PDA

Bekijk Volledige Versie : Laatste Somalische verdachte vrij. Terreur hoax doorgeprikt.



Hatert
30-12-10, 12:09
30 december, 12:41

Laatste Somalische verdachte vrijgelaten

door Bart Hinke

Binnenland

Ook de laatste van de twaalf Somaliërs die vorige week opgepakt werden is op vrije voeten gesteld. De 29-jarige geldt nog wel als verdachte van mogelijke betrokkenheid bij terrorisme, evenals twee anderen van 44 en 47 jaar. Dat meldt het Openbaar Ministerie.

Het onderzoek naar de vermoedelijke betrokkenheid van de overgebleven drie verdachten wordt door de Nationale Recherche voortgezet. Tegen negen Somaliërs is onvoldoende bewijs. Het Landelijk Parket had van de inlichtingendienst AIVD vier namen doorgekregen, waarna tot arrestatie overgegaan werd. Invallen volgden in drie Rotterdamse belwinkels, een woning in de Tarwewijk in Rotterdam en een motel in Gilze-Rijen in Noord-Brabant.

Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) Erik Akerboom verdedigde gisteren het optreden van de verschillende betrokken instanties. “Er was sprake van heel concrete en acute dreiging. Dan kun je niet anders dan ingrijpen.”

Enkele vrijgelaten verdachten hebben verklaard dat ze slachtoffer zijn van een afperser die hun namen met de radicaal-islamitische Somalische groepering Al-Shabaab in verband zou hebben gebracht. Hun advocaat heeft een klacht tegen de AIVD ingediend.

NRC

John2
30-12-10, 12:15
30 december, 12:41

Laatste Somalische verdachte vrijgelaten

door Bart Hinke

Binnenland

Ook de laatste van de twaalf Somaliërs die vorige week opgepakt werden is op vrije voeten gesteld. De 29-jarige geldt nog wel als verdachte van mogelijke betrokkenheid bij terrorisme, evenals twee anderen van 44 en 47 jaar. Dat meldt het Openbaar Ministerie.

Het onderzoek naar de vermoedelijke betrokkenheid van de overgebleven drie verdachten wordt door de Nationale Recherche voortgezet. Tegen negen Somaliërs is onvoldoende bewijs. Het Landelijk Parket had van de inlichtingendienst AIVD vier namen doorgekregen, waarna tot arrestatie overgegaan werd. Invallen volgden in drie Rotterdamse belwinkels, een woning in de Tarwewijk in Rotterdam en een motel in Gilze-Rijen in Noord-Brabant.

Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) Erik Akerboom verdedigde gisteren het optreden van de verschillende betrokken instanties. “Er was sprake van heel concrete en acute dreiging. Dan kun je niet anders dan ingrijpen.”

Enkele vrijgelaten verdachten hebben verklaard dat ze slachtoffer zijn van een afperser die hun namen met de radicaal-islamitische Somalische groepering Al-Shabaab in verband zou hebben gebracht. Hun advocaat heeft een klacht tegen de AIVD ingediend.

NRC

Welke Terreur hoax doorgeprikt?

Harts intelligentie
30-12-10, 12:17
I hate to say :

I told u so ! :lol:

Ik zei het al van het begin af aan : het was an hoax hoogstwaarschijnlijk :

komt door die westerse schuldig paranoia :

het westen voelt zich zo schuldig met betrekking tot westerse & israeli staats terrorisme dat ze haar eigen schaduw voor terroristen ziet !

John2
30-12-10, 12:21
I hate to say :

I told u so ! :lol:

Ik zei het al van het begin af aan : het was an hoax hoogstwaarschijnlijk :

komt door die westerse schuldig paranoia :

het westen voelt zich zo schuldig met betrekking tot westerse & israeli staats terrorisme dat ze haar eigen schaduw voor terroristen ziet !

Pas maar op dat ze jou niet aan zien voor een schaduw van een terrorist.

Harts intelligentie
30-12-10, 12:25
Pas maar op dat ze jou niet aan zien voor een schaduw van een terrorist.




Ik ben westerse schuldig paranooid schaduw niet ! :lol:

John2
30-12-10, 12:33
Ik ben westerse schuldig paranooid schaduw niet ! :lol:

Zeg nooit nooit mijn beste, ook ik was ooit even een verdachte en dat nog niet eens zo heel lang geleden. :engel:

The Phoenix
30-12-10, 12:39
Zeg nooit nooit mijn beste, ook ik was ooit even een verdachte en dat nog niet eens zo heel lang geleden. :engel:

Leer's lezen dan ! can't u see that metaphor image concerning the guilty paranoid west & its shaduw ??? :tover:

John2
30-12-10, 14:06
Leer's lezen dan ! can't u see that metaphor image concerning the guilty paranoid west & its shaduw ??? :tover:

Schrijf eerst eens in ABN

mark61
30-12-10, 18:45
Hoe zat dat ook alweer met opleuken?

Om met Schaap te spreken, 'Vrome moslimmafiosi geven elkaar aan bij onschuldige koeffaarveiligheidsdienst die probeert doden en gewonden te voorkomen'.

super ick
30-12-10, 18:51
Ik maak op uit de reactie van Skapie dat terrismemeldingen met een korreltje zout genomen moeten worden.

Harts intelligentie
30-12-10, 19:04
Hoe zat dat ook alweer met opleuken?

Om met Schaap te spreken, 'Vrome moslimmafiosi geven elkaar aan bij onschuldige koeffaarveiligheidsdienst die probeert doden en gewonden te voorkomen'.

Inlichtingnen & politie gebruiken ook moslim informanten in deze zaken :



nou, moslims zijn ook mensen joh : hebben een menselijk natuur : worden dus ook aangetrokken door geld & ander motieven , dus ...

Slinger
30-12-10, 19:07
Inlichtingnen & politie gebruiken ook moslim informanten in deze zaken :



nou, moslims zijn ook mensen joh : hebben een menselijk natuur : worden dus ook aangetrokken door geld & ander motieven , dus ...

Maar waarom plegen ze terroristische aanslagen?

Daar heb je vast wel een 'psychologische' verklaring voor.

DNA
30-12-10, 19:14
Maar waarom plegen ze terroristische aanslagen?

Daar heb je vast wel een 'psychologische' verklaring voor.

!!!!!!!!!!!!

muslim" terrorism" is just a product of & a desperate reaction to western & israeli state's terrorism : cause & effect :

muslim "terrorism" is nothing compared to western & israeli state's terrorism !

P.S.: There can be no peace without justice !

mark61
30-12-10, 19:17
Inlichtingnen & politie gebruiken ook moslim informanten in deze zaken :



nou, moslims zijn ook mensen joh : hebben een menselijk natuur : worden dus ook aangetrokken door geld & ander motieven , dus ...

Mij verbaast het niks. Ik parodieer even Schaap.

De mensen om wie het gaat schijnen zelf de AIVD te hebben gebeld. Dus niet 'informanten gebruiken'.

Als elke gek, jij, ik, ze belt en iets beweert over moslims rukken ze meteen uit :cheefbek:

DNA
30-12-10, 19:33
[QUOTE][QUOTE]=mark61;4593898]Mij verbaast het niks. Ik parodieer even Schaap.

weet ik !


De mensen om wie het gaat schijnen zelf de AIVD te hebben gebeld. Dus niet 'informanten gebruiken'.

Gebeurt ook wel dat moslims de inlichtingnen diensten , politie , ...bellen daarover :moslim informanten gebruiken door politie, .....gebeurt ok wel !







Als elke gek, jij, ik, ze belt en iets beweert over moslims rukken ze meteen uit :cheefbek:

:lol:

Dan moeten we een sport van maken om deze brilliant AIVD te bellen om die helemaal paranoid te maken , in de war & in verlegenheid te brengen ! :lol:

Pizzaman
30-12-10, 22:10
Ik maak op uit de reactie van Skapie dat terrismemeldingen met een korreltje zout genomen moeten worden.

Nee dat terrorisme meldingen door andere terroristen met een kilo zout genomen moeten worden... :stout:

John2
30-12-10, 22:15
!!!!!!!!!!!!

muslim" terrorism" is just a product of & a desperate reaction to western & israeli state's terrorism : cause & effect :

muslim "terrorism" is nothing compared to western & israeli state's terrorism !

P.S.: There can be no peace without justice !

Of course the wild west and the Israel state has done it again.
Een slap excuus om alles af te wenden wat de Islam veroorzaakt!!!
Sorry bedoel in naam van de Islam.

Hatert
26-02-11, 14:19
Ook laatste Somalische terreurverdachten niet vervolgd

Uitgegeven: 22 februari 2011 17:16

Laatst gewijzigd: 22 februari 2011 17:17

AMERSFOORT - Justitie heeft de afgelopen week de zaken geseponeerd tegen de laatste drie Somalische terrorismeverdachten die op kerstavond in Rotterdam werden opgepakt.

Dat hebben advocaat Michael Ruperti en een woordvoerder van het landelijk parket van het Openbaar Ministerie (OM) dinsdag gemeld.

Geen van de in totaal twaalf gearresteerde Somaliërs wordt nu nog verdacht van betrokkenheid bij terroristische activiteiten.

Ook laatste Somalische terreurverdachten niet vervolgd | nu.nl/binnenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl (http://www.nu.nl/binnenland/2452953/laatste-somalische-terreurverdachten-niet-vervolgd.html)