PDA

Bekijk Volledige Versie : De geïslamiseerde politie van Nederland



super ick
06-01-11, 17:56
De geïslamiseerde politie van Nederland


Donderdagmiddag, 3 Juni bel ik de politie. Op het nummer ‘geen haast, wel politie’. Om aan te kondigen dat ik de volgende dag naast het Politiebureau Slotervaart wat opnamen ga maken van de moskee en de moslims. Die twee zijn buren. Leek me een veilig idee. Mevrouw de agent die ik aan de lijn krijg vraagt meteen of ik wel toestemming heb voor het filmen van de moskee en de moslims. Ik leg haar uit dat ik geen toestemming nodig heb omdat ik op straat film. Zij vindt dat heel raar, dat je zonder toestemming zou mogen filmen op straat in Slotervaart rond de moskee en met moslims in beeld. Ik vraag haar of de politie misschien een oogje in het zeil kan houden. Ik heb slechte ervaringen met filmen tussen de moslims. Daarom wil ik ook naast het bureau gaan filmen. Nou, met veel tegenzin lijkt ze bereid te zijn een bericht aan het bureau door te geven. Lijkt, ik weet niet of ze ook echt wat ondernomen heeft. Gezien het verdere verloop van de filmopnamen en de rol van de politie daarin, vermoed ik dat ze niet met haar collega’s heeft gebeld, maar met de imam.

Vrijdag aan het eind van de ochtend begin ik met de opnames. Binnen vijf minuten word ik aangevallen. Door een moslim die op mij toeloopt, allemaal in beeld. De man zet zijn vuist in de lens en

probeert de camera uit mijn handen te trekken. Hij zegt nu ook wat. Hij zegt: “Heb jij toestemming?” Het is niet zo’n grote man. Ik til de camera boven mijn hoofd. Hij kan er niet meer bij. Hij loopt weg, terug naar de moskee. Ik sta op een meter of dertig afstand van de moskee op de openbare weg. Die openbare weg ligt deels bedekt met bidkleedjes. Kennelijk mag men in Slotervaart op straat bidden. Ik bevind mij overigens, voor de kritische lezers, op flinke afstand van die bidkleedjes. Dat niemand kan zeggen dat ik de religieuze eer heb gekrenkt.

Ik ga door met het maken van wat beelden.

Onverhoeds, word ik van achteren aangevallen. Ik heb niet meteen helemaal in de gaten wat er gebeurt. Er zijn namelijk een stuk of vijf moslims om mij heen verschenen. En zij grijpen keer op keer naar mijn camera om deze uit mijn handen te trekken. Ze proberen werkelijk de camera op de stenen kapot te smijten maar ik laat niet los. Ik verbaas me erover wat een vechtjassen het zijn, terwijl het toch om middelbare mannen gaat. Mijn collega’s waarschuwen de politie. Die komt met twee forse agenten mij ontzetten. De hoofddader kan ik aanwijzen. Hij probeerde er tussen uit te knijpen, maar ik liep steeds met mijn camera achter hem aan waarop hij op zijn beurt de verleiding niet kon weerstaan achter mij aan te gaan. Zo kon ik hem weer terug lokken in de richting van het bureau. Het blijkt de voorzitter van de moskee te zijn. Just my luck. Dat blijkt later veel te hoog gegrepen. Maar dat weet ik op dat moment nog niet.

De opnamen van de tweede aanval zijn niet compleet. De moslims hebben meteen mijn externe recorder gemold. Ik heb dat pas na een paar minuten in de gaten en schakel dan de interne recorder in. Het heetst van de strijd staat er dus niet op. Dat is erg jammer.

Ik wijs aan de twee agenten degene aan die ik als hoofddader zie. We gaan allemaal naar het bureau. Dat wil zeggen mijn twee collega’s en ik en de hoofdverdachte. Enig honend geroep krijgen we mee van de achterblijvende moslims.

De eerste agent die ik spreek is erg vijandig. Tegen mij. ‘Had u wel toestemming om te filmen?’, vraagt hij op een toon die mij duidelijk maakt dat hij vindt dat ik een ontzettende lul ben. Ik ben nog aardig verhit van de strijd, maar weet toch op kalme toon uit te leggen dat meneer de agent het verkeerd ziet en dat zulke toestemming niet vereist is. Iets met vrije pers en nieuwsgaring. Nu wordt hij echt boos. Agent zegt mij dat hij mij arrogant en uit de hoogte vindt. Dat vindt hij misschien omdat ik mijn camera bij het binnengaan van het bureau heb laten lopen, want je weet maar nooit wat je op het geluid mee kan nemen van zo’n akkefietje. Dat vond agent heel erg. Stiekem opnamen maken in het Bureau! Nadat je bent aangevallen. Hoe durf je. Dat is een ernstige schending van de privacy. Ik spreek ook nog eens beschaafd Nederlands. Ik heb geen accent, zelfs geen Amsterdams en dat is natuurlijk vragen om problemen. Daar zal ook dat verwijt van arrogantie mede vandaan komen. Dat ik de wet beter kende dan agent was natuurlijk ook wel erg wijsneuzig.

Goed, we gaan aangifte doen. Het is een hele heisa. Ik zeg dat ik liever later aangifte wil doen, dan kan ik nu verder met filmen. Mij wordt gezegd dat dit niet kan. Als ik later aangifte wil doen dan zal de zaak niet doorgaan. Zo zit dat juridisch, zegt men mij. Ik twijfel er nu aan of deze bewering waar is. Ik denk nu dat men wilde voorkomen dat ik weer ging filmen. Ik kom dus in een kamertje terecht met een agent die mijn aangifte gaat opnemen.

Ik denk in alle eerlijkheid dat deze agent mij goed gezind is. Ik ben tenslotte slachtoffer en hij is agent geworden om mensen zoals ik te helpen. Na enige tijd van ‘wat is uw naam?’ en ‘hoe schrijf je dat?’ gaat mijn mobiel. Ik ben een free-lancer en ik kan mij geen gebrekkige dienstverlening veroorloven. Ik zie op de display van mijn telefoon dat mijn beste klant aan de lijn is. Ik neem op en leg uit dat het nu niet zo goed uitkomt. Of het later kan. Dat kan en binnen dertig seconden heb ik weer opgehangen. Agent is woedend. Hou durft u de telefoon op te nemen? Ik zit hier voor u te werken en u gaat gewoon een beetje zitten bellen. Als het zo moet hou ik er mee op en kunt u een paar uur wachten tot er een collega beschikbaar is. Ik leg aan agent uit dat het mijn beste klant was enzovoorts. Hij komt met een opmerking die mij uit het veld slaat. Hij zegt, echt waar, ik verzin het niet, de agent zegt: “Al is het de koningin die u belt, het kan mij niet schelen, u mag niet opnemen.” Ik staar de agent enkele seconden aan, ik zie dat hij mij helemaal niet goed gezind is, maar, integendeel, mij intens haat. Ik ben een tere natuur en die aanval zit mij nog in mijn zenuwen en dan zo’n maffe opmerking over de koningin. Dus ik zeg ‘ik hou dit niet meer vol.’ Agent vertrekt.

De volgende agent dient zich gelukkig snel aan. Het dreigement van de paar uur wachten wordt niet waar gemaakt. Deze agent begint met mij te verzekeren dat het wel een paar uur zal duren eer dit allemaal op papier staat. Ik toon mijn verbazing. Maar, zegt hij, het kan niet anders. Achteraf begrijp ik dat het er gewoon om ging tijd te rekken. Eerst moesten al die moslims weg zijn. Anders zou ik misschien weer gaan filmen. En dat moest voorkomen worden. Het werd inderdaad een eindeloze zit. Opmerkelijk is dat met alle oog voor zelfs het geringste detail men mij niet vraagt naar mijn opnamen. Zou dat toeval zijn? Op het moment zelf dacht ik: ik hou die opnamen op zak want als ze hier in beslag worden genomen zie ik ze nooit meer terug. Ik ben ergens best een vlotte leerling.

Ik moet voor de volledigheid ook nog even laten weten dat na lang aandringen en veel overleg het mogelijk blijkt op dit bureau anoniem aangifte te doen. Weliswaar zal men niet kunnen vermijden dat de advocaat van de verdachte tzt mijn naam te zien krijgt
maar het ligt allemaal niet meteen op straat. We zullen zien hoe dat verder gaat.
Een agente legt nog even omstandig uit dat de mensen te weinig van de islam weten. En daarom zijn zij er ten onrechte bang voor. Onbekend maakt onbemind. Zo weet zij bijvoorbeeld dat in de Koran de Tien Geboden staan. Dat heeft zij geleerd op een speciale politiecursus. Ik neem waar dat je de Amsterdamse politie alles kunt wijs maken als je maar islamiet bent. Dan verdampt ieder kritisch vermogen. Ik vermoed dat het ook een voorwaarde is voor een ongestoorde carrière binnen deze club.

We mogen het bureau weer verlaten. Het is een lange zit geweest. De politie heeft héél veel tijd besteed. Maar waaraan? Niet aan de misdaad in elk geval. Niet aan wat mij is aangedaan en ook niet aan andere criminaliteit. Mijn auto heeft de politie inmiddels in de garage onder het bureau gezet want je weet maar nooit wie er zijn woede op zou willen koelen. Meneer de baas/commissaris zegt daarover dat zulks overal in Amsterdam zo is. Niet alleen in Slotervaart na een incident met de voorzitter van de moskee. Ik raak van dat soort praat in de war maar de man zegt het allemaal glimlachend en vol overtuiging. Hij lijkt me een zeer bekwaam statisticus die iedere uitslag kan presenteren in politiek correcte termen. Zo’n man maakt van een roofoverval een misverstand over vermogensbeheer. Respect.

Schade aan de camera valt mee: 800 euro.

Zes weken later krijg ik een brief van de politie. Ik blijk nu verdachte te zijn. De voorzitter van het moskeebestuur beschuldigt mij ervan dat ik opzettelijk zijn bril heb vernield. Ik moet naar het bureau komen. “Als u niet op genoemd tijdstip verschijnt, houdt u er dan rekening mee dat u op enig moment zult worden aangehouden.” Mij bekruipt, qua rechtszekerheid, een Midden-Oosten-gevoel. Gelukkig is de afspraak op een avond gepland en hoef ik er geen werk voor af te zeggen. In de brief staat ook nog deze zinsnede: “Tijdens het verhoor kunt u zich niet laten bijstaan door een raadsman.” Interessante ontwikkelingen in onze rechtsstaat.

Mij schiet een lage gedachte door het hoofd. Er wordt veel gesproken over inburgering en hoe moeilijk dat is voor “vreemdelingen” en vooral voor moslims. Maar als het erop aankomt een valse aangifte in elkaar te draaien is men zomaar, huppekee, een-twee-drie hartstikke ingeburgerd. Hoe zou dat komen? Omdat ik een optimistische natuur heb denk ik dat een goed gesprek met de agent die mij verhoort zal leiden tot het vervolgen van de voorzitter wegens het doen van valse aangifte. Het gaat allemaal heel anders. Het Midden-Oosten is hier, ik zei het al. Ik heb een lang gesprek en het wordt mij volkomen duidelijk –eindelijk dan- hoe het werkt bij de politie van Amsterdam.

Het verhoor begint, de agent schetst de situatie als volgt: ‘De rechter zal waarschijnlijk beide partijen veroordelen tot een boete van een paar honderd euro. Maar als u nu van uw aangifte afziet dan denk ik dat de zaak gewoon afgedaan zal zijn’. Ik gooi al mijn overtuigingskracht in de strijd om de agent ervan te overtuigen dat het hier nu gaat om een ernstig misdrijf namelijk het doen van valse aangifte. Een misdrijf dat toch echt de bijl zet aan de wortels van de rechtsstaat. Ik vind geen steun, maar wel immer oplopende ergernis. Wat doe ik toch verkeerd? Ik moet mij eens gaan aanpassen aan Midden-Oosten-normen.

‘Weet u wel dat u heel irritant bent?’, vraagt agent. ‘Begrijpt u wel dat uw manier van doen mensen er toe kan brengen u aan te vallen? Dat u dat effect kunt hebben op mensen?’ Deze verwijten moet ik even op mij in laten werken. U, lezer, kent mij niet, maar ik ben juist altijd bij het belachelijke af vriendelijk. Altijd ‘goede morgen’ en ‘dank u wel’. Ik ben in de omgang een heel beschaafd en prettig iemand

‘Mijn collega’s van het bureau vonden u ook allemaal verschrikkelijk irritant’, krijg ik nu te horen. ‘Eerst stiekem filmen, daarna arrogant optreden tegen de agent aan de balie[dat moet dat gesprek zijn geweest over “toestemming” om te filmen] dan telefoneren tijdens de aangifte. Want als het over geld gaat staat u natuurlijk altijd meteen gereed, ik ken uw type. Voor geld moet alles wijken.’

Ik heb blijkbaar in deze agent een diep bron van rancune aangeboord tegen arrogante geldhebbers. Nochtans kleed ik mij niet poenerig en heb ik een heel gewone auto. Ik werp tegen dat ik telefoneerde om mijn schade te beperken. Ik zat al met een kapotte camera en dan ook nog eens een klant mislopen, daar zag ik de noodzaak niet van in. Een slachtoffer mag toch zijn schade beperken? De agent herhaalde: dat was nou typisch voor mijn geldzucht, dat geen-klanten-willen-mislopen. Ik kreeg de indruk dat agent geen bewonderaar van de vrije ondernemer was.

Dat ging zo een poosje heen en weer. Ik begreep het pas toen agent mij per ongeluk aansprak met de grote en beroemde naam, waar mijn eigen naam enigszins op lijkt, hij noemde mij “meneer Wilders”. Dat was het. Hij dacht dat ik een Wilders-adept was. En deze agent liet blijken dat hij dat zeer verwerpelijk vond. Kijk eens aan: politieke politie.

Ik probeerde mij begrijpend in te leven in de agent en zei: ‘U en uw collega’s werken in een gebied waar het niet altijd allemaal even gemakkelijk toegaat. Nu is er een soort vrede bereikt en dan komt een of ander maffe filmer die vrede verstoren.’ Ik heb het uitstekend verwoord, zegt agent. ‘Precies. Wij hebben hier nu eindelijk de boel een beetje onder controle en dan kunnen we geen mensen gebruiken die dat verstoren.’

Ik zeg daarop niet wat ik denk. En dat is het volgende: ‘U meent de boel onder controle te hebben maar het is andersom, de boel heeft u onder controle.’

Het verhoor duurt lang. Ik denk dat ik daar twee uur de meest tenenkrommende onzin-analyses over onze maatschappij heb moeten aanhoren. Hier werd mij een aspect van de sociale-academisering van de politie duidelijk dat levensgevaarlijk is. Deze politieke politie legde mij de juiste houding tegenover de islam uit. Het angstaanjagende was dat hij nauwelijks de islam noemde, maar mij in algemene termen uitlegde dat irritant gedrag nooit goed was. Maar het ging er dus wel degelijk om dat ik een dhimmie-houding jegens de islam diende aan te leren.

Op een gegeven moment maak ik aanstalten om deze Orwelliaanse zitting af te breken en te vertrekken. Ik verdien het als oppassende burger natuurlijk om urenlang de levensles gelezen te worden door de politie. En ik mag blij zijn dat ik voor deze uitgebreide ideologische instructie niet hoef te betalen. Maar ik ben moe en ik laat merken dat ik het gesprek wil beëindigen. Maar agent heeft nog een diepere laag van absurdisme voor mij in petto. ‘Meneer’, zegt agent, ‘u denkt misschien dat u hier voor uw plezier bent, maar u bent hier als verdachte en ik bepaal of u kan gaan of niet. U bent op dit moment niet vrij om te gaan.’

Ik ga maar weer zitten. Goed luisteren. Zo moet ik weten van agent dat als ik bij een kerk zou gaan filmen ik ook zou worden aangevallen. ‘Dan zitten er ook een paar zware jongens gereed’, zei hij mij. Jaja, de katholieke zware jongens, een bekend verschijnsel. Ik raak gefascineerd door agent. Hij spreekt over de persoonlijkheid van de moskeevoorzitter. Dat is een eenvoudige en zeer oprechte man. Die vreselijk spijt heeft van wat er gebeurd is. Ik merk op dat het van waarachtige spijt zou getuigen als de voorzitter de schade aan mijn camera zou vergoeden. Oei, nu maak ik de agent weer boos. Praatjes worden niet op prijs gesteld.

En toen deed agent een uiting waaruit weer eens bleek dat die onderdanigheid jegens de islam van de politiek “correcte” gemeente eigenlijk een vorm is van wat Eddy Terstall “betuttelracisme” noemt. Ik moest, zei agent, juist begrijpen dat de moskeevoorzitter eigenlijk heel dom was en nergens toe in staat. Zo was er een verbouwing geweest in de moskee en dat was helemaal in het honderd gelopen. ‘Want, u begrijpt, mensen als wij, wij zouden dat overlaten aan een goede aannemer’, maar die onnozele moskeevoorzitter had het allemaal zelf willen doen en was daardoor overspannen geraakt. En had mij in zijn overspannen toestand aangevallen.

Het gesprek gaat alle kanten uit. Ik maak een opmerking over de bidkleedjes op straat. Dat als een ondernemende Nederlander het zou wagen om naast het politiebureau op de stoep een haringkar te exploiteren deze man onmiddellijk een fikse boete zou krijgen. Waarom worden die bidkleedjes anders behandeld dan een haringkar? ‘U waagt het een haringkar te vergelijken met biddende mensen?’ Agent wordt door verontwaardiging overmand. Speeksel over het bureau. Werkelijk gebeurd. Agent heeft klaarblijkelijk een zeer verheven opvatting over het Mohammedanisme. Ik laat al die woede maar over me komen.

Als ik dan eindelijk weg mag, moet ik eerst nog een tekst ondertekenen die een verslag heet te zijn van het gevoerde verhoor. Er staat haast niets in. Er staat wel een hele grote onwaarheid in. Daarom wil ik niet tekenen. Agent beeft nu van woede. Letterlijk. Hij staat tegenover me, zijn handen trillen, zijn spraak laat te wensen over. Ik dring aan op het verbeteren van het verslag. Ik wil dat in het verslag wordt opgenomen dat het mij verboden was een raadsman mee te nemen naar het verhoor. Agent weigert dit. En dus teken ik niet. “Is ook eigenlijk nergens voor nodig”, zegt agent. En als ik blijk geef van enige bekommernis om de staat van razernij waarin hij verkeert, voegt agent mij toe: “Ik ben diep teleurgesteld dat een op het oog redelijk mens zo vol haat kan zijn.”

Ik stuur een brief aan deze agent waarin ik hem verzoek mij met zijn meerdere in contact te brengen. Nooit meer iets van gehoord. Ik ontvang wel een andere brief. Half December, een paar dagen geleden. Deze brief deed mij deed besluiten dit hele relaas te publiceren.

Die brief ging over het bewijsmateriaal. Inmiddels had ik het initiatief genomen om mijn opnamen aan de politie te geven. Want de politie had daar niet zelf om gevraagd. Normaal is dat het eerste wat politie hoort op te eisen. Het bewijsmateriaal. Maar als het om moslims gaat, is er in dit land niks meer normaal. Men heeft enkele maanden nodig gehad om mijn opnamen te bestuderen. En men schrijft mij nu dat deze opnamen niet als ondersteunend bewijsmateriaal kunnen dienen omdat het niet de originelen zijn maar kopieën. Ik begrijp dat men het dus voor mogelijk houdt dat ik door een of ander krankzinnig talent of een formidabele technische voorsprong in staat zou zijn vervalste opnamen te leveren van het incident waarin ik nota bene niemand minder dan de moskeevoorzitter en zijn kornuiten heb kunnen laten figureren.

Mijn conclusie luidt bitter: de Amsterdamse politie is in handen van de imams. Zij zijn gehersenspoeld door hun eigen dienst onderwijs. Zij geloven alles als je islamiet bent en niets als je blank bent en niet plat praat. De politie durft niets te ondernemen dat de imams niet zint.

Die sociale academisering van de politie is dus inmiddels zover ontaard dat het een “linkse”, politieke politie is geworden, die in dienst staat van de islamisering.

Het is in wezen pure corrupte. Want men buigt voor geweld. Men weet dat handhaving van de wet tot grote problemen zal leiden. En daarom doet men maar niets dat de moslims tegen de haren in zou kunnen strijken. Natuurlijk zit men wel elk jaar aan bij de Iftar maaltijd. Dat is goed voor de wederzijdse relaties. Men weet dat men bovenop een vulkaan zit en men zegt tegen elkaar, ‘wat is hier toch vredig en wat is het hier toch goed.’

Het beeld van bedreigde Joden/joden en weggepeste homo’s wint aan levendigheid. Ik zie het nu allemaal voor me. De politie heeft zijn gezag overgedragen aan de religieuze voortreffelijkheid van de gewelddadige islam.

En wie daarover klaagt is een haatzaaier.

AmsterdamPost » (http://www.amsterdampost.nl)

tanger'73
06-01-11, 18:04
Goh wat een achterlijke titel. Het enige wat je de politie kunt aanrekenen is dat ze amper tot geen moslims in dienst hebben. Nu schijnt de politie net als heel Nederland ook geïslamiseerd te zijn, danwel warme gevoelens voor moslims en met name Marokkanen te koesteren. :haha:

Haytam
06-01-11, 18:29
Dat sommige kafirs denken moslims zomaar als aapjes in de dierentuin te kunnen behandelen... Opzoute gewoon met je camera, held op sokken.

John2
06-01-11, 19:00
Goh wat een achterlijke titel. Het enige wat je de politie kunt aanrekenen is dat ze amper tot geen moslims in dienst hebben. Nu schijnt de politie net als heel Nederland ook geïslamiseerd te zijn, danwel warme gevoelens voor moslims en met name Marokkanen te koesteren. :haha:
Je lacht Tanger, maar vergeet de macht van de media.


Dat sommige kafirs denken moslims zomaar als aapjes in de dierentuin te kunnen behandelen... Opzoute gewoon met je camera, held op sokken.
Wat denk jij ervan om op te zouten uit het achtelijke westen en ergens te gaan wonen in Iran of Pakistan?

Joesoef
06-01-11, 19:17
Rare vraag. Als je moslims wilt filmen en je belt daarvoor met de politie met de vraag om bescherming, dan is er iets vreemds in het verhaal. Als je Moslims wilt filmen, dan vraag je het toch aan de Moslims zelf?

super ick
06-01-11, 19:22
Rare vraag. Als je moslims wilt filmen en je belt daarvoor met de politie met de vraag om bescherming, dan is er iets vreemds in het verhaal. Als je Moslims wilt filmen, dan vraag je het toch aan de Moslims zelf?


Ik vind het veel vreemder dat die mijnheer en zijn spullen gemolesteerd worden terwijl niets illegaals doet.

Ik vind het nog vreemder dat het niet bestraft wordt.

super ick
06-01-11, 19:26
Goh wat een achterlijke titel. Het enige wat je de politie kunt aanrekenen is dat ze amper tot geen moslims in dienst hebben. Nu schijnt de politie net als heel Nederland ook geïslamiseerd te zijn, danwel warme gevoelens voor moslims en met name Marokkanen te koesteren. :haha:

Er zijn ook maar 5% moslims dus ik zie de noodzaak ook niet zo. Geloof behoort geen enkele rol te spelen bij het wel of niet aannemen van agenten.

Inderdaad een achterlijke titel. Ik gebruik de originele titel van het artikel.

Het is toch wel een beetje vreemd dat je aangevallen wordt en je spullen gesloopt terwijl je niets doet wat niet mag. Alles hebt opgenomen en de politie het nog verdomd om iets te ondernemen omdat ze het nu net onder controle hebben (denken ze). Terwijl het in dit geval de politie is die gecontroleerd wordt ipv omgedraaid.

super ick
06-01-11, 19:27
Dat sommige kafirs denken moslims zomaar als aapjes in de dierentuin te kunnen behandelen... Opzoute gewoon met je camera, held op sokken.

Kafir doet :auw::auw::auw::auw: naar jankerds.

tanger'73
06-01-11, 19:29
Je lacht Tanger, maar vergeet de macht van de media.

Als je het eve niet erg vindt, kan ik er alleen maar om lachen. :haha:

tanger'73
06-01-11, 19:32
Er zijn ook maar 5% moslims dus ik zie de noodzaak ook niet zo. Geloof behoort geen enkele rol te spelen bij het wel of niet aannemen van agenten.

Inderdaad een achterlijke titel. Ik gebruik de originele titel van het artikel.

Het is toch wel een beetje vreemd dat je aangevallen wordt en je spullen gesloopt terwijl je niets doet wat niet mag. Alles hebt opgenomen en de politie het nog verdomd om iets te ondernemen omdat ze het nu net onder controle hebben (denken ze). Terwijl het in dit geval de politie is die gecontroleerd wordt ipv omgedraaid.

Blij dat je het met de titel eens bent, met betrekking tot de tekst ben ik mede daardoor eerlijk gezegd niet ver gekomen.

Tomas
06-01-11, 19:36
Als er ook maar een fraktie van dit verhaal klopt, is het droevig gesteld in Amsterdam. Gezien de reacties verbaast het blijkbaar bijna niemand. Moslims al helemaal niet. Dus het zal we kloppen.

John2
06-01-11, 19:56
Als er ook maar een fraktie van dit verhaal klopt, is het droevig gesteld in Amsterdam. Gezien de reacties verbaast het blijkbaar bijna niemand. Moslims al helemaal niet. Dus het zal we kloppen.

Zou dit alleen voor Amsterdam gelden?

Tomas
06-01-11, 19:59
Zou dit alleen voor Amsterdam gelden?

Enschede misschien. Gouda in ieder geval niet. Mocht je dat vermoeden. In Gouda is de politie ook niet fantastisch, maar dat zit 'm meer in incompetentie en capaciteitsgebrek. De wil is er meestal wel. Even dan.

Joesoef
06-01-11, 20:02
Ik vind het veel vreemder dat die mijnheer en zijn spullen gemolesteerd worden terwijl niets illegaals doet.

Ik vind het nog vreemder dat het niet bestraft wordt.


Het blijft vrij onbeschoft om de gene die je gaat filmen niets te vragen. Je moet figureren in de anti islam propaganda, paraderen voor de vooroordelen.

Problemen beginnen als mensen niet meer met elkaar willen praten.

Van mij had hij zijn camera mogen opduiken.

Max Stirner
06-01-11, 20:05
Je moet figureren in de anti islam propaganda, paraderen voor de vooroordelen.

.


Dat hebben ze keurig gedaan

Tomas
06-01-11, 20:06
Het blijft vrij onbeschoft om de gene die je gaat filmen niets te vragen. Je moet figureren in de anti islam propaganda, paraderen voor de vooroordelen.

Problemen beginnen als mensen niet meer met elkaar willen praten.

Van mij had hij zijn camera mogen opduiken.

Filmen op straat is vrij. En wat mij betreft een heel belangrijk recht. Dat dit niet gerespecteerd/begrepen wordt door primitieve moslims kan ik wel begrijpen. Dat de lokale politie het heeft opgegeven is echter triest. En dat is lang niet het meest tenenkrommend aan dit verhaal.

Joesoef
06-01-11, 20:17
Filmen op straat is vrij. En wat mij betreft een heel belangrijk recht. Dat dit niet gerespecteerd/begrepen wordt door primitieve moslims kan ik wel begrijpen. Dat de lokale politie het heeft opgegeven is echter triest. En dat is lang niet het meest tenenkrommend aan dit verhaal.


Je hebt het over respect. Iemand die zonder te vragen een camera op mijn gezicht richt om die beelden te gebruiken om niet al te vriendelijke dingen over mijn geloof te zeggen toont geen respect.

John2
06-01-11, 20:21
Het blijft vrij onbeschoft om de gene die je gaat filmen niets te vragen. Je moet figureren in de anti islam propaganda, paraderen voor de vooroordelen.

Problemen beginnen als mensen niet meer met elkaar willen praten.

Van mij had hij zijn camera mogen opduiken.

Dit stukje is al enkele maanden geleden en was de camera ploeg van TV-Oost die naar aanleiding van de film "Oorlog in Rijssen" en de bedreigingen opnames wilden maken en een interview met diverse mensen in het land.
Verder heb je voor het maken geen toestemming nodig mits je op de openbareweg bent en de personen onhenkenbaar in beeld zijn als je het uitzend.
Gelukkig hebben wij hier nog steeds een vrije media, maar gezien jou reactie mag dit niet gelden als er Moslims worden gefilmd, ik begrijp nu ook waarom in landen zoals Iran. de vrije media aan banden is gelegt, het is gewoon te gevaarlijk en de Islamieten draaien door als er wordt gefilmd!!!

Tomas
06-01-11, 20:21
Je hebt het over respect. Iemand die zonder te vragen een camera op mijn gezicht richt om die beelden te gebruiken om niet al te vriendelijke dingen over mijn geloof te zeggen toont geen respect.

Dit verzin je erbij. Dat weet je niet. Er wordt geschreven dat er direct geweld en dreigenmenten wordt toegepast. Zonder een vriendelijk verzoekje om op te houden. Of desnoods de politie erbij te halen. Nee, direct moslimrechtspraak. Ik vind het een absurd en ongelovelijk verhaal. Maar gezien de moslimreacties hier lijkt het volstrekt normaal.

John2
06-01-11, 20:24
Je hebt het over respect. Iemand die zonder te vragen een camera op mijn gezicht richt om die beelden te gebruiken om niet al te vriendelijke dingen over mijn geloof te zeggen toont geen respect.
Dus als je wordt gefilmd wordt er iets onvriendelijks gezegt over jou of je geloof, dit zeg dan meer van jou dan van deze cameraploeg.

Pizzaman
06-01-11, 20:25
Als er ook maar een fraktie van dit verhaal klopt, is het droevig gesteld in Amsterdam. Gezien de reacties verbaast het blijkbaar bijna niemand. Moslims al helemaal niet. Dus het zal we kloppen.


Zou dit alleen voor Amsterdam gelden?

Ik denk dat jullie zojuist hebben ontdekt waarom ik ben verhuisd uit Rotterdam.
De politie daar doet ook geen ruk. behalve parkeerbelasting en snelheidsbelasting, oh sorry: kilometerheffing.

Uiteindelijk komt het er op neer dat je zelf je maatregelen neemt.
Dat kan je niet eeuwig blijven doen... en het slaat ook nergens op dat je als karate-knakker over straat moet.
Altijd voorbereid om je have en goed te verdedigen.

Niet dat er geen 'goeie' moslims zijn, die zijn er zelfs zeer veel.
Alleenhebben die slechte zo'n grote bek en worden ze dusdanig gepamperd,
dat je na de uittocht van de autochtonen nu al het begin van de uittocht van de normale moslims ziet.

BTW dat er niet meer Marokkanen bij de politie zitten ligt waarschijnlijk aan de familie.
Bij de politie vond vroeger althans een 'background check' plaats, waarin mede de familie werd bezien.
Als je broer in de bak zat of had gezeten, kon jij een baan als agent wel vergeten.
O ja, op een gegeven moment hebben ze in o.a. Amsterdam zo'n 'positieve discriminatie' actie gehad.
Gevolg daarvan is dat je je nu moet afvragen of de agent die jou bekeurt, 's avonds en in het weekend z'n broertje help met de plantenteelt.
En zo.

Nederland is verrot, en de kern van het gezwel zit in Amsterdam.
ja Amsterdam is een mooie stad. Maar net als sommige mooei vrouwen, is er sprake van een fiks gevalletje gonorrhoe...

Joesoef
06-01-11, 20:25
Dit verzin je erbij. Dat weet je niet. Er wordt geschreven dat er direct geweld en dreigenmenten wordt toegepast. Zonder een vriendelijk verzoekje om op te houden. Of desnoods de politie erbij te halen. Nee, direct moslimrechtspraak. Ik vind het een absurd en ongelovelijk verhaal. Maar gezien de moslimreacties hier lijkt het volstrekt normaal.


Is idd een raar verhaal waar wij maar een kant van hebben vernomen. Dat vooroordelen er naadloos op aansluiten zegt niet over de waarheid.

Slinger
06-01-11, 20:26
Je hebt het over respect. Iemand die zonder te vragen een camera op mijn gezicht richt om die beelden te gebruiken om niet al te vriendelijke dingen over mijn geloof te zeggen toont geen respect.

Wat doe jij in dat geval? Sla je hem meteen op zijn bek?

Pizzaman
06-01-11, 20:32
Wat doe jij in dat geval? Sla je hem meteen op zijn bek?

Hij neemt al aan dat het er om gaat 'niet al te vriendelijke dingen' over zijn geloof te zeggen. :nijn:
Dat heb ik echter nergens gelezen.

Er staat nergens' omdat ik wat beelden nodig had om de islam af te azeiken, ging ik eens even lekker filmen'. :student:

Joesoef
06-01-11, 20:52
Wat doe jij in dat geval? Sla je hem meteen op zijn bek?

Nee. Als ik die camera uit zet dan is daar al heel wat aan voorafgegaan op dat moment. Ik heb 15 jaar ervaring in het werken met mensen met een kort lontje. In nagenoeg alle gevallen is praten uiteindelijk voldoende.

Waar het mij om gaat is dat ik nergens ook maar iets verneem van dat die camerameneer ooit eens met de betrokkenen heeft gesproken, dat stoort mij. Dt er mensen zijn die wat praktischer handelen kan ik mij goed voorstellen. Het is niet correct maar op zo een manier je documentaire vastleggen is ook niet netjes.

Joesoef
06-01-11, 21:13
Verder heb je voor het maken geen toestemming nodig mits je op de openbareweg bent .

Je gaat filmen in de achterhoek, je zoemt in op een boerderij, vervolgens ben je net te laat om de vuist te zien die de boer heft en je raakt.

Pizzaman
06-01-11, 21:22
Je gaat filmen in de achterhoek, je zoemt in op een boerderij, vervolgens ben je net te laat om de vuist te zien die de boer heft en je raakt.

Als je een marokkaan bent wel ja, vooral als je loopt in te zoemen op de TV in de huiskamer.

Overigens - dat is dan inderdaad een soort vooroordeel. :student:

John2
06-01-11, 21:34
Je gaat filmen in de achterhoek, je zoemt in op een boerderij, vervolgens ben je net te laat om de vuist te zien die de boer heft en je raakt.
Onzin geen boer zou je slaan als je op de openbareweg staat te filmen, meest waarschijnlijk is dat hij naar je toe komt en vraagt waarom je zijn boerderij filmt.
Er is één uitzondering met het filmen op de openbareweg en dat is het filmen/foto maken of het gewoon naar binnen kijken in een woonwagen.

Al Sawt
06-01-11, 22:15
Als er ook maar een fraktie van dit verhaal klopt, is het droevig gesteld in Amsterdam. Gezien de reacties verbaast het blijkbaar bijna niemand. Moslims al helemaal niet. Dus het zal we kloppen.
Inderdaad droevig om moslims en moskee te filmen. Alsof het een nieuwswaarde kan opleveren.

Kal-El B.V
06-01-11, 22:20
Dit is geen moslim probleem, gewoon een slotervaart probleem. Ik ben daar opgegroeid. Mensen met camera's komen daar alleen maar om de mensen die ze filmen in een kwaad daglicht te stellen, en dat weten de mensen daar donders goed. Dit doen ze al meer dan tien jaar. Van die sneaky reportages en domme kinderen suggestieve vragen stellen om bepaalde antwoorden uit te lokken, of doodsimpele opnames van een lege straat om daar in de studio vervolgens onheilspellende muziek en commentaar onder te plaatsen, terwijl het filmpje zonder audio niks zegt.

De ervaring van de mensen in de buurt is niet dat 'journalisten' daarvandaan nieuws willen brengen, de ervaring is dat ze er komen om nieuws te "Maken". Negatief nieuws. Mensen zijn het zat. En ik ken ook de moskee, als die mensen gewoon hadden aangekondigd dat ze zouden komen aan de moskee dan was er geen enkel probleem geweest en hadden ze zoals ze al zo vaak in het verleden hebben gedaan netjes meegewerkt. Deze mensen bewijzen nederland geen dienst door deze specifieke moskee op deze manier tegen zich in het harnas te jagen. Deze moskee op de postjesweg is juist een van de moskeeën waar nederland blij mee moet zijn. Dit is nu juist een moskee die keihard haar best doet om haar jongeren uit de buurt te houden van de salafisten en salafisten geen toegang geeft tot de moskee om hun ideeën daar te ventileren. Dit is een moskee daar zeer kritisch is tot haar eigen achterban, waar de imam geen spaan heel laat van mensen die denken dat ze zomaar van een uitkering kunnen leven terwijl ze gewoon in staat zijn te werken, etc etc.


Maar toch zul je er mensen vinden die de journalisten zat zijn. En terecht. Zo zijn ze daar opgegroeid, de journalisten hebben het voor zichzelf moeilijk gemaakt. Als er in jouw buurt tig jaar van die mensen opduiken waarvan je weet wat ze daar komen doen, een negatief beeld maken en in feite iedereen verdacht maken en criminaliseren die voor de camera verschijnt, dan maak jij me niet wijs dat je het blijft pikken. Dan zullen ook de meest roomblanke Nederlanders de straat op gaan en verhaal halen, met geweld. Ik weet zeker dat het ook is gebeurd.

Dat is hoe mensen in elkaar steken, zo werkt de menselijke geest, En een ieder die beweert dat het niet zo is is zichzelf aan het voorliegen.



P.s. Wat een idiotie trouwens, hij benadert die mensen dus niet, gaat niet met ze in gesprek, maar richt de camera op deze mensen en begint gewoon te filmen van een metertje of vijftig, dan maak je jezelf wel erg verdacht. Is hij zo naief of is het gespeeld?

Kal-El B.V
06-01-11, 22:29
Onzin geen boer zou je slaan als je op de openbareweg staat te filmen, meest waarschijnlijk is dat hij naar je toe komt en vraagt waarom je zijn boerderij filmt.
Er is één uitzondering met het filmen op de openbareweg en dat is het filmen/foto maken of het gewoon naar binnen kijken in een woonwagen.

klopt, maar je verdraait het wel op een manier dat je makkelijk je gelijk kan halen. Als ik de openbare weg ga filmen dan komt die boer zeker wel vragen wat er aan de hand is, op een enigszins vriendelijke manier, maar ga maar eens op de openbare weg staan en richt je camera op de boerderij en blijf lekker filmen een tijdje, dan krijg je een hele andere reactie. Ook al sta je zover dat je niet in zijn huiskamer kan binnengluren. Ga maar eens lekker met je camera voor een kerk staan en richt je camera op de poort en verras de mensen maar eens met je aanwezigheid als ze naar buiten komen lopen, zie dan maar eens wat je voor reacties krijgt. En dan hebben we het er niet eens over dat je dat tig keer per jaar doet.


En zo kunnen we wel meer 'experimentjes' bedenken.

Al Sawt
06-01-11, 22:35
Ik denk dat jullie zojuist hebben ontdekt waarom ik ben verhuisd uit Rotterdam.
De politie daar doet ook geen ruk. behalve parkeerbelasting en snelheidsbelasting, oh sorry: kilometerheffing.

Uiteindelijk komt het er op neer dat je zelf je maatregelen neemt.
Dat kan je niet eeuwig blijven doen... en het slaat ook nergens op dat je als karate-knakker over straat moet.
Altijd voorbereid om je have en goed te verdedigen.

Niet dat er geen 'goeie' moslims zijn, die zijn er zelfs zeer veel.
Alleenhebben die slechte zo'n grote bek en worden ze dusdanig gepamperd,
dat je na de uittocht van de autochtonen nu al het begin van de uittocht van de normale moslims ziet.

BTW dat er niet meer Marokkanen bij de politie zitten ligt waarschijnlijk aan de familie.
Bij de politie vond vroeger althans een 'background check' plaats, waarin mede de familie werd bezien.
Als je broer in de bak zat of had gezeten, kon jij een baan als agent wel vergeten.
O ja, op een gegeven moment hebben ze in o.a. Amsterdam zo'n 'positieve discriminatie' actie gehad.
Gevolg daarvan is dat je je nu moet afvragen of de agent die jou bekeurt, 's avonds en in het weekend z'n broertje help met de plantenteelt.
En zo.

Nederland is verrot, en de kern van het gezwel zit in Amsterdam.
ja Amsterdam is een mooie stad. Maar net als sommige mooei vrouwen, is er sprake van een fiks gevalletje gonorrhoe...Bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla en ga maar door.

Maar als je ze gaat vragen om voorbeelden te noemen hoe de moslims worden bevoordeelt op andere Nederlanders, dan komen ze niet verder dan een mond vol met tanden.

Kennelijk is Maroc.nl een platform geworden van figuren die hun mislukking aan de moslim wijten.

Al Sawt
06-01-11, 22:40
Filmen op straat is vrij. En wat mij betreft een heel belangrijk recht. Dat dit niet gerespecteerd/begrepen wordt door primitieve moslims kan ik wel begrijpen. Dat de lokale politie het heeft opgegeven is echter triest. En dat is lang niet het meest tenenkrommend aan dit verhaal.Tenenkrommend is dat jij bepaalde normvervaging goed praat.


Camera richten op groep mensen en vervolgens doen wat je maar wilt met de beelden, zonder dat primitieve moslims ernst hebben van wat ermee gaat gebeuren. Heel erg beschaafd.

Al Sawt
06-01-11, 22:45
P.s. Wat een idiotie trouwens, hij benadert die mensen dus niet, gaat niet met ze in gesprek, maar richt de camera op deze mensen en begint gewoon te filmen van een metertje of vijftig, dan maak je jezelf wel erg verdacht. Is hij zo naief of is het gespeeld?
Gewoon gespeeld. Zodat idioten als John2 en SUPERdick mee aan de haal kunnen gaan.

John2
06-01-11, 22:46
klopt, maar je verdraait het wel op een manier dat je makkelijk je gelijk kan halen. Als ik de openbare weg ga filmen dan komt die boer zeker wel vragen wat er aan de hand is, op een enigszins vriendelijke manier, maar ga maar eens op de openbare weg staan en richt je camera op de boerderij en blijf lekker filmen een tijdje, dan krijg je een hele andere reactie. Ook al sta je zover dat je niet in zijn huiskamer kan binnengluren. Ga maar eens lekker met je camera voor een kerk staan en richt je camera op de poort en verras de mensen maar eens met je aanwezigheid als ze naar buiten komen lopen, zie dan maar eens wat je voor reacties krijgt. En dan hebben we het er niet eens over dat je dat tig keer per jaar doet.


En zo kunnen we wel meer 'experimentjes' bedenken.
OK de kerk, ik denk dat jij niet begrijpt hoevaak oude kerken worden gefilmd of wordt gefotografeerd, zeker door toeristen en zelfs in de kerk tijdens een dienst, al vind ik dat filmen of fotograveren niet moet kunnen binnen in een kerk of andere geloofhuis.
Eigenlijk vind ik de reacties van de cameraman en de moslims nog niet eens zo erg, maar de reactie van de politie vind ik niet kunnen.

Hatert
06-01-11, 22:46
Theo Maassen valt nu ook tv-ploeg aan
Door: Koster & Jojanneke
Gepubliceerd: gisteren 23:22
Update: vandaag 08:11

Cabaretier Theo Maassen heeft twee medewerkers van Campus TV, een Amsterdamse internet-tv-zender, bedreigd, nadat ze bij zijn Eindhovense woning commentaar hadden gevraagd over zijn vernielzuchtige actie dit weekend. Maassen pakte zaterdagavond een camera ter waarde van 15.000 euro van een fotografe af en gooide die kapot ten overstaan van Amsterdams theaterpubliek. ‘Hij kwam aanfietsen bij zijn huis op het moment dat we aan het filmen waren.

Hij foeterde toen we hem om opheldering vroegen’, zegt Tom Bakker, de cameraman.

De getergde cabaretier gedroeg zich ‘agressief’ en rukte aan de camera. Bakker verloor het gevecht. ‘Ik kreeg een black-out en wist niet meer wat ik moest doen.’

De boze cabaretier pakte de opnames af, omdat hij geen zin had om zijn woning herkenbaar in beeld te krijgen. ‘Mijn vriendin woont hier ook’, zei hij.

Maassen heeft gisteren zijn excuses aangeboden aan de fotografe wier camera hij vernielde. Campus TV laat weten nog steeds om Theo te moeten lachen als hij het bandje teruggeeft. Anders doet de zender aangifte


Theo Maassen valt tv-ploeg aan - DePers.nl (http://www.depers.nl/entertainment/208159/Theo-Maassen-valt-tv-ploeg-aan.html)

Hatert
06-01-11, 22:49
YouTube - Fotografe doet verhaal over Maassen

John2
06-01-11, 22:52
Gewoon gespeeld. Zodat idioten als John2 en SUPERdick mee aan de haal kunnen gaan.

Nee hoor qua Super dick weet ik het niet daar kan ik niet voor spreken, maar zou ik de moslims een loer zou willen draaien zijn er wel schokende zaken voor te stellen dan een simpel mat partij.

tanger'73
06-01-11, 22:53
Gewoon gespeeld. Zodat idioten als John2 en SUPERdick mee aan de haal kunnen gaan.


iderdaad, ik vermaak me kostelijk om dat gekissebis van ze. Verder dan die ene titel ben ik bewust niet gekomen.

Al Sawt
06-01-11, 22:56
P.s. Wat een idiotie trouwens, hij benadert die mensen dus niet, gaat niet met ze in gesprek, maar richt de camera op deze mensen en begint gewoon te filmen van een metertje of vijftig, dan maak je jezelf wel erg verdacht. Is hij zo naief of is het gespeeld?
Gewoon gespeeld. Zodat idioten als John2 en SUPERdick mee aan de haal kunnen gaan.

tanger'73
06-01-11, 22:56
Inderdaad droevig om moslims en moskee te filmen. Alsof het een nieuwswaarde kan opleveren.

Het is inderdaad droevig gesteld in de hoofdstad van Nederland, van dat imago komt Nederland niet zomaar vanaf.

John2
06-01-11, 23:00
iderdaad, ik vermaak me kostelijk om dat gekissebis van ze. Verder dan die ene titel ben ik bewust niet gekomen.

Kun je nagaan hoe ik mij vermaakt.
Al moet ik toegeven dat het niveau van maroc.nl is afgezakt naar een gemiddelde van een lbo school en enige zinvolle discussies door moderators de grond in worden geploegd.

tanger'73
06-01-11, 23:02
Kun je nagaan hoe ik mij vermaakt.
Al moet ik toegeven dat het niveau van maroc.nl is afgezakt naar een gemiddelde van een lbo school en enige zinvolle discussies door moderators de grond in worden geploegd.

u zegt het, het niveau is je aan te zien.

tanger'73
06-01-11, 23:09
Kennelijk is Maroc.nl een platform geworden van figuren die hun mislukking aan de moslim wijten.

En daarmee mogelijk er vanuit gaan dat die moslims als sneeuw voor de zon verdwijnen.

John2
06-01-11, 23:09
u zegt het, het niveau is je aan te zien.
Het niveau van een forum wordt bepaald door de prikkers en hoe ze prikken in een discussie.
Bekijk je hier het niveau zie je dat er vaak door meerdere prikkers op de man wordt gespeeld en of geen eigenmening uitdragen iets wat je ook vaak ziet in de klassen van een LBO school.

tanger'73
06-01-11, 23:11
Het niveau van een forum wordt bepaald door de prikkers en hoe ze prikken in een discussie.
Bekijk je hier het niveau zie je dat er vaak door meerdere prikkers op de man wordt gespeeld en of geen eigenmening uitdragen iets wat je ook vaak ziet in de klassen van een LBO school.


Een discussie kunnen voeren en communicatie is ook een vak hoor en dat leer je niet op het LBO.

Max Stirner
06-01-11, 23:22
Ga maar eens lekker met je camera voor een kerk staan en richt je camera op de poort en verras de mensen maar eens met je aanwezigheid als ze naar buiten komen lopen, zie dan maar eens wat je voor reacties krijgt.
.



Jij denkt dat die mensen je dan in elkaar timmeren ?

Ik niet.

tanger'73
06-01-11, 23:25
Dit is geen moslim probleem, gewoon een slotervaart probleem. Ik ben daar opgegroeid. Mensen met camera's komen daar alleen maar om de mensen die ze filmen in een kwaad daglicht te stellen, en dat weten de mensen daar donders goed. Dit doen ze al meer dan tien jaar. Van die sneaky reportages en domme kinderen suggestieve vragen stellen om bepaalde antwoorden uit te lokken, of doodsimpele opnames van een lege straat om daar in de studio vervolgens onheilspellende muziek en commentaar onder te plaatsen, terwijl het filmpje zonder audio niks zegt.

De ervaring van de mensen in de buurt is niet dat 'journalisten' daarvandaan nieuws willen brengen, de ervaring is dat ze er komen om nieuws te "Maken". Negatief nieuws. Mensen zijn het zat. En ik ken ook de moskee, als die mensen gewoon hadden aangekondigd dat ze zouden komen aan de moskee dan was er geen enkel probleem geweest en hadden ze zoals ze al zo vaak in het verleden hebben gedaan netjes meegewerkt. Deze mensen bewijzen nederland geen dienst door deze specifieke moskee op deze manier tegen zich in het harnas te jagen. Deze moskee op de postjesweg is juist een van de moskeeën waar nederland blij mee moet zijn. Dit is nu juist een moskee die keihard haar best doet om haar jongeren uit de buurt te houden van de salafisten en salafisten geen toegang geeft tot de moskee om hun ideeën daar te ventileren. Dit is een moskee daar zeer kritisch is tot haar eigen achterban, waar de imam geen spaan heel laat van mensen die denken dat ze zomaar van een uitkering kunnen leven terwijl ze gewoon in staat zijn te werken, etc etc.


Maar toch zul je er mensen vinden die de journalisten zat zijn. En terecht. Zo zijn ze daar opgegroeid, de journalisten hebben het voor zichzelf moeilijk gemaakt. Als er in jouw buurt tig jaar van die mensen opduiken waarvan je weet wat ze daar komen doen, een negatief beeld maken en in feite iedereen verdacht maken en criminaliseren die voor de camera verschijnt, dan maak jij me niet wijs dat je het blijft pikken. Dan zullen ook de meest roomblanke Nederlanders de straat op gaan en verhaal halen, met geweld. Ik weet zeker dat het ook is gebeurd.

Dat is hoe mensen in elkaar steken, zo werkt de menselijke geest, En een ieder die beweert dat het niet zo is is zichzelf aan het voorliegen.



P.s. Wat een idiotie trouwens, hij benadert die mensen dus niet, gaat niet met ze in gesprek, maar richt de camera op deze mensen en begint gewoon te filmen van een metertje of vijftig, dan maak je jezelf wel erg verdacht. Is hij zo naief of is het gespeeld?


Zo is het maar net, in plaats van de overgrote meerderheid van de goedwillende moslimgemeenschap te steunen, een hart onder de riem te steken. Zoals meer aandacht voor positieve zaken in de buurt, die er wel degelijk spelen. Zoals Saïd Bensellam, buurtopbouwwerk en die activiteiten van de moskee die je noemt. Worden ze liever integraal zonder uitzondering de grond in geboord.

Een hele gemeenschap die notabene al een maatschappelijke achterstand kent en waar het doorgaans op tal van terreinen moeilijk rooien is. Als dit het is wat men integratie en deelnemen aan de samenleving noemt. Dan neem ik iedereen die zich daarvan afzondert niks kwalijk.

Max Stirner
06-01-11, 23:27
Dit is geen moslim probleem, gewoon een slotervaart probleem. Ik ben daar opgegroeid. Mensen met camera's komen daar alleen maar om de mensen die ze filmen in een kwaad daglicht te stellen, en dat weten de mensen daar donders goed. Dit doen ze al meer dan tien jaar. Van die sneaky reportages en domme kinderen suggestieve vragen stellen om bepaalde antwoorden uit te lokken, of doodsimpele opnames van een lege straat om daar in de studio vervolgens onheilspellende muziek en commentaar onder te plaatsen, terwijl het filmpje zonder audio niks zegt.

De ervaring van de mensen in de buurt is niet dat 'journalisten' daarvandaan nieuws willen brengen, de ervaring is dat ze er komen om nieuws te "Maken". Negatief nieuws. Mensen zijn het zat. En ik ken ook de moskee, als die mensen gewoon hadden aangekondigd dat ze zouden komen aan de moskee dan was er geen enkel probleem geweest en hadden ze zoals ze al zo vaak in het verleden hebben gedaan netjes meegewerkt. Deze mensen bewijzen nederland geen dienst door deze specifieke moskee op deze manier tegen zich in het harnas te jagen. Deze moskee op de postjesweg is juist een van de moskeeën waar nederland blij mee moet zijn. Dit is nu juist een moskee die keihard haar best doet om haar jongeren uit de buurt te houden van de salafisten en salafisten geen toegang geeft tot de moskee om hun ideeën daar te ventileren. Dit is een moskee daar zeer kritisch is tot haar eigen achterban, waar de imam geen spaan heel laat van mensen die denken dat ze zomaar van een uitkering kunnen leven terwijl ze gewoon in staat zijn te werken, etc etc.


Maar toch zul je er mensen vinden die de journalisten zat zijn. En terecht. Zo zijn ze daar opgegroeid, de journalisten hebben het voor zichzelf moeilijk gemaakt. Als er in jouw buurt tig jaar van die mensen opduiken waarvan je weet wat ze daar komen doen, een negatief beeld maken en in feite iedereen verdacht maken en criminaliseren die voor de camera verschijnt, dan maak jij me niet wijs dat je het blijft pikken. Dan zullen ook de meest roomblanke Nederlanders de straat op gaan en verhaal halen, met geweld. Ik weet zeker dat het ook is gebeurd.

Dat is hoe mensen in elkaar steken, zo werkt de menselijke geest, En een ieder die beweert dat het niet zo is is zichzelf aan het voorliegen.



P.s. Wat een idiotie trouwens, hij benadert die mensen dus niet, gaat niet met ze in gesprek, maar richt de camera op deze mensen en begint gewoon te filmen van een metertje of vijftig, dan maak je jezelf wel erg verdacht. Is hij zo naief of is het gespeeld?



mjah, zit veel waars in

Pizzaman
07-01-11, 08:06
Zo is het maar net, in plaats van de overgrote meerderheid van de goedwillende moslimgemeenschap te steunen, een hart onder de riem te steken. Zoals meer aandacht voor positieve zaken in de buurt, die er wel degelijk spelen. Zoals Saïd Bensellam, buurtopbouwwerk en die activiteiten van de moskee die je noemt. Worden ze liever integraal zonder uitzondering de grond in geboord.

Een hele gemeenschap die notabene al een maatschappelijke achterstand kent en waar het doorgaans op tal van terreinen moeilijk rooien is. Als dit het is wat men integratie en deelnemen aan de samenleving noemt. Dan neem ik iedereen die zich daarvan afzondert niks kwalijk.

Op die manier hoef je ook niks meer te doen als er vrome goedwillende moslims in elkaar worden gerost door 'een hele gemeenschap die notabene al een maatschappelijke achterstand kent en waar het doorgaans op tal van terreinen moeilijk rooien is'. Moet je maar begrip voor hebben?

Ziet er naar uit dat je dan bepaalde buurten krijgt waar moslims ook niet hoeven te komen,
jij neemt dat soort tokkies dan niks kwalijk?

Maar het is feitelijk de politie waar het om gaat. Dat die moskee daar al jaren goed werk doet daar ben zelfs ik als PVV-er het mee eens. Dat dat al jaren hopeloos werk is, wordt onder tafel geveegd. Kijk dat vind ik minder.
Misschien eens wat minder 'maatschappelijke achterstand' binnenlaten.

Dan krijgt zowel de moskee als de politie het wat makkelijker.

super ick
07-01-11, 08:41
Zo is het maar net, in plaats van de overgrote meerderheid van de goedwillende moslimgemeenschap te steunen, een hart onder de riem te steken. Zoals meer aandacht voor positieve zaken in de buurt, die er wel degelijk spelen. Zoals Saïd Bensellam, buurtopbouwwerk en die activiteiten van de moskee die je noemt. Worden ze liever integraal zonder uitzondering de grond in geboord.

Een hele gemeenschap die notabene al een maatschappelijke achterstand kent en waar het doorgaans op tal van terreinen moeilijk rooien is. Als dit het is wat men integratie en deelnemen aan de samenleving noemt. Dan neem ik iedereen die zich daarvan afzondert niks kwalijk.

Altijd maar dat gezeur over die maatschappelijke achterstand hier. Alsof Nederland de mensen hier gegijzeld houd.
En aan die maatschappelijke achterstand moet de overheid wat doen? Moeten anderen wat doen? Of ligt de sleutel bij de maatschappelijk achtergestelden en hun houding?

Pizzaman
07-01-11, 08:47
Altijd maar dat gezeur over die maatschappelijke achterstand hier. Alsof Nederland de mensen hier gegijzeld houd.
En aan die maatschappelijke achterstand moet de overheid wat doen? Moeten anderen wat doen? Of ligt de sleutel bij de maatschappelijk achtergestelden en hun houding?

De overheid stelt al jaren geld en middelen beschikbaar, resulterend in o.a. die moskee.
Die moskee verricht ook goed werk, daar niet van.

Maar als je dan ziet dat juist de voorzitter van die club zo reageert... :cheefbek:

Overigens was het niet die moskee + aanhang die ter discussie stond, maar de dhimmi politie.

tanger'73
07-01-11, 10:22
Op die manier hoef je ook niks meer te doen als er vrome goedwillende moslims in elkaar worden gerost door 'een hele gemeenschap die notabene al een maatschappelijke achterstand kent en waar het doorgaans op tal van terreinen moeilijk rooien is'. Moet je maar begrip voor hebben?

Ziet er naar uit dat je dan bepaalde buurten krijgt waar moslims ook niet hoeven te komen,
jij neemt dat soort tokkies dan niks kwalijk?

Maar het is feitelijk de politie waar het om gaat. Dat die moskee daar al jaren goed werk doet daar ben zelfs ik als PVV-er het mee eens. Dat dat al jaren hopeloos werk is, wordt onder tafel geveegd. Kijk dat vind ik minder.
Misschien eens wat minder 'maatschappelijke achterstand' binnenlaten.

Dan krijgt zowel de moskee als de politie het wat makkelijker.

Kijk weet je wat, gezien je opvatting over Marokkanen c.q. moslims. Kan het toch niet erger. Dus die tokkie achterstandsbuurten á la Parijse buitensteden, mogen er wat mij betreft morgen komen of die zijn er al.

tanger'73
07-01-11, 10:24
Altijd maar dat gezeur over die maatschappelijke achterstand hier. Alsof Nederland de mensen hier gegijzeld houd.
En aan die maatschappelijke achterstand moet de overheid wat doen? Moeten anderen wat doen? Of ligt de sleutel bij de maatschappelijk achtergestelden en hun houding?


Al dat debiele gelul van jou, daar help je geen mallemoer mee! Wat is je probleem en wat wil je nou eigenlijk? Marokkanen en moslims zullen er wat er ook gebeurt, geen brood minder om vreten. En die sleutel van je, mag je lekker zelf doorslikken om de honger te stillen.

Pizzaman
07-01-11, 10:32
Kijk weet je wat, gezien je opvatting over Marokkanen c.q. moslims. Kan het toch niet erger. Dus die tokkie achterstandsbuurten á la Parijse buitensteden, mogen er wat mij betreft morgen komen of die zijn er al.

IK heb geen rare opvattingen betreffende de normale moslim of marokkaan.
Wel is mij heel duidelijk dat alle moslims niet gelijk zijn en alle marokkanen al helemaal niet.
En dat er een heleboel tuig tussen zit, waarbij het erg moeilijk is om zo 1-2-3 op het oog even te zeggen wie tuig is en wie niet.

En ja ik heb wat tegen dat tuig. Overigens, jij blijkbaar ook. :rambo:
Helaas blijkt dat sommigen ze nog gaan zitten verdedigen ook!

Al Sawt
07-01-11, 10:44
IK heb geen rare opvattingen betreffende de normale moslim of marokkaan.
Wel is mij heel duidelijk dat alle moslims niet gelijk zijn en alle marokkanen al helemaal niet.
En dat er een heleboel tuig tussen zit, waarbij het erg moeilijk is om zo 1-2-3 op het oog even te zeggen wie tuig is en wie niet.

En ja ik heb wat tegen dat tuig. Overigens, jij blijkbaar ook. :rambo:
Helaas blijkt dat sommigen ze nog gaan zitten verdedigen ook!Tuurlijk niets tegen de normale moslim of Marokkaan. Maar hoe verklaar je jouw kwalificatie van Dhimmi politie?

Pizzaman
07-01-11, 10:54
Tuurlijk niets tegen de normale moslim of Marokkaan. Maar hoe verklaar je jouw kwalificatie van Dhimmi politie?

De dhimmi-houding wordt aangenomen bij de NIET normale moslim/marokkaan.

Normale mensen (o.a. moslims en marokkanen) hebben namelijk niets te maken met de politie,
nouja uitgezonderd dan de flitspatrouilles en de parkeerellende.

NB: het stukje gaat ook over dhimmi-politie.
Waar er bij moslims/marokkanen goede en slechte zijn, zijn er dus alleen maar dhimmi-agenten.
Want die reageren altijd hetzelfde (gezien ze niet te maken krijgen met de normale moslim/marokkaan).

mark61
07-01-11, 10:58
Dit verzin je erbij. Dat weet je niet. Er wordt geschreven dat er direct geweld en dreigenmenten wordt toegepast. Zonder een vriendelijk verzoekje om op te houden. Of desnoods de politie erbij te halen. Nee, direct moslimrechtspraak. Ik vind het een absurd en ongelovelijk verhaal. Maar gezien de moslimreacties hier lijkt het volstrekt normaal.

Uit de link bij het artikel blijkt dat het gaat om een rabiate anti-islamclub, -meneer, ik weet niet, tis anoniem vzv. ik kan zien.

Maar dat wisten die lui toen natuurlijk nog niet.

Aan de ene kant mag je vrij filmen en is het debiel dat een gewelddadige meute je dan aanvalt, en dat mag van de politie.

Aan de andere kant is de vraag wat er te filmen viel. Niets. Daar met een camera gaan staan is pure provocatie op niks af.

We hebben natuurlijk geen idee wat er echt gebeurd is. Maar je hebt gelijk, gezien de reacties ging het blijkbaar zo. Niet eerst even vragen of, etc.

Tis dat voor mij geweld een enorme drempel en escalatie is, en voor anderen blijkbaar niet.

Al Sawt
07-01-11, 10:59
De dhimmi-houding wordt aangenomen bij de NIET normale moslim/marokkaan.

Normale mensen (o.a. moslims en marokkanen) hebben namelijk niets te maken met de politie,
nouja uitgezonderd dan de flitspatrouilles en de parkeerellende.

NB: het stukje gaat ook over dhimmi-politie.
Waar er bij moslims/marokkanen goede en slechte zijn, zijn er dus alleen maar dhimmi-agenten.
Want die reageren altijd hetzelfde (gezien ze niet te maken krijgen met de normale moslim/marokkaan).

Ik kan werkelijk geen touw aan vast knopen van jouw redenering.
Ik zal mijn vraag herhalen en formuleren in Jip en Janneke taal (lees: Henk en Ingrid taal): Noem mij concrete voorbeelden uit praktijk waarin de politie zich als dhimmi heeft gedragen!!!!!

tanger'73
07-01-11, 11:32
IK heb geen rare opvattingen betreffende de normale moslim of marokkaan.
Wel is mij heel duidelijk dat alle moslims niet gelijk zijn en alle marokkanen al helemaal niet.
En dat er een heleboel tuig tussen zit, waarbij het erg moeilijk is om zo 1-2-3 op het oog even te zeggen wie tuig is en wie niet.

En ja ik heb wat tegen dat tuig. Overigens, jij blijkbaar ook. :rambo:
Helaas blijkt dat sommigen ze nog gaan zitten verdedigen ook!

'K spreek je dan ook in die zin aan als PVV liefhebber, met diens opvattingen over Marokkanen en moslims. Ja, wie of wat is slecht? is alles wat tegennatuurlijk of Linkse Kerk betreft, misschien slecht?

Weet je, over pakweg 50 à 100 jaar zal de voortschrijdende demografie haar werk voltooien en zal iedereen terugkijken naar deze periode, met het idee van hoe debiel ze wel niet waren.

Omdat ik mij daarvan bewust ben, ken ik helemaal niet de behoefte om me op welke wijze dan ook druk te moeten maken, rondom zakkenvullers en volksverlakkers. 'K geniet vollop van mijn korte bestaan, zonder enkele tekortkoming.

Dit leven is voor mij een noodzakelijk kwaad en tot die tijd neem ik het er uitbundig van.

knuppeltje
07-01-11, 11:37
Krijgt de korpschef van die 'dhimmi-politie' net zoveel betaalt als Welten? :confused:

Pizzaman
07-01-11, 12:07
Ik kan werkelijk geen touw aan vast knopen van jouw redenering.
Ik zal mijn vraag herhalen en formuleren in Jip en Janneke taal (lees: Henk en Ingrid taal): Noem mij concrete voorbeelden uit praktijk waarin de politie zich als dhimmi heeft gedragen!!!!!
Oh je wilt linkjes. Nou hier dan, met plaatjes.
Culemborg (http://www.telegraaf.nl/binnenland/5003234/__Straatcoaches_in_wijk_Culemborg__.html),
Gouda (http://www.telegraaf.nl/binnenland/1920978/__Busincidenten_gebagatelliseerd__.html?p=10,2), Utrecht (http://naar.deknoppen.nl/2010/05/me-ingezet-bij-hevige-rellen-utrechtse.html).



'K spreek je dan ook in die zin aan als PVV liefhebber, met diens opvattingen over Marokkanen en moslims. Ja, wie of wat is slecht? is alles wat tegennatuurlijk of Linkse Kerk betreft, misschien slecht?
Yep.


Weet je, over pakweg 50 à 100 jaar zal de voortschrijdende demografie haar werk voltooien en zal iedereen terugkijken naar deze periode, met het idee van hoe debiel ze wel niet waren.
Daar heb ik echter geen bal aan op dit moment - hahah! Ik weet ook dat jij niet tot de 'schuldigen' behoort. Waren er maar meer zo. Maar een antwoord heb ik daarmee nog niet...


Krijgt de korpschef van die 'dhimmi-politie' net zoveel betaalt als Welten? :confused:
Iets minder denk ik, Welten is zijn baas toch? :hihi:
Hoeven we in ieder geval ons niet af te vragen waar de chef die dhimmitude vandaan heeft.

tanger'73
07-01-11, 12:11
Yep.


Daar heb ik echter geen bal aan op dit moment - hahah! Ik weet ook dat jij niet tot de 'schuldigen' behoort. Waren er maar meer zo. Maar een antwoord heb ik daarmee nog niet...


a) Ja dat dacht ik al, koudwatervrees was heus niet nodig.

b) op welke moment heb je er dan wel wat aan? Ja, een eventueel antwoord zal je me dan ook zonder enkele twijfel schuldig blijven, ook nadat ik en jij al tot stof vergaan zijn.

Pizzaman
07-01-11, 13:01
a) Ja dat dacht ik al, koudwatervrees was heus niet nodig.
Heb ik bij jou ook geen last van, altijd een antwoord terug. :wijs:

b) op welke moment heb je er dan wel wat aan? Ja, een eventueel antwoord zal je me dan ook zonder enkele twijfel schuldig blijven, ook nadat ik en jij al tot stof vergaan zijn.[/QUOTE]
Ja wij zullen het nooit weten. Wat we dus wel beiden eens zijn is dat het een ongelooflijk dom gedoe is.
Waarom het nodig is, ik denk dat er wel een aantal van de veroorzakers ofwel dom is ofwel gelooft dat ie er op vooruit zal gaan.
Ik kan me niet voorstellen dat iemand er op die manier op vooruit WIL gaan. Maar ja.

tanger'73
07-01-11, 13:28
Heb ik bij jou ook geen last van, altijd een antwoord terug. :wijs:

b) op welke moment heb je er dan wel wat aan? Ja, een eventueel antwoord zal je me dan ook zonder enkele twijfel schuldig blijven, ook nadat ik en jij al tot stof vergaan zijn.
Ja wij zullen het nooit weten. Wat we dus wel beiden eens zijn is dat het een ongelooflijk dom gedoe is.
Waarom het nodig is, ik denk dat er wel een aantal van de veroorzakers ofwel dom is ofwel gelooft dat ie er op vooruit zal gaan.
Ik kan me niet voorstellen dat iemand er op die manier op vooruit WIL gaan. Maar ja.[/QUOTE]







Je moet altijd vanuit jezelf uitgaan en zoveel mogelijk vermijden wat uit diverse kanalen op je afkomt, dat op geen enkele wijze overeenkomt met je persoonlijke omstandigheden. Bottomline, zolang niemand buiten je eigen schuld om je internetaansluiting komt opeisen, je centrale verwarming komt confisceren, je in het uiterste geval voortaan met een ster over straat moet sjokken. Dan ook geen enkele aanleiding geeft om je ergens over dik te maken.

Wat dat laatste betreft, is het enige wat ik me daarbij kan voorstellen. Het geval iemand ernstig ziek is of onder een bepaalde onmenselijke regime leeft.

Voorts is het echt van bezopen om bijvoorbeeld Linkse Kerk afstempelen als slecht. Daar snap ik nou geen ene bal van, niet dat ik noch Links, noch Rechts, of hoe dat allemaal heette mag ben.

Maar gewoon, omdat onder al die termen Nederlanders schuilgaan en ik mij dan dikwijls afvraag, hoe sommige volksverlakkers dat dan zien? Wil men die mensen uitroeien of dwingen een bruine overhemd aan te trekken?

Al Sawt
07-01-11, 13:51
Oh je wilt linkjes. Nou hier dan, met plaatjes.
Culemborg (http://www.telegraaf.nl/binnenland/5003234/__Straatcoaches_in_wijk_Culemborg__.html),
Gouda (http://www.telegraaf.nl/binnenland/1920978/__Busincidenten_gebagatelliseerd__.html?p=10,2), Utrecht (http://naar.deknoppen.nl/2010/05/me-ingezet-bij-hevige-rellen-utrechtse.html).

En waar kan ik lezen dat politie de moslims tegemoet komt en daarmee 'dhimmi houding' aannemen?

Of zit je gewoon onzin uit te kramen?

knuppeltje
08-01-11, 09:44
Of zit je gewoon onzin uit te kramen?

Onze Pizza, hoe kom je erop?

Nee Al, die bakt ze echt niet bruin. Ik vind je een aardige goser, maar nu sla je de plank toch echt helemaal mis. :fpotver:

Joesoef
08-01-11, 09:58
Kun je nagaan hoe ik mij vermaakt.
Al moet ik toegeven dat het niveau van maroc.nl is afgezakt naar een gemiddelde van een lbo school en enige zinvolle discussies door moderators de grond in worden geploegd.

Je hoeft hier niet te blijven sjon, je zit hier geheel vrijwillig. Voordeel, als jij vertrekt verdubbeld het niveau.

super ick
08-01-11, 14:48
Al dat debiele gelul van jou, daar help je geen mallemoer mee! Wat is je probleem en wat wil je nou eigenlijk? Marokkanen en moslims zullen er wat er ook gebeurt, geen brood minder om vreten. En die sleutel van je, mag je lekker zelf doorslikken om de honger te stillen.

Ik wil tot je door laten dringen dat Nederland een land is waar een Marokkaan burgermeester kan worden, advocaat, lid van de staten generaal, minister, etc.
Het funeste van het hele verhaal is dat diezelfde mensen hier door hun eigen volk iedere keer door de stront gehaald worden. Dat is pas debiel gelul.

tanger'73
08-01-11, 14:52
Ik wil tot je door laten dringen dat Nederland een land is waar een Marokkaan burgermeester kan worden, advocaat, lid van de staten generaal, minister, etc.
Het funeste van het hele verhaal is dat diezelfde mensen hier door hun eigen volk iedere keer door de stront gehaald worden. Dat is pas debiel gelul.


Je kunt beter jezelf iets laten doordringen, voor het geval het jou nog niet duidelijk is, met je vreemde escapades. Alsof ik niet weet dat we in een rechtsstaat leven.

super ick
08-01-11, 14:55
Je hoeft hier niet te blijven sjon, je zit hier geheel vrijwillig. Voordeel, als jij vertrekt verdubbeld het niveau.

Gezien zijn aantal posts en de reacties die hij er altijd op krijgt is hij 1 van de trekkers op dit forum.

Dat jij zijn opvattingen niet deelt en hem iedere keer, samen met steeds dezelfde vriendjes, aan alle kanten belachelijk probeert te maken zegt meer over jou dan over hem.

Dat je hem, na al zijn inspanningen, aanspoort dit forum maar te verlaten, vind ik een lage opmerking aan zijn adres.

super ick
08-01-11, 15:08
Blij dat je het met de titel eens bent, met betrekking tot de tekst ben ik mede daardoor eerlijk gezegd niet ver gekomen.

Dan hoef je je ook niet in de discussie te mengen. :fparty:

tanger'73
08-01-11, 15:12
Dan hoef je je ook niet in de discussie te mengen. :fparty:

zolang dat geen discussie met jou is, zal ik dat ook niet doen. Voor de rest krijgt iedereen die denkt op me te moeten reageren, beleeft antwoord terug.

Joesoef
08-01-11, 15:28
Gezien zijn aantal posts en de reacties die hij er altijd op krijgt is hij 1 van de trekkers op dit forum.

Dat jij zijn opvattingen niet deelt en hem iedere keer, samen met steeds dezelfde vriendjes, aan alle kanten belachelijk probeert te maken zegt meer over jou dan over hem.

Dat je hem, na al zijn inspanningen, aanspoort dit forum maar te verlaten, vind ik een lage opmerking aan zijn adres.

Je haalt kwaliteit en kwantiteit door elkaar, reden dat het hier zo rustig is komt door de kwantiteit. Bij de xenos is het ook druk maar het blijft rotzooi.

Pizzaman
08-01-11, 18:20
Je moet altijd vanuit jezelf uitgaan en zoveel mogelijk vermijden wat uit diverse kanalen op je afkomt, dat op geen enkele wijze overeenkomt met je persoonlijke omstandigheden.
Ik kijk ghet altijd even aan, en wanneer het niet bevalt dan kijk ik of ik er last van heb.
Zo ja dan zullen ze het weten ook.


Bottomline, zolang niemand buiten je eigen schuld om je internetaansluiting komt opeisen, je centrale verwarming komt confisceren, je in het uiterste geval voortaan met een ster over straat moet sjokken. Dan ook geen enkele aanleiding geeft om je ergens over dik te maken.
NB: met de steeds duurder wordende energie etcetera zal dat niet lang meer duren of zulks is inderdaad het geval.
Dus er is wel degelijk reden om me druk te maken.



Wat dat laatste betreft, is het enige wat ik me daarbij kan voorstellen. Het geval iemand ernstig ziek is of onder een bepaalde onmenselijke regime leeft.
Heb ik er nog 1 voor je. Wat dacht je als je ziekenfonds 1x per drie jaar een nieuwe briul vergoedt,
maar je ogen veranderen (bijvoorbeeld bij opgroeiende kinderen) en je hebt drie tot vier keer per jaar een nieuwe bril nodig?
Zie het maar op te hoesten.


Voorts is het echt van bezopen om bijvoorbeeld Linkse Kerk afstempelen als slecht. Daar snap ik nou geen ene bal van, niet dat ik noch Links, noch Rechts, of hoe dat allemaal heette mag ben.
Heb al een paar keer de dfinitie van Linkse kerk neergezet, heeft niet veel te maken met ouderwets links ('ten goede aan de arbeiders') of rechts ('ten goede van het establishment').


Maar gewoon, omdat onder al die termen Nederlanders schuilgaan en ik mij dan dikwijls afvraag, hoe sommige volksverlakkers dat dan zien? Wil men die mensen uitroeien of dwingen een bruine overhemd aan te trekken?
Ja daar hebben we dat bruine hemd weer. Waar het voornamelijk om gaat, is dat de Linkse Kerk maar eens moet beseffen dat niet iedereen meer in hun sprookjes gelooft. En dat ze eens door moeten hebben dat de mensen voor zichzelf, hun eigen gezin etcetera gaan kiezen. En dat wanneer ze dat dan zo slecht vinden er steeds meer mensen gewoon schijthekel aan de Linkse Kerk gaan krijgen.

Waar het uiteindelijk gewoon om gaat is respect voor elkaar. Kijk ik geloof bijvoorbeeld helemaal niet dat ontwikkelingshulp in de zin van zakken met geld sturen werkt. Dan kan ik iedereen gaan afzeiken die dat wel doet. Op zich heb ik daar geen behoefte aan, als men zijn eigen geld daaraan wil geven, best. Anders wordt het wanneer blijkt dat o.a. MIJN belastingcenten daaraan worden besteed, en dan bovendien de helft verdwijnt in de zakken van degenen die het allemaal bepalen, zonder dat ze daar iets voor uitvoeren. Als dan ook nog wordt beweerd dat je daarover maar moet zwijgen want dat je anders een discriminerende bruinhemd bent, dan krijgen ze van mij de wind van voren.

Jij en ik verschillen vaak ook van mening, andere ervaringen en uitgangspunten.
Toch hoeven we elkaar niet voor mooi en lelijk uit te maken, in een democratie beslist uiteindelijk de meerderheid. Maar bepaalde figuren kunenn dat niet respecteren... da's dus o.a. de Linkse Kerk.


En waar kan ik lezen dat politie de moslims tegemoet komt en daarmee 'dhimmi houding' aannemen?
Of zit je gewoon onzin uit te kramen?
Doe je ogen eens open. Het hele beginstukje staat al vol met voorbeelden van dhimmigedrag van de politie. In al die steden deed de politie ook geen ruk. Waarom? Omdat de politie (terecht) vreest dat ze zelf onder uit de zak zullen krijgen wanneer ze deze achterlijken zullen aanpakken. :zegniets:


Nee Al, die bakt ze echt niet bruin. Ik vind je een aardige goser, maar nu sla je de plank toch echt helemaal mis. :fpotver:
Misschien dat jij het hem uit kan leggen, ik geef het op.
Als iemand de grond niet eens kan vinden ook al zit ie er op...! :cheefbek:

Al Sawt
08-01-11, 19:48
Doe je ogen eens open. Het hele beginstukje staat al vol met voorbeelden van dhimmigedrag van de politie. In al die steden deed de politie ook geen ruk. Waarom? Omdat de politie (terecht) vreest dat ze zelf onder uit de zak zullen krijgen wanneer ze deze achterlijken zullen aanpakken. :zegniets:
Nog steeds noem je geen door argumenten opgebouwde meningen en laat staan dat je komt met voorbeelden.

Zelfs in begin stuk staan er geen voorbeelden waarom de politie voorkeursbehandeling geeft aan moslims.

Overigens zijn mijn ogen wijd open dan jouw ogen. Onderleiding van Marcouch als stadsdeelvoorzitter voerde de 'dhimmi'politie een lik op stuk beleid.

Dat is wat anders dan de politie in Tuindorp (Amsterdam Noord), Urk, Graafsche wijk (Den Bosch) en Utrechtse Ondiep.

Waar de politie niet durft in te grijpen om buurtbewoners niet tegen hun in te jagen.

Maar kennelijk spelen jouw onderbuik gevoelens een rol om objectief de situatie te analyseren.

Al Sawt
08-01-11, 19:49
Krijgt de korpschef van die 'dhimmi-politie' net zoveel betaalt als Welten? :confused:

Nee, hij moet dhimmi belasting afdragen aan de Islamitische stadsdeelvoorzitter Baadoud.

Al Sawt
08-01-11, 19:56
Onze Pizza, hoe kom je erop?

Nee Al, die bakt ze echt niet bruin. Ik vind je een aardige goser, maar nu sla je de plank toch echt helemaal mis. :fpotver:

Je hebt gelijk. Ik heb mij dan vergist in zijn persoon.

tanger'73
08-01-11, 23:25
Ik kijk het altijd even aan, en wanneer het niet bevalt dan kijk ik of ik er last van heb.
Zo ja dan zullen ze het weten ook.


NB: met de steeds duurder wordende energie etcetera zal dat niet lang meer duren of zulks is inderdaad het geval.
Dus er is wel degelijk reden om me druk te maken.



Heb ik er nog 1 voor je. Wat dacht je als je ziekenfonds 1x per drie jaar een nieuwe briul vergoedt,
maar je ogen veranderen (bijvoorbeeld bij opgroeiende kinderen) en je hebt drie tot vier keer per jaar een nieuwe bril nodig?
Zie het maar op te hoesten.


Heb al een paar keer de dfinitie van Linkse kerk neergezet, heeft niet veel te maken met ouderwets links ('ten goede aan de arbeiders') of rechts ('ten goede van het establishment').


Ja daar hebben we dat bruine hemd weer. Waar het voornamelijk om gaat, is dat de Linkse Kerk maar eens moet beseffen dat niet iedereen meer in hun sprookjes gelooft. En dat ze eens door moeten hebben dat de mensen voor zichzelf, hun eigen gezin etcetera gaan kiezen. En dat wanneer ze dat dan zo slecht vinden er steeds meer mensen gewoon schijthekel aan de Linkse Kerk gaan krijgen.

Waar het uiteindelijk gewoon om gaat is respect voor elkaar. Kijk ik geloof bijvoorbeeld helemaal niet dat ontwikkelingshulp in de zin van zakken met geld sturen werkt. Dan kan ik iedereen gaan afzeiken die dat wel doet. Op zich heb ik daar geen behoefte aan, als men zijn eigen geld daaraan wil geven, best. Anders wordt het wanneer blijkt dat o.a. MIJN belastingcenten daaraan worden besteed, en dan bovendien de helft verdwijnt in de zakken van degenen die het allemaal bepalen, zonder dat ze daar iets voor uitvoeren. Als dan ook nog wordt beweerd dat je daarover maar moet zwijgen want dat je anders een discriminerende bruinhemd bent, dan krijgen ze van mij de wind van voren.

Jij en ik verschillen vaak ook van mening, andere ervaringen en uitgangspunten.
Toch hoeven we elkaar niet voor mooi en lelijk uit te maken, in een democratie beslist uiteindelijk de meerderheid. Maar bepaalde figuren kunenn dat niet respecteren... da's dus o.a. de Linkse Kerk.


a) Dan is de vraag of al dat kijken inmiddels jou last heeft bezorgd?

b) Aan economische aspecten als vraag & aanbod en prijspeil, kan je als consument weinig doen.

c) Zorgverzekeraars, zijn doorgaans commerciële instellingen. Je kunt eventueel je huidige zorgpakket vergelijken met de concurrent?

d) Het is mij nog steeds niet duidelijk wat je onder Linkse Kerk verstaat?

e) Ja, zoveel is duidelijk dat je de sociaal democratie niet lucht. Alhoewel ik de indruk heb, dat je deze ideologie en rijke traditie niet goed snapt. Bovenal zijn het allemaal Nederlanders. Allemaal Nederlanders die gezamelijk de schatkist onderhouden. En die schatkist is niet het persoonlijke eigendom van bruinhemden of mensen die zich verongelijkt voelen.

super ick
08-01-11, 23:28
Je haalt kwaliteit en kwantiteit door elkaar, reden dat het hier zo rustig is komt door de kwantiteit. Bij de xenos is het ook druk maar het blijft rotzooi.

Joesoefs kijk op maroc.nl

super ick
08-01-11, 23:38
zolang dat geen discussie met jou is, zal ik dat ook niet doen. Voor de rest krijgt iedereen die denkt op me te moeten reageren, beleeft antwoord terug.

Beleeft?
Je overschat jezelf schromelijk. Zo beleeft ben je niet.

tanger'73
08-01-11, 23:48
Beleeft?
Je overschat jezelf schromelijk. Zo beleeft ben je niet.


Het antwoord die je krijgt is beleeft genoeg.

super ick
09-01-11, 11:05
Het antwoord die je krijgt is beleeft genoeg.
Die=dat

tanger'73
09-01-11, 13:24
Die=dat


Fijn dat je het begrepen hebt.

super ick
09-01-11, 13:53
Fijn dat je het begrepen hebt.

jawohl herr oberstormbahnfuhrer. :D

tanger'73
09-01-11, 13:57
Dat is wat anders dan de politie in Tuindorp (Amsterdam Noord), Urk, Graafsche wijk (Den Bosch) en Utrechtse Ondiep.

Waar de politie niet durft in te grijpen om buurtbewoners niet tegen hun in te jagen.

ook de politie in tuindorp (Amsterdam-Noord), volgt richtlijnen van het korps Amsterdam Amstelland. Wel is zo dat bij de laatste Kamerverkiezingen, de meeste PVV stemmen voor Amsterdam uit tuindorp en omgeving vandaan kwamen.

Pizzaman
09-01-11, 19:34
a) Dan is de vraag of al dat kijken inmiddels jou last heeft bezorgd?

b) Aan economische aspecten als vraag & aanbod en prijspeil, kan je als consument weinig doen.

c) Zorgverzekeraars, zijn doorgaans commerciële instellingen. Je kunt eventueel je huidige zorgpakket vergelijken met de concurrent?

d) Het is mij nog steeds niet duidelijk wat je onder Linkse Kerk verstaat?

e) Ja, zoveel is duidelijk dat je de sociaal democratie niet lucht. Alhoewel ik de indruk heb, dat je deze ideologie en rijke traditie niet goed snapt. Bovenal zijn het allemaal Nederlanders. Allemaal Nederlanders die gezamelijk de schatkist onderhouden. En die schatkist is niet het persoonlijke eigendom van bruinhemden of mensen die zich verongelijkt voelen.

a/ nou nee, alleen zie ik wel dingen die me niet bevallen.

b/ zeker niet als je wordt belazerd waar je bij staat

c/ concurrentie is er niet, onderhand zijn er nog maar een handvol ECHTE concurrenten en de rest is gefuseerd. Handjeklap, dat is het.

d/ dan kijk je het maar eens aan, misschien wordt het vanzelf duidelijk. Makkelijker kan ik het niet maken.

e/ O jawel hoor, ik draag de sociaal democratie een warm hart toe. Alleen is er een groot verschil tussen sociaal zoals ik dat opvat en zoals de huidige zogenaamde sociaal democraten dat opvatten. Een schatkist is namelijk ook niet het eigendom van degenen die het allemaal zo goed weten - de 'rijke traditie' is inderdaad exact waar het om gaat.

super ick
09-01-11, 20:08
c/ concurrentie is er niet, onderhand zijn er nog maar een handvol ECHTE concurrenten en de rest is gefuseerd. Handjeklap, dat is het.


De premie voor de basisverzekering is wettelijk vastgesteld en gaat uiteraard ieder jaar fors omhoog.
Concurrentie is er alleen op de aanvullende verzekeringen. Die verschillen echter enorm qua voorwaarden en % vergoedingen.
Daarnaast wordt er voor de basisverzekering vaak geadverteerd met een v.a. premie als lokkertje waaraan dan weer een torenhoog eigen risico hangt.

Als je de huidge premie vergelijkt met pakweg 10 jaar geleden dan is die zo'n beetje verviervoudigd. Zorgkosten rijzen de pan uit.
De onrendabelen betalen wel zorgpremie alleen kom die uit de pot die ik vul. Indirect betaal ik dus toch terwijl de kwaliteit aan alle kanten achteruit holt. En dat is niet alleen op het gebied van zorg.

Alle privatiseringen zijn op een dure flop uitgelopen en tarieven vergelijken is welhaast ondoenlijk door de rookgordijnen die de bedrijven opwerpen.
Zie de energiemarkt, de telecom en de zorg. Daarnaast is ook de huizenmarkt door de commercielen naar zijn grootje geholpen. Alles bij elkaar praten we dan, voor veel mensen met een gezin, over 75% van het inkomen.

tanger'73
09-01-11, 21:08
a/ nou nee, alleen zie ik wel dingen die me niet bevallen.

b/ zeker niet als je wordt belazerd waar je bij staat

c/ concurrentie is er niet, onderhand zijn er nog maar een handvol ECHTE concurrenten en de rest is gefuseerd. Handjeklap, dat is het.

d/ dan kijk je het maar eens aan, misschien wordt het vanzelf duidelijk. Makkelijker kan ik het niet maken.

e/ O jawel hoor, ik draag de sociaal democratie een warm hart toe. Alleen is er een groot verschil tussen sociaal zoals ik dat opvat en zoals de huidige zogenaamde sociaal democraten dat opvatten. Een schatkist is namelijk ook niet het eigendom van degenen die het allemaal zo goed weten - de 'rijke traditie' is inderdaad exact waar het om gaat.


a) Ja, dat ziet haast iedereen, waaronder ook blinden.

b) Nou, dan waren we stukken beter af toen Nederland nog niet zo massaal werd geprivatiseerd. Want zo goedkoop als toen, was het nergens.

c) Ja hé, marktwerking. Niet echt iets voor sociaal democraten.

d) Help me eens eve op weg, waar moet ik naar kijken dan?

e) 'K ben reuze benieuwd naar jouw opvatting van sociaal? Verder, ga er maar vanuit dat een eenvoudige burgerkloot als jij en ik, geen enkele grip heeft op die schatkist.

Pizzaman
09-01-11, 22:49
a) Ja, dat ziet haast iedereen, waaronder ook blinden.

b) Nou, dan waren we stukken beter af toen Nederland nog niet zo massaal werd geprivatiseerd. Want zo goedkoop als toen, was het nergens.

c) Ja hé, marktwerking. Niet echt iets voor sociaal democraten.

d) Help me eens eve op weg, waar moet ik naar kijken dan?

e) 'K ben reuze benieuwd naar jouw opvatting van sociaal? Verder, ga er maar vanuit dat een eenvoudige burgerkloot als jij en ik, geen enkele grip heeft op die schatkist.

a/ dan zijn we het volkomen eens denk ik - misschien met wat andere accenten.

b/ NUTS-bedrijven zijn per definitie bedrijven die ter algemeeen nut 'tegen kostprijs' moeten werken, en waarvan we 'met z'n allen' eigenaar dienen te zijn. Als je die gaat verpatsen, is er iets goed mis. Je kan namelijk op je vingers natellen dat 'concurrentie' automatisch ook 'winst maken' inhoudt. Dan ben je geen sociaal liberaal, maar gewoon een eikel die niet kan rekenen.

c/ marktwerking KAN. Maar dan moet je het wel in de gaten houden middels onafhankelijke inspecteurs. En dat doet men niet. Men maakt, volkomen in strijd daarmee, gemene zaak met de branche. In plaats van te controleren loopt men gewoon kruiwagens te vullen.

d/ Nou vooruit ik geef je nog 1 aanwijzing: de Linkse Kerk is het leugentje dat het goed is voor 'ons, de arbeider' (Linkse) alleen dat moeten we maar 'geloven' (kerk). Daartoe worden we geinstureerd door een hogere macht... vergelijk de Pausen in de Middeleeuwen die ons vertelden wat goed en slecht was, en waaraan iedereen voor het groter goed moest voldoen (en die er zelf schijt aan hadden).

e/ wie zegt dat ik een burgerkloot ben? Voor zover je weet kan ik best Lucassen of Brinkman zijn of wellicht Geert himself :gniffel:... Maar mijn idee van sociaal is heel redelijk (imo): ieder wat hem/haar toekomt, en alles wat over(dreven) is zullen we onder de armlastigen verdelen. Maar: Sociaal is WEL de alleenstaande moeder die haar man heeft verloren wat extra geven. Sociaal is NIET de alleenstaande moeder die het zoveelste kind van een onbekende vader ter wereld brengt, nog wat extra geven. Om maar een voorbeeld te noemen.


De premie voor de basisverzekering is wettelijk vastgesteld en gaat uiteraard ieder jaar fors omhoog.
Concurrentie is er alleen op de aanvullende verzekeringen. Die verschillen echter enorm qua voorwaarden en % vergoedingen.
Daarnaast wordt er voor de basisverzekering vaak geadverteerd met een v.a. premie als lokkertje waaraan dan weer een torenhoog eigen risico hangt.

Als je de huidge premie vergelijkt met pakweg 10 jaar geleden dan is die zo'n beetje verviervoudigd. Zorgkosten rijzen de pan uit.
De onrendabelen betalen wel zorgpremie alleen kom die uit de pot die ik vul. Indirect betaal ik dus toch terwijl de kwaliteit aan alle kanten achteruit holt. En dat is niet alleen op het gebied van zorg.

Alle privatiseringen zijn op een dure flop uitgelopen en tarieven vergelijken is welhaast ondoenlijk door de rookgordijnen die de bedrijven opwerpen.
Zie de energiemarkt, de telecom en de zorg. Daarnaast is ook de huizenmarkt door de commercielen naar zijn grootje geholpen. Alles bij elkaar praten we dan, voor veel mensen met een gezin, over 75% van het inkomen.

:fparty: :fparty: :fparty:
We have a winner.

tanger'73
09-01-11, 23:09
a/ dan zijn we het volkomen eens denk ik - misschien met wat andere accenten.

b/ NUTS-bedrijven zijn per definitie bedrijven die ter algemeeen nut 'tegen kostprijs' moeten werken, en waarvan we 'met z'n allen' eigenaar dienen te zijn. Als je die gaat verpatsen, is er iets goed mis. Je kan namelijk op je vingers natellen dat 'concurrentie' automatisch ook 'winst maken' inhoudt. Dan ben je geen sociaal liberaal, maar gewoon een eikel die niet kan rekenen.

c/ marktwerking KAN. Maar dan moet je het wel in de gaten houden middels onafhankelijke inspecteurs. En dat doet men niet. Men maakt, volkomen in strijd daarmee, gemene zaak met de branche. In plaats van te controleren loopt men gewoon kruiwagens te vullen.

d/ Nou vooruit ik geef je nog 1 aanwijzing: de Linkse Kerk is het leugentje dat het goed is voor 'ons, de arbeider' (Linkse) alleen dat moeten we maar 'geloven' (kerk). Daartoe worden we geinstureerd door een hogere macht... vergelijk de Pausen in de Middeleeuwen die ons vertelden wat goed en slecht was, en waaraan iedereen voor het groter goed moest voldoen (en die er zelf schijt aan hadden).

e/ wie zegt dat ik een burgerkloot ben? Voor zover je weet kan ik best Lucassen of Brinkman zijn of wellicht Geert himself :gniffel:... Maar mijn idee van sociaal is heel redelijk (imo): ieder wat hem/haar toekomt, en alles wat over(dreven) is zullen we onder de armlastigen verdelen. Maar: Sociaal is WEL de alleenstaande moeder die haar man heeft verloren wat extra geven. Sociaal is NIET de alleenstaande moeder die het zoveelste kind van een onbekende vader ter wereld brengt, nog wat extra geven. Om maar een voorbeeld te noemen.


a) Gek hé, daar is bijna niemand die nergens last van heeft.

b) Energievoorziening is daar een goed voorbeeld van.

c) Ja, we hebben een mededingingsautoriteit. Die zijn echter zo goed als compleet ook overgeleverd aan de markt.

d) Van welke kerk zijn in die zin de meeste vakbonden dan lid?

e) Ja inderdaad, dat zou zeer goed kunnen. Brievenbuspissers, dronkelappen en schreeuwlelijkerds kom je hier dikwijls tegen.

Bij sociaal ben ik ook gewoon tevreden als je kortweg zegt: medemenselijkheid.

Pizzaman
09-01-11, 23:30
a) Gek hé, daar is bijna niemand die nergens last van heeft.

b) Energievoorziening is daar een goed voorbeeld van.

c) Ja, we hebben een mededingingsautoriteit. Die zijn echter zo goed als compleet ook overgeleverd aan de markt.

d) Van welke kerk zijn in die zin de meeste vakbonden dan lid?

e) Ja inderdaad, dat zou zeer goed kunnen. Brievenbuspissers, dronkelappen en schreeuwlelijkerds kom je hier dikwijls tegen.

Bij sociaal ben ik ook gewoon tevreden als je kortweg zegt: medemenselijkheid.

a/ wel hoor, degenen die er geen last van hebben zijn nu juist degenen die het voor die anderen bepalen.

b/ post, openbaar vervoer, water, al dat soort dingen - waarvan we weten dat ze geld kosten, en wat algemeen nut heeft.

c/ ik wil zelfs beweren dat ze deel uitmaken van de markt. Het enige wat die lui doen is hun toekomstige baantjes veilig stellen.

d/ van hun eigen vakbond. Die voorschrijft dat ze moeten prediken wat het meeste geld in het laadje brengt. Sommige vakbonden zijn ook lid van de Linkse kerk ipv andersom. Zie maar eens hoe snel het FNV (NB: vet gevulde stakingskas) draaide toen de positie van Jongerius in gevaar kwam.

e/ LOL. Nou ik pis niet in brievenbussen. Wel bezorg ik 'cadeautjes' viua de brievenbus terug bij de eigenaar. medemenselijkheid is ook maar net wat je er zlef onder verstaat. Heeft ook te maken met een stukje eerlijkheid, en duidelijk zeggen wat je vindt. De laatste twee ontbreken bij een groot deel van onze zogenaamd 'sociaal-democraten'. Links lullen, rechts vullen noem ik dat dan.

tanger'73
09-01-11, 23:45
a/ wel hoor, degenen die er geen last van hebben zijn nu juist degenen die het voor die anderen bepalen.

b/ post, openbaar vervoer, water, al dat soort dingen - waarvan we weten dat ze geld kosten, en wat algemeen nut heeft.

c/ ik wil zelfs beweren dat ze deel uitmaken van de markt. Het enige wat die lui doen is hun toekomstige baantjes veilig stellen.

d/ van hun eigen vakbond. Die voorschrijft dat ze moeten prediken wat het meeste geld in het laadje brengt. Sommige vakbonden zijn ook lid van de Linkse kerk ipv andersom. Zie maar eens hoe snel het FNV (NB: vet gevulde stakingskas) draaide toen de positie van Jongerius in gevaar kwam.

e/ LOL. Nou ik pis niet in brievenbussen. Wel bezorg ik 'cadeautjes' viua de brievenbus terug bij de eigenaar. medemenselijkheid is ook maar net wat je er zlef onder verstaat. Heeft ook te maken met een stukje eerlijkheid, en duidelijk zeggen wat je vindt. De laatste twee ontbreken bij een groot deel van onze zogenaamd 'sociaal-democraten'. Links lullen, rechts vullen noem ik dat dan.


a) Noem eens een voorbeeld dan?

b) Uiteraard ook die.

c) Daar kan ik je geen ongelijk in geven.

d) Hebben die lui van die Linkse kerk een misdaad begaan of iets dergelijks?

e) Ja oké, al die anderen vullen zowel Rechts als Links. Rechts bedient zich handig van die linkse vocabulaire in een rechts jasje, om beide kanten te plunderen.

Pizzaman
10-01-11, 07:57
a) Noem eens een voorbeeld dan?

b) Uiteraard ook die.

c) Daar kan ik je geen ongelijk in geven.

d) Hebben die lui van die Linkse kerk een misdaad begaan of iets dergelijks?

e) Ja oké, al die anderen vullen zowel Rechts als Links. Rechts bedient zich handig van die linkse vocabulaire in een rechts jasje, om beide kanten te plunderen.

a/ je snapt het wel maar begrijpt het niet. Kijk eens bij c.

b/ zeker weten, we kunnen vast nog wel meer voorbeelden vinden.

c/ ik jou overigens ook niet.

d/ kijk nou eens bij a en c, daar hebje die hele Linkse kerk al zo ongeveer. Wij moeten maar geloven dat het beter voor ons is. Dat predikt men, terwijl men intussen de pot verteert (of, indien je het harder wilt stellen, stiekum de kleintjes loopt te misbruiken). Linkse Kerk.

e/ zie je wel dat je die uitdrukking wel snapt. Links is totaal niet links meer. Dat zijn nou de 'sociaal democraten'. Niet dat 'rechts' dan heilig is, trouwens. Maar in ieder geval minder schijnheilig.

tanger'73
10-01-11, 09:44
a/ je snapt het wel maar begrijpt het niet. Kijk eens bij c.

b/ zeker weten, we kunnen vast nog wel meer voorbeelden vinden.

c/ ik jou overigens ook niet.

d/ kijk nou eens bij a en c, daar hebje die hele Linkse kerk al zo ongeveer. Wij moeten maar geloven dat het beter voor ons is. Dat predikt men, terwijl men intussen de pot verteert (of, indien je het harder wilt stellen, stiekum de kleintjes loopt te misbruiken). Linkse Kerk.

e/ zie je wel dat je die uitdrukking wel snapt. Links is totaal niet links meer. Dat zijn nou de 'sociaal democraten'. Niet dat 'rechts' dan heilig is, trouwens. Maar in ieder geval minder schijnheilig.


a) Kom eens met concrete voorbeelden, misschien dat ik jouw kijk op last hebben kan begrijpen?

b) Ja gemiste kansen. 'K had liever dat men cruciale staatsbedrijven van algemene nut behield. Nu gaat ons belastinggeld die we voorheen daarin pompten, om de burgers een beetje in de kosten tegemoet te komen. Nu alsnog een bodemloze put elders in. Zie de bende letterlijk op straat in italië, waar ze zelfs de gemeentereiniging hebben geprivatiseerd.

c) Dit hoofdstuk kunnen we zo te zien sluiten.

d) Dat mensetende monster waar jij het over schijnt te hebben, bestaat niet. tenzij je Sint Joris bent en opzoek bent naar de draak met wel vier koppen en een vreselijke adem?

e) De hele politiek tegenwoordig is een farce. 'K bekijk het noch links noch rechts, het zegt mij eerlijk gezegd niks.

Pizzaman
10-01-11, 10:03
a) Kom eens met concrete voorbeelden, misschien dat ik jouw kijk op last hebben kan begrijpen?

b) Ja gemiste kansen. 'K had liever dat men cruciale staatsbedrijven van algemene nut behield. Nu gaat ons belastinggeld die we voorheen daarin pompten, om de burgers een beetje in de kosten tegemoet te komen. Nu alsnog een bodemloze put elders in. Zie de bende letterlijk op straat in italië, waar ze zelfs de gemeentereiniging hebben geprivatiseerd.

c) Dit hoofdstuk kunnen we zo te zien sluiten.

d) Dat mensetende monster waar jij het over schijnt te hebben, bestaat niet. tenzij je Sint Joris bent en opzoek bent naar de draak met wel vier koppen en een vreselijke adem?

e) De hele politiek tegenwoordig is een farce. 'K bekijk het noch links noch rechts, het zegt mij eerlijk gezegd niks.

a/ ik bedoel dat in de zin van: het kan een commissaris van de mededingingsautoriteit geen ruk schelen of jij en ik ons blauw betalen aan ziekenfondspremie, gezien het voor die commissaris gewoon een scheet is van het salaris dat hij binnenhaalt. Ook loopt ie bijvoorbeeld nogal weinig kans om door z'n rug te gaan van het werk, ja hoogstens als ie z'n assistente paalt.

b/ hetgeen ook weer samenhangt met A

c/ inderdaad

d/ het is geen officiele organisatie als je dat bedoelt. Maar je kan toch niet ontkennen dat bijvoorbeeld rechters, die hun eigen kring benoemen, wel degelijk een KLIEK vormen. Enzovoort.

e/ mij wel. Ik zie een structuur die me niet bevalt. Een grote melkerij waarin de burger wordt uitgemolken tot het bloed uit de hersenen weg is gezogen. Ik zie hier een '1984' schema, en dat bevalt me helemaal niet.

tanger'73
10-01-11, 10:29
a/ ik bedoel dat in de zin van: het kan een commissaris van de mededingingsautoriteit geen ruk schelen of jij en ik ons blauw betalen aan ziekenfondspremie, gezien het voor die commissaris gewoon een scheet is van het salaris dat hij binnenhaalt. Ook loopt ie bijvoorbeeld nogal weinig kans om door z'n rug te gaan van het werk, ja hoogstens als ie z'n assistente paalt.

b/ hetgeen ook weer samenhangt met A

c/ inderdaad

d/ het is geen officiele organisatie als je dat bedoelt. Maar je kan toch niet ontkennen dat bijvoorbeeld rechters, die hun eigen kring benoemen, wel degelijk een KLIEK vormen. Enzovoort.

e/ mij wel. Ik zie een structuur die me niet bevalt. Een grote melkerij waarin de burger wordt uitgemolken tot het bloed uit de hersenen weg is gezogen. Ik zie hier een '1984' schema, en dat bevalt me helemaal niet.

a) 'K vraag me af wat voor effect een assistent palende commissaris op je persoonlijke situatie kan hebben?

d) Mijn vertrouwen in de rechtsstaat en de constitutie blijft onwrikbaar.

e) Ja, wist je dat in het verkeer links afslaan moeilijker is dan recht afslaan?

Pizzaman
10-01-11, 10:55
a/ dat ie ook last krijgt van z'n rug door 'het werk'...

d/ die van mij is al jaren beneden nul.

e/ de Engelsen denken daar anders over, maar ik begrijp wel wat je bedoelt.
Echter zijn we (volgens mij dan) al jaren bezig om met onms busje op een rotonde rond te karren, terwijl de bestuurders heel hard roepen dat we linksaf gaan. Intussen verprutsen we een hoop energie, maar komen we nergens. Alleen de bestuurders strijken hun kilometergeld op, en gaan steeds harder de bocht door. De passagiers zitten onderhand allen klem tegen de ruit, en dat wordt steeds erger. Nog even en dan valt het busje om. Tijd om een beetje te remmen. En of dat nou aan de voorkant of aan de achterkant gebeurt maakt mij niet veel uit.

knuppeltje
10-01-11, 11:14
. Intussen verprutsen we een hoop energie, . .

Ja, sommigen hier de godganse dag.

Pizzaman
10-01-11, 11:21
ROFLOL!

tanger'73
10-01-11, 13:37
a/ dat ie ook last krijgt van z'n rug door 'het werk'...

d/ die van mij is al jaren beneden nul.

e/ de Engelsen denken daar anders over, maar ik begrijp wel wat je bedoelt.
Echter zijn we (volgens mij dan) al jaren bezig om met onms busje op een rotonde rond te karren, terwijl de bestuurders heel hard roepen dat we linksaf gaan. Intussen verprutsen we een hoop energie, maar komen we nergens. Alleen de bestuurders strijken hun kilometergeld op, en gaan steeds harder de bocht door. De passagiers zitten onderhand allen klem tegen de ruit, en dat wordt steeds erger. Nog even en dan valt het busje om. Tijd om een beetje te remmen. En of dat nou aan de voorkant of aan de achterkant gebeurt maakt mij niet veel uit.


Kijk weet je waar mensen pas last van kunnen hebben? Dat is van die Wilderscultuur vol haat, woede en bitterheid. Waar jij zo te zien helemaal inzit.

Pizzaman
10-01-11, 14:12
Kijk weet je waar mensen pas last van kunnen hebben? Dat is van die Wilderscultuur vol haat, woede en bitterheid. Waar jij zo te zien helemaal inzit.

Muha, ik heb daar helemaa geen last van.
Meer zo iets van 'doe goed en zie niet om'.

Haat, woede en bitterheid daar heb ik in mijn dagelijks leven totaal niet mee te maken.
Wel als je er politiek over gaat nadenken - en vandaar dat mijn stem richting de PVV gaat.
Overigens wel op Fleur Agema, die kan moeilijk de brievenbus bereiken he :hihi:

Op deze site leer ik ook een heleboel over 'de tegenpartij'. Dat er mensen zijn zoals jij, maar ook anderen. :eek:

tanger'73
10-01-11, 14:17
Muha, ik heb daar helemaa geen last van.
Meer zo iets van 'doe goed en zie niet om'.

Haat, woede en bitterheid daar heb ik in mijn dagelijks leven totaal niet mee te maken.
Wel als je er politiek over gaat nadenken - en vandaar dat mijn stem richting de PVV gaat.
Overigens wel op Fleur Agema, die kan moeilijk de brievenbus bereiken he :hihi:

Op deze site leer ik ook een heleboel over 'de tegenpartij'. Dat er mensen zijn zoals jij, maar ook anderen. :eek:


Nou, je komt in ieder geval wel zo over. Een klaagzang zonder weerga. Kleinburgerlijk geklaag noemen ze dat..

Pizzaman
10-01-11, 14:22
Nou, je komt in ieder geval wel zo over. Een klaagzang zonder weerga. Kleinburgerlijk geklaag noemen ze dat..

Je bevraagt me ook over het onderwerp.
Ach ja en je kan het afdoen als kleinburgerlijk geklaag.
Dan merk ik op dat we inmiddels heel veel kleinburgerlijke klagers hebben,
dus zal er ook best wel wat aan de hand zijn ook al zie jij dat niet. :boer:

tanger'73
10-01-11, 14:31
Je bevraagt me ook over het onderwerp.
Ach ja en je kan het afdoen als kleinburgerlijk geklaag.
Dan merk ik op dat we inmiddels heel veel kleinburgerlijke klagers hebben,
dus zal er ook best wel wat aan de hand zijn ook al zie jij dat niet. :boer:


Ja, ik bevraag je en het resultaat is alleen maar geklaag. Met kapstokcontainers als Linkse Kerk en zakkenvullers. Waarvan het voornaamste, geen greintje vertrouwen in de rechtsstaat en onze constitutie hebben. Nou dat zegt mij genoeg over die democratische gehalte van je. 'K durf het bijna niet te vragen, maar voel je je hier nog wel thuis of niet? En zeggen dat de rechtsstaat en constitutie overboord moet, omdat je het niet vertrouwd, zal niet helpen je beter voelen.

Pizzaman
10-01-11, 14:38
Ja, ik bevraag je en het resultaat is alleen maar geklaag. Met kapstokcontainers als Linkse Kerk en zakkenvullers. Waarvan het voornaamste, geen greintje vertrouwen in de rechtsstaat en onze constitutie hebben. Nou dat zegt mij genoeg over die democratische gehalte van je. 'K durf het bijna niet te vragen, maar voel je je hier nog wel thuis of niet? En zeggen dat de rechtsstaat en constitutie overboord moet, omdat je het niet vertrouwd, zal niet helpen je beter voelen.

Tssk tssk. Ik heb inderdaad weinig vertrouwen in de rechtsstaat zoals die nu is.
Maar dat ik geen vertrouwen zou hebben in de democratie, da's niet waar.
Gewoon stemmen en dan gaan we het wel zien. Overigens heb ik wel vertrouwen in de constitutie, enkele dingen veranderen zal dat vertrouwen groter maken. Gezien we met z'n allen zelf die grondwet bepalen, lijkt me dat democratisch haalbaar. En anders maar niet.Het systeem is best (nouja... vanalle slechte het minst slechte he), alleen de volksverlakkers die er zitten!

Inmiddels ben ik inderdaad uit de Randstad vertrokken, inderdaad omdat ik me er niet meer thuis voelde.
Het bevalt me hier in het hoge noorden een stuk beter.

NB: heb je ook overwogen dat 'kapstokcontainers' net als vooroordelen een bepaald waarheidsgehalte hebben?
Of wil je 1.4 miljoen Nederlanders wegzetten als 'ouwe zeur'? Let wel, als de regenten eens hadden opgelet dan had Wilders nu geen werk. Dat hebben ze niet, ze hebben het alleen erger gemaakt.

tanger'73
10-01-11, 14:48
Tssk tssk. Ik heb inderdaad weinig vertrouwen in de rechtsstaat zoals die nu is.
Maar dat ik geen vertrouwen zou hebben in de democratie, da's niet waar.
Gewoon stemmen en dan gaan we het wel zien. Overigens heb ik wel vertrouwen in de constitutie, enkele dingen veranderen zal dat vertrouwen groter maken. Gezien we met z'n allen zelf die grondwet bepalen, lijkt me dat democratisch haalbaar. En anders maar niet.Het systeem is best (nouja... vanalle slechte het minst slechte he), alleen de volksverlakkers die er zitten!

Inmiddels ben ik inderdaad uit de Randstad vertrokken, inderdaad omdat ik me er niet meer thuis voelde.
Het bevalt me hier in het hoge noorden een stuk beter.

NB: heb je ook overwogen dat 'kapstokcontainers' net als vooroordelen een bepaald waarheidsgehalte hebben?
Of wil je 1.4 miljoen Nederlanders wegzetten als 'ouwe zeur'? Let wel, als de regenten eens hadden opgelet dan had Wilders nu geen werk. Dat hebben ze niet, ze hebben het alleen erger gemaakt.

Je spreekt jezelf tegen, want daarnet was het nog nul vertrouwen in onze constitutie en rechtsstaat. Wat denk je dat deze vertegenwoordigen dan?

Die 1,4 miljoen mensen zet ik weg als emotionele gelegenheids stemmers. Want waar voor ze stemmen, dat is hen ook niet duidelijk, dan niet meer voor basale containerbegrippen. Als ze het maar kwijt kunnen.

Pizzaman
10-01-11, 14:52
Je spreekt jezelf tegen, want daarnet was het nog nul vertrouwen in onze constitutie en rechtsstaat. Wat denk je dat deze vertegenwoordigen dan?
Het gaat meer om de mensen die er zitten. Het wordt onderhand een soort Banananrepubliek der Nederlanden.


Die 1,4 miljoen mensen zet ik weg als emotionele gelegenheids stemmers. Want waar voor ze stemmen, dat is hen ook niet duidelijk, dan niet meer als basale containerbegrippen.. Als ze het maar kwijt kunnen.
Zal bij de overige partijen ook deels zo zijn. Of, CDA stemmen omdat de hele buurt en familie dat doet. Ik denk wel dat je een groot deel van de kiezers onderschat. Dat zijn mensen die het echt zat zijn, en die blijven PVV stemmen. Het konden er nog wel eens meer worden, gaan we zien in maart bij de Provinciale Staten verkiezingen.

tanger'73
10-01-11, 15:07
Het gaat meer om de mensen die er zitten. Het wordt onderhand een soort Banananrepubliek der Nederlanden.


Zal bij de overige partijen ook deels zo zijn. Of, CDA stemmen omdat de hele buurt en familie dat doet. Ik denk wel dat je een groot deel van de kiezers onderschat. Dat zijn mensen die het echt zat zijn, en die blijven PVV stemmen. Het konden er nog wel eens meer worden, gaan we zien in maart bij de Provinciale Staten verkiezingen.

a) Ah, de mensen die er zitten, zoals hare Majesteit en haar gespuis en kabinet zeker? Onder de guillotine ermee.

b) Bij de overige partijen heb je nog mensen die een duidelijk partijkader, traditie en visie volgen. Bij de PVV, kan ik meer als het pissen in brievenbussen, op de vlucht bij dronkenschap, valsheid in geschriften, moslims deporteren en dergelijke meer als visie niet vinden.

Pizzaman
10-01-11, 15:09
a) Ah, de mensen die er zitten, zoals hare Majesteit en haar gespuis en kabinet zeker? Onder de guillotine ermee.

b) Bij de overige partijen heb je nog mensen die een duidelijk partijkader, traditie en visie volgen. Bij de PVV, kan ik meer als het pissen in brievenbussen, op de vlucht bij dronkenschap, valsheid in geschriften, moslims deporteren en dergelijke meer als visie niet vinden.

a/ jaaaaaaaaa!! :ninja2:

b/ Dat ligt dan aan jou denk ik. Geef maar een gil als je de ontkenningsfase voorbij bent. :hihi:

tanger'73
10-01-11, 15:13
a/ jaaaaaaaaa!! :ninja2:

b/ Dat ligt dan aan jou denk ik. Geef maar een gil als je de ontkenningsfase voorbij bent. :hihi:


Kortom, voor mij is de PVV, nog armlastiger en driekeer niks dan de rest.

Pizzaman
10-01-11, 15:22
Kortom, voor mij is de PVV, nog armlastiger en driekeer niks dan de rest.

Da's allemaal onderdeel van het democratisch proces.
Voorlopig zie ik al resultaten (vanaf de achterbank). :handbang:

tanger'73
10-01-11, 18:08
Da's allemaal onderdeel van het democratisch proces.
Voorlopig zie ik al resultaten (vanaf de achterbank). :handbang:

Hou er rekening mee dat je op de achterbank ook verplicht bent je gordel te spannen. En da's een element van de rechtsstaat.