PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat te doen met Theodor Holman?



super ick
28-12-10, 17:06
Wat te doen met Theodor Holman?
Geplaatst op: dinsdag 28 december 2010
Door: Monique Smits
Categorie: Media
Bron: Het Parool
Parool-columnist en provocateur Theodor Holman schreef in zijn column dat Suriname correspondent voor de NRC en RTL-Nieuws Nina Jurna een sympathisant is van Sharia4Holland, een extreme moslimgroepering die pleit voor een Islamitisch Nederland. Waar hij die naam heeft zien staan, is onduidelijk, wel is zeker dat Jurna niets met Sharia4Holland te maken heeft.

Holman werd na de moord op Theo van Gogh, landelijk bekend als aanvoerder van het clubje ‘vrienden van Theo’. De ‘weduwe van Theo’ werd hij door critici schertsend genoemd. Holman was altijd al bekend als provocateur, maar doet daar sinds de moord op Van Gogh een schepje bovenop.
Vorig jaar zorgde hij voor een knallende ruzie bij Het Parool. Holman reageerde in zijn column op een plan van de Amsterdamse wethouder Asscher om huwelijken tussen neven en nichten te verbieden.‘Laat ze rustig fukkie-fukkie doen met broers en zusters, neven en nichten’, schreef Holman. ‘”Ze” – jouw en mijn vijanden – willen dat zelf heel graag. Laat ze. Ze krijgen verzwakte kinderen die zelf nog zwakker nageslacht voortbrengen.”
Na die column kwam een storm aan publiciteit op gang. Columnist/provocateur Prem Radhakishun schreef in zijn column in dezelfde krant dat Holman een racist is, Holman vroeg op hoge toon om excuses en hoofdredacteur Barbara van Beukering moest alle zeilen bijzetten om Radhakishun, die eigenlijk wilde opstappen, als columnist te behouden.
Voor Theodor Holman is provoceren een levenshouding. Doet hij het puur om de aandacht te trekken, of wil hij op die manier werkelijk iets te veranderen aan de maatschappij?
Maar eerst moest er vandaag een rectificatie van de hoofdredactie aan te pas komen: "Nader onderzoek heeft uitgewezen dat Jurna pertinent niets met Sharia4Holland te maken heeft", zo schrijft de hoofdredactie van de krant nu. "De redactie van Het Parool betreurt het dat Jurna, en andere mensen die onterecht in de column van 23 december zijn genoemd, hier last van hebben ondervonden."
Een van die andere mensen is Sesamstraat-acteur Hakim Traïdia. Hij reageerde maandag woest op het stukje van Holman. "Ik heb helemaal niets te maken met radicalen. Al die aantijgingen maken me zo verdrietig en ook boos."
Overigens schreef Holman een dag na de gewraakte column zelf ook al dat hij er naast zat, wat Jurna betreft dan.


Via welingelichtekringen.nl

Kal-El B.V
28-12-10, 19:06
Is het al duidelijk waar hij die beschuldigingen op baseerde ?

Joesoef
28-12-10, 19:11
Is het al duidelijk waar hij die beschuldigingen op baseerde ?


Waanbeelden. Holman is dus niet toerekeningsvatbaar. Taakstraf lijkt mij op zn plaats, moppen en stofzuigen in een moskee, taallessen geven in een buurtcentrum dat soort dingen.

Wizdom
28-12-10, 22:16
Doorspoelen in het toilet en verder met de waan van de dag...

jang0201
29-12-10, 06:14
Is het al duidelijk waar hij die beschuldigingen op baseerde ?

Dit alles na aanleiding van het zien van de facebookpagina van sharia4holland waar zijn naam en foto op de pagina stond. De facebookpage is inmiddels verwijderd.

tanger'73
29-12-10, 12:25
Gek dat er mensen zijn die zich kunnen ergeren aan een column van deze holman? Het enige wat ik kan bedenken om te doen, is dat Parool hem als haar columnist grondig zou moeten evalueren.

Pizzaman
29-12-10, 12:27
Gek dat er mensen zijn die zich kunnen ergeren aan een column van deze holman? Het enige wat ik kan bedenken om te doen, is dat Parool hem als haar columnist grondig zou moeten evalueren.

Die man wordt betaald om grappen te maken en de boel op te stoken.
Nou zijn er natuurlijk altijd mensen die dat serieus nemen.

het valt mij op dat die mensen daar dan weer voor worden betaald... :maf2:

Kal-El B.V
29-12-10, 12:51
Heeft die facebook pagina wel bestaan ?

Slinger
29-12-10, 12:52
Heeft die facebook pagina wel bestaan ?

Hakim ontkent het niet.

Joesoef
29-12-10, 13:13
Hakim ontkent het niet.

Hij weet het gewoon niet. Je krijgt een berichtje je klikt op ja en je gaat weer verder en je bent alweer vergeten waar je ja op hebt gezegd.

Sjarlus
29-12-10, 13:21
provocateur Theodor Holman
provocateur Prem Radhakishun
Een nieuwe beroepsgroep?

Bart.NL
29-12-10, 13:39
Met de naam Holman valt best wat leuks bij elkaar te associëren.

jang0201
29-12-10, 13:43
Heeft die facebook pagina wel bestaan ?

De facebookpagina had iets van 150 leden!

tanger'73
29-12-10, 13:45
Die man wordt betaald om grappen te maken en de boel op te stoken.
Nou zijn er natuurlijk altijd mensen die dat serieus nemen.

het valt mij op dat die mensen daar dan weer voor worden betaald... :maf2:


snappen kan ik echter nog steeds niet, wie denkt enige schade aan deze meneer holman te lijden?

super ick
29-12-10, 16:41
Laten ze die Hakim maar eens flink aan de tand voelen, maar poten af van Pino en mijnheer Aart.

tanger'73
29-12-10, 18:17
holman is duidelijk iemand waarbij dat haast metafysisch verworden begrip vrijheid van meningsuiting, opeens weer wel grenzen kent.


YouTube - 1 Op 1: Prem Radhakishun vs Theodor Holman

super ick
29-12-10, 21:49
holman is duidelijk iemand waarbij dat haast metafysisch verworden begrip vrijheid van meningsuiting, opeens weer wel grenzen kent.


YouTube - 1 Op 1: Prem Radhakishun vs Theodor Holman (http://www.youtube.com/watch?v=3Ut2UKjiFMA)

Ja hij wil de onafhankelijke geest uithangen. Die heeft hij niet.
Theodoor mag nog niet de schoenveters vastmaken van Theo.