PDA

Bekijk Volledige Versie : Toenemend racisme drijft Arabische Israëli's in het nauw



IbnRushd
04-01-11, 15:53
maandag 03 januari 2011
door IPS

Toenemend racisme drijft Arabische Israëli's in het nauw

De Arabische minderheid in Israël kreeg de afgelopen maanden af te rekenen met een reeks flagrante gevallen van discriminatie. In de Knesset, het Israëlische parlement, werd al hevig gediscussieerd over de racistische tendens die volgens sommige volksvertegenwoordigers uit de voorvallen spreekt.

Eind december hield de organisatie Joden voor een Joods Bat Yam (een voorstad van Tel Aviv) een protestactie tegen "de assimilatie van jonge Joodse vrouwen met Arabieren uit Bat Yam of het nabijgelegen Jaffa". "De mensen zijn het beu dat zo veel Arabieren uitgaan met Joodse meisjes", zegt een van de organisatoren, Bentzi Gufstein.

Eerder in december werd er in de Knesset verhit gedebatteerd over een religieuze richtlijn die Joden verbiedt appartementen te verhuren aan andersgelovigen. De tekst, die gericht is tegen Arabische Israëli's die voor hun studies tijdelijk in de stad Safed verblijven, werd ondertekend door een aantal leidende rabbijnen.

Vervelend probleem

"We moeten Arabieren niet helpen zich in Israël te vestigen", zei Rabbi Shlomo Aviner van de nederzetting Beit El. Volgens hem moeten verhuurders voorrang geven aan Joden die op zoek zijn naar een woning. Aviner ziet het groeiende aantal Palestijnen die Israëlisch staatburger zijn als een vervelend probleem.

En blijkbaar staat Aviner niet alleen. Volgens een recente peiling die gepubliceerd werd in de Israëlische krant Y Net staat een grote meerderheid van de traditionele Joden achter de oproep om geen appartementen te verhuren aan andersgelovigen, en zelfs 41 procent van de Israëli's die voor de scheiding van geloof en politiek zijn. Israëli's die blijven verhuren aan Arabische medeburgers, worden bedreigd. Hun namen verschijnen op lijsten die door rechtse organisaties worden samengesteld.

Mensenrechtengroepen slaan alarm. "De Israëlische democratie wordt bedreigd", vindt Ronit Sela van de Vereniging voor Burgerrechten in Israël (Acri). "Een steeds grotere racistische fractie steekt collectief de kop op. De atmosfeer werkt dat in de hand. Dit zou niet zijn gebeurd voordat de huidige rechtse bewindsploeg begon te regeren."

Gespeelde verontwaardiging

In de Knesset is er verontwaardiging te horen over de recente gevallen van discriminatie, maar volgens sommige volksvertegenwoordigers is die voor een deel gespeeld. "Drie maanden geleden keurde de Knesset een wet goed die dorpen met minder dan vijfhonderd inwoners toelaat niet-Joden te weren om 'hun culturele eigenheid te bewaren'", zegt Haneen Zoabi, aan Arabische Israëli die in de Knesset zetelt. "In het totaal zijn er vorig jaar ongeveer tien wetten goedgekeurd die tegen de Arabische minderheid waren gericht."

Volgens Sela van de mensenrechtenorganisatie Acri laat ook de regering het afweten. "De rabbi's die het verbod over het verhuren aan andersgelovigen ondertekenden, zijn ambtenaren en worden betaald door de staat. We hebben de minister van Justitie gevraagd de zaak te bestuderen, maar we kregen geen antwoord en er is ook niets ondernomen. Ook premier Benjamin Netanyahu heeft de rabbijnen niet terechtgewezen."

Israël telt ongeveer 1,2 miljoen staatsburgers die Arabisch als moedertaal hebben en grotendeels islamitisch zijn. De Arabische Israëli's zijn ondervertegenwoordigd in de politiek en het gerecht en er gaat minder geld naar scholen en andere openbare instellingen in de steden en dorpen waar ze wonen. Arabische Israëli's raken veel moeilijker aan werk en bouwgrond en kunnen hun staatsburgerschap heel snel verliezen.

Bron: dewereldmorgen.be (http://http://www.dewereldmorgen.be/artikels/2011/01/03/toenemend-racisme-drijft-arabische-isra%C3%ABlis-het-nauw)

Eke
04-01-11, 18:01
maandag 03 januari 2011
door IPS

. "Drie maanden geleden keurde de Knesset een wet goed die dorpen met minder dan vijfhonderd inwoners toelaat niet-Joden te weren om 'hun culturele eigenheid te bewaren'",



"De rabbi's die het verbod over het verhuren aan andersgelovigen ondertekenden, zijn ambtenaren en worden betaald door de staat.

]

Discriminatie. Betekent dat dan ook, Ibn Rush, dat Arabieren die er al wonen gewipt kunnen worden ?
Ze zitten scheef...diegenen die de touwtjes in handen hebben...

tanger'73
04-01-11, 18:28
'K hoor Bolkenstein nog verdwaasd roepen dat Joden hier beter moeten verkassen. Joden hebben het vooralsnog hier beter dan Arabieren daar bij Joden.

David vs Goliath
04-01-11, 19:47
'K hoor Bolkenstein nog verdwaasd roepen dat Joden hier beter moeten verkassen. Joden hebben het vooralsnog hier beter dan Arabieren daar bij Joden.

Precies :

ik sta altijd versteld van die partijdig westerse "logica", psychologie, moraal, mentaliteit met betrekking tot joden israel ten aanzien van anderen , Arabieren of moslims met name ...

meten met 2 maten é selectief moraal ....+ 1 richtigsverkeer geklaag & hypocriet victim rol ....

zie mijn links hier onder , geschreven door een israeli insider : uri Avnery: a real eye opener !

tanger'73
04-01-11, 19:50
Precies :

ik sta altijd versteld van die partijdig westerse "logica", psychologie, moraal, mentaliteit met betrekking tot joden israel ten aanzien van anderen , Arabieren of moslims met name ...

meten met 2 maten é selectief moraal ....+ 1 richtigsverkeer geklaag & hypocriet victim rol ....

zie mijn links hier onder , geschreven door een israeli insider : uri Avnery: a real eye opener !


thanks, die links van uri Avnery zijn zeker de moeite waard om door te nemen. israël is een echte racistische staat.

David vs Goliath
04-01-11, 19:53
thanks, die links van uri Avnery zijn zeker de moeite waard om door te nemen. israël is een echte racistische staat.


Don't mention it :

ik sta echt versteld van de relatief integriteit van Avnery : :fpetaf:


zeer weinig israelis kunnen deze eerlijk , relatief integer .....professioneel niveau van deze man bereiken ...

hij is bovendien een peace activist : zie ook zijn indrukwekkend CV !

tanger'73
05-01-11, 00:11
Don't mention it :

ik sta echt versteld van de relatief integriteit van Avnery : :fpetaf:


zeer weinig israelis kunnen deze eerlijk , relatief integer .....professioneel niveau van deze man bereiken ...

hij is bovendien een peace activist : zie ook zijn indrukwekkend CV !

the pleasure is mine, and thanks again. Just something about israël discriminatory practices.

Israel/West Bank: Separate and Unequal | Human Rights Watch (http://www.hrw.org/en/news/2010/12/18/israelwest-bank-separate-and-unequal)

John2
05-01-11, 06:52
'K hoor Bolkenstein nog verdwaasd roepen dat Joden hier beter moeten verkassen. Joden hebben het vooralsnog hier beter dan Arabieren daar bij Joden.

En 1000x beter dan de Arabieren onder Hamas en Christenen in de Gaza hebben een factor 1000 slechtere dan de Arabieren in de Gaza en 100x slechter in de landen waar de Islam regeert en ze volgenvrij zijn verklaard.

Fulanadetal
05-01-11, 07:30
En 1000x beter dan de Arabieren onder Hamas en Christenen in de Gaza hebben een factor 1000 slechtere dan de Arabieren in de Gaza en 100x slechter in de landen waar de Islam regeert en ze volgenvrij zijn verklaard.

Maar John, al zou het al zo zijn, dan maakt dat hun lijden toch niet minder?
Waarom altijd vergelijken. Kwaad is kwaad, lijden is lijden, al zijn er wellicht gradaties.

Ik heb een erg rechtse oom en tante. (al zijn ze niet voor Wilders, die vinden ze grof en ordinair wat hij inderdaad ook is).
Zij waren op excursievakantie in Israel, Bijbelse plaatsen bezoeken enzo en bidden en zingen op die plekken, dat werk.
Zij merkten op dat de spullen van hun vriendelijke Arabische buschauffeur telkens ondersteboven werden gekeerd door de militairen. (mijn oom is oud militair). En, lo en behold, terwijl deze twee nooit een kwaad woord wilden horen over Israel, vonden ze dit heel erg en hebben ze dat zelf toegegeven.
Nou, ik ken die twee een beetje (veel ruzie mee gehad), en als zij dit hardop zeggen dan is het erg.

super ick
05-01-11, 07:51
Maar John, al zou het al zo zijn, dan maakt dat hun lijden toch niet minder?
Waarom altijd vergelijken. Kwaad is kwaad, lijden is lijden, al zijn er wellicht gradaties.

Ik heb een erg rechtse oom en tante. (al zijn ze niet voor Wilders, die vinden ze grof en ordinair wat hij inderdaad ook is).
Zij waren op excursievakantie in Israel, Bijbelse plaatsen bezoeken enzo en bidden en zingen op die plekken, dat werk.
Zij merkten op dat de spullen van hun vriendelijke Arabische buschauffeur telkens ondersteboven werden gekeerd door de militairen. (mijn oom is oud militair). En, lo en behold, terwijl deze twee nooit een kwaad woord wilden horen over Israel, vonden ze dit heel erg en hebben ze dat zelf toegegeven.
Nou, ik ken die twee een beetje (veel ruzie mee gehad), en als zij dit hardop zeggen dan is het erg.

Ik kijk er echt niet van op. Na alle gewelddadigheden over en weer. Omgekeerd is het nog veel zwaarder. Joden in Arabische landen hebben het ook enorm zwaar, als ze nog niet weggejaagd zijn.
Wat is er zo bijzonder?

John2
05-01-11, 08:00
Maar John, al zou het al zo zijn, dan maakt dat hun lijden toch niet minder?
Waarom altijd vergelijken. Kwaad is kwaad, lijden is lijden, al zijn er wellicht gradaties.

Ik heb een erg rechtse oom en tante. (al zijn ze niet voor Wilders, die vinden ze grof en ordinair wat hij inderdaad ook is).
Zij waren op excursievakantie in Israel, Bijbelse plaatsen bezoeken enzo en bidden en zingen op die plekken, dat werk.
Zij merkten op dat de spullen van hun vriendelijke Arabische buschauffeur telkens ondersteboven werden gekeerd door de militairen. (mijn oom is oud militair). En, lo en behold, terwijl deze twee nooit een kwaad woord wilden horen over Israel, vonden ze dit heel erg en hebben ze dat zelf toegegeven.
Nou, ik ken die twee een beetje (veel ruzie mee gehad), en als zij dit hardop zeggen dan is het erg.

Nee het maakt het lijden niet minder inderdaad, maar heel vaak wordt er gemakshalve maar even gewezen op Israel die in een positie zit "wat je ook doet het is fout", zo is Israel als de dood dat er aanslagen worden gepleegd op toeristen en Arabieren (Palestijnen in het bijzonder), zo zijn er inderdaad zeer strenge controles in het leven geroepen waar je als toerist voorbeelden van ziet zoals je oom en tante en dit valt nog mee, kom je bij de doorlaatposten zoals in Jeruzalem zijn deze controles nog erger iedereen wordt daar gecontroleerd en soms moet jij je daar uitkleden.
Of je dit racisme kunt noemen, ja !!! maar zoals in elke recht heb je het recht van "inzicht" en veiligheid die indien gewenst elk ander recht buitenwerking stelt.

IbnRushd
05-01-11, 09:43
Nee het maakt het lijden niet minder inderdaad, maar heel vaak wordt er gemakshalve maar even gewezen op Israel die in een positie zit "wat je ook doet het is fout", zo is Israel als de dood dat er aanslagen worden gepleegd op toeristen en Arabieren (Palestijnen in het bijzonder), zo zijn er inderdaad zeer strenge controles in het leven geroepen waar je als toerist voorbeelden van ziet zoals je oom en tante en dit valt nog mee, kom je bij de doorlaatposten zoals in Jeruzalem zijn deze controles nog erger iedereen wordt daar gecontroleerd en soms moet jij je daar uitkleden.
Of je dit racisme kunt noemen, ja !!! maar zoals in elke recht heb je het recht van "inzicht" en veiligheid die indien gewenst elk ander recht buitenwerking stelt.

Het gaat hier niet om 'veiligheid', moron, maar om 'etnische zuivering'. Of heb je het artikel niet gelezen?

IbnRushd
05-01-11, 09:44
Ik kijk er echt niet van op. Na alle gewelddadigheden over en weer. Omgekeerd is het nog veel zwaarder. Joden in Arabische landen hebben het ook enorm zwaar, als ze nog niet weggejaagd zijn.
Wat is er zo bijzonder?

Het gaat niet over Arabische landen. Dus kom niet met een drogredenering aan.

John2
05-01-11, 10:15
Het gaat hier niet om 'veiligheid', moron, maar om 'etnische zuivering'. Of heb je het artikel niet gelezen?

Het gaat er niet om wat ik er van vind of wat de schrijver van het artikel ervan vindt, maar hoe de overheid van Israel dit ziet.
Mijn mening hierover is slechts een roep die niet wordt gehoord.

The_Grand_Wazoo
05-01-11, 10:18
Of je dit racisme kunt noemen, ja !!! maar zoals in elke recht heb je het recht van "inzicht" en veiligheid die indien gewenst elk ander recht buitenwerking stelt.

Nee

IbnRushd
05-01-11, 10:29
Het gaat er niet om wat ik er van vind of wat de schrijver van het artikel ervan vindt, maar hoe de overheid van Israel dit ziet.
Mijn mening hierover is slechts een roep die niet wordt gehoord.

De Israelische overheid vindt 't blijkbaar prima. Artikel gelezen?

Max Stirner
05-01-11, 10:38
Aviner ziet het groeiende aantal Palestijnen die Israëlisch staatburger zijn als een vervelend probleem.



Two wrongs don't make a right natuurlijk , maar ....:

Enig perspectief is misschien toch wel op zijn plaats in de zin dat je moeilijk kan volhouden dat het aantal joodse of christelijke burgers in de islamitische landen ook zo snel groeit

knuppeltje
05-01-11, 11:31
....maar zoals in elke recht heb je het recht van "inzicht"...

Dat recht heeft bij jou nog bitter weinig opgeleverd. :huil:

IbnRushd
05-01-11, 12:51
Aviner ziet het groeiende aantal Palestijnen die Israëlisch staatburger zijn als een vervelend probleem.



