PDA

Bekijk Volledige Versie : Moszkowicz gevraagd als minister van Justitie



Joesoef
22-12-10, 07:54
Moszkowicz gevraagd als minister van Justitie

DEN HAAG - De bekende strafpleiter Bram Moszkowicz is „zeer recent“ benaderd om minister van Justitie te worden. Dat zegt hij in een woensdag gepubliceerd vraaggesprek met het AD. Hij is er niet op ingegaan omdat het verzoek te vroeg kwam.


„ Ik kan er helaas niets meer over kwijt. Laten we het erop houden dat het verzoek me iets te vroeg heeft bereikt. Maar ik zou als debater niet misstaan in de Kamer”, aldus de advocaat.
Moszkowicz wil niet zeggen door welke politieke partij hij is benaderd. De post van minister van Justitie ging bij de kabinetsformatie naar de VVD'er Ivo Opstelten.

Joesoef
22-12-10, 07:56
Gelukkig blijven sommige dingen ons bespaart.

Soldim
22-12-10, 08:47
Gelukkig blijven sommige dingen ons bespaart.

Zou hij erger zijn dan die kwal van een Opstelten (die bovendien voor een aanzienlijk deel verantwoordelijk is voor het feit dat we met het huidige kabinet opgescheept zitten)?

super ick
22-12-10, 09:37
Gelukkig blijven sommige dingen ons bespaart.

Ik denk niet dat jij daar over kunt oordelen? Of ken je hem persoonlijk?

Zijn politieke kleur is wellicht anders dan de jouwe maar of hij daardoor dan ook incompetent voor de functie zou zijn.........

Bart.NL
22-12-10, 09:49
Ik denk niet dat jij daar over kunt oordelen? Of ken je hem persoonlijk?

Zijn politieke kleur is wellicht anders dan de jouwe maar of hij daardoor dan ook incompetent voor de functie zou zijn.........

Misschien dat zijn vermeende banden met de onderwereld voor sommige mensen een bezwaar zijn.

John2
22-12-10, 09:50
Gelukkig blijven sommige dingen ons bespaart.

Hoezo?
Ik denk dat hij als topadvocaat veel kan betekenen voor justitie, juist omdat hij alle kneepjes van het vak kent.

Of ben jij bang dat er veel meer allochtonen in het gevang komen?

Dan is het toch echt hun eigen schuld en heeft niets te maken met onze rechtsgang.

knuppeltje
22-12-10, 09:51
Ik denk niet dat jij daar over kunt oordelen? Of ken je hem persoonlijk?

Zijn politieke kleur is wellicht anders dan de jouwe maar of hij daardoor dan ook incompetent voor de functie zou zijn.........

Iemand die door de media via een rechterlijke uitspraak in het openbaar een 'misdadigersvriendje' mocht worden genoemd lijkt jou wel wat voor die post?

John2
22-12-10, 09:52
Misschien dat zijn vermeende banden met de onderwereld voor sommige mensen een bezwaar zijn.

Kom jij wel ooit eens in een cafe, zo ja dan heb jij vermoedelijk ook banden met de onderwereld.:)

knuppeltje
22-12-10, 09:54
Kom jij wel ooit eens in een cafe, zo ja dan heb jij vermoedelijk ook banden met de onderwereld.:)

Hier heb je onze vaste huisimbeciel weer.

Bart.NL
22-12-10, 09:58
Hier heb je onze vaste huisimbeciel weer.

Jij komt kennelijk niet uit Twente.

Bart.NL
22-12-10, 10:00
Of ben jij bang dat er veel meer allochtonen in het gevang komen?

De gevangenissen zitten er al vol mee.

Veel grote criminelen lopen vrij rond dankzij mannen als Moszkowicz.

Als minister kan hij nog meer betekenen voor zijn klanten.

John2
22-12-10, 10:08
De gevangenissen zitten er al vol mee.

Veel grote criminelen lopen vrij rond dankzij mannen als Moszkowicz.

Als minister kan hij nog meer betekenen voor zijn klanten.

Gedeeltelijk ben ik het met jou eens, immers wetten worden gemaakt en gebroken door advokaten en daar erger ik mij ook aan.
Maar anderzijds kunnen wij ons als burgers afvragen waarom als een advocaat een maas in de wet heeft gevonden deze niet wordt gerepareerd, iets wat Moszkowicz al jaren aangeeft.

Slinger
22-12-10, 10:08
De gevangenissen zitten er al vol mee.

Veel grote criminelen lopen vrij rond dankzij mannen als Moszkowicz.

Als minister kan hij nog meer betekenen voor zijn klanten.

Makkelijk die algemene beweringen. Noem er eens een?

Bart.NL
22-12-10, 10:11
Makkelijk die algemene beweringen. Noem er eens een?

De bewering is zo algemeen (en heeft niet alleen betrekking op Moszkowicz), dat deze bewering zeker waar is. Daarom heb ik het juist zo algemeen gesteld.

Joesoef
22-12-10, 10:22
Ik denk niet dat jij daar over kunt oordelen? Of ken je hem persoonlijk?

Zijn politieke kleur is wellicht anders dan de jouwe maar of hij daardoor dan ook incompetent voor de functie zou zijn.........


Natuurlijk kan ik daar over oordelen. Gaat niet om de kleur maar om de show, daar zit niemand op te wachten, ik niet althans. Dat deze advocaat top criminelen vrij krijgt wil nog niet zeggen dat hij een goed bestuurder is voor ministerie van justitie.
Simplisme, Nederland gaat er aan ten onder.

Slinger
22-12-10, 10:25
De bewering is zo algemeen (en heeft niet alleen betrekking op Moszkowicz), dat deze bewering zeker waar is. Daarom heb ik het juist zo algemeen gesteld.

Dat lijkt slim, maar je hebt, hoe dan ook, Moszkovicz' naam wel genoemd en hem er mee in verband gebracht. Hij zou er in de rechtszaal wel weg mee weten, denk ik.

Bart.NL
22-12-10, 10:33
Dat lijkt slim, maar je hebt, hoe dan ook, Moszkovicz er wel mee in verband gebracht. Hij zou er in de rechtszaal wel weg mee weten, denk ik.

Dit geen rechtzaal maar een discussie over of Moszkovicz al dan niet geschikt is als Minister van Justitie. Dit soort argumenten zijn mijns insziens relevant maar voor jou kennelijk niet. Dat geeft te denken.

Joesoef
22-12-10, 10:42
Dat lijkt slim, maar je hebt, hoe dan ook, Moszkovicz' naam wel genoemd en hem er mee in verband gebracht. Hij zou er in de rechtszaal wel weg mee weten, denk ik.


Laster, rechtszaak :hihi:


Kom kom, waar je mee omgaat wordt je me besmet. Moskodinges is gewoon penoze eerste klas, nog waar ook.

Slinger
22-12-10, 10:44
Dit geen rechtzaal maar een discussie over of Moszkovicz al dan niet geschikt is als Minister van Justitie. Dit soort argumenten zijn mijns insziens relevant maar voor jou kennelijk niet. Dat geeft te denken.

Maar het kan wel gebeuren dat iemand zich in een rechtszaak moet verantwoorden over wat hij in het openbaar gezegd heeft, zoals we hebben gezien.

Voor een goede discussie moet je overigens man en paard durven noemen en niet voordat je het eerste bericht plaatst al gaan nadenken over hoe je kunt duiken.

Maar vertel eens, wat geeft mijn bericht aan jou te denken?

Slinger
22-12-10, 10:47
Laster, rechtszaak :hihi:


Kom kom, waar je mee omgaat wordt je me besmet. Moskodinges is gewoon penoze eerste klas, nog waar ook.

Dat is tenminste een duidelijke uitspraak, wel moedig ook. Of het, vooral in jouw positie als moderator, verstandig is, is de vraag.

Bart.NL
22-12-10, 10:53
Maar het kan wel gebeuren dat iemand zich in een rechtszaak moet verantwoorden over wat hij in het openbaar gezegd heeft, zoals we hebben gezien.

Voor een goede discussie moet je overigens man en paard durven noemen en niet voordat je het eerste bericht plaatst al gaan nadenken over hoe je kunt duiken.

Maar vertel eens, wat geeft mijn bericht aan jou te denken?

Ik ben jou geen verantwoording schuldig. Je bent aan het zuigen.

Slinger
22-12-10, 10:57
Ik ben jou geen verantwoording schuldig. Je bent aan het zuigen.

Pardon?

Je plaatst twee suggestieve opmerkingen achter elkaar en dan ben ik aan het zuigen. Je moet het maar durven zeggen.

Maar ik begrijp dat je ook al niet wilt uitleggen wat bovenstaande over mij te denken geeft.

Bart.NL
22-12-10, 11:03
Pardon?

Je plaatst twee suggestieve opmerkingen achter elkaar en dan ben ik aan het zuigen. Je moet het maar durven zeggen.

Maar ik begrijp dat je ook al niet wilt uitleggen wat bovenstaande over mij te denken geeft.

Kennelijk vind je de vermeende contacten van M. met de onderwereld niet relevant of niet bespreekbaar. Dat vind ik zeer bedenkelijk. Voor een beroep als minister lijkt me dit een relevante zaak die besproken moet worden als hij in beeld is voor deze post. Dan probeer je vervolgens uitspraken aan mij te ontlokken die ik niet wil doen. Dat vind ik zuigen. Het is geen gepast gedrag op een forum.

Slinger
22-12-10, 11:07
Kennelijk vind je de vermeende contacten van M. met de onderwereld niet relevant of niet bespreekbaar. Dat vind ik zeer bedenkelijk. Voor een beroep als minister lijkt me dit een relevante zaak die besproken moet worden als hij in beeld is voor deze post. Dan probeer je vervolgens uitspraken aan mij te ontlokken die ik niet wil doen. Dat vind ik zuigen. Het is geen gepast gedrag op een forum.

Ik wil de contacten van M met de onderwereld juist wel bespreken, maar jij bent het juist die wegduikt.
In een discussie moet je allereerst op zoek gaan naar de waarheid. Je mag best algemene uitspraken doen, maar als je die vervolgens in de lucht laat hangen, dan heb jij juist die discussie kapot gemaakt.

Joesoef
22-12-10, 11:11
Dat is tenminste een duidelijke uitspraak, wel moedig ook. Of het, vooral in jouw positie als moderator, verstandig is, is de vraag.

Ten eerste heb ik het over moskodinges, niet over Moskowitz. Ten tweede, penoze is een stijlfiguur, ik heb het niet over eventuele criminele activiteiten. Ten derde, lees de kranten er zijn genoeg mensen met boutere uitspraken. Ten vierde, dit is het kabinet 'vrijheid van meningsuiting' en ik wil nog wel eens zien dat minister moskowitz mij voor het gerecht sleept omdat ik hem een penozefiguur vindt.

Slinger, gelukkig ben je geen advocaat.

Slinger
22-12-10, 11:21
Ten eerste heb ik het over moskodinges, niet over Moskowitz. Ten tweede, penoze is een stijlfiguur, ik heb het niet over eventuele criminele activiteiten. Ten derde, lees de kranten er zijn genoeg mensen met boutere uitspraken. Ten vierde, dit is het kabinet 'vrijheid van meningsuiting' en ik wil nog wel eens zien dat minister moskowitz mij voor het gerecht sleept omdat ik hem een penozefiguur vindt.

Slinger, gelukkig ben je geen advocaat.

Moskodinges in een discussie over Moskowicz, daar kom je niet mee weg. Stijlfiguur ook niet. Wat anderen zeggen heeft hier niets mee te maken. Vrijheid van meningsuiting heeft er ook niets mee te maken, want die is in de wet beperkt als het om personen en belediging gaat zoals je wellicht weet.

Dat jij het gelukkig vindt dat ik geen advocaat ben, beschouw ik maar als een compliment. Overigens moet ik vaak wel praten als brugman.

Bart.NL
22-12-10, 11:23
Ik wil de contacten van M met de onderwereld juist wel bespreken, maar jij bent het juist die wegduikt.
In een discussie moet je allereerst op zoek gaan naar de waarheid. Je mag best algemene uitspraken doen, maar als je die vervolgens in de lucht laat hangen, dan heb jij juist die discussie kapot gemaakt.

Zuig zuig zuig.


Moskodinges in een discussie over Moskowicz, daar kom je niet mee weg. Stijlfiguur ook niet. Wat anderen zeggen heeft hier niets mee te maken. Vrijheid van meningsuiting heeft er ook niets mee te maken, want die is in de wet beperkt als het om personen en belediging gaat zoals je wellicht weet.

Je probeert een uitspraak aan mij te ontlokken en het dan belediging te noemen.

Triest.

Je lijkt wel een farizeeër.

Slinger
22-12-10, 11:24
zuig zuig zuig

Ben je in de orale fase blijven steken?

Slinger
22-12-10, 11:26
Je probeert een uitspraak aan mij te ontlokken en het dan belediging te noemen.

Triest.

Die uitspraak heb je al lang gedaan.

Bart.NL
22-12-10, 11:32
Die uitspraak heb je al lang gedaan.

Maar kennelijk niet zodanig dat je het tegen mij kon gebruiken.

Farizeeër.

knuppeltje
22-12-10, 11:46
Dat is tenminste een duidelijke uitspraak, wel moedig ook. Of het, vooral in jouw positie als moderator, verstandig is, is de vraag.

Druiloor, hij verloor een proces tegen Jord Kelder, die hem een misdadigers vriendje noemde.

Dat mocht Kelder met rede van de rechter. Mos weer heel kwaad natuurlijk

Joesoef
22-12-10, 11:49
Moskodinges in een discussie over Moskowicz, daar kom je niet mee weg.


Is nog altijd aan de rechter.

Slinger
22-12-10, 12:13
Maar kennelijk niet zodanig dat je het tegen mij kon gebruiken.

