PDA

Bekijk Volledige Versie : terrorismeverdachten opgepakt



John2
26-12-10, 10:37
Twaalf terrorismeverdachten opgepakt

zaterdag 25 december 2010 | 14:04 | Laatst bijgewerkt op: zaterdag 25 december 2010 | 17:29
Tekstgrootte tekst verkleinentekst vergroten
ANP

ANP

ROTTERDAM - De Nationale Recherche heeft vrijdagavond in Rotterdam twaalf Somaliërs aangehouden. Zij zouden op korte termijn een terroristische aanslag in Nederland willen plegen. Dat heeft het landelijk parket van het Openbaar Ministerie (OM) zaterdag meegedeeld.
Zie ook:

* Somalië: islamitische milities aan de macht
* Somalië nieuw dreigingsgebied voor Nederland
* NCTb: dreigingsbeeld Nederland niet veranderd
* Verdachten sliepen in motel Gilze
* Wilders: islamterrorisme keihard aanpakken

Ook heeft de Nationale Recherche een belwinkel en vier woningen in Rotterdam en twee motelkamers in Gilze-Rijen doorzocht. Daarbij zijn geen wapens of explosieven aangetroffen.

De twaalf mannen zijn tussen de 19 en 48 jaar. Zes van hen wonen in Rotterdam, vijf hebben geen vaste woon- en verblijfplaats en een man komt uit Denemarken. De verdachten zitten in volledige beperkingen. Dat wil zeggen dat ze met niemand contact mogen hebben behalve met hun advocaten.

Het Openbaar Ministerie (OM) weet niet wat het doelwit was van de terroristische aanslag die de twaalf Somaliërs wilden plegen.

De aanhoudingen volgden op een ambtsbericht vrijdagmiddag van de Nederlandse inlichtingendienst AIVD. Die informatie was aanleiding voor een grootschalig onderzoek door de Nationale Recherche van het Korps landelijke politiediensten (KLPD). Ook de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) is vrijdagmiddag op de hoogte gebracht van de informatie.

De verdachten zijn opgepakt door de Dienst Speciale Interventies (DSI), de antiterrorisme-eenheid van het KLPD.

Bron (http://www.tctubantia.nl/regio/7863619/Twaalf-terrorismeverdachten-opgepakt.ece)

John2
26-12-10, 10:39
Somalië nieuw dreigingsgebied voor Nederland

zaterdag 25 december 2010 | 16:08 | Laatst bijgewerkt op: zaterdag 25 december 2010 | 17:18
Tekstgrootte tekst verkleinentekst vergroten
De vlag van Somalië.

De vlag van Somalië.

ZOETERMEER – De Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) heeft het afgelopen jaar Somalië samen met Jemen aangewezen als nieuwe gebieden van waaruit terroristische dreiging voor Nederland komt. In het jaarverslag over 2009 schrijft de dienst dat de jihadistische dreiging uit het Oost-Afrikaanse land is toegenomen.
Zie ook:

* Wilders: islamterrorisme keihard aanpakken
* Twaalf terrorismeverdachten opgepakt

In 2009 is overigens geen concrete dreiging tegen Nederlandse doelen waargenomen. Doordat het land politiek zeer instabiel is, hebben extremistische islamitische groeperingen als Al Shabaab en Hizbul Islam er nagenoeg vrij spel, aldus de AIVD. In 2009 heeft vooral Al Shabaab zijn positie verstevigd. De beweging heeft meer en meer aantrekkingskracht op jihadisten wereldwijd.

John2
26-12-10, 10:42
Belwinkel Rotterdam is een ravage

zaterdag 25 december 2010 | 18:17 | Laatst bijgewerkt op: zaterdag 25 december 2010 | 19:05
Tekstgrootte tekst verkleinentekst vergroten
ANP

ANP

ROTTERDAM - Een van de belwinkels in Rotterdam-West waar de Nationale Recherche vrijdagavond een inval heeft gedaan, is zaterdagavond nog een ravage. Op de vloer liggen stukken glas en een deel van het plafond ligt op de grond.
Zie ook:

* Wilders: islamterrorisme keihard aanpakken

Volgens Abdullahi Ali (34), een kennis van de eigenaar en de persoon die op zaterdag waarneemt in de belwinkel, zijn de eigenaar van de belwinkel en de eigenaar van een belwinkel twee panden verderop vrijdagavond gearresteerd. De eigenaars zouden verre neven van elkaar zijn.

