PDA

Bekijk Volledige Versie : Pakistan suicide bombing kills dozens



mark61
25-12-10, 15:15
Pakistan suicide bombing kills dozens

A female suicide bomber has killed at least 43 people in an attack on a large crowd receiving aid in north-west Pakistan, officials say.

The blast took place in the town of Khar in the Bajaur region, in tribal areas close to the Afghan border - a Taliban and al-Qaeda stronghold.

People displaced by fighting had been getting food at a distribution centre.

Reports say at least another 100 people were injured and there are fears the death toll could rise.

The attack came as Pakistan's military took action against militants in Mohmand, an adjacent tribal region, killing an estimated 40 rebels.

'Safe' area

Saturday's bombing in Bajaur was the latest in a string of recent attacks in Pakistan's north-west.

Pakistan's Taliban said they were responsible for the attack on the distribution centre, which is used by the World Food Programme and other aid agencies.

Those in the crowd were displaced members of the Salarzai tribe, which has supported the army's operations against the Taliban.

Claiming responsibility, a Taliban spokesman said the rebels had targeted the local people because of their support for the Pakistani military.

...

BBC News - Pakistan suicide bombing kills dozens (http://www.bbc.co.uk/news/world-south-asia-12078248)

Wat dacht die vrouw? Wie dit nog moslims wil noemen...

Joesoef
25-12-10, 15:36
Zag gisteren een docu over de tot de dood veroordeelde pakistaanse vrouw ivm beledigen moslims/ profeet. De manier waarop deze man sprak over het ombrengen van iemand omdat zij iets gezegd zou hebben was merkwaardig, alsof het een andere planeet betrof.

Sjarlus
25-12-10, 16:15
[...]Wie dit nog moslims wil noemen...
Waarom niet? Zijn moslims voor jou een beter soort mensen die dankzij de invloed van de Islam dit soort dingen per definitie niet doen? Een andere verklaring kan ik niet verzinnen.

Sjarlus
25-12-10, 16:20
Zag gisteren een docu over de tot de dood veroordeelde pakistaanse vrouw ivm beledigen moslims/ profeet. De manier waarop deze man sprak over het ombrengen van iemand omdat zij iets gezegd zou hebben was merkwaardig, alsof het een andere planeet betrof.
De cultuur die de Islam heeft voortgebracht heeft net zoveel gemeen met ons als een buitenaardse beschaving.

Joesoef
25-12-10, 16:36
De cultuur die de Islam heeft voortgebracht heeft net zoveel gemeen met ons als een buitenaardse beschaving.

De cultuur, en die is hoe?

knuppeltje
25-12-10, 17:02
Geloof waarin dan ook - of niet, zolang er in die landen niet een behoorlijk leefbaar bestaan voor de bewoners is, maar een hel op aarde, blijf je grote kans op herhaling van dit soort gekte houden.

Slinger
25-12-10, 17:09
Geloof waarin dan ook - of niet, zolang er in die landen niet een behoorlijk leefbaar bestaan voor de bewoners is, maar een hel op aarde, blijf je grote kans op herhaling van dit soort gekte houden.

Die redenering is al lang achterhaald. De plegers van 9/11 waren allemaal goed opgeleide jonge mannen met een middenklasseachtergrond.

Bovendien, hoe verklaar je dan dat er op aarde grote gebieden bestaan waar de mensen het minstens even slecht hebben en waar nooit een zelfmoordaanslag voor komt?

Abu_Hurayrah
25-12-10, 17:12
Die redenering is al lang achterhaald. De plegers van 9/11 waren allemaal goed opgeleide jonge mannen met een middenklasseachtergrond.

Bovendien, hoe verklaar je dan dat er op aarde grote gebieden bestaan waar de mensen het minstens even slecht hebben en waar nooit een zelfmoordaanslag voor komt?

Dat is een leuke vraag, maar ik heb een leukere vraag voor je. Waarom bestond al-Qaida pas toen de Westerse wereld zich tegen Afghanistan ging verenigen?

knuppeltje
25-12-10, 17:24
Die redenering is al lang achterhaald. De plegers van 9/11 waren allemaal goed opgeleide jonge mannen met een middenklasseachtergrond.

Bovendien, hoe verklaar je dan dat er op aarde grote gebieden bestaan waar de mensen het minstens even slecht hebben en waar nooit een zelfmoordaanslag voor komt?

Die heb ik er in een islamitisch land veel gezien, maar ze zaten vaak zonder vaste en redelijk betaalde baan en waren uiterst gefrustreerd. Bovendien zijn veel islamitische landen compleet politiestaten, niemand daar buiten de mensen hoog in het systeem heeft er een menswaardig leven, en vrijheid is er niet.
Hoog opgeleide en tevens zeer gefrustreerde mensen binnen dergelijke systemen zijn juist het gevaarlijkste voor de buitenwereld.

Die hebben het daar heel anders slecht. Maar het systeem zit daar heel anders in elkaar. De onderdrukking van bovenaf is daar heel anders, volgens mij niet te vergelijken.

rbn
25-12-10, 17:33
Die redenering is al lang achterhaald. De plegers van 9/11 waren allemaal goed opgeleide jonge mannen met een middenklasseachtergrond.



die redenering is geenzins achterhaald.. de taliban komt er openlijk voor uit dat ze in pakistan martelaren recruteren onder de armste delen vd bevolking..

wist trouwens niet dat ze ook vrouwen dit soort opdrachten gaven..

Tomas
25-12-10, 18:50
die redenering is geenzins achterhaald.. de taliban komt er openlijk voor uit dat ze in pakistan martelaren recruteren onder de armste delen vd bevolking..

wist trouwens niet dat ze ook vrouwen dit soort opdrachten gaven..

Ben het wel met Slingert eens in dit geval. Dit ene geval. De vraag blijft: waarom bestaat er zoiets als de Taliban met dit soort doelstellingen. Grote delen van deze wereld zijn veel en veel armer. Alhoewel dat lastig is te meten: Ik heb mensen gezien die weinig tot niks hebben, in gebieden waar weinig tot niks is, maar meer schik in het leven hebben dan menig pvv stemmer.

Tomas
25-12-10, 18:51
Dat is een leuke vraag, maar ik heb een leukere vraag voor je. Waarom bestond al-Qaida pas toen de Westerse wereld zich tegen Afghanistan ging verenigen?

Dat wat we doorgaans versimpliseren met de term Al-Qaida bestaat al veel en veel langer. De naam is pas 11 september (rings a bell?) verzonnen voor dit soort vreemde vage organisaties.

Abu_Hurayrah
25-12-10, 18:57
Dat wat we doorgaans versimpliseren met de term Al-Qaida bestaat al veel en veel langer. De naam is pas 11 september (rings a bell?) verzonnen voor dit soort vreemde vage organisaties.

Saudis do not have a leading role in Al-Qaeda: Ex-militant - Arab News (http://arabnews.com/saudiarabia/article221145.ece)

The Phoenix
25-12-10, 19:08
Waarom niet? Zijn moslims voor jou een beter soort mensen die dankzij de invloed van de Islam dit soort dingen per definitie niet doen? Een andere verklaring kan ik niet verzinnen.

Dit is wel de tijd van moslims ' ondergang die te wijten is /was aan het feit dat moslims islam hadden veraaden/veraaden op allerlei manieren : historie had bewezen dat wanneer moslims islam als zodanig echt omarmen & praktiseren zoals het hoort , dan worden ze wel veel beter mensen : ieder mens kan dat worden wanneer men moslim zou worden in die zin althans !




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjarlus
De cultuur die de Islam heeft voortgebracht heeft net zoveel gemeen met ons als een buitenaardse beschaving.

First of all : islam is geen cultuur :

& alle moslim culturen tegenwoordig hebben zo weinig te maken met islam als zodanig :

zie hoe zelfs islam wordt misbruikt tegenwoordig door al die "moslim" dictaturen voor politiek & voor ander down -to_earth doeleinden actief gesteund daarin door het "democratisch" westen tegen de wil & belangen van de moslim volkeren !


Bovendien : je hebt echt geen idee wat had islam betekend /betekent & zal betekenen voor de heel mensheid tot het einde van de tijd :

zie hoe islam was de eerste ooit in de historie van de mensheid die al die gelijkheid _gelijkwaardigheid beginselen, vrijheden , normen & waarden had verkondigd de mensheid had nooit gekend eerder in de islamistisch zin althans zoals :mensen rechten, vrijheid, individueel vrijheid, religieus tolerantie, tolerantie, Godsdienst verdraagzaamheid .......nogmaals : in de islamsitisch zin althans :

This materialistic west without a soul had just turned those original islamic equality principles, freedoms , norms & values into secular materialistic ones : not even original !

Even that direct city_states old Greek "democracy" never knew those values , norms, equality principles expanded to all humanity because it was just an exclusive racist local cultural ..."democracy "


Further more : an understatement :

see how modern science itself had thanked its very existence to muslims (in the form of those experimental empirical grounds of modern science ) thanks to that islamic experience , practice , work, constant search ...that elevates the use of reason, experience, practice, constant search , the seeking of knowledge in the broader sense ...to the evel of religious duties , to the level of worship of God :

in de zin van : hoe meer geloof +werk, kennis, eravring, praktijk, cosntant zoektocht .....hoe dichter bij islam & dus bij God :

true science is therefore a worship of God when it's liberated from materialism as an ideology & from its mechanical materialistic paradigms like that materialistic mechanicla "newtonian _cartesian" paradigm .....

Besides:

as materialistic modern philosophy can feed back science & vice versa in the form of the philosophy of science , idem dito for buddhism, hinduislm, taoism ...in relation to science & vice versa, so can islam do that too in relation to science & vice versa : like no other !

P.S.: Even modern civilization itself would not have existed without islam & muslims :
*

www.1001inventions.com

www.muslimheritage.com

Pizzaman
25-12-10, 19:26
Ik kan niet snappen wat figuren die een dergelijk ideaal aanhangen, hier te lande te zoeken hebben.
Nog minder snap ik waarom sommige halve garen ze blijven verdedigen ook nog.

Wat mij betreft, mensen die dergelijke neigingen vertonen in een Hercules en droppen.
Boven de sahara, en al dan niet met parachute.

The Phoenix
25-12-10, 19:51
=Slinger;4585908]Die redenering is al lang achterhaald. De plegers van 9/11 waren allemaal goed opgeleide jonge mannen met een middenklasseachtergrond.

De 9/11 is een zeer controversieel & dubieus zaak : stinkt van alle kanten !





Bovendien, hoe verklaar je dan dat er op aarde grote gebieden bestaan waar de mensen het minstens even slecht hebben en waar nooit een zelfmoordaanslag voor komt?

zie de voormalig Sri Lankese tamils .....zie wie de kamikaze of zelfmoord oorlogsvoering had uitgevonden : Japan tijdens de W 2de oorlog !

zie wie was de eerste ooit & laatste tot nu toe dat had atomisch bomen op JaPan gedropd ...

P.S.: muslim "terrorism" was a product of & a reaction to western imperialism, neo_imperialism, western injustices, oppressions, agressions ...

muslim "terrorism" is nothing compared to western & israeli state's terrorism ....

The Phoenix
25-12-10, 19:52
=Slinger;4585908]Die redenering is al lang achterhaald. De plegers van 9/11 waren allemaal goed opgeleide jonge mannen met een middenklasseachtergrond.

De 9/11 is een zeer controversieel & dubieus zaak : stinkt van alle kanten !





Bovendien, hoe verklaar je dan dat er op aarde grote gebieden bestaan waar de mensen het minstens even slecht hebben en waar nooit een zelfmoordaanslag voor komt?

zie de voormalig Sri Lankese tamils .....zie wie de kamikaze of zelfmoord oorlogsvoering had uitgevonden : Japan tijdens de W 2de oorlog !

zie wie was de eerste ooit & laatste tot nu toe dat had atomisch bomen op JaPan gedropd ...

P.S.: muslim "terrorism" was a product of & a reaction to western imperialism, neo_imperialism, western injustices, oppressions, agressions ...

muslim "terrorism " as a desperate wapen of the underdogs : some muslims vs the imperialistic west : a kindda David vs Goliath !

muslim "terrorism" is nothing compared to western & israeli state's terrorism ....

The Phoenix
25-12-10, 19:54
Pakistan suicide bombing kills dozens

A female suicide bomber has killed at least 43 people in an attack on a large crowd receiving aid in north-west Pakistan, officials say.

The blast took place in the town of Khar in the Bajaur region, in tribal areas close to the Afghan border - a Taliban and al-Qaeda stronghold.

People displaced by fighting had been getting food at a distribution centre.

Reports say at least another 100 people were injured and there are fears the death toll could rise.

The attack came as Pakistan's military took action against militants in Mohmand, an adjacent tribal region, killing an estimated 40 rebels.

'Safe' area

Saturday's bombing in Bajaur was the latest in a string of recent attacks in Pakistan's north-west.

Pakistan's Taliban said they were responsible for the attack on the distribution centre, which is used by the World Food Programme and other aid agencies.

Those in the crowd were displaced members of the Salarzai tribe, which has supported the army's operations against the Taliban.

Claiming responsibility, a Taliban spokesman said the rebels had targeted the local people because of their support for the Pakistani military.

...

BBC News - Pakistan suicide bombing kills dozens (http://www.bbc.co.uk/news/world-south-asia-12078248)

Wat dacht die vrouw? Wie dit nog moslims wil noemen...


Triest & walgelijk : streng af te keuren natuurlijk !

rbn
25-12-10, 19:56
Ik kan niet snappen wat figuren die een dergelijk ideaal aanhangen, hier te lande te zoeken hebben.
Nog minder snap ik waarom sommige halve garen ze blijven verdedigen ook nog.

Wat mij betreft, mensen die dergelijke neigingen vertonen in een Hercules en droppen.
Boven de sahara, en al dan niet met parachute.


voorstanders vd taliban mogen wat jou betreft, dood of levend, gedeporteerd worden in de sahara.. wauw.. prachtig zoveel tolerantie tijdens kerst.. :duim:

The Phoenix
25-12-10, 20:01
Dat wat we doorgaans versimpliseren met de term Al-Qaida bestaat al veel en veel langer. De naam is pas 11 september (rings a bell?) verzonnen voor dit soort vreemde vage organisaties.

Oorspronkelijk Yemeni Ibn Laden was eerst tegen die achterlijk SA absoluut monarchie ,werd ie verbanen & diens Saudisch burgerschap ontnomen als gevolg , daarna ging ie naar Sudan om humanitaire help te verlenen ook via het bouwen van wegen, ziekenhuizen .....als architect militant & als uiterst rijk persoon :

Dan ging ie later naar Afghanistan om te gan strijden tegen de Soiviet bezetting daar :

Al Qiada werd pas opgericht als reactie op de VS aanwezigheid in de golf regio ....

The Phoenix
25-12-10, 20:04
Ik kan niet snappen wat figuren die een dergelijk ideaal aanhangen, hier te lande te zoeken hebben.
Nog minder snap ik waarom sommige halve garen ze blijven verdedigen ook nog.

Wat mij betreft, mensen die dergelijke neigingen vertonen in een Hercules en droppen.
Boven de sahara, en al dan niet met parachute.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



That's what the nazis thought in relation to European resistances , remember :

Do u think people should welcome invaders & imperialists with flowers ???

Resistance in all forms & shapes , including the armed resistance are internationally recognized human rights , against any kindda occupation, injustices, oppressions ......

that what Taliban & all other resistance movements throughout history had done, including the European resistances against nazism & fascism for example during the second world war ...

see the previous IRA , The Spanish ETA ......the legetimate palestinian resistances against the israeli occupation : Hamas, Jihad .......the lebaneze one : Hizbollah ....

rbn
25-12-10, 20:32
Al Qiada werd pas opgericht als reactie op de VS aanwezigheid in de golf regio ....

al-qaidah bestond toen al..

hij ging eerst naar pakistan om daar hulp te verlenen aan de afghaanse moedjahiedien die tegen de sovjets vochten.. eind jaren 80 ging 'ie zelf naar afghanistan om er te vechten tegen de sovjets onder de naam al-qaidah.. dat was het begin van al-qaidah..

Eke
25-12-10, 23:07
Hatert, (zelfmoord)terrorisme is geen verlengstuk van de Islam.
Ben je het daarmee eens ?

Het is een goedkope manier van doelen treffen en deze zelfmoordterroristen geloven sterk in een beloning na hun dood voor hun daad van vernietiging..
In principe zou je elk Geloof met een "beloofd-prettig-leven-na-de-zelfmoord" kunnen koppelen aan deze manier van strijden.

Maar het staat heeeeel ver weg -evenals bv. bombardementen-van het oorspronkelijke vechten : strijder tegen strijder.Kain tegen Abel, bij wijze van spreken.
De gewone gemeenschap bleef buiten het strijdgewoel.

Nu is het zover gekomen dat een vrouw(moeder ?) zichzelf opblaast temidden van slachtoffers van de watersnoodramp die voedsel uitgereikt krijgen.
Die vrouw heeft geen enkel kontakt meer met haar normale gevoelens van empathie, mededogen. Je hart zou zich omdraaien in je lijf als je die ellende ziet als je in die rij staat.. Maar zij doet er nog een schepje bovenop.

Het gaat me niet om haar...ik zie haar ook als slachtoffer van een verziekt oorlogssysteem..blijkbaar kunnen we al heel lang niet meer gewoon ruzie maken als groepen mensen en daarna weer verzoenen. Het wordt zieker en zieker. Terwijl er kennis is om te de-escaleren.

Sjarlus
25-12-10, 23:46
De cultuur die de Islam heeft voortgebracht heeft net zoveel gemeen met ons als een buitenaardse beschaving.De cultuur, en die is hoe?
Achterlijk. Nee da's flauw. Ik noem enkele voor mij in het oog springende verschilpunten.
Slavernij is normaal en staat niet ter discussie, tot in het absurde doorgetrokken xenofobie, idem minachting jegens andersdenkenden, de daaruit volgende omgang met andersdenkenden, de verhouding tussen de seksen, voor ons bizarre zeden en gebruiken. Stel dat jij als observator een paar weken in het Arabië van de profeet zou kunnen vertoeven, zou kunnen zien hoe ze daar leefden en kunnen horen hoe ze toen dachten en praatten... Ik stel mij een extra mallotige Monty Python film voor.
Het is een beetje kip-ei. Koran en overleveringen geven een beeld van de cultuur waaruit ze ontstaan zijn, tenzij men gelooft dat ze door tussenkomst van een Heer der Werelden zijn geopenbaard. Geloof jij dat?

fisherman1969
25-12-10, 23:49
De 9/11 is een zeer controversieel & dubieus zaak : stinkt van alle kanten !






zie de voormalig Sri Lankese tamils .....zie wie de kamikaze of zelfmoord oorlogsvoering had uitgevonden : Japan tijdens de W 2de oorlog !

zie wie was de eerste ooit & laatste tot nu toe dat had atomisch bomen op JaPan gedropd ...

P.S.: muslim "terrorism" was a product of & a reaction to western imperialism, neo_imperialism, western injustices, oppressions, agressions ...

muslim "terrorism" is nothing compared to western & israeli state's terrorism ....

Kamikaze *) of te wel zelfmoord heeft altijd een achtergrond en dat is het ,,LEVEN,, niets waardig te noemen in het belang van (oorlog vaderland of het geloof ) zie de eerste Christenen die stierven in de arena,s ter vermaking van het volk of als levende fakkels zingend de dood te gemoed alleen om te bewijzen dat er iets hogers was als het ,,LEVEN ,,.
Deze stakkers geloven alle maal dat ze op de een of andere manier BELOOND WORDEN MET IETS GODDELIJKS of het nu 40 maagden of het paradijs is of een plaats naast God in de hemel is,doet er niet toe !
Feit is dat ze allemaal sterven omdat ze denken dat ze beloond worden.
Feit is ook dat ze allemaal denken dat hun GELOOF het waard is om er voor te streven ,op zich niet erg maar neem niet zoveel onschuldigen mee die ook door GOD geschapen zijn om te leven.

Het is voor mij ook onbegrijpelijk dat zelf mensen die beweren het zelfde geloof te hebben zoals ISLAM **)elkaar naar het leven staan en erger zoveel mogelijk onschuldigen doden van hun eigen geloof en dan nog denken dat ze het GOED doen !
*) goddelijke wind
Er blijf voor de Amerikanen geen andere keus alleen een wapen die ook hun GOD( de KEIZER van JAPAN) kon vernietigen kreeg JAPAN tot overgave .
Nu is dit zelfde wapen het grootse gevaar voor de MENSHEID !
Ik ben blij dat ik het hopelijk niet mag mee maken hoe deze
idioote wereld vernietigd wordt door ...het geloof in een GOD die deze wereld geschapen heeft !

**) dat gebeurde uiteindelijk ook met de Christenen ,moord en brand door onderling menings verschil , nu al weer een paar honderd jaar geleden, kostte duizenden mensen het leven!
Blij dat ik Agnost ben , en iedereen laat geloven wat ze geloven willen , en dat respecteer.

super ick
26-12-10, 09:35
Bovendien zijn veel islamitische landen compleet politiestaten, niemand daar buiten de mensen hoog in het systeem heeft er een menswaardig leven, en vrijheid is er niet.
Hoog opgeleide en tevens zeer gefrustreerde mensen binnen dergelijke systemen zijn juist het gevaarlijkste voor de buitenwereld.

Die hebben het daar heel anders slecht. Maar het systeem zit daar heel anders in elkaar. De onderdrukking van bovenaf is daar heel anders, volgens mij niet te vergelijken.

Ben in Libie, Algerije, Jordanie, Egypte en Libanon geweest. In die landen geldt zo'n beetje hetzelfde systeem. Als je niet te provocerend doet kan alles.

De greep van de overheid op de individuele burger is in Nederland veel groter. In Egypte en Jordanie ben ik in gebieden geweest die complete vrijstaten waren. Daar spraken ze zelf recht.
Over het ontberen van greep van de overheid gesproken.

De media en politici, die worden aan banden gelegd. En de vrijheid van meningsuiting (als je het te provocerend / in het openbaar doet). Verder is er prima te leven met veel minder bemoeienis dan in Nederland.

knuppeltje
26-12-10, 10:33
Ben in Libie, Algerije, Jordanie, Egypte en Libanon geweest. In die landen geldt zo'n beetje hetzelfde systeem. Als je niet te provocerend doet kan alles.

De greep van de overheid op de individuele burger is in Nederland veel groter. In Egypte en Jordanie ben ik in gebieden geweest die complete vrijstaten waren. Daar spraken ze zelf recht.
Over het ontberen van greep van de overheid gesproken.

De media en politici, die worden aan banden gelegd. En de vrijheid van meningsuiting (als je het te provocerend / in het openbaar doet). Verder is er prima te leven met veel minder bemoeienis dan in Nederland.

Ongelooflijk.

Er is dus prima te leven, en met veel minder druk van boven af, en alles kan als je je een beetje rustig houd?

Heb je er ook een tijdje op je eentje kras rondgetrokken en zoveel mogelijk met de locals gesproken en hun gevraagd wat zij van het leven daar vonden? Of heb je er een tijdje gebivakkeerd in een toeristenhotel, aan het strand gelegen en de disco's bezocht, of een georganiseerde groepsreis gedaan, zo van de ene attractie naar de andere attractie gehotsebotst in een Land Rover?

Tja, als toerist die geld meebrengt, mag je, als je je een beetje rustig gedraagt, en niet teveel provoceert, wel wat meer dan de mensen die daar dagelijks moeten leven, heb ik ook gemerkt.

Maar als ik het goed begrijp van je, is het voor ieder daar die zich een beetje rustig gedraagt en niet teveel provoceert, echt prima te leven, en zijn al die mensen die het land willen verlaten knettergek of gedragen ze zich niet en provoceren teveel. :schok:

The Phoenix
26-12-10, 12:19
Achterlijk. Nee da's flauw. Ik noem enkele voor mij in het oog springende verschilpunten.
Slavernij is normaal en staat niet ter discussie, tot in het absurde doorgetrokken xenofobie, idem minachting jegens andersdenkenden, de daaruit volgende omgang met andersdenkenden, de verhouding tussen de seksen, voor ons bizarre zeden en gebruiken. Stel dat jij als observator een paar weken in het Arabië van de profeet zou kunnen vertoeven, zou kunnen zien hoe ze daar leefden en kunnen horen hoe ze toen dachten en praatten... Ik stel mij een extra mallotige Monty Python film voor.
Het is een beetje kip-ei. Koran en overleveringen geven een beeld van de cultuur waaruit ze ontstaan zijn, tenzij men gelooft dat ze door tussenkomst van een Heer der Werelden zijn geopenbaard. Geloof jij dat?

!!!!!!!!!!!

U don't listen to what i say to u he : so , i am not gonna talk about ur above mentioned non_sense :

well, u can hold no one resposnible for ur own ignorance, stupidity, vulgarity, stereotypes, brain wash, indoctrinations, mental conditioning ...but urself & ur own society culture :

ignorance,vulgarity, stereotypes ...not only kill but are also weapens of mass_destruction : congratulations; dummy !

super ick
27-12-10, 09:51
Ongelooflijk.

Heb je er ook een tijdje op je eentje kras rondgetrokken en zoveel mogelijk met de locals gesproken en hun gevraagd wat zij van het leven daar vonden? Of heb je er een tijdje gebivakkeerd in een toeristenhotel, aan het strand gelegen en de disco's bezocht, of een georganiseerde groepsreis gedaan, zo van de ene attractie naar de andere attractie gehotsebotst in een Land Rover?

Tja, als toerist die geld meebrengt, mag je, als je je een beetje rustig gedraagt, en niet teveel provoceert, wel wat meer dan de mensen die daar dagelijks moeten leven, heb ik ook gemerkt.

Maar als ik het goed begrijp van je, is het voor ieder daar die zich een beetje rustig gedraagt en niet teveel provoceert, echt prima te leven, en zijn al die mensen die het land willen verlaten knettergek of gedragen ze zich niet en provoceren teveel. :schok:

Ik ben daar geweest in opdracht van.......... verre van toerist dus. In delen waar nauwelijks toesristen komen.

Leuk om te lezen dat je eerst een vraagt stelt, het daarna zelf als waar aanneemt en vervolgens je antwoord erop baseert. Beetje zelfingenomen is dat wel, ofnie?

Mensen komen naar hier om de armoede te ontvluchten. Want dat heb ik daar wel gezien. Delen zitten regelmatig zonder vers water en electra.
Wat wellicht wel verbazingwekkend is voor vele prikkers hier: De mensen waren zeer gastvrij en in staat het beetje dat zij hadden met je te delen.

Heb je wellicht meteen een tipje van de sluier opgelicht gekregen waarom ik soms zo ageer tegen die theoretici die zo goed weten hoe conflicten in elkaar zitten. Die weten wat er speelt.
Mijn ervaring is dat 99% ter plaatse langs de mensen heen gaat. In hun houding naar mij als westerling toe was er niets van te merken.

knuppeltje
27-12-10, 10:35
[QUOTE=super ick;4587921]Mijn ervaring is dat 99% ter plaatse langs de mensen heen gaat. In hun houding naar mij als westerling toe was er niets van te merken.[/Q

Tja, de meeste mensen daar hebben heel andere zorgen dan wij. En dat ze zich daar heel gastvrij naar westerlingen kunnen gedragen, dat ook. Maar als daar de mensen 99% zomaar langs hen heen gaat, waarom willen ze er dan met zo vele duizenden zo snel mogelijk weg? En ze gaan ook met vele duizenden. En waarom naar Europa, als alles toch zo langs hen heen gaat?, hoe kunnen zij dan weten dat hier de grote vleespotten staan?
Volgens mij heb jij nog niet door dat ze daar ook tv en internet kennen.

Maar mijn vraag was of je daar wel eens enige weken, in je eentje hebt rondgereisd - nooit meer dan een of twee dagen blijven hangen, en liefst met het openbaar vervoer. Dat is iets heel anders dan er werken en verder in een compound verblijven. Doe het eens een keer, zul je verbaast zijn hoeveel totaal gefrustreerde hoog opgeleide mensen je tegen kunt komen.

Pizzaman
27-12-10, 14:44
Tja, de meeste mensen daar hebben heel andere zorgen dan wij. En dat ze zich daar heel gastvrij naar westerlingen kunnen gedragen, dat ook. Maar als daar de mensen 99% zomaar langs hen heen gaat, waarom willen ze er dan met zo vele duizenden zo snel mogelijk weg? En ze gaan ook met vele duizenden. En waarom naar Europa, als alles toch zo langs hen heen gaat?, hoe kunnen zij dan weten dat hier de grote vleespotten staan?
Volgens mij heb jij nog niet door dat ze daar ook tv en internet kennen.

Naar mijn idee (zelfde soort ervaringen als Slinger) is het zo dat we er hier een hoop krijgen die aldaar ook niet deugden.
Voor de 'gewone mens' is het moelijk om iets illegaals uit te halen, maar bepaalde figuren die we hier geimporteerd krijgen die zaten 'daarginds' ook al toto over hun oren in onfrisse praktijken.

Vroeger beweerde ik altijd dat er twee soorten Duits paspoort ewaren, het enen stondop 'jij bent een vriendelijke Duitser, je mag in de vakantie overla heen, zelfs thuisblijven', en in het andere soort paspoort stond 'je bent een klojo, gelieve in de vakanties op te hoepelen naar Holland'....

Iets dergelijks lijkt mij hier ook te spelen.
Staan hier de grote vleespotten? Alleen voor degenen die de kluit belazeren.

super ick
27-12-10, 14:53
[QUOTE=super ick;4587921]Mijn ervaring is dat 99% ter plaatse langs de mensen heen gaat. In hun houding naar mij als westerling toe was er niets van te merken.[/Q

Tja, de meeste mensen daar hebben heel andere zorgen dan wij. En dat ze zich daar heel gastvrij naar westerlingen kunnen gedragen, dat ook. Maar als daar de mensen 99% zomaar langs hen heen gaat, waarom willen ze er dan met zo vele duizenden zo snel mogelijk weg? En ze gaan ook met vele duizenden. En waarom naar Europa, als alles toch zo langs hen heen gaat?, hoe kunnen zij dan weten dat hier de grote vleespotten staan?
Volgens mij heb jij nog niet door dat ze daar ook tv en internet kennen.

Maar mijn vraag was of je daar wel eens enige weken, in je eentje hebt rondgereisd - nooit meer dan een of twee dagen blijven hangen, en liefst met het openbaar vervoer. Dat is iets heel anders dan er werken en verder in een compound verblijven. Doe het eens een keer, zul je verbaast zijn hoeveel totaal gefrustreerde hoog opgeleide mensen je tegen kunt komen.

Natuurlijk weten de mensen dat er in het westen beter te leven is. Ik probeerde duidelijk te maken dat je je soms meer kunt permiteren dan in Nederland. Dat de greep van de overheid in veel gebieden wel mee valt.

Wij reisden met relatief kleine groepjes en sloegen ons kampement wel buiten de leefgemeenschappen op maar 'werkten' er middenin.
Veel hoogopgeleide mensen kom je er niet tegen, die wonen meestal in de steden.
De armoede is vaak schrijnend maar wat ik bedoel met 'langs heen gaan' is de internationale politieke verhoudingen en gebeurtenissen in de wereld. Precies die zaken waarnaar veel prikkers hier hun pet laten staan. Dat gaat voor die mensen helemaal niet op. En voor 'ons' ook niet. De intermenselijke contacten tussen ons waren prima terwijl de verschillen enorm waren.
Hier krijg je soms de indruk dat alles wat westers is, in en in gehaat wordt in moslimlanden. Daarnaast waren de meeste van ons koeffar.
Ik ervaar hier meer wereldvreemdheid en haat dan in menig moslimland. IK heb daar mensen ontmoet die ik graag in zou ruilen tegen menig prikker hier. :hihi:

Pizzaman
27-12-10, 14:59
Veel hoogopgeleide mensen kom je er niet tegen, die wonen meestal in de steden.

Je bedoelt: binnen de directe invloed van hun politieke kruiwagens.
Het 'hoog opgeleid' is daar vaak (veel meer dan hier) een kwestie van familie, relaties en dergelijke.
In mijn ervaring behoort een 'hoog opgeleide' meestal 'tot de club'.

knuppeltje
27-12-10, 16:19
Natuurlijk weten de mensen dat er in het westen beter te leven is.

Ik probeerde duidelijk te maken dat je je soms meer kunt permiteren dan in Nederland. Dat de greep van de overheid in veel gebieden wel mee valt.

Veel hoogopgeleide mensen kom je er niet tegen, die wonen meestal in de steden.

Ik ervaar hier meer wereldvreemdheid en haat dan in menig moslimland. IK heb daar mensen ontmoet die ik graag in zou ruilen tegen menig prikker hier. :hihi:

Dat gaat dus niet langs 99% van hen af. Daar zijn we het dus over eens.

Als buitenlander wel ja.

Kwam ik overal tegen. Als je in eentje er wekenlang had rondgetrokken, jij ongetwijfeld ook.

Ik ook, graag zelfs.

super ick
27-12-10, 16:39
Dat gaat dus niet langs 99% van hen af. Daar zijn we het dus over eens.


Oke niet te letterlijk nemen dan.
Het overgrote deel, kan je daar wel vrede mee hebben?

knuppeltje
28-12-10, 10:38
Oke niet te letterlijk nemen dan.
Het overgrote deel, kan je daar wel vrede mee hebben?

Jij sloeg toch je tentje op buiten de gemeenschap, zoals je eerder zei? Hoe kun jij dat dan weten/

Wat een gelul weer.

John2
28-12-10, 10:59
Heb je wellicht meteen een tipje van de sluier opgelicht gekregen waarom ik soms zo ageer tegen die theoretici die zo goed weten hoe conflicten in elkaar zitten. Die weten wat er speelt.
Mijn ervaring is dat 99% ter plaatse langs de mensen heen gaat. In hun houding naar mij als westerling toe was er niets van te merken.
Cultuur technisch kom je dit in alle grote landen tegen waarbij de steden druk bevolkt is en het land opzich dun bevolkt.
Dorpsoudsten vaak a-politiek geven daar de leiding en het recht aan de mensen in het dorp en directe omgeving, dat deze weer staan onder regio-leiders die ook weinig of niets te maken hebben met de landelijke politiek zolang het maar rustig is in deze regio.
Soms heel soms kom je iemand tegen die wel politiek bewust is maar dat houd dan ook op bij het kennen van de naam van de president/staatshoofd en met een beetje geluk weten ze de naam van de regio leider, maar daar houd het politiek bewust zijn wel op.
Het wereldsgebeuren daar hebben ze totaal geen kaas van gegeten, enerzijds door taal gebrek en anderzijds door hun eigen problemen die voordoen in de regio.
Dus hierin heb jij gelijk.


Jij sloeg toch je tentje op buiten de gemeenschap, zoals je eerder zei? Hoe kun jij dat dan weten/
Wat een gelul weer.
Misschien door waarneming?

knuppeltje
28-12-10, 11:35
Misschien door waarneming?

Door zich buiten de gemeenschap te houden, zoals hij zelf zei?

Wat kun jij weer lullen Sjonny.

John2
28-12-10, 12:30
Door zich buiten de gemeenschap te houden, zoals hij zelf zei?

Wat kun jij weer lullen Sjonny.

Uhhh, hoezo heeft hij zich buiten de gemeenschap gehouden, ik neem aan om wat voor een reden hij daar ook is geweest, hij regelmatig contact heeft gehad met diverse bewoners en zo ik las ook is uitgenodigd om mee te eten.
Verder kun je door mensen te observeren en de lokale media te volgen heel veel te weten komen over bewoners in een bepaald gebied.
Vaak als je ergens enkele dagen verblijft word je door de lokale mensen al uitgenodigd voor drinken of iets te eten, want zoals alle mensen zijn ook zij nieuwsgierig wie jij bent en wat jij doet en komen de verhalen los.

Op deze manier werken veel organisaties in het buitenland.

rbn
28-12-10, 14:46
De armoede is vaak schrijnend maar wat ik bedoel met 'langs heen gaan' is de internationale politieke verhoudingen en gebeurtenissen in de wereld. Precies die zaken waarnaar veel prikkers hier hun pet laten staan. Dat gaat voor die mensen helemaal niet op. En voor 'ons' ook niet. De intermenselijke contacten tussen ons waren prima terwijl de verschillen enorm waren.
Hier krijg je soms de indruk dat alles wat westers is, in en in gehaat wordt in moslimlanden. Daarnaast waren de meeste van ons koeffar.
Ik ervaar hier meer wereldvreemdheid en haat dan in menig moslimland. IK heb daar mensen ontmoet die ik graag in zou ruilen tegen menig prikker hier.

als je daar bij die arabs net zo stond te zeiken als je hier op dit forum doet dan werd je daar vermoedelijk ook al vrij snel uitgekotst.. :hihi:

get real, super ick.. natuurlijk gaan ze daar tegen jou geen betoog tegen het westen houden.. waarom zouden ze? je kwam daar toch niet om met ze te discusseren, ofwel soms?
je zit hier op maroc.nl op een discussieforum over actueel nieuws.. duh.. logisch dat er dan kritisch wordt gekeken naar bijvoorbeeld israël.. dit oorlogsstaatje komt nu eenmaal wekelijks in het nieuws met haar misdaden..
als je, los van dit forum, bij mij echter op visite zou komen dan ga ik echt niet tegen jou beginnen over hoe verrot israël is.. de situatie leent zich daar immers niet voor.. je bent dan te gast bij mij.. zelfs al zou je zionist zijn, dan nog zou ik uit respect voor mijn gast, niet gaan beginnen over israël..

als jij het verschil niet kunt zien tussen enerzijds een discussieforum over actueel nieuws en anderzijds het plattelandsleven in arabische landen; dan weet ik het niet meer met jou.. het zijn twee totaal verschillende situaties.. je kunt forumleden hier niet gaan afrekenen op de ervaringen die je opgedaan hebt met dorpelingen uit arabische landen..

super ick
28-12-10, 16:13
Jij sloeg toch je tentje op buiten de gemeenschap, zoals je eerder zei? Hoe kun jij dat dan weten/

Wat een gelul weer.

s'nachts er buiten, overdags en s'avonds er binnen.
Als je een beetje had gelezen had je dat ook op kunnen maken uit mijn posts. Zelfs John het leugenachtige varken kan dat, waarom jij dan niet?

super ick
28-12-10, 16:21
als jij het verschil niet kunt zien tussen enerzijds een discussieforum over actueel nieuws en anderzijds het plattelandsleven in arabische landen; dan weet ik het niet meer met jou.. het zijn twee totaal verschillende situaties.. je kunt forumleden hier niet gaan afrekenen op de ervaringen die je opgedaan hebt met dorpelingen uit arabische landen..

Wle als die forumleden in hun oneidige wijsheid zich proberen voor te doen als spreekbuis van 'de moslims' en alleen maar kunnen posten in 'wij' 'zij' taal.

knuppeltje
28-12-10, 16:35
super ick;4590275]s'nachts er buiten, overdags en s'avonds er binnen.
Als je een beetje had gelezen had je dat ook op kunnen maken uit mijn posts.

Dat had ik dus allang begrepen, veel verder ben je blijkbaar niet gekomen, en als jij een beetje begrijpend lezen had gekund, had je dat uit uit mijn post kunnen lezen. :hihi:


Zelfs John het leugenachtige varken kan dat, waarom jij dan niet?

Jij durft, onze uiterst degelijke en ten alle tijden hoogst betrouwbare Sjonny, die je nooit op een leugen of bedrog kunt betrappen, zomaar een leugenachtig varken noemen. :wow:

rbn
28-12-10, 17:10
Wle als die forumleden in hun oneidige wijsheid zich proberen voor te doen als spreekbuis van 'de moslims' en alleen maar kunnen posten in 'wij' 'zij' taal.

wees eens concreet; welke forumleden doen zich voor als de spreekbuis van de moslims en posten alleen maar in wij-zij jargon?

Tomas
28-12-10, 17:25
wees eens concreet; welke forumleden doen zich voor als de spreekbuis van de moslims en posten alleen maar in wij-zij jargon?

Interessant gebrek.

Bofko
28-12-10, 18:34
wees eens concreet; welke forumleden doen zich voor als de spreekbuis van de moslims en posten alleen maar in wij-zij jargon?

Sallahdin, Curieus, Harts Intelligentie, The Phoenix, The Alchemist.

rbn
28-12-10, 19:29
Sallahdin, Curieus, Harts Intelligentie, The Phoenix, The Alchemist.

is sallahddin, met zijn 99 nicks, spreekbuis van de moslims?.. is me nooit opgevallen..
als er trouwens iemand is op dit forum die harde kritiek heeft op saudi-arabië en andere moslimlanden; dan is het wel sallahddin.. wie denkt dat sallahddin zijn pijlen alleen op het westen richt, komt bedrogen uit..

Bofko
28-12-10, 19:37
is sallahddin, met zijn 99 nicks, spreekbuis van de moslims?.. is me nooit opgevallen..
.
Dan lees je hem heel slecht. Hij vindt zelf namelijk van wel.



als er trouwens iemand is op dit forum die harde kritiek heeft op saudi-arabië en andere moslimlanden; dan is het wel sallahddin.. wie denkt dat sallahddin zijn pijlen alleen op het westen richt, komt bedrogen uit..

De meeste westerse moslims hebben harde kritiek op regeringen van Saudie Arabie en ander moslimlanden, die gezien worden schoothondjes van het westen.Dus ,indirect,worden WEL de pijlen gericht tegen het westen.
En Sallah loopt daarmee keurig in de pas.

Hatert
28-12-10, 19:52
Dan lees je hem heel slecht. Hij vindt zelf namelijk van wel.

De meeste westerse moslims hebben harde kritiek op regeringen van Saudie Arabie en ander moslimlanden, die gezien worden schoothondjes van het westen.Dus ,indirect,worden WEL de pijlen gericht tegen het westen.
En Sallah loopt daarmee keurig in de pas.

Wat een ongelooflijke domheid weer.

Niet alleen de westerse moslims richten hun peilen op Islamitische dictaturen maar ook de moslims zelf die onder de dictatuur lijden.

Dat achter die dicatuur de westerse kafirdemocratie zit die de martelingen en onderdrukking sponsort en in stand houdt is de harde werkelijkheid. Daarom kom je uiteindelijk weer terecht bij de westerse kafirdemocratien als je een juiste analyse maakt.

Leiders van islamitische landen die niet aan het leibandje willen lopen van de westerse kafirs worden meteen geboycot en onder druk gezet of binnengevallen met massamoorden.

Dat kafirs het niet leuk vinden dat hun landen elders in de derde wereld misdaden tegen de menselijkheid plegen is een goede zaak, maar het weigeren om te erkennen dat hun landen daarvoor (mede)verantwoordelijk zijn maakt ze dan weer hypocriet en deel van het probleem.

Bofko
28-12-10, 19:55
Wat een ongelooflijke domheid weer.

Niet alleen de westerse moslims richten hun peilen op Islamitische dictaturen maar ook de moslims zelf die onder de dictatuur lijden.

Dat achter die dicatuur de westerse kafirdemocratie zit die de martelingen en onderdrukking sponsort en in stand houdt is de harde werkelijkheid. Daarom kom je uiteindelijk weer terecht bij de westerse kafirdemocratien als je een juiste analyse maakt.

Leiders van islamitische landen die niet aan het leibandje willen lopen van de westerse kafirs worden meteen geboycot en onder druk gezet of binnengevallen met massamoorden.

Dat kafirs het niet leuk vinden dat hun landen elders in de derde wereld misdaden tegen de menselijkheid plegen is een goede zaak, maar het weigeren om te erkennen dat hun landen daarvoor (mede)verantwoordelijk zijn maakt ze dan weer hypocriet en deel van het probleem.

Veel te simplistische voorstelling van zaken.Jij bent ook een wij-zij denker. En een hele gefrustreerde.

sidi bibi
28-12-10, 21:12
De greep van de overheid op de individuele burger is in Nederland veel groter. In Egypte en Jordanie ben ik in gebieden geweest die complete vrijstaten waren. Daar spraken ze zelf recht.
Over het ontberen van greep van de overheid gesproken.

De media en politici, die worden aan banden gelegd. En de vrijheid van meningsuiting (als je het te provocerend / in het openbaar doet). Verder is er prima te leven met veel minder bemoeienis dan in Nederland.

Tis zeker prima te leven als buitenstaander met elke maand vanuit NL geld op je rekening gestort.
Je vergeet de sociale controle. Waar de overheid in verweven zit als schimmeldraden in de bovenlaag van bosgrond.
De overheid is gewoon het verlengde van het dictaat waarin je leeft dat begint bij het gezin met de vastgelegde structuur, de familieclan, de dorpsclan met het onderlinge gekonkel. Dat gaat door tot op regeringsnivo waar dan voor de schone schijn overlegstructuren geetaleerd worden.
De werkelijkheid is een vast dictaatsysteem, op de werkvloer, politieapparaat, scholen, noem maar op.
Inspraak :hihi:, ergens je recht halen, ergens werk vinden, allemaal vrienden en familieledenklieken.
Die overheidsbemoeienis in NL valt best wel mee plus de mogelijkheid om ertegen in verweer te gaan.

John2
28-12-10, 22:34
Zelfs John het leugenachtige varken kan dat, waarom jij dan niet?
http://www.themask.nl/Masker-Varken-half
Denk maar niet dat jij van mijn hammetjes kunt snoepen.........:hihi:


Jij durft, onze uiterst degelijke en ten alle tijden hoogst betrouwbare Sjonny, die je nooit op een leugen of bedrog kunt betrappen, zomaar een leugenachtig varken noemen. :wow:
:eek:Jij?:ego:

:hihi:

super ick
29-12-10, 12:22
Dat had ik dus allang begrepen, veel verder ben je blijkbaar niet gekomen, en als jij een beetje begrijpend lezen had gekund, had je dat uit uit mijn post kunnen lezen. :hihi:


Is dat een hobby van je? Net doen alsof je iets niet begrijpt? Of ben je een beetje a/h konkelen?


Jij durft, onze uiterst degelijke en ten alle tijden hoogst betrouwbare Sjonny, die je nooit op een leugen of bedrog kunt betrappen, zomaar een leugenachtig varken noemen. :wow:

Het is net als in de reformwinkel. Als het daar om politiek gaat moet je niet zeggen dat je VVD stemt maar GL of partij voor de dieren.

Hier op Maroc.nl ben je bonton als je John, Sjonnie noemt en af en toe een leugenachtig varken.
Die laatste is overigens ©Mark E.

rbn
29-12-10, 13:44
Dan lees je hem heel slecht. Hij vindt zelf namelijk van wel.

heb je mischien één of meerdere citaten van sallahddin waaruit blijkt dat hij zichzelf als spreekbuis van de moslims ziet?


De meeste westerse moslims hebben harde kritiek op regeringen van Saudie Arabie en ander moslimlanden, die gezien worden schoothondjes van het westen.Dus ,indirect,worden WEL de pijlen gericht tegen het westen.
En Sallah loopt daarmee keurig in de pas.

daarnaast heeft sallahddin ook kritiek op de wijze waarop saudi-arabië invulling geeft aan de implementatie vd islaam in de samenleving.. zijn kritiek beperkt zich niet tot de schoothondjes van het westen..