NL
18-12-10, 13:23
Het gevaar is misschien dat kritiek op Israel "actief bestreden" gaat worden.

Wat moet ik me daarbij voorstellen? Gedachtenpolitie? Je carrière geruineerd wanneer je kritiek uit zoals in de VS?

MO_NL
18-12-10, 13:44
Het gevaar is misschien dat kritiek op Israel "actief bestreden" gaat worden.

Wat moet ik me daarbij voorstellen? Gedachtenpolitie? Je carrière geruineerd wanneer je kritiek uit zoals in de VS?

Dit kabinet weet het zelf ook niet.

Wat heeft een minister van buza te schaften met al dan niet rechtvaardige kritiek op israel?

Uri is danig in de war. En dat móet het nlse gedoogbeleid in het buitenland recht lullen? In het landsbelang had hij zich beter kunnen beperken tot zijn eigen crisis(centrum)

Wat mij steekt is dat fatsoenlijke politici (wat heet) als Donner, Leers en Opstelten zich dit allemaal laten aanleunen zonder enige vorm van protest.

Ik heb Donner ingeruild voor Hirsch Ballin als mijn anti-held. Die man heeft intelligentie en ballen. Hij heeft niet gebogen voor die machtswellusteling Verhagen om zijn baantje veilig te stellen.

Bofko
18-12-10, 13:45
Nederland is het land met de meeste telefoontaps ter wereld. De helft van de 15 tapkamers draaien op israëlische software. De mossad kan iederéén in nl ongemerkt tappen.

Software-complotdenken ?

John2
18-12-10, 13:53
Nederland is het land met de meeste telefoontaps ter wereld. De helft van de 15 tapkamers draaien op israëlische software. De mossad kan iederéén in nl ongemerkt tappen.

Siemens centrales en Philips software mijn beste. :wink:

MO_NL
18-12-10, 14:03
Software-complotdenken ?

Zou je denken?

Jaren geleden heb ik hier onderzoek na gedaan in dienst van een landelijke nieuwsorganisatie.

Kamerleden die ik er over benaderde hadden geen idee waar het over ging, noch wat ze er konden doen.

Zie deze tekst van het onderzoeksprogramma van de EO die het onderwerp blijkbaar herontdekt hebben:

12 december 2010

Israël zou ongecontroleerd toegang hebben tot gegevens uit tapkamers
Tapkamers, inlichtingendiensten en politie zijn lek
EO-De Ochtenden meldt dat er sterke aanwijzingen zijn dat de Israëlische geheime dienst ongecontroleerd toegang heeft tot gegevens die worden verzameld in de tapkamers van Nederlandse inlichtingendiensten en politie.
Dat hebben meerdere betrouwbare bronnen uit de inlichtingen- en politiewereld gezegd tegen verslaggevers van EO Radio 1. Volgens deze bronnen, die onafhankelijk van elkaar hetzelfde zeggen, zit het lek bij Comverse. Dat is een Israëlisch afluistersysteem dat bij de Nederlandse inlichtingendiensten en in de helft van de politie-tapkamers gebruikt wordt.
*
Afluisteren
*
Volgens de bronnen zijn de Israëli's in staat om afluistergegevens die in
Nederland met Comverse worden verzameld, door te sluizen naar Israël. Het
lek zit als volgt in elkaar. De beheerders van het Comverse-systeem kunnen
van afstand inbellen op de apparatuur in de Nederlandse tapkamers en daar
gegevens uit halen. Ook zouden Israëlische onderhoudsmonteurs geheugens van tapkamers leeghalen.
*
De Nederlandse gebruikers van het Israëlische systeem hebben geen toegang
tot de sofware van de apparatuur en kennen dus niet de volledige werking
daarvan. Het bedrijf weigert gegevens hierover te verstrekken.
*
In het tweede uur van ‘De Ochtenden’ is ook de inhoud te horen van
geheime documenten waaruit blijkt dat de Nederlandse overheid al langer vermoedens heeft. Wie wist hiervan, en wanneer?
*
Amerika
*
In Amerika wordt ook Comverse-apparatuur gebruikt. Daar verschenen in
december 2001 berichten in de pers dat de Israëli’s de apparatuur hadden
gebruikt om de Amerikaanse politie af te luisteren. Bovendien zou politiek
gevoelige informatie uit de tapkamer naar Israël zijn gegaan.
*
Belangenverstrengeling
*
In de reportage wordt duidelijk dat Comverse-afluisterapparatuur in
Nederland drie keer duurder is dan Nederlandse afluistersystemen. Bovendien blijkt uit onderzoek dat de Comverse-apparatuur van mindere kwaliteit is dan Nederlandse apparatuur. Toch worden de Israëlische systemen nog steeds gekocht, zelfs zonder openbare aanbesteding.
*
Het is nog onduidelijk wie hierover beslist. Wel is er sprake van
belangenverstrengeling. Zo is de directeur van Comverse afkomstig van de
BVD, waar hij systeemmanager was. Een voormalig technisch directeur van de BVD werd adviseur van Comverse. Een Comverse-medewerker stapte over naar het Korps Landelijke Politiediensten, waar hij met het nieuwe Comverse-systeem ging werken.
*
Boris Dittrich
*
Boris Dittrich, Kamerlid voor D66, neemt de onthullingen uit de
afluisterwereld hoog op, te meer omdat Nederland overweegt meer
Comverse-apparatuur aan te schaffen voor Nederlandse tapkamers.
'Mijn eerste reactie is dat het te gek voor woorden is dat geheime,
afgeluisterde informatie, gewoon naar Israël gaat. Dat moet absoluut
opgehelderd worden. Ik vind dit zeer serieus. Straks zijn we met zijn allen
afhankelijk van één Israëlisch bedrijf dat het misschien niet zo nauw
neemt met onze wetgeving en dat vind ik echt een kwalijke zaak.'
*
De bronnen in de documentaire wilden niet met hun stem op de radio. Hun stem is vervormd, of er is gebruik gemaakt van acteurs. Lees voor meer informatie de artikelen die in de rechterbovenhoek van deze pagina als link staan vermeld.


http://www.eo.nl/ronduitthema/page/Isra_l_zou_ongecontroleerd_toegang_hebben_tot_gege vens_uit_tapkamers/article.esp?article=3209417

Joesoef
18-12-10, 14:19
Hoop te vinden over Comverse, onze 'vrienden' van fox bijvoorbeeld, ondanks de bron de moeite van het bekijken waard:

YouTube - Fox news Israeli arrests Wiretapping Comverse infosys amdoc1

Bart.NL
18-12-10, 14:23
Het verbaast mij niet echt. Ik zal wel bevooroordeeld zijn.

Bofko
18-12-10, 14:28
Zou je denken?
...
...
http://www.eo.nl/ronduitthema/page/Isra_l_zou_ongecontroleerd_toegang_hebben_tot_gege vens_uit_tapkamers/article.esp?article=3209417

Ok. Sterk weerwoord.

tanger'73
18-12-10, 14:55
Ok. Sterk weerwoord.


israël als een van de sterkste technologische markteconomiën ter wereld met substantiële overheidsbemoeienis, kan je dit wel verwachten.

rbn
18-12-10, 15:58
Hirsch Ballin als mijn anti-held. Die man heeft intelligentie en ballen. Hij heeft niet gebogen voor die machtswellusteling Verhagen om zijn baantje veilig te stellen.

hoe kan jij in vredesnaam een pluim geven aan hirsch ballin ??????????
die man probeert een wetsvoorstel door de kamer te loodsen wat het openbaar ministerie vergaande macht geeft om websites te blokkeren (lees= censuren) wanneer deze verdacht worden van criminele activiteiten.. klokkenluiders, kritische journalisten en activisten kunnen in de toekomst, als het aan hirsch ballin ligt, de mond gesnoerd gaan worden.. dat gaat ook op voor maroc.nl.. met het wetsvoorstel van hirsch ballin kan het openbaar ministerie, wanneer het maroc.nl zou verdenken van het publiceren van niet-openbare informatie, zonder blokkadebevel vd rechter overgaan tot het blokkeren vd site..

hirsch ballin is een aanfluiting voor de rechtstaat..

tanger'73
18-12-10, 15:59
hoe kan jij in vredesnaam een pluim geven aan hirsch ballin ??????????
die man probeert een wetsvoorstel door de kamer te loodsen wat het openbaar ministerie vergaande macht geeft om websites te blokkeren (lees= censuren) wanneer deze verdacht worden van criminele activiteiten.. klokkenluiders, kritische journalisten en activisten kunnen in de toekomst, als het aan hirsch ballin ligt, de mond gesnoerd gaan worden.. dat gaat ook op voor maroc.nl.. met het wetsvoorstel van hirsch ballin kan het openbaar ministerie, wanneer het maroc.nl zou verdenken van het publiceren van niet-openbare informatie, zonder blokkadebevel vd rechter overgaan tot het blokkeren vd site..

hirsch ballin is een aanfluiting voor de rechtstaat..


het enige wat aan hirsch te waarderen valt, is dat hij net als velen zwaar teleurgesteld is in dit kabinet.

MO_NL
18-12-10, 16:40
hoe kan jij in vredesnaam een pluim geven aan hirsch ballin ??????????
die man probeert een wetsvoorstel door de kamer te loodsen wat het openbaar ministerie vergaande macht geeft om websites te blokkeren (lees= censuren) wanneer deze verdacht worden van criminele activiteiten.. klokkenluiders, kritische journalisten en activisten kunnen in de toekomst, als het aan hirsch ballin ligt, de mond gesnoerd gaan worden.. dat gaat ook op voor maroc.nl.. met het wetsvoorstel van hirsch ballin kan het openbaar ministerie, wanneer het maroc.nl zou verdenken van het publiceren van niet-openbare informatie, zonder blokkadebevel vd rechter overgaan tot het blokkeren vd site..

hirsch ballin is een aanfluiting voor de rechtstaat..

Wist ik niet?

Is ie daar nu mee bezig?

Dan wordt het tijd voor wat lobbywerk.

Eke
18-12-10, 17:02
*Kabinet Wilders I heeft een zionistische kern met Wilders, Verhagen en Rosenthal als kritiekloze Israel lovers.

*Ondertussen wordt ons een rad voor ogen gedraaid met leugenachtige beloften en incidentenpolitiek terwijl ze de echt dringende issues volledig negeren.

*Breek me de bek niet open.

Dat het Israëllovers zijn steken ze niet onder stoelen en banken. Maar zijn ze rechtvaardig ? Gaan ze vrienden op fouten aan spreken ? Zijn ze omkoopbaar, mn. GW (omdat hij vermoedelijk donaties voor de PVV ontvangt)?

En het beleid waarop ze beoordeeld zullen moeten worden :

Uri Rosenthal heeft als honorair consul van Israël voor de provincies ZuidHolland en Noord-Holland John Manheim aangesteld.(nov.2010)

Laatstgenoemde is voorstander van een onafhankelijke Palestijnse Staat mits deze niet het voortbestaan van Israël bedreigt.

Nu er nog achter komen welke grenzen hij precies voorstaat !

* Zelf heb ik het gevoel dat het landsbestuur door de ministeries wordt gedaan wat betreft de dringende issues. Neem nou kernenergie...Dat is allang bekokstoofd. En de alternatieve energie wordt ontmoedigd.Lees de kleine artikeltjes in de kranten er maar op na.

Misschien kan het nog goed komen....met HULP van de media. Zij hebben meer macht dan ooit.

En er zal meer duidelijkheid in de politiek moeten komen. Niet alle aandacht naar GW, voorafgaande aan stemmingsrondes, maar alle aandacht naar de zaken die er toe doen.

* :hihi:

tanger'73
18-12-10, 17:20
hoe kan jij in vredesnaam een pluim geven aan hirsch ballin ??????????
die man probeert een wetsvoorstel door de kamer te loodsen wat het openbaar ministerie vergaande macht geeft om websites te blokkeren (lees= censuren) wanneer deze verdacht worden van criminele activiteiten.. klokkenluiders, kritische journalisten en activisten kunnen in de toekomst, als het aan hirsch ballin ligt, de mond gesnoerd gaan worden.. dat gaat ook op voor maroc.nl.. met het wetsvoorstel van hirsch ballin kan het openbaar ministerie, wanneer het maroc.nl zou verdenken van het publiceren van niet-openbare informatie, zonder blokkadebevel vd rechter overgaan tot het blokkeren vd site..

hirsch ballin is een aanfluiting voor de rechtstaat..


hij gaat zelfs verder door in zijn voorstel voor een verruiming op het afluisteren, aftappen en opnemen van vertrouwelijke gesprekken over te gaan. Kortom, comverse is zijn goede vriend.

rbn
18-12-10, 17:46
Wist ik niet?

Is ie daar nu mee bezig?

Dan wordt het tijd voor wat lobbywerk.

hij heeft het wetsvoorstel afgelopen zomer ingediend..
er is gelukkig al het nodige aan kritiek gekomen van wetenschappers, bloggers, mediasites en organisaties op het wetsvoorstel:

-- Breed protest tegen voorstel Hirsch Ballin
http://www.netkwesties.nl/289/breed-protest-tegen-voorstel-hirsch.htm

-- Persbericht: Nederlandse internetgemeenschap protesteert tegen overheidscensuur
https://www.bof.nl/2010/09/15/persbericht-nederlandse-internetgemeenschap-protesteert-tegen-overheidscensuur/

-- Brandbrief tegen internetcensuur
http://www.dejaap.nl/2010/09/brandbrief-tegen-internetcensuur/

--

rbn
18-12-10, 17:50
het enige wat aan hirsch te waarderen valt, is dat hij net als velen zwaar teleurgesteld is in dit kabinet.

:wink: hij is vast teleurgesteld in dit kabinet omdat hij liever minister is in een politiestaat..

tanger'73
18-12-10, 17:50
hij heeft het wetsvoorstel afgelopen zomer ingediend..
er is gelukkig al het nodige aan kritiek gekomen van wetenschappers, bloggers, mediasites en organisaties op het wetsvoorstel:

-- Breed protest tegen voorstel Hirsch Ballin
http://www.netkwesties.nl/289/breed-protest-tegen-voorstel-hirsch.htm

-- Persbericht: Nederlandse internetgemeenschap protesteert tegen overheidscensuur
https://www.bof.nl/2010/09/15/persbericht-nederlandse-internetgemeenschap-protesteert-tegen-overheidscensuur/

-- Brandbrief tegen internetcensuur
http://www.dejaap.nl/2010/09/brandbrief-tegen-internetcensuur/

--

Notabene demissionair. Je weet wel, net op de valreep en het doet er zogenaamd niet toe.

tanger'73
18-12-10, 17:59
:wink: hij is vast teleurgesteld in dit kabinet omdat hij liever minister is in een politiestaat..

Nogal!!!!!! Zijn betrokkenheid bij het proces van Wilders, wijst er al een beetje op dat hij zelfs maverick, golden-pompadour zijn spreekrecht wil ontnemen.

rbn
18-12-10, 18:15
Notabene demissionair. Je weet wel, net op de valreep en het doet er zogenaamd niet toe.

ja ook dat nog.. als demissionair minister zou ballin samen met de andere ministers alleen maar 'op de winkel passen' zoals de taak van het demissionair kabinet omschreven werd.. en ondertussen even een controversieel wetsvoorstel in dienen om de vrijheid van het internet om zeep te helpen.. en midden in de zomer zodat het minder in de gaten liep..

The Alchemist
18-12-10, 18:22
Het gevaar is misschien dat kritiek op Israel "actief bestreden" gaat worden.

Wat moet ik me daarbij voorstellen? Gedachtenpolitie? Je carrière geruineerd wanneer je kritiek uit zoals in de VS?


De kritiek op israel wordt al actief & op een agressief manier bestreden :

nieuwe modern inquisities in de naam van antisemitisme, te pas of te onpas ...

soort gedachtenpolitie of Spaanse inquisitie , Gestapo...inderdaad : veel carrieres , levens ...werden vernietigd daardoor !

Eke
18-12-10, 19:44
De kritiek op israel wordt al actief & op een agressief manier bestreden :

nieuwe modern inquisities in de naam van antisemitisme, te pas of te onpas ...

soort gedachtenpolitie of Spaanse inquisitie , Gestapo...inderdaad : veel carrieres , levens ...werden vernietigd daardoor !

Ongeloof. Lees jij veel Nederlandse kranten ?

Hoezo Spaanse Inquisitie ? Gestapo ? Te grote woorden, Alchemist. Hoe dichter bij de realiteit, hoe meer je geloofwaardigheid toeneemt.

Je zou het met humor proberen, he ? You 're welcome :)

The Phoenix
18-12-10, 19:50
Ongeloof. Lees jij veel Nederlandse kranten ?

Hoezo Spaanse Inquisitie ? Gestapo ? Te grote woorden. Hoe dichter bij de realiteit, hoe meer je geloofwaardigheid toeneemt.

Je zou het met humor proberen, he ? You 're welcome :)

nou , da's meer metaforisch ironisch bedoeld :

& dit is geen humoristisch zaak juist :

maar klopt wel in essentie althans :

zie hoe alle kritiek met betrekking tot zionisme & israel wordt meteen betiteld als antisemitisme, te pas & te onpas ...

over de werkelijkheid gesproken !

hallooooooo : schat : zie hoe men reageert zelfs hier met betrekking tot israel & zionisme kritiek ...zie hoe dat in elkaar zit in de VS , in Europa ...

wat men over de kritiek van israel, zionisme in de main_stream westerse media zou vinden is alleen maar politiek correct geklets die de kern zaken over israel & zionisme niet durft te benaderen ...

Eke
18-12-10, 19:51
:wink: hij is vast teleurgesteld in dit kabinet omdat hij liever minister is in een politiestaat..

:wink: ik heb begrepen dat hij liever niet met een niet-democratische partij wil samenwerken.

Ik heb weleens een politiestaat bezocht (Franco). Voel je je niet lekker bij.

The Phoenix
18-12-10, 19:55
http://www.iviews.com/Articles/articles.asp?ref=HA1012-4392

The farce of a secular & democratic jewish state :by Gideon Levy :

source : Haaretz.com: israelisch krant !: zelden hoort men zulke analyses in de main _stream media , zelfs niet op Haaretz :

zie columns van israeli Uri Avnery in : deze laatste zou meteen als antisemiet worden betiteld als ie geen isreali zou zijn geweest :

www.antiwar.com

www.mediamonitors.net

www.counterpunch.com

Eke
18-12-10, 20:10
nou , da's meer metaforisch ironisch bedoeld :

& dit is geen humoristisch zaak juist :

maar klopt wel in essentie althans :

zie hoe alle kritiek met betrekking tot zionisme & israel wordt meteen betiteld als antisemitisme, te pas & te onpas ...

over de werkelijkheid gesproken !

hallooooooo : schat : zie hoe men reageert zelfs hier met betrekking tot israel & zionisme kritiek ...zie hoe dat in elkaar zit in de VS , in Europa ...

Natuurlijk ! Metaforisch ironisch :hihi:

Wat ik merk hier in ons land dat het overgrote deel van de inwoners het verschil kent tussen terechte kritiek op Israël en antisemitisme.

Een klein gedeelte (o.a. een deel van de EO en een deel van de Nederlandse Joden ) voelt zich persoonlijk aangesproken bij kritiek op het funktioneren van de Israelische Staat en verschuilt zich achter het woord : anti-semitisme. Waardeloos. Zo kom je niet verder.

Nota bene.Het gescheld in Amsterdam op mensen met een Joodse identiteit is anti-semitisch. Dit zet ik er even bij want dat is een vorm van wreedheid, en dat realiseert een scheldkoppie zich niet.

O ja, VS ....daar weet ik niet het naadje van de kous van ....Hoe die verhoudingen liggen, en zo.

Eke
18-12-10, 20:16
:student:

:hihi: Dat is nou juist dichterlijke vrijheid, HP. Die mevrouw heet mevrouw Roozendaal. En ze komt wel uit Brabant, maar niet uit Roosendaal.
Ze had ook Roosendael kunnen heten, maar nee...ze is een Roozendaal, erg ongebruikelijk...tssssss.

Net zoals mevrouw Krakeling of mevrouw Hopjes....mijnheer Pas.

David vs Goliath
18-12-10, 20:17
Natuurlijk ! Metaforisch ironisch :hihi:

Wat ik merk hier in ons land dat het overgrote deel van de inwoners het verschil kent tussen terechte kritiek op Israël en antisemitisme.

Een klein gedeelte (o.a. een deel van de EO en een deel van de Nederlandse Joden ) voelt zich persoonlijk aangesproken bij kritiek op het funktioneren van de Israelische Staat en verschuilt zich achter het woord : anti-semitisme. Waardeloos. Zo kom je niet verder.

Nota bene.Het gescheld in Amsterdam op mensen met een Joodse identiteit is anti-semitisch. Dit zet ik er even bij want dat is een vorm van wreedheid, en dat realiseert een scheldkoppie zich niet.

O ja, VS ....daar weet ik niet het naadje van de kous van ....Hoe die verhoudingen liggen, en zo.

De werkelijkheid is wat anders : NL is 1 van de landen die onvoorwaardelijk steun aan israel verlenen ...

voor de rest : zie mijn handtekening hieronder geinspireerd daarin door mev.Gretta !

Eke
18-12-10, 20:32
De werkelijkheid is wat anders : NL is 1 van de landen die onvoorwaardelijk steun aan israel verlenen ...

voor de rest : zie mijn handtekening hieronder geinspireerd daarin door mev.Gretta !

Mooie handtekening, David !

NL doet meer dan steun aan Israel verlenen. Ze is ook diplomatiek bezig (geweest ?)om de vredesbesprekingen te steunen. Nederland steunt ook Gaza. Had zij niet die haven aangelegd die weer weg gebombardeerd is ? Hoe zat dat ?

Heb je gelezen nu in dit topic dat Uri Rosenthal een honorair consul heeft aangesteld in november 2010 voor Israël die de Palestijnse staat erkent ?
1Voorwaarde...die ik reeel vind, want het gebied daar verdient een lange vredestijd..Die voorwaarde is het niet aanvallen van hun buurstaat Israel (vice versa natuurlijk).

sjo
18-12-10, 21:28
Een joodse achternaam die aan de macht is ..kan nooit goed zijn voor ''ons'' marokkanen.


Moet dat dan ? Ongeacht welke mythe je er op na houdt.......Joden hadden het ook nooit goed in Marokko. Je kunt veel beter Arabier in Israel zijn. Dan mag je stemmen op wie je wilt . Ze hebben geen dictatuur zoals in Marokko.

gr.
sjo

sjo
18-12-10, 21:31
Een joodse achternaam die aan de macht is ..kan nooit goed zijn voor ''ons'' marokkanen.
Ik wil niet spreken namens alle Marokkanen maar aangezien het joodse ras altijd de baas wil spelen kan iemand als ik niet accepteren.
Wil geen baas boven mij hebben en helemaal geen jood.


Jij bent zo'n type die altijd een Jood boven zich zal vinden. Je lot. Dat heeft met je karakter te maken.

gr.
sjo

sjo
18-12-10, 21:54
Ongeloof. Lees jij veel Nederlandse kranten ?

Hoezo Spaanse Inquisitie ? Gestapo ? Te grote woorden, Alchemist. Hoe dichter bij de realiteit, hoe meer je geloofwaardigheid toeneemt.

Je zou het met humor proberen, he ? You 're welcome :)

Wat dat betreft is hij ons zonnetje in huis he ?

gr.
sjo

Eke
18-12-10, 23:32
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ ^^^^^^^^^^^^

ronald
19-12-10, 00:44
Deze meneer moeten we in de gaten houden want het is een wolf in schaapskleren.
De laatste jaren komen mensen aan de macht die pro-israelisch zijn.

De naam al..Rosenthal hoe joods moet het nog klinken?
Ik voorspel dat deze meneer nog geschiedenis gaat maken misschien nog erger dan Wilders.

Het ''monster'' is flink in aanbouw.

De enige die voor mij verdacht is ben jij met zulke berichten.

darico
19-12-10, 01:03
Moet dat dan ? Ongeacht welke mythe je er op na houdt.......Joden hadden het ook nooit goed in Marokko. Je kunt veel beter Arabier in Israel zijn. Dan mag je stemmen op wie je wilt . Ze hebben geen dictatuur zoals in Marokko.

gr.
sjo

De Joden hebben het heel erg goed in Marokko ze hebben zelfs een eigen wets-code voor Joodse inwoners.
Hoe uitverkorener kunnen ze nog meer zijn..een speciale wet voor hun alleen binnen de algemene grondwet van Marokko.
Trouwens waarom zou je uberhaupt willen stemmen als je tevreden bent.
Dan liever die dictatuur.

Slinger
19-12-10, 10:49
De Joden hebben het heel erg goed in Marokko ze hebben zelfs een eigen wets-code voor Joodse inwoners.
Hoe uitverkorener kunnen ze nog meer zijn..een speciale wet voor hun alleen binnen de algemene grondwet van Marokko.
Trouwens waarom zou je uberhaupt willen stemmen als je tevreden bent.
Dan liever die dictatuur.

En daarom maakten ze ook massaal dat ze wegkwamen toen de kans kregen, net als in alle andere Arabische landen.

MO_NL
19-12-10, 10:51
Moet dat dan ? Ongeacht welke mythe je er op na houdt.......Joden hadden het ook nooit goed in Marokko. Je kunt veel beter Arabier in Israel zijn. Dan mag je stemmen op wie je wilt . Ze hebben geen dictatuur zoals in Marokko.

gr.
sjo

grappenmaker.

Stemmen in een nepdemocratie is echt waardevol. Vooral als je ondertussen zonder verdere plichtplegingen op straat wordt gezet omdat die zogenaamd democratische staat besloten heeft om jouw bezittingen aan de eigen uberonderdanen te schenken ingegeven door ordinaire landroof.

De hele wereld walgt van dat onwettige apartheidsregime, muv van de usa en haar hielenlikkers.

Enig idee hoeveel vn resoluties er zijn aangenomen tegen die schurkenstaat?

Heb je elders op dit forum gelezen wat overtuigde israel lovers als Bodar en Siebelink over die schurkenstaat hebben geroepen na een onthutsend bezoek aan the holy land (en de interneringskampen, beter bekend als Westbank & Gaza)

Keiharde vergelijkingen met nazi Duitsland!

Let wel, dit zijn christelijke israel lovers die voorheen geen kwaad woord over israel wensten aan te horen.

Over Marokko en de joden:

Lees was de nieuwe (joodse) ambassadeur van de VS hierover zegt in een interview met de Minnesota Post:



Jewish in a Muslim land
The Kaplans are Jewish. That, alone, might present a security concern in some Muslim countries.

Not in Morocco, home to some 4,500 Jews.

"As Jews in Morocco, we have felt extremely comfortable," Sylvia said.
MinnPost photo by Sharon SchmickleThis Hebrew Cemetery in Fez is one of many marks of a longstanding Jewish presence in Morocco.

Jewish families have lived in Morocco since ancient times. At the Hebrew Cemetery in Fez, I saw white tombstones dating back more than 200 years — and also stones marking the graves of Jews who died last year.

In September, the Kaplans celebrated Yom Kippur with a large and vibrant Jewish community in Casablanca.

"At 3 o'clock on Yom Kippur, the service is suspended, the doors are opened and the leaders of the Muslim community — the mayor, the governor and others — all march in and pay their respects to the Jewish community," Sam said.

Each year, the American ambassador is required to report to Washington a detailed summery of human rights in Morocco.

"Every section of that report has some pluses and minuses except for the Jewish one," he said. "There are no minuses. There are no known exceptions to the rule that the Jewish community is treated well, with respect, and generally prospers."

http://www.minnpost.com/stories/2010/12/17/24309/the_kaplans_in_morocco_distinctive_duo_realizing_a _dream_as_they_live_politics_and_protocol_247

Eke
19-12-10, 12:58
http://altijdwat.ncrv.nl/nieuwsblogs/nederlandse-schrijvers-op-bezoek-in-palestijnse-gebieden?page=1


voor lezers die ook niet alle topics hier volgen wat informatie, als ze dit gemist hebben:

Nederlandse schrijvers naar Israël diep geschokt over behandeling Palestijnen. december 2010

"Jan Siebelink, Frans Thomése, Rosita Steenbeek en Antoine Bodar zijn op uitnodiging van United Civilians for Peace op bezoek in Israël en de Palestijnse gebieden. Ze bezoeken onder meer Bethlehem, de muur, Hebron en spreken met kolonisten, maar ook met Palestijnen. Een videodagboek laat zien hoe naarmate de reis vordert, de schrijvers steeds kritischer worden op de politiek van Israël. Ze zijn geschokt over hoe het Bijbelse volk de Palestijnen behandelt."

bron :http://altijdwat.ncrv.nl/nieuwsblogs/nederlandse-schrijvers-op-bezoek-in-palestijnse-gebieden?page=1


Het gaat om bewustwording in plaats van haatzaaien en makkelijk vijand-denken.. Mede dankzij de Israëli en Palestijnen die hier hard aan meewerken.

John2
19-12-10, 13:27
=MO_NL;4576143]grappenmaker.
De hele wereld walgt van dat onwettige apartheidsregime, muv van de usa en haar hielenlikkers.
Vertel Mo welke landen walgen van Israel, zelfs landen in het Midden Oosten keuren dit goed, met uitzondering van Libanon en Iran 2 staten die fel tegen israel zijn.


Enig idee hoeveel vn resoluties er zijn aangenomen tegen die schurkenstaat?
Klopt maar heb je dan ook enig idee dat een vn resolutie altijd naar twee kanten werkt, land A doet dit indien land B zich houd aan dat.
Tot op heden wordt er nog steeds dagelijks op Israel geschoten en heerst er nog steeds geweld in de Gaza veroorzaakt door de milities die weigeren hun illegale wapens neer te leggen en VN waarnemers toe te laten.
Zelfs de eenvoudigste oplossing van een VN leger als buffer tussen Gaza en Israel is afgewezen door de Hamas zittende macht in Gaza.

MO_NL
19-12-10, 13:47
Vertel Mo welke landen walgen van Israel, zelfs landen in het Midden Oosten keuren dit goed, met uitzondering van Libanon en Iran 2 staten die fel tegen israel zijn.

Keuren wat goed? Die apartheidsmuur? Landje pik? Het vermoorden van vrouwen en kinderen met straaljagers en ander modern wapentuig?

Welke landen keuren dit goed? Behalve de hielenlikkers (Verhagen kan je desgewenst uitleggen hoe dit hielenlikken in de praktijk in zijn werk gaat) van Israel.



Klopt maar heb je dan ook enig idee dat een vn resolutie altijd naar twee kanten werkt, land A doet dit indien land B zich houd aan dat.
Tot op heden wordt er nog steeds dagelijks op Israel geschoten en heerst er nog steeds geweld in de Gaza veroorzaakt door de milities die weigeren hun illegale wapens neer te leggen en VN waarnemers toe te laten.
Zelfs de eenvoudigste oplossing van een VN leger als buffer tussen Gaza en Israel is afgewezen door de Hamas zittende macht in Gaza.

Op Israel geschoten?

Je bedoelt dat siervuurwerk wat de apartheidsmuur maar niet over komt?

Dat vervolgens heel proportioneel door Israel beantwoord wordt met moderne massavernietigingswapens?

With all due respect, maar jij hebt echt een realitycheck nodig.

tanger'73
19-12-10, 14:43
grappenmaker.

Stemmen in een nepdemocratie is echt waardevol. Vooral als je ondertussen zonder verdere plichtplegingen op straat wordt gezet omdat die zogenaamd democratische staat besloten heeft om jouw bezittingen aan de eigen uberonderdanen te schenken ingegeven door ordinaire landroof.

De hele wereld walgt van dat onwettige apartheidsregime, muv van de usa en haar hielenlikkers.

Enig idee hoeveel vn resoluties er zijn aangenomen tegen die schurkenstaat?

Heb je elders op dit forum gelezen wat overtuigde israel lovers als Bodar en Siebelink over die schurkenstaat hebben geroepen na een onthutsend bezoek aan the holy land (en de interneringskampen, beter bekend als Westbank & Gaza)

Keiharde vergelijkingen met nazi Duitsland!

Let wel, dit zijn christelijke israel lovers die voorheen geen kwaad woord over israel wensten aan te horen.

Over Marokko en de joden:

Lees was de nieuwe (joodse) ambassadeur van de VS hierover zegt in een interview met de Minnesota Post:



Jewish in a Muslim land
The Kaplans are Jewish. That, alone, might present a security concern in some Muslim countries.

Not in Morocco, home to some 4,500 Jews.

"As Jews in Morocco, we have felt extremely comfortable," Sylvia said.
MinnPost photo by Sharon SchmickleThis Hebrew Cemetery in Fez is one of many marks of a longstanding Jewish presence in Morocco.

Jewish families have lived in Morocco since ancient times. At the Hebrew Cemetery in Fez, I saw white tombstones dating back more than 200 years — and also stones marking the graves of Jews who died last year.

In September, the Kaplans celebrated Yom Kippur with a large and vibrant Jewish community in Casablanca.

"At 3 o'clock on Yom Kippur, the service is suspended, the doors are opened and the leaders of the Muslim community — the mayor, the governor and others — all march in and pay their respects to the Jewish community," Sam said.

Each year, the American ambassador is required to report to Washington a detailed summery of human rights in Morocco.

"Every section of that report has some pluses and minuses except for the Jewish one," he said. "There are no minuses. There are no known exceptions to the rule that the Jewish community is treated well, with respect, and generally prospers."

http://www.minnpost.com/stories/2010/12/17/24309/the_kaplans_in_morocco_distinctive_duo_realizing_a _dream_as_they_live_politics_and_protocol_247


Daar wens ik nog graag aan bij te voegen dat het niet altijd rozengeur en maneschijn was. Maar de Marokkaanse Joodse historie in Marokko, kenmerkte zich onder geen beding in deportaties, nazisme, concentratiekampen, inquisitie of genocides in welke mate dan ook.

sjo
19-12-10, 21:46
Daar wens ik nog graag aan bij te voegen dat het niet altijd rozengeur en maneschijn was. Maar de Marokkaanse Joodse historie in Marokko, kenmerkte zich onder geen beding in deportaties, nazisme, concentratiekampen, inquisitie of genocides in welke mate dan ook.

Dat klopt. Maar boven het niveau van 2e rangs-burgers of Dhimmi
s zijn ze nooit gekomen.

gr.
sjo

tanger'73
19-12-10, 22:40
Dat klopt. Maar boven het niveau van 2e rangs-burgers of Dhimmi
s zijn ze nooit gekomen.

gr.
sjo

in veel gevallen genoten ze tot aan de dag van vandaag zelfs de voorkeur boven de rest. is mijn indruk.

sidi bibi
19-12-10, 23:49
in veel gevallen genoten ze tot aan de dag van vandaag zelfs de voorkeur boven de rest. is mijn indruk.

De voorkeur bij wie en van wat ? Toch niet om het jood zijn.
Woon hier bijna 6 jaar. Participatie in de samenleving is er absoluut niet bij. Zoiets als een dubbel paspoort kennen ze hier niet. Politieke bemoeienis is niet gewenst, letterlijk te verstaan gekregen. Ondernemen alleen met een parternair, die meteen begint te overheersen is mijn ervaring. Een fout en de toegang tot het land wordt je ontzegd met het risico van confisqeren van al je bezittingen.
Het zit ook ingebakken bij de doorsnee burger, ben nog nooit iemand tegengekomen die het niet normaal vindt, merk dat 2de rangs zijn ook in gesprekken op. Met onderhandelen of meningsverschil. Een Marokkaan die het voor mij opneemt krijgt steevast ruzie met de opmerking waarom help je hem. Is hier al moeilijk om iemand uit te leggen waarom een Marokkaan die in Nederland in de fout gaat het land niet wordt uitgezet. Gelijkwaardigheidprincipe is onbekend.

darico
20-12-10, 00:20
Kortom ze hebben overal een vinger in de pap.
Wat je ook doet of nalaat je zult altijd met Joden te maken hebben.
Hassan 2 heeft zelfs een dochter met een Joodse vrouw.
De Joden worden dankzij Hassan 2 goed beschermt.
De persoonlijke adviseurs van Hassan 2 en nu Mohammed 6 zijn Joods.
Er is veel meer handel en wandel tussen Marokko en Israel dan we denken.
Leiderschap en politiek draait om geld meer niet.
En als het om geld gaat heb je de Joden gewoon nodig.
De hele wereld draait door Joden...meestal achter de schermen.
Ze zijn superieur in ALLES.

Om deze redenen haat ik ze niet dat is hun verdienste.
Maar ze willen helaas heersen ze hebben geen genoegen aan alle succes op allerlei gebied.(bekende artsen,wetenschappers,nobelprijswinnaars etc etc.)
Nee ze willen heersen en dat accepteert niet iedereen.

tanger'73
20-12-10, 00:31
De voorkeur bij wie en van wat ? Toch niet om het jood zijn.
Woon hier bijna 6 jaar. Participatie in de samenleving is er absoluut niet bij. Zoiets als een dubbel paspoort kennen ze hier niet. Politieke bemoeienis is niet gewenst, letterlijk te verstaan gekregen. Ondernemen alleen met een parternair, die meteen begint te overheersen is mijn ervaring. Een fout en de toegang tot het land wordt je ontzegd met het risico van confisqeren van al je bezittingen.
Het zit ook ingebakken bij de doorsnee burger, ben nog nooit iemand tegengekomen die het niet normaal vindt, merk dat 2de rangs zijn ook in gesprekken op. Met onderhandelen of meningsverschil. Een Marokkaan die het voor mij opneemt krijgt steevast ruzie met de opmerking waarom help je hem. Is hier al moeilijk om iemand uit te leggen waarom een Marokkaan die in Nederland in de fout gaat het land niet wordt uitgezet. Gelijkwaardigheidprincipe is onbekend.

Je bent zo te horen duidelijk geen Jood in Marokko, verder geen reden om antisemitisch te worden.

MO_NL
20-12-10, 01:23
Kortom ze hebben overal een vinger in de pap.
Wat je ook doet of nalaat je zult altijd met Joden te maken hebben.
Hassan 2 heeft zelfs een dochter met een Joodse vrouw.
De Joden worden dankzij Hassan 2 goed beschermt.
De persoonlijke adviseurs van Hassan 2 en nu Mohammed 6 zijn Joods.
Er is veel meer handel en wandel tussen Marokko en Israel dan we denken.
Leiderschap en politiek draait om geld meer niet.
En als het om geld gaat heb je de Joden gewoon nodig.
De hele wereld draait door Joden...meestal achter de schermen.
Ze zijn superieur in ALLES.

Om deze redenen haat ik ze niet dat is hun verdienste.
Maar ze willen helaas heersen ze hebben geen genoegen aan alle succes op allerlei gebied.(bekende artsen,wetenschappers,nobelprijswinnaars etc etc.)
Nee ze willen heersen en dat accepteert niet iedereen.

Je avatar past goed bij je complotdenken.

darico
20-12-10, 01:29
Je avatar past goed bij je complotdenken.

Avatars kunnen veranderd worden en nicks ook...maar het denken en doorzien van complotten hoort bij een denker en dat is niet virtueel.:boer:

sidi bibi
20-12-10, 09:47
Je bent zo te horen duidelijk geen Jood in Marokko, verder geen reden om antisemitisch te worden.

Het gaat over 2de rangs burgerschap, maakt niet zoveel uit of je dan jood, christen of atheïst bent.
Overigens vroeg ik waarom je denkt dat joden een voorkeursbehandeling krijgen, Mo heeft een joodse adviseur, dat zal om zijn kwaliteit zijn neem ik aan.

Slinger
20-12-10, 09:54
Avatars kunnen veranderd worden en nicks ook...maar het denken en doorzien van complotten hoort bij een denker en dat is niet virtueel.:boer:

Verreweg de meeste complotten bestaan alleen virtueel.

rbn
20-12-10, 11:06
in veel gevallen genoten ze tot aan de dag van vandaag zelfs de voorkeur boven de rest. is mijn indruk.

kweenie.. heb verhalen gelezen over joden die tot aan de eerste helft vd vorige eeuw in marokko verplicht zwarte kleding en geel schoeisel moesten dragen om zich te onderscheiden van moslims.. ze mochten alleen bepaalde beroepen uitoefenen zoals o.a. leerlooien, koperslagen, edelsmeden en schoenlappen..
hun positie in de maatschappij zal niet al te best zijn geweest..

Hatert
20-12-10, 11:17
En daarom maakten ze ook massaal dat ze wegkwamen toen de kans kregen, net als in alle andere Arabische landen.

Die discussie is met jou al vele malen gevoerd en zijn je leugens duidelijk weersproken maar je blijft hardcore liegen.

Elke zich serieus noemende historicus weet dat de joden uit Marokko helemaal niet verjaagd werden. Het waren de internationale zionistische joden die de joden angst aanjoegen door o.a. bomaanslagen en rellen te creeren zodat de arabische joden naar Israel zouden migreren om het harde en vuile werk voor de Europese zionostische joden uit te voeren.

De zionistische intelligentsia hadden wel mooie idealen maar het harde landbouw lieten ze liever over aan de tweede rangs joden uit de Arabische wereld.

Waarom ontken je de waarheid en blijf je doorliegen?

Slinger
20-12-10, 11:25
Die discussie is met jou al vele malen gevoerd en zijn je leugens duidelijk weersproken maar je blijft hardcore liegen.

Elke zich serieus noemende historicus weet dat de joden uit Marokko helemaal niet verjaagd werden. Het waren de internationale zionistische joden die de joden angst aanjoegen door o.a. bomaanslagen en rellen te creeren zodat de arabische joden naar Israel zouden migreren om het harde en vuile werk voor de Europese zionostische joden uit te voeren.

De zionistische intelligentsia hadden wel mooie idealen maar het harde landbouw lieten ze liever over aan de tweede rangs joden uit de Arabische wereld.

Waarom ontken je de waarheid en blijf je doorliegen?

Ha, ha, je blijft dit sprookje maar herhalen.

Het komt er dus op neer dat de Arabische Joden het zo goed hadden en zo veilig waren, dat ze niet in beweging te krijgen waren om naar Israël te gaan. En toen heeft de Israëlische Mossad zoveel bommen kunnen leggen, bij alle Joden, in de hele Arabische wereld, van Marokko tot Irak, dat bijna 1.000.000 Joden uit angst naar Israël gevlucht zijn, juist het land waar, in jouw visie, hun belagers vandaan kwamen.

Welke persoon met verstand zal dit verhaaltje geloven?

Hatert
20-12-10, 11:28
Het gaat over 2de rangs burgerschap, maakt niet zoveel uit of je dan jood, christen of atheïst bent.
Overigens vroeg ik waarom je denkt dat joden een voorkeursbehandeling krijgen, Mo heeft een joodse adviseur, dat zal om zijn kwaliteit zijn neem ik aan.


Ik weet zeker dat de Marokkanen in Marokko eerder als tweede rangsburger worden behandeld dan jij met je geld. De Marokkaanse overheid is op de hand van de rijkelui en westerse europeanen, Marokkanen vervullen alleen een slaven en dienarenrol voor ze.

Vind je het gek dat de armoezaaiers elkaar steunen en jij als buitenstaander wordt gezien.

Jij komt daar genieten van je leven, zij moeten elke dag creperen en dan verwacht je dat je net als hun wordt geaccepteerd met je rijkeluis leven die ze even komt leren wat een goed mens is.

Hoe dacht je dat ze mij zien in Marokko? Denk je dat de armoezaaiers eerder voor mij of voor een lokale medeburger met wie ze het dagelijkse leed en vreugde delen zullen kiezen?

Joden hebben een voorkeursbehandeling door de Marokkaanse overheid. De Marokkaanse geheime dienst is door de Mossad opgezet in ruil voor het toestaan dat Marokkaanse joden naar Israel mochten immigreren. tenminste vanaf die periode is het hele veiligheidsleven van de rijkelui in Marokko verbonden met die van de Amerikanen en Israel.

De Marokkaanse koning wordt tegenwoordig ingezet door zionisten om de holocaust industrie te promoten in de islamitische wereld.

Hatert
20-12-10, 11:38
Ha, ha, je blijft dit sprookje maar herhalen.

Het komt er dus op neer dat de Arabische Joden het zo goed hadden en zo veilig waren, dat ze niet in beweging te krijgen waren om naar Israël te gaan. En toen heeft de Israëlische Mossad zoveel bommen kunnen leggen, bij alle Joden, in de hele Arabische wereld, van Marokko tot Irak, dat bijna 1.000.000 Joden uit angst naar Israël gevlucht zijn, juist het land waar, in jouw visie, hun belagers vandaan kwamen.

Welke persoon met verstand zal dit verhaaltje geloven?

Dat verhaaltje komt dichter in de buurt van de waarheid dan jouw keiharde leugen. In alle discussies met mij heb je nooit mijn stelling kunnen weerspreken. Ik heb je al vele malen overspoeld met serieuze artikelen maar nooit heb je de feiten willen accepteren.

Je blijft vasthouden aan je protestantse christenzionistische utopie om de komst van de messias de versnellen door de creatie van de staat israel. Waarna jullie de protestanten de joden op hun nummer kunnen zetten dat zij ten onrechte Jezus Christus de messias hebben afgewezen.

Ik vind jouw vermeende solidariteit met israel afschuwelijk egoistisch en nep. Wat een hoogmoedige zonde om geschiedvervalsing toe te passen en joden te steunen in het uitmoorden en onderdrukken van andere volkeren zodat je ze kunt tonen dat zij een verkeerde geloof nastreven.

Walgelijk.

Hatert
20-12-10, 11:43
Mijn stelling is dat zionistische joden in Nederland een groot aandeel hebben in het stigmatiseren en discrimineren van Moslims in het algemeen en Marokkanen in het bijzonder.

De stelling kan zelfs uitgebreid worden. Zionistische Joden zijn ook verantwoordelijk voor het internationaal verspreiden van de islam- en arabierenhaat.

Alles heeft maar 1 doel: De westerse steun aan de zionistische utopie in het Midden-oosten.

StevieK
20-12-10, 11:47
Ik weet zeker dat de Marokkanen in Marokko eerder als tweede rangsburger worden behandeld dan jij met je geld. De Marokkaanse overheid is op de hand van de rijkelui en westerse europeanen, Marokkanen vervullen alleen een slaven en dienarenrol voor ze.

Vind je het gek dat de armoezaaiers elkaar steunen en jij als buitenstaander wordt gezien.

Jij komt daar genieten van je leven, zij moeten elke dag creperen en dan verwacht je dat je net als hun wordt geaccepteerd met je rijkeluis leven die ze even komt leren wat een goed mens is.

Hoe dacht je dat ze mij zien in Marokko? Denk je dat de armoezaaiers eerder voor mij of voor een lokale medeburger met wie ze het dagelijkse leed en vreugde delen zullen kiezen?

Joden hebben een voorkeursbehandeling door de Marokkaanse overheid. De Marokkaanse geheime dienst is door de Mossad opgezet in ruil voor het toestaan dat Marokkaanse joden naar Israel mochten immigreren. tenminste vanaf die periode is het hele veiligheidsleven van de rijkelui in Marokko verbonden met die van de Amerikanen en Israel.

De Marokkaanse koning wordt tegenwoordig ingezet door zionisten om de holocaust industrie te promoten in de islamitische wereld.

Tenslotte aanbid men toch het Gouden Kalf, ongeachte geloof

Slinger
20-12-10, 11:58
Dat verhaaltje komt dichter in de buurt van de waarheid dan jouw keiharde leugen. In alle discussies met mij heb je nooit mijn stelling kunnen weerspreken.

Het is geen stelling maar een leugen, en nog wel een erg doorzichtige want iedereen kan zien dat het niet waar kan zijn.

Iedereen weet dat de Joden in de Arabische landen tweederangsburgers waren.
Iedereen kan zien dat het verhaal dat de Mossad in staat was om in al die landen dmv bommen zo veel onrust te veroorzaken dat de Joden naar Israël vluchtten zeer onwaarschijnlijk is.
Iedereen kan ook nagaan dat de Joden dan juist gekozen zouden hebben voor het land dat ze in de problemen bracht zeer onwaarschijnlijk is
Het is bekend dat de uittocht van de Joden in de Arabische landen veelal samenhing met de onafhankelijkheid van die landen. Voorbeeld Marokko, waar de Joden pas in 1956 wegvluchtten.

Je verhaal is dus in strijd met de feiten en de logica. Dat jij dat niet wilt erkennen zegt heel veel over je zelf.

Je hebt mij hierboven van een leugen beticht, maar jij hebt een normaal verstand en houdt zelf tegen beter weten in aan dit verhaaltje vast. Dat maakt jou tot een eersteklasse propagandist en leugenaar.

Hatert
20-12-10, 12:12
Hier een filmpje van een Marokkaanse jood in Israel die vertelt over hun immigratie naar Israel en hoe zij behandeld werden door de moslims.

Hij vertelt bij voorbeeld dat Marokkanen echte mannen zijn, die om hun buren geven, die weten wat medemenselijkheid is. Hoe zij in de joodse wijk zij aan zij woonden met hun Marokkaanse buren, hoe zij in ramadan werden getracteerd op soep van hun buren, hoe de vrouwen elkaars kinderen pasten en voedden als 1 van de vrouwen afwezig was. Hoe zij samen gestreden hebben tegen de Franse kolonisator.

Dailymotion - Interview d'un juif marocain Ã* Jaffa - darija / dialectal - une vidéo Nieuws & Politiek

Hatert
20-12-10, 12:21
Het is geen stelling maar een leugen, en nog wel een erg doorzichtige want iedereen kan zien dat het niet waar kan zijn.

Iedereen weet dat de Joden in de Arabische landen tweederangsburgers waren.
Iedereen kan zien dat het verhaal dat de Mossad in staat was om in al die landen dmv bommen zo veel onrust te veroorzaken dat de Joden naar Israël vluchtten zeer onwaarschijnlijk is.
Iedereen kan ook nagaan dat de Joden dan juist gekozen zouden hebben voor het land dat ze in de problemen bracht zeer onwaarschijnlijk is
Het is bekend dat de uittocht van de Joden in de Arabische landen veelal samenhing met de onafhankelijkheid van die landen. Voorbeeld Marokko, waar de Joden pas in 1956 wegvluchtten.

Je verhaal is dus in strijd met de feiten en de logica. Dat jij dat niet wilt erkennen zegt heel veel over je zelf.

Je hebt mij hierboven van een leugen beticht, maar jij hebt een normaal verstand en houdt zelf tegen beter weten in aan dit verhaaltje vast. Dat maakt jou tot een eersteklasse propagandist en leugenaar.

Been there done that.

Hieronder allemaal joden die het wel toegeven maar onze christenzionst wil liever blind blijven.

Naeim Giladi (mossad agent die bij de bomaaslagen betrokken was), David Hirst (1977), Wilbur Crane Eveland (1980) CIA Senior officier in zijn boek Ropes of Sand, Uri Avnery (1988), Ella Shohat (1986), Abbas Shiblak (1986), Marion Wolfsohn (1980) en Rafael Shapiro (1984).

Liegen deze joden ook?

tanger'73
20-12-10, 12:22
Het gaat over 2de rangs burgerschap, maakt niet zoveel uit of je dan jood, christen of atheïst bent.
Overigens vroeg ik waarom je denkt dat joden een voorkeursbehandeling krijgen, Mo heeft een joodse adviseur, dat zal om zijn kwaliteit zijn neem ik aan.


Laat ik je zeggen, dat de historie van Joden in Marokko er een is waarvan je je kunt afvragen of burgerschap daar überhaupt op van toepassing is. Ze spreken de taal, zijn helemaal aangepast en functioneren zelfstandig binnen een haast secundaire staat voor ze. Van wetgeving op gebied van het geloof, tradities en gebruiken tot aan vrije handelsgeest is in Marokko speciaal voor hen van kracht.

Marokko is vandaag de dag idem goed voor ruim 30.000 joodse Marokkaanse nakomelingen, die jaarlijks Marokko vanuit israël aan doen om hun speciale feestelijke gebruiken en tradities eer komen bewijzen en onderhouden.

Het Joodse rabbinaat in Marokko spreekt de taal zo goed, dat je alleen maar aan het dracht kunt ontdekken dat men jood is. De weinige Joden die Marokko tijdens de 'exodus' heeft weten te behouden, zijn allemaal op de een of andere manier binnen de Marokkaanse maatschappij succesvol, dat Marokkanen voor ze werken. En dat doen ze tot aan de dag van vandaag in de meeste gevallen op basis van respect naar elkaar toe.

tanger'73
20-12-10, 12:29
kweenie.. heb verhalen gelezen over joden die tot aan de eerste helft vd vorige eeuw in marokko verplicht zwarte kleding en geel schoeisel moesten dragen om zich te onderscheiden van moslims.. ze mochten alleen bepaalde beroepen uitoefenen zoals o.a. leerlooien, koperslagen, edelsmeden en schoenlappen..
hun positie in de maatschappij zal niet al te best zijn geweest..

Joden hebben in iedere maatschappij het behoorlijk voor de kiezen gekregen, vandaar dat ik ook op niet rozengeur en maneschijn wees. Maar daar kwam na koninklijk besluit en naoorlogse en koloniale periode prompt verandering in. De relatie is vandaag de dag nooit zo goed geweest.

Soldim
20-12-10, 12:29
Mijn stelling is dat zionistische joden in Nederland een groot aandeel hebben in het stigmatiseren en discrimineren van Moslims in het algemeen en Marokkanen in het bijzonder.


Wel lekker dat een deel het straat-tuig van Marokkaanse afkomst zo goed mee werkt met dat plan.

Hatert
20-12-10, 12:39
Wel lekker dat een deel het straat-tuig van Marokkaanse afkomst zo goed mee werkt met dat plan.

Dat is niet zo moeilijk als de media en politici hand en spandiensten verlenen om dat te bewerkstelligen.

Voor elke negatieve gebeurtenis waarbij Marokkanen betrokken zijn kan ik zo minstens het tienvoudige vinden van waarbij autochtonen of negers bij betrokken zijn. Het is een samenspel van media en politiek die de agenda bepaalt waarbij de Marokkanen de zondbok zijn. Daar richt mijn stelling zich ook op. De zionistische joden hebben een verfijnd netwerk (hasbara) waarbij telkenmale blijkt dat zij een racistische gif in de Nederlandse en internationale gemeenschap injecteren waarbij Marokkanen en moslims worden gecriminaliseerd.

Dat is de truc die jij niet door hebt, misschien heb je het wel door maar duurt het een tijd voordat je het kunt accepteren. Laat mij hier 1 maand mijn gang in het psoten van nieuwsberichten gaan en je zult denken dat autochtonen niets anders zijn dan pedo, kindermisbruikers dierensexfreaks.

Slinger
20-12-10, 12:51
Been there done that.

Hieronder allemaal joden die het wel toegeven maar onze christenzionst wil liever blind blijven.

Naeim Giladi (mossad agent die bij de bomaaslagen betrokken was), David Hirst (1977), Wilbur Crane Eveland (1980) CIA Senior officier in zijn boek Ropes of Sand, Uri Avnery (1988), Ella Shohat (1986), Abbas Shiblak (1986), Marion Wolfsohn (1980) en Rafael Shapiro (1984).

Liegen deze joden ook?

Kom met feiten en niet met vage namen en wazige verhalen.

Vertel maar eens precies hoe veel bommen in 1948 in Irak door de Mossad tot ontploffing zijn gebracht en hoe het mogelijk was dat daardoor alle Joden op de loop gingen.

Vertel ook maar eens waar precies in 1956 in Marokko bommen door de Mossad tot ontploffing zijn gebracht en hoe het kwam dat plotseling vrijwel alle Marokkaanse Joden naar Israël emigreerden.

Wijs ons ook maar even aan waar in de rest van de Arabische landen bommen door de Mossad zijn geplaatst, die tot gevolg hadden dat Joden naar Israël vluchtten.

Alsjeblieft geen wazig en verhaal nu, maar concrete feiten.

Slinger
20-12-10, 12:53
Dat is niet zo moeilijk als de media en politici hand en spandiensten verlenen om dat te bewerkstelligen.

Voor elke negatieve gebeurtenis waarbij Marokkanen betrokken zijn kan ik zo minstens het tienvoudige vinden van waarbij autochtonen of negers bij betrokken zijn. Het is een samenspel van media en politiek die de agenda bepaalt waarbij de Marokkanen de zondbok zijn. Daar richt mijn stelling zich ook op. De zionistische joden hebben een verfijnd netwerk (hasbara) waarbij telkenmale blijkt dat zij een racistische gif in de Nederlandse en internationale gemeenschap injecteren waarbij Marokkanen en moslims worden gecriminaliseerd.

Dat is de truc die jij niet door hebt, misschien heb je het wel door maar duurt het een tijd voordat je het kunt accepteren. Laat mij hier 1 maand mijn gang in het psoten van nieuwsberichten gaan en je zult denken dat autochtonen niets anders zijn dan pedo, kindermisbruikers dierensexfreaks.

Sure. Elke overval op een juwelier of buurtsuper door getinte capuchondragers is geïnstigeerd door de zionisten.

mark61
20-12-10, 12:55
Ik weet zeker dat de Marokkanen in Marokko eerder als tweede rangsburger worden behandeld dan jij met je geld. De Marokkaanse overheid is op de hand van de rijkelui en westerse europeanen, Marokkanen vervullen alleen een slaven en dienarenrol voor ze.

Vind je het gek dat de armoezaaiers elkaar steunen en jij als buitenstaander wordt gezien.

Jij komt daar genieten van je leven, zij moeten elke dag creperen en dan verwacht je dat je net als hun wordt geaccepteerd met je rijkeluis leven die ze even komt leren wat een goed mens is.

Hoe dacht je dat ze mij zien in Marokko? Denk je dat de armoezaaiers eerder voor mij of voor een lokale medeburger met wie ze het dagelijkse leed en vreugde delen zullen kiezen?

Joden hebben een voorkeursbehandeling door de Marokkaanse overheid. De Marokkaanse geheime dienst is door de Mossad opgezet in ruil voor het toestaan dat Marokkaanse joden naar Israel mochten immigreren. tenminste vanaf die periode is het hele veiligheidsleven van de rijkelui in Marokko verbonden met die van de Amerikanen en Israel.

De Marokkaanse koning wordt tegenwoordig ingezet door zionisten om de holocaust industrie te promoten in de islamitische wereld.

'Losse' westerlingen in Marokko hebben geen rechten. Kunnen de nationaliteit niet krijgen, zelfs geen permanente verblijfsvergunning. Mogen niet met een Marokkaanse trouwen. Aantasting van basic mensenrechten.

Vertel eens over de voorkeursbehandeling die joden kriijgen in Marokko? Zozo, ze mogen het land verlaten. Ja, das echt een voorkeursbehandeling :cheefbek:

Joden woonden in armoedige ghetto's, ga maar even kijken. Zie verder Ait.

naam
20-12-10, 13:00
Dat is niet zo moeilijk als de media en politici hand en spandiensten verlenen om dat te bewerkstelligen.

Voor elke negatieve gebeurtenis waarbij Marokkanen betrokken zijn kan ik zo minstens het tienvoudige vinden van waarbij autochtonen of negers bij betrokken zijn. Het is een samenspel van media en politiek die de agenda bepaalt waarbij de Marokkanen de zondbok zijn. Daar richt mijn stelling zich ook op. De zionistische joden hebben een verfijnd netwerk (hasbara) waarbij telkenmale blijkt dat zij een racistische gif in de Nederlandse en internationale gemeenschap injecteren waarbij Marokkanen en moslims worden gecriminaliseerd.

Dat is de truc die jij niet door hebt, misschien heb je het wel door maar duurt het een tijd voordat je het kunt accepteren. Laat mij hier 1 maand mijn gang in het psoten van nieuwsberichten gaan en je zult denken dat autochtonen niets anders zijn dan pedo, kindermisbruikers dierensexfreaks.

Volgens mij sta jij op de loonlijst van de zionisten om aan te tonen dat iedere Marokkaan antisemiet is.

mark61
20-12-10, 13:03
In Algerije werden de joden ten tijde van de onafhankelijkheidsstrijd gezien als handlangers van de Fransen en er allemaal uitgedonderd. Algerije beroemt zich er vandaag de dag op judenfrei te zijn.

Ik zou er voor de rest maar vanuit gaan dat joden tweederangsburgers waren, en/maar voor een groot deel door economische motieven werden gedreven om te emigreren naar Israël, waar een betere toekomst leek te lonken.

Hatert
20-12-10, 13:23
'Losse' westerlingen in Marokko hebben geen rechten. Kunnen de nationaliteit niet krijgen, zelfs geen permanente verblijfsvergunning. Mogen niet met een Marokkaanse trouwen. Aantasting van basic mensenrechten.

Vertel eens over de voorkeursbehandeling die joden kriijgen in Marokko? Zozo, ze mogen het land verlaten. Ja, das echt een voorkeursbehandeling :cheefbek:

Joden woonden in armoedige ghetto's, ga maar even kijken. Zie verder Ait.


Een westerling heeft in de praktijk meer rechten dan een gewone Marokkaan. Een westerling mag elke marokkaanse wijf neuken en zuipen wat ie wil. Een Marokkaan die hand in hand met zijn vriendin loopt heeft grote kans dat hij zijn trouw of verlovingsakte moet tonen. Homosexuele westerlingen kunnen zich daar tegoed doen aan Marokkaanse tienerjongens zonder dfat ie bvang hoeft te zijn dat ie wordt aangepakt. Een Marokkaan die met een fles alcohol loopt heeft nog altijd de kans dat hij een boete moet betalen als hij wordt opgepakt. De westerling wordt beschermd door de westerse diplomatie en wordt er zorgvuldiger met hem omgegaan. Recht is te koop in Marokko en daarom heeft de rijke buitenstaander meer rechten.

Wel eens verdiept hoe het met de gewone Marokkaan gesteld was? Ik zou zeggen er was geen verschil in armoede, creperen en rechteloosheid tussen de gewone Marokkaanse joden en moslims. Wellicht dat de joden onder de fransen het iets beter hadden gekregen zoals de fransen graag gebruik maken van minderheden.

De voorkeursbehandeling was vroeger al vanwege de internationale betrekkingen die via de joden verliepen en tegenwooridg is dat eigenlijk nog steeds zo, nu nog veel meer vanwege de invloed en druk van de westerse zionisten. Zie bijvoorbeeld over de inzet van de zionisten om de holocaust industrie via de Marokkaanse koning in de islamitische wereld te verspreiden.

Hatert
20-12-10, 13:29
In Algerije werden de joden ten tijde van de onafhankelijkheidsstrijd gezien als handlangers van de Fransen en er allemaal uitgedonderd. Algerije beroemt zich er vandaag de dag op judenfrei te zijn.

Ik zou er voor de rest maar vanuit gaan dat joden tweederangsburgers waren, en/maar voor een groot deel door economische motieven werden gedreven om te emigreren naar Israël, waar een betere toekomst leek te lonken.

Joodse kooplieden waren succesvol in het late Ottomaanse Algiers. De Franse aanval van Algerije werd aanvankelijk uitgelokt door eis van de Algerijnse machthebber dat de Franse overheid haar grote tarweschulden aan Bacri en Busnach, twee Joodse kooplieden, zou aflossen.

Een Algerijnse Jood, eind 19e eeuw.Na de verovering in 1830 begon de Franse overheid meteen met het hervormen van het Ottomaanse systeem van millets. Zij brachten onderscheid aan tussen Franse staatsburgers en de oorspronkelijke Joodse en islamitische bevolking. De bevolkingsgroepen hadden elk hun eigen wetten en hun eigen rechtspraak. De Franse staatsburgers hadden nationaal stemrecht, vielen onder de Franse wetgeving en viel wat de mannen betreft onder de dienstplicht. Rond 1841 werden de Joodse rechtbanken gesloten. Vanaf dat moment werden zaken waar Joden bij betrokken waren behandeld door Franse rechtbanken. In 1845 werd de structuur van de samenleving grondig hervormd en Franse Joden werden aangesteld als regiohoofd, met als taak zorg te dragen voor onvoorwaardelijke gehoorzaamheid aan de wet, loyaliteit aan Frankrijk en de verplichting het land te verdedigen. In 1865 werden de mogelijkheden voor Joodse en islamitische oorspronkelijke bewoners om het Franse staatsburgerschap te verkrijgen zodanig geliberaliseerd, dat zij het op aanvraag konden verkrijgen. Van deze mogelijkheid werd echter weinig gebruikgemaakt, aangezien het betekende dat men af moest stappen van bepaalde tradities, zodat het werd beschouwd als een vorm van afvalligheid.

In 1870 verleende de Franse overheid onder de décrets Crémieux het Franse staatsburgerschap aan alle Joden. Om die reden worden zij soms tot de pied-noirs gerekend. Deze beslissing werd genomen onder druk van prominente leden van de Franse Joodse gemeenschap, die stelden dat de Noord-Afrikaanse Joden een ontwikkelingsachterstand hadden en die wilden dat de Joden aldaar in de moderniteit zouden komen. Binnen een generatie spraken de meeste Algerijnse Joden beter Frans dan Arabisch of Ladino en omarmden zij veel aspecten van de Franse cultuur. Na de Tweede Wereldoorlog en de daarop volgende strijd voor onafhankelijkheid, verlieten de meesten van de 140.000 Algerijnse Joden het land. Zij vertrokken met de pied-noirs naar Frankrijk.


http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van_de_Joden_in_Algerije

mark61
20-12-10, 13:35
Joodse kooplieden

Ja en? Dit doet niets af aan wat ik zei.

mark61
20-12-10, 13:38
wijf neuken en zuipen

Bla bla bla. Nee, dit zijn geen rechten. Hou op met smerigheden te debiteren omdat je ongelijk wordt aangetoond.

Meteen bij de eerste reactie zak je al weer in je eigen stront. Deze discussie heb jij hierbij gesloten. Je weigert nl. inhoudelijk te reageren.

Het is dus een feit dat westerse bewoners van Marokko tweederangs burgers zijn.

End of story.

mark61
20-12-10, 13:41
Voor elke negatieve gebeurtenis waarbij Marokkanen betrokken zijn kan ik zo minstens het tienvoudige vinden van waarbij autochtonen of negers bij betrokken zijn.

Maffe racist met je 'negers'. Waarom moet je iemand's uiterlijk bij de discussie betrekken? Wat heeft dat nou weer met herkomst of nationaliteit te maken? Ik haat racisme.

Magoed, dat is dan drievoudige oververtegenwoordiging. Marokkanen vormen koud 3% van de bevolking. Afijn kom maar weer met je cijfers :hihi:

sidi bibi
20-12-10, 13:43
Ik weet zeker dat de Marokkanen in Marokko eerder als tweede rangsburger worden behandeld dan jij met je geld. De Marokkaanse overheid is op de hand van de rijkelui en westerse europeanen, Marokkanen vervullen alleen een slaven en dienarenrol voor ze.

Vind je het gek dat de armoezaaiers elkaar steunen en jij als buitenstaander wordt gezien.

Jij komt daar genieten van je leven, zij moeten elke dag creperen en dan verwacht je dat je net als hun wordt geaccepteerd met je rijkeluis leven die ze even komt leren wat een goed mens is.

Hoe dacht je dat ze mij zien in Marokko? Denk je dat de armoezaaiers eerder voor mij of voor een lokale medeburger met wie ze het dagelijkse leed en vreugde delen zullen kiezen?

Joden hebben een voorkeursbehandeling door de Marokkaanse overheid. De Marokkaanse geheime dienst is door de Mossad opgezet in ruil voor het toestaan dat Marokkaanse joden naar Israel mochten immigreren. tenminste vanaf die periode is het hele veiligheidsleven van de rijkelui in Marokko verbonden met die van de Amerikanen en Israel.

De Marokkaanse koning wordt tegenwoordig ingezet door zionisten om de holocaust industrie te promoten in de islamitische wereld.

Welnee,het is de overheid die wetgevingen handhaafd die participatie door buitenlanders in de gemeenschap belemmerd. Dat komt ze niet goed uit. Dat zijn niet die armoezaaiers, die worden gemanipuleerd, die weten zowat niet beter door de dagelijkse plak en knipwerk indoctrinatie.
Wat denk je, dat ik in een villa woon. Woon gewoon in een nog lang niet afgebouwd huis in een wijk waar zowat nog geen huis afgebouwd is. Juist daar heb ik geen problemen mee. Denk dat het probleem in Marokko aan het gebrek aan pluriformiteit ligt. De enigste oppositie die je hier kunt verwachten is uit de religieuze hoek en of die in staat zijn om verbeteringen aan te brengen betwijfel ik. Buitenlanders worden er in ieder geval niet beter op, ik zit in ieder geval niet te wachten op protectionisme van een religieuze groep, wat mij meteen buitenstaander maakt. Ik zou niet weten tegen wie ik beschermd moet worden bij een gelijkheidsbeginsel.
Sociale structuur, in de vorm zoals we die in Europa kennen is er niet, elk gezin en/of familie is een staat op zichzelf. Niemand, behalve dan de rijkere groep, gaat bij een ander op visite, opgroeiende kinderen komen het huis van hun vrienden niet in. Verenigingsverbanden zijn er nauwelijks, wie heeft er hier een hobby, wie leest er boeken.
Het probleem van Marokkanen uit Europa is van een andere aard, dat begint bij de grote groep vakantiegangers en hun uitspattingen. De superieure houding ten opzichte van hun landgenoten, zij, de uitverkorenen, de ambassadeurs van het vaderland, gehersenspoeld door de octopustentakels alhier. De verachting van alle sociale beginselen wanneer zij hier zelf iets op poten zetten. De hooghartige houding bij terugkeer, het taalgebruik over hun landgenoten, de dure geimporteerde auto waar ze bij terugkeer korting op invoerheffing krijgen. Altijd binnen vanwege krasjesrisico's. Geïsoleerd in het toch al niet boeiend maatschappelijk gebeuren.
Hoezo het westen materialistisch ?

tanger'73
20-12-10, 13:48
iedereen in Marokko is bij voorbaat tweederangs, mits je hoogwaardig of vermogend met een vlaagje hautain bent. Dan ben je eersterangs en wordt de loper uitgerold, ongeacht uit welke hol je ooit bent gekropen.

sidi bibi
20-12-10, 14:03
Een westerling heeft in de praktijk meer rechten dan een gewone Marokkaan. Een westerling mag elke marokkaanse wijf neuken en zuipen wat ie wil. Een Marokkaan die hand in hand met zijn vriendin loopt heeft grote kans dat hij zijn trouw of verlovingsakte moet tonen. Homosexuele westerlingen kunnen zich daar tegoed doen aan Marokkaanse tienerjongens zonder dfat ie bvang hoeft te zijn dat ie wordt aangepakt. Een Marokkaan die met een fles alcohol loopt heeft nog altijd de kans dat hij een boete moet betalen als hij wordt opgepakt. De westerling wordt beschermd door de westerse diplomatie en wordt er zorgvuldiger met hem omgegaan. Recht is te koop in Marokko en daarom heeft de rijke buitenstaander meer rechten.



Niet waar wat je zegt. Heb zelf Marokkaanse kleinkinderen, begin 20. Echte Marokkaanse gezichten. Die waren hier met de ramadan, samen met hun vrienden waar ze mee samenwonen. We hebben een rondreis gemaakt. Niet een probleem meegemaakt, geen enkel hotel die naar hun huwelijkspapieren vroeg ondanks de Marokkaanse voor en achternamen. Gewoon buiten in restaurants in grote steden gegeten. Zelfs hier in het dorp niet, nog nooit zoveel pannen soep gehad. Nou ja, een enkel woest fundigezicht.

Hatert
20-12-10, 14:10
Ja en? Dit doet niets af aan wat ik zei.

Dat judenfrei van jou kan ik niet plaatsen. Het is eerder kolonisatorfrei.

Ik geef achtergronden waarom de algerijnen vonden dat de joden collaboreerden en ze dus associeerden met de franse onderdrukker.

tanger'73
20-12-10, 14:19
Dat judenfrei van jou kan ik niet plaatsen. Het is eerder kolonisatorfrei.

Ik geef achtergronden waarom de algerijnen vonden dat de joden collaboreerden en ze dus associeerden met de franse onderdrukker.

Dat zijn inderdaad achtergronden samen met de stichting van israël, dat een oorzaak kan wezen bij het minachten van een bepaald volksdeel.

Hatert
20-12-10, 14:20
Bla bla bla. Nee, dit zijn geen rechten. Hou op met smerigheden te debiteren omdat je ongelijk wordt aangetoond.

Meteen bij de eerste reactie zak je al weer in je eigen stront. Deze discussie heb jij hierbij gesloten. Je weigert nl. inhoudelijk te reageren.

Het is dus een feit dat westerse bewoners van Marokko tweederangs burgers zijn.

End of story.

Dat de feiten smerig zijn wil ik niet ontkennen, maar het blijven feiten. Het Marokkaanse volk lijkt wel gedegradeerd te zijn tot levend vlees waar de rijke buitenlander zijn lusten op mag botvieren.

De mooiste Marokkaanse stukken worden beschikbaar gesteld voor buitenlanders die voor een Marokkaan onmogelijk zijn.

De enige 2de rangsburgers die ik zou kunnen erkennen zijn de afrikanen die op weg zijn naar Europa. Dat zijn pas mensen die voldoen aan het etiket tweede rangsburger. En ja wie financiert deze rotbehandeling voorde afrikaanse mensen? Natuurlijk de Europese unie. Marokko mag het vuile werk opknappen, net als bij het martellen van vermeende terroristen.

Dat wordt dan de Marokkanen hier verweten. Ze moeten niet zeueren dat ze als tweede rangsbuger worden behandelt in Nederland ommers de arma westerse toeristen worden daar als tweede rangsburger behandeld. Tweede rangsburger mijn reet. Zodra je ongestraft islamitische vrouwen mag neuken in een islamitisch land en de eigen burgers er wel voor gestraft kunnen worden dan weet je hoe erg het gesteld is met de rechteloosheid van de westerlingen in Marokko.

Bar
20-12-10, 14:25
Het gevaar is misschien dat kritiek op Israel "actief bestreden" gaat worden.

Wat moet ik me daarbij voorstellen? Gedachtenpolitie? Je carrière geruineerd wanneer je kritiek uit zoals in de VS?
Je wordt dan verplicht om een week in Amsterdam met een keppeltje op te lopen (in een roze tutu).

tanger'73
20-12-10, 14:27
Dat de feiten smerig zijn wil ik niet ontkennen, maar het blijven feiten. Het Marokkaanse volk lijkt wel gedegradeerd te zijn tot levend vlees waar de rijke buitenlander zijn lusten op mag botvieren.

De mooiste Marokkaanse stukken worden beschikbaar gesteld voor buitenlanders die voor een Marokkaan onmogelijk zijn.

De enige 2de rangsburgers die ik zou kunnen erkennen zijn de afrikanen die op weg zijn naar Europa. Dat zijn pas mensen die voldoen aan het etiket tweede rangsburger. En ja wie financiert deze rotbehandeling voorde afrikaanse mensen? Natuurlijk de Europese unie. Marokko mag het vuile werk opknappen, net als bij het martellen van vermeende terroristen.

Dat wordt dan de Marokkanen hier verweten. Ze moeten niet zeueren dat ze als tweede rangsbuger worden behandelt in Nederland ommers de arma westerse toeristen worden daar als tweede rangsburger behandeld. Tweede rangsburger mijn reet. Zodra je ongestraft islamitische vrouwen mag neuken in een islamitisch land en de eigen burgers er wel voor gestraft kunnen worden dan weet je hoe erg het gesteld is met de rechteloosheid van de westerlingen in Marokko.


'K vraag me inderdaad af, hoe een westerling die in staat is om een vrijwillige bestaan in Marokko met voornamelijk pegels af te dwingen. Zich ineens daar zo tweederangs denkt te voelen? Da's zeker om te lachen.

Hatert
20-12-10, 14:42
Maffe racist met je 'negers'. Waarom moet je iemand's uiterlijk bij de discussie betrekken? Wat heeft dat nou weer met herkomst of nationaliteit te maken? Ik haat racisme.

Magoed, dat is dan drievoudige oververtegenwoordiging. Marokkanen vormen koud 3% van de bevolking. Afijn kom maar weer met je cijfers :hihi:

Het woord neger heeft bij mij geen beladen negatieve smaak zoals bij de meeste autochtonen. Het gebruik ervan wil dus niet zeggen dat iemand dan maar racist is.

Ik gebruik het woord negers omdat ik geen zin had om surinamers, antilianen en kaapverdianen te schrijven. En ik er mee wilde aangeven dat je criminaliteit op allerlei wijze kunt indelen naar gelang je doel, ook naar huidskleur.

De eerste helft van mijn leven in Nederland had men het altijd over de luie negers die drugsdealen en je neersteken met hun afrokam. De criminaliteit werd toen voornamelijk verklaard op grond van hun negroide afkomst zoals men noord-afrikaanse uiterlijk gebruikt in berichten. Het woord neger gebruikte men niet in de media maar wel in de volksmond.

Nu richt men in de media en politiek zich op Marokannen en moslims alsof deze criminaliteit zo enorm is. Maar als je puur en alleen af zou gaan op huidskleur dan zou je met gemak meer berichten kunnen verspreiden dat negers het meest verantwoordelijk zijn voor criminaliteit.

Je mist mijn point dat je kunt spelen met cijfers, uiterlijkheden, geloof etc... Je kunt zo van alles creeren.

De zionistische joden spelen het spel nu met Marokkanen en moslims in Nederland, zie topictitel. De oorzaak wordt gezien in onze vermeende 'slechte' Marokkaanse cultuur en 'onderdrukkende vrouwen, homos en jodenhatende' geloof.

H.P.Pas
20-12-10, 14:42
Laat mij hier 1 maand mijn gang in het psoten van nieuwsberichten gaan en je zult denken dat autochtonen niets anders zijn dan pedo, kindermisbruikers dierensexfreaks.

Dat zijn dan allemaal berichten uit de gewone reguliere nederlands pers.
Met de veelbeklaagde eenzijdigheid van de berichtgeving valt het daar kennelijk wel mee.

Ik zeg het nog maar eens:


Nieuws is, per definitie, alles wat afwijkt van de gewone gang van zaken.
De werkelijkheid, dat wat er echt gaande is in de wereld, was is dat eigenlijk ?
Precies: de gewone gang van zaken.

Hatert
20-12-10, 14:52
Welnee,het is de overheid die wetgevingen handhaafd die participatie door buitenlanders in de gemeenschap belemmerd. Dat komt ze niet goed uit. Dat zijn niet die armoezaaiers, die worden gemanipuleerd, die weten zowat niet beter door de dagelijkse plak en knipwerk indoctrinatie.
Wat denk je, dat ik in een villa woon. Woon gewoon in een nog lang niet afgebouwd huis in een wijk waar zowat nog geen huis afgebouwd is. Juist daar heb ik geen problemen mee. Denk dat het probleem in Marokko aan het gebrek aan pluriformiteit ligt. De enigste oppositie die je hier kunt verwachten is uit de religieuze hoek en of die in staat zijn om verbeteringen aan te brengen betwijfel ik. Buitenlanders worden er in ieder geval niet beter op, ik zit in ieder geval niet te wachten op protectionisme van een religieuze groep, wat mij meteen buitenstaander maakt. Ik zou niet weten tegen wie ik beschermd moet worden bij een gelijkheidsbeginsel.
Sociale structuur, in de vorm zoals we die in Europa kennen is er niet, elk gezin en/of familie is een staat op zichzelf. Niemand, behalve dan de rijkere groep, gaat bij een ander op visite, opgroeiende kinderen komen het huis van hun vrienden niet in. Verenigingsverbanden zijn er nauwelijks, wie heeft er hier een hobby, wie leest er boeken.
Het probleem van Marokkanen uit Europa is van een andere aard, dat begint bij de grote groep vakantiegangers en hun uitspattingen. De superieure houding ten opzichte van hun landgenoten, zij, de uitverkorenen, de ambassadeurs van het vaderland, gehersenspoeld door de octopustentakels alhier. De verachting van alle sociale beginselen wanneer zij hier zelf iets op poten zetten. De hooghartige houding bij terugkeer, het taalgebruik over hun landgenoten, de dure geimporteerde auto waar ze bij terugkeer korting op invoerheffing krijgen. Altijd binnen vanwege krasjesrisico's. Geïsoleerd in het toch al niet boeiend maatschappelijk gebeuren.
Hoezo het westen materialistisch ?

Maar wat zeg je nu eigelijk, buiten je sneer richting de half verwesterde Marokkaanse jongelui uit Europa, over de westerse tweede rangsburgers in Marokko? Anyhow in Marokko ben je pas echt tweeede rangsburger als je arm bent, dat geldt voor de meerderheid van de Marokkanen.

Of de westerse kapitalistische inrichting van de Marokkaanse samenleving aan de elite of aan de paupers denkt kun je zelf beantwoorden. Het westen vindt dergelijke zaken belangrijker dan het welzijn van de gewone Marokkaanse burger. Helaas we zitten nog vast aan de post-koloniale erfenis van de westerse inrichting van macht in Marokko.

John2
20-12-10, 14:53
=sidi bibi;4577932]Niet waar wat je zegt. Heb zelf Marokkaanse kleinkinderen, begin 20. Echte Marokkaanse gezichten. Die waren hier met de ramadan, samen met hun vrienden waar ze mee samenwonen. We hebben een rondreis gemaakt. Niet een probleem meegemaakt, geen enkel hotel die naar hun huwelijkspapieren vroeg ondanks de Marokkaanse voor en achternamen. Gewoon buiten in restaurants in grote steden gegeten. Zelfs hier in het dorp niet, nog nooit zoveel pannen soep gehad.
En zo hoort het ook


Nou ja, een enkel woest fundigezicht.

Gekken zijn er overal helaas.

Hatert
20-12-10, 14:57
Niet waar wat je zegt. Heb zelf Marokkaanse kleinkinderen, begin 20. Echte Marokkaanse gezichten. Die waren hier met de ramadan, samen met hun vrienden waar ze mee samenwonen. We hebben een rondreis gemaakt. Niet een probleem meegemaakt, geen enkel hotel die naar hun huwelijkspapieren vroeg ondanks de Marokkaanse voor en achternamen. Gewoon buiten in restaurants in grote steden gegeten. Zelfs hier in het dorp niet, nog nooit zoveel pannen soep gehad. Nou ja, een enkel woest fundigezicht.


Als je een rijke uitstraling hebt dan heb je weinig te vrezen. Vaak schijten de autoriteiten omdat ze denken dat je machtige ouders en/of familieleden hebt. Het ging juist om de paupers die dergelijke voorrechten niet hebben en dat geld je vrijheid bepaalt.

Hatert
20-12-10, 15:01
Volgens mij sta jij op de loonlijst van de zionisten om aan te tonen dat iedere Marokkaan antisemiet is.

Ik heb geen zelfde taboe als de meeste autochtoon om het woord jood in de mond te nemen. Het niet durven te benoemen van problemen als het joden betreft lijdt ik niet aan, ik ben niet opgevoed met een schuldgevoel naar de joden toe.

Als je warme gevoelens hebt richting joden en/of zionisten dan moet je ze de waarheid durven zeggen. Iemand waar je om geeft moet je niet bang voor zijn om je mening te zeggen.

Kom over je taboe heen en probeer gewoon zakelijk de feiten, contekst en verbanden te benoemen.

tanger'73
20-12-10, 15:03
Maar wat zeg je nu eigelijk, buiten je sneer richting de half verwesterde Marokkaanse jongelui uit Europa, over de westerse tweede rangsburgers in Marokko? Anyhow in Marokko ben je pas echt tweeede rangsburger als je arm bent, dat geldt voor de meerderheid van de Marokkanen.

Of de westerse kapitalistische inrichting van de Marokkaanse samenleving aan de elite of aan de paupers denkt kun je zelf beantwoorden. Het westen vindt dergelijke zaken belangrijker dan het welzijn van de gewone Marokkaanse burger. Helaas we zitten nog vast aan de post-koloniale erfenis van de westerse inrichting van macht in Marokko.


vrijwel alles is daar op westerse maatstaven ingericht. Heb je ooit een staatstelevisie gezien die de ganse dag en op primetime vooral op westerse talen drijft? Wacht nog op de NOS volledig in het Marokkaans Arabisch?

sidi bibi
20-12-10, 15:09
Als je een rijke uitstraling hebt dan heb je weinig te vrezen. Vaak schijten de autoriteiten omdat ze denken dat je machtige ouders en/of familieleden hebt. Het ging juist om de paupers die dergelijke voorrechten niet hebben en dat geld je vrijheid bepaalt.

Ja joh, met die auto van mij die 25 jaar oud is. Of mijn Marokkaanse bankrekening waar 1000 dirham op staat.

Hatert
20-12-10, 15:13
Dat zijn dan allemaal berichten uit de gewone reguliere nederlands pers.
Met de veelbeklaagde eenzijdigheid van de berichtgeving valt het daar kennelijk wel mee.

Ik zeg het nog maar eens:

Het gaat om de agendavorming dat als doel heeft bepaalde beleid en/of wetgeving in te voeren etc..

Ik concludeer dat Marokkanen worden misbruikt in de politieke agendavorming door velerlei groepen en ook dus de zionistische groepen. Ik kan dat met allerlei voorbeelden staven.

De onderste stukje ben ik mee eens.

Slinger
20-12-10, 15:16
Het gaat om de agendavorming dat als doel heeft bepaalde beleid en/of wetgeving in te voeren etc..

Ik concludeer dat Marokkanen worden misbruikt in de politieke agendavorming door velerlei groepen en ook dus de zionistische groepen. Ik kan dat met allerlei voorbeelden staven.



Ze lenen zich er blijkbaar erg goed voor.

Fortuyn wist het ook al.

Hatert
20-12-10, 15:16
vrijwel alles is daar op westerse maatstaven ingericht. Heb je ooit een staatstelevisie gezien die de ganse dag en op primetime vooral op westerse talen drijft? Wacht nog op de NOS volledig in het Marokkaans Arabisch?

Mijn moeder (ze spreekt geen frans) is altijd zwaar geirriteerd dat vrijwel alle Marokkaanse televisiekanalen dag en nacht alleen bezig zijn met franstallige programma's.

sidi bibi
20-12-10, 15:16
vrijwel alles is daar op westerse maatstaven ingericht. Heb je ooit een staatstelevisie gezien die de ganse dag en op primetime vooral op westerse talen drijft? Wacht nog op de NOS volledig in het Marokkaans Arabisch?

Al-Jazeera in het Engels, TV 5 Arabisch ondertitelt, BBC arabische versie en legio andere.
Het zijn geen westerse maatstaven, gewoon een systeem dat op dit moment goed hanteerbaar is.

Hatert
20-12-10, 15:20
Ze lenen zich er blijkbaar erg goed voor.

Fortuyn wist het ook al.

Yep net als de rest van de derde wereld. Moet je dan maar als protestantse westerling heel trots op zijn.

sidi bibi
20-12-10, 15:21
je sneer richting de half verwesterde Marokkaanse jongelui uit Europa,

Je eigen sexistisch getinte sneren richting buitenlanders alweer vergeten zeker.

sidi bibi
20-12-10, 15:24
'K vraag me inderdaad af, hoe een westerling die in staat is om een vrijwillige bestaan in Marokko met voornamelijk pegels af te dwingen. Zich ineens daar zo tweederangs denkt te voelen? Da's zeker om te lachen.

Stompzinnige opmerking.

Hatert
20-12-10, 15:35
Je eigen sexistisch getinte sneren richting buitenlanders alweer vergeten zeker.

Jij hebt kennelijk mijn reaktie beoordeeld als sneer en vond dus dat je een sneer moest uitdelen. Kortom dat was dus geen inhoudelijke reaktie van je. Jammer.

Dat ik het heb over westerlingen die vrij Marokkaanse wijven en tienerjongens mogen neuken is een reaktie op marks stelling dat westerlingen niet een Marokkaanse vrouw mogen trouwen. (Dat is dus een inhoudelijke argument.)

Op de eerste plaats is dat onjuist, je mag wel als westerling trouwen maar dan moet je moslim zijn. Maar als je als ongelovige westerling vrijelijk toegang hebt tot de vagina van de Marokkaanse vrouw en Marokkaanse tienerjongens terwijl dat verboden is in de wet dan weet je zeker dat je als kafir meer rechten hebt dan de gewone Marokkaan.

naam
20-12-10, 15:44
Ik heb geen zelfde taboe als de meeste autochtoon om het woord jood in de mond te nemen. Het niet durven te benoemen van problemen als het joden betreft lijdt ik niet aan, ik ben niet opgevoed met een schuldgevoel naar de joden toe.

Als je warme gevoelens hebt richting joden en/of zionisten dan moet je ze de waarheid durven zeggen. Iemand waar je om geeft moet je niet bang voor zijn om je mening te zeggen.

Kom over je taboe heen en probeer gewoon zakelijk de feiten, contekst en verbanden te benoemen.

Ik zie wel parallellen tussen jou opvattingen over de joden en de nazi-ideeën. De joden zijn namelijk overal schuldig aan, hebben de macht, beheren de banken en de media. Je ziet ze kennelijk als één almachtige groep en schuldig aan alles. Nu ik er over nadenk, ook het westen is schuldig aan alles. Hmmm, wie zijn nu meer schuldig, het westen of de joden?

Hatert
20-12-10, 16:01
Ik zie wel parallellen tussen jou opvattingen over de joden en de nazi-ideeën. De joden zijn namelijk overal schuldig aan, hebben de macht, beheren de banken en de media. Je ziet ze kennelijk als één almachtige groep en schuldig aan alles. Nu ik er over nadenk, ook het westen is schuldig aan alles. Hmmm, wie zijn nu meer schuldig, het westen of de joden?

Mijn opvattingen kan ik staven met steekhoudende argumenten, officiele stukken en wetenschappelijke onderzoeken.

Het bizarre is dat moslims wel met nazi's vergeleken mogen worden maar niet met de joodse slachtoffers. Zie het verschil in taboe?

naam
20-12-10, 16:32
Mijn opvattingen kan ik staven met steekhoudende argumenten, officiele stukken en wetenschappelijke onderzoeken.

Het bizarre is dat moslims wel met nazi's vergeleken mogen worden maar niet met de joodse slachtoffers. Zie het verschil in taboe?

Jij wordt niet gezien als alle moslims door mij. Zeker niet eigenlijk.

Ik heb het onderstaande gezegd.

Ik zie wel parallellen tussen jouw opvattingen over de joden en de nazi-ideeën. Namelijk de joden hebben alle macht, zijn schuldig aan alles etc.....

sidi bibi
20-12-10, 16:34
Jij hebt kennelijk mijn reaktie beoordeeld als sneer en vond dus dat je een sneer moest uitdelen. Kortom dat was dus geen inhoudelijke reaktie van je. Jammer.

Dat ik het heb over westerlingen die vrij Marokkaanse wijven en tienerjongens mogen neuken is een reaktie op marks stelling dat westerlingen niet een Marokkaanse vrouw mogen trouwen. (Dat is dus een inhoudelijke argument.)

Op de eerste plaats is dat onjuist, je mag wel als westerling trouwen maar dan moet je moslim zijn. Maar als je als ongelovige westerling vrijelijk toegang hebt tot de vagina van de Marokkaanse vrouw en Marokkaanse tienerjongens terwijl dat verboden is in de wet dan weet je zeker dat je als kafir meer rechten hebt dan de gewone Marokkaan.

Ik relateer rechten aan andere zaken dan de vagina.

Dat degraderen tot een hondennivo met vrijelijk toegang tot de vagina is ronduit walgelijk.

Hatert
20-12-10, 16:41
Jij wordt niet gezien als alle moslims door mij. Zeker niet eigenlijk.

Ik heb het onderstaande gezegd.

Ik zie wel parallellen tussen jouw opvattingen over de joden en de nazi-ideeën. Namelijk de joden hebben alle macht, zijn schuldig aan alles etc.....

Het is inhoudelijk een lege reakie maar waarvan het effect wel nuttig kan zijn om met 1 adem genoemd te worden met nazi's.

Ik heb bijvoorbeeld nergens beweerd dat de joden alle macht hebben en schuldig zijn aaan alles. Dus neem aub een beetje de moeite om wat inhoudelijks te zeggen als je met zulke beschuldigingen komt.

Hatert
20-12-10, 16:51
Ik relateer rechten aan andere zaken dan de vagina.

Dat degraderen tot een hondennivo met vrijelijk toegang tot de vagina is ronduit walgelijk.

Jij mag dat wel anders relateren maar ik reageer op een stelling van een ander die het heeft over dat Marokkaanse vrouwen niet mogen trouwen met westerlingen. Daar wordt een inhoudelijke reaktie op gegeven. e rechten woprden dus teruggebracht tot de beschikbaarheid van de Marokkaanse vrouw aan de westerse man. Ja vind het ook een hondse niveau om de beschikbaarheid van de marokkaanse vrouw te relateren aan 2de rangsburgerschap van de westerse man in Marokko terwijl hij elke Marokkaanse vrouw en Marokkaanse tienerjongen mag neuken terwijl dat streng verboden is.

Marokkanen en derde wereld landers mogen zich niet vrij vestigen in Nederland en de rest van het westen terwijl de westerling zich overal in Marokko mag begeven en wonen en zich te goed doen aan het land en haar bvevolking.

Rara hoe kan dat?

naam
20-12-10, 16:55
Het is inhoudelijk een lege reakie maar waarvan het effect wel nuttig kan zijn om met 1 adem genoemd te worden met nazi's.

Ik heb bijvoorbeeld nergens beweerd dat de joden alle macht hebben en schuldig zijn aaan alles. Dus neem aub een beetje de moeite om wat inhoudelijks te zeggen als je met zulke beschuldigingen komt.

Dit heb je gezegd.



Mijn stelling is dat zionistische joden in Nederland een groot aandeel hebben in het stigmatiseren en discrimineren van Moslims in het algemeen en Marokkanen in het bijzonder.

De stelling kan zelfs uitgebreid worden. Zionistische Joden zijn ook verantwoordelijk voor het internationaal verspreiden van de islam- en arabierenhaat.

Alles heeft maar 1 doel: De westerse steun aan de zionistische utopie in het Midden-oosten.

sidi bibi
20-12-10, 17:11
Jij mag dat wel anders relateren maar ik reageer op een stelling van een ander die het heeft over dat Marokkaanse vrouwen niet mogen trouwen met westerlingen. Daar wordt een inhoudelijke reaktie op gegeven. e rechten woprden dus teruggebracht tot de beschikbaarheid van de Marokkaanse vrouw aan de westerse man. Ja vind het ook een hondse niveau om de beschikbaarheid van de marokkaanse vrouw te relateren aan 2de rangsburgerschap van de westerse man in Marokko terwijl hij elke Marokkaanse vrouw en Marokkaanse tienerjongen mag neuken terwijl dat streng verboden is.

Marokkanen en derde wereld landers mogen zich niet vrij vestigen in Nederland en de rest van het westen terwijl de westerling zich overal in Marokko mag begeven en wonen en zich te goed doen aan het land en haar bvevolking.

Rara hoe kan dat?

Nee, ik kan mij niet vrij vestigen in Marokko zonder bestaansmogelijkheden.

Hatert
20-12-10, 17:38
Dit heb je gezegd.

Wat ik gezegd heb komt niet overeen met wat jij stelt.

Hatert
20-12-10, 17:41
Nee, ik kan mij niet vrij vestigen in Marokko zonder bestaansmogelijkheden.

Marokkanen ook niet in Nederland. Jij mag wel Marokko in en uit reizen. Marokkanen uit Marokko hebben dat recht niet in Nederland.

tanger'73
20-12-10, 17:44
Mijn moeder (ze spreekt geen frans) is altijd zwaar geirriteerd dat vrijwel alle Marokkaanse televisiekanalen dag en nacht alleen bezig zijn met franstallige programma's.


Dat kan ik mij goed voorstellen, daar erger ik mij namelijk ook aan. Als de inheemse talen al ondergeschikt zijn, laat de rest zich wel raden.

tanger'73
20-12-10, 17:46
Al-Jazeera in het Engels, TV 5 Arabisch ondertitelt, BBC arabische versie en legio andere.
Het zijn geen westerse maatstaven, gewoon een systeem dat op dit moment goed hanteerbaar is.


Ja een keer raden voor met name wie, dat systeem goed hanteerbaar is?

tanger'73
20-12-10, 17:52
Stompzinnige opmerking.


Kan me goed voorstellen, dat je daar als een hippie wordt aangezien met je 1000 dirham bij de banque populaire en met je barrel van 25 jaar oud. Ach gut, meneer voelt zich tweederangsburger in Marokko. Laat ik je wat verklappen, dat ben je ook net als de rest van de Mocro's daar in dat kader.

tanger'73
20-12-10, 18:10
Jij hebt kennelijk mijn reaktie beoordeeld als sneer en vond dus dat je een sneer moest uitdelen. Kortom dat was dus geen inhoudelijke reaktie van je. Jammer.

Dat ik het heb over westerlingen die vrij Marokkaanse wijven en tienerjongens mogen neuken is een reaktie op marks stelling dat westerlingen niet een Marokkaanse vrouw mogen trouwen. (Dat is dus een inhoudelijke argument.)

Op de eerste plaats is dat onjuist, je mag wel als westerling trouwen maar dan moet je moslim zijn. Maar als je als ongelovige westerling vrijelijk toegang hebt tot de vagina van de Marokkaanse vrouw en Marokkaanse tienerjongens terwijl dat verboden is in de wet dan weet je zeker dat je als kafir meer rechten hebt dan de gewone Marokkaan.


Wat dacht je van oscar Hammerstein van sprong advocaten, met zijn Marrakech seksuitjes. Waarbij hij zich tegen betaling flink door badhuisknapen onder handen laat nemen in al die Marokkaanse hammam's. Waarbij hij als advocaat ook verstandig genoeg is om de plaatselijke autoriteiten, eve wanneer hij bezig is met recht spreken, de andere kant op laten kijken.

The Alchemist
20-12-10, 18:13
Dit heb je gezegd.


wat is er zo verkeerd aan aan wat ie zegt : klopt toch wel wat ie zei :

of kan je niet af van je taboe : kan je niet ophouden de joden als een heilig koe te beschouwen & 's de realiteit proberen te zien ????

tanger'73
20-12-10, 18:14
Nee, ik kan mij niet vrij vestigen in Marokko zonder bestaansmogelijkheden.


Dan vind ik het reuze knap van je, dat je het toch hebt geflikt met amper 1000 dirham en een wrak regelrecht uit de onafhankelijkheidsoorlog.

sidi bibi
20-12-10, 18:15
Ja een keer raden voor met name wie, dat systeem goed hanteerbaar is?

Mogelijkheid tot onafhankelijke beoordeling nieuwsgaring, voor iedereen, niet voor niets al die schotels hier. Al-Jazeera wordt er niet voor niks uitgekiepert.
Je hoeft dat Franstalige niet te overdrijven, M-1 nauwelijks, M-2 de helft.

tanger'73
20-12-10, 18:22
Mogelijkheid tot onafhankelijke beoordeling nieuwsgaring, voor iedereen, niet voor niets al die schotels hier. Al-Jazeera wordt er niet voor niks uitgekiepert.
Je hoeft dat Franstalige niet te overdrijven, M-1 nauwelijks, M-2 de helft.

De meeste Marokkanen ergeren zich daar groen en geel aan en dan ook weer niet. Staatstelevisie, danwel door de Marokkaanse overheid streng gereguleerde stations, moeten niet in een vreemde taal dan de taal van de eigen bevolking. In Nederland heb je noch publieke omroep, noch commerciele in een vreemde taal. Je wordt daarmee, ook met de kiosken op je wenken bedient en doet dan verontwaardigd, dat je als tweederangs wordt aangemerkt.