Volgens Ali begon de inval rond half elf vrijdagavond. De deur werd hierbij geforceerd. Ook zou het team van de Nationale Recherche elf computers in beslag hebben genomen.

Een medewerker die vrijdagavond in de winkel aanwezig was, zou langdurig zijn geblinddoekt en geboeid. Het OM bevestigt dat mensen apart zijn genomen, maar bestrijdt dat er personen langdurig zijn vastgehouden en ondervraagd.

Joesoef
26-12-10, 10:43
Voorlopig kan je nog niet spreken over terroristen.

John2
26-12-10, 10:45
Voorlopig kan je nog niet spreken over terroristen.
:regie:Er staat ook terrorismeverdachten............:engel:

super ick
26-12-10, 10:48
Nederland ontkomt, op termijn niet aan een aanslag.

John2
26-12-10, 11:02
Nederland ontkomt, op termijn niet aan een aanslag.
Waarschijnlijk niet, maar dan?

Wat als er hier een aanslag wordt gepleegd met doden en gewonden en de bevolking neemt wraak op diverse Moslims die weer wraak nemen op Nederlanders?

Joesoef
26-12-10, 11:07
Waarschijnlijk niet, maar dan?

Wat als er hier een aanslag wordt gepleegd met doden en gewonden en de bevolking neemt wraak op diverse Moslims die weer wraak nemen op Nederlanders?


Heb ik iets gemist, zijn er wraakacties geweest in de vs, engeland of spanje?

John2
26-12-10, 19:52
Heb ik iets gemist, zijn er wraakacties geweest in de vs, engeland of spanje?
Is de VS, Engeland of Spanje te vergelijken met Nederland?
Verder zijn er wel degelijk acties geweest in deze landen, net als in Rusland en Servie.

Joesoef
26-12-10, 19:57
Is de VS, Engeland of Spanje te vergelijken met Nederland?
Verder zijn er wel degelijk acties geweest in deze landen, net als in Rusland en Servie.


Vraag ik niet, mijn vraag is zijn er naar aanleiding van terroristische acties door 'moslims' in newyork, londen en madrid wraakacties geweest op moslims, ja/nee.

Fulanadetal
26-12-10, 19:59
Vijf verdachten zijn trouwens vrij gelaten, niet meer verdacht.

Joesoef
26-12-10, 20:03
Fulanadetal was mij voor....


PowNed : Vijf Somaliërs niet meer verdacht (http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2010/12/vijf_somaliers_niet_meer_verda.html)


Vijf van de twaalf Somaliërs die vrijdag werden aangehouden wegens betrokkenheid bij terrorisme, zijn niet meer verdacht. Dat heeft het landelijk parket van het Openbaar Ministerie (OM) laten weten. Twee van hen zijn begin vanavond vrijgelaten, drie anderen zijn overgedragen aan de vreemdelingenpolitie. De zeven andere mannen zitten nog vast. Het OM beslist maandag of zij aan de rechter-commissaris worden voorgeleid.

De twaalf werden in Rotterdam aangehouden omdat ze volgens een ambtsbericht van de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) betrokken zouden zijn bij terroristische activiteiten. Ze zouden op korte termijn een aanslag in Nederland hebben willen plegen. Bij huiszoekingen in Rotterdam en Gilze-Rijen zijn echter geen wapens of explosieven gevonden. Het OM liet zaterdag weten dat er geen doel van de vermeende terroristen bekend was. De arrestaties van vrijdagavond waren er vooral op gericht een eventuele aanslag te voorkomen.
Vanavond heeft het OM twee mannen van 30 en 40 jaar met een Deense verblijfsvergunning en een 36-jarige man zonder verblijfspapieren overgedragen aan de vreemdelingenpolitie. Twee mannen van 32 en 40 jaar zijn vrijgelaten. Zij hebben een geldige verblijfsvergunning voor Nederland.
Als de zeven andere verdachten aan de onderzoeksrechter worden voorgeleid, beslist die of het OM hen langer mag vasthouden of dat zij vrijgelaten moeten worden.

