PDA

Bekijk Volledige Versie : 13- en 17-jarige overlijden door vuurwerk, weer veel kinderen gewond in Nederland



Marsipulami
01-01-11, 11:58
13- en 17-jarige overlijden door vuurwerk, weer veel kinderen gewond in Nederland

01/01/11, 05u11

DM UPDATE Ondanks de waarschuwingen en de campagnes heeft vuurwerk weer een zware tol geëist bij onze noorderburen. Een jongen van 13 overleed alsook een 17-jarige. Verschillende kinderen, tieners en volwassenen liepen zware brandwonden op. Daarnaast raakten diverse agenten gewond bij opstootjes.

Een 13-jarige jongen uit Utrecht overleed zaterdagochtend vroeg door een vuurwerkbom. Hij raakte zwaargewond toen onbekenden op een camping in Harderwijk het illegale vuurwerk afstaken en overleed later in het ziekenhuis.

Ook een 17-jarige jongen uit het Groningse Tolbert is zaterdagnacht om het leven gekomen nadat hij een zelfgemaakte vuurwerkbom had afgestoken. De jongen raakte iets na middernacht ernstig gewond in het dorp Boerakker en overleed later in de nacht in het Universitair Medisch Centrum Groningen.

Meisje van 15
Diverse jongeren elders in het land liepen verwondingen op bij het afsteken van vuurwerk. In Brielle raakte een 15-jarig meisje gewond door een explosie, die vermoedelijk werd veroorzaakt door vuurwerk. Ze kreeg glasscherven in haar gezicht.

In het Groningse Boerakker liep een jongen door vuurwerk ernstig letsel aan zijn hoofd op. In Venray raakte een kind gewond bij het afsteken van vuurwerk. Nadere bijzonderheden daarover zijn nog niet bekend. In Emmen is een persoon met onbekend letsel naar het ziekenhuis afgevoerd, nadat een vuurpijl een woning binnen was gevolgen.

Agenten
Ook de politie kwam de nacht niet overal zonder kleerscheuren door. In Den Haag raakten bij twee incidenten vier agenten gewond. Twee politiemannen moesten met ernstig been- en hoofdletsel in het ziekenhuis worden behandeld nadat ze met vuurwerk waren belaagd.

Bij een ander incident werden twee agenten met een stoel geslagen. Ook zij moesten in het ziekenhuis worden behandeld voor hoofd- en gebitsletsel. In Roermond werd een jongen aangehouden wegens het mishandelen van een agent.

Amsterdam: 196 branden
De Amsterdamse brandweer moest zeker 196 keer uitrukken voor containerbranden. Volgens de brandweer lag het aantal containerbranden daarmee aanmerkelijk hoger dan vorig jaar. De branden worden volgens een brandweerwoordvoerder veroorzaakt door vuurwerk dat in de veelal ondergrondse containers wordt gegooid. In Rotterdam brandde een bakkerij uit, waardoor de bewoners van twaalf woningen de eerste nacht van het jaar deels buiten door brachten.


Bij twee incidenten raakten vier agenten gewond. Twee politiemannen moesten met ernstig been- en hoofdletsel in het ziekenhuis worden behandeld nadat ze met vuurwerk waren belaagd. Bij een ander incident raakten twee agenten gewond nadat ze met een stoel waren geslagen. Ook zij moesten in het ziekenhuis worden behandeld voor hoofd- en gebitsletsel.

Stijging autobranden
Volgens een voorlopige schatting van de politie werden er tijdens de oud- en nieuwnacht in De Haag tussen de dertig en veertig auto's in brand gestoken. Dat zou een stijging betekenen in vergelijking met vorige jaar. Toen werden er voor zover bekend in Den Haag 23 voertuigen in brand gestoken. De meeste branden vonden traditiegetrouw plaats in de Schilderswijk en het Laakkwartier. (anp/mvl)

Marsipulami
01-01-11, 15:00
13- en 17-jarige overlijden door vuurwerk, weer veel kinderen gewond in Nederland

01/01/11, 05u11


--- criminaliteit...

Bij een ander incident werden twee agenten met een stoel geslagen. Ook zij moesten in het ziekenhuis worden behandeld voor hoofd- en gebitsletsel. In Roermond werd een jongen aangehouden wegens het mishandelen van een agent.

