PDA

Bekijk Volledige Versie : Kanunnik Houtart bekent misbruik van minderjarige



Marsipulami
29-12-10, 11:14
Kanunnik Houtart bekent misbruik van minderjarige

29/12/10, 07u24

Kandidaat voor Nobelprijs voor de Vrede

Kanunnik François Houtart (85) erkent in de krant Le Soir dat hij in 1970 een van zijn neefjes heeft misbruikt. De jongen was toen acht jaar. Houtart heeft ontslag genomen als voorzitter van het Centre Tricontinental (Cetri) en aan zijn medestanders gevraagd de campagne op te schorten ten gunste van zijn kandidatuur voor de Nobelprijs van de Vrede 2011.

Een van de neefjes van Houtart heeft een anonieme klacht ingediend bij de commissie-Adriaenssens. Hij verklaarde dat een kanunnik, die werd gehuisvest door zijn ouders, twee keer in de kamer van zijn broer kwam om hem te verkrachten.

De geestelijke van zijn kant beweert dat hij, bij het doorkomen in de kamer van de jongen zijn "intieme delen twee keer heeft aangeraakt". Houtart omschrijft die daad als "ondoordacht en onverantwoord".

De kanunnik heeft aan de ouders van het slachtoffer voorgesteld af te zien van het uitoefenen van het priesterschap en alle gevolgen van zijn daad te zullen dragen. "Zij hebben me voorgesteld een professor van het grootseminarie van Luik te raadplegen, die mij heeft aangeraden priester te blijven en mij te concentreren op de universitaire taken in de godsdienstsociologie."

Nobelprijs voor Vrede

Houtart erkent dat hij heeft gevraagd de campagne voor zijn kandidatuur voor de Nobelprijs voor de Vrede stop te zetten.

François Houtart kreeg de bijnaam 'paus van de andersglobalisten'. Hij was professor sociologie aan de UCL van 1958 tot 1990 en nam deel aan het tweede Vaticaans Concilie in 1962. In 1976 stichtte hij de ngo Cetri en was een van de dragende figuren van het eerste wereldsociaalforum in Porto Alegre in 2001. (belga/adb)

Slinger
29-12-10, 11:20
Kanunnik Houtart bekent misbruik van minderjarige

29/12/10, 07u24

Kandidaat voor Nobelprijs voor de Vrede

Kanunnik François Houtart (85) erkent in de krant Le Soir dat hij in 1970 een van zijn neefjes heeft misbruikt. De jongen was toen acht jaar. Houtart heeft ontslag genomen als voorzitter van het Centre Tricontinental (Cetri) en aan zijn medestanders gevraagd de campagne op te schorten ten gunste van zijn kandidatuur voor de Nobelprijs van de Vrede 2011.

Een van de neefjes van Houtart heeft een anonieme klacht ingediend bij de commissie-Adriaenssens. Hij verklaarde dat een kanunnik, die werd gehuisvest door zijn ouders, twee keer in de kamer van zijn broer kwam om hem te verkrachten.

De geestelijke van zijn kant beweert dat hij, bij het doorkomen in de kamer van de jongen zijn "intieme delen twee keer heeft aangeraakt". Houtart omschrijft die daad als "ondoordacht en onverantwoord".

De kanunnik heeft aan de ouders van het slachtoffer voorgesteld af te zien van het uitoefenen van het priesterschap en alle gevolgen van zijn daad te zullen dragen. "Zij hebben me voorgesteld een professor van het grootseminarie van Luik te raadplegen, die mij heeft aangeraden priester te blijven en mij te concentreren op de universitaire taken in de godsdienstsociologie."

Nobelprijs voor Vrede

Houtart erkent dat hij heeft gevraagd de campagne voor zijn kandidatuur voor de Nobelprijs voor de Vrede stop te zetten.

François Houtart kreeg de bijnaam 'paus van de andersglobalisten'. Hij was professor sociologie aan de UCL van 1958 tot 1990 en nam deel aan het tweede Vaticaans Concilie in 1962. In 1976 stichtte hij de ngo Cetri en was een van de dragende figuren van het eerste wereldsociaalforum in Porto Alegre in 2001. (belga/adb)

Alweer een.

Marsipulami
29-12-10, 11:39
Alweer een.

Ik stel voor dat de andersglobalisten een schadevergoeding betalen aan het slachtoffer.

Slinger
29-12-10, 11:47
Ik stel voor dat de andersglobalisten een schadevergoeding betalen aan het slachtoffer.

Denk jij dat deze kanunnik van de roomse kerk het bij één slachtoffer heeft gelaten?

Marsipulami
29-12-10, 11:54
Denk jij dat deze kanunnik van de roomse kerk het bij één slachtoffer heeft gelaten?

Als er meer slachtoffers zijn, dan stel ik voor dat de andersglobalisten ook die andere slachtoffers een stevige schadevergoeding betalen.

Slinger
29-12-10, 11:59
Als er meer slachtoffers zijn, dan stel ik voor dat de andersglobalisten ook die andere slachtoffers een stevige schadevergoeding betalen.

Ja, ze hadden in elk geval beter moeten weten.

Dat krijg je ervan als je met rooms-katholieke geestelijken in zee gaat.

Marsipulami
29-12-10, 12:04
Ja, ze hadden in elk geval beter moeten weten.

Dat krijg je ervan als je met rooms-katholieke geestelijken in zee gaat.


Een stelletje hypocrieten zijn het die andersglobalisten.

Slinger
29-12-10, 12:07
Een stelletje hypocrieten zijn het die andersglobalisten.

Ja, en zo'n kannunik, die een vrome katholiek is en die zo begaan is met het lot van de wereld, maar niet met zijn handen van het piemeltje van zijn neefje kon afblijven is volgens katholieken als jij een wonder van integriteit.

Marsipulami
29-12-10, 12:20
Ja, en zo'n kannunik, die een vrome katholiek is en die zo begaan is met het lot van de wereld, maar niet met zijn handen van het piemeltje van zijn neefje kon afblijven is volgens katholieken als jij een wonder van integriteit.

Je hebt wel een scherp oog voor allerlei gore details. Zou je niet beter in therapie gaan om erger te voorkomen ?

Slinger
29-12-10, 12:31
Je hebt wel een scherp oog voor allerlei gore details. Zou je niet beter in therapie gaan om erger te voorkomen ?

Ik merk bij jou ook al de typisch katholieke reflex dat je hetgene wat er is gebeurd niet wenst te benoemen en in de doofpot wilt stoppen. Weet je zeker dat jij wat dit betreft niet ook een geschiedenis hebt?

super ick
29-12-10, 13:06
Het lijkt Joran v/d Sloot wel.

Eke
29-12-10, 13:16
[
#Hij verklaarde dat een kanunnik, die werd gehuisvest door zijn ouders, twee keer in de kamer van zijn broer kwam om hem te verkrachten.

#De geestelijke van zijn kant beweert dat hij, bij het doorkomen in de kamer van de jongen zijn "intieme delen twee keer heeft aangeraakt". (belga/adb)


Dat's nogal een verschil .Vooral wat betreft de impact op het jongetje.

Marsipulami
29-12-10, 13:52
Ik merk bij jou ook al de typisch katholieke reflex dat je hetgene wat er is gebeurd niet wenst te benoemen en in de doofpot wilt stoppen. Weet je zeker dat jij wat dit betreft niet ook een geschiedenis hebt?

Ik merk bij jou ook dat je het vooral niet wil hebben over sexueel misbruik in protestantse gemeenschappen. Ik wacht nog altijd op een inhoudelijke reactie op dat artikeltje dat sexueel misbruik minstens zoveel, wellicht meer voorkomt in protestantse gemeenschappen.

Slinger
29-12-10, 13:53
Ik merk bij jou ook dat je het vooral niet wil hebben over sexueel misbruik in protestantse gemeenschappen. Ik wacht nog altijd op een inhoudelijke reactie op dat artikeltje dat sexueel misbruik minstens zoveel, wellicht meer voorkomt in protestantse gemeenschappen.

Zie mijn reactie in andere topic.

Bij mijn beschrijving ging ik overigens uit van Houtarts verhaal. Het verhaal dat de nicht vertelt is nog veel erger, dubbele verkrachting namelijk, zoals Eke opmerkt.

Of vind je dat ook al te plastisch uitgedrukt?

Marsipulami
29-12-10, 13:54
Dat's nogal een verschil .Vooral wat betreft de impact op het jongetje.

De andersglobalisten moeten betalen. Het heeft in de krant gestaan en dus is het waar. Een ernstig onderzoek is niet nodig.

Slinger
29-12-10, 14:22
De andersglobalisten moeten betalen. Het heeft in de krant gestaan en dus is het waar. Een ernstig onderzoek is niet nodig.

Het staat ook al op Wikipedia, zowel de Nederlandstalige als de Engelstalige versie.

The_Grand_Wazoo
29-12-10, 15:53
De andersglobalisten moeten betalen. Het heeft in de krant gestaan en dus is het waar. Een ernstig onderzoek is niet nodig.

Te treurig voor woorden die reacties van jou.

Marsipulami
29-12-10, 16:07
Te treurig voor woorden die reacties van jou.


Moet je een zakdoek ?

super ick
29-12-10, 17:31
Moet je een zakdoek ?

Laag bijdegrondse gedoger van kindermisbruik binnen de kathozieke kerk.
Aandacht afleiden van het eigen falen door vunzigheid te posten die elders voorkomt.

Jou clubje staat bol van de misdaden, onderdrukking en dubbele agenda's.

Marsipulami
29-12-10, 20:50
Laag bijdegrondse gedoger van kindermisbruik binnen de kathozieke kerk.
Aandacht afleiden van het eigen falen door vunzigheid te posten die elders voorkomt.

Jou clubje staat bol van de misdaden, onderdrukking en dubbele agenda's.

Ik heb mijn zakdoek al aan je maatje gegeven. Anders mocht jij hem hebben.

super ick
30-12-10, 09:48
Ik heb mijn zakdoek al aan je maatje gegeven. Anders mocht jij hem hebben.

Ik kan me voorstellen dat jij erg veel zakdoeken hebt.
Ook voor de schijn want ik heb je nog niet 1 keer enige vorm van spijt zien betuigen voor de daden van makkers uit jou clubje.
Bespaar me dus je medelevendheid achteraf. Daar hebben meer daders last van.

Marsipulami
30-12-10, 10:36
Ik kan me voorstellen dat jij erg veel zakdoeken hebt.
Ook voor de schijn want ik heb je nog niet 1 keer enige vorm van spijt zien betuigen voor de daden van makkers uit jou clubje.
Bespaar me dus je medelevendheid achteraf. Daar hebben meer daders last van.

Ik heb jou nog geen spijt horen betuigen voor het sexueel misbruik gepleegd door Robert M. Heb je ook al bijgedragen aan de schadeloosstelling van de slachtoffers van Robert M. ?

super ick
30-12-10, 19:56
Ik heb jou nog geen spijt horen betuigen voor het sexueel misbruik gepleegd door Robert M. Heb je ook al bijgedragen aan de schadeloosstelling van de slachtoffers van Robert M. ?

Ik voel mij op geen enkele manier verbonden met Robert M.
Jij bent wel 'lid' van die misbruikersclub, dat is het grote verschil.

Bovendien is het nog een club die denkt dat ze weten wat goed is en hoe men het leven moeten leiden. (of in dit geval lijden)