PDA

Bekijk Volledige Versie : Merry Christmas , folks !



The Phoenix
24-12-10, 17:58
"Merry Christmas, folks :

Bron : Iran Press TV : :lol:

Eet , drink ...met mate !

Have fun : nice holidays !

John2
24-12-10, 18:21
Dank je jij en jou familie ook fijne dagen toegewenst.
En natuurlijk ook de rest van het forum een fijne dagen.

The Phoenix
24-12-10, 18:27
Dank je jij en jou familie ook fijne dagen toegewenst.
En natuurlijk ook de rest van het forum een fijne dagen.

that's the spirit , John 2 :

The same goes for u , ur family , loved ones ....
Thanks !

have fun !

Marsipulami
24-12-10, 19:03
YouTube - Silent night - Sinead O'Connor.

Slinger
24-12-10, 19:05
"Merry Christmas, folks :

Eet , drink ...met mate !

Have fun : nice holidays !

De geboorte van Jezus

[2] 1 In die tijd kondigde keizer Augustus een decreet af dat alle inwoners van het rijk zich moesten laten inschrijven. 2 Deze eerste volkstelling vond plaats tijdens het bewind van Quirinius over Syrië. 3 Iedereen ging op weg om zich te laten inschrijven, ieder naar de plaats waar hij vandaan kwam. 4 Jozef ging van de stad Nazaret in Galilea naar Judea, naar de stad van David die Betlehem heet, aangezien hij van David afstamde, 5 om zich te laten inschrijven samen met Maria, zijn aanstaande vrouw, die zwanger was. 6 Terwijl ze daar waren, brak de dag van haar bevalling aan, 7 en ze bracht een zoon ter wereld, haar eerstgeborene. Ze wikkelde hem in een doek en legde hem in een voederbak, omdat er voor hen geen plaats was in het nachtverblijf van de stad.

8 Niet ver daarvandaan brachten herders de nacht door in het veld, ze hielden de wacht bij hun kudde. 9 Opeens stond er een engel van de Heer bij hen en werden ze omgeven door het stralende licht van de Heer, zodat ze hevig schrokken. 10 De engel zei tegen hen: ‘Wees niet bang, want ik kom jullie goed nieuws brengen, dat het hele volk met grote vreugde zal vervullen: 11 vandaag is in de stad van David voor jullie een redder geboren. Hij is de messias, (2:11) de messias
– Zie de noot bij Matteüs 2:4. de Heer. 12 Dit zal voor jullie het teken zijn: jullie zullen een pasgeboren kind vinden dat in een doek gewikkeld in een voederbak ligt.’ 13 En plotseling voegde zich bij de engel een groot hemels leger dat God prees met de woorden:

14 ‘Eer aan God in de hoogste hemel
en vrede op aarde voor alle mensen die hij liefheeft.’ (2:14) en vrede op aarde voor alle mensen die hij liefheeft
– Andere handschriften lezen: ‘en vrede op aarde; hij vindt vreugde in de mensen’.

15 Toen de engelen waren teruggegaan naar de hemel, zeiden de herders tegen elkaar: ‘Laten we naar Betlehem gaan om met eigen ogen te zien wat er gebeurd is en wat de Heer ons bekend heeft gemaakt.’ 16 Ze gingen meteen op weg, en troffen Maria aan en Jozef en het kind dat in de voederbak lag. 17 Toen ze het kind zagen, vertelden ze wat hun over dat kind was gezegd. 18 Allen die het hoorden stonden verbaasd over wat de herders tegen hen zeiden, 19 maar Maria bewaarde al deze woorden in haar hart en bleef erover nadenken. 20 De herders gingen terug, terwijl ze God loofden en prezen om alles wat ze gehoord en gezien hadden, precies zoals het hun was gezegd.
21 Toen er acht dagen verstreken waren en hij besneden zou worden, kreeg hij de naam Jezus, die de engel had genoemd nog voordat hij in de schoot van zijn moeder was ontvangen.

(Lucas 2-2-12)

The Phoenix
24-12-10, 19:14
YouTube - Silent night - Sinead O'Connor. (http://www.youtube.com/watch?v=icVgL2DrHhg&feature=related)

thanks, man :

1 of my favourites : i love that great Irish singer lady : awesome :

"Nothing compares to u" is yet another great song of hers !

i saw her once on Oprah ; she suffers from a rare disease , the poor thing : let's hope she will be cured !

P.S.: haat haar maar niet vanwege het feit dat ze de foto van de eerder Paus had gescheurd on stage !

Merry christmas !

The Phoenix
24-12-10, 19:17
De geboorte van Jezus

[2] 1 In die tijd kondigde keizer Augustus een decreet af dat alle inwoners van het rijk zich moesten laten inschrijven. 2 Deze eerste volkstelling vond plaats tijdens het bewind van Quirinius over Syrië. 3 Iedereen ging op weg om zich te laten inschrijven, ieder naar de plaats waar hij vandaan kwam. 4 Jozef ging van de stad Nazaret in Galilea naar Judea, naar de stad van David die Betlehem heet, aangezien hij van David afstamde, 5 om zich te laten inschrijven samen met Maria, zijn aanstaande vrouw, die zwanger was. 6 Terwijl ze daar waren, brak de dag van haar bevalling aan, 7 en ze bracht een zoon ter wereld, haar eerstgeborene. Ze wikkelde hem in een doek en legde hem in een voederbak, omdat er voor hen geen plaats was in het nachtverblijf van de stad.

8 Niet ver daarvandaan brachten herders de nacht door in het veld, ze hielden de wacht bij hun kudde. 9 Opeens stond er een engel van de Heer bij hen en werden ze omgeven door het stralende licht van de Heer, zodat ze hevig schrokken. 10 De engel zei tegen hen: ‘Wees niet bang, want ik kom jullie goed nieuws brengen, dat het hele volk met grote vreugde zal vervullen: 11 vandaag is in de stad van David voor jullie een redder geboren. Hij is de messias, (2:11) de messias
– Zie de noot bij Matteüs 2:4. de Heer. 12 Dit zal voor jullie het teken zijn: jullie zullen een pasgeboren kind vinden dat in een doek gewikkeld in een voederbak ligt.’ 13 En plotseling voegde zich bij de engel een groot hemels leger dat God prees met de woorden:

14 ‘Eer aan God in de hoogste hemel
en vrede op aarde voor alle mensen die hij liefheeft.’ (2:14) en vrede op aarde voor alle mensen die hij liefheeft
– Andere handschriften lezen: ‘en vrede op aarde; hij vindt vreugde in de mensen’.

15 Toen de engelen waren teruggegaan naar de hemel, zeiden de herders tegen elkaar: ‘Laten we naar Betlehem gaan om met eigen ogen te zien wat er gebeurd is en wat de Heer ons bekend heeft gemaakt.’ 16 Ze gingen meteen op weg, en troffen Maria aan en Jozef en het kind dat in de voederbak lag. 17 Toen ze het kind zagen, vertelden ze wat hun over dat kind was gezegd. 18 Allen die het hoorden stonden verbaasd over wat de herders tegen hen zeiden, 19 maar Maria bewaarde al deze woorden in haar hart en bleef erover nadenken. 20 De herders gingen terug, terwijl ze God loofden en prezen om alles wat ze gehoord en gezien hadden, precies zoals het hun was gezegd.
21 Toen er acht dagen verstreken waren en hij besneden zou worden, kreeg hij de naam Jezus, die de engel had genoemd nog voordat hij in de schoot van zijn moeder was ontvangen.

(Lucas 2-2-12)

Ik zal maar niks er over gaan zeggen uit respect voor christmas als jullie feestdag dan !

we geloven in Jesus ook, dus !

Merry christmas !

Slinger
24-12-10, 19:24
Ik zal maar niks er over gaan zeggen uit respect voor christmas als jullie feestdag dan !

we geloven in Jesus ook, dus !

Merry christmas !

Salah, je stijgt gewoon boven je zelf uit.

:duim:

Ik hoop dat jij ook goede dagen hebt, op je eigen manier.

Marsipulami
24-12-10, 19:24
Ik zal maar niks er over gaan zeggen uit respect voor christmas als jullie feestdag dan !

we geloven in Jesus ook, dus !

Merry christmas !



SOERAT AAL 'IMRAAN

IN DE NAAM VAN GOD DE BARMHARTIGE ERBARMER

"Toen de engelen zeiden: 'O Marjam, God kondigt jou een woord van Hem aan, wiens naam zal zijn de masieh, 'Isa, de zoon van Marjam. Hij zal in het tegenwoordige leven en het hiernamaals in hoog aanzien staan en behoren tot hen die in de nabijheid van God zijn. In de wieg en als volwassene zal hij tot de mensen spreken en hij zal een van de rechtschapenen zijn.' Zij zei: 'Mijn Heer, hoe zou ik een kind krijgen, terwijl geen mens mij aangeraakt heeft.' Hij zei:'Zo is het. God schept wat Hij wil. Wanneer Hij iets beslist, dan zegt Hij er slechts tegen:'Wees!' en het is.' En Hij zal hem het boek, de Taura en de Indjiel onderwijzen."

Joesoef
24-12-10, 19:29
Voor dit weekend even bovenaan gezet. Fijne dagen :zwaai:

Olive Yao
24-12-10, 19:37
Aan alle forumleden, ongeacht gezindte en politiek kijk op de wereld : fijne dagen.

Het fijne van de kerstdagen vind ik dat het van die heerlijk stille dagen zijn.

The Phoenix
24-12-10, 19:38
=Slinger;4584921]Salah, je stijgt gewoon boven je zelf uit.

:duim:

!!!!!!!!!!!!!!!!

waaroom ?????:

Dit is de gewoonste zaak van de wereld : ik wens christenen & joden die ik ken al lang goede feestadagen : niets bijzonders dus :

& jawel : ik ken wel sommige christenen , joden als co_werkers ......had je nooit gedacht he !

vrijheid van geloof & respect voor niet _moslims : vooraal de mensen van het boek is al vanzelfsprekend in islam !

Ik geef toe dat ik geen respect had getoond voor het christendom, het jodendom .....May God forgive me :

ik had subtiel moeten wezen : maar deze forum haalt ook niet het beste uit mensen helaas :

Tja, het leven is al een eindloos groei_leer proces !


Ik hoop dat jij ook goede dagen hebt, op je eigen manier.

thanks : heb ik ook fijne dagen : maak je geen zorgen om me ! :lol:

wat bedoel je met "op je eigen manier " ??? :lol:

Slinger
24-12-10, 19:41
!!!!!!!!!!!!!!!!

waaroom ?????:

Dit is de gewoonste zaak van de wereld : ik wens christenen & joden die ik ken al lang goede feestadagen : niets bijzonders dus :

& jawel : ik ken wel sommige christenen , joden als co_werkers ......had je nooit gedacht he !

vrijheid van geloof & respect voor niet _moslims : vooraal de mensen van het boek is al vanzelfsprekend in islam !

Ik geef toe dat ik geen respect had getoond voor het christendom, het jodendom .....May God forgive me :

ik had subtiel moeten wezen : maar deze forum haalt ook niet het beste uit mensen helaas :

Tja, het leven is al een eindloos groei_leer proces !



thanks : heb ik ook fijne dagen : maak je geen zorgen om me ! :lol:

wat bedoel je met "op je eigen manier " ??? :lol:

Wat ben je wantrouwend?

Ik bedoel gewoon dat ik respecteer dat jij niet het christelijke kerstfeest viert, maar de dagen op een manier doorbrengt die bij jou passen.

The Phoenix
24-12-10, 19:43
SOERAT AAL 'IMRAAN

IN DE NAAM VAN GOD DE BARMHARTIGE ERBARMER

"Toen de engelen zeiden: 'O Marjam, God kondigt jou een woord van Hem aan, wiens naam zal zijn de masieh, 'Isa, de zoon van Marjam. Hij zal in het tegenwoordige leven en het hiernamaals in hoog aanzien staan en behoren tot hen die in de nabijheid van God zijn. In de wieg en als volwassene zal hij tot de mensen spreken en hij zal een van de rechtschapenen zijn.' Zij zei: 'Mijn Heer, hoe zou ik een kind krijgen, terwijl geen mens mij aangeraakt heeft.' Hij zei:'Zo is het. God schept wat Hij wil. Wanneer Hij iets beslist, dan zegt Hij er slechts tegen:'Wees!' en het is.' En Hij zal hem het boek, de Taura en de Indjiel onderwijzen."

nou :

Groot nobel Jesus geniet groot eerbied , respect , liefde ...van de kant van bewuste moslims ook trouwens : kan niet anders !

we geloven ook dat Jesus zal terug keren op aarde ....je weet het wel !

weet je wat ??? christenen staan juist het dichtst bij islam ...moet ik wel zeggen , al wil ik geen "uitsluitingspolitiek" bedrijven ... ...


Geniet er maar van , Mars !: the same goes for ur family , loved ones ...

The Phoenix
24-12-10, 19:50
Wat ben je wantrouwend?

Ik bedoel gewoon dat ik respecteer dat jij niet het christelijke kerstfeest viert, maar de dagen op een manier doorbrengt die bij jou passen.

:lol:

I was just teasing u, silly !

Enjoy ur holidays & christmas : a time to reflect , to love , to meditate ,to apply some auto_critics ,to forgive , to hope , ...... to have fun ......


Best wishes to u , to ur family , loved ones .....

Peace , justice & love is what i wish for this crazy intolerant violent world ! :zwaai:


P.S.: christelijk gedachte , denk ik :

Liefde kan wel haat verslaan soms ! : islamitische ook trouwens : we hebben juist veel gemeen met elkaar : de politiek & de rest laten dat niet zichtbaar ...

The Phoenix
24-12-10, 19:52
All the best , guys ! :zwaai:

John2
24-12-10, 20:09
Ik zal maar niks er over gaan zeggen uit respect voor christmas als jullie feestdag dan !

we geloven in Jesus ook, dus !

Merry christmas !

Een wonder op kerstnacht.

Marsipulami
24-12-10, 20:15
Voor dit weekend even bovenaan gezet. Fijne dagen :zwaai:

Volgens de nieuwste huisregel dienen topics zonder bronvermelding verwijderd te worden.

The Phoenix
24-12-10, 20:26
Volgens de nieuwste huisregel dienen topics zonder bronvermelding verwijderd te worden.

:lol: kijk boven :

Bron : Iran Press TV : :lol:

The Phoenix
24-12-10, 20:27
Een wonder op kerstnacht.

maybe :

see my signature here below :especially the part concerning the divine human spirit & ....miracles !

christians would agree with that part at least, i guess !

Joesoef
24-12-10, 20:32
Volgens de nieuwste huisregel dienen topics zonder bronvermelding verwijderd te worden.

Er staat dat topics verwijdert kunnen worden indien geen bronvermelding, bron staat trouwens paar reply's verderop.

Fijne dagen mars :zwaai:

Marsipulami
24-12-10, 20:35
:lol: kijk boven :

Bron : Iran Press TV : :lol:

OK, dan is het in orde.



The full text of the Christmas message from Iran's president, Mahmoud Ahmadinejad

YouTube - Christmas Speech Ahmadinejad Channel 4

"In the Name of God the Compassionate, the Merciful.

"Upon the anniversary of the birth of Jesus, Son of Mary, the Word of God, the Messenger of mercy, I would like to congratulate the followers of Abrahamic faiths, especially the followers of Jesus Christ, and the people of Britain.

"The Almighty created the universe for human beings and human beings for Himself.

"He created every human being with the ability to reach the heights of perfection. He called on man to make every effort to live a good life in this world and to work to achieve his everlasting life.

"On this difficult and challenging journey of man from dust to the divine, He did not leave humanity to its own devices. He chose from those He created the most excellent as His Prophets to guide humanity.

"All Prophets called for the worship of God, for love and brotherhood, for the establishment of justice and for love in human society. Jesus, the Son of Mary, is the standard-bearer of justice, of love for our fellow human beings, of the fight against tyranny, discrimination and injustice.

"All the problems that have bedevilled humanity throughout the ages came about because humanity followed an evil path and disregarded the message of the Prophets.

"Now as human society faces a myriad of problems and a succession of complex crises, the root causes can be found in humanity's rejection of that message, in particular the indifference of some governments and powers towards the teachings of the divine Prophets, especially those of Jesus Christ.

"The crises in society, the family, morality, politics, security and the economy which have made life hard for humanity and continue to put great pressure on all nations have come about because the Prophets have been forgotten, the Almighty has been forgotten and some leaders are estranged from God.

"If Christ were on earth today, undoubtedly He would stand with the people in opposition to bullying, ill-tempered and expansionist powers.

"If Christ were on earth today, undoubtedly He would hoist the banner of justice and love for humanity to oppose warmongers, occupiers, terrorists and bullies the world over.

"If Christ were on earth today, undoubtedly He would fight against the tyrannical policies of prevailing global economic and political systems, as He did in His lifetime.

"The solution to today's problems is a return to the call of the divine Prophets. The solution to these crises is to follow the Prophets - they were sent by the Almighty for the good of humanity.

"Today, the general will of nations is calling for fundamental change. This is now taking place. Demands for change, demands for transformation, demands for a return to human values are fast becoming the foremost demands of the nations of the world.

"The response to these demands must be real and true. The prerequisite to this change is a change in goals, intentions and directions. If tyrannical goals are repackaged in an attractive and deceptive package and imposed on nations again, the people, awakened, will stand up against them.

"Fortunately, today, as crises and despair multiply, a wave of hope is gathering momentum. Hope for a brighter future and hope for the establishment of justice, hope for real peace, hope for finding virtuous and pious rulers who love the people and want to serve them – and this is what the Almighty has promised.

"We believe Jesus Christ will return, together with one of the children of the revered Messenger of Islam and will lead the world to love, brotherhood and justice.

"The responsibility of all followers of Christ and Abrahamic faiths is to prepare the way for the fulfilment of this divine promise and the arrival of that joyful, shining and wonderful age.

"I hope that the collective will of nations will unite in the not too distant future and with the grace of the Almighty Lord, that shining age will come to rule the earth.

"Once again, I congratulate one and all on the anniversary of the birth of Jesus Christ. I pray for the New Year to be a year of happiness, prosperity, peace and brotherhood for humanity. I wish you every success and happiness."

The full text of a Christmas message from Iran's president, Mahmoud Ahmadinejad | World news | guardian.co.uk (http://www.guardian.co.uk/world/2008/dec/25/ahmadinejad-christmas-message)

The Phoenix
24-12-10, 20:51
OK, dan is het in orde.



The full text of the Christmas message from Iran's president, Mahmoud Ahmadinejad

YouTube - Christmas Speech Ahmadinejad Channel 4 (http://www.youtube.com/watch?v=9zWSi0tSY9g&feature=related)

"In the Name of God the Compassionate, the Merciful.

"Upon the anniversary of the birth of Jesus, Son of Mary, the Word of God, the Messenger of mercy, I would like to congratulate the followers of Abrahamic faiths, especially the followers of Jesus Christ, and the people of Britain.

"The Almighty created the universe for human beings and human beings for Himself.

"He created every human being with the ability to reach the heights of perfection. He called on man to make every effort to live a good life in this world and to work to achieve his everlasting life.

"On this difficult and challenging journey of man from dust to the divine, He did not leave humanity to its own devices. He chose from those He created the most excellent as His Prophets to guide humanity.

"All Prophets called for the worship of God, for love and brotherhood, for the establishment of justice and for love in human society. Jesus, the Son of Mary, is the standard-bearer of justice, of love for our fellow human beings, of the fight against tyranny, discrimination and injustice.

"All the problems that have bedevilled humanity throughout the ages came about because humanity followed an evil path and disregarded the message of the Prophets.

"Now as human society faces a myriad of problems and a succession of complex crises, the root causes can be found in humanity's rejection of that message, in particular the indifference of some governments and powers towards the teachings of the divine Prophets, especially those of Jesus Christ.

"The crises in society, the family, morality, politics, security and the economy which have made life hard for humanity and continue to put great pressure on all nations have come about because the Prophets have been forgotten, the Almighty has been forgotten and some leaders are estranged from God.

"If Christ were on earth today, undoubtedly He would stand with the people in opposition to bullying, ill-tempered and expansionist powers.

"If Christ were on earth today, undoubtedly He would hoist the banner of justice and love for humanity to oppose warmongers, occupiers, terrorists and bullies the world over.

"If Christ were on earth today, undoubtedly He would fight against the tyrannical policies of prevailing global economic and political systems, as He did in His lifetime.

"The solution to today's problems is a return to the call of the divine Prophets. The solution to these crises is to follow the Prophets - they were sent by the Almighty for the good of humanity.

"Today, the general will of nations is calling for fundamental change. This is now taking place. Demands for change, demands for transformation, demands for a return to human values are fast becoming the foremost demands of the nations of the world.

"The response to these demands must be real and true. The prerequisite to this change is a change in goals, intentions and directions. If tyrannical goals are repackaged in an attractive and deceptive package and imposed on nations again, the people, awakened, will stand up against them.

"Fortunately, today, as crises and despair multiply, a wave of hope is gathering momentum. Hope for a brighter future and hope for the establishment of justice, hope for real peace, hope for finding virtuous and pious rulers who love the people and want to serve them – and this is what the Almighty has promised.

"We believe Jesus Christ will return, together with one of the children of the revered Messenger of Islam and will lead the world to love, brotherhood and justice.

"The responsibility of all followers of Christ and Abrahamic faiths is to prepare the way for the fulfilment of this divine promise and the arrival of that joyful, shining and wonderful age.

"I hope that the collective will of nations will unite in the not too distant future and with the grace of the Almighty Lord, that shining age will come to rule the earth.

"Once again, I congratulate one and all on the anniversary of the birth of Jesus Christ. I pray for the New Year to be a year of happiness, prosperity, peace and brotherhood for humanity. I wish you every success and happiness."

The full text of a Christmas message from Iran's president, Mahmoud Ahmadinejad | World news | guardian.co.uk (http://www.guardian.co.uk/world/2008/dec/25/ahmadinejad-christmas-message)

Nice :

Let's hope Jesus will come back on Earth while we are still alive to save us from evil within & outside of ourselves .......

Eke
24-12-10, 20:53
http://www.youtube.com/watch?v=0F--d9HYiPY










Zo zie je maar weer....'t kan verkeren :)

Fijne kerstdagen, Eke

reallife
24-12-10, 22:48
Fijne dagen mensen.

fisherman1969
25-12-10, 00:12
Fijne dagen voor alle mensen in wel behagen .

grtjs
fisherman

knuppeltje
25-12-10, 09:35
[SIZE="3"][B][B]Eet , drink ...met mate !

Have fun : nice holidays !

Jij kent blijkbaar mijn maten niet.

Verder, van het zelfde veel voor u.

Bart.NL
25-12-10, 10:00
Misschien een goed idee om deze instelling wat langer vast te houden dan twee dagen.

John2
25-12-10, 10:09
Misschien een goed idee om deze instelling wat langer vast te houden dan twee dagen.
Wees blij dat wij hier in rust en vrede kunnen leven, gezien de mail die ik net kreeg zijn er op diverse plaatsen in de wereld de hel losgebroken.
En dan is twee dagen al heel lang gezien de haat op de wereld.

Bart.NL
25-12-10, 10:15
gezien de mail die ik net kreeg zijn er op diverse plaatsen in de wereld de hel losgebroken.

Wij kunnen daar niet veel aan doen.

knuppeltje
25-12-10, 10:20
De geboorte van Jezus

Getver, denk je met deze ingesneeuwde vries-dagen eens lekker bij de open haard te kunnen genieten van wild en wijn met de hele familie, komt er weer iemand met een belegen sprookje, dat al zoveel ellende in de wereld heeft teweeggebracht, hier de sfeer helemaal zitten te verpesten. :schok:

John2
25-12-10, 10:26
Wij kunnen daar niet veel aan doen.

Nee direct niet, maar indirect zouden we als burgers veel invloed kunnen uitoefenen, indien de neuzen de zelfde kant opstaan en we de mensen belangrijke vinden dan macht en geld.
Maar wens jou en jou familie en vrienden fijne en vredige dagen.

Bart.NL
25-12-10, 10:41
Nee direct niet, maar indirect zouden we als burgers veel invloed kunnen uitoefenen, indien de neuzen de zelfde kant opstaan en we de mensen belangrijke vinden dan macht en geld.
Maar wens jou en jou familie en vrienden fijne en vredige dagen.

Ik wens jou en iedereen het beste toe. Helaas is goede wil alleen niet voldoende om vrede te krijgen.

John2
25-12-10, 10:54
Ik wens jou en iedereen het beste toe. Helaas is goede wil alleen niet voldoende om vrede te krijgen.
Nee inderdaad, maar voor Sneek en Hengelo zijn we op de goede weg. :engel:

Slinger
25-12-10, 13:26
Getver, denk je met deze ingesneeuwde vries-dagen eens lekker bij de open haard te kunnen genieten van wild en wijn met de hele familie, komt er weer iemand met een belegen sprookje, dat al zoveel ellende in de wereld heeft teweeggebracht, hier de sfeer helemaal zitten te verpesten. :schok:

Ja, het komt steeds weer terug. Maar ja, wat wil je met kerst?

Marsipulami
25-12-10, 14:15
Getver, denk je met deze ingesneeuwde vries-dagen eens lekker bij de open haard te kunnen genieten van wild en wijn met de hele familie, komt er weer iemand met een belegen sprookje, dat al zoveel ellende in de wereld heeft teweeggebracht, hier de sfeer helemaal zitten te verpesten. :schok:


Open haard is hoogst milieuonvriendelijk.

knuppeltje
25-12-10, 16:56
Open haard is hoogst milieuonvriendelijk.

Zeikerd!

The Alchemist
25-12-10, 18:29
Wij kunnen daar niet veel aan doen.

Precies :

maar :

er is er altijd een soortgelijk maar :

men kan wel wat doen , al is het maar weinig via civil societies, mensen rechten organisaties, via milieu organisaties zoals Green peace ...via humanitaire acties zoals die van de Gaza flotilla , zoals die van ander huamnitaire hulp ....zoals medecins sans frontieres ...

we leven inderdaad in een uiterst gek gewelddadig intolerant wereld , maar men moet niet de passieve toeschouwer blijven spelen ...

als men niets zou doen , dan zouden al die gewelddadigheden , intoleranties ..naar hier worden geexporteerd met alle gevolgen van dien :

zie de "butterfly effect ", "theory of chaos " of science of complexity:

we zijn allemaal interconnected : wat gebeurt elders kan wel effecten op ons allemaal hebben ...

men zou kunnen denken dat hoe meer vooruitgang , hoe meer vrede, tolerantie , liefde , altruisme ...blijkt niet het geval te zijn helaas :

men lijkt wel "terug" te evolueren ....


By the way :
*

Peace , justice , love ...is what i wish for this insane intolerant violent world indeed :

fact is : a peaceful world remains an utopia , unfortunately enough !

let's wait for some genuises to come up with some real soultions : which i doubt seriously , considering the very nature of human nature :

I think, personally , that the return of Jesus on earth would be THE solution :

let's hope that would happen during our own lifetimes .....

Let's hope so, let's not despair , because despair is the last refuge of the ego !

All the best , guys !

Curieus
25-12-10, 18:41
Jij kent blijkbaar mijn maten niet.

Verder, van het zelfde veel voor u.

Thanks !

Ben je ook zo'n zuiplap ??? :lol:

I was a feast & party monster :

U coudn't beat me when i used to drink : all my friends , realtives , family ....couldn't believe i could drink so much & remain standing on my feet :

sometimes remaining awake & keeping on partying for more than 24 hrs non_stop : my record was a full 48 hrs non-stop with no sleep whatsoever :

i was a "champion" in that : but i am sober now all this time , thank God :

I give u just 1 advice : be very careful with alcohol : it's a real destructive irresistible attractive devil :lol: that destroys more than ur own health ...

never play with alcohol or drugs ...u can't beat them !


Proost ! :cola:

ELdorado
25-12-10, 18:47
Wees blij dat wij hier in rust en vrede kunnen leven, gezien de mail die ik net kreeg zijn er op diverse plaatsen in de wereld de hel losgebroken.
En dan is twee dagen al heel lang gezien de haat op de wereld.

The latest "scientific" developments show that the whole planet : mother Earth itself might be alive , that we are all connected via our bad & good energies : that the individual good energy of love for example when multiplied by that of a certain number of people can become powerful exponentially & trigger some good energy around the world :

Good energy & love can beat hate & bad energy ....

by the way :

Individualistic selfish rational liberal ethics : kantian, contractarianist, utilitarianist or the ethics of the market that had been invading the whole planet can't be the solution :

they gotta be combined with feeling, love , solidarity , care ; compassion, empathy ..they lack :

post_modernistic neo_feminism's ethics of care for example do just that = combine rational liberal ethics with the ethics of care : inspired as they are by Oriental holism :

see " Ethics of care : personal, political, global" by Virginia Held !

Marsipulami
25-12-10, 23:23
Zeikerd!

Als Nederland overstroomt als gevolg van de opwarming van het klimaat is het jouw schuld.

knuppeltje
26-12-10, 09:01
Als Nederland overstroomt als gevolg van de opwarming van het klimaat is het jouw schuld.

Ik zit minstens 5m boven de huidige zeespiegel. :cool:

Slinger
26-12-10, 10:29
Ik zit minstens 5m boven de huidige zeespiegel. :cool:

What goes up, must come down.

knuppeltje
26-12-10, 10:34
What goes up, must come down.

Zo gaat dat meestal.

The Phoenix
26-12-10, 12:06
Christian folks :

If only u would use ur heart's intelligence , u would find out that :

materialism, atheism, humanism, secularism, liberalism, socialism, communism, Marxism...are in fact just degenerate forms of christianity, to some extent at least = Earthly degenerate forms of christanity :




Christianity is therefore superior to the above mentioned degenerate forms of christianity !

P.S.: Hearts 's intelligence is the highest form of intelligence : staat meestaal boven de cognitieve in geval van gezond verstand daarbij !

Note : The iconic symbolic powerful image od Jesus keeps shaping the western , muslim & christian conscience, consciousness, sub_consciousness .....= deeply rooted in the collective memories , in the collective consciousness & subconsciousness of people .....

The Phoenix
26-12-10, 18:22
!!!!!!!!!!!!!!!!!!