PDA

Bekijk Volledige Versie : Getreiterde patatbakker opgepakt



John2
28-12-10, 09:52
Getreiterde patatbakker opgepakt
Van onze verslaggevers
HELMOND - Een Chinese patatbakker van het Helmondse cafetaria New Boemerang is opgepakt nadat hij een belager neerstak die het op zijn vrouw had gemund. Het echtpaar wordt al jarenlang getreiterd door een groep jongens van vermoedelijk Marokkaanse komaf.

Vorig jaar drukte de Helmondse burgemeester Jacobs zijn vrouw nog op het hart 'daadkrachtig' op te treden tegen opgeschoten jongeren rond haar frietzaak. Ze moest laten zien dat ze de baas was in haar zaak. Toen zijn vrouw met sneeuwballen werd bekogeld, riep de Chinees dat de jongeren moesten stoppen. Als reactie zou het stel zijn belaagd met een nieuw salvo. Toen de man vervolgens een van de jongeren vastgreep, zou een ander hem hebben geslagen en geschopt, waarop de horecaman toestak met een mes.

Behalve de Chinese ondernemer zijn ook de twee 20-jarige Helmonders aangehouden die bij de steekpartij betrokken waren. Daaronder het slachtoffer, dat lichtgewond raakte.

Treiterijen

Wat precies tot het steekincident in de 3e Haagstraat heeft geleid, is niet duidelijk. Wel dat het frietzaakechtpaar jarenlang is getreiterd door een groep jongens, volgens bewoners grotendeels van Marokkaanse komaf. De politie zegt dat nog vastgesteld moet worden of het laatste incident met de eerdere treiterijen te maken heeft. "Dat moet uit onderzoek blijken. Tot die tijd zeggen we er dus niets inhoudelijks over", aldus een politiewoordvoerder.

Angst

Burgemeester Jacobs van Helmond wil evenmin reageren op het nieuwste incident. Intussen heersen angst en woede in de straat. De steekpartij is volgens bewoners het zoveelste incident in een lange reeks van treiterijen. Jongeren hangen in groepen urenlang hinderlijk voor de eettent en drijven de uitbaters tot wanhoop. Het echtpaar zelf wil niet met journalisten praten, maar buurtbewoners zijn vaker getuige geweest van het getreiter. "Er werden dienbladen de zaak in gegooid, zulke dingen. Gewoon rotzooi trappen. Vorig jaar is het ook al eens bijna uit de hand gelopen. Toen zag je vaker politie en werd het iets rustiger. Maar ooit was het hier een rustige wijk waar je je deur open kon laten. Nu kijk je wel uit."

Uiteindelijk is zelfs met een gebiedsverbod voor de jongeren gedreigd, maar dat is nooit opgelegd. "En dus moest het wel tot dit leiden", zegt een buurtbewoonster. "Ik snap die mensen wel. Ze werken hard en worden steeds getreiterd. Maar als de buurt er iets van zegt, ben je zelf het volgende slachtoffer. Het is toch een soort terreur."

Bron: telegraaf

John2
28-12-10, 13:34
Het echtpaar wordt al jarenlang getreiterd door een groep jongens van vermoedelijk Marokkaanse komaf.
Bron: telegraaf
Het is bijna weer oud en nieuw en we hadden al een tijdje weinig gehoord van deze groep uit onze samenleving. :hihi:

Couscousje
28-12-10, 13:48
Ik wilde net een topic openen dat ik geen Marokkanen-nieuws heb kunnen vinden de afgelopen dagen, maar zie daar!

Cc

Sjarlus
28-12-10, 13:59
Ik wilde net een topic openen dat ik geen Marokkanen-nieuws heb kunnen vinden de afgelopen dagen, maar zie daar!

Cc
Nog niet duidelijk.

[...]getreiterd door een groep jongens van vermoedelijk Marokkaanse komaf.[...]getreiterd door een groep jongens, volgens bewoners grotendeels van Marokkaanse komaf.[...]
Vermoedelijk van Marokkaanse komaf, volgens bewoners van Marokkaanse komaf.
Wie weet waren het Turken.

Couscousje
28-12-10, 14:29
Als er staat 'vermoedelijk Marokkanen', dan maakt het toch gewoon Marokkanen-nieuws.

Cc

John2
28-12-10, 14:32
Als er staat 'vermoedelijk Marokkanen', dan maakt het toch gewoon Marokkanen-nieuws.

Cc

Lang niet gezien Cc

Tt

Couscousje
28-12-10, 14:42
Ik ben er altijd geweest, hoor.

Maar dan bij de buren.

Cc

John2
28-12-10, 14:44
Ik ben er altijd geweest, hoor.

Maar dan bij de buren.

Cc

Bbbburen hebben we buren?!?! :ninja2:


:hihi:

super ick
28-12-10, 17:27
Bbbburen hebben we buren?!?! :ninja2:


:hihi:

Ja de Ansaartjes.

knuppeltje
28-12-10, 17:47
Wie zegt trouwens dat die koekenbakker geen rotzooi verkocht, elk normaal mens zou daarvan toch over de rooie gaan, niet dan? :fpotver:

super ick
28-12-10, 18:04
Wie zegt trouwens dat die koekenbakker geen rotzooi verkocht, elk normaal mens zou daarvan toch over de rooie gaan, niet dan? :fpotver:

Ja van een doorgebakken kroketje ga ik ook uit mijn dak.

Couscousje
28-12-10, 18:47
Ja de Ansaartjes.

Dat zijn de overburen.

Cc

Bofko
28-12-10, 19:28
Dat zijn de overburen.

Cc

Naast het blijf-van-mijn-lijf-huis?

John2
28-12-10, 23:24
Ja de Ansaartjes.

:eek: ben deze nachtmerry net te boven..............................:hihi:

justus
29-12-10, 07:12
jammer dit gedoe. uitgaande van de juistheid van het stigma marokkanen vermoed ik dat iedereen in nederland (inclusief de normale marokkanen) baalt van dat tuig.

John2
29-12-10, 10:44
jammer dit gedoe. uitgaande van de juistheid van het stigma marokkanen vermoed ik dat iedereen in nederland (inclusief de normale marokkanen) baalt van dat tuig.

Dit denk ik ook, maar hoe los je dit probleem op?

Paris.Casa
29-12-10, 13:05
Shall we open a thread every time a Dutch is involved in a crime? :jammer:

Nederlander gezocht na steekpartij Antwerpen
ma 27 dec 2010, 11:57

BRUSSEL - Bij een steekpartij in een café in Antwerpen zijn zondagnacht twee mensen zwaargewond geraakt. De dader was waarschijnlijk een Nederlander. Naar hem wordt nog gezocht.

De ruzie ontstond toen een klant die geen drank meer wilde bestellen gevraagd werd om te vertrekken uit Café Udon in de Van Arteveldestraat. De man werd kwaad en gaf een werkneemster van het café een klap. Andere personeelsleden kwamen tussenbeide. De klant trok daarop een klein mes en begon er wild mee om zich heen te zwaaien.

Twee vrouwen (25 en 39) en een man (49) raakten lichtgewond. Twee andere vrouwen, 42 en 43 jaar, werden met zware steekwonden in de borst overgebracht naar het ziekenhuis. Zij verkeerden allebei een tijdje in levensgevaar en werden in het ziekenhuis behandeld. Ondertussen zijn ze buiten levensgevaar.

De dader vluchtte na de steekpartij weg en is nog steeds spoorloos.

Telegraaf

John2
29-12-10, 13:07
Shall we open a thread every time a Dutch is involved in a crime? :jammer:

Nederlander gezocht na steekpartij Antwerpen
ma 27 dec 2010, 11:57

BRUSSEL - Bij een steekpartij in een café in Antwerpen zijn zondagnacht twee mensen zwaargewond geraakt. De dader was waarschijnlijk een Nederlander. Naar hem wordt nog gezocht.

De ruzie ontstond toen een klant die geen drank meer wilde bestellen gevraagd werd om te vertrekken uit Café Udon in de Van Arteveldestraat. De man werd kwaad en gaf een werkneemster van het café een klap. Andere personeelsleden kwamen tussenbeide. De klant trok daarop een klein mes en begon er wild mee om zich heen te zwaaien.

Twee vrouwen (25 en 39) en een man (49) raakten lichtgewond. Twee andere vrouwen, 42 en 43 jaar, werden met zware steekwonden in de borst overgebracht naar het ziekenhuis. Zij verkeerden allebei een tijdje in levensgevaar en werden in het ziekenhuis behandeld. Ondertussen zijn ze buiten levensgevaar.

De dader vluchtte na de steekpartij weg en is nog steeds spoorloos.

Telegraaf

Met marokkaanse achtergronden??? :hihi:

Paris.Casa
29-12-10, 13:07
The news involving Moroccans (who did not use any kind of violence) got 225 reactions. This one, involving a Dutch, not a single one. The readers must have missed it :hihi:

super ick
29-12-10, 13:09
Als je in Nederland bent zal je als dader van misdrijven ook vaak een Nederlander aantreffen.
Frappant wordt het pas als een bepaalde groep verhoudingsgewijs overtegenwoordigd is. Dat is bij Marokkanen het geval. Vandaar.

Slinger
29-12-10, 21:08
Shall we open a thread every time a Dutch is involved in a crime? :jammer:



Vreemdeling, je snapt niet wat hier aan de hand is.

John2
30-12-10, 10:05
Vreemdeling, je snapt niet wat hier aan de hand is.

Ik denk dat 80-90% van de allochtone medemens niet in de gaten heeft wat er aan de hand is?
Waarom Nederland op personen stemmen als Wilders en Europa in zijn geheel een slag naar rechts maakt.
Nog steeds (en dat zie je ook hier) wordt er gewezen op de domme stemmers en op de ophitsige politieke partijen, terwijl de eigenlijke oorzaak ligt bij het negative nieuws dat wij nu al meer als 30 jaar lezen in de media en waar we sinds 9-11 bewust zijn geworden hoe rieel het gevaar is.