Two wrongs don't make a right natuurlijk , maar ....:

Enig perspectief is misschien toch wel op zijn plaats in de zin dat je moeilijk kan volhouden dat het aantal joodse of christelijke burgers in de islamitische landen ook zo snel groeit

Heb je ook perspectieven voor aanslagen?

tanger'73
05-01-11, 14:34
En 1000x beter dan de Arabieren onder Hamas en Christenen in de Gaza hebben een factor 1000 slechtere dan de Arabieren in de Gaza en 100x slechter in de landen waar de Islam regeert en ze volgenvrij zijn verklaard.


Ja wat verwacht je, alle concentratiekamp bewoners hebben het ongeacht des persoon in hetzelfde schuitje bereslecht hoor.

tanger'73
05-01-11, 14:38
Mijn mening hierover is slechts een roep die niet wordt gehoord.

ach gut, is je motie in de knesset dan afgewezen?

John2
05-01-11, 15:51
De Israelische overheid vindt 't blijkbaar prima. Artikel gelezen?
Ja en??? Natuurlijk vinden zij het prima anders zouden zij deze uitzonderingswetten niet aannemen.
Een klein voorbeeld over één van deze "tijdelijke"-wetten, Israelische-Arabieren mogen geen gronden meer kopen.
Opzicht als je dit leest een kloten wet waar je u tegen zegt, maar gezien de achtergronden dat juist deze mensen werken als stromannen voor Joodse bouwbedrijven en dat deze de gronden kopen van Palestijnse burgers, begrijp je de gedachten achter deze wet.


Dat recht heeft bij jou nog bitter weinig opgeleverd. :huil:
Meer als jou zo te zien.


Ja wat verwacht je, alle concentratiekamp bewoners hebben het ongeacht des persoon in hetzelfde schuitje bereslecht hoor.
Slechts 3 vragen Tanger drie maar!!!
1. Waar liggen deze kampen?
2. Wie zitten er in deze kampen?
3. Wie bewaakt deze kampen en beslist dat de burgers daar moeten blijven?

Heb jij wel eens een vluchtelingenkamp gezien op eigen bodem die al meer als 25 jaar bestaan?


ach gut, is je motie in de knesset dan afgewezen?
Ik heb met de knesset weinig te maken.

Slinger
05-01-11, 15:56
Ja wat verwacht je, alle concentratiekamp bewoners hebben het ongeacht des persoon in hetzelfde schuitje bereslecht hoor.

Ja hoor, we zijn er weer. Als Gaza een concentratiekamp is, dan is Hamas de bewaking.

super ick
05-01-11, 15:58
Het gaat niet over Arabische landen. Dus kom niet met een drogredenering aan.

Zakdoekje?

Wat een jankerd ben je toch.
Van de 1 alles proberen goed te lullen en de ander zo zwart mogelijk maken.
Te emotioneel betrokken.

John2
05-01-11, 16:03
Ja hoor, we zijn er weer. Als Gaza een concentratiekamp is, dan is Hamas de bewaking.
Wil jij niet de vragen beantwoorden die ik aan Tanger stelde!!!

Slinger
05-01-11, 16:05
Wil jij niet de vragen beantwoorden die ik aan Tanger stelde!!!

Ik dacht: Ik help hem even, want hij vindt zulke vragen altijd erg moeilijk.

John2
05-01-11, 16:59
Ik dacht: Ik help hem even, want hij vindt zulke vragen altijd erg moeilijk.

Hij zal toch nog wel enige kennis van zaken hebben en eigenlijk niet om het feit heen kunnen dat als Hamas de macht heeft in de Gaza zij ook verantwoordelijk zijn voor de vluchtelingenkampen die zich daar bevinden die zij bewaken en die de mensen niet vrijwillig mogen en kunnen verlaten?

Max Stirner
05-01-11, 17:04
Heb je ook perspectieven voor aanslagen?


Ja hoor.

Dat kan je de daders eigenlijk nauwelijks kwalijk nemen, die doen gewoon wat God en de profeet hen hebben opgedragen - namelijk ongehoorzame ongelovigen over de kling jagen.

tanger'73
05-01-11, 18:18
Slechts 3 vragen Tanger drie maar!!!
1. Waar liggen deze kampen?
2. Wie zitten er in deze kampen?
3. Wie bewaakt deze kampen en beslist dat de burgers daar moeten blijven?

Heb jij wel eens een vluchtelingenkamp gezien op eigen bodem die al meer als 25 jaar bestaan?


Ik heb met de knesset weinig te maken.

Gaza wordt hermetisch door israël afgesloten en heeft geen vrije beschikking over haar eigen grenzen. Was je dan opzoek naar een tent ofzo?

Nee, jij hebt die vluchtelingenkampen van nabij gezien en verslag gedaan aan de knesset.

tanger'73
05-01-11, 18:21
Ja hoor, we zijn er weer. Als Gaza een concentratiekamp is, dan is Hamas de bewaking.

Waar jij bent zal me een worst wezen, zeker niet in Gaza.

tanger'73
05-01-11, 18:24
Ik dacht: Ik help hem even, want hij vindt zulke vragen altijd erg moeilijk.


Help vooral jezelf, wat is daar zo moeilijk aan? Dat jij waarschijnlijk zo verzot bent op reacties van John en die wellicht bundelt is kennelijk jouw verdienste.

tanger'73
05-01-11, 18:33
Wil jij niet de vragen beantwoorden die ik aan Tanger stelde!!!


Kortom, de economie in de Gaza wordt door bezettingsmacht israël kunstmatig in stand gehouden. Via zee en lucht mag geen reet binnen komen zonder nadrukkelijke auspiciën van de israëlische autoriteiten. En aan de israëlische grens worden mensen dagelijks bij checkpoints letterlijk en figuurlijk het leven zuur gemaakt.

Dus verkoop die onzin van je maar aan je geliefde toehoorder slinger.

Slinger
05-01-11, 19:08
Gaza wordt hermetisch door israël afgesloten en heeft geen vrije beschikking over haar eigen grenzen. Was je dan opzoek naar een tent ofzo?

Nee, jij hebt die vluchtelingenkampen van nabij gezien en verslag gedaan aan de knesset.

Correctie: Egypte en Israël.

tanger'73
05-01-11, 19:18
Correctie: Egypte en Israël.


uiteraard, onder stevige druk en in goed overleg met israël, die natuurlijk ook.

Slinger
05-01-11, 19:26
uiteraard, onder stevige druk en in goed overleg met israël, die natuurlijk ook.

Egypte onder druk van Israël?

tanger'73
05-01-11, 19:28
Egypte onder druk van Israël?

Niet Egypte, Mubarak. Da's een wereld van verschil.

Slinger
05-01-11, 19:32
Niet Egypte, Mubarak. Da's een wereld van verschil.

Jij schijnt er meer van te weten. Misschien kun jij me vertellen waarom Egypte die grens afsluit?

tanger'73
05-01-11, 19:34
Jij schijnt er meer van te weten. Misschien kun jij me vertellen waarom Egypte die grens afsluit?


Waarom Mubarak die grens afsluit tegen de zin in van het Egyptische gepeupel is geen geheim.

Al Sawt
05-01-11, 19:40
Ja hoor, we zijn er weer. Als Gaza een concentratiekamp is, dan is Hamas de bewaking.
Zoals Joodse capo`s in concentratiekampen van de Nazi`s?

Slinger
05-01-11, 19:47
Zoals Joodse capo`s in concentratiekampen van de Nazi`s?

Nee, meer zoals Himmler die de concentratiekampen opzette.

Slinger
05-01-11, 19:48
Waarom Mubarak die grens afsluit tegen de zin in van het Egyptische gepeupel is geen geheim.

Nou, vertel?

John2
05-01-11, 19:49
=tanger'73;4600131]Kortom, de economie in de Gaza wordt door bezettingsmacht israël kunstmatig in stand gehouden.
Boel shit Tanger en dat weet jij ook alles wordt inderdaad via Israel verstuurd naar de palestijnse gebieden en jij weet ook waarom dit gebeurd, voor export vanuit deze gebieden is geen vergunning nodig van Israel alleen de controlerende milities willen hier grof aan verdienen net zoals zij wensen te verdienen aan de hulpgoederen die de VN elke dag stuurt naar deze gebieden en moet worden afgedragen aan Hamas die wenst de verdere afhandelingen te verzorgen waardoor er een levendige handel is ontstaan in deze hulpgoederen.


Via zee en lucht mag geen reet binnen komen zonder nadrukkelijke auspiciën van de israëlische autoriteiten. En aan de israëlische grens worden mensen dagelijks bij checkpoints letterlijk en figuurlijk het leven zuur gemaakt.
En waarom is deze controlle en zijn deze controlles onterecht omdat het gaat om Israel???
Dan moet jij je afvragen of de controlles van de NAVO/NATO in west duitsland ook illegaal zijn geweest, controlles op militaire activiteiten en op invoer van produkten.
Controlles die nu ongeveer een jaar of 5-6 zijn opgeheven.


Dus verkoop die onzin van je maar aan je geliefde toehoorder slinger.
Natuurlijk Tanger natuurlijk als jou kennis te kort schiet of jij hoort niet wat jij wenst te horen omdat de feiten anders liggen, moet deze personen hun onzin maar aan een ander verkopen.

tanger'73
05-01-11, 19:52
Nou, vertel?

Het is geen geheim. Jou iets vertellen, daar doe ik niet aan.

tanger'73
05-01-11, 19:57
Boel shit Tanger en dat weet jij ook alles wordt inderdaad via Israel verstuurd naar de palestijnse gebieden en jij weet ook waarom dit gebeurd, voor export vanuit deze gebieden is geen vergunning nodig van Israel alleen de controlerende milities willen hier grof aan verdienen net zoals zij wensen te verdienen aan de hulpgoederen die de VN elke dag stuurt naar deze gebieden en moet worden afgedragen aan Hamas die wenst de verdere afhandelingen te verzorgen waardoor er een levendige handel is ontstaan in deze hulpgoederen.


En waarom is deze controlle en zijn deze controlles onterecht omdat het gaat om Israel???
Dan moet jij je afvragen of de controlles van de NAVO/NATO in west duitsland ook illegaal zijn geweest, controlles op militaire activiteiten en op invoer van produkten.
Controlles die nu ongeveer een jaar of 5-6 zijn opgeheven.


Natuurlijk Tanger natuurlijk als jou kennis te kort schiet of jij hoort niet wat jij wenst te horen omdat de feiten anders liggen, moet deze personen hun onzin maar aan een ander verkopen.


Bespaar me je teneur en vertel me liever wat de status is van het tegenwoordige Gaza. is het bijvoorbeeld een soevereine staat met zelfbeschikkingsrecht en de beschikking over een eigen leger?

Weet je wat, vertel me liever niets, want jouw reputatie hier is bloemkool noch biet.

Slinger
05-01-11, 20:00
Het is geen geheim. Jou iets vertellen, daar doe ik niet aan.

Je weet het dus niet. Dacht ik al.

Flupke.
05-01-11, 20:04
Nou, vertel? Mubarak Obama.

tanger'73
05-01-11, 20:04
Je weet het dus niet. Dacht ik al.

Je mag denken wat je wilt, in jouw geval laat het me koud.

Slinger
05-01-11, 20:05
Mubarak Obama.

Dat is onzin. De Egyptische afsluiting dateert al van veel eerder.

tanger'73
05-01-11, 20:05
Mubarak Obama.


Begin er niet aan, tis een morbide azijnpisser.

Slinger
05-01-11, 20:07
Je mag denken wat je wilt, in jouw geval laat het me koud.

Zoals gewoonlijk heb je weer eens uit je nek geluld.

tanger'73
05-01-11, 20:09
Zoals gewoonlijk heb je weer eens uit je nek geluld.


Hoezo, iedereen weet waarom Mubarak samen met en op commando van israël Gaza afsluit, alleen jij niet. Daar zit ik niet mee.

Al Sawt
05-01-11, 20:14
Nee, meer zoals Himmler die de concentratiekampen opzette.
Waar na de IDF inspiratie opdeed voor Gaza. Ja, die verhaal ken ik.

Slinger
05-01-11, 20:33
Waar na de IDF inspiratie opdeed voor Gaza. Ja, die verhaal ken ik.

Zoek maar eens op wat de Gazanen vinden van het bewind van Hmas.

Al Sawt
05-01-11, 20:42
Zoek maar eens op wat de Gazanen vinden van het bewind van Hmas.
Vraag jij maar de Israeliers wat ze van elkaar vinden. Zoals Russische joden en fundamentalistische joden.

IbnRushd
05-01-11, 20:55
Ja en??? Natuurlijk vinden zij het prima anders zouden zij deze uitzonderingswetten niet aannemen.
Een klein voorbeeld over één van deze "tijdelijke"-wetten, Israelische-Arabieren mogen geen gronden meer kopen.
Opzicht als je dit leest een kloten wet waar je u tegen zegt, maar gezien de achtergronden dat juist deze mensen werken als stromannen voor Joodse bouwbedrijven en dat deze de gronden kopen van Palestijnse burgers, begrijp je de gedachten achter deze wet.


Hoe bedoel je met 'ja en?' Je vond toch mijn mening niet interessant, maar wel de mening van de overheid?

Wie zegt dat 't hier om 'tijdelijke' wetten gaan?

IbnRushd
05-01-11, 20:57
Zakdoekje?

Wat een jankerd ben je toch.
Van de 1 alles proberen goed te lullen en de ander zo zwart mogelijk maken.
Te emotioneel betrokken.

Kun je me uitleggen waar dit op slaat? Kan er namelijk geen touw aan vastknopen.

Wat wil je eigenlijk? Heb je iets zinnigs te zeggen of wil je hier graag de clown uithangen?

IbnRushd
05-01-11, 21:00
Ja hoor.

Dat kan je de daders eigenlijk nauwelijks kwalijk nemen, die doen gewoon wat God en de profeet hen hebben opgedragen - namelijk ongehoorzame ongelovigen over de kling jagen.

Dat is een fout perspectief. Try again, moron.

John2
05-01-11, 21:04
Bespaar me je teneur en vertel me liever wat de status is van het tegenwoordige Gaza. is het bijvoorbeeld een soevereine staat met zelfbeschikkingsrecht en de beschikking over een eigen leger?

Weet je wat, vertel me liever niets, want jouw reputatie hier is bloemkool noch biet.
Nee dat hebben ze niet, maar is dit de schuld van Israel?


Hoe bedoel je met 'ja en?' Je vond toch mijn mening niet interessant, maar wel de mening van de overheid?

Wie zegt dat 't hier om 'tijdelijke' wetten gaan?
Ik zeg niet dat jou mening niet interessant is, maar dat jou mening of mijn mening er niet toe doet.
En hoe je het ook bekijkt deze wetten zijn tijdelijk;
A. Er komt normalisatie in het midden oosten en deze wetten kunnen weer worden afgeschaft.
B. Er komt geen normalisatie en de Arabieren zullen er zoveel last van ondervinden op langere termijn dat er geen Arabier meer woont in Israel en zijn deze wetten zinloos.

IbnRushd
05-01-11, 21:12
Ik zeg niet dat jou mening niet interessant is, maar dat jou mening of mijn mening er niet toe doet.
En hoe je het ook bekijkt deze wetten zijn tijdelijk;
A. Er komt normalisatie in het midden oosten en deze wetten kunnen weer worden afgeschaft.
B. Er komt geen normalisatie en de Arabieren zullen er zoveel last van ondervinden op langere termijn dat er geen Arabier meer woont in Israel en zijn deze wetten zinloos.

Het doel van de wet ís om Arabieren weg te jagen. Natuurlijk is dan de 'wet' niet meer toepasbaar. Serieus, kan dit stommer?

tanger'73
05-01-11, 21:34
Nee dat hebben ze niet, maar is dit de schuld van Israel?

Nee, da's de schuld van diegenen die sinds jaar en dag verkiezen onder israëlische onderdrukking te leven en geen voorkeur hebben voor zelfbeschikking.

John2
05-01-11, 21:52
Nee, da's de schuld van diegenen die sinds jaar en dag verkiezen onder israëlische onderdrukking te leven en geen voorkeur hebben voor zelfbeschikking.

Nee Tanger ze hoeven alleen maar te voldoen aan het VN mandaat, die eigenlijk alleen stelt dat de regering alle landen moet erkennen, de grenzen moet respecteren, het internationaal recht erkennen en het toelaten van een vredesleger onder de vlag van de VN, tot dat er verkiezingen komen en twee derde van de bevolking instemt met het oprichten van de palestijnse staat binnen de richtlijnen van de VN.
De palestijnse burgers hebben de keus Tanger niet Hamas noch Israel.

tanger'73
05-01-11, 22:02
Nee Tanger ze hoeven alleen maar te voldoen aan het VN mandaat, die eigenlijk alleen stelt dat de regering alle landen moet erkennen, de grenzen moet respecteren, het internationaal recht erkennen en het toelaten van een vredesleger onder de vlag van de VN, tot dat er verkiezingen komen en twee derde van de bevolking instemt met het oprichten van de palestijnse staat binnen de richtlijnen van de VN.
De palestijnse burgers hebben de keus Tanger niet Hamas noch Israel.


Ga snel die lift in het gebouw van de verenigde naties herstellen, schijnt dat daar voortdurend koppen rollen. Zeker zijn jou die pakket aan resoluties van de VN tegen israël onbekend?

super ick
06-01-11, 08:54
Kun je me uitleggen waar dit op slaat? Kan er namelijk geen touw aan vastknopen.

Wat wil je eigenlijk? Heb je iets zinnigs te zeggen of wil je hier graag de clown uithangen?

Misschien dat jij de humor er van in ziet, ik niet.

Het is hier altijd hetzelfde liedje bij dezelfde personen.
ALLES wat Israel doet is fout en wordt onder een vergrootglas gelegd. Als ik dan vervolgens voorbeelden aanhaal dat het in die regio niet ongebruikelijk is en wat Israel doet helemaal niet zoveel afwijkt van wat anderen in die regio uitgevreten hebben en nu nog uitvreten dan hoort niemand iets.

Alle pijlen op Israel.
En als iemand begint over diep gewortelde Jodenhaat dan nog ontkennen ook.

knuppeltje
06-01-11, 09:11
Nee Tanger ze hoeven alleen maar te voldoen.

Achterlijke hypocriete druiloor. Ook als alle Palestijnen bij referendum de staat Israël vandaag nog zouden erkennen en alle geweld verder achterwege laten, ook dan komt er nooit een levensvatbare Palestijnse staat. Dat station is al sinds 1967 gepasseerd. De zionistische kolonisten hebben dat nooit gewild, en zullen dat ook nooit willen en ook nooit toestaan. Eretz Israël, dat is wat die kolonisten willen, en in feite hebben ze dat nu al, alleen moeten die lastige Palestijnen nog even oprotten, dan kunnen kunnen die kolonisten rust hebben.

Nu hoeft er van mij die staat ook niet te komen, maar laat dan voor iedere inwoner binnen dat Eretz Israël de zelfde rechten gelden, zowel voor joden als voor niet joden.

Jij, Slinger, Ronald en Super weten dat maar al te goed, maar blijven veel liever de schijnheil uithangen.

IbnRushd
06-01-11, 10:20
Misschien dat jij de humor er van in ziet, ik niet.

Het is hier altijd hetzelfde liedje bij dezelfde personen.
ALLES wat Israel doet is fout en wordt onder een vergrootglas gelegd. Als ik dan vervolgens voorbeelden aanhaal dat het in die regio niet ongebruikelijk is en wat Israel doet helemaal niet zoveel afwijkt van wat anderen in die regio uitgevreten hebben en nu nog uitvreten dan hoort niemand iets.

Alle pijlen op Israel.
En als iemand begint over diep gewortelde Jodenhaat dan nog ontkennen ook.

Misschien komt het omdat Israël als een fatsoenlijk en democratisch land wordt gezien en behandeld door EU/VS, en andere 'islamitische' landen niet?

Israël wordt, ondanks het schenden van mensenrechten a/d lopende band, nog steeds beschouwd als een grote onschuldige vriend van Europa en VS.

John2
06-01-11, 10:22
Ga snel die lift in het gebouw van de verenigde naties herstellen, schijnt dat daar voortdurend koppen rollen. Zeker zijn jou die pakket aan resoluties van de VN tegen israël onbekend?
Ga eens een keer inhoudelijk in en stel je niet aan met kinderachtige antwoorden Tanger.


=knuppeltje;4600716]Achterlijke hypocriete druiloor. Ook als alle Palestijnen bij referendum de staat Israël vandaag nog zouden erkennen en alle geweld verder achterwege laten, ook dan komt er nooit een levensvatbare Palestijnse staat. Dat station is al sinds 1967 gepasseerd. De zionistische kolonisten hebben dat nooit gewild, en zullen dat ook nooit willen en ook nooit toestaan. Eretz Israël, dat is wat die kolonisten willen, en in feite hebben ze dat nu al, alleen moeten die lastige Palestijnen nog even oprotten, dan kunnen kunnen die kolonisten rust hebben.
Natuurlijk ben ik wederom achterlijk en hypocriet als je de waarheid verteld.
Als ze voldoen aan het mandaat vallen zij als staat onder de veiligheid van de VN, ik wil dan nog wel eens zien of Israel een risico wenst te lopen om een oorlog uit te lokken met de VN en of NATO/NAVO.
Verder heeft Israel ondanks alle gruwel nog nooit als eerste een buurland aangevallen en zullen ze dit ook zeker niet doen als de VN de Palestijnse gebieden erkend.
Een klein beetje kennis van strategie had ik eigenlijk bij jou wel verwacht.


Nu hoeft er van mij die staat ook niet te komen, maar laat dan voor iedere inwoner binnen dat Eretz Israël de zelfde rechten gelden, zowel voor joden als voor niet joden.
Onmogelijk om tussen een Joods/Christelijk/Islam staat te komen met gelijke rechten en toch niet in strijd te zijn met de internationale wetgeving.


Jij, Slinger, Ronald en Super weten dat maar al te goed, maar blijven veel liever de schijnheil uithangen.
Over slinger, ronald en super ken ik niet praten, omdat ik te weinig weet over hun achtergronden, maar voor mijzelf weet ik dat ik in mijn stellingen ten opzichte van de Palestijnse/Israel kwestie goed zit.

knuppeltje
06-01-11, 10:40
John2;4600765]Natuurlijk ben ik wederom achterlijk en hypocriet als je de waarheid verteld.

Wees gerust Sjonny, op dat laatste zullen ze jou nooit kunnen betrappen.


Onmogelijk om tussen een Joods/Christelijk/Islam staat te komen met gelijke rechten en toch niet in strijd te zijn met de internationale wetgeving.

Lees het eens over Sjonny, en probeer het dan nog eens, maar niet zo warrig.


Over slinger, ronald en super ken ik niet praten, omdat ik te weinig weet over hun achtergronden...,

Die zijn net als jij ontstellend hypocriete varkens.


..maar voor mijzelf weet ik dat ik in mijn stellingen ten opzichte van de Palestijnse/Israel kwestie goed zit.

Sjonny, je meent het nog ook zeker?

tanger'73
06-01-11, 13:26
Ga eens een keer inhoudelijk in en stel je niet aan met kinderachtige antwoorden Tanger.

iemand die jou nog kan volgen zit ongetwijfeld op sutter island te kniesoren.

Spoetnik
06-01-11, 16:00
Over slinger, ronald en super ken ik niet praten, omdat ik te weinig weet over hun achtergronden, maar voor mijzelf weet ik dat ik in mijn stellingen ten opzichte van de Palestijnse/Israel kwestie goed zit.

Opzich ben ik het wel met deze stelling eens. Met name omdat Sjonnies beeld van Israel en Palestina volledig in strijd is met de werkelijkheid.

super ick
06-01-11, 19:41
Jij, Slinger, Ronald en Super weten dat maar al te goed, maar blijven veel liever de schijnheil uithangen.
Niet de schijnlheil. Dat zijn juist de mensen waarvan de vinger slechts 1 kant op wijst.
Zoals jij doet.

Hier op dit forum onder 95% gelijkgestemden kom je daar gemakkelijk mee weg. Denk daarom niet dat je ook altijd gelijk hebt.

fisherman1969
06-01-11, 20:25
Het gaat hier niet om 'veiligheid', moron, maar om 'etnische zuivering'. Of heb je het artikel niet gelezen?

Ja precies 'etnische zuivering'. en dat is heel wat anders als zgn
( PREVENTIEF) elke keer weer een taxi die bestuurd wordt door een PALESTIJNSE CHAUFFEUR onderste boven te halen.

fisherman1969
06-01-11, 20:29
Nee Tanger ze hoeven alleen maar te voldoen aan het VN mandaat, die eigenlijk alleen stelt dat de regering alle landen moet erkennen, de grenzen moet respecteren, het internationaal recht erkennen en het toelaten van een vredesleger onder de vlag van de VN, tot dat er verkiezingen komen en twee derde van de bevolking instemt met het oprichten van de palestijnse staat binnen de richtlijnen van de VN.
De palestijnse burgers hebben de keus Tanger niet Hamas noch Israel.

Dit klopt en als ze dat doen dan staat Israel meteen voor een feit ze zullen ook de PALESTIJNEN moeten erkennen en hun een eigen staat gunnen.

fisherman1969
06-01-11, 21:36
Misschien komt het omdat Israël als een fatsoenlijk en democratisch land wordt gezien en behandeld door EU/VS, en andere 'islamitische' landen niet?

Israël wordt, ondanks het schenden van mensenrechten a/d lopende band, nog steeds beschouwd als een grote onschuldige vriend van Europa en VS.


Nou dat is absoluut niet zo , de meeste mensen zijn al lang omgedraaid wat Israel betreft ,en als het zo doorgaat kunnen ze het ,beetje ,,goodwill,, wat er nu nog is ook wel op hun buik schrijven.
We leven nu in 2011 en al lang niet meer in de jaren 1948 !
Ik hoop het nog mee te maken dat de Palestijnen , Israel erkennen.
DAN MOETEN ZE WEL , HUN MUUR AFBREKEN !

knuppeltje
07-01-11, 11:18
Niet de schijnlheil. Dat zijn juist de mensen waarvan de vinger slechts 1 kant op wijst.
Zoals jij doet.

Je lult uit je nek smerige schijnheil.

Diverse keren heb ik hier al gezegd dat er voor mij geen onafhankelijke Palestijnse staat hoeft te komen, indien er in Israël en de bezette gebieden de zelfde rechten gelden voor alle inwoners. Maar overal in Israël als in de bezette gebieden worden Palestijnen van hun heus en haard verdreven ter willen van joodse inwoners, en worden Palestijnen er overal gediscrimineerd en gemarginaliseerd. Nog Amnesty International, nog Human Right Watch, hebben daar ook maar een goed woord voor over.

Smerige hypocrieten, zoals jij, Slinger, Ronaldje en maffe Sjonny doen echter net alsof ze er zeker van zijn dat die onafhankelijke Palestijnse er komt zodra alle Palestijnen Israël zouden erkennen en zouden ophouden met geweld, terwijl het voor ieder weldenkend mens duidelijk is dat zelfs in dat geval, die staat er nooit of te nimmer komt. Die mogelijkheid is sinds 1967 al een gepasseerd station. Daarvoor hadden en hebben de zionisten veel teveel in de pap te brokkelen in Israël. En zo komt er zelfs van die gelijke rechten niets terrecht, nu niet, dan niet en nooit niet. Oprotten, dat is de bedoeling voor de Palestijnen.
Maar goed, daarover zullen we van jullie nooit iets zinnigs hier zien.

Ok, je kunt altijd nog beter als Palestijn in Israël en in de Westbank moeten leven dan veel mensen in Dafur of Somalië.

Slinger
07-01-11, 13:44
Je lult uit je nek smerige schijnheil.

Diverse keren heb ik hier al gezegd dat er voor mij geen onafhankelijke Palestijnse staat hoeft te komen, indien er in Israël en de bezette gebieden de zelfde rechten gelden voor alle inwoners. Maar overal in Israël als in de bezette gebieden worden Palestijnen van hun heus en haard verdreven ter willen van joodse inwoners, en worden Palestijnen er overal gediscrimineerd en gemarginaliseerd. Nog Amnesty International, nog Human Right Watch, hebben daar ook maar een goed woord voor over.

Smerige hypocrieten, zoals jij, Slinger, Ronaldje en maffe Sjonny doen echter net alsof ze er zeker van zijn dat die onafhankelijke Palestijnse er komt zodra alle Palestijnen Israël zouden erkennen en zouden ophouden met geweld, terwijl het voor ieder weldenkend mens duidelijk is dat zelfs in dat geval, die staat er nooit of te nimmer komt. Die mogelijkheid is sinds 1967 al een gepasseerd station. Daarvoor hadden en hebben de zionisten veel teveel in de pap te brokkelen in Israël. En zo komt er zelfs van die gelijke rechten niets terrecht, nu niet, dan niet en nooit niet. Oprotten, dat is de bedoeling voor de Palestijnen.
Maar goed, daarover zullen we van jullie nooit iets zinnigs hier zien.

Ok, je kunt altijd nog beter als Palestijn in Israël en in de Westbank moeten leven dan veel mensen in Dafur of Somalië.

Als er na 1967 geen mogelijkheid op een zelfstandige Palestijnse staat was, dan was die er voor al 1967 helemaal niet. De westoever werd toen bezet en bestuurd door Jordanië. De Palestijnen hadden toen helemaal niets in de melk te brokkelen en over zelfstandigheid werd niet eens nagedacht.

knuppeltje
07-01-11, 16:33
Als er na 1967 geen mogelijkheid op een zelfstandige Palestijnse staat was, dan was die er voor al 1967 .

Onzin, het verdelingsplan was er al voor 1967.

super ick
08-01-11, 15:06
Je lult uit je nek smerige schijnheil.

Diverse keren heb ik hier al gezegd dat er voor mij geen onafhankelijke Palestijnse staat hoeft te komen, indien er in Israël en de bezette gebieden de zelfde rechten gelden voor alle inwoners. Maar overal in Israël als in de bezette gebieden worden Palestijnen van hun heus en haard verdreven ter willen van joodse inwoners, en worden Palestijnen er overal gediscrimineerd en gemarginaliseerd. Nog Amnesty International, nog Human Right Watch, hebben daar ook maar een goed woord voor over.

Smerige hypocrieten, zoals jij, Slinger, Ronaldje en maffe Sjonny doen echter net alsof ze er zeker van zijn dat die onafhankelijke Palestijnse er komt zodra alle Palestijnen Israël zouden erkennen en zouden ophouden met geweld, terwijl het voor ieder weldenkend mens duidelijk is dat zelfs in dat geval, die staat er nooit of te nimmer komt. Die mogelijkheid is sinds 1967 al een gepasseerd station. Daarvoor hadden en hebben de zionisten veel teveel in de pap te brokkelen in Israël. En zo komt er zelfs van die gelijke rechten niets terrecht, nu niet, dan niet en nooit niet. Oprotten, dat is de bedoeling voor de Palestijnen.
Maar goed, daarover zullen we van jullie nooit iets zinnigs hier zien.

Ok, je kunt altijd nog beter als Palestijn in Israël en in de Westbank moeten leven dan veel mensen in Dafur of Somalië.

Schelden moet je maar snel afleren vanachter je toetsenbordje. Het staat zo vreselijk zielig.

Ik ben nu 5 keer in Israel geweest. Daar wonen plenty Palestijnen die hun verblijfplaats niet willen ruilen met welk Arabisch land dan ook. Jij vergeet dat de orthodoxen door de verhoudingen in de politiek wellicht macht hebben op het beleid. In het dagelijks leven werken en leven moderne Palestijnen en moderne Israeli in harmonie met elkaar samen. In veel gevallen kun je ze nauwelijks van elkaar onderscheiden.

ps.
Wie is 'jullie'?
Generaliseren mag als het maar de mensen met een andere mening zijn.
Net als in dat topic dat je me af begint te fakkelen terwijl je niet eens begrijpt wat ik bedoel. Een andere prikker wijst je er nog op en vervolgens ben je gevlogen. Dat noem ik nu schijnheilig.

knuppeltje
09-01-11, 09:48
Ik ben nu 5 keer in Israel geweest. Daar wonen plenty Palestijnen die hun verblijfplaats niet willen ruilen met welk Arabisch land dan ook.

Waarom zouden zij moeten verhuizen?

Ok, dat is weer wel de wil van de kolonisten, en die doen daar van alles aan.

Maar jij zat dus weer voor en in je tentje, en zag dat het goed was met de Palestijnen.

Wie jullie zijn, dat heb ik duidelijk aangegeven.

Slinger
09-01-11, 10:13
Onzin, het verdelingsplan was er al voor 1967.

Ja, maar je weet dat de Arabische landen zich daar niet aan wensten te houden en het grootste stuk van het Palestijnse deel gewoon hebben geannexeerd en er een dictatuur hebben gevestigd. Tussen 1948 en 1967 werd er echt niet gesproken over een zelfstandige Palestijnse staat.

super ick
09-01-11, 11:10
Waarom zouden zij moeten verhuizen?

Ok, dat is weer wel de wil van de kolonisten, en die doen daar van alles aan.

Maar jij zat dus weer voor en in je tentje, en zag dat het goed was met de Palestijnen.

Wie jullie zijn, dat heb ik duidelijk aangegeven.

Geen aannames graag. Ik zat in Israel om priveredenen. Dus niet in een tent(je).
Ik zeg nergens dat ze MOETEN verhuizen. Ik zeg slechts dat ze het, afgezet naar de omstandigheden in de regio, niet slechter hebben.
Kolonisten hebben een politieke macht door de democratische verhoudingen en profiteren van de makke dat er zonder hen vaak geen stabiele meerderheid gevonden kan worden.
Op de totale bevolking zijn ze in de minderheid.

rbn
09-01-11, 13:13
Onzin, het verdelingsplan was er al voor 1967.

weet slinger ook wel maar hij sjoemelt graag met de geschiedenis om een rookwolk aan desinformatie op te trekken..

rbn
09-01-11, 13:16
Geen aannames graag. Ik zat in Israel om priveredenen. Dus niet in een tent(je).
Ik zeg nergens dat ze MOETEN verhuizen. Ik zeg slechts dat ze het, afgezet naar de omstandigheden in de regio, niet slechter hebben.


ze hebben het afgezet naar de situatie van joodse landgenoten een stuk slechter.. dat is de meetlat waaraan je het moet afmeten.. kijken naar hoe syriërs in syrië leven heeft geen zin om te beoordelen hoe israëlische arabieren in israël behandeld worden..

super ick
09-01-11, 13:58
ze hebben het afgezet naar de situatie van joodse landgenoten een stuk slechter.. dat is de meetlat waaraan je het moet afmeten.. kijken naar hoe syriërs in syrië leven heeft geen zin om te beoordelen hoe israëlische arabieren in israël behandeld worden..

Ik vind dat wel degelijk relevant. Het vroegere leefgebied, als ik dat zo mag noemen besloeg ook Jordanie. Hoe gaat het daar? En in andere landen waar Palestijnen wonen.
Ook mag je meenemen hoe Joden die van origine in Arabische landen wonen er voor staan.
Waarom alleen Israel er uitlichten?

rbn
09-01-11, 14:15
Ik vind dat wel degelijk relevant. Het vroegere leefgebied, als ik dat zo mag noemen besloeg ook Jordanie. Hoe gaat het daar? En in andere landen waar Palestijnen wonen.
Ook mag je meenemen hoe Joden die van origine in Arabische landen wonen er voor staan.
Waarom alleen Israel er uitlichten?

omdat het israël en haar inwoners betreft en niet andere landen.. jij meet je eigen burgerrechten als nederlander ook niet af aan hoe nederlanders in belgië worden behandeld..

super ick
09-01-11, 16:08
omdat het israël en haar inwoners betreft en niet andere landen.. jij meet je eigen burgerrechten als nederlander ook niet af aan hoe nederlanders in belgië worden behandeld..

Dat doe je wel. Pas als je uit de pas loopt in je omgeving val je uit de toon. Je kijkt toch altijd naar wat gangbaar is in de regio?
Of wil je 1 land in een regio afmeten naar Europese normen en de rest niet?

Je hebt overigens wel gelijk hoor. Arabieren hebben het in Israel slecht. Discriminerende wetten op bais van afkomst en geloof. Net als in de omringende landen.

knuppeltje
10-01-11, 08:54
Geen aannames graag. Ik zat in Israel om priveredenen. Dus niet in een tent(je).

Ik zeg nergens dat ze MOETEN verhuizen. Ik zeg slechts dat ze het, afgezet naar de omstandigheden in de regio, niet slechter hebben.

Kolonisten hebben een politieke macht Op de totale bevolking zijn ze in de minderheid.

Ok, dan zat je bij je familie, maakt niet uit.

Dat moest er nog bij komen ook, het zo al meer dan bizar genoeg. Ze worden zo al op grote schaal verdreven van huis en haard.
En niet slechter dan wie?

Maar afgezien van de omstandigheden hebben de Palestijnen het dus daar best goed volgens jou. Dus al wat organisaties zoals Amnesty en Human Richts Watch zegen, wat er te zien is in docu's over van alles en nog wat, is maar flauwe kul dus.
Ja, dat er veel daar op elkaar gelijken is logisch. Alle oorspronkelijke bewoners verschillen alleen maar van elkaar door een andere godsdienst. Verder zijn het allemaal Palestijnen, het gebied heet immers zo, en Israël is slechts een joodse benaming ervoor. Dat heb je met Nederlanders ook, ook de Friezen vinden dat zij een apart volk zijn, en sommige Limburgers zijn dat vast en zeker.
Tja, dat kun je hebben met mensen die op familiebezoek gaan en verder niet kijken dan hun neus lang is. Dan hebben ze zeker geen tijd om ergens in een tentje te gaan zitten, laat staan ergens in een door de kolonisten afgefikte olijvenboomgaard. Grote kans dat die mensen totaal verblind zijn.
Kan ook zomaar zijn dat ze van niets willen weten.

Dat is nu net wat ik heel de tijd beweer. Is je dat nog niet opgevallen?
Kijk, die Slinger beweert heel de tijd dat ik een antisemiet ben, maar die heeft hier wel een driedubbele agenda. Van hem mag je niet eens iets zeggen van die busmaatschappijen.
Maar het maakt voor de vrede niets uit dat die kolonisten in de minderheid zijn, zolang zij in staat zijn toch de politiek te kunnen gijzelen. En dat is een constante factor in de Israëlische politiek, al decennia. Hetzelfde geldt voor gelijke rechten voor elke inwoner in Israël en de bezette gebieden.
Daarom is willens en wetens doen alsof er ooit een levensvatbare Palestijnse staat komt, of gelijke rechten voor elke inwoner, als alle Palestijnen voorgoed met het geweld stoppen en de staat Israël erkennen, zo hypocriet als het maar zijn kan. Jij, Slinger, Ronaldje en maffe Sjonny, doen alsmaar willens en wetens alsof dat wel is. Dat is ronduit kwaadaardig.

super ick
11-01-11, 07:50
Ok, dan zat je bij je familie, maakt niet uit.

Dat moest er nog bij komen ook, het zo al meer dan bizar genoeg. Ze worden zo al op grote schaal verdreven van huis en haard.
En niet slechter dan wie?

Maar afgezien van de omstandigheden hebben de Palestijnen het dus daar best goed volgens jou. Dus al wat organisaties zoals Amnesty en Human Richts Watch zegen, wat er te zien is in docu's over van alles en nog wat, is maar flauwe kul dus.
Ja, dat er veel daar op elkaar gelijken is logisch. Alle oorspronkelijke bewoners verschillen alleen maar van elkaar door een andere godsdienst. Verder zijn het allemaal Palestijnen, het gebied heet immers zo, en Israël is slechts een joodse benaming ervoor. Dat heb je met Nederlanders ook, ook de Friezen vinden dat zij een apart volk zijn, en sommige Limburgers zijn dat vast en zeker.
Tja, dat kun je hebben met mensen die op familiebezoek gaan en verder niet kijken dan hun neus lang is. Dan hebben ze zeker geen tijd om ergens in een tentje te gaan zitten, laat staan ergens in een door de kolonisten afgefikte olijvenboomgaard. Grote kans dat die mensen totaal verblind zijn.
Kan ook zomaar zijn dat ze van niets willen weten.

Dat is nu net wat ik heel de tijd beweer. Is je dat nog niet opgevallen?
Kijk, die Slinger beweert heel de tijd dat ik een antisemiet ben, maar die heeft hier wel een driedubbele agenda. Van hem mag je niet eens iets zeggen van die busmaatschappijen.
Maar het maakt voor de vrede niets uit dat die kolonisten in de minderheid zijn, zolang zij in staat zijn toch de politiek te kunnen gijzelen. En dat is een constante factor in de Israëlische politiek, al decennia. Hetzelfde geldt voor gelijke rechten voor elke inwoner in Israël en de bezette gebieden.
Daarom is willens en wetens doen alsof er ooit een levensvatbare Palestijnse staat komt, of gelijke rechten voor elke inwoner, als alle Palestijnen voorgoed met het geweld stoppen en de staat Israël erkennen, zo hypocriet als het maar zijn kan. Jij, Slinger, Ronaldje en maffe Sjonny, doen alsmaar willens en wetens alsof dat wel is. Dat is ronduit kwaadaardig.


Wat ben je toch een ongelofelijk zak hooi. Nu ben ik daar weer op familiebezoek! Je verzint het zelf en vervolgens is het waar. Vertel me eens: waar heb IK dat gezegd en waarom moet jij zo nodig op een islamforum suggereren dat ik familie heb in Israel?

knuppeltje
11-01-11, 08:35
Vertel me eens: waar heb IK dat gezegd en waarom moet jij zo nodig op een islamforum suggereren dat ik familie heb in Israel?

Ik zei toch al dat dat niet uitmaakte. Waar ben je touwens bang voor, dat er iemand hier jou van gaat verdenken joodje roots te hebben?
Tja, dat zou verschrikkelijk zijn natuurlijk.

Maar aangezien je over al het andere helemaal niets zegt neem ik aan dat dat correkt was.

super ick
11-01-11, 13:07
Ik zei toch al dat dat niet uitmaakte. Waar ben je touwens bang voor, dat er iemand hier jou van gaat verdenken joodje roots te hebben?
Tja, dat zou verschrikkelijk zijn natuurlijk.

Maar aangezien je over al het andere helemaal niets zegt neem ik aan dat dat correkt was.

Als je al een grammetje verstand had dan had je de afbeelding uit mijn nick allang kunnen herkennen en had je direct geweten waarom ik regelmatig in Israel ben.

Om mijn instructeurschap te kunnen behouden en verder te komen in mijn sport.
Mocht je de behoefte hebben dan moet het een koud kunstje zijn om mij te 'ontmaskeren'. Er zijn niet zoveel mensen die erin op mijn niveau presteren.

knuppeltje
12-01-11, 10:00
Als je al....

Ik zei toch al dat het niet uitmaakte waarom je daar was.

Het verandert toch niets aan je benepen beeld over de hele toestand daar.

mark61
12-01-11, 10:15
Waarom alleen Israel er uitlichten?

Omdat Israël zelf en al zijn vriendjes, dat is het hele westen, het als een beschaafd land beschouwen, dit itt. de buren. Jij niet soms?

Hoe vaak moet dit nou nog herhaald worden? 1000x heeft duidelijk geen zin.

En waar ben jij dan instructeur in dat dat alleen in I. kan worden bijgespijkerd? Burgers met witte fosfor bestoken?

knuppeltje
12-01-11, 10:57
Burgers met witte fosfor bestoken?

Dat was omdat die verrekte Hamas alle lantaarnpalen had kapotgeschoten, en de mensen in het donker op straat anders niets zouden zien.
Nou ja, grote kans dat degene die dat spul over zich heen kregen ook nooit meer, maar daarover moeten ze niet gaan zeiken.

super ick
19-01-11, 12:28
Ik zei toch al dat het niet uitmaakte waarom je daar was.

Het verandert toch niets aan je benepen beeld over de hele toestand daar.

Nee dat kan jij vanaf je zolderkamertje veeeeeeel beter inschatten.

super ick
19-01-11, 12:33
Omdat Israël zelf en al zijn vriendjes, dat is het hele westen, het als een beschaafd land beschouwen, dit itt. de buren. Jij niet soms?

Hoe vaak moet dit nou nog herhaald worden? 1000x heeft duidelijk geen zin.


IK zie Israel niet als beschaafd land. OP het gebied van misdaden en overtreden van internationaal recht wijken ze niet af van de regio. Ze passen zich hooguit aan dat wat gangbaar is.

Ik begrijp ook niet waar jij je zo druk over maakt. Jij vindt Israel toch ook geen beschaafd land? Wat verwacht je er dan van?

Eerder hebben we wel eens gesteld dat wanneer Israel zich volgende week achter welke grens dan ook zou terugtrekken het daarmee helemaal niet afgelopen is. Er is daar alleen plaats voor Joden als tweederangsburger onder moslimregime en anders niet.