Farizeeër.

Hoe zo? Wat zou ik tegen jou moeten gebruiken?

Dompeleend.

Slinger
22-12-10, 12:18
Druiloor, hij verloor een proces tegen Jord Kelder, die hem een misdadigers vriendje noemde.

Dat mocht Kelder met rede van de rechter. Mos weer heel kwaad natuurlijk

Ik heb het niet over de rechter. Ik vroeg me af of het in Joesoefs positie als moderator van een publiek forum verstandig is om zulke uitspraken te doen.

knuppeltje
22-12-10, 13:00
Ik heb het niet over de rechter. Ik vroeg me af of het in Joesoefs positie als moderator van een publiek forum verstandig is om zulke uitspraken te doen.

Waarom niet, als zelfs de rechter hem blijkbaar ook al geen fris figuur vond.

Gelden er dan voor een moderator hogere eisen dan voor een rechter? Bizar!

Ach, het past weer niet in je straatje hè. :maf:

Slinger
22-12-10, 13:08
Waarom niet, als zelfs de rechter hem blijkbaar ook al geen fris figuur vond.

Gelden er dan voor een moderator hogere eisen dan voor een rechter? Bizar!

Ach, het past weer niet in je straatje hè. :maf:

Ik begrijp dat jullie het wel verstandig vinden. Prima hoor, ik wacht wel af.

knuppeltje
22-12-10, 13:13
Ik begrijp dat jullie het wel verstandig vinden. Prima hoor, ik wacht wel af.

Zeikerd!

tanger'73
22-12-10, 13:24
Pure belangenverstrengeling en de enige partij die hem voor die post zou hebben voorgesteld, kan niet anders dan de PVV wezen. Want lid van een politieke partij of daarmee actief is hij niet.

Peter R de Vries had laatst ook zoiets, maar dan zou hij bij voldoende animo een eigen partij hebben opgericht, waar je dan speciaal op hem kon gaan stemmen.

Aristos
22-12-10, 13:25
Robert M. minister voor Jeugd en Gezin en het plaatje is compleet :duim:

super ick
22-12-10, 15:16
Iemand die door de media via een rechterlijke uitspraak in het openbaar een 'misdadigersvriendje' mocht worden genoemd lijkt jou wel wat voor die post?

Jij mag ook in het openbaar een misdadigersvriendje genoemd worden. Dat zegt niets.

Het was overigens maffiamaatje en het kwam van Jort Kelder.
Sinds wanneer zet hij de norm?

super ick
22-12-10, 15:20
Natuurlijk kan ik daar over oordelen. Gaat niet om de kleur maar om de show, daar zit niemand op te wachten, ik niet althans. Dat deze advocaat top criminelen vrij krijgt wil nog niet zeggen dat hij een goed bestuurder is voor ministerie van justitie.
Simplisme, Nederland gaat er aan ten onder.

Hij weet als geen ander waar ons rechtsysteem krom is.
Met dieven vang je dieven.

Bart.NL
22-12-10, 16:09
Met dieven vang je dieven.

Dat spreekt voor hem.

Dan is het belangrijk waar zijn loyaliteit nu ligt.

http://nos.nl/artikel/54556-moszkowicz-om-voert-vuile-oorlog.html

Uit het dossier maakt hij op dat het Openbaar Ministerie hem ervan beschuldigt dat hij te dicht op de onderwereld zit en dat zijn kantoor in feite gerund wordt door Holleeder. Daarvoor voert Justitie drie redenen aan:

Ten eerste zou Holleeder Willem Endstra hebben afgeperst op het kantoor van Moszkowicz. Het kantoor is daarmee voor justitie een plaats delict.

Justitie heeft daarnaast aanwijzingen dat Moszkowicz onder druk is gezet op een manier die erg lijkt op de methode van de groep Holleeder. Bij die methode worden vrouwen ingezet om mannen chantabel te maken. Moszkowicz heeft volgens het OM een affaire gehad met de zus van Dino S., een zware jongen uit de kring van Holleeder.

Tenslotte wijst Justitie erop dat Holleeder vaak telefoons van het kantoor van Moszkowicz gebruikte om gesprekken te voeren.

Het is volgens mij niet zo'n goed idee om Justitie te laten leiden door iemand waarvan Justitie vermoedt dat deze banden heeft met de onderwereld.

Hij zou wel een goede adviseur kunnen zijn om wetten te verbeteren.

John2
22-12-10, 16:34
Hier heb je onze vaste huisimbeciel weer.
Gebrek aan woorden knuppeltje?


en ik wil nog wel eens zien dat minister moskowitz mij voor het gerecht sleept omdat ik hem een penozefiguur vindt.

Slinger, gelukkig ben je geen advocaat.
Iedereen heeft het recht om iemand voor beledigingen voor het gerecht te dagen.


Gelden er dan voor een moderator hogere eisen dan voor een rechter? Bizar!

Je kunt je afvragen of er aan moderatoren hier uberhoud enige eisen worden gesteld gezien het toelaatbare hier op het forum.


Dat spreekt voor hem.

Dan is het belangrijk waar zijn loyaliteit nu ligt.

http://nos.nl/artikel/54556-moszkowicz-om-voert-vuile-oorlog.html

Uit het dossier maakt hij op dat het Openbaar Ministerie hem ervan beschuldigt dat hij te dicht op de onderwereld zit en dat zijn kantoor in feite gerund wordt door Holleeder. Daarvoor voert Justitie drie redenen aan:

Ten eerste zou Holleeder Willem Endstra hebben afgeperst op het kantoor van Moszkowicz. Het kantoor is daarmee voor justitie een plaats delict.

Justitie heeft daarnaast aanwijzingen dat Moszkowicz onder druk is gezet op een manier die erg lijkt op de methode van de groep Holleeder. Bij die methode worden vrouwen ingezet om mannen chantabel te maken. Moszkowicz heeft volgens het OM een affaire gehad met de zus van Dino S., een zware jongen uit de kring van Holleeder.

Tenslotte wijst Justitie erop dat Holleeder vaak telefoons van het kantoor van Moszkowicz gebruikte om gesprekken te voeren.

Het is volgens mij niet zo'n goed idee om Justitie te laten leiden door iemand waarvan Justitie vermoedt dat deze banden heeft met de onderwereld.

Hij zou wel een goede adviseur kunnen zijn om wetten te verbeteren.
Is er ooit een veroordeling geweest of is hij ooit geschorst als advocaat?

Bart.NL
22-12-10, 16:49
Is er ooit een veroordeling geweest of is hij ooit geschorst als advocaat?

Ik vind Minister van Justitie en Veiligheid een post waar een betrouwbaar iemand op moet zitten. Dan moet je niet iemand nemen waar zulke twijfels over bestaan.

Als deze twijfels er niet zouden zijn, zou zijn kennis van het criminele milieu hem juist aanbevelenswaardig maken.

John2
22-12-10, 16:57
Ik vind Minister van Justitie en Veiligheid een post waar een betrouwbaar iemand op moet zitten. Dan moet je niet iemand nemen waar zulke twijfels over bestaan.

Als deze twijfels er niet zouden zijn, zou zijn kennis van het criminele milieu hem juist aanbevelenswaardig maken.

Ik neem aan dat hij betrouwbaar is gezien zijn staat van dienst, ook is hij kundig gezien het aantal zaken die hij wint, daarom zou hij volgens mij een goede man op de goede plaats zijn, omdat je hem kunt aanspreken op zijn kennis.
Dat hij door zijn beroep te maken heeft met criminelen doet niets af op zijn betrouwbaarheid en zou kunnen worden gezien als pluspunt.

Bart.NL
22-12-10, 17:00
Ik neem aan dat hij betrouwbaar is gezien zijn staat van dienst, ook is hij kundig gezien het aantal zaken die hij wint, daarom zou hij volgens mij een goede man op de goede plaats zijn, omdat je hem kunt aanspreken op zijn kennis.
Dat hij door zijn beroep te maken heeft met criminelen doet niets af op zijn betrouwbaarheid en zou kunnen worden gezien als pluspunt.

Ik denk daar anders over. Zijn loyaliteit vind ik twijfelachtig.

John2
22-12-10, 17:04
Ik denk daar anders over. Zijn loyaliteit vind ik twijfelachtig.

Een advocaat moet loyaal zijn aan zijn client anders zou hij zijn werk niet kunnen doen.
Op het moment dat hij een andere functie gaat vervullen kun je ook de zelfde loyaliteit verwachten binnen en voor deze functie.
Maar zoals iedereen mag ook jij een eigen mening geven en hebben.

Joesoef
22-12-10, 17:32
Hij weet als geen ander waar ons rechtsysteem krom is.
Met dieven vang je dieven.

Ik wil een integere politicus, geen bruingebrande rolex die lachend met criminele aan een tafel zit om de overwinning te vieren.

John2
22-12-10, 17:52
Ik wil een integere politicus, geen bruingebrande rolex die lachend met criminele aan een tafel zit om de overwinning te vieren.

Je bedoeld zoiets als dat tuig van Shiariah4Holland?

Joesoef
22-12-10, 18:19
Je bedoeld zoiets als dat tuig van Shiariah4Holland?


ik bedoel dit:



Moszkowicz krijgt waarschuwing orde advocaten

donderdag 12 april 2007 16:35
Een deel van de klacht die een voormalige cliënt indiende tegen advocaat Bram Moszkowicz bij de deken van de Amsterdamse orde van advocaten, is vorige week gegrond verklaard door de raad van discipline, het tuchtrechtelijke orgaan van de beroepsgroep.


Dat blijkt uit documenten (http://www.elsevier.nl/web/artimg/200704/Uitspraak_Raad.pdf) (pdf) die elsevier.nl in handen heeft gekregen. Moszkowicz stond de cliënt in kwestie met een korte onderbreking bij van 1999 tot 2004. De cliënt, van Turkse afkomst, is zowel in eerste aanleg als in hoger beroep veroordeeld voor de moord op zijn ex-vrouw. Hij ontkent te hebben gehandeld uit eerwraak.
Deze onderbreking kwam omdat de cliënt niet tevreden was over de rechtsbijstand die Moszkowicz hem verleende. Na enkele maanden wilde de cliënt toch weer dat Moszkowicz hem zou bijstaan.
Op 24 april 2006 diende de cliënt een klacht in bij de deken van de orde van advocaten (http://www.advocatenorde.nl/home.asp). De klacht hield onder meer in dat Moszkowicz tegen de wens van zijn cliënt in zou hebben geprobeerd hem in aanmerking te laten komen voor tbs en Moszkowicz zelf zou zelden rechtsbijstand hebben verleend en dit hebben overgelaten aan kantoorgenoten
Zwart
Ook zou Moszkowicz verschillende keren geld hebben aangenomen van de cliënt en zijn vrienden om de belangen van cliënt te behartigen. Het zou gaan om ruim 30.000 gulden. Daarnaast zou de cliënt nog eens een bedrag van 250.000 gulden zwart aan Moszkowicz hebben betaald.
De advocaat ontkent de zwarte betaling, maar kon geen gespecificeerde afrekeningen overleggen. Naar zijn zeggen was het in die tijd niet gebruikelijk om declaraties te versturen.
Dit verweer verwerpt de raad. 'Ook het feit dat verweerder geen declaraties heeft verzonden voor de door hem verrichte werkzaamheden acht de raad aan verweerder verwijtbaar. Een advocaat is gehouden tot nauwgezetheid en zorgvuldigheid in financiële aangelegenheden. Dit betekent onder meer dat een advocaat een gespecificeerde declaratie van zijn bemoeiingen dient te verstrekken als zijn cliënt daarom vraagt. Dat heeft verweerder niet gedaan. Klachtonderdeel f) is dan ook gegrond.' Moszkowicz is de maatregel van enkele waarschuwing opgelegd.
Enkele waarschuwing is de lichtste maatregel die kan worden opgelegd, daarna volgen berisping, (voorwaardelijke) schorsing voor maximaal een jaar en schrapping als advocaat.




http://www.elsevier.nl/web/10119464/Nieuws/Nederland/Moszkowicz-krijgt-waarschuwing-orde-advocaten.htm




En dat is nog maar de eerste hit op google.

tanger'73
22-12-10, 19:01
Robert M. minister voor Jeugd en Gezin en het plaatje is compleet :duim:


Het moge duidelijk zijn dat Moszkowicz een dikdoener van jewelste is, zoals we ook van hem kennen. Van, "kijk mij nou, ben ooit gevraagd als minister van Justitie." Man, man, man, wat een opschepper! Ja, zo was ik ooit eens gevraagd als president van de verenigde staten, maar dan in een vorig leven. Voor wat dat betreft, past Moszkowicz naadloos tussen dat theater van de lach, bij de voorstelling PVV. Met gasten die bijvoorbeeld ook ooit eens schoolhoofd ambieerden.

Slinger
22-12-10, 19:04
Het moge duidelijk zijn dat Moszkowicz een dikdoener van jewelste is, zoals we ook van hem kennen. Van, "kijk mij nou, ben ooit gevraagd als minister van Justitie." Man, man, man, wat een opschepper! Ja, zo was ik ooit eens gevraagd als president van de verenigde staten, maar dan in een vorig leven. Voor wat dat betreft, past Moszkowicz naadloos tussen dat theater van de lach, bij de voorstelling PVV. Met gasten die bijvoorbeeld ook ooit eens schoolhoofd ambieerden.

Ik denk dat je je vergist, hij kan wel wat.

tanger'73
22-12-10, 19:07
Ik denk dat je je vergist, hij kan wel wat.

Ja wat hij kan is voor iedereen geen geheim hoor. Wat heeft dat verder te maken met een ministerspost?

Slinger
22-12-10, 19:09
Ja wat hij kan is voor iedereen geen geheim hoor. Wat heeft dat verder te maken met een ministerspost?