The Phoenix
26-12-10, 20:24
Twaalf terrorismeverdachten opgepakt

zaterdag 25 december 2010 | 14:04 | Laatst bijgewerkt op: zaterdag 25 december 2010 | 17:29
Tekstgrootte tekst verkleinentekst vergroten
ANP

ANP

ROTTERDAM - De Nationale Recherche heeft vrijdagavond in Rotterdam twaalf Somaliërs aangehouden. Zij zouden op korte termijn een terroristische aanslag in Nederland willen plegen. Dat heeft het landelijk parket van het Openbaar Ministerie (OM) zaterdag meegedeeld.
Zie ook:

* Somalië: islamitische milities aan de macht
* Somalië nieuw dreigingsgebied voor Nederland
* NCTb: dreigingsbeeld Nederland niet veranderd
* Verdachten sliepen in motel Gilze
* Wilders: islamterrorisme keihard aanpakken

Ook heeft de Nationale Recherche een belwinkel en vier woningen in Rotterdam en twee motelkamers in Gilze-Rijen doorzocht. Daarbij zijn geen wapens of explosieven aangetroffen.

De twaalf mannen zijn tussen de 19 en 48 jaar. Zes van hen wonen in Rotterdam, vijf hebben geen vaste woon- en verblijfplaats en een man komt uit Denemarken. De verdachten zitten in volledige beperkingen. Dat wil zeggen dat ze met niemand contact mogen hebben behalve met hun advocaten.

Het Openbaar Ministerie (OM) weet niet wat het doelwit was van de terroristische aanslag die de twaalf Somaliërs wilden plegen.

De aanhoudingen volgden op een ambtsbericht vrijdagmiddag van de Nederlandse inlichtingendienst AIVD. Die informatie was aanleiding voor een grootschalig onderzoek door de Nationale Recherche van het Korps landelijke politiediensten (KLPD). Ook de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) is vrijdagmiddag op de hoogte gebracht van de informatie.

De verdachten zijn opgepakt door de Dienst Speciale Interventies (DSI), de antiterrorisme-eenheid van het KLPD.

Bron (http://www.tctubantia.nl/regio/7863619/Twaalf-terrorismeverdachten-opgepakt.ece)


Het westen is paranooid geworden : voelt zich zo schuldig vanwege al die westerse & israeli staat's terrorisme in Irak, Afghanistn, Palestina & elders dat ze haar eigen schaduw voor terroristen ziet :

It's probabely yet another hoax : hope so at least !

John2
26-12-10, 20:25
Vraag ik niet, mijn vraag is zijn er naar aanleiding van terroristische acties door 'moslims' in newyork, londen en madrid wraakacties geweest op moslims, ja/nee.
Ja, want er zal overal wel één of meerdere gekken zijn geweest die erop los hebben geslagen.

The Phoenix
26-12-10, 20:26
Vijf verdachten zijn trouwens vrij gelaten, niet meer verdacht.


:lol:

Probabely yet another hoax : hope so at least : let's hope the rest are also innocent : westerse schuldig paranoia ....

Fulanadetal
26-12-10, 20:28
Het westen is paranooid geworden : voelt zich zo schuldig vanwege al die westerse & israeli staat's terrorisme in Irak, Afghanistn, Palestina & elders dat ze haar eigen schaduw voor terroristen ziet :

It's probabely yet another hoax : hope so at least !

Ik hoop het met jou.

Maar net zei een woordvoerder van de Somalische gemeenschap in Nederland op het 8 uur journaal dat ze zich al een tijdje ernstig zorgen maken over radicalisering in hun kringen. Met name door nieuwkomers die met zware oorlogstrauma's in Nederland terecht komen en het hier in dit "geregelde" landje slecht kunnen wennen. Hij pleitte voor een op de Somali toegesneden beleid om dit te bestrijden.

