PDA

Bekijk Volledige Versie : Feest van 30.000 Christenen



John2
01-01-11, 15:31
De Taizébroeders gaan weer naar Taizé

ROTTERDAM - De broeders van Taizé keren zaterdag weer terug naar hun broedergemeenschap in Frankrijk. Met een ochtenddienst in de verschillende gastkerken in en rondom Rotterdam sloten ze op Nieuwjaarsdag de Taizébijeenkomst af waar in totaal dertigduizend jongeren van zeventig verschillende nationaliteiten op afkwamen.
Op oudejaarsavond hielden de duizenden jongeren een brandend kaarsje vast tijdens de gebedsviering in het Sportpaleis. ANP
Op oudejaarsavond hielden de duizenden jongeren een brandend kaarsje vast tijdens de gebedsviering in het Sportpaleis. ANP
De bijeenkomst van de broeders van Taizé duurde in totaal vijf dagen. De gezamenlijke samenkomsten waren afgelopen week in Ahoy. Op oudejaarsavond hielden de duizenden jongeren een brandend kaarsje vast tijdens de gebedsviering in het Sportpaleis, een van de hallen van Ahoy.

''De broeders waren enorm enthousiast. Het is veel mooier geweest dan ze van tevoren hadden gedacht'', zei een woordvoerder namens de broeders.

Bijna tienduizend gastgezinnen in en rondom Rotterdam hebben de katholieke, protestantse of oosters-orthodoxe jongeren afgelopen weken opgevangen. Ruim 150 gastkerken in en rondom Rotterdam werkten ook mee aan de grote spirituele happening. (ANP)
01/01/11 13u35

Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1000/Nieuws/article/detail/560174/2011/01/01/De-Taizebroeders-gaan-weer-naar-Taize.dhtml

John2
01-01-11, 15:34
30.000 jongeren uit meer dan 70 landen, 5 dagen lang samen en zonder ruzie of gedonder, hier kunnen veel mensen een voorbeeld aannemen.

knuppeltje
01-01-11, 15:37
30.000 jongeren uit meer dan 70 landen, 5 dagen lang samen en zonder ruzie of gedonder,....

Kun je nagaan hoe indoctrinatie kan werken.

Slinger
01-01-11, 15:50
Kun je nagaan hoe indoctrinatie kan werken.

Van christelijke jongeren heeft niemand last, behalve degenen die het niet kunnen uitstaan dat ze voor hun geloof uitkomen.

John2
01-01-11, 15:56
Van christelijke jongeren heeft niemand last, behalve degenen die het niet kunnen uitstaan dat ze voor hun geloof uitkomen.
Dat blijkt, misschien komt dit omdat er geen dwang is?
Als je ook bekijkt dat in Frankrijk jaarlijks 500.000 mensen Taize bezoeken en er ooit 1 dode is gevallen, namelijk de oprichter werd vermoord door een dame.

Slinger
01-01-11, 16:00
Dat blijkt, misschien komt dit omdat er geen dwang is?
Als je ook bekijkt dat in Frankrijk jaarlijks 500.000 mensen Taize bezoeken en er ooit 1 dode is gevallen, namelijk de oprichter werd vermoord door een dame.

Het heeft te maken met het gedachtengoed. In Taizé is het verheerlijken van geweld absoluut niet aan de orde.

John2
01-01-11, 16:06
Het heeft te maken met het gedachtengoed. In Taizé is het verheerlijken van geweld absoluut niet aan de orde.
Nee er wordt zelfs afgezien van aardse luxe, misschien toch deze zomer maar weer eens kijken en even tot rust komen.

Eke
01-01-11, 18:03
Van christelijke jongeren heeft niemand last, behalve degenen die het niet kunnen uitstaan dat ze voor hun geloof uitkomen.


Slinger, in welke context ??

Een prima bijeenkomst.Maar blijkbaar is de oecumenische gedachte nog niet voldoende uitgerijpt om andere Abrahamistische gelovigen uit te nodigen.Hun neven en nichten, bij wijze van spreken.

Dat lijken me ook jongeren van wie jij zal kunnen zeggen dat niemand 'er last' van heeft, behalve degenen die het niet kunnen uitstaan dat ze voor hun geloof uitkomen.

Overigens zullen ook bv. humanistische jongeren zich plezierig gedragen op zo'n internationale happening.
Verwacht ik zo.

Eke
01-01-11, 18:08
Nee er wordt zelfs afgezien van aardse luxe, misschien toch deze zomer maar weer eens kijken en even tot rust komen.

Heb je die houten meditatiekrukjes gezien ? Zit in Taize iedereen op die krukjes tijdens de vieringen? (ze zitten trouwens heerlijk)

Slinger
01-01-11, 18:45
Slinger, in welke context ??

Een prima bijeenkomst.Maar blijkbaar is de oecumenische gedachte nog niet voldoende uitgerijpt om andere Abrahamistische gelovigen uit te nodigen.Hun neven en nichten, bij wijze van spreken.

Dat lijken me ook jongeren van wie jij zal kunnen zeggen dat niemand 'er last' van heeft, behalve degenen die het niet kunnen uitstaan dat ze voor hun geloof uitkomen.

Overigens zullen ook bv. humanistische jongeren zich plezierig gedragen op zo'n internationale happening.
Verwacht ik zo.

Eke, het gaat hier om jongeren met een sterk spirituele inslag. Ze zullen vast wel iets gemeen hebben met humanisten, maar deze laatsten missen nu eenmaal die spirituele dimensie. Prima toch? Waarom zou je een geforceerde vereniging tot stand willen brengen.

Wat die andere 'abrahamieten' betreft, ik zie werkelijk geen grond van overeenstemming. De kern van het christelijk geloof is zo wezenlijk anders, dat een gezamenlijk godsdienstig beleven (ik druk het maar even zo uit) er helemaal niet inzit.

Dat is ook helemaal niet erg, laat ieder lekker zijn eigen ding doen. Waarom zou je een geforceerde oecumene moeten voorstaan?

reallife
01-01-11, 19:23
Nee er wordt zelfs afgezien van aardse luxe, misschien toch deze zomer maar weer eens kijken en even tot rust komen.

Zou er zelf ook graag een paar dagen doorbrengen.

Eke
01-01-11, 20:07
Eke, het gaat hier om jongeren met een sterk spirituele inslag. Ze zullen vast wel iets gemeen hebben met humanisten, maar deze laatsten missen nu eenmaal die spirituele dimensie. Prima toch? Waarom zou je een geforceerde vereniging tot stand willen brengen.

Wat die andere 'abrahamieten' betreft, ik zie werkelijk geen grond van overeenstemming. De kern van het christelijk geloof is zo wezenlijk anders, dat een gezamenlijk godsdienstig beleven (ik druk het maar even zo uit) er helemaal niet inzit.

Dat is ook helemaal niet erg, laat ieder lekker zijn eigen ding doen. Waarom zou je een geforceerde oecumene moeten voorstaan?


Van christelijke jongeren heeft niemand last, behalve degenen die het niet kunnen uitstaan dat ze voor hun geloof uitkomen.

Eigenlijk wilde ik naar voren brengen dat ook Humanisten zulke jongeren in hun gelederen hebben. Het is niet iets specifieks Christelijks, nog des Moslims, noch Joods.


De opmerking over het samengaan komt door het lezen van een artikel over de Chrislam, die in Nigeria bloeit.
Maar zij stijgen uit boven allerlei gebruiken van en verschillen tussen de beide religies. Het gaat hen erom dat ze dezelfde God hebben die ze gezamenlijk eren.

The Phoenix
01-01-11, 20:09
Kun je nagaan hoe indoctrinatie kan werken.



:lol:

The Phoenix
01-01-11, 20:13
Van christelijke jongeren heeft niemand last, behalve degenen die het niet kunnen uitstaan dat ze voor hun geloof uitkomen.

:lol:

nee,bijna geen last : alleen spiritueel, mentaal, psychologisch, cultureel , ....last : veel erger dan fysisch last ..............kan je spreken van last in deze geval in exponentieel termen wel ...

Paulinisme is nou 1 maal zo onrealistisch onwerkelijk , hypocriet , glad , mensonwaardig , onnatuurlijk ....want houdt geen rekening met de menselijk natuur : vandaar : paulinisme is dus alleen voor mietjes & watjes , sorry ...moet gezegd worden ...

The Phoenix
01-01-11, 20:18
Eke, het gaat hier om jongeren met een sterk spirituele inslag. Ze zullen vast wel iets gemeen hebben met humanisten, maar deze laatsten missen nu eenmaal die spirituele dimensie. Prima toch? Waarom zou je een geforceerde vereniging tot stand willen brengen.

Wat die andere 'abrahamieten' betreft, ik zie werkelijk geen grond van overeenstemming. De kern van het christelijk geloof is zo wezenlijk anders, dat een gezamenlijk godsdienstig beleven (ik druk het maar even zo uit) er helemaal niet inzit.

Dat is ook helemaal niet erg, laat ieder lekker zijn eigen ding doen. Waarom zou je een geforceerde oecumene moeten voorstaan?

:lol: Dit slaat echt allles :

humanism is just a degenerate form of christianity as Nietzsche once said :

voor de rest : je hebt "gelijk" broertje , ja zusje ........ :lol:

"alienation makes most people happy & satisfied" : have fun with it then !

The Phoenix
01-01-11, 20:20
Eigenlijk wilde ik naar voren brengen dat ook Humanisten zulke jongeren in hun gelederen hebben. Het is niet iets specifieks Christelijks, nog des Moslims, noch Joods.



.

humanism is just a degenerate form of christianity as Nietzsche once said , sorry ..

John2
01-01-11, 20:42
Heb je die houten meditatiekrukjes gezien ? Zit in Taize iedereen op die krukjes tijdens de vieringen? (ze zitten trouwens heerlijk)
Je bedoeld deze eigengemaakte krukjes.


Zou er zelf ook graag een paar dagen doorbrengen.
Gewoon je tentje pakken en gaan.

John2
01-01-11, 20:44
:lol:

nee,bijna geen last : alleen spiritueel, mentaal, psychologisch, cultureel , ....last : veel erger dan fysisch last ..............kan je spreken van last in deze geval in exponentieel termen wel ...

Paulinisme is nou 1 maal zo onrealistisch onwerkelijk , hypocriet , glad , mensonwaardig , onnatuurlijk ....want houdt geen rekening met de menselijk natuur : vandaar : paulinisme is dus alleen voor mietjes & watjes , sorry ...moet gezegd worden ...

????????????
Waar heb je het over?

Eke
01-01-11, 20:51
humanism is just a degenerate form of christianity as Nietzsche once said , sorry ..

Zo kan Nietzsche ernaar kijken....Nadenken over hoe een goed mens zou moeten zijn is niet alleen voorbehouden aan een kleine groep mensen op de wereld.
Er zijn een stel universele waarden en normen die we delen.

Maar de uitspraak gaat over het 'keurige' gedrag van de jongeren .

Dat is m.i. niet iets exclusief voor de gelovigen. Het gaat om het soort jongeren. Het lijken me niet bepaald hooligans of andere relschoppers die daar naar toegaan.:)

Slinger
01-01-11, 20:52
Eigenlijk wilde ik naar voren brengen dat ook Humanisten zulke jongeren in hun gelederen hebben. Het is niet iets specifieks Christelijks, nog des Moslims, noch Joods.


De opmerking over het samengaan komt door het lezen van een artikel over de Chrislam, die in Nigeria bloeit.
Maar zij stijgen uit boven allerlei gebruiken van en verschillen tussen de beide religies. Het gaat hen erom dat ze dezelfde God hebben die ze gezamenlijk eren.


Ik geloof er niet in, in die 'chrislam', en ook niet in die een en dezelfde God. De God van de christenen is niet dezelfde als de god van de islam. dat is toch geen probleem? Wat is er mis mee dat mensen vasthouden aan hun eigen identiteit en daar ook voor uit durven te komen.

Die humanisten zitten er ook helemaal niet mee dat ze niet door christenen uitgenodigd worden, daar hebben ze helemaal geen behoefte aan. Prima toch?

Eke
01-01-11, 20:55
Je bedoeld deze eigengemaakte krukjes.
.

Yep :) Je kunt ze ook in yogawinkels kopen.

Zeer sober, ruimte besparend en je kunt een kamer vol bezoek ontvangen, kwa zitruimte ! (als er dan nog iemand komt, vervolgens :hihi:)

En je antwoord is ................?

Slinger
01-01-11, 20:57
:lol:

nee,bijna geen last : alleen spiritueel, mentaal, psychologisch, cultureel , ....last : veel erger dan fysisch last ..............kan je spreken van last in deze geval in exponentieel termen wel ...

Paulinisme is nou 1 maal zo onrealistisch onwerkelijk , hypocriet , glad , mensonwaardig , onnatuurlijk ....want houdt geen rekening met de menselijk natuur : vandaar : paulinisme is dus alleen voor mietjes & watjes , sorry ...moet gezegd worden ...

Je kunt zeggen wat je wilt, maar die christelijke jongeren voeren in elk geval geen gewelddadige jihad.

John2
01-01-11, 21:09
Yep :) Je kunt ze ook in yogawinkels kopen.

Zeer sober, ruimte besparend en je kunt een kamer vol bezoek ontvangen, kwa zitruimte ! (als er dan nog iemand komt, vervolgens :hihi:)

En je antwoord is ................?

Ja :zweep:

Eke
01-01-11, 21:21
Ja :zweep:

Jho-hon, je staat niet voor de ambtenaar van de burgerlijke stand, hoor !

Dus iedereen in Taize zit op die krukjes volgens jou ? En jij weet het want je bent er geweest :p
Ik ga ook even op die site kijken, trouwens.

Trusten !

Fulanadetal
01-01-11, 21:26
Ze zitten ook op de grond dacht ik. En ze slapen op een matje bij een gastgezin.
Vriendelijke, positieve mensen. Die er voor zover ik weet geen behoefte aan hebben te worden gebruikt als "goed voorbeeld" om te laten zien hoe slecht andere mensen/groepen zouden zijn. Wat ze zoeken is de stilte, liefde, delen, lofzang. En iedereen die zich daarbij thuis voelt is van harte welkom.

John2
01-01-11, 21:55
=Eke;4595882]Jho-hon, je staat niet voor de ambtenaar van de burgerlijke stand, hoor !
Pffff gelukkig was er even bang voor :hihi:


Dus iedereen in Taize zit op die krukjes volgens jou ? En jij weet het want je bent er geweest :p
Ik ga ook even op die site kijken, trouwens.

Trusten !
Dat ik er ben geweest is 35 jaar geleden, mijn vader was toen leider van het C.J.M.V.
En mijn zoon is twee jaar geleden voor het eerst gegaan er is wel veel veranderd en ik kan me nog herinderen dat we op een soort houten melk-krukje zaten en tijdens het eten op banken, dat mannen en vrouwen gescheiden waren tijdens het slapen en dat er totale rust heerste, niemand had haast, zalig gewoon in een prachtige omgeving.

John2
01-01-11, 21:59
Ze zitten ook op de grond dacht ik. En ze slapen op een matje bij een gastgezin.
Vriendelijke, positieve mensen. Die er voor zover ik weet geen behoefte aan hebben te worden gebruikt als "goed voorbeeld" om te laten zien hoe slecht andere mensen/groepen zouden zijn. Wat ze zoeken is de stilte, liefde, delen, lofzang. En iedereen die zich daarbij thuis voelt is van harte welkom.
Ja hier wel, mijn zoon was samen met 68 andere jongeren uit europa ondergebracht in een bedrijf die ruimte beschikbaar stelde.
Daar slaap je in eigen meegebrachte tenten.

reallife
02-01-11, 07:51
Gewoon je tentje pakken en gaan.

Als dat eens kon :hihi:


Wat is er mis mee dat mensen vasthouden aan hun eigen identiteit en daar ook voor uit durven te komen.



Daar is niets mis mee, de verschillen zijn er. Ook onderling tussen mensen van hetzelfde geloof kunnen grote verschillen zijn in beleving. Maar in de eerste plaats zijn we allemaal mens. ;)

Taize heeft het spirituele van een pelgrimsreis. Het doet me denken aan die ene psalm. 'Dan ga ik op tot Gods altaren...' Op de één of andere manier roept die psalm een soort van verlangen op.

knuppeltje
02-01-11, 10:47
Van christelijke jongeren heeft niemand last, behalve degenen die het niet kunnen uitstaan dat ze voor hun geloof uitkomen.

Die malloten kunnen ook stemmen.

Marsipulami
02-01-11, 11:03
30.000 jongeren uit meer dan 70 landen, 5 dagen lang samen en zonder ruzie of gedonder, hier kunnen veel mensen een voorbeeld aannemen.

30 000 is niet zoveel. Ik was een aantal jaren geleden op zo'n internationale jongerenbijeenkomst in Polen. Toen waren het er 70 000.

Marsipulami
02-01-11, 11:09
Bijna tienduizend gastgezinnen in en rondom Rotterdam hebben de katholieke, protestantse of oosters-orthodoxe jongeren afgelopen weken opgevangen.

Die orthodoxe jongeren zijn er niet echt. Het is vooral een katholiek-protestantse bedoening, In Taizé hebben ze wel van die ajuinvormige torentjes op de kerk gezet en een aantal ikonen opgehangen. Het orthodoxe christendom laat zo'n vrije interpretatie van liturgie niet toe als gebeurt in Taizé. In de broedergemeenschap die zo'n 100 leden telt is er geen enkele orthodoxe christen.

Marsipulami
02-01-11, 11:16
Een prima bijeenkomst.Maar blijkbaar is de oecumenische gedachte nog niet voldoende uitgerijpt om andere Abrahamistische gelovigen uit te nodigen.Hun neven en nichten, bij wijze van spreken.

Alle jongeren zijn er welkom. Ik heb er ook moslimjongeren gezien, ook boeddhistische jongeren. Maar dat is een zeldzaamheid. Het blijft een christelijk gebeuren. Moslims zijn welkom, maar ze komen niet.


Overigens zullen ook bv. humanistische jongeren zich plezierig gedragen op zo'n internationale happening. Verwacht ik zo

Ik denk dat de meerderheid van de jongeren uit West Europa die Taizé bezoeken niet praktiserend gelovig zijn (in het normale leven). Als het dat is wat je met 'humanistische jongeren' bedoeld. Humanisten zat daar.

The Phoenix
02-01-11, 12:04
Je kunt zeggen wat je wilt, maar die christelijke jongeren voeren in elk geval geen gewelddadige jihad.

:lol:

ze hebben of geen ballen voor of kan je ze wel vinden in Irak, Afghanistan ....

over geweld gesproken ...

The Phoenix
02-01-11, 12:16
[QUOTE=Eke;4595864]Zo kan Nietzsche ernaar kijken....Nadenken over hoe een goed mens zou moeten zijn is niet alleen voorbehouden aan een kleine groep mensen op de wereld.



Nitezsche had wel gelijk : hoe je het ook wendt of keert :humanisme is just a degenerate form of christianity , think about it !




Er zijn een stel universele waarden en normen die we delen.

Precies :

nuance : "universeel waarden & normen" alleen vanuit de westerse perspectief ?????: niet "universeel" in de absoluut zin :

De universeel waarden & normen waren eerst verkondigd door islam zoals die gelijkheid _gelijkwaardigheid beginsel , mensen rechten, Godsdienstverdraagzaamheid, vrijheid van geloof, tolerantie ...de mensheid had nooit gekend eerder :

The west had just turned them into materialistic secular ones : not even original : the latters are just materialistic secular ones : not "universal" in the absolute sense :

so, we believe only in the original islamic universal norms & values in that sense then !





Maar de uitspraak gaat over het 'keurige' gedrag van de jongeren .

schijnheiligheid gewoon !

vandaar dat je zulke jongeren makkelijk kan vinden in Irak , Afghanistan ....binnen het kader van westerse legers daar die oorlogsmisdaden, misdaden tegen de mensheid, genocides ...plegen ...

Pulinisme bijv was helemaal te verenigen met nazisme : zie de christelijk nazis :

waardeloos nihillistisch paulinisme !


Dat is m.i. niet iets exclusief voor de gelovigen. Het gaat om het soort jongeren. Het lijken me niet bepaald hooligans of andere relschoppers die daar naar toegaan.:)


zie boven : nihillistisch schijnheiligheid ....

Eke
02-01-11, 12:21
Wat ze zoeken is de stilte, liefde, delen, lofzang.

.

Fulanadetal, dat is zo schitterend om te ervaren !

The Phoenix
02-01-11, 12:24
Ze zitten ook op de grond dacht ik. En ze slapen op een matje bij een gastgezin.
Vriendelijke, positieve mensen. Die er voor zover ik weet geen behoefte aan hebben te worden gebruikt als "goed voorbeeld" om te laten zien hoe slecht andere mensen/groepen zouden zijn. Wat ze zoeken is de stilte, liefde, delen, lofzang. En iedereen die zich daarbij thuis voelt is van harte welkom.


nihillistisch schijnheiligheid gewoon :

vandaar da je christeijk jongeren zou treffen in Irak , Afghanistan & elders binnen het kader van westerse legers die oorlogsmisdaden, misdaden tegen de mensheid ; genocides ...plegen :

om maar te zwijgen over christelijk zionisten !

Bovendien : paulinisme was nooit een garantie tegen het kwaad , integendeel zelfs : zie hoe paulinisme wel te verenigen was mat nazisme, fascisme ....

zie hoe paulinisme wel te verenigen was met zwart slavernij ....

De Lijst is lang ...

John2
02-01-11, 12:26
=reallife;4596108]Als dat eens kon :hihi:

Dat is het vreemde van volwassen worden, wij doen niets meer impulsief en dat is eigenlijk jammer dat we in zo een keurslijf zitten.


Taize heeft het spirituele van een pelgrimsreis. Het doet me denken aan die ene psalm. 'Dan ga ik op tot Gods altaren...' Op de één of andere manier roept die psalm een soort van verlangen op.
Ik denk dat voor ieder mens dit gevoel anders is, natuurlijk weet je als je gaat dat het iets met God te maken zal hebben, dat er wordt gebedden en gemediteerd al is dit niet verplicht wordt er door de jongeren er masaal aan meegedaan.
Het enigste wat mij destijds opviel was dat ik daar mijn rust vond in de eenvoud tussen diverse culturen en mensen.
En de uitstraling van vrede en liefde was bijna tastbaar.
Alleen die spookachtige klok die iedere uur zacht een bel deed klinken, krijg ik nu nog kippevel van, net als de historie van Taize, het waarom het is opgezet en hoe het is gegroeid tot wat het nu is.



30 000 is niet zoveel. Ik was een aantal jaren geleden op zo'n internationale jongerenbijeenkomst in Polen. Toen waren het er 70 000.
Klopt Mars dit heeft te maken met de reiskosten, een retourtje Nederland is voor velen niet betaalbaar al springt de kerken bij.
Verder heeft Nederland nog een vervelende regel dat sommige mensen uit 3e wereldlanden alleen een ticket kunnen boeken als ze al een hotel hebben geboekt.
Deze punten worden denk ik zeker bij een evaluatie meegenomen.
Aan de andere kant denk ik dat 30.000 jongeren genoeg waren en de organisatie 70.000 jongeren zeker niet hadden aangekunt.


Die orthodoxe jongeren zijn er niet echt. Het is vooral een katholiek-protestantse bedoening, In Taizé hebben ze wel van die ajuinvormige torentjes op de kerk gezet en een aantal ikonen opgehangen. Het orthodoxe christendom laat zo'n vrije interpretatie van liturgie niet toe als gebeurt in Taizé. In de broedergemeenschap die zo'n 100 leden telt is er geen enkele orthodoxe christen.
Sorry waar heb jij de wijsheid vandaan dat er bijna geen orthodoxe christenen aanwezig waren, de Orthodoxen uit Rusland die wij begelijden zijn gekomen met 2 extra vluchten en bestonden uit 680 personen, ook uit Tjechie, Witrusland, polen etc. waren veel mensen aanwezig?


Alle jongeren zijn er welkom. Ik heb er ook moslimjongeren gezien, ook boeddhistische jongeren. Maar dat is een zeldzaamheid. Het blijft een christelijk gebeuren. Moslims zijn welkom, maar ze komen niet.
Natuurlijk zijn Moslims welkom en er zijn er ook wel enkele geweest, maar het is inderdaad een zeldzaamheid.

The Phoenix
02-01-11, 12:28
Fulanadetal, dat is zo schitterend om te ervaren !
ach, kom op, Eke : je bent toch wel een verstandig vrouw : nadenken dus :

zou die gezang , schijnheiligheid .....wat betekenen voor deze wereld????? : helemaal niet :

wat doen deze soort christenen tegen westerse & israeli oorlogsmisdaden, misdaden tegen de mensheid, genocides , .....ongelijkheden, onderdrukking , onrecht ..... ????


helemaal niks :

door zingen dus .....pfff.....sing for the misery of this world : nice !

John2
02-01-11, 12:28
nihillistisch schijnheiligheid gewoon :

vandaar da je christeijk jongeren zou treffen in Irak , Afghanistan & elders binnen het kader van westerse legers die oorlogsmisdaden, misdaden tegen de mensheid ; genocides ...plegen :

om maar te zwijgen over christelijk zionisten !

Bovendien : paulinisme was nooit een garantie tegen het kwaad , integendeel zelfs : zie hoe paulinisme wel te verenigen was mat nazisme, fascisme ....

zie hoe paulinisme wel te verenigen was met zwart slavernij ....

De Lijst is lang ...

Hoe groot is jou haat ?:zweep: schaam je :zweep:

Eke
02-01-11, 12:29
Pffff gelukkig was er even bang voor :hihi:


Dat ik er ben geweest is 35 jaar geleden, mijn vader was toen leider van het C.J.M.V.
En mijn zoon is twee jaar geleden voor het eerst gegaan er is wel veel veranderd en ik kan me nog herinderen dat we op een soort houten melk-krukje zaten en tijdens het eten op banken, dat mannen en vrouwen gescheiden waren tijdens het slapen en dat er totale rust heerste, niemand had haast, zalig gewoon in een prachtige omgeving.

De Christelijke Jonge Mannen Vereniging :)

O ja, die melkkrukjes. Die waren toen populair als bijzettafeltje ! Met sinaasappelkistjes.

Klinkt ook een beetje als jeugdherberg toen: mannen en vrouwen gescheiden op zalen.
Terwijl ze bij de humanisten al samen op zolder lagen (jaren '70)

Eke
02-01-11, 12:32
Daar is niets mis mee, de verschillen zijn er. Ook onderling tussen mensen van hetzelfde geloof kunnen grote verschillen zijn in beleving. Maar in de eerste plaats zijn we allemaal mens. ;)

Taize heeft het spirituele van een pelgrimsreis. Het doet me denken aan die ene psalm. 'Dan ga ik op tot Gods altaren...' Op de één of andere manier roept die psalm een soort van verlangen op.

Die psalm ken ik niet :zozo: wel het verlangen naar een pelgrimsreis !

The Phoenix
02-01-11, 12:34
Hoe groot is jou haat ?:zweep: schaam je :zweep:

Da's juist gen haat : de werkelijkheid maar , achterlijk stelletje waardeloos hypocriet idioten :


Jullie doen niks tegen westerse & israeli staat's terrorisme , niks tegen het kwaad net als meest van jullie voorvaderen gedurend de tweede wereld oorlog : *

sterker nog : veel al dan niet top christenen hadden gecollaboreerd met de nazis, fascists ...of waren zelfs nazis & fascists net als Hitler die een christen was + veel ander al dan niet top nazis .....

Door zingen dan : walgelijk schijnheiligheid ... :kotsen2:

Eke
02-01-11, 12:37
Die malloten kunnen ook stemmen.

Denk je dat het egoisten zijn ? Volgens mij zijn het geen 'gewoonte-stemmers' maar denken ze niet alleen over God, maar ook over de maatschappij na...

John2
02-01-11, 12:38
=Eke;4596154]De Christelijke Jonge Mannen Vereniging :)
Yep inderdaad, nu gelukkig veranderd in CJV. :hihi:


O ja, die melkkrukjes. Die waren toen populair als bijzettafeltje ! Met sinaasappelkistjes.
Hahaha, ja ze waren populair om er een plant op te zetten.


Klinkt ook een beetje als jeugdherberg toen: mannen en vrouwen gescheiden op zalen.
Terwijl ze bij de humanisten al samen op zolder lagen (jaren '70)

En wij stiekum onder het draad doorkropen, maar toch had ook dit zijn charme.

BlackBox
02-01-11, 12:40
Die psalm ken ik niet :zozo: wel het verlangen naar een pelgrimsreis !
Psalm 43:4 op Online-Bijbel.nl (http://www.online-bijbel.nl/psalm/43/4)

Eke
02-01-11, 12:47
Het orthodoxe christendom laat zo'n vrije interpretatie van liturgie niet toe als gebeurt in Taizé. In de broedergemeenschap die zo'n 100 leden telt is er geen enkele orthodoxe christen.

Om over na te denken. De macht van de liturgie. Zelfs kerkfusies knappen daar op af.

John2
02-01-11, 12:50
=The Phoenix;4596160]Da's juist gen haat : de werkelijkheid maar , achterlijk stelletje waardeloos hypocriet idioten :
Dus wel haat Phoenix of je bent verkeerd geinformeerd of wenst de waarheid niet te zien of te erkennen.


Jullie doen niks tegen westerse & israeli staat's terrorisme , niks tegen het kwaad net als meest van jullie voorvaderen gedurend de tweede wereld oorlog : *
Sinds 1981 tot 2005 heeft de VN er alles aan gedaan wat mogelijk is om de situatie daar te doorbrekken.
In het laatste jaar toen ik daar was als waarnemer hebben wij voor de vijfde keer voorgestelt om in de Palestijnse gebieden een internationaal vredesleger van 5 - 10.000 militairen ter bescherming van 1. De burgers tegen terroristische aanvallen en aanslagen van Hamas 2. De grondgebieden veilig te stellen, 3. Het recht te verwerven de Israelische tegen aanvallen buiten deze gebieden te houden. 4. Toezicht op de gevangenissen en Kampen.
De enige tegen eis was ontbinding van Hamas milities en erkenning van het internationaal recht, iets wat ondanks eerdere toezeggingen later niet werd geaccepteerd.
Voor het crimineel zooitje dat nu aan de macht is, is Hamas belangrijker dan vrede en het leven van de palestijnse burgers, dus stop AUB met dit gejank van jou.


sterker nog : veel al dan niet top christenen hadden gecollaboreerd met de nazis, fascists ...of waren zelfs nazis & fascists net als Hitler die een christen was + veel ander al dan niet top nazis .....

Door zingen dan : walgelijk schijnheiligheid ... :kotsen2:


Volgens mij bedoel je de nazistische Moslims die tijdens de WO II bij Hitler op bezoek kwamen om te zien hoe hij de gaskamers had geregeld en zelfs hun diensten hebben aangeboden.
Nogmaals leer eerst de wereldgeschiedenis voor je jankend ter aarde stort.

Eke
02-01-11, 12:50
Alle jongeren zijn er welkom. Ik heb er ook moslimjongeren gezien, ook boeddhistische jongeren. Maar dat is een zeldzaamheid. Het blijft een christelijk gebeuren. Moslims zijn welkom, maar ze komen niet.



Ik denk dat de meerderheid van de jongeren uit West Europa die Taizé bezoeken niet praktiserend gelovig zijn (in het normale leven). Als het dat is wat je met 'humanistische jongeren' bedoeld. Humanisten zat daar.

Terwijl het niet gaat om bekeren, vermoed ik.

"Praktizerend "gelovig. Je bedoelt kerkgangers, Mars ?

Eke
02-01-11, 12:56
:lol:

ze hebben of geen ballen voor of kan je ze wel vinden in Irak, Afghanistan ....

over geweld gesproken ...

Wist je dat jongens die bekend staan in hun gemeenschap als 'een goed mens' bij de eersten horen die sneuvelen in de strijd ?

Hun hart is groter dan hun ballen :hihi:

John2
02-01-11, 13:03
Het orthodoxe christendom laat zo'n vrije interpretatie van liturgie niet toe als gebeurt in Taizé. In de broedergemeenschap die zo'n 100 leden telt is er geen enkele orthodoxe christen.
Foute gedachten Mars, ik ben zelf Russisch Orthodox en wij mogen de Bijbel vrij interpreteren, wat wel verboden is binnen het geloof is veranderingen van het heilige boek, zo erkennen wij alleen de oude bijbel uit 312-324 na Christus als enige heilige boek en zijn de bijbels die wij kopen alleen een leidraad, omdat door vertalingen soms woorden anders worden uitgelegd, een belangrijk voorbeeld hiervan is het doodzwijgen en het doden van een persoon na een overtreding van Gods wetten.
Door vertalingen vanuit Syries/Hebreeuws naar Latijn en Grieks zijn het doodzwijgen verbasterd naar doden, terwijl God toch duidelijk de mens verbied om het leven te nemen.

Eke
02-01-11, 13:08
Psalm 43:4 op Online-Bijbel.nl (http://www.online-bijbel.nl/psalm/43/4)


Geen AHA-Erlebnis...wel een mooie ontdekking. Bedankt, Blackbox :)

Eke
02-01-11, 13:18
[quote]



Nitezsche had wel gelijk : hoe je het ook wendt of keert :humanisme is just a degenerate form of christianity , think about it !




Precies :

nuance : "universeel waarden & normen" alleen vanuit de westerse perspectief ?????: niet "universeel" in de absoluut zin :

De universeel waarden & normen waren eerst verkondigd door islam zoals die gelijkheid _gelijkwaardigheid beginsel , mensen rechten, Godsdienstverdraagzaamheid, vrijheid van geloof, tolerantie ...de mensheid had nooit gekend eerder :

The west had just turned them into materialistic secular ones : not even original : the latters are just materialistic secular ones : not "universal" in the absolute sense :

so, we believe only in the original islamic universal norms & values in that sense then !






schijnheiligheid gewoon !

vandaar dat je zulke jongeren makkelijk kan vinden in Irak , Afghanistan ....binnen het kader van westerse legers daar die oorlogsmisdaden, misdaden tegen de mensheid, genocides ...plegen ...

Pulinisme bijv was helemaal te verenigen met nazisme : zie de christelijk nazis :

waardeloos nihillistisch paulinisme !




zie boven : nihillistisch schijnheiligheid ....

Voordat ik weer aan de slag ga buiten de PC...
Je hebt helemaal gelijk, Sallahdin.

Geloof stelt geen ene moer voor als je ook niet de konsekwenties daarvan laat zien in je gedrag !!!!!!
Het mooie is dat jij en ik daar niet uniek in zijn. Dat er miljarden mensen over de wereld zijn die goed hun best doen. Hoe hun levensbeschouwing ook is...

Maar aan de ene kant hebben we ons geloof, aan de andere kant zijn we mens...100% mens.

Even een heel leuk plaatje laten zien van die innerlijke strijd, waarmee we allemaal te maken hebben.
http://www.cosgan.de/images/smilie/teufel/a020.gif

We staan IEDERE dag voor uitdagingen.

En het is heel belangrijk dat we geen nationalistjes worden en navelstaarders.
Mensen hebben elkaar nodig op de wereld !!!!!!

Dag hon !(mannelijke variant van honey :hihi: ) tot later. Groetjes, Eke

reallife
02-01-11, 13:22
Psalm 43:4 op Online-Bijbel.nl (http://www.online-bijbel.nl/psalm/43/4)

:)

Ja, het was ook van origine een pelgrimslied Eke. In het joodse geloof zongen ze het als ze op weg gingen naar de tempel vroeger.

reallife
02-01-11, 13:28
Bij nader inzien niet boeiend genoeg.

Slinger
02-01-11, 13:57
Da's juist gen haat : de werkelijkheid maar , achterlijk stelletje waardeloos hypocriet idioten :


Jullie doen niks tegen westerse & israeli staat's terrorisme , niks tegen het kwaad net als meest van jullie voorvaderen gedurend de tweede wereld oorlog : *

sterker nog : veel al dan niet top christenen hadden gecollaboreerd met de nazis, fascists ...of waren zelfs nazis & fascists net als Hitler die een christen was + veel ander al dan niet top nazis .....

Door zingen dan : walgelijk schijnheiligheid ... :kotsen2:




En wat denk je van je eigen schijnheiligheid?

Vertel eens, wat doe jij anders dan haatstukken de wereld in slingeren? Kom je voor de onderdrukte christenen en sjiďeten op die door door dappere moedjaheddien worden afgemaakt? Kom je op voor de burgers in Afghanistan die door de Taliban worden geterroriseerd? Wat doe jij voor de bewoners van Zuid-Soedan en Darfoer, die nu al tientallen jaren door Bashir worden onderdrukt?

Marsipulami
02-01-11, 14:17
Terwijl het niet gaat om bekeren, vermoed ik.

"Praktizerend "gelovig. Je bedoelt kerkgangers, Mars ?

Of moskeegangers of mensen die omwille van hun geloof gaan baden in de heilige Ganges, wierrook branden voor het beeld van Boeddha in een huiskapel, een gebedsmatje hebben dat meer voorstelt dan een bedmatje, enz.

Marsipulami
02-01-11, 14:19
Foute gedachten Mars, ik ben zelf Russisch Orthodox en wij mogen de Bijbel vrij interpreteren, wat wel verboden is binnen het geloof is veranderingen van het heilige boek, zo erkennen wij alleen de oude bijbel uit 312-324 na Christus als enige heilige boek en zijn de bijbels die wij kopen alleen een leidraad, omdat door vertalingen soms woorden anders worden uitgelegd, een belangrijk voorbeeld hiervan is het doodzwijgen en het doden van een persoon na een overtreding van Gods wetten.
Door vertalingen vanuit Syries/Hebreeuws naar Latijn en Grieks zijn het doodzwijgen verbasterd naar doden, terwijl God toch duidelijk de mens verbied om het leven te nemen.

Ja, maar ik heb het niet over de interpretatie van de bijbel, maar de vormgeving van de Goddelijke liturgie of welke termen de orthodoxen daarvoor ook gebruiken. Daar zijn orthodoxen -gelukkig- minder flexibel dan protestanten en katholieken.

Marsipulami
02-01-11, 14:23
Om over na te denken. De macht van de liturgie. Zelfs kerkfusies knappen daar op af.

Je negatieve ingesteldheid tgo gelovigen druipt er van af. Bij elk geloof horen rituelen. Rituelen zijn per definitie in hoge mate onveranderlijk anders zijn het geen rituelen. Een toneelstuk dat je in elkaar knutselt kan mooi en zinvol zijn, maar is geen religieus ritueel.

Marsipulami
02-01-11, 14:28
Sorry waar heb jij de wijsheid vandaan dat er bijna geen orthodoxe christenen aanwezig waren, de Orthodoxen uit Rusland die wij begelijden zijn gekomen met 2 extra vluchten en bestonden uit 680 personen, ook uit Tjechie, Witrusland, polen etc. waren veel mensen aanwezig?

Tja, hoeveel orthodoxe christenen onder de jongeren dergelijke bijeenkomsten bezoeken dat weet ik niet echt. Je ziet dat niet meteen aan iemands gezicht. Maar ik weet wel dat er geen enkele broeder van de broedergemeenschap orthodox is. Hoewel de broedergemeenschap erg haar best doet om de banden met de orthodoxe christenen te versterken.

John2
02-01-11, 14:32
[quote=The Phoenix;4596146]

Voordat ik weer aan de slag ga buiten de PC...
Je hebt helemaal gelijk, Sallahdin.

Geloof stelt geen ene moer voor als je ook niet de konsekwenties daarvan laat zien in je gedrag !!!!!!
Het mooie is dat jij en ik daar niet uniek in zijn. Dat er miljarden mensen over de wereld zijn die goed hun best doen. Hoe hun levensbeschouwing ook is...

Maar aan de ene kant hebben we ons geloof, aan de andere kant zijn we mens...100% mens.

Even een heel leuk plaatje laten zien van die innerlijke strijd, waarmee we allemaal te maken hebben.
http://www.cosgan.de/images/smilie/teufel/a020.gif

We staan IEDERE dag voor uitdagingen.

En het is heel belangrijk dat we geen nationalistjes worden en navelstaarders.
Mensen hebben elkaar nodig op de wereld !!!!!!

Dag hon !(mannelijke variant van honey :hihi: ) tot later. Groetjes, Eke

Waarin geeft jij hem gelijk Eke?

Hij roept enkele termen waarvan hij niet eens de betekenis van kent en waarin hij het Paulinisme verwijst naar het nazisme.
Of dat hij jongens die strijden voor de mensenrechten en tegen terroristme in landen zoals Iran, Libanon, Afghanistan of Dafour, jongens die hun leven wagen voor mensen die zelf niet kunnen opkomen voor hun veiligheid.
Waarin hij verwijst o.a. naar het Nederlandse strijdkrachten die volgens hem strijden voor een geloofsovertuiging tegen de Islam terwijl 51% geen religie volgen en van de overige 49% slechts 38% Christel;ijke achtergronden hebben, 10% Moslim zijn en 1% een andere religie er op na houd.
Maar misschien kun jij mij uitleggen waarin hij gelijk heeft?

John2
02-01-11, 14:36
Tja, hoeveel orthodoxe christenen onder de jongeren dergelijke bijeenkomsten bezoeken dat weet ik niet echt. Je ziet dat niet meteen aan iemands gezicht. Maar ik weet wel dat er geen enkele broeder van de broedergemeenschap orthodox is. Hoewel de broedergemeenschap erg haar best doet om de banden met de orthodoxe christenen te versterken.

Nee dat klopt, ze zijn geen Orthodox, Katholiek, Protestant of welke tak dan ook binnen het Christelijk geloof.
Ze geloven in God en zijn daden en leven naar de gedachten van Jezus.
In deze gedachten is er een broederschap opgezet die iedereen welkom heet en waar elke reiziger zijn rust vind.

Marsipulami
02-01-11, 14:41
Nee dat klopt, ze zijn geen Orthodox, Katholiek, Protestant of welke tak dan ook binnen het Christelijk geloof.
Ze geloven in God en zijn daden en leven naar de gedachten van Jezus.
In deze gedachten is er een broederschap opgezet die iedereen welkom heet en waar elke reiziger zijn rust vind.

Hmm, voorzichtig mee zijn. Het unieke van Taizé is dat ze geen nieuwe sekte willen worden. Je kan je niet bekeren tot "taizechristen". Men verwacht dat zowel de broeders als de jongeren die Taize bezoeken hun kerken en christelijke traditie trouw blijven. Zo kan men voluit protestant of voluit katholiek blijven en toch lid worden van de broedergemeenschap.

John2
02-01-11, 14:47
Hmm, voorzichtig mee zijn. Het unieke van Taizé is dat ze geen nieuwe sekte willen worden. Je kan je niet bekeren tot "taizechristen". Men verwacht dat zowel de broeders als de jongeren die Taize bezoeken hun kerken en christelijke traditie trouw blijven. Zo kan men voluit protestant of voluit katholiek blijven en toch lid worden van de broedergemeenschap.

Denk dat dit ook het mooiste is in de gedachten achter Taize, dat je ondanks een richting binnen het geloof welkom bent en je toe kunt treden tot de broederschap en toch je eigen indentiteit blijft behouden, iets wat eigenlijk als voorbeeld zou moeten zijn voor de religie in zijn totaliteit.
Ik heb ooit Taize vergeleken met Kerstmis, wat wij twee dagen per jaar doen doen zei 365 dagen per jaar, je huis openstellen voor een ieder die het nodig heeft.

Marsipulami
02-01-11, 14:55
Denk dat dit ook het mooiste is in de gedachten achter Taize, dat je ondanks een richting binnen het geloof welkom bent en je toe kunt treden tot de broederschap en toch je eigen indentiteit blijft behouden, iets wat eigenlijk als voorbeeld zou moeten zijn voor de religie in zijn totaliteit.
Ik heb ooit Taize vergeleken met Kerstmis, wat wij twee dagen per jaar doen doen zei 365 dagen per jaar, je huis openstellen voor een ieder die het nodig heeft.

Ja, maar men houdt in Taizé dus ook rekening wat de kerkelijke hierarchieën van de verschillende christelijke denominaties ervan denken. Het lijkt erop dat de orthodoxe kerken liever niet meestappen in het Taizéverhaal.


YouTube - Pope Highlights Work of Brother Roger, Founder of Taize

Eke
02-01-11, 16:09
Je negatieve ingesteldheid tgo gelovigen druipt er van af. Bij elk geloof horen rituelen. Rituelen zijn per definitie in hoge mate onveranderlijk anders zijn het geen rituelen. Een toneelstuk dat je in elkaar knutselt kan mooi en zinvol zijn, maar is geen religieus ritueel.

Verwar Geloof niet met rituelen....God kan goed zonder rituelen. Het is de mens die daar behoefte aan heeft ...en vervolgens weer gaat ruzieen daarover. 'Mijn invulling/interpretatie is de beste !!!! 'Ja,hoor....



Fusies die goed zouden zijn voor noodlijdende gemeenschappen knappen af op die rituelen. Hoe rigide kan een mens zijn...

Marsipulami
02-01-11, 16:18
Verwar Geloof niet met rituelen....God kan goed zonder rituelen. Het is de mens die daar behoefte aan heeft ...en vervolgens weer gaat ruzieen daarover. 'Mijn invulling/interpretatie is de beste !!!! 'Ja,hoor....



Fusies die goed zouden zijn voor noodlijdende gemeenschappen knappen af op die rituelen. Hoe rigide kan een mens zijn...


Rituelen behoren tot de essentie van elke religie. Zoals gewoonlijk weet jij het weer beter dan God zelf.

John2
02-01-11, 16:51
Ja, maar men houdt in Taizé dus ook rekening wat de kerkelijke hierarchieën van de verschillende christelijke denominaties ervan denken. Het lijkt erop dat de orthodoxe kerken liever niet meestappen in het Taizéverhaal.


YouTube - Pope Highlights Work of Brother Roger, Founder of Taize (http://www.youtube.com/watch?v=3qBs5X-EddI)

Weet ik niet, althans ik heb geen vermoeden wat jij hiermee bedoeldt, ik weet alleen dat ook veel jongeren uit oost europa Taize bezoeken en dat in Orthodoxe kerken ook gewoon wordt gesproken over Taize, zeker in de zogenaamde reizigerskerken en ik weet dat de hoofd van de Orthodoxe kerk enkele jaren terug Taize heeft bezocht als Patron van de Nederlandse/Rusische Orthodoxe kerk.
Maar een vraag wat versta jij onder het Taize-verhaal???

Marsipulami
02-01-11, 17:05
Maar een vraag wat versta jij onder het Taize-verhaal???

Nou dat er vrij intensief gemeenschap wordt gevormd tussen christenen van verschillende denominaties zonder dat dezen de eigen kerk en religieuze traditie hoeven achter te laten.

Zoals jij het een aantal posts geleden formuleerde zou Taizé de zoveelste christelijke sekte kunnen zijn. Maar dat is het niet. Het is eerder een soort oecumenische beweging.

De evangelicals beschouwen zichzelf ook gewoon als 'christenen'. Van henzelf zal je nooit horen tot welk splintergroepje ze behoren. Dat kan evenwel ook een achterbakse bekeringstrategie zijn, waarmee men argeloze zinzoekers probeert los te weken van hun eigen gemeenschap, om ze vervolgens in een soort geestelijke gevangenis van de eigen splintergroep op te sluiten.

Eke
02-01-11, 17:13
Rituelen behoren tot de essentie van elke religie. Zoals gewoonlijk weet jij het weer beter dan God zelf.

We hadden het over geloven. Nu kom je bij religie terecht. De begrippen geloof en religie zijn niet identiek.

Dit laatste ---"zoals gewoonlijk weet jij het weer beter dan God zelf"----is een gemene en onware opmerking, want je probeert me monddood te maken door met God te schermen en je gaat op de persoon spelen..

Unfaire poging van je, Marsipulami.

Slinger
02-01-11, 17:15
We hadden het over geloven. Nu kom je bij religie terecht.Geloof en religie is niet identiek.

Dit laatste ---"zoals gewoonlijk weet jij het weer beter dan God zelf"----is een gemene en onware opmerking, want je probeert me monddood te maken door met God te schermen en je gaat op de persoon spelen..

Unfaire poging van je, Marsipulami.

Goed zo Eke, eindelijk een beetje pit.

Maar je moet er nog bij zeggen dat Mars een hypocriete, achterlijke paap is.

Dat dringt beter door.

Marsipulami
02-01-11, 17:19
We hadden het over geloven. Nu kom je bij religie terecht.Geloof en religie is niet identiek.

Ze zijn niet identiek, maar wel onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Voor de rest zijn de pogingen om religie en geloof uit elkaar te halen vooral een populair bedenksel van protestantse groepen. Heel geschikt om mensen te bekeren. Zo kan men mensen overtuigen om de eigen gemeenschap de rug toe te keren zonder dat men daarbij het gevoel heeft dat men breekt met het christelijk geloof.

Marsipulami
02-01-11, 17:20
Maar je moet er nog bij zeggen dat Mars een hypocriete, achterlijke paap is.



Jij hebt blijkbaar veel opgestoken uit de lectuur van het evangelie.

Slinger
02-01-11, 17:27
Jij hebt blijkbaar veel opgestoken uit de lectuur van het evangelie.

Daar heb je gelijk in. Hypocrisie wordt er feilloos in ontmaskerd. Lees maar na.

Marsipulami
02-01-11, 17:28
Daar heb je gelijk in. Hypocrisie wordt er feilloos in ontmaskerd. Lees maar na.

Het zijn vooral de schriftgeleerden die voor hypocrieten worden uitgescholden. Wie had het ook alweer over 'sola scriptura' ?

Slinger
02-01-11, 17:31
Het zijn vooral de schriftgeleerden die voor hypocrieten worden uitgescholden. Wie had het ook alweer over 'sola scriptura' ?

Inderdaad, het gaat over schriftgeleerden en Farizeeërs.

Wie de schoen past trekke hem aan.

Fulanadetal
02-01-11, 18:00
ach, kom op, Eke : je bent toch wel een verstandig vrouw : nadenken dus :

zou die gezang , schijnheiligheid .....wat betekenen voor deze wereld????? : helemaal niet :

wat doen deze soort christenen tegen westerse & israeli oorlogsmisdaden, misdaden tegen de mensheid, genocides , .....ongelijkheden, onderdrukking , onrecht ..... ????


helemaal niks :

door zingen dus .....pfff.....sing for the misery of this world : nice !

Heb wat meer vertrouwen in het gebed. Iets sterkers is er niet.

Harts intelligentie
02-01-11, 18:03
Heb wat meer vertrouwen in het gebed. Iets sterkers is er niet.


Het gebed of het geloof zonder werk, praktijk, ervaring ... is waardeloos !

Geloven in of bidden voor iets & werkelijk dat praktiseren zijn 2 verschillend dingen ....

Staat wel vast dat paulinisme nihillistisch is met zijn slaven moraal ook nog ....

paulinisme is juist passief & nihillistisch met betrekking tot het bestrijden van het kwaad : onwerkelijk, onrealistisch onnatuurlijk mensonwaardig ....ook nog want houdt bijv geen rekening met de můenselijk natuur, onder ander !

John2
02-01-11, 18:04
=Marsipulami;4596447]Nou dat er vrij intensief gemeenschap wordt gevormd tussen christenen van verschillende denominaties zonder dat dezen de eigen kerk en religieuze traditie hoeven achter te laten.
Ik denk juist niet tussen Christenen maar tussen mensen en je juist je eigen ik de boventoon kunt laten voeren



Zoals jij het een aantal posts geleden formuleerde zou Taizé de zoveelste christelijke sekte kunnen zijn. Maar dat is het niet. Het is eerder een soort oecumenische beweging.
Niet een soort maar denk gewoon oecumenisch, gewoon de bewoonde wereld.


De evangelicals beschouwen zichzelf ook gewoon als 'christenen'. Van henzelf zal je nooit horen tot welk splintergroepje ze behoren. Dat kan evenwel ook een achterbakse bekeringstrategie zijn, waarmee men argeloze zinzoekers probeert los te weken van hun eigen gemeenschap, om ze vervolgens in een soort geestelijke gevangenis van de eigen splintergroep op te sluiten.
Het komt inderdaad voort uit de protestantse kerk gemeenschap deze broeder gemeenschap maar van een achterbakse bekeringsdrang, ik denk dat hierin jou wantrouwen te ver gaat, immers mensen kunnen komen en gaan wanneer ze willen en er wordt niet gevraagd door de broeders waar je vandaan komt en wat je achtergronden zijn.

Fulanadetal
02-01-11, 18:10
Het gebed of het geloof zonder werk is waardeloos !

Juist, die gaan hand in hand. Prachtig! Er is dus niks mis met bidden en het het dubbele gebed dat zingen heet.

Fulanadetal
02-01-11, 18:12
ps kan iemand nu eindelijk eens de augurken uit HartFeuniksetc bereik halen. Voor hij bezwijkt aan verzuring.

John2
02-01-11, 18:14
ps kan iemand nu eindelijk eens de augurken uit HartFeuniksetc bereik halen. Voor hij bezwijkt aan verzuring.

Welkom op maroc.nl dit proberen we al weken maanden jaren, maar tot op heden onbegonnen werk.

Harts intelligentie
02-01-11, 18:16
Juist, die gaan hand in hand. Prachtig! Er is dus niks mis met bidden en het het dubbele gebed dat zingen heet.


!!!!!!!!!!!!!!

Zie de paulinistisch wortels van ...secularisme : het christendom als een privé geloof : scheiding van zgn wereldijks zaken & heilig zaken alsof de 2 wel te scheiden zijn : het christendom als slechts een spiritueel geloof die niets met de werkelijkheid te maken heeft !

Fulanadetal
02-01-11, 18:24
Nou ik weet niet waar je dat allemaal vandaan haalt hoor. Mijn werkelijkheid is een en al beslissen vanuit mijn geloof. Tot op de beslissing of ik de drol van vandaag lekker makkelijk doorspoel met kostelijk drinkwater uit de stortbak, of dat ik toch even de moeite neem om de kou in te gaan naar de regenton. Als dat geen vermenging van heilig en aards is, dan weet ik het niet meer.

Fulanadetal
02-01-11, 18:31
Kijk, dit kan ook met een augurk.

YouTube - Electric Pickle

Harts intelligentie
02-01-11, 18:41
Nou ik weet niet waar je dat allemaal vandaan haalt hoor. Mijn werkelijkheid is een en al beslissen vanuit mijn geloof. Tot op de beslissing of ik de drol van vandaag lekker makkelijk doorspoel met kostelijk drinkwater uit de stortbak, of dat ik toch even de moeite neem om de kou in te gaan naar de regenton. Als dat geen vermenging van heilig en aards is, dan weet ik het niet meer.


kan je niet lezen ??? ik heb het over ...paulinisme !

John2
02-01-11, 18:44
kan je niet lezen ??? ik heb het over ...paulinisme !

Ja dat hebben we in de gaten, maar waarom je deze koppelt aan het Nazisme zal altijd wel een vraag blijven?

Fulanadetal
02-01-11, 18:45
En ik heb het over geloof, hoop, liefde, vertrouwen, gebed en keuzes.
Ubi caritas et amor, ubi caritas, Deus ibi est!

YouTube - Taize Ubi caritas

Zing mee!!!

Harts intelligentie
02-01-11, 19:01
En ik heb het over geloof, hoop, liefde, vertrouwen, gebed en keuzes.
Ubi caritas et amor, ubi caritas, Deus ibi est!

YouTube - Taize Ubi caritas (http://www.youtube.com/watch?v=G2o27qpvfUc)

Zing mee!!!

Sluit niet uit het feit dat men moet proberen het kwaad in ons & buiten ons te bestrijden :

het gebed alleen , zingen, ......doen niks ....: waardeloos , nihillistisch , hypocriet & zelf_bevredigend hypocriet gedoe ...

Kan men het kwaad in ons & buiten ons niet bestrijden alleen via het gebed, zingen , hopen ; liefde .......................

Hallloooo : wakker worden !

welcome to the real world !

het lijkt er wel op of paulinisme wel als een opium drug op jullie werkt : paulinistisch drug als verdoivingsmiddel & ontsnapping met betrekking tot de realiteit om je heen ....

U're just religious drug addicts, religious junkies ,religious hippies no more ...

Harts intelligentie
02-01-11, 19:09
Ja dat hebben we in de gaten, maar waarom je deze koppelt aan het Nazisme zal altijd wel een vraag blijven?

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

heb ik niet gekoppeld aan nazisme : goed lezen, ok ???

zie ook de fundamenteel intrinsiek nihillistisch passief antisemistisch intolerant exclusief inquisitieachtig .....karakter van het christendom !


paulinisme is zo nihillistisch & passief dat ze geen weerstand tegen het kwaad kan bieden ....

Fulanadetal
02-01-11, 19:16
Lieverd, heb jij wel eens nagedacht over het feit dat jouw drollen per stuk meer schoon drinkwater krijgen dan vele mensen in een hele week?
Echt wereld.

John2
02-01-11, 19:26
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

heb ik niet gekoppeld aan nazisme : goed lezen, ok ???

zie ook de fundamenteel intrinsiek nihillistisch passief antisemistisch intolerant exclusief inquisitieachtig .....karakter van het christendom !


paulinisme is zo nihillistisch & passief dat ze geen weerstand tegen het kwaad kan bieden ....

Nogmaals Harts heb jij enig idee wat paulinisme inhoud?
Want ik kan me niet van het gevoel onttrekken dat jij een totaal andere betekenis ziet hierin dan de werkelijke betekenis, immers paulinisme heeft niets met het Christendom te maken of je moet het zien als het ontkennen van het bestaan van Jezus en het opzetten/vermoorden van 11 van de 12 apostelen.

reallife
02-01-11, 19:29
Verwar Geloof niet met rituelen....God kan goed zonder rituelen. Het is de mens die daar behoefte aan heeft ...en vervolgens weer gaat ruzieen daarover. 'Mijn invulling/interpretatie is de beste !!!! 'Ja,hoor....



Fusies die goed zouden zijn voor noodlijdende gemeenschappen knappen af op die rituelen. Hoe rigide kan een mens zijn...

:)
Denk dat onderstaande citaten je wel aan zullen spreken. ;)

“Ik denk dat ik al sinds mijn jeugd intuďtief aanvoelde dat gemeenschapsleven een teken kan zijn dat God liefde is, enkel liefde. Langzamerhand ontstond in mij de overtuiging dat het belangrijk was een gemeenschap te stichten met mensen die heel hun leven willen geven, die elkaar proberen te begrijpen en zich steeds weer met elkaar verzoenen; een gemeenschap waarin eenvoud en goedheid van hart voor alles centraal staan.”

Frčre Roger, Dieu ne peut qu’aimer,

Taizé - De gemeenschap van Taizé (http://www.taize.fr/nl_rubrique460.html)


“In Taizé horen we op sommige zomeravonden, onder een hemel vol sterren, de jongeren door onze geopende ramen. We blijven verbaasd dat ze met zovelen komen. Ze zoeken, ze bidden. En wij zeggen tegen onszelf: hun verlangens naar vrede en vertrouwen zijn als die sterren, kleine lichtjes in de nacht.”

Frčre Roger, Voorvoeld geluk,

Taizé - Reizen naar Taizé (http://www.taize.fr/nl_rubrique466.html)

John2
02-01-11, 20:03
:)
Denk dat onderstaande citaten je wel aan zullen spreken. ;)

“Ik denk dat ik al sinds mijn jeugd intuďtief aanvoelde dat gemeenschapsleven een teken kan zijn dat God liefde is, enkel liefde. Langzamerhand ontstond in mij de overtuiging dat het belangrijk was een gemeenschap te stichten met mensen die heel hun leven willen geven, die elkaar proberen te begrijpen en zich steeds weer met elkaar verzoenen; een gemeenschap waarin eenvoud en goedheid van hart voor alles centraal staan.”

Frčre Roger, Dieu ne peut qu’aimer,

Taizé - De gemeenschap van Taizé (http://www.taize.fr/nl_rubrique460.html)


“In Taizé horen we op sommige zomeravonden, onder een hemel vol sterren, de jongeren door onze geopende ramen. We blijven verbaasd dat ze met zovelen komen. Ze zoeken, ze bidden. En wij zeggen tegen onszelf: hun verlangens naar vrede en vertrouwen zijn als die sterren, kleine lichtjes in de nacht.”

Frčre Roger, Voorvoeld geluk,

Taizé - Reizen naar Taizé (http://www.taize.fr/nl_rubrique466.html)

ook het verhaal gelezen over de dood van Roger?
Taizé - De dood van frčre Roger: waarom? (http://www.taize.fr/nl_article3795.html)

Harts intelligentie
03-01-11, 11:46
Lieverd, heb jij wel eens nagedacht over het feit dat jouw drollen per stuk meer schoon drinkwater krijgen dan vele mensen in een hele week?
Echt wereld.

Honey :

Wist je niet dat schijnheiligheid , ontkening & zelf _projecties serieuze belemmeringnen zijn met betrekking tot any human understanding , vooruitgang , vrede .....???

So, keep on getting high on ur paulinistic passive nihillistic opium drug illusions : talk to me when u are ...sober , deal ???

Eke
03-01-11, 11:51
Goed zo Eke, eindelijk een beetje pit.

Maar je moet er nog bij zeggen dat Mars een hypocriete, achterlijke paap is.

Dat dringt beter door.

:hihi: Pit hebben en iemand gaan uitschelden is niet hetzelfde, Slnger !

Maar je bedoelt dat ik wat meer als een bok op de haverkist moet zitten op het forum, vermoed ik :)

Niet altijd zin in. Wat is het effekt trouwens :zozo:

Harts intelligentie
03-01-11, 11:52
Nogmaals Harts heb jij enig idee wat paulinisme inhoud?
Want ik kan me niet van het gevoel onttrekken dat jij een totaal andere betekenis ziet hierin dan de werkelijke betekenis, immers paulinisme heeft niets met het Christendom te maken of je moet het zien als het ontkennen van het bestaan van Jezus en het opzetten/vermoorden van 11 van de 12 apostelen.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Je bent wel degene die lijkt niet op de hoogte te zijn van de historisch feiten met betrekking tot het ontstaan van het christendom : de laatste die alleen zou bestaan in de hoofd van Paulus met name & van die van de ander Bijbel schrijvers :

Antisemistisch Paulus met name , niet Jesus, was wel de stichter van het christendom , Jesus heeft bijna niets mee te maken gehad want Jesus was slechts een joodse profeet _mens die werd gezonden door Allah aan de joden alleen !

Fulanadetal
03-01-11, 12:01
Honey :

Wist je niet dat schijnheiligheid , ontkening & zelf _projecties serieuze belemmeringnen zijn met betrekking tot any human understanding , vooruitgang , vrede .....???

So, keep on getting high on ur paulinistic passive nihillistic opium drug illusions : talk to me when u are ...sober , deal ???

En, al gepoept vandaag?

Eke
03-01-11, 12:05
[quote=Eke;4596195]

John's quote :"Maar misschien kun jij mij uitleggen waarin hij gelijk heeft"?


De achterliggende boodschap van Sallahddin : Kijk naar die ellende met mijn broeders in den verre !!!!
En dan komen Christenen met praatjes aanzetten van LIEFDE. Wat liefde ???Ik, Sallah, merk er niets van.

Mijn reaktie over de opmerking over het Christendom
:Je hebt helemaal gelijk, Sallahdin.

Geloof stelt geen ene moer voor als je ook niet de konsekwenties daarvan laat zien in je gedrag !!!!!!

John, dat de werkelijkheid veel meer facetten kent, speelt in de eerste instantie geen rol bij de opvatting : geen woorden, maar daden.Ik ben het eens met die opvatting. (overigens is 'niets doen' ook een daad in mijn ogen, mits erover nagedacht is :zozo: )

Pas als je gaat kijken naar wat er nu precies speelt merk je dat er veel meer over te zeggen is. Het gaat niet om "het perfekte WIT" en het imperfekte "ZWART" of vice versa.

Harts intelligentie
03-01-11, 12:08
En, al gepoept vandaag?

!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bingo : je valt wel door de mand : weg schijnheiligheid .....paulinistisch opium drug effect was van korte duur, zie ik :


Dit is wel teleurstellend van de kant van een "dame" die pretendeerde te praten over liefde , hoop, vertrouwen ....... :lol:


impotent nihillistisch steriel ...reactie van je , juist bij gebrek aan argumenten , zie ik :

wel ordinaire van je : slaat ook nergens op !

no
further comment ! :zwaai:

Fulanadetal
03-01-11, 12:10
Honey :

Wist je niet dat schijnheiligheid , ontkening & zelf _projecties serieuze belemmeringnen zijn met betrekking tot any human understanding , vooruitgang , vrede .....???

So, keep on getting high on ur paulinistic passive nihillistic opium drug illusions : talk to me when u are ...sober , deal ???

Joh, lieverd, je maakt een vergissing hoor. Ik heb nog nooit drugs of alcohol gebruikt. Zelfs geen koffie. Nuchterder persoon zal je nergens treffen.

Eke
03-01-11, 12:12
:)
Denk dat onderstaande citaten je wel aan zullen spreken. ;)

“Ik denk dat ik al sinds mijn jeugd intuďtief aanvoelde dat gemeenschapsleven een teken kan zijn dat God liefde is, enkel liefde. Langzamerhand ontstond in mij de overtuiging dat het belangrijk was een gemeenschap te stichten met mensen die heel hun leven willen geven, die elkaar proberen te begrijpen en zich steeds weer met elkaar verzoenen; een gemeenschap waarin eenvoud en goedheid van hart voor alles centraal staan.”

Frčre Roger, Dieu ne peut qu’aimer,

Taizé - De gemeenschap van Taizé (http://www.taize.fr/nl_rubrique460.html)


“In Taizé horen we op sommige zomeravonden, onder een hemel vol sterren, de jongeren door onze geopende ramen. We blijven verbaasd dat ze met zovelen komen. Ze zoeken, ze bidden. En wij zeggen tegen onszelf: hun verlangens naar vrede en vertrouwen zijn als die sterren, kleine lichtjes in de nacht.”

Frčre Roger, Voorvoeld geluk,

Taizé - Reizen naar Taizé (http://www.taize.fr/nl_rubrique466.html)

Ze spreken me zeker aan, Reallife. Maar ik kende ze al van de site...Ik zat erover na te denken om jou die tip van dat reizen te geven :hihi:

Maar ja, moeders kunnen niet zomaar wegvliegen met hun rugzakje..daar komt heel wat bij kijken :) Dus ik heb het toen maar niet gedaan.

Als het zo moet zijn, gebeurt het toch wel. Ze nemen ook omaatjes op als gast ;) Dus je hebt alle tijd...

Harts intelligentie
03-01-11, 12:15
[quote=John2;4596279]


De achterliggende boodschap van Sallahddin : Kijk naar die ellende met mijn broeders in den verre !!!!
En dan komen Christenen met praatjes aanzetten van LIEFDE. Wat liefde ???Ik, Sallah, merk er niets van.

Mijn reaktie over de opmerking over het Christendom

John, dat de werkelijkheid veel meer facetten kent, speelt in de eerste instantie geen rol bij de opvatting : geen woorden, maar daden.Ik ben het eens met die opvatting. (overigens is 'niets doen' ook een daad in mijn ogen, mits erover nagedacht is :zozo: )

Pas als je gaat kijken naar wat er nu precies speelt merk je dat er veel meer over te zeggen is. Het gaat niet om "het perfekte WIT" en het imperfekte "ZWART" of vice versa.


Precies :

these pathetic religious junkies, drug addicts, religious hippies .....can offer no practical initiatives in relation to this world's issues & problems , hate , exclusions, intolerance .....& certainly not via these empty hypocrit nihillistic love, hope , trust , belief ....talk that has nothing to do with reality :

da's slechts een egoeistisch zelf_bevredigend spiritueel prostitutie of mentaal prostitutie masturbatie om de woorden van die psychopath Freud te herhalen :

one can't stop evil via flowers or via empty love , hope , prayers , trust , belief ...slogans & talk & spiritual orgies :

belief without work that confirms it is worthless indeed !

Eke
03-01-11, 12:16
Mijn werkelijkheid is een en al beslissen vanuit mijn geloof. .
:duim:

Harts intelligentie
03-01-11, 12:19
Joh, lieverd, je maakt een vergissing hoor. Ik heb nog nooit drugs of alcohol gebruikt. Zelfs geen koffie. Nuchterder persoon zal je nergens treffen.


!!!!!!!!!

Ben je wel een idioot dame of doe je alsof ??? ik gok op de 2de optie :

ik had het over die nihillistisch passief impotent steriel glad onwerkelijk, onrealistisch , mensonwaardig , onnatuurlijk ....opium drug met diens slaven moraal met name = paulinisme !

Eke
03-01-11, 12:20
[quote=Eke;4597157]


Precies :

these pathetic religious junkies, drug addicts, religious hippies .....can offer no practical initiatives in relation to this world's issues & problems , hate , exclusions, intolerance .....& certainly not via these empty hypocrit nihillistic love, hope , trust , belief ....talk that has nothing to do with reality :

da's slechts een egoeistisch zelf_bevredigend spiritueel prostitutie of mentaal prostitutie masturbatie om de woorden van die psychopath Freud te herhalen :

one can't stop evil via flowers or via empty love , hope , prayers , trust , belief ...slogans & talk & spiritual orgies :

belief without work that confirms it is worthless indeed !

Hoi H.I. :) je krijgt nog reaktie ! 'k moetweg. Eke

Harts intelligentie
03-01-11, 12:20
Joh, lieverd, je maakt een vergissing hoor. Ik heb nog nooit drugs of alcohol gebruikt. Zelfs geen koffie. Nuchterder persoon zal je nergens treffen.


!!!!!!!!!

Ben je wel een idioot dame of doe je alsof ??? ik gok op de 2de optie :

ik had het over die nihillistisch passief impotent steriel glad onwerkelijk, onrealistisch , mensonwaardig , onnatuurlijk ....opium drug met diens slaven moraal met name = paulinisme van Paulus nogmaals !

Slinger
03-01-11, 12:21
[quote=John2;4596279]


De achterliggende boodschap van Sallahddin : Kijk naar die ellende met mijn broeders in den verre !!!!
En dan komen Christenen met praatjes aanzetten van LIEFDE. Wat liefde ???Ik, Sallah, merk er niets van.



Sallah wil er niets van merken. Hij ziet alleen het negatieve maar.

Zelf kent hij ook alleen maar haat.

Fulanadetal
03-01-11, 12:21
!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bingo : je valt wel door de mand : weg schijnheiligheid .....paulinistisch opium drug effect was van korte duur, zie ik :


Dit is wel teleurstellend van de kant van een "dame" die pretendeerde te praten over liefde , hoop, vertrouwen ....... :lol:


impotent nihillistisch steriel ...reactie van je , juist bij gebrek aan argumenten , zie ik :

wel ordinaire van je : slaat ook nergens op !

no
further comment ! :zwaai:

Je snapt het echt niet he? Voor mij heeft geloof betrekking op zelfs de meest aardse beslissingen. Zoals, of ik kostbaar drinkwater misbruik om mijn uitwerpselen mee door te spoelen. Of dat ik de (kleine) moeite neem water uit de regenton hiervoor te gebruiken. Ik ben degene die me ooit de tip gaf nog dankbaar trouwens. Ben blij dat hij niet heeft gezwegen uit angst voor schijnheilig te worden versleten.

Jij bent altijd alleen maar druk met allerlei -ismes en de fouten van de hele wereld overal. Jij weet "alles". Verstopt elke discussie met negatieve opmerkingen en pseudo-intellectueel gepraat, terwijl je niet eens op de hoogte blijkt van de Sokal affaire. Over door de mand vallen gesproken.
Nooit eens iets positiefs delen met de mensen hier. En dat gaat maar door en door en door, al jarenlang. Is er ook maar iets praktisch dat jij doet om de wereld om je heen een fractie beter te maken? Iets wat je met ons kunt delen zodat we mee kunnen doen? Vast wel, dat kan niet anders, maar je schrijft er niet over.
Klagen, zeuren en kritiseren, het is zo ontzettend makkelijk. Je bent zo fantastisch geďntegreerd in de vreselijke klaag- en zeikstemming die de laatste jaren heerst. Het altijd maar om zich heen kijken wat "de anderen" fout doen.
Ik heb echt medelijden met je. Jouw leven moet een hel zijn. Misschien dat er daarom altijd zwarte randjes om je teksten lijken te staan.

Dus de volgende keer dat je poept en doortrekt met schoon drinkwater, denk eens aan mensen die een week met die hoeveelheid moeten doen. En verzin iets om het in jouw leven te veranderen.

Fulanadetal
03-01-11, 12:23
!!!!!!!!!

Ben je wel een idioot dame of doe je alsof ??? ik gok op de 2de optie :

ik had het over die nihillistisch passief impotent steriel glad onwerkelijk, onrealistisch , mensonwaardig , onnatuurlijk ....opium drug met diens slaven moraal met name = paulinisme !

Je zou eens wat minder moeten schelden.
Probeer iedere dag iets om je heen te ontwaren wat je mooi of positief vind.
Schrijf het op. Deel het met iemand.
Je zal je beter gaan voelen, sterker nog, je zal het leven van mensen om je heen mooier maken. En daar gaat het uiteindelijk om.

Harts intelligentie
03-01-11, 12:24
Oorspronkelijk geplaatst door Fulanadetal
Mijn werkelijkheid is een en al beslissen vanuit mijn geloof. .





:duim:


Geloof ik er niks van : het christendom heeft bijna niets te maken met de werkelijkheid zoals historie , het heden & deze geklets van deze christenen hier hadden bewezen
....


zie "Gevoelsinhoud van secularisme " topic :

The_Grand_Wazoo
03-01-11, 12:25
En, al gepoept vandaag?

Al jaren verstopt, maar telkens is er nog een klein spleetje waar de verbale diarhee dan weer volstrekt ongecontroleerd uitspuit.

Harts intelligentie
03-01-11, 12:40
[quote=Eke;4597157]

Sallah wil er niets van merken. Hij ziet alleen het negatieve maar.

Zelf kent hij ook alleen maar haat.


Nee, je hebt het totaal mis : subjectief geklets van je maar zoals gebruikelijk :

Ik had het over het feit dat christenen doen niets anders dan over liefde , hoop, vertrouwen ....praten zonder inhoud of effect op deze wereld : hun paulinisme is zo impotent passief & nihillistisch steriel dat die geen weerstand kan bieden tegen het kwaad :

moslims op hun beurt hadden islam verdaaden op allerlei manieren : Islam die tegenwoordig wordt misbruikt door al die "moslim" seculaire of semi_seculaire dictaturen voor politiek & voor ander down _to _earth doeleinden actief gesteund daarin door het "democratisch" westen tegen de belangen & wil van de moslim volkeren :


de new Roman empire & de rest van het westen+ israel worden schuldig bevonden aan oorlogsmisdaden ; misdaden tegen de mensheid, genocides ....met hun hypocrier materialistich seculaire liberaal & ander waarden, normen ...& met hun staats terrorisme , imperialisme, onderdrukking, ongelijkheiden in de wereld daardoor , paternalisme & "Might is right" moraal , psychologie, "logica", mentaliteit :

Kortom : noch de nihillistisch impotent steriel christenen , noch de hypocriet slapend onwerkelijk moslims van vandaag , noch het "democratisch" westen of israel kunnen oplossingnen bieden voor de ellende , haat , intolerantie, uitsluitingnen ....in deze wereld :integendeel zelfs : ze goeien alleen allemaal maar meer olie op het vuur : ieder van ze allemaal is bezig de eigen belangen alleen achter na te zitten :

dan moeten maar al die individueel mensen & civili societies wat actie ondernemen om de westerse , israeli, "moslim" regeringnen te "dwingen" hun politieken & ander bij te stellen & te veranderen ten gunste van de eigen volkeren & van de heel mensheid :


Ik zie bijv post_modernistisch neo_feminisme wel in staat om oplossingnen te bieden :

zie bijv :" Ethics of care : personal, political, global" by Virginia Held :


combining those heartless cold liberal so_called rational ethics : Kantian, contractarianist , utilitarianist with feeling, empathy, love , care ...


also by trying to remove those heartless cold liberal ethics & ethics of the market from our own personal private & familial ereas : & from their domination on the economic , political & the global level ......

Harts intelligentie
03-01-11, 12:44
Al jaren verstopt, maar telkens is er nog een klein spleetje waar de verbale diarhee dan weer volstrekt ongecontroleerd uitspuit.

!!!!!!!!!!!!!

weer een ander ordinaire impotent steriel idioot :

heb je iets te melden , in plaats van al die ordinaire "persoonlijke "beoordelingnen die je telkens & weer hier plaatst &ls "hit & run " leeg geklets ???? :tover:

Fulanadetal
03-01-11, 12:51
!!!!!!!!!!!!!

weer een ander ordinaire impotent steriel idioot :

heb je iets te melden , in plaats van al die ordinaire "persoonlijke "beoordelingnen die je telkens & weer hier plaatst &ls "hit & run " leeg geklets ???? :tover:

Je zou eens wat minder moeten schelden.
Probeer iedere dag iets om je heen te ontwaren wat je mooi of positief vindt.
Schrijf het op. Deel het met iemand.
Je zal je beter gaan voelen, sterker nog, je zal het leven van mensen om je heen mooier maken. En daar gaat het uiteindelijk om.

Harts intelligentie
03-01-11, 13:03
Je zou eens wat minder moeten schelden.
Probeer iedere dag iets om je heen te ontwaren wat je mooi of positief vindt.
Schrijf het op. Deel het met iemand.
Je zal je beter gaan voelen, sterker nog, je zal het leven van mensen om je heen mooier maken. En daar gaat het uiteindelijk om.


:lol: !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

God ...


weer deze soort belachelijk :lol: paternalisme .......maar goed :

probeer mijn uitganspunten & woorden te weerleggen , in plaats van deze hypocriet psychologisch manipulatie exit_strategie van je :

Ik voel me uitstekend , dame : mijn leven is veel rijker & mooier dan je je ooit kunt verbeelden : de realiteit is inderdaad verbazignwekkender dan fictie :


Ik veracht gewoon deze schijnheiligheid van jullie, ontkeningnen, christelijk & ander projecties ....& dat laat ik merken , klaar : punt uit :

deze "psychologisch" onzin van je slaat juist nergens op & is meer bedoeld om de mond van de critici dicht te snoeren ; door die te laten protretteren als gefrustreerd , gek of erger : old silly tactic :

keep on getting high on ur opium drug paulinism, who cares :

I told u to talk to me when u are sober , didn't i ??? :lol:

pfff.... have a nice day indeed ! :zwaai:





a waste of time really .........

Harts intelligentie
03-01-11, 13:05
:lol:

"Alienation makes most people happy & satisfied" ...


:zwaai:

Harts intelligentie
03-01-11, 13:17
Je snapt het echt niet he? Voor mij heeft geloof betrekking op zelfs de meest aardse beslissingen. Zoals, of ik kostbaar drinkwater misbruik om mijn uitwerpselen mee door te spoelen. Of dat ik de (kleine) moeite neem water uit de regenton hiervoor te gebruiken. Ik ben degene die me ooit de tip gaf nog dankbaar trouwens. Ben blij dat hij niet heeft gezwegen uit angst voor schijnheilig te worden versleten.

Jij bent altijd alleen maar druk met allerlei -ismes en de fouten van de hele wereld overal. Jij weet "alles". Verstopt elke discussie met negatieve opmerkingen en pseudo-intellectueel gepraat, terwijl je niet eens op de hoogte blijkt van de Sokal affaire. Over door de mand vallen gesproken.
Nooit eens iets positiefs delen met de mensen hier. En dat gaat maar door en door en door, al jarenlang. Is er ook maar iets praktisch dat jij doet om de wereld om je heen een fractie beter te maken? Iets wat je met ons kunt delen zodat we mee kunnen doen? Vast wel, dat kan niet anders, maar je schrijft er niet over.
Klagen, zeuren en kritiseren, het is zo ontzettend makkelijk. Je bent zo fantastisch geďntegreerd in de vreselijke klaag- en zeikstemming die de laatste jaren heerst. Het altijd maar om zich heen kijken wat "de anderen" fout doen.
Ik heb echt medelijden met je. Jouw leven moet een hel zijn. Misschien dat er daarom altijd zwarte randjes om je teksten lijken te staan.

Dus de volgende keer dat je poept en doortrekt met schoon drinkwater, denk eens aan mensen die een week met die hoeveelheid moeten doen. En verzin iets om het in jouw leven te veranderen.


:lol:

zlef_projecties zeker : dit slaat echt alles ; zeg :

wat een uiterst idioot moraal , psychologie , "logica," mentaliteit van de kouwe grond , zeg :


slaat totaal nergens op :

je hebt geen enkel idee over mezelf, mijn leven ... :0,0 : irrelevent wat je zegt daarover ook nog : pfff....

je hallucineert maar :

meaning : decoding ur words & reading between the lines :

u just can't think outside of ur Eurocentric & christian frameworks :

u just like Eurocentric & christian hypocrit political main_stream correct talk ....so !

Ieder die zou afwijken van dat allemaal is per definitie ongelukkig, ziek, gek of erger :lol:


try to ask urself why do u try to derail this discussion : 1:

2: why do u try to take ur assumptions & mental images in relation to myself for facts :

3: why do u like mental spiritual psychological prostitution , masturbation, strip_tease & orgies that much ???? No wonder that Freud's psychology could only be developed under Eurocentrism & christianity !

Harts intelligentie
03-01-11, 13:18
:lol:
zielig ...

:zwaai:

Fulanadetal
03-01-11, 13:19
Je zou eens wat minder moeten schelden.
Probeer iedere dag iets om je heen te ontwaren wat je mooi of positief vind.
Schrijf het op. Deel het met iemand.
Je zal je beter gaan voelen, sterker nog, je zal het leven van mensen om je heen mooier maken. En daar gaat het uiteindelijk om.

Harts intelligentie
03-01-11, 13:23
Je zou eens wat minder moeten schelden.
Probeer iedere dag iets om je heen te ontwaren wat je mooi of positief vind.
Schrijf het op. Deel het met iemand.
Je zal je beter gaan voelen, sterker nog, je zal het leven van mensen om je heen mooier maken. En daar gaat het uiteindelijk om.


:lol:

ok , ik ben genezen : paulinisme is mooi , prachtig, ja zusje :

jullie zijn moii, prachtig , lieve mensen .....niemand kan de wereld redden behalve jullie ..............


er is er niets mis met jullie hoor : perfect !

het leven is perfect , mooi , met veel liefde , tolerantie ......



er zit er Jesus in elk indiidu van jullie ........................

help me, red me ...amen :lol: :zwaai:

Fulanadetal
03-01-11, 13:24
Je zou eens wat minder cynisch moeten zijn.
Probeer iedere dag iets om je heen te ontwaren wat je mooi of positief vind.
Schrijf het op. Deel het met iemand.
Je zal je beter gaan voelen, sterker nog, je zal het leven van mensen om je heen mooier maken. En daar gaat het uiteindelijk om.

Fulanadetal
03-01-11, 13:31
En daarbij; het lijkt me voor iedereen beter als je gewoon moslim wordt hoor.

Bofko
03-01-11, 15:07
Je zou eens wat minder cynisch moeten zijn.
Probeer iedere dag iets om je heen te ontwaren wat je mooi of positief vind.
Schrijf het op. Deel het met iemand.
Je zal je beter gaan voelen, sterker nog, je zal het leven van mensen om je heen mooier maken. En daar gaat het uiteindelijk om.

Tsjah. Er zijn er hier die als motto hebben:

"Verbeter de wereld, begin bij de ander" .

John2
03-01-11, 16:12
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je bent wel degene die lijkt niet op de hoogte te zijn van de historisch feiten met betrekking tot het ontstaan van het christendom : de laatste die alleen zou bestaan in de hoofd van Paulus met name & van die van de ander Bijbel schrijvers :
Antisemistisch Paulus met name , niet Jesus, was wel de stichter van het christendom , Jesus heeft bijna niets mee te maken gehad want Jesus was slechts een joodse profeet _mens die werd gezonden door Allah aan de joden alleen !
Ik wist het al dat jij het niet wist want het paulinisme komt van de romijn Paulus die het bestaan van Jezus als zoon en koning van Israel ontkende en opriep behalve Jezus ook de overige 11 disipelen te vervolgen.
Het heeft dus niets te maken met de denkwijze van Christenen sterke nog het komt eerder overeen met de denkwijze van de Islam en het Jodendom.


!!!!!!!!!

Ben je wel een idioot dame of doe je alsof ??? ik gok op de 2de optie :

ik had het over die nihillistisch passief impotent steriel glad onwerkelijk, onrealistisch , mensonwaardig , onnatuurlijk ....opium drug met diens slaven moraal met name = paulinisme !
En dan te bedenken dat 90% van de opium wordt gekweekt door de Taliban. :hihi:


Geloof ik er niks van : het christendom heeft bijna niets te maken met de werkelijkheid zoals historie , het heden & deze geklets van deze christenen hier hadden bewezen
....
zie "Gevoelsinhoud van secularisme " topic :

Lees nog eens hierboven en leer van je fouten.:zweep:

John2
03-01-11, 16:13
Tsjah. Er zijn er hier die als motto hebben:

"Verbeter de wereld, begin bij de ander" .
Las in haar stukje toch duidelijk nadat jij jezelf verbeterde.

Bofko
03-01-11, 18:18
Las in haar stukje toch duidelijk nadat jij jezelf verbeterde.

???

Ik had het niet over haar.

David vs Goliath
03-01-11, 18:31
Je snapt het echt niet he? Voor mij heeft geloof betrekking op zelfs de meest aardse beslissingen. Zoals, of ik kostbaar drinkwater misbruik om mijn uitwerpselen mee door te spoelen. Of dat ik de (kleine) moeite neem water uit de regenton hiervoor te gebruiken. Ik ben degene die me ooit de tip gaf nog dankbaar trouwens. Ben blij dat hij niet heeft gezwegen uit angst voor schijnheilig te worden versleten.

Jij bent altijd alleen maar druk met allerlei -ismes en de fouten van de hele wereld overal. Jij weet "alles". Verstopt elke discussie met negatieve opmerkingen en pseudo-intellectueel gepraat, terwijl je niet eens op de hoogte blijkt van de Sokal affaire. Over door de mand vallen gesproken.
Nooit eens iets positiefs delen met de mensen hier. En dat gaat maar door en door en door, al jarenlang. Is er ook maar iets praktisch dat jij doet om de wereld om je heen een fractie beter te maken? Iets wat je met ons kunt delen zodat we mee kunnen doen? Vast wel, dat kan niet anders, maar je schrijft er niet over.
Klagen, zeuren en kritiseren, het is zo ontzettend makkelijk. Je bent zo fantastisch geďntegreerd in de vreselijke klaag- en zeikstemming die de laatste jaren heerst. Het altijd maar om zich heen kijken wat "de anderen" fout doen.
Ik heb echt medelijden met je. Jouw leven moet een hel zijn. Misschien dat er daarom altijd zwarte randjes om je teksten lijken te staan.

Dus de volgende keer dat je poept en doortrekt met schoon drinkwater, denk eens aan mensen die een week met die hoeveelheid moeten doen. En verzin iets om het in jouw leven te veranderen.

!!!!!!!!!!!!!!!! :lol:

Zeer verheven inspirerend poetisch geklets ! :fpetaf:

talking about that hypocrit nihillistic impotent sterile christian love, trust , tolerance , hope ...... :lol: that has nothing to do with reality as u had just proved once again :

christian inquisitions show their "beautiful" face whenever anti_christianity critics dare to open their mouth ...

David vs Goliath
03-01-11, 18:39
Tsjah. Er zijn er hier die als motto hebben:

"Verbeter de wereld, begin bij de ander" .


Ho, ho , hold ur wild blind horses , cowboy : u showed up too late to see the context of what was going on here :u can't therefore be the judge of that unless u would take a look at the previous pages :

christians don't tolerate critics in relation to their own phony belief : christian inquisitions :

They were talking about love, peace, trust, hope, singing ....& all that passive nihillistic impotent steril paulinistic slaves ' morality that has nothing to do with reality : when i started showing them their hypocrit faces in the mirror :

look what i got as answers ; especially from that "lady" talking about love , trust, hope ....Fulanadetal : excatly : riool taal gebruik ! :lol: zeer verheven poetisch & insipirerend inderdaad :

taking off the hypocrit mask in the process , & revealing her "naked glory " in the process !!!!!!!!!! = confirming unconsciouslky as she was doing exactly what i was saying ! :lol:

Slinger
03-01-11, 18:40
!!!!!!!!!!!!!!!! :lol:

Zeer verheven inspirerend poetisch geklets ! :fpetaf:

talking about that hypocrit nihillistic impotent sterile christian love, trust , tolerance , hope ...... :lol: that has nothing to do with reality as u had just proved once again :

christian inquisitions show their "beautiful" face whenever anti_christianity critics dare to open their mouth ...

Wat maak je je toch weer druk om het christelijk geloof. Denk je dat alle problemen in de islam al opgelost zijn en je je niet om die ideologie hoeft te bekommeren?

Slinger
03-01-11, 18:42
Ho, ho , hold ur wild blind horses , cowboy : u showed up too late to see the context of what was going on here :u can't therefore be the judge of that unless u would take a look at the previous pages :

christians don't tolerate critics in relation to their own phony belief : christian inquisitions :

They were talking about love, peace, trust, hope, singing ....& all that passive nihillistic impotent steril paulinistic slaves ' morality that has nothing to do with reality : when i started showing them their hypocrit faces in the mirror :

look what i got as answers ; especially from that "lady" talking about love , trust, hope ....Fulanadetal : excatly : riool taal gebruik ! :lol: zeer verheven poetisch & insipirerend inderdaad :

taking off the hypocrit mask in the process , & revealing her "naked glory " in the process !!!!!!!!!! = confirming unconsciouslky as she was doing exactly what i was saying ! :lol:

Fulanadetal gaf precies aan wat jouw schrijfsels waard zijn.

David vs Goliath
03-01-11, 18:44
Ik wist het al dat jij het niet wist want het paulinisme komt van de romijn Paulus die het bestaan van Jezus als zoon en koning van Israel ontkende en opriep behalve Jezus ook de overige 11 disipelen te vervolgen.
Het heeft dus niets te maken met de denkwijze van Christenen sterke nog het komt eerder overeen met de denkwijze van de Islam en het Jodendom.


En dan te bedenken dat 90% van de opium wordt gekweekt door de Taliban. :hihi:



Lees nog eens hierboven en leer van je fouten.:zweep:

Paulus met name was de stichter van het christendom nogmaals ....om maar te zwijgen over de ander Bijbel schrijvers .....

voor de rest ...je hebt er niks van begrepen ...

David vs Goliath
03-01-11, 18:52
Fulanadetal gaf precies aan wat jouw schrijfsels waard zijn.

Exactly , silly idiot : u do confirm what i was saying as she did without knowing : u both prove me right unconsciously while trying to make me stop saying what i was saying : self_defeating boomerang hitting u both back in the face : aiie aiie aiie ....

it hurts , i know :

so, no pain no gain , no guts no glory , silly :


Psychotic or nevrotic guys do not accept the psychoanalysis in relation to themselves, so they act the same way u both did :

just know that i was just applying some choc therapies on u guys :

because there's nothing more stimulating for human intelligence than ...chocs : to make u ...think :

chocs that don't kill u at least :damage u or damage ur brains :

or as had said Nietzsche once : things that don't kill u make u only stronger:

but then again : it takes less than death to kill a human being ....


Note:

did u read at least the post of mine u quoted ??? don't think so :

Decoding ur above mentioned words = meaning = intolerant christian hypocrit inquisitions , no more , no less ....

Slinger
03-01-11, 18:56
Paulus met name was de stichter van het christendom nogmaals ....om maar te zwijgen over de ander Bijbel schrijvers .....

voor de rest ...je hebt er niks van begrepen ...

Helaas heb je tot nu toe altijd geweigerd de vier evangeliën te lezen. Als je dat gedaan had, had je geweten dat de unieke boodschap van Jezus Christus begon bij Zijn prediking.

Na zijn dood is het vooral de apostel Paulus geweest die zijn boodschap verder verbreid en uitgelegd heeft. Tussen zijn geschriften en de woorden van Jezus is geen verschil.

David vs Goliath
03-01-11, 18:57
Wat maak je je toch weer druk om het christelijk geloof. Denk je dat alle problemen in de islam al opgelost zijn en je je niet om die ideologie hoeft te bekommeren?



no, u gotta see it this way :

u do criticise islam & muslims here every single day : ur own legetimate right & freedom to do so :

why shouldn't we do the same in relation to christians & christianity ???

it's called freedoms of speech, of thought , of belief .....ever heard of that ???

can't u guys remove that christian inquisition mentality, psychology, " logics", morality & crusades from ur hearts & minds ??? :tover:

Slinger
03-01-11, 18:58
Exactly , silly idiot : u do confirm what i was saying as she did without knowing : u both prove me right unconsciously while trying to make me stop saying what i was saying : self_defeating boomerang hitting u both back in the face : aiie aiie aiie ....

it hurts , i know :

so, no pain no gain , no guts no glory , silly :


Psychotic or nevrotic guys do not accept the psychoanalysis in relation to themselves, so they act the same way u both did :

just know that i was just applying some choc therapies on u guys :

because there's nothing more stimulating for human intelligence than ...chocs : to make u ...think :

chocs that don't kill u at least :damage u or damage ur brains :

or as had said Nietzsche once : things that don't kill u make u only stronger:

but then again : it takes less than death to kill a human being ....


Note:

did u read at least the post of mine u quoted ??? don't think so :

Decoding ur above mentioned words = meaning = intolerant christian hypocrit inquisitions , no more , no less ....

Als ik zo lees wat je hier allemaal op het forum neerkwakt (Fulanadetal heeft groot gelijk), mag je zelf wel eens in psycho-analyse.

Slinger
03-01-11, 19:00
no, u gotta see it this way :

u do criticise islam & muslims here every single day : ur own legetimate right & freedom to do so :

why shouldn't we do the same in relation to christians & christianity ???

it's called freedoms of speech, of thought , of belief .....ever heard of that ???

can't u guys remove that christian inquisition mentality, psychology, " logics", morality & crusades from ur hearts & minds ??? :tover:

Je vergist je, ik bemoei me nooit met de inhoud van de islam, dat laat ik mooi aan moslims over. En moslims bekritiseren, daar doe ik ook niet aan mee.

David vs Goliath
03-01-11, 19:02
Helaas heb je tot nu toe altijd geweigerd de vier evangeliën te lezen. Als je dat gedaan had, had je geweten dat de unieke boodschap van Jezus Christus begon bij Zijn prediking.

Na zijn dood is het vooral de apostel Paulus geweest die zijn boodschap verder verbreid en uitgelegd heeft. Tussen zijn geschriften en de woorden van Jezus is geen verschil.

Hoe weet je zo zeker dat Paulus de origineel boodschap van Jesus had verkondigd zoals dat oorspronkelijk was verkondigd door Jesus zelf , Jesus als slechts een joodse profeet _mens die werd gezonden door Allah aan de joden alleen : de historisch, wetenschappelijk & islamistisch feiten daaromtrent zeggen iets totaal anders je kan niet ontkenen : & ga ik niet op in , bij gebrek aan tijd :


Bovendien : de Bijbel & Tora bestaan grotendeels uit menselijk verzinsels, leugens , mythes .....al zouden ze resten van waarheid bevatten hier & daar , tot op zeker hoogte althans :

Bijbel & Tora zijn dus geen geloofwaardig of betrouwbaar bronen nogmaals ...

John2
03-01-11, 19:04
Paulus met name was de stichter van het christendom nogmaals ....om maar te zwijgen over de ander Bijbel schrijvers .....

voor de rest ...je hebt er niks van begrepen ...

Voskuilen biedt verklaringen voor de vreemde elementen in de brieven en het leven van Paulus. “Hij doet in een van zijn brieven de groeten van ‘iedereen in Caesars huishouding’. Men zegt dat dat mogelijk christelijke slaven waren, maar die gedachte is eigenlijk nergens op gebaseerd. Als hij in dienst van de Romeinen was, is zo’n opmerking niet vreemd.” Paulus wordt als Romeins staatsburger afgevoerd naar Rome. Tientallen soldaten begeleiden hem. Het is vreemd dat zoiets gebeurt met een gewone jood die rellen veroorzaakt. Maar voor een Romeinse spion is het minder opzienbarend. En dan is er nog de opmerking aan het slot van de brief aan de Romeinen. Ene Tertius, die plotseling opduikt als schrijver, doet de groeten van Erastus, de ‘stadsrentmeester’. “De term die voor deze functie werd gebruikt, hoort bij een lid van de ‘frumentarii’. En dat blijkt een soort van geheime politie uit de Romeinse tijd te zijn.”
Mocht iemand nog willen tegenwerpen dat de evangeliën de Jezus-figuur van Paulus ondersteunen, dan heeft Voskuilen ook daar een antwoord op. De evangeliën zijn zo’n dertig á veertig jaar ná de dood van Christus geschreven. Niet door de apostelen, maar door anonieme mensen die hem nooit gekend hebben. Bovendien vertonen ze zoveel overeenkomsten, dat het waarschijnlijk wordt geacht dat zeker drie van de vier gekopieerd zijn van elkaar, of uit dezelfde bron. Bovendien worden de evangeliën door verscheidene historici, waaronder de Groningse hoogleraar Wes, al langer beschouwd als historisch onbetrouwbare propagandageschriften waarin de schrijvers hun uiterste best deden om de joden in plaats van de Romeinen de verantwoordelijkheid te geven van de kruisiging van Jezus. Voor Voskuilen is het verhaal rond. Hij kan Paulus niet anders meer zien dan als een Romeinse spion. “Dat doet overigens niets af aan de religieuze waarden van het christendom”, benadrukt hij. “Alleen maar aan de politiek-historische context.” Hij is er echter diep van overtuigd dat hij gelijk heeft. “Het is als het kijken naar een 3D-plaatjes”, stelt hij. “Als je het beeld erin één keer gezien hebt, kun je het niet meer níet zien.”

Reageren? Mail naar [email protected]

Slinger
03-01-11, 19:05
Hoe weet je zo zeker dat Paulus de origineel boodschap van Jesus had verkondigd zoals dat oorspronkelijk was verkondigd door Jesus zelf , Jesus als slechts een joodse profeet _mens die werd gezonden door Allah aan de joden alleen : de historisch, wetenschappelijk & islamistisch feiten daaromtrent zeggen iets totaal anders je kan niet ontkenen : & ga ik niet op in , bij gebrek aan tijd :


Bovendien : de Bijbel & Tora bestaan grotendeels uit menselijk verzinsels, leugens , mythes .....al zouden ze resten van waarheid bevatten hier & daar , tot op zeker hoogte althans :

Bijbel & Tora zijn dus geen geloofwaardig of betrouwbaar bronen nogmaals ...

Op die historische feiten daaromtrent ben je niet alleen deze keer niet ingegaan, maar dat heb je nog nooit gedaan. Daarmee is niet noodzakelijkerwijs bewezen dat ik gelijk heb, maar wel dat jij geen recht van spreken hebt omdat je er geen moer van afweet.

Bofko
03-01-11, 19:07
Ho, ho , hold ur wild blind horses , cowboy : u showed up too late to see the context of what was going on here :u can't therefore be the judge of that unless u would take a look at the previous pages :

christians don't tolerate critics in relation to their own phony belief : christian inquisitions :

They were talking about love, peace, trust, hope, singing ....& all that passive nihillistic impotent steril paulinistic slaves ' morality that has nothing to do with reality : when i started showing them their hypocrit faces in the mirror :

look what i got as answers ; especially from that "lady" talking about love , trust, hope ....Fulanadetal : excatly : riool taal gebruik ! :lol: zeer verheven poetisch & insipirerend inderdaad :

taking off the hypocrit mask in the process , & revealing her "naked glory " in the process !!!!!!!!!! = confirming unconsciouslky as she was doing exactly what i was saying ! :lol:

Wartaal, buddy :jammer:

David vs Goliath
03-01-11, 19:08
Je vergist je, ik bemoei me nooit met de inhoud van de islam, dat laat ik mooi aan moslims over. En moslims bekritiseren, daar doe ik ook niet aan mee.

:lol:

Am i talking to the same Slinger ??? or am i mistaken ???

do u suffer from some kindda selective amnesia or what ???

u never get tired from calling us "islamofascists " for example ; to say the least : using that idiotic contradictio in termo non_sense over & over again without thinking :

u do nothing here but demonizing Islam & muslims , mostly then :

that's totally different from healthy criticism : u may do the latter as u do sometimes : nobody is stoping u from criticizing islam & muslims : ur own legetimate right & freedom !


Just try to differentiate between demonizations , exclusions, hate messages , discrimination ...& healthy criticism .....

David vs Goliath
03-01-11, 19:12
En daarbij; het lijkt me voor iedereen beter als je gewoon moslim wordt hoor.


:lol:

Sounds like a silly bad taste joke irony coming from u , "lady" : i do take it as a compliment though :

considering the fact that ur previous words came directly from the ...toilet !

John2
03-01-11, 19:17
Waarom wordt iedere topic direct weer verkracht soor personen die schrijven onder 4 namen en waarom grijpt de moderatoren hierop niet in?
Moet iedere topic hier gaan over de strijd die heerst in het MO tusen Moslims en de rest van de wereld?

David vs Goliath
03-01-11, 19:22
Waarom wordt iedere topic direct weer verkracht soor personen die schrijven onder 4 namen en waarom grijpt de moderatoren hierop niet in?
Moet iedere topic hier gaan over de strijd die heerst in het MO tusen Moslims en de rest van de wereld?


:lol:

zielig hypocriet slachtoffer rol ....


can't u take criticism & choc therapies ????

u execrcise ur own right & freedom to criticize & even demonize others & their beliefs & u don't tolerate the fact that people have the right & freedom to criticize u & ur own beliefs ????? :lol:


I have only one explanation of ur behaviour :

christian inquisitions !

Slinger
03-01-11, 19:25
:lol:

Am i talking to the same Slinger ??? or am i mistaken ???

do u suffer from some kindda selective amnesia or what ???

u never get tired from calling us "islamofascists " for example ; to say the least : using that idiotic contradictio in termo non_sense over & over again without thinking :

u do nothing here but demonizing Islam & muslims , mostly then :

that's totally different from healthy criticism : u may do the latter as u do sometimes : nobody is stoping u from criticizing islam & muslims : ur own legetimate right & freedom !


Just try to differentiate between demonizations , exclusions, hate messages , discrimination ...& healthy criticism .....

Luister, als jij wilt beweren dat volgens jouw geloof Mekka het centrum van de wereld is, of dat de profeet Mohammed de laatste profeet is, of dat jinns bestaan, of nog iets anders waarvan ik niets geloof, dan bemoei ik me daar nietmee, want dat is jouw geloof en daar blijf ik buiten.

Iets anders is het als jij begint te blaten over de 'historische waarheid' mbt tot de koran of Mohammed dan kan ik daar natuurlijk wel over meepraten, want de historische waarheid gaat iedereen aan, moslim of niet.

En als iemand een bom plaatst of een tasje rooft, dan heb ik daar ook een mening over, niet omdat hij misschien toevallig moslim is, maar omdat hij een mens is als ik en misschien een medeburger, en ik dus het recht heb om daar iets over te zeggen.

Jouw houding daarentegen is helemaal anders dan de mijne, want jij hebt het altijd maar over christenen en Joden die zo slecht zijn en het christendom dat zo slecht is, en onze geloofswaarheden die niet kloppen en onze Bijbel die vervalst is en ga zo maar door.

Je bemoeit je dus met intern christelijke aangelegenheden, waarvan je de ballen verstand hebt en waarmee je ook nog eens keer geen moer te maken hebt.

Tenzij je christen wordt natuurlijk, dan mag je meepraten.

Duidelijk zo?

Ps. Dit was ook nog eens een voorbeeld van een goed opgezet betoog, met goede zinnen. Read it carefully en learn!

John2
03-01-11, 19:26
:lol:

zielig hypocriet slachtoffer rol ....


can't u take criticism & choc therapies ????

u execrcise ur own right & freedom to criticize & even demonize others & their beliefs & u don't tolerate the fact that people have the right & freedom to criticize u & ur own beliefs ????? :lol:


I have only one explanation of ur behaviour :

christian inquisitions !

Nee hoor weinig slachtoffer meer
Dat ik het zat ben tegen jou steeds weer het zelfde geziek en gezeik die door vergroten van jou letter type schreeuwerig overkomt zeker in de engelse taal.:vlammen:

Eke
04-01-11, 10:14
[quote=Eke;4597157]


Precies :

these pathetic religious junkies, drug addicts, religious hippies .....can offer no practical initiatives in relation to this world's issues & problems , hate , exclusions, intolerance .....& certainly not via these empty hypocrit nihillistic love, hope , trust , belief ....talk that has nothing to do with reality :

da's slechts een egoeistisch zelf_bevredigend spiritueel prostitutie of mentaal prostitutie masturbatie om de woorden van die psychopath Freud te herhalen :

one can't stop evil via flowers or via empty love , hope , prayers , trust , belief ...slogans & talk & spiritual orgies :

belief without work that confirms it is worthless indeed !

Hoi Hart-I !



Stelling : "Gelovig zijn is geen garantie voor goed gedrag"



* Herinner je je dat een laatst een topic hebt gehad over de kracht van gebed/meditatie ? Ik kan het me nog herinneren want ik wilde toen nog onderzoeken erbij plaatsen vanuit de Transcendente Meditatie.
Gezamenlijk mediteren in een stad kan het misdaadcijfer daar doen dalen. Dit soort onverwachte effekten. Gaat er een belletje bij je rinkelen :)

Eke
04-01-11, 10:16
Ps. Dit was ook nog eens een voorbeeld van een goed opgezet betoog, met goede zinnen. Read it carefully en learn!

:hihi: M'n forumbezoekje begint goed !

Eke
04-01-11, 10:21
Dat ik het zat ben

Die grote letters zijn een enorme eye opener, John ! Ook goeie morgen :hihi:

John2
04-01-11, 10:34
Die grote letters zijn een enorme eye opener, John ! Ook goeie morgen :hihi:

Ook een goedemorgen Eke, normaal zou ik deze vergrote lettertype niet gebruiken, maar soms is het nodig om even iemand wakker te schuden.

David vs Goliath
04-01-11, 18:00
Nee hoor weinig slachtoffer meer
Dat ik het zat ben tegen jou steeds weer het zelfde geziek en gezeik die door vergroten van jou letter type schreeuwerig overkomt zeker in de engelse taal.:vlammen:



:lol: :lool: :lol: H I L A R I S C H

David vs Goliath
04-01-11, 18:11
[quote=Harts intelligentie;4597169]

Hoi Hart-I !



Stelling : "Gelovig zijn is geen garantie voor goed gedrag"



* Herinner je je dat een laatst een topic hebt gehad over de kracht van gebed/meditatie ? Ik kan het me nog herinneren want ik wilde toen nog onderzoeken erbij plaatsen vanuit de Transcendente Meditatie.
Gezamenlijk mediteren in een stad kan het misdaadcijfer daar doen dalen. Dit soort onverwachte effekten. Gaat er een belletje bij je rinkelen :)

Ik ontken de kracht van het gebed niet juist :

het gebed & het geloof hebben wel te maken met het menselijk bewustzijn bovendien :

veel wetenschappers hadden bewezen hoe krachtig de menslijk geest & gebed geloof kunnen zijn :

see how placebos for example can cure ^people just by believing in them :

the human spirit can even heal the body , the immune system ...

One scientific experiment was done to study the power of thge human spirit :

participants were asked to focus on those white cells of the immune system & to imagine them getting multiplied :

blood tests were analysed : (blood tests of the amount of white cells in the blood streams of the participants were taken before the experioience in question ): result ??? : the amount of white cells were bigger than before ...& stayed that way for weeks on end ...


But :

Prayers , belief , hope , love , trust ...are not enough :

one should try to acknowledge the fact that one must combine belief with work , that one must acknowldge the fact that evil is within & outside of ourselves & therefore try to improve one self & others in that regard ...

Eke
04-01-11, 18:16
[quote=Eke;4598510]

Ik ontken de kracht van het gebed niet juist :

het gebed & het geloof hebben wel te maken met het menselijk bewustzijn bovendien :

veel wetenschappers hadden bewezen hoe krachtig de menslijk geest & gebed geloof kunnen zijn :

see how placebos for example can cure ^people just by believing in them :

the human spirit can even heal the body , the immune system ...

One scientific experiment was done to study the power of thge human spirit :

participants were asked to focus on those white cells of the immune system & to imagine them getting multiplied :

blood tests were analysed : (blood tests of the amount of white cells in the blood streams of the participants were taken before the experioience in question ): result ??? : the amount of white cells were bigger than before ...& stayed that way for weeks on end ...


But :

Prayers , belief , hope , love , trust ...are not enough :

one should try to acknowledge the fact that one must combine belief with work , that one must acknowldge the fact that evil is within & outside of ourselves & therefore try to improve one self & others in that regard ...

Hart, wat ben ik het met je eens met deze uitspraak !!!!

OEPS. toch nog wijziging. Ik kan een ander niet veranderen.Moet ie zelf doen. Mss kan ik daarbij helpen door m'n eigen gedrag aan te passen....

David vs Goliath
04-01-11, 18:50
=Slinger;4597866]Luister, als jij wilt beweren dat volgens jouw geloof Mekka het centrum van de wereld is, of dat de profeet Mohammed de laatste profeet is, of dat jinns bestaan, of nog iets anders waarvan ik niets geloof, dan bemoei ik me daar nietmee, want dat is jouw geloof en daar blijf ik buiten.

"Jij jou geloof & ik het mijne " inderdaad " Er is geen dwang in het geloof" : vrijheid van geloof is gegarandeerd onder islam : maar daar gaat het niet om hier juist :

islam is universeel : islam is voor je ook wel ; dus : je maag ook mee praten over islam :

ok, maar je mag wel mijn eigen geloof bekritiseren : niks mis mee : jou vrijheiden van geloof, van denken, van speech :

niet te verwarren met demonizeren zoals je vaak dat doet : das's iets totaal anders dan gezond kritiek !




Iets anders is het als jij begint te blaten over de 'historische waarheid' mbt tot de koran of Mohammed dan kan ik daar natuurlijk wel over meepraten, want de historische waarheid gaat iedereen aan, moslim of niet.

:lol:

ok :

Je doet niets dan historisch feiten of waarheden ontkenen : jou probleem !

Historic , scientific , islamic facts in relation to Bible & Tora are not a matter of opinion though !

Ignorance, denials , empty rhetorics, "insults" ... in that regard are not arguments, just remember that !

But u're entitled to deny those facts : ur problem & right , i guess !


En als iemand een bom plaatst of een tasje rooft, dan heb ik daar ook een mening over, niet omdat hij misschien toevallig moslim is, maar omdat hij een mens is als ik en misschien een medeburger, en ik dus het recht heb om daar iets over te zeggen.

wie houdt je tegen wat dat betreft ??? je mag nogmaals ook islam zelf bekritizeren zoals ik ander geloven , inclusief het christendom , ander denkstromingnen ...ideologieen ...bekritizeer ...




Jouw houding daarentegen is helemaal anders dan de mijne, want jij hebt het altijd maar over christenen en Joden die zo slecht zijn en het christendom dat zo slecht is, en onze geloofswaarheden die niet kloppen en onze Bijbel die vervalst is en ga zo maar door.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik zei nooit dat joden of christenen slecht zouden zijn: ik had nooit generaliseerd wat dat betreft :alleen een idioot zou dat doen :

er zijn er wel slecht joden & slecht christenen zoals het feit dat er wel slecht moslims , atheisten , marsmannetjjes zijn : menselijk feit :


Ik werp het licht op sommigge slechte kanten van het jodendom & het christendom , maar ik zeg nooit dat deze geloven helemaal slecht of slecht zouden zijn :

ik heb het over de waarheid met betrekking tot islam, het christendom, het jodendom : analyse : moreel ethisch waardeoordellen zoals goed of slecht doen er niet toe : irrelevent : in deze geval & binnen deze context althans :

ik had bovendien tig keren gezegd dat zowel Bijbel & Tora nog steeds resten van waarheid bevatten toch wel, hier & daar , tot op sommigge opzichten althans :

Ik zei nooit dat christenen , joden of het christendom of het jodendom helemaal slecht zouden zijj : ik constateer wat met betrekking tot die mensen & geloven : mijn eigen vrijheden van denken, van speech, van denken ...

islam daarentgen had niet alleen al die eerder tawhied boodschappen compleet gemaakt , bevestigd maar ook vervangen :

Alleen islam is universeel , compleet & perfect dus want alle eerder profeten waren gezonden door Allah alleen aan hun eigen volkeren , inclusief joodse profeet_mens Jesus die werd door Allah alleen aan de joden gezonden, inclusief Moses & de rest ....die werden slechts gezonden aan hun eigen volkeren nogmaals :

behalve Mohammed die wel werd gezonden door Allah aan de heel mensheid & zelfs aan Jinns , dus :

Je hoeft niet te geloven in wat ik zei met betrekking tot islam, het christendom & het jodendom : maar ik mag wel geloven in wat ik zei wat dat betreft & dat zeggen & verkondigen : vrijheid van denken, van geloof , van speech ...

da's mijn recht & vrijheden van denken, van speech , van geloof ....waaroom mag ik dat niet zeggen dan ???

De waarheid & feiten moten gezegd worden , zelfs ten aanzien van joden & christenen .....


Je bemoeit je dus met intern christelijke aangelegenheden, waarvan je de ballen verstand hebt en waarmee je ook nog eens keer geen moer te maken hebt.

Waaroom mag ik niet die zgn intern zaken niet bekritizeren ; dat mag iedereen : destemeer dat christenen die zgn intern zaken gebruiken om de "universeel chriustelijk warheid " te verkondigen : gaat me dus ook aan :

destemeer dat ik zie dat veel mensen of christenen , joden & anderen worden belazerd door het christendom, het jodendom, door ander ideologieen, .....die veel luegens , make _believe bevatten ...

wat maakt je zo zeker dat ik geen moer heb van die christelijk fabeltjes ???


Tenzij je christen wordt natuurlijk, dan mag je meepraten.

:lol:

ieder mens mag de eigen vrijheden van denken, van geloof , van speech uitoefenen :ook ten anzien van het christendom & het jodendom : niet te verwarren met de "vrijheid " van haat of demonizaties .......


Duidelijk zo?

Je hebt geen kaas gegeten van logica , rede....empirie ....de werkelijkheid ..

je wilt een eigen selectief beschermd werkelijkheid om jezelf creeren :

christenen zoals jezelf dulden geen kritiek op het christendom : christelijk inquisities , terwijl ze zich wel vrij voelen om ander geloven te bekritizeren (-hun eigen recht & vrijheid ) & zelfs te demonizeren : deze laatste is niet acceptabel van wie dan ook met betrekking tot welke geloof dan ook ...




Ps. Dit was ook nog eens een voorbeeld van een goed opgezet betoog, met goede zinnen.


:lol: U wish : & je feleciteert jezelf ook nog ervoor : denk je niet dat je zulk oordeel aan anderen had moeten laten ???


Je zit vol gaten, onzin & tegenstrijdigheden + je hebt geen kaas gegeten van logica , rede ....de werkelijkheid ....



Read it carefully en learn!

Yeah :

I did learn more about urself, in the sense that it explains why ur way of thinking is so twisted , selective, hypocrit , illogic, irrational ...


No law is against that : u have even the right to be an idiot & to say idiot things ...


no "insults " = deductive logics ! :zwaai:

David vs Goliath
04-01-11, 19:00
[quote=David vs Goliath;4598927]

Hart, wat ben ik het met je eens met deze uitspraak !!!!

OEPS. toch nog wijziging. Ik kan een ander niet veranderen.Moet ie zelf doen. Mss kan ik daarbij helpen door m'n eigen gedrag aan te passen....

Precies : je kan een ander niet echt veranderen : buiten ons bereik & capaciteiten , laat alleen buiten ons "jurisdictie" :lol: : we zijn geen "God " om dat te proberen te doen of te mogen doen ...weet ik veel : wie zijn we om dat te doen ??? wat zijn de maatstaffen om dat te doen ???

mar ik had het vooraal over de eigen familie , vrienden , kennissen, geloofsgenoten ... mensen die men zou moeten proberen te "veranderen" via liefde , pedagogie , via confrontaties ...als ze wat fout zouden doen : het is ook andersom : ik moet verwachten van mijn familie , vrienden, kennissen ....dat ze mij aanspreken op mijn eventueel slecht gedrag met betrekking tot zichzelf of tot anderen .....

deze forum is ook een manier om mensen proberen te "veranderen" , via choc therapies soms :lol: , via pedagogie soms , via ironie , sarcasme , ....

we moeten proberen onszelves & anderen te helpen "veranderen" :

weet ik niet !

oh ja : deze heel belangrijk verse van de Qur'an wat dat betreft schiet me net te binnen :

of in woorden met gelijk strekking althans :

God wouldn't help people unless they try to help themselves first :

well, somthing like that : not exactly though :

u can't therefore change or help somebodyelse change if u are not willing to change urself or help urself or if the other is not willing to change or help himself/herself !

Even God wouldn't make u change or help u change if u are not willing to help urself change or if u are not willing to change ...something like that ...

Slinger
04-01-11, 19:06
destemeer dat ik zie dat veel mensen of christenen , joden & anderen worden belazerd door het christendom, het jodendom, door ander ideologieen, .....die veel luegens , make _believe bevatten ...

Daar kunnen we kort over zijn, de enige godsdienst die mensen belazert is de islam.


wat maakt je zo zeker dat ik geen moer heb van die christelijk fabeltjes ???

Wie een godsdienst wil bekritiseren zal toch bereid moeten zijn om zich er enigszins in te verdiepen. Jij weigert de Bijbel te lezen. Al jouw kritiek is je voorgepraat.

David vs Goliath
04-01-11, 19:33
=Slinger;4598999]Daar kunnen we kort over zijn, de enige godsdienst die mensen belazert is de islam.

First of all :

if u had some sort of courtesy : u should have tried to answer my whole post which u did not : i hope u have some good excuses like not having time enough ....

what u said here above confirms what i was saying about u :

u can't prove somebody wrong by just saying : "u are wrong" ! :lol:

I say christianity is mostly a big lie _joke _deceit : ur answer : "islam is "! :lol:

i say u are crazy : u say : "i am crazy" ! :lol:

which kindda empty rhetorics, talk, "logics" are these then ???






Wie een godsdienst wil bekritiseren zal toch bereid moeten zijn om zich er enigszins in te verdiepen. Jij weigert de Bijbel te lezen. Al jouw kritiek is je voorgepraat.

wat maakt je nogmaals zo zeker dat ik het christendom & diens desbetreffend fabeltjes niet ken ???

never take ur assumptions for facts ...

David vs Goliath
04-01-11, 19:38
Re: Feest van 30.000 Christenen - Gisteren, 14:40

--------------------------------------------------------------------------------


[quote=Slinger;4597175]

Sallah wil er niets van merken. Hij ziet alleen het negatieve maar.

Zelf kent hij ook alleen maar haat.


Nee, je hebt het totaal mis : subjectief geklets van je maar zoals gebruikelijk :

Ik had het over het feit dat christenen doen niets anders dan over liefde , hoop, vertrouwen ....praten zonder inhoud of effect op deze wereld : hun paulinisme is zo impotent passief & nihillistisch steriel dat die geen weerstand kan bieden tegen het kwaad :

moslims op hun beurt hadden islam verdaaden op allerlei manieren : Islam die tegenwoordig wordt misbruikt door al die "moslim" seculaire of semi_seculaire dictaturen voor politiek & voor ander down _to _earth doeleinden actief gesteund daarin door het "democratisch" westen tegen de belangen & wil van de moslim volkeren :


de new Roman empire & de rest van het westen+ israel worden schuldig bevonden aan oorlogsmisdaden ; misdaden tegen de mensheid, genocides ....met hun hypocrier materialistich seculaire liberaal & ander waarden, normen ...& met hun staats terrorisme , imperialisme, onderdrukking, ongelijkheiden in de wereld daardoor , paternalisme & "Might is right" moraal , psychologie, "logica", mentaliteit :

Kortom : noch de nihillistisch impotent steriel christenen , noch de hypocriet slapend onwerkelijk moslims van vandaag , noch het "democratisch" westen of israel kunnen oplossingnen bieden voor de ellende , haat , intolerantie, uitsluitingnen ....in deze wereld :integendeel zelfs : ze goeien alleen allemaal maar meer olie op het vuur : ieder van ze allemaal is bezig de eigen belangen alleen achter na te zitten :

dan moeten maar al die individueel mensen & civili societies wat actie ondernemen om de westerse , israeli, "moslim" regeringnen te "dwingen" hun politieken & ander bij te stellen & te veranderen ten gunste van de eigen volkeren & van de heel mensheid :


Ik zie bijv post_modernistisch neo_feminisme wel in staat om oplossingnen te bieden :

zie bijv :" Ethics of care : personal, political, global" by Virginia Held :


combining those heartless cold liberal so_called rational ethics : Kantian, contractarianist , utilitarianist with feeling, empathy, love , care ...


also by trying to remove those heartless cold liberal ethics & ethics of the market from our own personal private & familial ereas : & from their domination on the economic , political & the global level ......

Slinger
04-01-11, 19:48
First of all :

if u had some sort of courtesy : u should have tried to answer my whole post which u did not : i hope u have some good excuses like not having time enough ....

De rest van je tekst was nauwelijks relevant en bestond in elk geval uit eindeloze herhalingen van eerdere berichten van jou. Hoe doe je dat? Heb je op je harde schijf een grote database van tekstregels waaruit je telkens naar believen gedeeltes pulkt en inplakt?

Slinger
04-01-11, 19:56
Re: Feest van 30.000 Christenen - Gisteren, 14:40

--------------------------------------------------------------------------------

[quote]


Nee, je hebt het totaal mis : subjectief geklets van je maar zoals gebruikelijk :

Ik had het over het feit dat christenen doen niets anders dan over liefde , hoop, vertrouwen ....praten zonder inhoud of effect op deze wereld : hun paulinisme is zo impotent passief & nihillistisch steriel dat die geen weerstand kan bieden tegen het kwaad :

moslims op hun beurt hadden islam verdaaden op allerlei manieren : Islam die tegenwoordig wordt misbruikt door al die "moslim" seculaire of semi_seculaire dictaturen voor politiek & voor ander down _to _earth doeleinden actief gesteund daarin door het "democratisch" westen tegen de belangen & wil van de moslim volkeren :


de new Roman empire & de rest van het westen+ israel worden schuldig bevonden aan oorlogsmisdaden ; misdaden tegen de mensheid, genocides ....met hun hypocrier materialistich seculaire liberaal & ander waarden, normen ...& met hun staats terrorisme , imperialisme, onderdrukking, ongelijkheiden in de wereld daardoor , paternalisme & "Might is right" moraal , psychologie, "logica", mentaliteit :

Kortom : noch de nihillistisch impotent steriel christenen , noch de hypocriet slapend onwerkelijk moslims van vandaag , noch het "democratisch" westen of israel kunnen oplossingnen bieden voor de ellende , haat , intolerantie, uitsluitingnen ....in deze wereld :integendeel zelfs : ze goeien alleen allemaal maar meer olie op het vuur : ieder van ze allemaal is bezig de eigen belangen alleen achter na te zitten :

dan moeten maar al die individueel mensen & civili societies wat actie ondernemen om de westerse , israeli, "moslim" regeringnen te "dwingen" hun politieken & ander bij te stellen & te veranderen ten gunste van de eigen volkeren & van de heel mensheid :


Ik zie bijv post_modernistisch neo_feminisme wel in staat om oplossingnen te bieden :

zie bijv :" Ethics of care : personal, political, global" by Virginia Held :


combining those heartless cold liberal so_called rational ethics : Kantian, contractarianist , utilitarianist with feeling, empathy, love , care ...


also by trying to remove those heartless cold liberal ethics & ethics of the market from our own personal private & familial ereas : & from their domination on the economic , political & the global level ......


Tsja, de aarde is nu eenmaal een tranendal, altijd geweest ook. In het andere topic noemde ik al Kaďn en Abel. Jij wijst altijd maar naar 'het westen', waar je zelf ook deel uitmaakt, en Israël, maar de islam draagt ook niet bepaald bij aan de wereldvrede. Integendeel, sinds de komst van de islam, 1400 jaar geleden is het alleen nog maar erger geworden.

Bofko
04-01-11, 19:56
Kortom : noch de nihillistisch impotent steriel christenen , noch de hypocriet slapend onwerkelijk moslims van vandaag , noch het "democratisch" westen of israel kunnen oplossingnen bieden voor de ellende , haat , intolerantie, uitsluitingnen ....in deze wereld :integendeel zelfs : ze goeien alleen allemaal maar meer olie op het vuur : ieder van ze allemaal is bezig de eigen belangen alleen achter na te zitten :

Now we're getting somewhere. Welcome to the world and to human nature !

Onrecht bestaat al sinds het ontstaan der steden 6000 jaar geleden. De boeren werden tot slaaf gemaakt om de stedelijke belangen te dienen. Soms was er een revolutie die de zaak op zijn kop zetten wat bleek toen ? De uitgebuitenen van vandaag werden de uitbuiters van morgen. Dat kon geen godsdienst verhinderen.

Overstijg dat wij-zijdenken en we komen wat verder.

David vs Goliath
04-01-11, 20:17
Now we're getting somewhere. Welcome to the world and to human nature !

Onrecht bestaat al sinds het ontstaan der steden 6000 jaar geleden. De boeren werden tot slaaf gemaakt om de stedelijke belangen te dienen. Soms was er een revolutie die de zaak op zijn kop zetten wat bleek toen ? De uitgebuitenen van vandaag werden de uitbuiters van morgen. Daar kon geen godsdienst tegenop.

Overstijg dat wij-zijdenken en we komen wat verder.


U show up too late , no time left : see ur unnuanced contextless ignorant bias post here some pages earlier & my response to it !


<well, concerning ur above mentioned stuff : i see u didn't read between the lines :

i was referring to the fact that islam as such was betrayed by muslims in many ways = that's why their deserved decline ....

When islam will return , that will be another story ; because only islam matches the innate nature of Man, takes the human nature into consideration & can like no other elevate it ... :zwaai:

Slinger
04-01-11, 20:19
i was referring to the fact that islam as such was betrayed by muslims in many ways = that's why their deserved decline ....



De islam zoals die gepraktiseerd wordt door moslims is de enige bestaande islam.

Bofko
04-01-11, 20:33
i was referring to the fact that islam as such was betrayed by muslims in many ways = that's why their deserved decline ....

Dat is typische woestijngodsdienst : Lijden is een verdiende straf van God. :student:

John2
05-01-11, 07:09
Het valt namelijk niet mee om in je eentje de wereld te verbeteren zelfs niet als je met jezelf begint.

En mensen die de intentie hebben om het wel te kunnen worden vermoord, zoals J.F. Kennedy, M. Luther King, maar ook in Nederland personen zoals Pim Fortuyn, mensen die eigenbelang achter stelden.

Fulanadetal
05-01-11, 07:22
Nou, politici als Fortuyn en Kennedy zou ik niet op een lijn willen stellen met Martin Luther King.

Kennedy is heilig verklaard OMDAT hij is vermoord. Hij is het drama in Vietnam begonnen, heeft het door Eisenhower gestarte Varkensbaai doorgezet, en kon mooi en verheven oreren terwijl buiten bereik van de camera denigrerend werd gesproken over idealisten. Mijn ouwe prof. (historicus, Vogel) is altijd uiterst verbaasd over alle straten die naar de man genoemd zijn.

Fortuyn vind ik ook van een andere niveau dan King.

King is eerder iemand van het kaliber Gandhi of Mandela. Gelukkig mag die laatste gewoon oud worden.

knuppeltje
05-01-11, 09:03
En mensen die de intentie hebben om het wel te kunnen worden vermoord, zoals J.F. Kennedy, M. Luther King, maar ook in Nederland personen zoals Pim Fortuyn, mensen die eigenbelang achter stelden.

Tja, die Martin wel, maar die andere twee waren je reinste egotrippers.
Daarbij heeft Kennedy ook nog eens de start van de Amerikaanse oorlog tegen Vetnam op zijn geweten.

Kortom, je lult weer eens onnoemelijk uit je nek over dingen waar je totaal geen verstand van hebt.

Slinger
05-01-11, 09:19
Tja, die Martin wel, maar die andere twee waren je reinste egotrippers.
Daarbij heeft Kennedy ook nog eens de start van de Amerikaanse oorlog tegen Vetnam op zijn geweten.

Kortom, je lult weer eens onnoemelijk uit je nek over dingen waar je totaal geen verstand van hebt.

Het begin van de Amerikaanse bemoeienissen in Vietnam lag al bij Eisenhower, maar goed Kennedy heeft het wel doorgezet. Er bestaat trouwens een theorie die zegt dat Kennedy juist is neergeschoten omdat hij de Vietnamoorlog wilde beëindigen.

John2
05-01-11, 09:19
Tja, die Martin wel, maar die andere twee waren je reinste egotrippers.
Daarbij heeft Kennedy ook nog eens de start van de Amerikaanse oorlog tegen Vetnam op zijn geweten.

Kortom, je lult weer eens onnoemelijk uit je nek over dingen waar je totaal geen verstand van hebt.

Het zeit zo.

knuppeltje
05-01-11, 09:24
Er bestaat trouwens een theorie die zegt dat Kennedy juist is neergeschoten omdat hij de Vietnamoorlog wilde beëindigen.

Complottheorieen is voer voor simplistische prikkers.

Slinger
05-01-11, 09:29
Complottheoryen is voer voor simplistische prikkers.

Is geen complottheorie maar een bewering van een echte historicus:

Michael Maclear, Viëtnam 10000 dagen oorlog (http://www.kapaza.nl/Boeken/Hedendaagse_literatuur/13683007/Michael_Maclear_Vietnam.html)

knuppeltje
05-01-11, 09:59
Is geen complottheorie maar een bewering van een echte historicus:

Voor zover je een award-winning journalist, schrijver en documentairemaker een echte historicus kunt noemen dan, maar daarmee is hij nog geen echt erkend afgestudeerd historicus.

Maar goed, jij vind jezelf ook een echte historicus, so what.

After all, het is dus nog steeds een complottheorie.

David vs Goliath
05-01-11, 11:51
Dat is typische woestijngodsdienst : Lijden is een verdiende straf van God. :student:


!!!!!!!!!!!!!!!!

Je begrijpt er niks van ! kan je vervolgens niets zinigs er over zeggen !

David vs Goliath
05-01-11, 12:08
Bidden en werken.

Er zijn genoeg mensen, gelovigen (doen het biddend) en ongelovigen (zonder het bidden) die daar handen en voeten aan geven. Ze lossen niet de wereldproblemen op. Dat laten ze aan jou over. Je weet zo duidelijk te vertellen wat er allemaal fout gedaan wordt dat je ook vast wel uit kunt leggen hoe het wel moet. Graag wel in concrete duidelijke taal. Graag met voorbeelden van organisaties waar jij zelf achter kunt staan. Het valt namelijk niet mee om in je eentje de wereld te verbeteren zelfs niet als je met jezelf begint.

!!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol:

Ik pretendeer de wereld niet te willen of te kunnen veranderen :

Ik geef gewoon mijn mening erover :

ik vind dat christelijk zingen , & al die christelijk passief nihillistisch schijnheilig gedoe met betrekking tot liefde , hoop, vertrouwen .....& het gebed geloof zonder werk zijn niet alleen <waardeloos maar kunnen ook geen weerstand bieden tegen het kwaad in ons & buiten ons , laat alleen dat ze oplossingnen kunnen bieden voor de problemen van de mensen , op al dan niet praktisch wijze :

feit is :heartles cold liberal rational ethics : kantian, contractarianist , utilitarianist at the global level fell to produce solutions to the global problems , they are even responsible for many of those problems like inequalities in the world, oppressions, wars,imperialism, climate change , destruction of the eco_systems ...together with those global ethics of the market under neo_liberalism ...

Post_modernistic neo_feminism 's ethics , civil societies around the world, human rights organisations, humanitarian organizations & others can make the difference , also by pressuring the western & other governments to change their policies , foreign policies, economic stragegies & other...


I admit that the energy of good of love , trust , hope , care , feeling , empathy, compassion; solidarity, cooperation ....can help defeating the forces of evil or bad energy , when one would acknowledge the fact that evil is within & outside of ourselves & tries to confront it & deal with it ....the more people willing to do that , the more results one can achieve in that regard ...

let's all get together somehow to condemn western & israeli state's terrorism & muslim terrorism : the latter as just the product of & desperate response to western & israeli imperialism , to condemn the inequalities produced by the so_called international law , international political economic system , to condemn the bad imperialistic sides of globalism under capitalism & neo_liberalism that try to impose the western materialistic consumption cultures world wide for power & domination purposes , for material gain only at the cost of the weak poor nations, at the cost of nature , of life on earth .................Long story !

David vs Goliath
05-01-11, 12:30
Let's fight against western paternalistic imperialistic destructive Eurocentrism : whose "universalism , truth, objectivity" claims were fundamentally proven wrong by anti_Eurocentrism post_modernism :



In order to help people & the world change for the better , one gotta see those post_modernistic neo_feminism's ethics of care , gotta see the work of civil societies around the world , gotta mobilise the forces & energies of good in all religions , peoples & cultures , gotta mobilise anti_globalism forces ...gotta mobilise post_modernism forces ...

One gotta militate for the fact that western thought, ethics , morality, norms & values & even liberal secular democracy ...are not "universal" in the absolute sense ....

see how post_modernism calls for relativism , pluralism even outside of liberal secular democracy & western thought, ethics , epistemology ...:

There's a world wide thought revolution taking place at the level of thought, ethics , logics (one is even busy trying to develop new kinds of logics ) , at the level of epistemology , philosophy of science ......



see "Ethics of care : personal, political, global" " by Virginia Held for example , reducing those heartless cold liberal so_called rational ethics : kantian, contractarianist , utilitarianist , to their own levels :to some political global & economical aspects of life :

see how those liberal ethics & ethics of the market had invaded even our own private personal familial levels , let alone the global levels they should be removed from :siomehow :

see also :

"Lifting the veil : the feminine face of science " by organic chemist Linda Jean Shepherd :

post_modernistic neo_feminism's philosophy of science , epistemology, ethics , logics ....introducing feeling , intuition ...even in science & epistemology , combining Oriental holism, the quantum mechanics ' uncertainty & unpredicatabiliy, the theory of chaos or science of complexity, quantum theory , Jung's depth psychology .............the latters that were inspired by buddhism, taoism ....awesome ....



see also :

"Geography of thought : or how Asians & westerners think differently by culture psychologist Richard E.Nisbett !


see : "Identity & violence : the illusion of destiny" by economics ' nobel prize winner Amartya Sen ....


try to read those above mentioned & other books & other : that could make u wiser ...somehow ..

Slinger
05-01-11, 12:46
Voor zover je een award-winning journalist, schrijver en documentairemaker een echte historicus kunt noemen dan, maar daarmee is hij nog geen echt erkend afgestudeerd historicus.

Maar goed, jij vind jezelf ook een echte historicus, so what.

After all, het is dus nog steeds een complottheorie.

MacLear is een historicus die alles wat hij schreef baseerde op documenten, interviews met politici en militairen, ooggetuigenverslagen etc. Niet alleen Amerikanen, maar ook Noord-Vietnamezen. Alles waarop hij zijn boek baseerde heeft hij bijeengebracht en dat wordt bewaard in de bibliotheek van de universiteit van Toronto. Als je meer dan het gewone oppervlakkige inzicht van de goegemeente wilt in het Vietnamconflict, kan ik je aanraden het boek te lezen

The Phoenix
05-01-11, 13:09
later , folks ... :zwaai:

John2
06-01-11, 08:10
MacLear is een historicus die alles wat hij schreef baseerde op documenten, interviews met politici en militairen, ooggetuigenverslagen etc. Niet alleen Amerikanen, maar ook Noord-Vietnamezen. Alles waarop hij zijn boek baseerde heeft hij bijeengebracht en dat wordt bewaard in de bibliotheek van de universiteit van Toronto. Als je meer dan het gewone oppervlakkige inzicht van de goegemeente wilt in het Vietnamconflict, kan ik je aanraden het boek te lezen

Je weet toch dat wij kafirs geen kennis kunnen hebben, wij zijn toch ondergeschikt aan de vredelievende Moslims.

super ick
06-01-11, 08:17
Je weet toch dat wij kafirs geen kennis kunnen hebben, wij zijn toch ondergeschikt aan de vredelievende Moslims.

Nee, aan alle moslims.

knuppeltje
06-01-11, 08:52
MacLear is een historicus die alles wat hij schreef baseerde op documenten, interviews met politici en militairen, ooggetuigenverslagen etc.

Dan is iedere goed ingevoerde journalist een historicus. Je hoeft er dus blijkbaar niet voor te zijn afgestudeerd.

Gewoon weer een kwestie van woordinflatie dus.

Slinger
06-01-11, 09:30
Dan is iedere goed ingevoerde journalist een historicus. Je hoeft er dus blijkbaar niet voor te zijn afgestudeerd.

Gewoon weer een kwestie van woordinflatie dus.

Lees hem eerst en dan kunnen we verder praten.

knuppeltje
06-01-11, 10:01
Lees hem eerst en dan kunnen we verder praten.

Wat dat te maken heeft met het feit of de man een afgestudeerd historicus is ontgaat me, maar heb je mij zien beweren dat hij onzin vertelt?

The Phoenix
06-01-11, 11:51
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

The Phoenix
06-01-11, 12:06
Let's fight against western paternalistic imperialistic destructive Eurocentrism : whose "universalism , truth, objectivity" claims were fundamentally proven wrong by anti_Eurocentrism post_modernism :



In order to help people & the world change for the better , one gotta see those post_modernistic neo_feminism's ethics of care , gotta see the work of civil societies around the world , gotta mobilise the forces & energies of good in all religions , peoples & cultures , gotta mobilise anti_globalism forces ...gotta mobilise post_modernism forces ...

One gotta militate for the fact that western thought, ethics , morality, norms & values & even liberal secular democracy ...are not "universal" in the absolute sense ....

see how post_modernism calls for relativism , pluralism even outside of liberal secular democracy & western thought, ethics , epistemology ...:

There's a world wide thought revolution taking place at the level of thought, ethics , logics (one is even busy trying to develop new kinds of logics ) , at the level of epistemology , philosophy of science ......



see "Ethics of care : personal, political, global" " by Virginia Held for example , reducing those heartless cold liberal so_called rational ethics : kantian, contractarianist , utilitarianist , to their own levels :to some political global & economical aspects of life :

see how those liberal ethics & ethics of the market had invaded even our own private personal familial levels , let alone the global levels they should be removed from :siomehow :

see also :

"Lifting the veil : the feminine face of science " by organic chemist Linda Jean Shepherd :

post_modernistic neo_feminism's philosophy of science , epistemology, ethics , logics ....introducing feeling , intuition ...even in science & epistemology , combining Oriental holism, the quantum mechanics ' uncertainty & unpredicatabiliy, the theory of chaos or science of complexity, quantum theory , Jung's depth psychology .............the latters that were inspired by buddhism, taoism ....awesome ....



see also :

"Geography of thought : or how Asians & westerners think differently by culture psychologist Richard E.Nisbett !


see : "Identity & violence : the illusion of destiny" by economics ' nobel prize winner Amartya Sen ....


try to read those above mentioned & other books & other : that could make u wiser ...somehow ..