Ik denk dat hij een man is die iets voor elkaar kan krijgen, dat kun je van veel anderen die daar zaten niet zeggen.

tanger'73
22-12-10, 19:10
Ik denk dat hij een man is die iets voor elkaar kan krijgen, dat kun je van veel anderen die daar zaten niet zeggen.


'K vind het best hoor, tegenwoordig stelt een Nederlandse ministerspost toch geen flikker voor.

Slinger
22-12-10, 19:11
'K vind het best hoor, tegenwoordig stelt een Nederlandse ministerspost toch geen flikker voor.

Stelt niks voor joh, jij zou het ook kunnen.

tanger'73
22-12-10, 19:14
Stelt niks voor joh, jij zou het ook kunnen.

Kunnen hoeft niet tegenwoordig, het stelt toch niks voor. Anderen die daar zaten konden het toch ook niet?

Slinger
22-12-10, 19:17
Kunnen hoeft niet tegenwoordig, het stelt toch niks voor. Anderen die daar zaten konden het toch ook niet?

Je redenering klopt niet. Als het niets voor stelt, dan zou iedereen het juist wel kunnen.

tanger'73
22-12-10, 19:19
Je redenering klopt niet. Als het niets voor stelt, zouden iedereen het juist wel kunnen.

'K ben niet in de stemming voor je spelletjes.

Slinger
22-12-10, 19:23
'K ben niet in de stemming voor je spelletjes.

:fpetaf:

Joesoef
22-12-10, 19:34
Ik denk dat hij een man is die iets voor elkaar kan krijgen, dat kun je van veel anderen die daar zaten niet zeggen.


Zoals al die dingen die Wilders voor elkaar heeft gekregen :lol:

Slinger
22-12-10, 19:36
Zoals al die dingen die Wilders voor elkaar heeft gekregen :lol:

Ik snap wel dat het moeilijk voor je is om toe te geven, maar W. is ook zo'n man die iets kan. Velen hebben hem onderschat.

tanger'73
22-12-10, 19:39
Zoals al die dingen die Wilders voor elkaar heeft gekregen :lol:


Misschien kan Moszkowicz in zijn waan door zijn cliënt gevraagd te zijn om ooit een post te bekleden, de rechtelijke macht eens met een ministeriële maatregel wraken?

Joesoef
22-12-10, 19:43
Ik snap wel dat het moeilijk voor je is om toe te geven, maar W. is ook zo'n man die iets kan. Velen hebben hem onderschat.


Ja, Wilders heeft nogal wat bereikt. Pensioen NOT, extra geld zorg NOT, bezuinigen op kunst NOT. Extra politie NOT.

Oke, succes is de 130 km per uur op een paar km snelweg zodat enkele mensen 3 minuten eerder bij ikea kunnen koffie drinken. Geert :duim:

tanger'73
22-12-10, 19:44
Ja, Wilders heeft nogal wat bereikt. Pensioen NOT, extra geld zorg NOT, bezuinigen op kunst NOT. Extra politie NOT.

Oke, succes is de 130 km per uur op een paar km snelweg zodat enkele mensen 3 minuten eerder bij ikea kunnen koffie drinken. Geert :duim:

Nou, wilders kan als de beste mensen in de zeik nemen. Da's toch wel een verdienste hoor.

Joesoef
22-12-10, 19:57
Nou, wilders kan als de beste mensen in de zeik nemen. Da's toch wel een verdienste hoor.

This een entertainer (voor de simpele ziel).

tanger'73
22-12-10, 20:01
This een entertainer (voor de simpele ziel).

simpele zielen is ook zijn doelgroep. Zelf heeft het hem zeker geen windeieren gelegd.

super ick
22-12-10, 22:49
Ik wil een integere politicus, geen bruingebrande rolex die lachend met criminele aan een tafel zit om de overwinning te vieren.

Ik ben om.
Aan zijn deskundigheid geen enkele twijfel. Inderdaad een prima adviseur zoals een andere prikker al scherp opmerkte.

super ick
22-12-10, 22:55
Ja, Wilders heeft nogal wat bereikt. Pensioen NOT, extra geld zorg NOT, bezuinigen op kunst NOT. Extra politie NOT.

Oke, succes is de 130 km per uur op een paar km snelweg zodat enkele mensen 3 minuten eerder bij ikea kunnen koffie drinken. Geert :duim:

Die eerste kamerverkiezingen kunnen wel eens erg belangrijk worden voor dit kabinet. Als Geert daar ook zijn zetels kan pakken.
Misschien lukt het nog. Maar Geert is geen blijvertje dat weet hij zelf ook. Dit is niet houdbaar. Als Geert een keer ziek wordt rollen al die imbecielen over elkaar heen. Dat kan de PVV zomaar halveren. Of hij moet ineens een blik zwaargewichten open trekken en die clowns eruit trappen.
Die heeft hij niet achter de hand.

rbn
23-12-10, 00:26
Aan zijn deskundigheid geen enkele twijfel.

ja als vakman is hij zeker & vast goed in zijn werk.. hij weet vermoedelijk aardig wat zware jongens uit de bak te houden in zijn rol als advocaat vd duivel..

tanger'73
23-12-10, 00:40
ja als vakman is hij zeker & vast goed in zijn werk.. hij weet vermoedelijk aardig wat zware jongens uit de bak te houden in zijn rol als advocaat vd duivel..


Maar vooral iemand die niet lang zonder aandacht kan. Door ook nog eens een soorte van 'geheim' dat er niet meer toe doet, alsnog in zijn dikdoenerij te verklappen.

Binnenkort, komt hij met het verhaal dat zijn opoe de 43ste mislukte aanslag op Hitler op zijn geweten heeft?

John2
23-12-10, 01:31
Ja, Wilders heeft nogal wat bereikt. Pensioen NOT, extra geld zorg NOT, bezuinigen op kunst NOT. Extra politie NOT.

Oke, succes is de 130 km per uur op een paar km snelweg zodat enkele mensen 3 minuten eerder bij ikea kunnen koffie drinken. Geert :duim:
Wie heeft er ooit in NL een gedoog kabinet veroorzaakt?
Verder kun je al die nots niet verwijzen naar het huidige kabinet, immers de begroting komt nog van het vorige kabinet.:engel:

knuppeltje
23-12-10, 11:45
Jij mag ook in het openbaar een misdadigersvriendje genoemd worden. Dat zegt niets.

Het was overigens maffiamaatje en het kwam van Jort Kelder.

Sinds wanneer zet hij de norm?

Ik wilde het een beetje vriendelijk houden. Mos was daar dus niet blij mee en vond dat hem daarmee smaad was aangedaan en stapte naar de rechter.

Jep.

In dit geval deed dat de rechter. Mos mocht van hem voor een maffia-maatje worden weggezet.
En zo iemand heeft dan een prima reputatie voor het ministers-ambt, denk jij?

knuppeltje
23-12-10, 11:47
Hij weet als geen ander waar ons rechtsysteem krom is.
Met dieven vang je dieven.

Met politie die haar werk goed doet ook.

knuppeltje
23-12-10, 11:54
Gebrek aan woorden knuppeltje?

Je kunt je afvragen of er aan moderatoren hier uberhoud enige eisen worden gesteld gezien het toelaatbare hier op het forum.

Dat niet, maar ik ga niet op elke keer op de onzin van je in.

Aan prikkers blijkbaar niet, wees er dus blij mee.

super ick
23-12-10, 22:05
Met politie die haar werk goed doet ook.

Nee want dan houdt Mos ze toch uit de bak? Daar heb je dus ook niets aan. :hihi:

John2
24-12-10, 00:43
Dat niet, maar ik ga niet op elke keer op de onzin van je in.

Aan prikkers blijkbaar niet, wees er dus blij mee.

Antwoord dan gewoon niet, maar loop niet steeds te schelden of iemand ongemotiveerd uit te maken voor een gek.

knuppeltje
24-12-10, 10:34
Nee want dan houdt Mos ze toch uit de bak? Daar heb je dus ook niets aan. :hihi:

Dan doet Justitie haar werk niet goed.

knuppeltje
24-12-10, 10:35
Antwoord dan gewoon niet, maar loop niet steeds te schelden of iemand ongemotiveerd uit te maken voor een gek.

Dat was anders zeer gemotiveerd.

super ick
24-12-10, 10:43
Dan doet Justitie haar werk niet goed.

Wereldvreemde rechters die een straatrover laten schoffelen is niets fout mee.
Hele traject is doorlopen. Opgepakt door politie, veroordeeld door rechter. Daar moet men het mee doen.

John2
24-12-10, 10:44
Dat was anders zeer gemotiveerd.

Hoe oud ben je?:moe:

knuppeltje
24-12-10, 10:46
Hoe oud ben je?:moe:

:maf2:

Joesoef
24-12-10, 10:51
Antwoord dan gewoon niet, maar loop niet steeds te schelden of iemand ongemotiveerd uit te maken voor een gek.


Staat anders toch echt onder je nick:
Imbiciel

dat jij het nu verkeerd spelt....

John2
24-12-10, 10:59
Staat anders toch echt onder je nick:
Imbiciel

dat jij het nu verkeerd spelt....

Dat is een erfenis van Mark en staat los van andere prikkers hier.:tik: