PDA

Bekijk Volledige Versie : Ivoe opent haar opleidingen

jantje1
29-12-10, 16:08
http://www.fitrah.nl/images/flyers/flyer-bki-2011.jpg
http://www.fitrah.nl/images/flyers/flyer-bki-2011-achter.jpg[/quote

jantje1
03-01-11, 08:39
Geen reacties??

Heb jij geen interesse??

moslima-19
05-01-11, 15:52
Deze opleiding lijkt me wel leuk wie weet ga ik me wel inschrijven

jantje1
07-01-11, 15:00
In-shaa'-Allaah.

Moge Allaah je veel kennis onderwijzen.

marces
20-01-11, 12:22
Nee dank je, ik persoonlijk zie niks in welke religie dan ook. Het blijft toch "geloven" en waarom 1 "geloof" aanhangen terwijl er duizenden verschillende religies zijn (en binnen die religies ook nog verschillende intrepetaties)? Het rotte aan religies is dat mensen vaak niet "geloven" maar zeker weten dat alleen zij het bij het juiste eind hebben (en dan meestal alleen maar omdat zij toevallig geboren zijn in een omgeving/land waar dat specifieke geloof wordt beleden). Helaas leidt dat weer tot een hoop intolerantie, onbegrip en ellende in de wereld. Wat voor mij het belangrijkste is: heb respect voor elkaars opvattingen en gun anderen de ruimte om te geloven wat ze willen. Verder wens ik iedereen veel plezier en wijsheid bij de keuzes die hij/zij maakt, maar blijf kritisch.

jantje1
20-01-11, 15:14
Nou beste Merces,

Er zijn vele religies, tuurlijk en iedereen gelooft waarin hij in wil geloven.
Maar indien wij niet geloven he waarom worden wij weer geboren en gaan wij weer dood??
En uiteindelijk zijn er voor ons vele profeten en boodschappers geweest waar alle geloven het er overeens zijn: laten wij zeggen: Christen, joden, en moslims geloven allemaal in de boodschappers en profeten. Zij (boodschapper en profeten) maakten ons duidelijk wie wij moeten geloven. Maar helaas zijn er na de dood van de boddschapers en profeten afgodsbeelden ontstaan.

Maar uiteindelijk dien je goed te onderzoeken, waarom wij op de wereld zijn gezet?

marces
21-01-11, 07:13
Hoi Jantje1,

Tuurlijk ben je daar vrij in en daar heb ik ook alle begrip en respect voor. Alleen, ik heb min of meer de overtuiging dat wij misschien wel met een bepaalde reden op de wereld zijn gezet, alleen komen wij daar nooit achter. De religies waar jij het over hebt zijn de bekendste, maar er zijn er nog honderden zo niet duizenden - en binnen die religies bestaan ook nog eens allerlei stromingen die elkaar vaak ook nog compleet tegenspreken. Waar ik het meeste moeite mee heb is dat er, uit naam van religie, mensen veel ellende en onrecht wordt aangedaan, enkel en alleen omdat zij een andere visie hebben. Dat heb ik tegen op religies.
Ik ben een agnosticus, d.w.z. dat ik het bestaan van god noch ontken, noch dat ik zeker weet dat hij bestaat. Ik laat het in het midden, er is geen sluitend bewijs voor of tegen beide kanten en dat zal er ook nooit komen. De meeste religies vinden toch hun oorsprong in de oudheid, toen mensen erg onwetend waren en verklaringen zochten.
Dus dat onderzoeken waarom wij op de wereld zijn gezet is verloren moeite.

Groet,
Marc

jantje1
22-01-11, 22:57
Hallo,

Niks is verloren moeite. Het is het allemaal waard!

Groetjes
Jantje

jantje1
07-02-11, 08:26
Beste lezers,

Waar blijft jullie enthousiasme? Hoe besteed jij je tijd? Wat doe je allemaal om je Imaan te versterken?