Pizzaman
26-12-10, 21:03
Waarschijnlijk niet, maar dan?

Wat als er hier een aanslag wordt gepleegd met doden en gewonden en de bevolking neemt wraak op diverse Moslims die weer wraak nemen op Nederlanders?

Ik denk het niet, zelfs imam fawaz Jineiud heeft zich er over uitgelaten.
Streng moslim moet mogen - echter zoiets gaat ook Jineid te ver.

Lijkt me dat ten eerste de nederlanders als bange schapen zullen reageren,
en ten tweede dat gerechtvaardigde moslims duidelijk afstand zullen nemen.
Wraak nemen op moslims? Waarom? Hoogstens lopen moslims met 'streng gelovige kenmerken' het risico om door halfgare 'rechtse' idioten in elkaar geramd te worden.
Maar dat risico is nu ook niet ondenkbeeldig.

Het lijkt me wel verstandig om toegelaten Somaliers wat beter te screenen.

Joesoef
26-12-10, 21:11
Ja, want er zal overal wel één of meerdere gekken zijn geweest die erop los hebben geslagen.


Ik kan er dus vanuit gaan niet.

Fulanadetal
26-12-10, 21:20
Maar dat risico is nu ook niet ondenkbeeldig.



Het risico is "niet denkbeeldig". Of "niet ondenkbaar".
Maar "niet ondenkbeeldig" klopt niet.

Sorry, even een aanval van taalpurisme.

Niet (on)denkbeeldig (http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/580/)

Pizzaman
26-12-10, 21:40
Het risico is "niet denkbeeldig". Of "niet ondenkbaar".
Maar "niet ondenkbeeldig" klopt niet.

Sorry, even een aanval van taalpurisme.

Niet (on)denkbeeldig (http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/580/)

Helemaal goed, 'niet ondenkbeeldig' is een dubbele ontkenning.
Een contaminatie, misschien zelfs een Anglicisme.
Maar 'taalpurisme' is natuurlijk ook een contradictio in terminis, gezien taal altijd aan verandering onderhevig is. :stout:

John2
27-12-10, 11:33
Ik denk het niet, zelfs imam fawaz Jineiud heeft zich er over uitgelaten.
Streng moslim moet mogen - echter zoiets gaat ook Jineid te ver.

Lijkt me dat ten eerste de nederlanders als bange schapen zullen reageren,
en ten tweede dat gerechtvaardigde moslims duidelijk afstand zullen nemen.
Wraak nemen op moslims? Waarom? Hoogstens lopen moslims met 'streng gelovige kenmerken' het risico om door halfgare 'rechtse' idioten in elkaar geramd te worden.
Maar dat risico is nu ook niet ondenkbeeldig.

Het lijkt me wel verstandig om toegelaten Somaliers wat beter te screenen.


Ik kan er dus vanuit gaan niet.
Direct;
Het zal er aan liggen hoe de moslims reageren als er hier een aanslag komt, reageren zij het zelfde als toen bij de aanslagen op de twin towers en we groepen jonge moslims zagen dansen en feesten op straat, zou dit wel eens heel nare gevolgen kunnen hebben voor de moslims in Nederland.
Indirect;
Zal het gevolgen hebben voor de nederlandse economie en met het vingertje worden gewezen op de Islam gemeenschap binnen dit land.

Al met al zou ik niet graag in de schoenen staan van de moslims indien er inderdaad komt tot een aanslag in Nederland, we hebben al diverse keren meegemaakt dat we hoopten dat het geen Moslim was.

Pizzaman
27-12-10, 15:04
Direct;
Het zal er aan liggen hoe de moslims reageren als er hier een aanslag komt, reageren zij het zelfde als toen bij de aanslagen op de twin towers en we groepen jonge moslims zagen dansen en feesten op straat, zou dit wel eens heel nare gevolgen kunnen hebben voor de moslims in Nederland.
Ik kan me voorstellen dat het dan tot een knokpartij komt.


Indirect;
Zal het gevolgen hebben voor de nederlandse economie en met het vingertje worden gewezen op de Islam gemeenschap binnen dit land.
Je bedoelt 80 zetels voor de PVV. Onder andere.


Al met al zou ik niet graag in de schoenen staan van de moslims indien er inderdaad komt tot een aanslag in Nederland, we hebben al diverse keren meegemaakt dat we hoopten dat het geen Moslim was.
Ja zelfs Fawaz Jineid ziet de strontlawine die dat tot gevolg zou hebben met angst aan.
NB: indien de islam dit soort ellende absoluut goedkeurde dan zouden we Jineid niet horen.
Maar die is ook bang voor z'n baantje, want hij zal als eerste eruit vliegen.

Overigens geldt ongeveer hetzelfde voor aanslagen in overige Europa.
Ik kan Sarkozy al horen...

super ick
27-12-10, 16:05
Waarschijnlijk niet, maar dan?

Wat als er hier een aanslag wordt gepleegd met doden en gewonden en de bevolking neemt wraak op diverse Moslims die weer wraak nemen op Nederlanders?

Er zullen wellicht wat reacties komen maar anarchie verwacht ik niet.
Is na 9-11 ook niet gebeurt en in Spanje en Londen ook niet.

Mondiaal gezien voltrekt zich wel een schrijnend verschijnsel. Hoe meer moslims hoe onrustiger het lijkt te worden.
Een moslimmeerheid lijkt bijna synoniem te staan voor onderdrukking.

Veel moslims komen uit landen waar de islam de hoofdmoot is en dergelijke kritiek zoals die in het westen wordt geuit volledig onbekend is.
Christenen hebben er aan moeten geloven dan anderen niet willen leven zoals zij denken dat goed is. Moslims moeten dat ook.

John2
27-12-10, 17:06
=Pizzaman;4588373]Ik kan me voorstellen dat het dan tot een knokpartij komt.
Ik en velen met mij vrezen voor nog erger, binnen onze discussie groep waar alle lagen der bevolking en alle geloven vertegenwoordig is gaat regelmatig de discussie rond, van wat als er een aanslag wordt gepleegd op NL grondgebied hoe dan te reageren op dit geweld en als voorbeelden worden dan aangehaald het drama in New York in vergelijking met het terroristme waar nederland ooit mee te maken had en waarbij destijds een dode viel bij de punt, waarbij heel nederland op hun achterste benen stond.
Ingrijpen door het leger waarbij alle terroristen de dood vonden heeft toen erger voorkomen.


Je bedoelt 80 zetels voor de PVV. Onder andere.
80 zetels is overdreven, maar 40-45 zal zeker tot de mogelijkheid behoren door dreigingen, bij een echte aanslag denk ik 50-55 zetels.


Ja zelfs Fawaz Jineid ziet de strontlawine die dat tot gevolg zou hebben met angst aan.
NB: indien de islam dit soort ellende absoluut goedkeurde dan zouden we Jineid niet horen.
Maar die is ook bang voor z'n baantje, want hij zal als eerste eruit vliegen.
Ik denk ook niet dat de Islam dit ooit zal goedkeuren, maar zoals gewoonlijk zal de goeden met de slechten het moeten verontgelden......zoals altijd.


Overigens geldt ongeveer hetzelfde voor aanslagen in overige Europa.
Ik kan Sarkozy al horen...
Frankrijk zal zich wel rustig houden denk ik, verwacht eerder een gerichte aktie vanuit Rusland, indien er echt iets gebeurd binnen europa, want deze zullen direct de mogelijkheid zien, om niet meer als gek te worden versleten en overgaan tot een aanval op doelen binnen de islamitische gemeenschap binnen hun grenzen.


Er zullen wellicht wat reacties komen maar anarchie verwacht ik niet.
Is na 9-11 ook niet gebeurt en in Spanje en Londen ook niet.

Mondiaal gezien voltrekt zich wel een schrijnend verschijnsel. Hoe meer moslims hoe onrustiger het lijkt te worden.
Een moslimmeerheid lijkt bijna synoniem te staan voor onderdrukking.

Veel moslims komen uit landen waar de islam de hoofdmoot is en dergelijke kritiek zoals die in het westen wordt geuit volledig onbekend is.
Christenen hebben er aan moeten geloven dan anderen niet willen leven zoals zij denken dat goed is. Moslims moeten dat ook.
Oei Dick in Spanje en Engeland zijn destijds enkele doden gevallen.

super ick
27-12-10, 17:36
Oei Dick in Spanje en Engeland zijn destijds enkele doden gevallen.

Hier van het weekend ook nog, in het verkeer......

John2
27-12-10, 17:42
Hier van het weekend ook nog, in het verkeer......
Waren er Moslims bij betrokken dan?:vlammen:

super ick
27-12-10, 18:11
Waren er Moslims bij betrokken dan?:vlammen:

Herkomst is alleen van belang bij overvallers.

John2
27-12-10, 18:49
Herkomst is alleen van belang bij overvallers.
En tasjes dieven?

super ick
27-12-10, 19:21
En tasjes dieven?

Helemaal vergeten. Dom, dom, dom.

John2
27-12-10, 20:51
Helemaal vergeten. Dom, dom, dom.

Geeft niet ik help het je wel onthouden.
Zit eigelijk nog te wachten dat ze een tas stelen met explosieven en dan worden gepakt op verdenking van terrorisme. :hihi:
Hoe zit het eigenlijk met vuurwerk???

Pizzaman
27-12-10, 23:26
met vuurwerk: boem is ho, net als in het verkeer.

jang0201
28-12-10, 08:00
'Somaliërs planden aanval luchtmachtbasis

AMSTERDAM - Een deel van de gearresteerde Somaliërs had volgens inlichtingenbronnen plannen voor een terreuraanval op de luchtmachtbasis in Gilze-Rijen. Daarbij wilden ze een Apache uit de lucht halen. De AIVD had daar 'zeer concrete' aanwijzingen voor.
Mogelijk zou daarvoor een raketwerper worden geleverd vanuit andere Europese landen, zoals België of Denemarken. "Heel cru gezegd: het enige dat er nog niet lag, was het apparaat om er eentje naar beneden te halen", aldus een betrouwbare inlichtingenbron. "Er moest koste wat kost worden ingegrepen." Op Gilze-Rijen staan 85 helikopters, ook de toestellen die afgelopen zes jaar in Afghanisten werden ingezet kwamen van deze basis.

Het neerhalen van een Apache zou een enorme symbolische waarde hebben binnen jihadistische kringen.

Afgelopen jaren zijn elf Amerikaanse Apaches in Irak en Afghanistan neergehaald met raketwerpers. De verdachten zouden banden hebben met de Somalische islamitische terroristische organisatie Al Shabaab. "Zo dicht bij de start- en landingsbanen van Gilze, waar net vijf Apaches zijn teruggekeerd uit Afghanistan, het lijkt op een 'cadeautje' van Al-Shabaab-volgelingen aan hun Afghaanse broeders", zegt een bron.

De aanhoudingen volgden enkele uren na een ambtsbericht van de AIVD, waarin werd gemeld dat de geheime dienst beschikte over zeer verontrustende informatie dat een aantal Somaliërs op korte termijn een terroristische aanslag in Nederland zou willen plegen.

telegraaf.nl

John2
28-12-10, 11:11
'Somaliërs planden aanval luchtmachtbasis

AMSTERDAM - Een deel van de gearresteerde Somaliërs had volgens inlichtingenbronnen plannen voor een terreuraanval op de luchtmachtbasis in Gilze-Rijen. Daarbij wilden ze een Apache uit de lucht halen. De AIVD had daar 'zeer concrete' aanwijzingen voor.
Mogelijk zou daarvoor een raketwerper worden geleverd vanuit andere Europese landen, zoals België of Denemarken. "Heel cru gezegd: het enige dat er nog niet lag, was het apparaat om er eentje naar beneden te halen", aldus een betrouwbare inlichtingenbron. "Er moest koste wat kost worden ingegrepen." Op Gilze-Rijen staan 85 helikopters, ook de toestellen die afgelopen zes jaar in Afghanisten werden ingezet kwamen van deze basis.

Het neerhalen van een Apache zou een enorme symbolische waarde hebben binnen jihadistische kringen.

Afgelopen jaren zijn elf Amerikaanse Apaches in Irak en Afghanistan neergehaald met raketwerpers. De verdachten zouden banden hebben met de Somalische islamitische terroristische organisatie Al Shabaab. "Zo dicht bij de start- en landingsbanen van Gilze, waar net vijf Apaches zijn teruggekeerd uit Afghanistan, het lijkt op een 'cadeautje' van Al-Shabaab-volgelingen aan hun Afghaanse broeders", zegt een bron.

De aanhoudingen volgden enkele uren na een ambtsbericht van de AIVD, waarin werd gemeld dat de geheime dienst beschikte over zeer verontrustende informatie dat een aantal Somaliërs op korte termijn een terroristische aanslag in Nederland zou willen plegen.

telegraaf.nl

Net als het tuig in Belgie dus van plan waren.:verward:

Joesoef
28-12-10, 11:24
Net als het tuig in Belgie dus van plan waren.:verward:


Dus niet:


'Niet met verdachte Somaliërs gesproken over doelwit'

<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tbody><tr> <td>Uitgegeven:</td> <td>28 december 2010 10:40</td> </tr> <tr> <td>Laatst gewijzigd:</td> <td>28 december 2010 10:46</td> </tr> </tbody></table>
AMERSFOORT - De Nationale Recherche heeft volgens advocaat Michael Ruperti de Somalische terreurverdachten niet verhoord over het doelwit van de vermeende aanslag die zij volgens de AIVD zouden voorbereiden.

In de verhoren van de zes mannen die inmiddels geen verdachten meer zijn, is niet ter sprake gekomen waar en wanneer deze aanslag zou plaatsvinden, zei de advocaat van het zestal dinsdag.
''Er is onomstotelijk vastgesteld dat deze mannen niets met terrorisme te maken hebben'', meldde Ruperti.
<center></center>

''De Somalische mannen, die op kerstavond in Rotterdam werden opgepakt, hebben de raadsman verteld dat de politie hun foto's van personen heeft laten zien en onder meer heeft gevraagd of ze wel eens in het buitenland zijn geweest en waar.
Het Openbaar Ministerie (OM) beslist dinsdag of de zes Somaliërs die nog vastzitten, voor de rechter-commissaris worden geleid.

John2
28-12-10, 11:33
Dus niet:
''Er is onomstotelijk vastgesteld dat deze mannen niets met terrorisme te maken hebben'', meldde Ruperti.
<center></center>

Het Openbaar Ministerie (OM) beslist dinsdag of de zes Somaliërs die nog vastzitten, voor de rechter-commissaris worden geleid.

Er is onomstotelijk vastgesteld en ze zitten nog vast tot dinsdag wanneer ze voor de rechter commissaris worden geleid?
Wat klopt er niet in dit verhaal?
1. Ze hebben of iets gevonden en worden voorgeleid voor langer hechtenis.
2. Ze hebben niets en worden per direct vrijgelaten.

super ick
28-12-10, 11:41
Jullie praten langs elkaar heen. Oneens met elkaar zijn voor de 'sport'?

John2
28-12-10, 12:03
Jullie praten langs elkaar heen. Oneens met elkaar zijn voor de 'sport'?

Huh?
:verward:
Hoorde ik hier iets???
:hihi:

Joesoef
28-12-10, 12:17
Er is onomstotelijk vastgesteld en ze zitten nog vast tot dinsdag wanneer ze voor de rechter commissaris worden geleid?
Wat klopt er niet in dit verhaal?
1. Ze hebben of iets gevonden en worden voorgeleid voor langer hechtenis.
2. Ze hebben niets en worden per direct vrijgelaten.


12 - 6 = 6 .....

John2
28-12-10, 12:20
12 - 6 = 6 ..... :nerd: