PDA

Bekijk Volledige Versie : deja vu all over again: PVV kandidaat van lijst gehaald



Soldim
23-12-10, 07:21
Na anderhalve week weer van de PVV-lijst gehaald

MAASTRICHT - Ze stond zesde op de PVV-lijst voor de Statenverkiezingen. Een tv-gesprek later is ze weer weg.

Amper anderhalve week na de presentatie van de PVV-kandidatenlijst voor de provinciale verkiezingen in Limburg, is het al hommeles.

De Maastrichtse juriste Kitty Nuyts (50), nummer zes, is pardoes van de lijst gehaald omdat zij een interview voor de Limburgse tv-zender L1 heeft gegeven. Uit onvrede met het vertrek van Nuyts heeft de Maastrichtse student François Essers (26), 20ste op de lijst, besloten zich terug te trekken. Hij vindt de maatregel van de provinciale PVV-top onacceptabel.

Nuyts zit in de Maastrichtse gemeenteraad voor de Liberale Maastrichtse Partij (LPM). Ze vormt daarin een eenmansfractie, na een breuk met de VVD. Essers is 'burgerraadslid' voor de LPM. Nuyts' kandidatuur voor de provincieverkiezingen wekte in Maastricht al verbazing. Wilde ze overstappen naar de PVV? Nuyts zelf vindt van niet. In de gemeenteraad wilde ze voor de LPM blijven zitten, en in provinciale staten voor de PVV uitkomen. Ze was één van de 'twintig keien van kandidaten' die PVV-leider Geert Wilders eerder deze maand presenteerde in het zwaar beveiligde theaterhotel De Oranjerie in Roermond. Nu is ze gewipt. De PVV wil geen commentaar geven.

Wat is er gebeurd?
Nuyts: 'Een collega-raadslid had me gewezen op de advertentie van de PVV voor de provinciale staten. Bij het sollicitatiegesprek met Laurence Stassen (Europarlementariër, en lijsttrekker in Limburg) en Lilian Helder (Tweede Kamerlid) heb ik erop gewezen dat ik als fractievoorzitter van een lokale partij natuurlijk contact heb met de media. Ze vonden het geen probleem, als ik maar zorgvuldigheid zou betrachten.

'Vrijdagavond heb ik een interview gegeven aan L1 waarin ik heb uitgelegd wat mij heeft bewogen om voor de PVV in de staten te willen zitten. Een bijeenkomst van de PVV in Roermond op zaterdag heb ik niet bijgewoond, omdat ik griep had. In de tussentijd kreeg ik meer interviewverzoeken. Voor de zekerheid had ik op sommige vragen al antwoorden geformuleerd en die opgestuurd naar Roland van Vliet (Kamerlid, nummer twee in Limburg).

'Toen werd gezegd: geen mediacontacten meer, en maandag moest ik op een adres in Maastricht komen. Daar trof ik de eerste vier mannen op de lijst. Ze zeiden: we zullen maar meteen met de deur in huis vallen, maar we hebben je van de lijst gehaald. Ze verweten me dat ik wel een interview aan L1 had gegeven, maar niet op de partijbijeenkomst was. Ze zeiden ook dat er die zaterdag over me was gestemd. Dat iedereen woedend op me was en dat ze unaniem hadden besloten me van de lijst af te halen. Maar van François Essers, die er ook bij was, heb ik gehoord dat er helemaal niet is gestemd.'

Hoe kijkt u terug op uw korte flirt met de PVV?
'Ik vind het vreemd dat een partij die strijdt voor de vrijheid van meningsuiting iemand schrapt vanwege een interview. Het gaat om niks. Maar die mannetjes zijn bang dat ik teveel stemmen trek. Jammer dat Wilders de verkeerde mensen aantrekt.'

de Volkskrant

Zelf op de thuisbasis in Limburg krijgen ze het niet voor elkaar....

knuppeltje
23-12-10, 09:35
[b]Zelf op de thuisbasis in Limburg krijgen ze het niet voor elkaar....

Ho even vriend, het kan niet zo zijn dat aspiranten zomaar interviews gaan afgeven hè. Daar kan Geert heel veel last mee krijgen. :mad:

Pizzaman
23-12-10, 19:27
Ho even vriend, het kan niet zo zijn dat aspiranten zomaar interviews gaan afgeven hè. Daar kan Geert heel veel last mee krijgen. :mad:

En zo is dat. Ik snap overigens niet wat ie met gesjeesde politici-met-historie moet.
Tenzij de denkbeelden zowat 100% overeen komen met de PVV is er dan toch sprake van een soort carriere keutelaars.
Die zie ik het liefts zo min mogelijk, mijn stem zal dus ook gaan naar 'verse oogst'.

BTW: het liefst naar een vrouw want die pissen niet in brievenbussen.

rbn
23-12-10, 20:59
Jammer dat Wilders de verkeerde mensen aantrekt.



:hihi:

zelfspot kan haar niet ontzegd worden

knuppeltje
24-12-10, 09:45
En zo is dat. Ik snap overigens niet wat ie met gesjeesde....

Met zo'n maffe beweging kun je geen normale mensen krijgen!!!!!:stomp:

Pizzaman
24-12-10, 19:30
Met zo'n maffe beweging kun je geen normale mensen krijgen!!!!!:stomp:

Jawel hoor, alleen zal het aanbod van halve zolen in verhouding wat groter zijn.
Aan de andere kant zie ik er bij de gevestigde (wan)orde ook een aantal lopen die zo het gesticht in kunnen.

Het is voor Wilders gewoon een kwestie van genoeg 'filteren'.
En dat zal 'm vanzelf wel lukken.

Kijk dat het in jouw opinie een 'maffe beweging' is dat staat je vrij.
Neemt niet weg dat die 'maffe beweging' heel wat meer in de melk te brokkelen heeft dan onderhand het CDA.

knuppeltje
25-12-10, 10:32
Pizzaman;4584930]Jawel hoor,....

Daar blijkt tot nu toe dan niets van.


Neemt niet weg dat die 'maffe beweging' heel wat meer in de melk te brokkelen heeft dan onderhand het CDA.

So what?

Er zijn in de loop der geschiedenis heel wat bewegingen aan te wijzen die veel meer in de pap hadden te brokkelen dan het CDA nu.
Maakt dat de PVV minder een maffe beweging?

Pizzaman
25-12-10, 19:29
Mjah knuppeltje ik begrijp je frustratie.
Maar het is toch echt een kwestie van subjectiviteit, hoe je er tegenaan kijkt.
Volgens mij zijn er veel nuchtere idealen in de PVV, en een aantal mindere.
In ieder geval ben ik blij dat ze de poldertaliban naar de derde plaats hebben verdreven.

super ick
26-12-10, 10:01
Mwaoh, mooie gelegenheid om eens die duizenden projecten en trajecten waarin die geitenwollensokkenridders een boterham verdienen de nek om te draaien.

Pizzaman
26-12-10, 11:35
Mwaoh, mooie gelegenheid om eens die duizenden projecten en trajecten waarin die geitenwollensokkenridders een boterham verdienen de nek om te draaien.

Dat staat ook inderdaad te gebeuren.
Al die niets opleverende aflaat-projecten die de belastingpot leegzuigen.
:Het gat inde hand moet gedicht worden! :regie: