PDA

Bekijk Volledige Versie : Wikileaks succes voor Osama bin Laden



super ick
06-01-11, 08:11
Gisterenavond discussie op BNR nieuwsradio. Klonk aannemelijk.

Wikileaks is een indirect gevolg van de aanslagen. In de VS bleek dat de onderlinge samenwerking tussen verschillende overheidsdiensten niet liep. Er werden slechts moeizaam gegevens uitgewisseld.
Er is toen bij wet geregeld dat veel blokkades moesten verdwijnen en gegevensuitwisseling makkelijker mogelijk werd.

Het is, denk ik, niet de bedoeling geweest dat een soldaat zo gemakkelijk bij deze info kon komen. Voorheen was dit dan ook ondenkbaar.

Beetje doorgeslagen in het delen van informatie?

John2
06-01-11, 08:25
Gisterenavond discussie op BNR nieuwsradio. Klonk aannemelijk.

Wikileaks is een indirect gevolg van de aanslagen. In de VS bleek dat de onderlinge samenwerking tussen verschillende overheidsdiensten niet liep. Er werden slechts moeizaam gegevens uitgewisseld.
Er is toen bij wet geregeld dat veel blokkades moesten verdwijnen en gegevensuitwisseling makkelijker mogelijk werd.

Het is, denk ik, niet de bedoeling geweest dat een soldaat zo gemakkelijk bij deze info kon komen. Voorheen was dit dan ook ondenkbaar.

Beetje doorgeslagen in het delen van informatie?

Een beetje heel erg ver, zelfs burgers binnen een bepaald beroep weten vaak informatie te vinden die medewerkers gebruiken als bron en hierdoor op zijn wachtwoord inzage heeft in andere documenten.

super ick
07-01-11, 08:57
Over gevens en privacy gesproken.

Vorig jaar kreeg ik ineens op het kenteken van mijn auto een aanbieding binnen voor een zorgverzekering.
Bleek de importeur, via het dealernetwerk, alle kentekens met daaraan gekoppelde gegevens, zoals naam en adres doodleuk verkocht te hebben aan derden.

mark61
07-01-11, 10:01
Over gevens en privacy gesproken.

Vorig jaar kreeg ik ineens op het kenteken van mijn auto een aanbieding binnen voor een zorgverzekering.
Bleek de importeur, via het dealernetwerk, alle kentekens met daaraan gekoppelde gegevens, zoals naam en adres doodleuk verkocht te hebben aan derden.

Dat doet de RDW zelf.

super ick
08-01-11, 14:31
Dat doet de RDW zelf.

Ik heb het nagevraagd en in dit geval bleek het via de importeur te lopen.
Of de RDW het zelf ook doet weet ik niet maar het lijkt me:

A) Een schending van privacy
B) Geen kerntaak
C) Een commercieel belang dat niets te maken heeft met de taak waarvoor deze overheidsinstelling in het leven geroepen is.

Ik vraag mij ook af wat ze moeten doen met het geld dat er mee verdiend wordt. Wie die beslissing heeft genomen? De directeur RDW? En kopen ze daar dan nieuwe komjoeters van ofzo?

Waarschijnlijk hangt er een lulverhaal aan vast dat anders de tarieven hoger waren geweest dus het je eigen financiele voordeel is.