Amsterdam: 196 branden

De Amsterdamse brandweer moest zeker 196 keer uitrukken voor containerbranden. Volgens de brandweer lag het aantal containerbranden daarmee aanmerkelijk hoger dan vorig jaar. De branden worden volgens een brandweerwoordvoerder veroorzaakt door vuurwerk dat in de veelal ondergrondse containers wordt gegooid. In Rotterdam brandde een bakkerij uit, waardoor de bewoners van twaalf woningen de eerste nacht van het jaar deels buiten door brachten.


Bij twee incidenten raakten vier agenten gewond. Twee politiemannen moesten met ernstig been- en hoofdletsel in het ziekenhuis worden behandeld nadat ze met vuurwerk waren belaagd. Bij een ander incident raakten twee agenten gewond nadat ze met een stoel waren geslagen. Ook zij moesten in het ziekenhuis worden behandeld voor hoofd- en gebitsletsel.

Stijging autobranden

Volgens een voorlopige schatting van de politie werden er tijdens de oud- en nieuwnacht in De Haag tussen de dertig en veertig auto's in brand gestoken. Dat zou een stijging betekenen in vergelijking met vorige jaar. Toen werden er voor zover bekend in Den Haag 23 voertuigen in brand gestoken. De meeste branden vonden traditiegetrouw plaats in de Schilderswijk en het Laakkwartier. (anp/mvl)


Ongevallen tot daar aan toe, maar die vernielingen en brandstichtingen zijn erover. In België werden nergens vernielingen aangericht 'voor de fun'. Wat een achterlijke cultuur heeft Nederland toch.

mark61
01-01-11, 15:02
Ongevallen tot daar aan toe, maar die vernielingen en brandstichtingen zijn erover. In België werden nergens vernielingen aangericht 'voor de fun'. Wat een achterlijke cultuur heeft Nederland toch.

Ja.

Marsipulami
01-01-11, 15:07
Ja.


Als je dan ook nog eens bedenkt wat voor bizarre voorzorgsmaatregelen in Nederland al genomen werden.


Videozone (http://www.deredactie.be/permalink/1.934441)

mark61
01-01-11, 15:14
Als je dan ook nog eens bedenkt wat voor bizarre voorzorgsmaatregelen in Nederland al genomen werden.


Videozone (http://www.deredactie.be/permalink/1.934441)

Eh, ik woon hier. Hoe bizar het hier aan toe gaat weet ik al een paar jaar. Verbazingwekkend is dat ik nog niets gelezen heb over afgebrande scholen. Normaal gaan er elk jaar een aantal in vlammen op.

Nederland staat daar niet eens meer van te kijken. Er wordt nooit iemand gepakt of gestraft. Honderden miljoenen schade.

Ze noemen het 'rustig' als er tientallen auto's worden vernietigd, scholen afgebrand, doden en gewonden vallen. Dit in vergelijking met massale kloppartijen tussen hordes dronken tuig en te weinig en te timide politie.

Tis werkelijk absurd.

tanger'73
01-01-11, 15:15
Als je dan ook nog eens bedenkt wat voor bizarre voorzorgsmaatregelen in Nederland al genomen werden.


Videozone (http://www.deredactie.be/permalink/1.934441)

Ja, de noorderburen kampen met een speciale oudejaarscultuur. Het opblazen van brievenbussen. :haha:

tanger'73
01-01-11, 15:18
Eh, ik woon hier. Hoe bizar het hier aan toe gaat weet ik al een paar jaar. Verbazingwekkend is dat ik nog niets gelezen heb over afgebrande scholen. Normaal gaan er elk jaar een aantal in vlammen op.

Nederland staat daar niet eens meer van te kijken. Er wordt nooit iemand gepakt of gestraft. Honderden miljoenen schade.

Ze noemen het 'rustig' als er tientallen auto's worden vernietigd, scholen afgebrand, doden en gewonden vallen. Dit in vergelijking met massale kloppartijen tussen hordes dronken tuig en te weinig en te timide politie.

Tis werkelijk absurd.

Ja tenzij het Marokkanen betreffen. Maar die hebben dan ook geen miljoenen voor vuurwerk en drank ter beschikking. tis een feest.

mark61
01-01-11, 15:18
Twee doden en meerdere gewonden tijdens jaarwisseling
Uitgegeven: 1 januari 2011 04:01
Laatst gewijzigd: 1 januari 2011 13:38
RIJSWIJK - De jaarwisseling heeft aan twee jongeren het leven gekost. In Harderwijk overleed een 13-jarige jongen aan verwondingen die hij opliep toen een vuurwerkbom ontplofte.
© ANP

Onbekenden staken het object af terwijl de jongen toekeek. De politie vermoedt dat het onderzoek nog zeker enige dagen gaat duren.

