PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslims willen Koptische kerken beschermen



Fulanadetal
04-01-11, 10:04
RIJSWIJK (ANP) - Moslimgroeperingen bieden koptische kerken in Nederland bescherming aan tegen mogelijke aanslagen. Dat hebben woordvoerders van de Nederlandse Moslim Raad (NMR), de Raad Marokkaanse Moskeeën Nederland en de Federatie Islamitische Organisaties (FION) dinsdag laten weten.

Het gaat om de drie koptische orthodoxe kerken in Nederland die op een lijst van al-Qaeda staan als mogelijk doelwit voor een bomaanslag. De kerken staan in Eindhoven, Utrecht en Amsterdam. In totaal zijn er zeven koptische orthodoxe kerken in Nederland. De pastoor van de koptische orthodoxe kerk in Amsterdam zei dinsdag in een reactie een e-mail te hebben ontvangen met het aanbod.

Het bestuur heeft een e-mail teruggestuurd om te bedanken. Het neemt het voorstel ,,serieus in overweging''. Behalve dat de voorzitters van de drie moslimorganisaties de kerken willen ,,bewaken tegen de dreiging van al-Qaeda'' roepen zij alle moslims, jong en oud, man en vrouw op de dreiging luid en duidelijk te veroordelen. ,,Juist wij moeten dit doen, omdat al-Qaeda stelt in naam van de islam te handelen. Christelijke kopten, wij en trouwens alle Nederlanders hebben juist dezelfde vijanden: de terroristen. Hoogste tijd om dit luid duidelijk te maken. Bij de gedachte dat christelijke kopten hier in Nederland worden aangevallen, kunnen wij niet meer slapen.''

De drie kerken in Nederland staan samen met tientallen andere koptische kerken in andere Europese landen en Egypte op de website Shumukh al-Islam. Die roept ertoe op bomaanslagen te plegen op kerken tijdens het koptische kerstfeest, vrijdag. Ook de al-Qissiddinkerk in Alexandrië in Egypte, waar zaterdag zeker 21 mensen omkwamen door een bomaanslag, stond op die lijst.


Moslims willen koptische kerken beschermen - Regio - bndestem (http://www.bndestem.nl/regio/7906772/Moslims-willen-koptische-kerken-beschermen.ece)

John2
04-01-11, 10:31
RIJSWIJK (ANP) - Moslimgroeperingen bieden koptische kerken in Nederland bescherming aan tegen mogelijke aanslagen. Dat hebben woordvoerders van de Nederlandse Moslim Raad (NMR), de Raad Marokkaanse Moskeeën Nederland en de Federatie Islamitische Organisaties (FION) dinsdag laten weten.

Het gaat om de drie koptische orthodoxe kerken in Nederland die op een lijst van al-Qaeda staan als mogelijk doelwit voor een bomaanslag. De kerken staan in Eindhoven, Utrecht en Amsterdam. In totaal zijn er zeven koptische orthodoxe kerken in Nederland. De pastoor van de koptische orthodoxe kerk in Amsterdam zei dinsdag in een reactie een e-mail te hebben ontvangen met het aanbod.

Het bestuur heeft een e-mail teruggestuurd om te bedanken. Het neemt het voorstel ,,serieus in overweging''. Behalve dat de voorzitters van de drie moslimorganisaties de kerken willen ,,bewaken tegen de dreiging van al-Qaeda'' roepen zij alle moslims, jong en oud, man en vrouw op de dreiging luid en duidelijk te veroordelen. ,,Juist wij moeten dit doen, omdat al-Qaeda stelt in naam van de islam te handelen. Christelijke kopten, wij en trouwens alle Nederlanders hebben juist dezelfde vijanden: de terroristen. Hoogste tijd om dit luid duidelijk te maken. Bij de gedachte dat christelijke kopten hier in Nederland worden aangevallen, kunnen wij niet meer slapen.''

De drie kerken in Nederland staan samen met tientallen andere koptische kerken in andere Europese landen en Egypte op de website Shumukh al-Islam. Die roept ertoe op bomaanslagen te plegen op kerken tijdens het koptische kerstfeest, vrijdag. Ook de al-Qissiddinkerk in Alexandrië in Egypte, waar zaterdag zeker 21 mensen omkwamen door een bomaanslag, stond op die lijst.


Moslims willen koptische kerken beschermen - Regio - bndestem (http://www.bndestem.nl/regio/7906772/Moslims-willen-koptische-kerken-beschermen.ece)

Een zeer goede zaak en de Islam waardig althans de Islam die ik ken van mijn vrienden en kennissen.
Al vind ik niet dat zij hun leven moeten wagen om hun medeburgers te beschermen, maar ik vind het FANTASTISCH dat juist de Nederlandse Moslim organisatie's het voortouw in handen neemt en juist zij zich uitspreken tegen dit geweld waar iedere burger zich achter kan scharen.


één woord
HULDE!!!

Fulanadetal
04-01-11, 10:36
Ja top he? Het is nog even de vraag of de Kopten hiervoor
willen kiezen. Misschien vindt de politie het ook niet
handig want het maakt de situatie rond
een kerkgebouw niet overzichtelijker.
Maar in ieder geval een erg goede actie inderdaad.

John2
04-01-11, 10:48
Ja top he? Het is nog even de vraag of de Kopten hiervoor
willen kiezen. Misschien vindt de politie het ook niet
handig want het maakt de situatie rond
een kerkgebouw niet overzichtelijker.
Maar in ieder geval een erg goede actie inderdaad.

Het zal inderdaad de echte beveiliging bemoeilijken, zeker omdat de Kopten elkaar allemaal kennen, net als bij ons in de Orthodoxe kerk.
Maar het is zo'n sterke uitstraling naar de kopten en de Nederlandse bevolking dat dit als zeer possitief zal worden opgevat en neemt hiermee de druk van de ketel, zit nu nog even te wachten tot de gehele media dit wenst over te nemen.
Want wat hier gebeurd is uniek en kan worden gezien als een internationaal gebaar tegen terrorisme.
Verder ben ik nieuwsgierig hoe personen zoals Hatert en andere "pro"terroristen aanhangers, maar ook personen zoals Mark en knuppeltje.

Fulanadetal
04-01-11, 10:52
Het is al in de landelijke media. In ieder geval in de nieuwsbulletins van
BNR nieuwsradio.

John2
04-01-11, 11:51
Dan nog even wachten op het nieuwe 1 uur journaal van de NOS.

Bar
04-01-11, 12:04
Goeie PR van de mosselmannen!

Hatert
04-01-11, 12:29
Wat een grap eigenlijk.

Rare zaak.

Ergens in egyopte wordt een aanslag gepleegd.
Dan schijnt er een loijst te zijn van El Qaida waar adressen staan van koptische kerken in Nederland.
Deze zouden gevaar lopen voor een aanslag.
Moslims willen deze beschermen (Symboolpolitiek natuurlijk)

- Niemand heeft de aanslag opgeeist.
- IK geloof niet van een El Qiada site die aankondigt waar aanslagen gepleegd gaan worden of mogelijke doelwitten benoemt.
Ik zou niet weten wat El Qaida tegen de Koptische kerk heeft? Een hele rare zaak wat dat betreft.
En dan zou El Qaida ook nog een koptische kerken in Nederland als (mogelijke) doelwit aangewezen hebben.
En dan denken moslimpies in NEderland dat ze die kerken kunnen beschremen.

Kortom een zooitje toneelspel van de kafirs en de moslimpies samen. eigenlijk zijn de moslimpies gedwongen om dit soort toneelstukjes op te voeren. Ik zou me als moslim en kafir schamen dat ze zulke toneelstukjes moeten opvoeren.

Shame on all of you!

Fulanadetal
04-01-11, 12:33
De kerken staan samen met tientallen andere koptische kerken in Egypte en Europa op de website Shumukh al-Islam.

Er zijn mensen, of ze zich nu Al Qaida noemen maakt niks uit, die het Midden Oosten
graag zuiveren van christenen. En ze zijn lekker op stoom want de exodus is volop bezig. De aanslagen op christenen in Irak werden ook gerechtvaardigd met een conflict dat er zou zijn met Kopten.

Het is een goed idee van de Nederlandse moslimorganisaties om solidair te zijn
met de Kopten.

Jesser
04-01-11, 12:41
belachelijk idee zeg!! en zeker in Nederland Koptische en wat dan ook voor kerken en tempels incl. hun bezoekers moeten niet beveiligd HOEVEN worden maar met rust worden gelaten en in Egypte zou de staat deze minderheid moeten beschermen tegen zulke walgelijke en vernietegende aanslagen die de Islam en moslims echt niet goed doen.
minderheden in het midden oosten moeten hun geloof kunnen belijden zoals wij dat hier mogen doen.

Fulanadetal
04-01-11, 13:01
In de ideale wereld, inderdaad. Maar die is nog niet aangebroken.
Ondertussen is het fijn als we elkaar steunen.

John2
04-01-11, 13:11
Wat een grap eigenlijk.

Rare zaak.

Ergens in egyopte wordt een aanslag gepleegd.
Dan schijnt er een loijst te zijn van El Qaida waar adressen staan van koptische kerken in Nederland.
Deze zouden gevaar lopen voor een aanslag.
Moslims willen deze beschermen (Symboolpolitiek natuurlijk)

- Niemand heeft de aanslag opgeeist.
- IK geloof niet van een El Qiada site die aankondigt waar aanslagen gepleegd gaan worden of mogelijke doelwitten benoemt.
Ik zou niet weten wat El Qaida tegen de Koptische kerk heeft? Een hele rare zaak wat dat betreft.
En dan zou El Qaida ook nog een koptische kerken in Nederland als (mogelijke) doelwit aangewezen hebben.
En dan denken moslimpies in NEderland dat ze die kerken kunnen beschremen.

Kortom een zooitje toneelspel van de kafirs en de moslimpies samen. eigenlijk zijn de moslimpies gedwongen om dit soort toneelstukjes op te voeren. Ik zou me als moslim en kafir schamen dat ze zulke toneelstukjes moeten opvoeren.

Shame on all of you!

Dit was nu juist het antwoord wat ik had verwacht van jou Hatert.
En misschien dat niet de Moslimpies het kunnen, maar ik verwacht zeker dat deze Moslims gezamelijk schouder aan schouder uitschot zoals jij en terroristische bewegingen zoals jouw militie vriendjes Hamas en Al Quaida naar de hel kunnen sturen.

Hatert
04-01-11, 13:18
Dit was nu juist het antwoord wat ik had verwacht van jou Hatert.
En misschien dat niet de Moslimpies het kunnen, maar ik verwacht zeker dat deze Moslims gezamelijk schouder aan schouder uitschot zoals jij en terroristische bewegingen zoals jouw militie vriendjes Hamas en Al Quaida naar de hel kunnen sturen.

Hamas en El Qaida zijn door de kafirs en zionisten gefinancieerd en (mede)opgericht.

Pizzaman
04-01-11, 13:21
Hamas en El Qaida zijn door de kafirs en zionisten gefinancieerd en (mede)opgericht.
Ja alleen ben jij de enige die dat gelooft.


Dit was nu juist het antwoord wat ik had verwacht van jou Hatert.
En misschien dat niet de Moslimpies het kunnen, maar ik verwacht zeker dat deze Moslims gezamelijk schouder aan schouder uitschot zoals jij en terroristische bewegingen zoals jouw militie vriendjes Hamas en Al Quaida naar de hel kunnen sturen.
Dat zou een mooie actie zijn. Turkije en Marokko die Ahmedinejad en dergelijke nou eens vertellen waar het op staat.

Hatert
04-01-11, 13:32
Ja alleen ben jij de enige die dat gelooft.

Het is geen kwestie van geloven, het zijn bekende feiten.

Eke
04-01-11, 13:35
- IK geloof niet van een El Qiada site die aankondigt waar aanslagen gepleegd gaan worden of mogelijke doelwitten benoemt.


En dan denken moslimpies in NEderland dat ze die kerken kunnen beschremen.

eigenlijk zijn de moslimpies gedwongen om dit soort toneelstukjes op te voeren.

Shame on all of you!

Shame on all of you. Foei ! :hihi:

Hatert, er schijnt een islamitische site te zijn (een Nederlandse ?) waarop een ijverige poster die lijst heeft neergepend.***

En Al Qaida of niet, je wilt geen mensen angst aanjagen. Behalve dan in een spookverhaal of toneelstukje, waaraan jij denkt.

Maar hoe maak jij zo scherp die conclusie van 'het licht staat op groen'
Volledig vertrouwen in je medemens, ook al brult hij een bedreiging ? (of...niets meer te verliezen....wat ik niet voor je hoop)
Dat zou niet zo raar zijn want jij kent alle 'westerse' moslims door en door :p

Is het niet juist hartstikke lief van de moslims dat ze hun neefjes ,de kopten,
te hulp schieten. Ze, de moslims, kennen het gevoel van bedreigd te worden. Dankzij een stel racistische bullies, die, jawel, ook in het westen wonen.
Enne, hoe weet je dat er geen atheisten bij de letterlijke-steunbetuigers zitten ? Kunnen zij zich dan niet inleven ?

Je hebt het over 'gedwongen'..je bedoelt door hun goede fatsoen ???? of wat ?Die boze westerlingen ???

Wat zeg je Hatert ? Moslimpies dragen gimpies, van nijk. Of is dat uit de mode alweer ? Paul Smith ? Echt niet geschikt voor dit weer.En veel te duur. :traan2:


*** zie net dat Ful de naam al opgeschreven heeft hierboven...handig.

John2
04-01-11, 13:36
Hamas en El Qaida zijn door de kafirs en zionisten gefinancieerd en (mede)opgericht.

Hamas is gegroeid uit de Islamitische Brotherhood en destijds door Egypte opgericht.
El Quaida is voortgekomen uit de vrijheidsstrijders die destijds streden tegen de russen in Afghanistan.
Biede groepen hebben in het heden niets te maken met wat ze vroeger deden en voor ogen hadden al doet de naam vermoeden dat het om de zelfde groeperingen gaan.

Maar als jij de Islamitische wereld kafirs wilt noemen en zionisten dan heb jij gelijk.

Max Stirner
04-01-11, 13:37
Ik zou niet weten wat El Qaida tegen de Koptische kerk heeft? Een hele rare zaak wat dat betreft.



Misschien tijd om onder je steen vandaan te kruipen, Schaap.

Aanslagen tegen Christenen zijn aan de orde van de dag: in Irak, in Pakistan, in Nigeria, in Indonesië enz.

John2
04-01-11, 13:42
Misschien tijd om onder je steen vandaan te kruipen, Schaap.
Misschien is het eerder wenselijk er meerdere stenen op te stapelen zodat hij niet de mogelijkheid heeft om onder de steen vandaan te komen.

Eke
04-01-11, 13:46
Hamas is gegroeid uit de Islamitische Brotherhood en destijds door Egypte opgericht.
El Quaida is voortgekomen uit de vrijheidsstrijders die destijds streden tegen de russen in Afghanistan.
Biede groepen hebben in het heden niets te maken met wat ze vroeger deden en voor ogen hadden al doet de naam vermoeden dat het om de zelfde groeperingen gaan.

Maar als jij de Islamitische wereld kafirs wilt noemen en zionisten dan heb jij gelijk.


Het Islamitische Broederschap heeft de aanslagen op de Christenen in Egypte veroordeeld ! Dat is in mijn ogen des moslims.Voorbeeldfunktie.

Max Stirner
04-01-11, 13:59
Het is trouwens al opgelost, het is allemaal de schuld van de joden ... ehm 'de zionisten' bedoel ik natuurlijk ...

Dus toch :)


PressTV - Mossad behind Egypt church blast (http://www.presstv.ir/detail/158351.html)


Mossad behind Egypt church blast
Sun Jan 2, 2011 7:8PM
Hassan Hanizadeh

The explosion at a church in the Egyptian city of Alexandria, which left 21 people killed and another 80 Muslims and Christians wounded, raises one question: Who was behind the blast?


Although, at first glance, the finger is pointed at extremist Wahabi or Salafi groups, it goes without saying that no Muslim, whatever their political leanings may be, will ever commit such an inhumane act.

Attacks on churches in Egypt, Lebanon, Iraq and Tunisia can be analyzed in the context of a Zionist scenario aimed at driving a wedge between Muslims and Arab Christians.

Since the emergence of Islam, Muslims and Christians in the East have always coexisted peacefully as Islam pays due respect to the freedom of divine faiths -- especially Christianity.

In Egypt, too, Muslims and Christians are living in peace and harmony. Never, ever have the Christians in Egypt complained of any problems keeping them from carrying out their religious duties.

The fresh plot by terrorists to target churches is an organized Zionist scenario aimed at creating a rift between Muslims and Christians.

Following its intelligence and security failures in Egypt and the apprehension of a number of Mossad agents by Egyptian intelligence apparatus, the Zionist regime of Israel is set to exact vengeance on the Egyptian nation.

For years, Israel and the United States have resorted to radical groups with no affiliation to divine faiths to carry out acts of terror against Christians in Islamic countries.

Based on this scenario, the Israeli regime urges deviant anti-religion groups to conduct terrorist operations against Christians.

Such a process will create a chasm between Christians and Muslims, which, in turn, usually tends to reinforce the desire among Christians to establish an independent government and steer clear of the central government.

Political experts believe that the US, the Israeli regime and Britain have crafted a long-term joint security program in the Middle East and North Africa to downsize the world of Islam and disintegrate the countries there.

Part of the scenario is to divide Sudan into northern and southern parts, split Egypt into a Christian-populated country and a Muslim-populated one and trigger a new civil strife in Lebanon among Shias and Sunnis.

Therefore, North Africa is now faced with fresh political developments, namely a plebiscite to determine whether or not the north of the country should be separated from the south.

A referendum supervised by the United Nations and the European Union is slated to be held in southern Sudan on January 9 to decide whether or not the region should break away from the central government.

The West, including the United States, is making the preliminary arrangements for the vote, which is a foregone conclusion as people in south Sudan backed by Washington and the EU are sure to give a strong 'yes' to autonomy.

The establishment of a non-Arab Christian government in the heart of Islamic Sudan will result in the Israeli regime infiltrating into the east bank of the river Nile, only to be a pain in the neck for Muslim nations in North Africa.

After south Sudan is separated from the north, the Israeli regime will, thanks to its physical presence on the ground, take control of the water flow in the river and hold the 11 countries on both sides of the Nile to political ransom.

Leaders in south of the African country had already announced they would establish broad political relations with Tel Aviv once they break away from the north.

Another scenario on the West's agenda is to lay the groundwork for the formation of a Coptic government in Upper Nile in Egypt.

Given the peaceful coexistence between Coptic Christians and Muslims in Egypt, it is not possible to turn the former against the latter without first psychologically inciting them.

Suicide attacks on churches in Egypt and the killing of Christians are part of the psychological warfare launched by the US, the UK and Israel to divide Christians and Muslims.

Therefore, the recent scuffles between Muslims and Christians in Naj' Hammadi region in Qena governorate in southern Egypt as well as the blast at the Alexandria church are a prelude for the dangerous Western-engineered scenario to unfold in one of the key Islamic-Arab nations.

Following last year's bloody battles in Naj' Hammadi, over 15,000 Coptic Christians residing in the United States staged a protest rally, calling for Western countries to step in to help them.

Coptic Christians wrote more than 4,000 letters to US President Barack Obama the same day, calling for a halt to what they called “Egyptian Muslims' crackdown on Christians.”

Such circumstances will undermine the grounds for peaceful coexistence between Egyptian Muslims and Christians, and set the scene for Coptic Christians inside Egypt to change their outward view.

All the existing evidence proves that the Alexandria church explosion, though appearing to have been carried out by extremist groups, is the handiwork of the Israeli intelligence service Mossad.

The fact is lost on no one that the United States, Britain and the Israeli regime have what it takes to provoke ethnic and religious divisions in Islamic nations.

Therefore, if the Egyptian people, Muslims and Christians alike, do not react to Israeli plots, they will unintentionally get involved in a civil war, which could lead to Egypt's disintegration.

John2
04-01-11, 14:05
Het is trouwens al opgelost, het is allemaal de schuld van de joden ... ehm 'de zionisten' bedoel ik natuurlijk ...

Dus toch :)


PressTV - Mossad behind Egypt church blast (http://www.presstv.ir/detail/158351.html)


Mossad behind Egypt church blast
Sun Jan 2, 2011 7:8PM
Hassan Hanizadeh

The explosion at a church in the Egyptian city of Alexandria, which left 21 people killed and another 80 Muslims and Christians wounded, raises one question: Who was behind the blast?


Although, at first glance, the finger is pointed at extremist Wahabi or Salafi groups, it goes without saying that no Muslim, whatever their political leanings may be, will ever commit such an inhumane act.

Attacks on churches in Egypt, Lebanon, Iraq and Tunisia can be analyzed in the context of a Zionist scenario aimed at driving a wedge between Muslims and Arab Christians.

Since the emergence of Islam, Muslims and Christians in the East have always coexisted peacefully as Islam pays due respect to the freedom of divine faiths -- especially Christianity.

In Egypt, too, Muslims and Christians are living in peace and harmony. Never, ever have the Christians in Egypt complained of any problems keeping them from carrying out their religious duties.

The fresh plot by terrorists to target churches is an organized Zionist scenario aimed at creating a rift between Muslims and Christians.

Following its intelligence and security failures in Egypt and the apprehension of a number of Mossad agents by Egyptian intelligence apparatus, the Zionist regime of Israel is set to exact vengeance on the Egyptian nation.

For years, Israel and the United States have resorted to radical groups with no affiliation to divine faiths to carry out acts of terror against Christians in Islamic countries.

Based on this scenario, the Israeli regime urges deviant anti-religion groups to conduct terrorist operations against Christians.

Such a process will create a chasm between Christians and Muslims, which, in turn, usually tends to reinforce the desire among Christians to establish an independent government and steer clear of the central government.

Political experts believe that the US, the Israeli regime and Britain have crafted a long-term joint security program in the Middle East and North Africa to downsize the world of Islam and disintegrate the countries there.

Part of the scenario is to divide Sudan into northern and southern parts, split Egypt into a Christian-populated country and a Muslim-populated one and trigger a new civil strife in Lebanon among Shias and Sunnis.

Therefore, North Africa is now faced with fresh political developments, namely a plebiscite to determine whether or not the north of the country should be separated from the south.

A referendum supervised by the United Nations and the European Union is slated to be held in southern Sudan on January 9 to decide whether or not the region should break away from the central government.

The West, including the United States, is making the preliminary arrangements for the vote, which is a foregone conclusion as people in south Sudan backed by Washington and the EU are sure to give a strong 'yes' to autonomy.

The establishment of a non-Arab Christian government in the heart of Islamic Sudan will result in the Israeli regime infiltrating into the east bank of the river Nile, only to be a pain in the neck for Muslim nations in North Africa.

After south Sudan is separated from the north, the Israeli regime will, thanks to its physical presence on the ground, take control of the water flow in the river and hold the 11 countries on both sides of the Nile to political ransom.

Leaders in south of the African country had already announced they would establish broad political relations with Tel Aviv once they break away from the north.

Another scenario on the West's agenda is to lay the groundwork for the formation of a Coptic government in Upper Nile in Egypt.

Given the peaceful coexistence between Coptic Christians and Muslims in Egypt, it is not possible to turn the former against the latter without first psychologically inciting them.

Suicide attacks on churches in Egypt and the killing of Christians are part of the psychological warfare launched by the US, the UK and Israel to divide Christians and Muslims.

Therefore, the recent scuffles between Muslims and Christians in Naj' Hammadi region in Qena governorate in southern Egypt as well as the blast at the Alexandria church are a prelude for the dangerous Western-engineered scenario to unfold in one of the key Islamic-Arab nations.

Following last year's bloody battles in Naj' Hammadi, over 15,000 Coptic Christians residing in the United States staged a protest rally, calling for Western countries to step in to help them.

Coptic Christians wrote more than 4,000 letters to US President Barack Obama the same day, calling for a halt to what they called “Egyptian Muslims' crackdown on Christians.”

Such circumstances will undermine the grounds for peaceful coexistence between Egyptian Muslims and Christians, and set the scene for Coptic Christians inside Egypt to change their outward view.

All the existing evidence proves that the Alexandria church explosion, though appearing to have been carried out by extremist groups, is the handiwork of the Israeli intelligence service Mossad.

The fact is lost on no one that the United States, Britain and the Israeli regime have what it takes to provoke ethnic and religious divisions in Islamic nations.

Therefore, if the Egyptian people, Muslims and Christians alike, do not react to Israeli plots, they will unintentionally get involved in a civil war, which could lead to Egypt's disintegration.

Yep we did't again.

Ik zal direct een copy van deze document naar de VN sturen zodat er geen misverstand kan bestaan over wie het heeft gedaan.

Fulanadetal
04-01-11, 14:16
Since the emergence of Islam, Muslims and Christians in the East have always coexisted peacefully as Islam pays due respect to the freedom of divine faiths -- especially Christianity.

In Egypt, too, Muslims and Christians are living in peace and harmony. Never, ever have the Christians in Egypt complained of any problems keeping them from carrying out their religious duties.


En dan de werkelijkheid:

De Arabische inval (639-642) resulteerde niet in een onmiddellijke islamisering van Egypte omdat de christenen de Arabieren als 'bevrijders van het Byzantijnse juk' zagen en hen aanvankelijk verwelkomden. Reeds onder de Omajjaden-dynastie (658–750) bleek echter, dat de islamieten de Kopten niet gunstig gezind waren. De Kopten, die toen nog in de meerderheid waren, probeerden in zes opstanden tussen 725 en 773 zich van het Arabische juk te ontdoen. Sinds de islamitische overheersing waren ze lange tijd gedwongen tot het dragen van een bijzondere dracht (donker gewaad met blauwe of zwarte tulband). De christenen bleven minstens tot aan het einde van de negende eeuw in de meerderheid.

Onder de Fatimiden (969-1171) werd het lot van de christenen iets draaglijker, maar rond 1000 woedden er onder de kalief al-Hakim weer bloedige vervolgingen, waarbij veel kerken verwoest werden.
Tijdens de nieuwe vervolgingen onder de Mamelukken (1250-1517) werd het merendeel van de kerken en kloosters verwoest. Na 1300 moest het Koptisch als taal wijken voor het Arabisch.
Verder naar het zuiden, in Nubië, handhaafde het christendom zich veel langer (zie 1484).
Sinds Mehemed Ali (1805-1849) was er officieel geen discriminatie van de Koptische christenen, maar in de praktijk veranderde er weinig ten gunste van de Kopten.

Fulanadetal
04-01-11, 14:18
Tenzij er in 700 al Zionisten waren natuurlijk.

Ik vind Israel een onderdrukker. Maar ze hebben belang bij rust en bij een stabiel Egypte onder dictator Mubarak. Dus het idee dat de Mossad hier achter zou zitten is stupide.

Bart.NL
04-01-11, 14:19
Yep we did't again.

Ik zal direct een copy van deze document naar de VN sturen zodat er geen misverstand kan bestaan over wie het heeft gedaan.

Het zou wel passen in de traditie van de Mossad.

The Lavon Affair was a plan to discredit Egypt's government, then headed by Gamal Abdel Nasser, by bombing theaters, post offices and U.S. and British institutions, and making it seem as though Egypt was behind the bombings. The plan involved the killing of British and US citizens and then putting the blame on Egypt. The Haaretz article shows that after 55 years the Israeli Military Intelligence is still focusing on what went wrong in the operation.

MI figures out what went wrong in Lavon affair - 55 years later - Haaretz Daily Newspaper | Israel News (http://www.haaretz.com/hasen/spages/1127384.html)

Hatert
04-01-11, 14:28
Hamas is gegroeid uit de Islamitische Brotherhood en destijds door Egypte opgericht.
El Quaida is voortgekomen uit de vrijheidsstrijders die destijds streden tegen de russen in Afghanistan.
Biede groepen hebben in het heden niets te maken met wat ze vroeger deden en voor ogen hadden al doet de naam vermoeden dat het om de zelfde groeperingen gaan.

Maar als jij de Islamitische wereld kafirs wilt noemen en zionisten dan heb jij gelijk.

Jij verkiest er kennelijk voor om dom te blijven.

Dailymotion - Al Qaeda Doesn't Exist (Documentary) - 2 - a Nieuws & Politiek video


Hamas history tied to Israel

By Richard Sale
UPI Terrorism Correspondent

06/18/02 "UPI" -- --- In the wake of a suicide bomb attack Tuesday on a crowded Jerusalem city bus that killed 19 people and wounded at least 70 more, the Islamic Resistance Movement, Hamas, took credit for the blast.

Israeli officials called it the deadliest attack in Jerusalem in six years.

Israeli Prime Minister Ariel Sharon immediately vowed to fight "Palestinian terror" and summoned his cabinet to decide on a military response to the organization that Sharon had once described as "the deadliest terrorist group that we have ever had to face."

Active in Gaza and the West Bank, Hamas wants to liberate all of Palestine and establish a radical Islamic state in place of Israel. It is has gained notoriety with its assassinations, car bombs and other acts of terrorism.

But Sharon left something out.

Israel and Hamas may currently be locked in deadly combat, but, according to several current and former U.S. intelligence officials, beginning in the late 1970s, Tel Aviv gave direct and indirect financial aid to Hamas over a period of years.

Israel "aided Hamas directly -- the Israelis wanted to use it as a counterbalance to the PLO (Palestinian Liberation Organization)," said Tony Cordesman, Middle East analyst for the Center for Strategic Studies.

Israel's support for Hamas "was a direct attempt to divide and dilute support for a strong, secular PLO by using a competing religious alternative," said a former senior CIA official.

According to documents United Press International obtained from the Israel-based Institute for Counter Terrorism, Hamas evolved from cells of the Muslim Brotherhood, founded in Egypt in 1928. Islamic movements in Israel and Palestine were "weak and dormant" until after the 1967 Six Day War in which Israel scored a stunning victory over its Arab enemies.

After 1967, a great part of the success of the Hamas/Muslim Brotherhood was due to their activities among the refugees of the Gaza Strip. The cornerstone of the Islamic movements success was an impressive social, religious, educational and cultural infrastructure, called Da'wah, that worked to ease the hardship of large numbers of Palestinian refugees, confined to camps, and many who were living on the edge.

"Social influence grew into political influence," first in the Gaza Strip, then on the West Bank, said an administration official who spoke on condition of anonymity.

According to ICT papers, Hamas was legally registered in Israel in 1978 by Sheikh Ahmed Yassin, the movement's spiritual leader, as an Islamic Association by the name Al-Mujamma al Islami, which widened its base of supporters and sympathizers by religious propaganda and social work.

According to U.S. administration officials, funds for the movement came from the oil-producing states and directly and indirectly from Israel. The PLO was secular and leftist and promoted Palestinian nationalism. Hamas wanted to set up a transnational state under the rule of Islam, much like Khomeini's Iran.

What took Israeli leaders by surprise was the way the Islamic movements began to surge after the Iranian revolution, after armed resistance to Israel sprang up in southern Lebanon vis-�-vis the Hezbollah, backed by Iran, these sources said.

"Nothing provides the energy for imitation as much as success," commented one administration expert.

A further factor of Hamas' growth was the fact the PLO moved its base of operations to Beirut in the '80s, leaving the Islamic organization to grow in influence in the Occupied Territories "as the court of last resort," he said.

When the intifada began, Israeli leadership was surprised when Islamic groups began to surge in membership and strength. Hamas immediately grew in numbers and violence. The group had always embraced the doctrine of armed struggle, but the doctrine had not been practiced and Islamic groups had not been subjected to suppression the way groups like Fatah had been, according to U.S. government officials.

But with the triumph of the Khomeini revolution in Iran, with the birth of Iranian-backed Hezbollah terrorism in Lebanon, Hamas began to gain in strength in Gaza and then in the West Bank, relying on terror to resist the Israeli occupation.

Israel was certainly funding the group at that time. One U.S. intelligence source who asked not to be named said that not only was Hamas being funded as a "counterweight" to the PLO, Israeli aid had another purpose: "To help identify and channel towards Israeli agents Hamas members who were dangerous terrorists."

In addition, by infiltrating Hamas, Israeli informers could only listen to debates on policy and identify Hamas members who "were dangerous hard-liners," the official said.

In the end, as Hamas set up a very comprehensive counterintelligence system, many collaborators with Israel were weeded out and shot. Violent acts of terrorism became the central tenet, and Hamas, unlike the PLO, was unwilling to compromise in any way with Israel, refusing to acquiesce in its very existence.

But even then, some in Israel saw some benefits to be had in trying to continue to give Hamas support: "The thinking on the part of some of the right-wing Israeli establishment was that Hamas and the others, if they gained control, would refuse to have any part of the peace process and would torpedo any agreements put in place," said a U.S. government official who asked not to be named.

"Israel would still be the only democracy in the region for the United States to deal with," he said.

All of which disgusts some former U.S. intelligence officials.

"The thing wrong with so many Israeli operations is that they try to be too sexy," said former CIA official Vincent Cannestraro.

According to former State Department counter-terrorism official Larry Johnson, "the Israelis are their own worst enemies when it comes to fighting terrorism."

"The Israelis are like a guy who sets fire to his hair and then tries to put it out by hitting it with a hammer."

"They do more to incite and sustain terrorism than curb it," he said.

Aid to Hamas may have looked clever, "but it was hardly designed to help smooth the waters," he said. "An operation like that gives weight to President George Bush's remark about there being a crisis in education."

Cordesman said that a similar attempt by Egyptian intelligence to fund Egypt's fundamentalists had also come to grief because of "misreading of the complexities."

An Israeli defense official was asked if Israel had given aid to Hamas said, "I am not able to answer that question. I was in Lebanon commanding a unit at the time, besides it is not my field of interest."

Asked to confirm a report by U.S. officials that Brig. Gen. Yithaq Segev, the military governor of Gaza, had told U.S. officials he had helped fund "Islamic movements as a counterweight to the PLO and communists," the official said he could confirm only that he believed Segev had served back in 1986.

The Israeli Embassy press office referred UPI to its Web site when asked to comment.

Copyright © 2001-2004 United Press International

Hamas history tied to Israel (http://www.informationclearinghouse.info/article10456.htm)

John2
04-01-11, 14:43
Jij verkiest er kennelijk voor om dom te blijven.

Al Qaeda Doesn't Exist Hamas history tied to Israel


Goed dat jij me waarschuwd, ik zal direct na het Orthodox kerstfeest op 6-7 januari 2011, mijn archief opruimen en tevens vragen of ze de documentatie van Hamas en Al Qaeda willen opruimen bij de VN als we de nieuwjaars receptie hebben.
Jezus wat hebben wij ons in al die 62 jaar toch vergist al de gesprekken die we hebben gevoerd al die diplomaten en waarnemers hoe hebben wij zo blind kunnen zijn.
Tevens beloven wij u dat wij onze ogen laten testen in Rotterdam (oogziekenhuis) en onze tolken zullen testen op hun bekwaamheid in de spraak.
Verder nog iets van uw dienst mon capitan?

Pizzaman
04-01-11, 14:51
Goed dat jij me waarschuwd, ik zal direct na het Orthodox kerstfeest op 6-7 januari 2011, mijn archief opruimen en tevens vragen of ze de documentatie van Hamas en Al Qaeda willen opruimen bij de VN als we de nieuwjaars receptie hebben.
Jezus wat hebben wij ons in al die 62 jaar toch vergist al de gesprekken die we hebben gevoerd al die diplomaten en waarnemers hoe hebben wij zo blind kunnen zijn.
Tevens beloven wij u dat wij onze ogen laten testen in Rotterdam (oogziekenhuis) en onze tolken zullen testen op hun bekwaamheid in de spraak.
Verder nog iets van uw dienst mon capitan?

In zekere zin heeft Hatert gelijk.
Wij zijn zo dom te denken dat we die boel daar kunnen 'bevrijden' en democratiseren.

Verspilde moeite, geef ze de vrije keus en ze kiezen de sharia.
Laat ze dan lekker. Niks meer in investeren. :boogie:
Hou ze in de gaten en als ze beginnen te dreigen, de verschroeide aarde.

Fulanadetal
04-01-11, 15:03
Zo, nu weer even terug naar het onderwerp hoor:

Spoor van dader aanslag kerk Alexandrië

ALEXANDRIE/CAIRO - Een Aziatische man zou de bomaanslag in de nacht van vrijdag op zaterdag voor een kerk in het Egyptische Alexandrië hebben gepleegd.

© AFP
De Egyptische politie berichtte dinsdag dat een hoofd is aangetroffen van een man, die de zelfmoordaanslag moet hebben gepleegd.
Dinsdag overleden twee Egyptenaren als gevolg van de verwondingen die ze bij de aanslag opliepen. Daarmee is het dodental van de aanslag op de Twee Heiligenkerk of al-Qissiddinkerk naar 23 gestegen.

Het hoofd van de Koptische Kerk, paus Shenouda III, heeft de christenen in het land opgeroepen de kalmte te bewaren. Na de aanslag zijn christelijke Egyptenaren slaags geraakt met de politie.
Hij riep ook de regering op de zorgen van christenen serieus te nemen. Vrijdagavond en zaterdag vieren de oosters-orthodoxe kerken, waar de kopten deel van uitmaken, het kerstfeest.
© ANP

Spoor van dader aanslag kerk Alexandrië | nu.nl/buitenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl (http://www.nu.nl/buitenland/2415130/spoor-van-dader-aanslag-kerk-alexandrie.html)

Hatert
04-01-11, 15:05
Het zou wel passen in de traditie van de Mossad.

The Lavon Affair was a plan to discredit Egypt's government, then headed by Gamal Abdel Nasser, by bombing theaters, post offices and U.S. and British institutions, and making it seem as though Egypt was behind the bombings. The plan involved the killing of British and US citizens and then putting the blame on Egypt. The Haaretz article shows that after 55 years the Israeli Military Intelligence is still focusing on what went wrong in the operation.

MI figures out what went wrong in Lavon affair - 55 years later - Haaretz Daily Newspaper | Israel News (http://www.haaretz.com/hasen/spages/1127384.html)

De Mossad heeft zelfs joden in arabsiche wereld gebombardeerd om ze angst aan te kagen zodat ze sneller naar israel zouden vertrekken om daar het vuile harde werk voor de europese zionisten uit te voeren.


YouTube - Naeim Giladi - 11-07-94 Original air date

How the Hagannah and The Mossad Eliminated Jews

Naeim Giladi - Ben-Gurion's Scandals: How the Hagannah and The Mossad eliminated Jews (http://www.scribd.com/doc/19932416/Naeim-Giladi-BenGurions-Scandals-How-the-Hagannah-and-The-Mossad-eliminated-Jews)

Fulanadetal
04-01-11, 15:22
RIJSWIJK (ANP) - Moslimgroeperingen bieden koptische kerken in Nederland bescherming aan tegen mogelijke aanslagen. Dat hebben woordvoerders van de Nederlandse Moslim Raad (NMR), de Raad Marokkaanse Moskeeën Nederland en de Federatie Islamitische Organisaties (FION) dinsdag laten weten.

Het gaat om de drie koptische orthodoxe kerken in Nederland die op een lijst van al-Qaeda staan als mogelijk doelwit voor een bomaanslag. De kerken staan in Eindhoven, Utrecht en Amsterdam. In totaal zijn er zeven koptische orthodoxe kerken in Nederland. De pastoor van de koptische orthodoxe kerk in Amsterdam zei dinsdag in een reactie een e-mail te hebben ontvangen met het aanbod.

Het bestuur heeft een e-mail teruggestuurd om te bedanken. Het neemt het voorstel ,,serieus in overweging''. Behalve dat de voorzitters van de drie moslimorganisaties de kerken willen ,,bewaken tegen de dreiging van al-Qaeda'' roepen zij alle moslims, jong en oud, man en vrouw op de dreiging luid en duidelijk te veroordelen. ,,Juist wij moeten dit doen, omdat al-Qaeda stelt in naam van de islam te handelen. Christelijke kopten, wij en trouwens alle Nederlanders hebben juist dezelfde vijanden: de terroristen. Hoogste tijd om dit luid duidelijk te maken. Bij de gedachte dat christelijke kopten hier in Nederland worden aangevallen, kunnen wij niet meer slapen.''

De drie kerken in Nederland staan samen met tientallen andere koptische kerken in andere Europese landen en Egypte op de website Shumukh al-Islam. Die roept ertoe op bomaanslagen te plegen op kerken tijdens het koptische kerstfeest, vrijdag. Ook de al-Qissiddinkerk in Alexandrië in Egypte, waar zaterdag zeker 21 mensen omkwamen door een bomaanslag, stond op die lijst.


Moslims willen koptische kerken beschermen - Regio - bndestem

Eke
04-01-11, 15:31
Zo, nu weer even terug naar het onderwerp hoor:

Spoor van dader aanslag kerk Alexandrië

ALEXANDRIE/CAIRO - Een Aziatische man zou de bomaanslag in de nacht van vrijdag op zaterdag voor een kerk in het Egyptische Alexandrië hebben gepleegd.




Waarschijnlijk ook een Gelovige. Bah. Ik vind er niks meer aan. Dat fanatieke gedoe van aanslagen plegen op anderen. Veelal onschuldigen. :kwaad:

Het begint met zondebok aanwijzen. Iets buiten jezelf in ieder geval. :Kots:


TOEGEVOEGD : o,Ful, das waar... Gelukkig dat er ook goeie mensen zijn die hun hulp aanbieden. Vind je ook niet, Hatert,na alles overdacht te hebben?

John2
04-01-11, 16:11
In zekere zin heeft Hatert gelijk.
Wij zijn zo dom te denken dat we die boel daar kunnen 'bevrijden' en democratiseren.

Verspilde moeite, geef ze de vrije keus en ze kiezen de sharia.
Laat ze dan lekker. Niks meer in investeren. :boogie:
Hou ze in de gaten en als ze beginnen te dreigen, de verschroeide aarde.

Het gaat niet om te willen bevrijden of democratiseren, verre van dat.
De intentie was en is nog steeds om terrorisme in te dammen, wat tot heden redelijk is gelukt gezien er geen grote aanslagen meer zijn geweest en zeker net zo belangrijk de mensen niet aan hun lot over te laten in de willekeur van deze terroristen, zoals al jaren gebeurd in Dafur waar geen grip op te krijgen is.

Pizzaman
04-01-11, 16:39
NB: ik ben er ook ZEKER voor om Al Quaeda uit te roken, al dan niet met toestemming van de lokale mufties.
Als ze er zelf geen moer aan doen en onderdak verlenen aan teroristen, zijn ze geen haar beter.

rbn
04-01-11, 16:49
According to ICT papers, Hamas was legally registered in Israel in 1978 by Sheikh Ahmed Yassin, the movement's spiritual leader, as an Islamic Association by the name Al-Mujamma al Islami, which widened its base of supporters and sympathizers by religious propaganda and social work.

1978 moet 1987 zijn.. de 8 is met de 7 verdraaid en dat is nu net de crux want die zogenaamde betalingen aan hamas vonden plaats in de jaren 70/80 terwijl hamas toen helemaal niet bestond.. israël gaf toendertijd na veel moeite een vergunning af aan een islamitisch centrum in gaza en liet het toe dat het donaties ontving voor welzijnswerk en sociaal werk.. dit zegt niks over hamas.. die waren toen nog niet opgericht..



Israel was certainly funding the group at that time. One U.S. intelligence source who asked not to be named said that not only was Hamas being funded as a "counterweight" to the PLO, Israeli aid had another purpose: "To help identify and channel towards Israeli agents Hamas members who were dangerous terrorists."


dit zijn leugens om hamas neer te zetten als een stel collaborateurs die zich door de bezetter hebben laten spekken.. die zogenaamde anonieme amerikaanse bron bestaat niet.. laat je niet in de maling nemen door dit soort zionistische leugens.. het zijn vezinsels om de positie van hamas te ondermijnen.. in werkelijkheid probeert israël al sinds jaar en dag de geldkraan van hamas juist dicht te draaien.. vanaf het moment dat hamas werd opgericht zijn ze keihard aangepakt door israël..

Hatert
04-01-11, 17:50
NB: ik ben er ook ZEKER voor om Al Quaeda uit te roken, al dan niet met toestemming van de lokale mufties.
Als ze er zelf geen moer aan doen en onderdak verlenen aan teroristen, zijn ze geen haar beter.

De echte massamoordenaars zitten hier in het kafirwesten. Tientallen miljoenen mensenslachtoffers hebben de westerse kafirs de wereld aangedaan en zijn daar nooit mee egstopt. Tot op de dag van vandaag gaat het uitmoorden door. Geen ene kafir wordt uitgerookt of zelfs bestraft.

Zolang de kafirs hun massamoordenaars hun gang laten gaan om de rest van de wereld uit te moorden, de aarde te vervuilen en de derde wereld landen leeg te plunderen zullen de kafirs nooit veilig zijn.

De westerse kafirs zijn aan de verliezende hand, dat weten ze ook. Al dit gedoe zijn zijn maar wanhoopspogingen.



zaterdag 22 juli 2006

Marijnissen vergelijkt verzet met terreur

DEN HAAG - De leider van de SP, Jan Marijnissen, heeft in een interview met het blad Penthouse het verzet in de Tweede Wereldoorlog vergeleken met het terrorisme in het Midden-Oosten.

Het Samenwerkend Verzet noemt de uitlatingen zaterdag in een reactie " onverstandig".

In het vraaggesprek, dat eind mei plaatsvond, zegt de fractievoorzitter in de Tweede Kamer letterlijk: Terrorisme is iets van alle tijden en overal, en het heeft vaak tot doel het de bezetter zo onaangenaam mogelijk te maken. In de Tweede Wereldoorlog hebben Nederlanders hier gemeentehuizen opgeblazen om zand in de vernietigingsmachine van nazi-Duitsland te gooien - bij de burgerlijke stand stonden de joden geregistreerd. In het Midden-Oosten is het niet veel anders. Het islamitische fundamentalisme, inclusief de terroristische tak, is een reactie op de bezetting van Palestina door Israël, op de Amerikaanse aanwezigheid in het Midden-Oosten en op de steun van het Westen aan ondemocratische regimes in het Midden-Oosten. Kijk, ik ben tegen geweld, maar het is toch wel een beetje dom als je niet kunt begrijpen hoe dat mechanisme werkt."

De tekst van het vraaggesprek staat op het weblog van Jan Marijnissen.

"Het lijkt wel een Duitser", reageert voorzitter Rudi Hemmes van de stichting Samenwerkend Verzet. "De Duitsers noemden ons namelijk ook terroristen. De vergelijking van Marijnissen gaat mank en ik denk dat hij hier veel verzetsmensen mee op het hart trapt.

Het getuigt van weinig respect voor de mensen die zich destijds verzet hebben. Ik denk niet dat dit verstandig is."

(ANP)

Algemeen Dagblad

Hatert
04-01-11, 18:02
1978 moet 1987 zijn.. de 8 is met de 7 verdraaid en dat is nu net de crux want die zogenaamde betalingen aan hamas vonden plaats in de jaren 70/80 terwijl hamas toen helemaal niet bestond.. israël gaf toendertijd na veel moeite een vergunning af aan een islamitisch centrum in gaza en liet het toe dat het donaties ontving voor welzijnswerk en sociaal werk.. dit zegt niks over hamas.. die waren toen nog niet opgericht..



dit zijn leugens om hamas neer te zetten als een stel collaborateurs die zich door de bezetter hebben laten spekken.. die zogenaamde anonieme amerikaanse bron bestaat niet.. laat je niet in de maling nemen door dit soort zionistische leugens.. het zijn vezinsels om de positie van hamas te ondermijnen.. in werkelijkheid probeert israël al sinds jaar en dag de geldkraan van hamas juist dicht te draaien.. vanaf het moment dat hamas werd opgericht zijn ze keihard aangepakt door israël..

Hamas komt voort uit een organisatie genaamd Al-Mujamma al Islami. Al-Mujamma al Islami werd opgericht in 1978 door sjeik Ahmed Yassin.

Dat moslimgroepringen in de jaren 70 en 80 gesponsord en gesteund werden door de kafirs en hun schoothondjes is algemeen bekend en was strategie om zo tegenwicht te bieden tegen de communistische-marxistische-leninistische verzetbewegingen en groepen.

Eke
04-01-11, 18:08
: Terrorisme is iets van alle tijden en overal, en het heeft vaak tot doel het de bezetter zo onaangenaam mogelijk te maken. In de Tweede Wereldoorlog hebben Nederlanders hier gemeentehuizen opgeblazen om zand in de vernietigingsmachine van nazi-Duitsland te gooien - bij de burgerlijke stand stonden de joden geregistreerd. In het Midden-Oosten is het niet veel anders. Het islamitische fundamentalisme, inclusief de terroristische tak, is een reactie op de bezetting van Palestina door Israël, op de Amerikaanse aanwezigheid in het Midden-Oosten en op de steun van het Westen aan ondemocratische regimes in het Midden-Oosten. Kijk, ik ben tegen geweld, maar het is toch wel een beetje dom als je niet kunt begrijpen hoe dat mechanisme werkt."

Algemeen Dagblad

Volgens mij bedoelt hij 'vrijheidsstrijders'.

O jee, helemaal Marsipulami vergeten......nou weet ik het weer beter dan Jan Marijnissen..denk jij, Mars.
Is niet zo.

John2
04-01-11, 18:12
Hamas komt voort uit een organisatie genaamd Al-Mujamma al Islami. Al-Mujamma al Islami werd opgericht in 1978 door sjeik Ahmed Yassin.

Dat moslimgroepringen in de jaren 70 en 80 gesponsord en gesteund werden door de kafirs en hun schoothondjes is algemeen bekend en was strategie om zo tegenwicht te bieden tegen de communistische-marxistische-leninistische verzetbewegingen en groepen.

1970 opgericht door Yassin, 1978 Libanon uitgeschopt richting Gaza als Hamas.
Dacht dat jij een fan was van Hamas maar je weet er verdomde weinig van.

Hatert
04-01-11, 18:19
1970 opgericht door Yassin, 1978 Libanon uitgeschopt richting Gaza als Hamas.
Dacht dat jij een fan was van Hamas maar je weet er verdomde weinig van.

Bron?

tanger'73
04-01-11, 18:22
Wat een grap eigenlijk.

Rare zaak.

Ergens in egyopte wordt een aanslag gepleegd.
Dan schijnt er een loijst te zijn van El Qaida waar adressen staan van koptische kerken in Nederland.
Deze zouden gevaar lopen voor een aanslag.
Moslims willen deze beschermen (Symboolpolitiek natuurlijk)

- Niemand heeft de aanslag opgeeist.
- IK geloof niet van een El Qiada site die aankondigt waar aanslagen gepleegd gaan worden of mogelijke doelwitten benoemt.
Ik zou niet weten wat El Qaida tegen de Koptische kerk heeft? Een hele rare zaak wat dat betreft.
En dan zou El Qaida ook nog een koptische kerken in Nederland als (mogelijke) doelwit aangewezen hebben.
En dan denken moslimpies in NEderland dat ze die kerken kunnen beschremen.

Kortom een zooitje toneelspel van de kafirs en de moslimpies samen. eigenlijk zijn de moslimpies gedwongen om dit soort toneelstukjes op te voeren. Ik zou me als moslim en kafir schamen dat ze zulke toneelstukjes moeten opvoeren.

Shame on all of you!

tsja, best wel gek zo'n aanbod in het luchtledige. tenzij die bewuste moslimgroeperingen allemaal over een wapenvergunning beschikken en daarmee uit liefdadigheid de daad bij het woord voegen. Buiten dat kan je je inderdaad afvragen waar dit volstrekt impotente aanbod vandaan komt.

rbn
05-01-11, 12:39
Hamas komt voort uit een organisatie genaamd Al-Mujamma al Islami. Al-Mujamma al Islami werd opgericht in 1978 door sjeik Ahmed Yassin.

al-mujamma al-islami is dat islamitische centrum waar ik in mn vorige post naar refereerde.. ze zijn midden jaren 70 opgericht door de ikhwan en kregen eind jaren 70 toestemming van israël om welzijnswerk te verrichten in gaza..


Dat moslimgroepringen in de jaren 70 en 80 gesponsord en gesteund werden door de kafirs en hun schoothondjes is algemeen bekend en was strategie om zo tegenwicht te bieden tegen de communistische-marxistische-leninistische verzetbewegingen en groepen.

in afghanistan ja.. en ongetwijfeld ook wel in andere moslimlanden..

dat islamitisch centrum in gaza ontving donaties van rijkere palestijnen op de westoever voor de bouw van moskeeën in gaza en hebben daarnaast via het netwerk van de ikhwan ook donaties weten te krijgen van andere moslims alsmede via de zakaat.. zakaat was een belangrijk middel om geld te ontvangen.. het enige wat israël deed was toestemming verlenen aan islamisten om hun welzijnswerk te verrichten.. geld hebben ze niet gegeven.. voor israël kwam het goed uit om islamisten de ruimte te geven hun welzijnswerk te doen.. het ondermijnde de invloed van de plo..