Marokko is in vele opzichten niet onafhankelijk, dat moet hij nog worden!

sidi bibi
20-12-10, 18:34
Dan vind ik het reuze knap van je, dat je het toch hebt geflikt met amper 1000 dirham en een wrak regelrecht uit de onafhankelijkheidsoorlog.

Jut de boel maar lekker op jij. Dat wrak is helemaal gereviseerd en bij 25 jaar, net als in Nederland belastingvrij. Marokkaanse bankrekening is verplicht. Er staat steeds net genoeg op om mijn abonnement telefoon en internet automatisch te betalen. Die bankrekening is nodig omdat, ik noem maar wat, bij verkoop van je huis je dat geld daarop kunt storten waarna het weer overgemaakt kan worden naar een Nederlandse bankrekening. Voor buitenlanders staat dat vrij. Nou, je hebt gelijk een link hoe je een erfenis, onroerend goed, in Marokko makkelijk weg kan sluizen. D'r zijn wel meer linken in deze vergiet wetgeving.
Een inkomen vanuit Nederland moet ik wel aangeven.

tanger'73
20-12-10, 18:38
Jut de boel maar lekker op jij. Dat wrak is helemaal gereviseerd en bij 25 jaar, net als in Nederland belastingvrij. Marokkaanse bankrekening is verplicht. Er staat steeds net genoeg op om mijn abonnement telefoon en internet automatisch te betalen. Die bankrekening is nodig omdat, ik noem maar wat, bij verkoop van je huis je dat geld daarop kunt storten waarna het weer overgemaakt kan worden naar een Nederlandse bankrekening. Voor buitenlanders staat dat vrij. Nou, je hebt gelijk een link hoe je een erfenis, onroerend goed, in Marokko makkelijk weg kan sluizen. D'r zijn wel meer linken in deze vergiet wetgeving.
Een inkomen vanuit Nederland moet ik wel aangeven.


Doe in het vervolg dan ook niet zo dramatisch met je tweederangsburgerslachtofferschap. Ja op de eerste rij willen zitten met louter 1000 dirham en een gereviseerde oldtimer, gaat nergens. Ook niet in Marokko.

sidi bibi
20-12-10, 18:46
De meeste Marokkanen ergeren zich daar groen en geel aan en dan ook weer niet. Staatstelevisie, danwel door de Marokkaanse overheid streng gereguleerde stations, moeten niet in een vreemde taal dan de taal van de eigen bevolking. In Nederland heb je noch publieke omroep, noch commerciele in een vreemde taal. Je wordt daarmee, ook met de kiosken op je wenken bedient en doet dan verontwaardigd, dat je als tweederangs wordt aangemerkt.

Marokko is in vele opzichten niet onafhankelijk, dat moet hij nog worden!

Ik heb al eerder aangegeven waarom buitenlanders 2de rangs zijn. Dat veranderd wel in de loop van de tijd, zie Turkije, die Marokko weer een slag voor is, vrije aankoop tot 10 ha en dan niet voor 99,999...jaar maar voor altijd. Turkije was al voor in toerisme, goedkoop massatoerisme, toegankelijk voor goedkope charters. Marokko doet dat pas de laatste jaren, hebben geprobeerd alleenrecht voor RAM te bewerkstelligen.

Over heel de wereld liggen in kiosken tijdschriften in alle talen, dat is op zich ook niks bijzonders.

sidi bibi
20-12-10, 18:50
Doe in het vervolg dan ook niet zo dramatisch met je tweederangsburgerslachtofferschap. Ja op de eerste rij willen zitten met louter 1000 dirham en een gereviseerde oldtimer, gaat nergens. Ook niet in Marokko.

Draai maar eens om als Nederland dezelfde wetgeving hanteert.

tanger'73
20-12-10, 18:50
Ik heb al eerder aangegeven waarom buitenlanders 2de rangs zijn. Dat veranderd wel in de loop van de tijd, zie Turkije, die Marokko weer een slag voor is, vrije aankoop tot 10 ha en dan niet voor 99,999...jaar maar voor altijd. Turkije was al voor in toerisme, goedkoop massatoerisme, toegankelijk voor goedkope charters. Marokko doet dat pas de laatste jaren, hebben geprobeerd alleenrecht voor RAM te bewerkstelligen.

Over heel de wereld liggen in kiosken tijdschriften in alle talen, dat is op zich ook niks bijzonders.


a) Op de relationele sfeer, ach wat sneu voor ze.

b) In een land waar persvrijheid niet of nauwelijks voorkomt kan je dat samen met al die niet Marokkaanse talen door de ether, heel bijzonder noemen.

sidi bibi
20-12-10, 18:54
Marokkanen ook niet in Nederland. Jij mag wel Marokko in en uit reizen. Marokkanen uit Marokko hebben dat recht niet in Nederland.

Marokkanen met liquide middelen krijgen gewoon een visum, geld ook voor het zakenleven. D'r wordt hier geadverteerd voor Europese vakanties.

Paris.Casa
20-12-10, 18:54
'Losse' westerlingen in Marokko hebben geen rechten. Kunnen de nationaliteit niet krijgen

Officially speaking, one may think that non-Moroccans are treated as sub-citizens (in terms of citizenship which is the example most commonly cited). True. On the other hand, let’s not forget that the jus sanguinis (droit du sang) was not so long ago the dominant principle in Europe. Naturalization was considered exceptional.

Unofficially, it is the total opposite. In terms of criminality, Moroccan justice often gives preferential treatment to Westerners. See difference of treatment for example in pedophilia cases. Why is Morocco seen by many Europeans as a paradise for child sex abuse? Most of them are aware they don’t have to worry if they are caught because they are Westerners. Let's not talk about drug dealing between Morocco and Europe...Things are changing and Morocco is now heading towards what they call “tolerance zéro”.

What about Europe? What’s the reality in terms of equality and sub-citizenship? I have read this interesting link you posted a few days ago. It says it all:

http://www.novatv.nl/uploaded/FILES/Karin/weenink.pdf

I am against any form of victimization but everyone will agree on the fact that in terms of treatment, it is preferable to be European in Morocco than Moroccan in Europe.

Don Pepe
20-12-10, 18:54
wat is er zo verkeerd aan aan wat ie zegt : klopt toch wel wat ie zei :

of kan je niet af van je taboe : kan je niet ophouden de joden als een heilig koe te beschouwen & 's de realiteit proberen te zien ????

http://www.sonoo.info/gezondheid/2010/01/Wat-zijn-de-symptomen-van-paranoia.html

http://www.janssen-cilag.nl/disease/detail.jhtml?itemname=schizophrenia_about&product=none&gclid=CJ7otePA-6UCFdc43godQmw8ng

tanger'73
20-12-10, 18:55
Draai maar eens om als Nederland dezelfde wetgeving hanteert.


Noem eens een wetgeving? De enige die ik kan bedenken zijn die op gebied van sociale zekerheid. Iets wat Marokko toch niet kent.

sidi bibi
20-12-10, 19:14
a) Op de relationele sfeer, ach wat sneu voor ze.



Zeur nou niet. Je begint in Nederland een hotelletje, shoarmatent of noem maar op en je moet een Nederlandse hoeder opzoeken. Het 2 kapiteins op een schip systeem, dat werkt prettig.
Als Marokkaan in Nederland besluit je de stad te ontvluchten en ergens op het platteland te vestigen. Dat mag niet volgens die nieuwe Marokkaans/Nederlandse wetgeving.
Elk jaar maar weer die bezoekersstatus verlengen. Plicie die bekijkt wat er op je bankrekening staat, nou ja, mij vinden ze zielig met die 1000 dirham, die vragen niks voor de moeite.
Aboutaleb, Arib en jouw vriend Markouch moeten de politiek verlaten omdat Nederland de Marokkaanse wetgeving gaat volgen.
Als Marokkaan in Nederland altijd het 4-voudige van de prijs willen laten betalen.
Nou, ja, die relationele sfeer, eerst Christen of Athie en dan je juf.

tanger'73
20-12-10, 19:26
Zeur nou niet. Je begint in Nederland een hotelletje, shoarmatent of noem maar op en je moet een Nederlandse hoeder opzoeken. Het 2 kapiteins op een schip systeem, dat werkt prettig.
Als Marokkaan in Nederland besluit je de stad te ontvluchten en ergens op het platteland te vestigen. Dat mag niet volgens die nieuwe Marokkaans/Nederlandse wetgeving.
Elk jaar maar weer die bezoekersstatus verlengen. Plicie die bekijkt wat er op je bankrekening staat, nou ja, mij vinden ze zielig met die 1000 dirham, die vragen niks voor de moeite.
Aboutaleb, Arib en jouw vriend Markouch moeten de politiek verlaten omdat Nederland de Marokkaanse wetgeving gaat volgen.
Als Marokkaan in Nederland altijd het 4-voudige van de prijs willen laten betalen.
Nou, ja, die relationele sfeer, eerst Christen of Athie en dan je juf.

if you have to shoot shoot, don't talk! Wat bazel je nou allemaal? Valt me nog mee dat ze jou daar zo te zien als tweederangsgenoot beschouwen, in plaats van iemand uit een gesticht. Kan me ook niet voorstellen, want hiermee kom je over als iemand die precies zo denkt en doet als hen. Loop je ook al in een xxxxl overhemd?

The Phoenix
20-12-10, 19:30
http://www.sonoo.info/gezondheid/2010/01/Wat-zijn-de-symptomen-van-paranoia.html

http://www.janssen-cilag.nl/disease/detail.jhtml?itemname=schizophrenia_about&product=none&gclid=CJ7otePA-6UCFdc43godQmw8ng


:lol:

Jij & de werkelijkheid gaan juist niet samen :

die links van je zijn meer van toepassing op jezelf, Don poep !

je doet je eigen naam als "Don" wel eer : meest "Dons" waren /zijn fictieve figuren ! :lol:

je lijkt meer op een Don Quichotte : alleen kan men ontzettend mee of om de fictief Don Quichotte lachen & is die bovendien een oneindig bron van inspiratie : kan ik absoluut niet van je zeggen !

sjo
20-12-10, 19:39
De Joden hebben het heel erg goed in Marokko ze hebben zelfs een eigen wets-code voor Joodse inwoners.
Hoe uitverkorener kunnen ze nog meer zijn..een speciale wet voor hun alleen binnen de algemene grondwet van Marokko.
Trouwens waarom zou je uberhaupt willen stemmen als je tevreden bent.
Dan liever die dictatuur.

Door geheime en vrije stemming worden regeringen naar huis gestuurd. Bijvoorbeeld in Israel. Daardoor zijn er tevreden burgers. In welke dictatuur vind je dat ? Marokko ?

gr.
sjo

The Phoenix
20-12-10, 19:42
Door geheime en vrije stemming worden regeringen naar huis gestuurd. Bijvoorbeeld in Israel. Daardoor zijn er tevreden burgers. In welke dictatuur vind je dat ? Marokko ?

gr.
sjo


http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=321699

Hatert
20-12-10, 20:55
Marokkanen met liquide middelen krijgen gewoon een visum, geld ook voor het zakenleven. D'r wordt hier geadverteerd voor Europese vakanties.

Zo gemakkelijk gaat dat niet. Daarvoor moeten ze hun hele en houden + administratie van hier tot tokio overleggen en dan nog is niet zeker of ze een visum krijgen. Nederlanders en de andere westerlingen komen zo het land binnen, de visumperikelen gaat aan ze voorbij.

Zelfs bij de douane van Marokko worden Europeanen voorgetrokken dan Marokkanen uit het buitenland zelf.

naam
20-12-10, 21:53
Wat ik gezegd heb komt niet overeen met wat jij stelt.

Waar zijn de joden dan niet verantwoordelijk voor?

sidi bibi
20-12-10, 22:14
Zelfs bij de douane van Marokko worden Europeanen voorgetrokken dan Marokkanen uit het buitenland zelf.

Dat verandert met een Carte de sejour. Was 2 weken geleden in NL, paspoortcontrole, gaat niet zonder tonen van de carte de sejour omdat dat geregistreerd staat. Bladert heel het paspoort door en krijg dan de vraag waarom ik geen bankbiljetten bewaar in mijn paspoort. Vuile ploerten.

sidi bibi
20-12-10, 22:21
[B]Loop je ook al in een xxxxl overhemd?

Nee, shirt.

tanger'73
20-12-10, 22:24
Nee, shirt.


in dat geval hoop ik dat je daaronder nog wat bedekt hebt?

sidi bibi
20-12-10, 22:26
in dat geval hoop ik dat je daaronder nog wat bedekt hebt?

Waarom zou ik, tis 25 graden hier.

tanger'73
20-12-10, 22:28
Waarom zou ik, tis 25 graden hier.

Je bent zo te horen in ieder geval goed aangepast.

Sjarlus
20-12-10, 22:28
Dat ik het heb over westerlingen die vrij Marokkaanse wijven en tienerjongens mogen neuken
WHA HA HA HA!!!!

Maar als je als ongelovige westerling vrijelijk toegang hebt tot de vagina van de Marokkaanse vrouw en Marokkaanse tienerjongens terwijl dat verboden is in de wet dan weet je zeker dat je als kafir meer rechten hebt dan de gewone Marokkaan.
WOEHA HA HA HA HA HA HA!!!!

Nederlanders en de andere westerlingen komen zo het land binnen, de visumperikelen gaat aan ze voorbij.
:boogie:

Zelfs bij de douane van Marokko worden Europeanen voorgetrokken dan Marokkanen uit het buitenland zelf.
:vingers:

Geef het maar toe, you wouldn't want it any other way.

sjo
21-12-10, 20:29
Nederlanders en de andere westerlingen komen zo het land binnen, de visumperikelen gaat aan ze voorbij.

Zelfs bij de douane van Marokko worden Europeanen voorgetrokken dan Marokkanen uit het buitenland zelf.

Daar bij die douane weten ze precies wat voor vlees ze in de kuip hebben.

gr.
sjo

sjo
21-12-10, 20:34
Tot op heden wordt er nog steeds dagelijks op Israel geschoten en heerst er nog steeds geweld in de Gaza veroorzaakt door de milities die weigeren hun illegale wapens neer te leggen en VN waarnemers toe te laten.
Zelfs de eenvoudigste oplossing van een VN leger als buffer tussen Gaza en Israel is afgewezen door de Hamas zittende macht in Gaza.

Bovendien bestaat er een gerechtigheid die volledig uitstijgt boven wat anderen , inclusief de VN , daarvan vinden. Ongeacht wat daarover afgesproken is.

gr.
sjo