Het onderzoek vindt plaats in samenwerking met de Officier van Justitie. Zowel politie als Justitie doen de komende dagen ook geen uitspraken over de zaak, aldus een zegsman. Een belangrijke vraag die moet worden beantwoord, is wie exact betrokken waren bij het incident.

De politie is in de nacht van vrijdag op zaterdag al begonnen met het verhoren van mogelijke betrokkenen. Er zijn nog geen aanhoudingen verricht.

Vuurwerkbom

Een 17-jarige jongen uit het Groningse Tolbert overleed in de nacht van vrijdag op zaterdag aan de verwondingen die hij opliep toen een vuurwerkbom ontplofte.

De politie maakte zaterdag bekend dat het ging om een zelfgemaakte vuurwerkbom die de jongen zelf tot ontploffing bracht. De politie onderzoekt nog of het slachtoffer het projectiel van iemand heeft gekregen of gekocht.

In de Rotterdamse deelgemeente Rozenburg werd een man neergestoken en overreden door een auto. Hij raakte zeer ernstig gewond. De politie heeft een onderzoek ingesteld en vier personen aangehouden.

Den Haag

In Den Haag raakten bij twee incidenten vier agenten gewond. Twee politiemannen moesten met ernstig been- en hoofdletsel in het ziekenhuis worden behandeld nadat ze met vuurwerk waren belaagd.

Bij een ander incident raakten twee agenten gewond nadat ze met een stoel waren geslagen. Ook zij moesten in het ziekenhuis worden behandeld voor hoofd- en gebitsletsel.

In totaal werden 73 mensen aangehouden voor vergrijpen als vernieling, brandstichting, mishandeling en openlijk geweld. Het is de bedoeling dat op de raddraaiers supersnelrecht wordt toegepast.

Geen meldingen Amsterdam

Vanuit Amsterdam kwamen zaterdagochtend geen meldingen binnen over gewonden. Voor zover zaterdagochtend was na te gaan, verliep de jaarwisseling in de hoofdstad met minder grote problemen dan in Den Haag en Rotterdam. In de laatste steden moest de mobiele eenheid (ME) optreden.

In alle drie de grote steden werden tientallen mensen aangehouden omdat zij zich veelal onder invloed van alcohol misdroegen, overlast veroorzaakten of zich schuldig maakten aan gewelddadig gedrag. Zowel in Amsterdam als Rotterdam ging het om meer dan honderd personen.

In Den Haag werden volgens voorlopige gegevens veertig auto’s in de brand gestoken, meer dan vorig jaar toen er ruim twintig in auto’s door brand werden verwoest.

Burgemeesters

Een woordvoerder van de gemeente Amsterdam typeerde het verloop van de jaarwisseling in de stad als ''goed, gemoedelijk en feestelijk’’. [Is die vent dronken ofzo?] In Rotterdam spraken burgemeester Ahmed Aboutaleb en korpschef Frank Paauw van een ''drukke maar beheersbare nacht’’.

Burgemeester Jozias van Aartsen van Den Haag zei dat de incidenten in bepaalde delen van de stad niet exemplarisch waren voor de rest van de stad. In een groot aantal wijken waar in het verleden veel rumoer was, zoals Loosduinen, Scheveningen en Escamp, verliep de viering dit jaar zonder problemen.

Verwondingen

Diverse jongeren elders in het land liepen verwondingen op bij het afsteken van vuurwerk. In Brielle raakte een 15-jarig meisje gewond door een explosie, die werd veroorzaakt door vuurwerk. Ze kreeg glasscherven in haar gezicht.

In Venray raakte een kind gewond bij het afsteken van vuurwerk. Nadere bijzonderheden daarover zijn nog niet bekend. In Emmen is een persoon met onbekend letsel naar het ziekenhuis afgevoerd, nadat een vuurpijl een woning binnen was gevolgen.

Mist

In veel provincies zorgde mist tijdens de jaarwisseling voor enige overlast. In onder meer Zeeland, delen van Brabant, Oost-Nederland en Utrecht was er soms sprake van dichte mist.

Ook de vuurwerkbranche had daar onder te lijden. Handelaren verkochten door de mist minder vuurwerk dan gebruikelijk.

Twee doden en meerdere gewonden tijdens jaarwisseling | nu.nl/binnenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl (http://www.nu.nl/binnenland/2413322/twee-doden-en-meerdere-gewonden-tijdens-jaarwisseling.html)

Knettergek. Nee, dan het moslimterrorisme, das een serieus probleem in NL.

tanger'73
01-01-11, 15:23
Ja.


tis een feest, al die draken en geesten van het afgelopen jaar in de mens bewust wegknallen.

mark61
01-01-11, 15:33
Ja tenzij het Marokkanen betreffen. Maar die hebben dan ook geen miljoenen voor vuurwerk en drank ter beschikking. tis een feest.

Jah als er een tasje steelt hebben we een Nationaal Probleem en dreigt de islam NL over te nemen.

Waar zijn al die pizzaventjes nou? Liggen zeker hun roes uit te slapen.

tanger'73
01-01-11, 15:44
Jah als er een tasje steelt hebben we een Nationaal Probleem en dreigt de islam NL over te nemen.

Waar zijn al die pizzaventjes nou? Liggen zeker hun roes uit te slapen.


Moet je je voorstellen in dat stukje van je boven, een hinkende agent en een collega agent met een stoel op zijn hoofd en tanden in zijn hand. Gezamelijk bij alle andere vuurwerkslachtoffers bij de Eerste Hulp.

Joesoef
01-01-11, 16:14
Twee doden en meerdere gewonden tijdens jaarwisseling | nu.nl/binnenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl (http://www.nu.nl/binnenland/2413322/twee-doden-en-meerdere-gewonden-tijdens-jaarwisseling.html)




Cultuur.

John2
01-01-11, 17:24
Cultuur.

Yep zoveel explosies en zo weinig slachtoffers.

Slinger
01-01-11, 17:25
Knettergek. Nee, dan het moslimterrorisme, das een serieus probleem in NL.

Tegen wie heb je het eigenlijk?

Archie Bunker
01-01-11, 18:20
Ja, de noorderburen kampen met een speciale oudejaarscultuur. Het opblazen van brievenbussen. :haha:

En de anti-opblaasmaatregelen; de mijne heb ik hermetisch afgesloten.

fisherman1969
01-01-11, 23:54
tis een feest, al die draken en geesten van het afgelopen jaar in de mens bewust wegknallen.

ACH JA LAAT DIE MENSEN TOCH !
Ik weet bij voorbeeld dat er jaarlijks duizenden mensen naar een bepaalde stad trekken, ze komen van alle windstreken , lopen dan een paar rondje om een steen ,sommigen worden vertrapt omdat het zo druk is en gaan vervolgens ook nog eens 3 zuilen met bekogelen met kleine steentjes , want zo denken ze de duvel te verjagen ! ja ja echt waar!!
Honderden belanden in het ziekenhuis en er vallen elk jaar ook doden ,en ze sparen soms jaren*) om dit HOOGTEPUNT van hun leven te ondergaan, het schijnt vreselijk te stinken daar in de omgeving want de toilletten zitten overvol !maar toch gaan deze lieve mensen ( het zijn geen rel schoppers in tegendeel , het zijn gewoon vrome Pelgrims die geen mens kwaad doen.Elk jaar vallen er nu minder doden der omdat ze minder vertrapt worden door hun medegelovigen ,omdat er bruggen zijn gebouwd en ook de tenten zijn nu minder vatbaar voor vlammen dat scheelt elk jaar al enkele tot tientallen doden!!
ACH laat die mensen toch , ze helpen op hun manier mee om het kwade van het goede te scheiden in MEKKA vind dat plaats is mij verteld .
Een fijne bijkomstigheid voor mij zeker , dat ik de stank niet kan ruiken want het speelt zich mijlen ver van Nederland (daar woon ik ) af.
Integendeel tot die idiote kanker verwekkende geld verslindende , gewoonte hier waar ze knallende troep afsteken dat ze vuurwerk noemen, ze jagen honderden dieren de dood in en ook vallen er soms ook doden onder deze idioten dit jaar zelf 2 !!
Zo zie je maar wat geloof al niet ter weeg kan brengen !
*)en sommigen van deze arme mensen worden nog opgelicht ook door hun geloofs genoten die ze uitbuiten (voorbeelden genoeg ).

ACH LAAT ZE TOCH :confused:

tanger'73
02-01-11, 00:00
ACH JA LAAT DIE MENSEN TOCH !
Ik weet bij voorbeeld dat er jaarlijks duizenden mensen naar een bepaalde stad trekken, ze komen van alle windstreken , lopen dan een paar rondje om een steen ,sommigen worden vertrapt omdat het zo druk is en gaan vervolgens ook nog eens 3 zuilen met bekogelen met kleine steentjes , want zo denken ze de duvel te verjagen ! ja ja echt waar!!
Honderden belanden in het ziekenhuis en er vallen elk jaar ook doden ,en ze sparen soms jaren*) om dit HOOGTEPUNT van hun leven te ondergaan, het schijnt vreselijk te stinken daar in de omgeving want de toilletten zitten overvol !maar toch gaan deze lieve mensen ( het zijn geen rel schoppers in tegendeel , het zijn gewoon vrome Pelgrims die geen mens kwaad doen.Elk jaar vallen er nu minder doden der omdat ze minder vertrapt worden door hun medegelovigen ,omdat er bruggen zijn gebouwd en ook de tenten zijn nu minder vatbaar voor vlammen dat scheelt elk jaar al enkele tot tientallen doden!!
ACH laat die mensen toch , ze helpen op hun manier mee om het kwade van het goede te scheiden in MEKKA vind dat plaats is mij verteld .
Een fijne bijkomstigheid voor mij zeker , dat ik de stank niet kan ruiken want het speelt zich mijlen ver van Nederland (daar woon ik ) af.
Integendeel tot die idiote kanker verwekkende geld verslindende , gewoonte hier waar ze knallende troep afsteken dat ze vuurwerk noemen, ze jagen honderden dieren de dood in en ook vallen er soms ook doden onder deze idioten dit jaar zelf 2 !!
Zo zie je maar wat geloof al niet ter weeg kan brengen !
*)en sommigen van deze arme mensen worden nog opgelicht ook door hun geloofs genoten die ze uitbuiten (voorbeelden genoeg ).

ACH LAAT ZE TOCH :confused:

'K denk dat je nog eve je roes nog moet uitslapen hoor. :cola:

mark61
02-01-11, 00:18
Tegen wie heb je het eigenlijk?

Tegen jou natuurlijk.

fisherman1969
02-01-11, 00:28
'K denk dat je nog eve je roes nog moet uitslapen hoor. :cola:

Zou je dat zelf niet eerst ff gaan doen , want je verkeert konstant in de roes van gelukzaligheid ! je gelooft als of het gedrukt staat in jou eigen visie !
Het is nooit leuk om de waarheid te horen! zeg maar wat er niet klopt in mijn antwoord ???
En voor de zoveelste keer ik drink geen alcohol en rook niet , en mijn medicijnen ga ik nu in/spuiten nemen ( van chemo kun je geen roes krijgen )
wel van Morfhine maar die heb ik gelukkig ff niet nodig.
TRUSTEN EN DENK NOG MAAR FF GOED NA OVER MIJN ANTWOORD.

tanger'73
02-01-11, 00:35
Zou je dat zelf niet eerst ff gaan doen , want je verkeert konstant in de roes van gelukzaligheid ! je gelooft als of het gedrukt staat in jou eigen visie !
Het is nooit leuk om de waarheid te horen! zeg maar wat er niet klopt in mijn antwoord ???
En voor de zoveelste keer ik drink geen alcohol en rook niet , en mijn medicijnen ga ik nu in/spuiten nemen ( van chemo kun je geen roes krijgen )
wel van Morfhine maar die heb ik gelukkig ff niet nodig.
TRUSTEN EN DENK NOG MAAR FF GOED NA OVER MIJN ANTWOORD.

Waar heb je het in godsnaam over? Het laatste wat je mij ziet doen is nadenken over dronkemans gebral.

fisherman1969
03-01-11, 21:14
Waar heb je het in godsnaam over? Het laatste wat je mij ziet doen is nadenken over dronkemans gebral.

Moet je ook vooral niet doen !

De waarheid zou eens tot je verstopte brein kunnen doordringen.

Oorspronkelijk geplaatst door tanger'73
tis een feest, al die draken en geesten van het afgelopen jaar in de mens bewust wegknallen.

Als of ze alleen hier (in het verdorven Westen )stapel gek zijn !
Met hun vuurwerk troep.

tanger'73
03-01-11, 21:18
Moet je ook vooral niet doen !

De waarheid zou eens tot je verstopte brein kunnen doordringen.

Oorspronkelijk geplaatst door tanger'73
tis een feest, al die draken en geesten van het afgelopen jaar in de mens bewust wegknallen.

Als of ze alleen hier (in het verdorven Westen )stapel gek zijn !
Met hun vuurwerk troep.


Ditmaal ongeveer nuchter kom je zelfs over als een dorpsgek, met je waarheid.

Fulanadetal
03-01-11, 21:31
Vuurwerk zou gewoon per wijk op een bepaalde aangewezen plek met toezicht moeten worden afgestoken. Maar wie dat wil moet eerst zijn "vuurwerkdiploma" hebben gehaald.
Dus het een en ander weten over veilig afsteken enzo.
Alles buiten die plek en tijd gewoon strafbaar. En dan geleidelijk overgaan naar een situatie zoals in Australie.

Overigens kan het nog gekker dan hier hoor. Ik zat een half jaartje in Nicaragua en daar stak men zo rond Kerst en Nieuwjaar behalve met Oud en Nieuw ook iedere middag om twaalf uur knalvuurwerk af. En het is nou niet dat de mensen in die wijk waar ik zat zoveel geld hadden. Heel gek.

(aangetrouwde) familie van me is een paar jaar geleden omgekomen door vuurwerk. Hij had er een hekel aan maar iemand gooide ergens vuurwerk in en hij kreeg een scherf in zijn buik van dat voorwerp dat ontplofte met het vuurwerk. Ik vind er echt niks meer aan en ben de hele dag gestresst met die knallen enzo.

H.P.Pas
04-01-11, 11:38
[SIZE="4"] Hij raakte zwaargewond toen onbekenden op een camping in Harderwijk het illegale vuurwerk afstaken en overleed later in het ziekenhuis.


Het betreft vuurwerk, dat in Belgie vrij verkocht wordt; daar komt het dan ook meestal vandaan.

Marsipulami
04-01-11, 11:57
Het betreft vuurwerk, dat in Belgie vrij verkocht wordt; daar komt het dan ook meestal vandaan.

Ja, onbegrijpelijk dat er zich in NL veel meer ongelukken voordoen dan in BE met vuurwerk, hoewel de regels omtrent vuurwerk hier veel soepeler zijn.

Dan nog eens te weten dat de NLers ook nog eens de Enschede-vuurwerkramp achter de rug hebben.

Blijkbaar hebben Belgen meer zin voor verantwoordelijkheid.

H.P.Pas
04-01-11, 13:24
Ja, onbegrijpelijk dat er zich in NL veel meer ongelukken voordoen dan in BE met vuurwerk, hoewel de regels omtrent vuurwerk hier veel soepeler zijn.



Blijkbaar hebben Belgen meer zin voor verantwoordelijkheid.

Verwissel ''Belgie met ''Nederland'' en schrijf marihuana in plaats van vuurwerk.
Lees daarna de onstane tekst hardop.

Fulanadetal
04-01-11, 13:27
De Enschede Marihuana Ramp? Dat zal een feest geweest zijn!
Honderden giechelende Tukkers in de grote weetwalm.
En daarna massaal aan de shoarma

Marsipulami
04-01-11, 13:35
Verwissel ''Belgie met ''Nederland'' en schrijf marihuana in plaats van vuurwerk.
Lees daarna de onstane tekst hardop.


Klopt ook al niks van. Bij ons geen overlast door marihuana. Ook wat andere drugs betreft. Nederland heeft minstens zoveel junkies als België. Het enige verschil is dat Nederland meer belastingsgeld pompt in de ontwenningsindustrie. Daarbovenop helpt NL de maffia aan een inkomen en vervolgens gaan ze nog eens zeuren over drugstoeristen.

H.P.Pas
04-01-11, 13:39
Klopt ook al niks van. .

Vanuit het neutrale Zwitserland gezien vertonen de twee situaties grote overeenkomst.

Soldim
04-01-11, 15:57
Vanuit het neutrale Zwitserland

Neutraal, maar gedogend :student:

Pizzaman
04-01-11, 16:01
Verwissel ''Belgie met ''Nederland'' en schrijf marihuana in plaats van vuurwerk.
Lees daarna de onstane tekst hardop.

Geluk is met de dommen, had je ook kunnen stellen :hihi: