PDA

Bekijk Volledige Versie : Vrouwen apart van mannen vervoerd



knuppeltje
07-01-11, 13:02
In ultraorthodoxe Joodse gemeentes in Israël zullen bussen een jaar lang mannen en vrouwen gescheiden van elkaar vervoeren. Het Israëlische hooggerechtshof gaf donderdag toestemming voor een proef, een eis van mensenrechtengroepen afwijzend.
Wel moeten passagiers ermee instemmen. Ultraorthodoxe mannen mogen alleen hun eigen echtgenote aanraken. (AP)

Op z'n mist kun je toch zeggen dat geloofswaanzin niet een privilege dat alleen maar bij één bepaalde godsdienst past, dat zelfs het hooggerechtshof in Israël daar ook mee behept is, en dat de wetgeving in Israël uiting aan dergeluike geloofswaanzin mogelijk maakt.

mark61
07-01-11, 13:36
Wel moeten passagiers ermee instemmen.

Hoe werkt dat? Eindeloze discussies bij elke halte? En wie mag er dan in?

tanger'73
07-01-11, 13:43
In ultraorthodoxe Joodse gemeentes in Israël zullen bussen een jaar lang mannen en vrouwen gescheiden van elkaar vervoeren. Het Israëlische hooggerechtshof gaf donderdag toestemming voor een proef, een eis van mensenrechtengroepen afwijzend.
Wel moeten passagiers ermee instemmen. Ultraorthodoxe mannen mogen alleen hun eigen echtgenote aanraken. (AP)

Op z'n mist kun je toch zeggen dat geloofswaanzin niet een privilege dat alleen maar bij één bepaalde godsdienst past, dat zelfs het hooggerechtshof in Israël daar ook mee behept is, en dat de wetgeving in Israël uiting aan dergeluike geloofswaanzin mogelijk maakt.


'K kan niet anders opmerken, dat je onderschrift met de dag steeds reëel wordt.

knuppeltje
07-01-11, 13:50
Hoe werkt dat? Eindeloze discussies bij elke halte? En wie mag er dan in?

Zal we zoiets als een Israëlische versie van die SA-stokslagers beslissen, maar dan met een uzi in de hand. :cool:

Al Sawt
07-01-11, 14:56
In ultraorthodoxe Joodse gemeentes in Israël zullen bussen een jaar lang mannen en vrouwen gescheiden van elkaar vervoeren. Het Israëlische hooggerechtshof gaf donderdag toestemming voor een proef, een eis van mensenrechtengroepen afwijzend.
Wel moeten passagiers ermee instemmen. Ultraorthodoxe mannen mogen alleen hun eigen echtgenote aanraken. (AP)

Op z'n mist kun je toch zeggen dat geloofswaanzin niet een privilege dat alleen maar bij één bepaalde godsdienst past, dat zelfs het hooggerechtshof in Israël daar ook mee behept is, en dat de wetgeving in Israël uiting aan dergeluike geloofswaanzin mogelijk maakt.

Nee. Israel heeft een samenleving geschoeid op Westers en seculiere normen en waarden. Waardoor Israel een eiland vormt in een zee van barbarije.
Dergelijke nieuws is puur Arabisch propaganda.

Al Sawt
07-01-11, 14:57
Hoe werkt dat? Eindeloze discussies bij elke halte? En wie mag er dan in?Komt dienstregeling van O.V. niet ten goede.

Umarvlie
07-01-11, 14:59
....
Op z'n mist kun je toch zeggen dat geloofswaanzin niet een privilege dat alleen maar bij één bepaalde godsdienst past, dat zelfs het hooggerechtshof in Israël daar ook mee behept is, en dat de wetgeving in Israël uiting aan dergeluike geloofswaanzin mogelijk maakt.

In een staat die zijn oorsprong en bestaansrecht rechtvaardigt op basis van (het joodse) geloof kan dit toch niet als geloofswaanzin worden gezien? Eerder als consequent zou ik zeggen, hoe misplaatst dit in mijn ogen ook is.

Slinger
07-01-11, 15:05
In ultraorthodoxe Joodse gemeentes in Israël zullen bussen een jaar lang mannen en vrouwen gescheiden van elkaar vervoeren. Het Israëlische hooggerechtshof gaf donderdag toestemming voor een proef, een eis van mensenrechtengroepen afwijzend.
Wel moeten passagiers ermee instemmen. Ultraorthodoxe mannen mogen alleen hun eigen echtgenote aanraken. (AP)

Op z'n mist kun je toch zeggen dat geloofswaanzin niet een privilege dat alleen maar bij één bepaalde godsdienst past, dat zelfs het hooggerechtshof in Israël daar ook mee behept is, en dat de wetgeving in Israël uiting aan dergeluike geloofswaanzin mogelijk maakt.

Waar bemoei je je eigenlijk mee?

Bofko
07-01-11, 15:36
In ultraorthodoxe Joodse gemeentes in Israël zullen bussen een jaar lang mannen en vrouwen gescheiden van elkaar vervoeren. Het Israëlische hooggerechtshof gaf donderdag toestemming voor een proef, een eis van mensenrechtengroepen afwijzend.
Wel moeten passagiers ermee instemmen. Ultraorthodoxe mannen mogen alleen hun eigen echtgenote aanraken. (AP)


Dit moet er nog bij in de berichtgeving:
In het openbaar leven mannen en vrouwen gescheiden. In twee buslijnen in hun gemeenschap kregen vrouwen onlangs te horen dat zij achterin moesten plaatsnemen. Verschillende malen hebben vrouwen geklaagd dat zij verbaal zijn aangevallen door mannen omdat ze weigerden achterin plaats te nemen.

knuppeltje
07-01-11, 16:39
Nee. Israel heeft een samenleving geschoeid op Westers en seculiere normen en waarden. Waardoor Israel een eiland vormt in een zee van barbarije.
Dergelijke nieuws is puur Arabisch propaganda.

Ik had al zo'n bang vermoeden. :confused:

knuppeltje
07-01-11, 16:43
In een staat die zijn oorsprong en bestaansrecht rechtvaardigt op basis van (het joodse) geloof kan dit toch niet als geloofswaanzin worden gezien? Eerder als consequent zou ik zeggen, hoe misplaatst dit in mijn ogen ook is.

Zie je wel dat ze in die Arabische landen - of wat daarvoor doorgaat - helemaal geen last van geloofswaanzin kunnen hebben, zoals er hier toch glashard wordt beweerd, die baseren zich gewoon op hun bestaansrecht als islamitische staat, jij begrijpt het tenminste. :wijs:

knuppeltje
07-01-11, 16:46
Waar bemoei je je eigenlijk mee?

Domme vraag, dat kun je toch lezen.

Ach, het zal wel weer tegen het zere been van ons smerig hypocriet varken zijn.

knuppeltje
07-01-11, 16:52
Dit moet er nog bij in de berichtgeving:
In het openbaar leven mannen en vrouwen gescheiden. In twee buslijnen in hun gemeenschap kregen vrouwen onlangs te horen dat zij achterin moesten plaatsnemen. Verschillende malen hebben vrouwen geklaagd dat zij verbaal zijn aangevallen door mannen omdat ze weigerden achterin plaats te nemen.

Ik snap er werkelijk niks van, zou er dan toch dwang in het joodse geloof zitten. Nee hè... dat zal toch zeker niet....is dat niet een beetje hypocriet dan? Nou ja zeg, een beetje? :fpotver:

Max Stirner
07-01-11, 17:20
In een staat die zijn oorsprong en bestaansrecht rechtvaardigt op basis van (het joodse) geloof kan dit toch niet als geloofswaanzin worden gezien? Eerder als consequent zou ik zeggen, hoe misplaatst dit in mijn ogen ook is.


Tsja, scherp.

Gek woord eigenlijk : 'geloofswaanzin'

Dus als iemand simpelweg & consequent de - nogal duidelijke - regeltjes van de club volgt, zou er sprake zijn van 'waanzin'.

Is er dan niet gewoon sprake van gepraktiseerd 'geloof' ?

knuppeltje
07-01-11, 17:28
Dus als iemand simpelweg & consequent de - nogal duidelijke - regeltjes van de club volgt, zou er sprake zijn van 'waanzin'.

Is er dan niet gewoon sprake van gepraktiseerd 'geloof' ?

En als iemand van het inbrekersgilde een inbraak pleegt is er ook niets aan de hand?
Die handelt ook volgens de clubregels. Geloven zal die er echt ook wel in doen, denk ik.

Umarvlie
07-01-11, 19:01
Is er dan niet gewoon sprake van gepraktiseerd 'geloof' ?


Eye of the beholder....

mark61
08-01-11, 01:58
In een staat die zijn oorsprong en bestaansrecht rechtvaardigt op basis van (het joodse) geloof kan dit toch niet als geloofswaanzin worden gezien? Eerder als consequent zou ik zeggen, hoe misplaatst dit in mijn ogen ook is.

Na nee. Israël is een hybride staat en daarom heeft het geen grondwet. Die kan het ook niet hebben, omdat het hinkt op twee gedachten. Daar komt nog bij dat de reli-afdeling een minderheid vormt.

Het zionisme is ontstaan als een compleet a-religieuze beweging. Palestina was niet eens de eerste keus als vestigingsplaats.

Slinger
08-01-11, 09:50
Domme vraag, dat kun je toch lezen.

Ach, het zal wel weer tegen het zere been van ons smerig hypocriet varken zijn.

Jij doet niets liever dan je bemoeien met Joden en de manier waarop z volgens jou moeten leven. Hoe zou dat toch komen?

knuppeltje
08-01-11, 10:28
Jij doet niets liever dan je bemoeien met Joden en de manier waarop z volgens jou moeten leven. Hoe zou dat toch komen?

Als ik het al niet dacht.

Nee schijnheilige hypocriete flikker, je zevert weer uit je nek, en dat weet je zelf maar al te goed. Ik stel alleen maar een ontstellend hypocriete houding ten aanzien van moslims, zoals door jou en anderen hier wordt vertoont, aan de kaak. En dat zit je blijkbaar niet lekker.

Alsmaar een grote bek hebben als het om hoofddoekjes, burkini's of handen drukken bij moslims gaat, daarin doe jij maar al te graag aan mee, maar als joden duidelijk eenzelfde gedrag vertonen als moslims, dan moet daar blijkbaar van jou over gezwegen worden, dan kom je met: waar bemoei je je mee? Alleen bij moslims moet daarover, en het liefst zo fel mogelijk, gefulmineerd worden blijkbaar. Want zij hebben natuurlijk het monopolie op godsdienstwaanzinnig gedrag. En daarom kom je met het kutsmoesje dat ik niets liever doe dan me met het leefgedrag van joden bemoeien, terwijl je zelf hier elke dag je alsmaar te buiten gaat aan kritiek op het leefgedrag van moslims.
Kortom, zo hypocriet - maar dat niet alleen, ook nog zo kwaadaardig als maar mogelijk is.

Ach, hoe doorzichtig is dit soort geloofswaanzin alweer.

Slinger
08-01-11, 11:02
Als ik het al niet dacht.

Nee schijnheilige hypocriete flikker, je zevert weer uit je nek, en dat weet je zelf maar al te goed. Ik stel alleen maar een ontstellend hypocriete houding ten aanzien van moslims, zoals door jou en anderen hier wordt vertoont, aan de kaak. En dat zit je blijkbaar niet lekker.

Alsmaar een grote bek hebben als het om hoofddoekjes, burkini's of handen drukken bij moslims gaat, daarin doe jij maar al te graag aan mee, maar als joden duidelijk eenzelfde gedrag vertonen als moslims, dan moet daar blijkbaar van jou over gezwegen worden, dan kom je met: waar bemoei je je mee? Alleen bij moslims moet daarover, en het liefst zo fel mogelijk, gefulmineerd worden blijkbaar. Want zij hebben natuurlijk het monopolie op godsdienstwaanzinnig gedrag. En daarom kom je met het kutsmoesje dat ik niets liever doe dan me met het leefgedrag van joden bemoeien, terwijl je zelf hier elke dag je alsmaar te buiten gaat aan kritiek op het leefgedrag van moslims.
Kortom, zo hypocriet - maar dat niet alleen, ook nog zo kwaadaardig als maar mogelijk is.

Ach, hoe doorzichtig is dit soort geloofswaanzin alweer.

Waarom mogen Joden in hun eigen land van jou niet leven zoals ze willen?

knuppeltje
08-01-11, 11:29
Waarom mogen Joden in hun eigen land van jou niet leven zoals ze willen?

Waarom zou ik het goedkeuren als ze daarmee mensenrechten schenden?

Waarom mogen van jou hier moslims niet leven zoals ze willen, ook zij leven in hun eigen land al ze de Nederlandse nationaliteit hebben?

Slinger
08-01-11, 11:39
Waarom zou ik het goedkeuren als ze daarmee mensenrechten schenden?

Nog al zo'n domme opmerking. Van schending van mensenrechten is geen sprake.



Waarom mogen van jou hier moslims niet leven zoals ze willen, ook zij leven in hun eigen land al ze de Nederlandse nationaliteit hebben?

Moslims mogen van mij leven zoals ze willen, net als jij. Mij aan hun regels onderwerpen, dat zal ik nooit doen.

knuppeltje
08-01-11, 12:05
Slinger;4602233]Nog al zo'n domme opmerking. Van schending van mensenrechten is geen sprake.

Godsklere zeg, busmaatschappijen wettelijk toestaan dat ze mannen en vrouwen gescheiden vervoeren, dat noem jij geen schending van mensenrechten?

De bussen zijn er al, nu de kampen nog. Om maar even in de zelfde retoriek van de doorsnee islambasher te vervallen.

Shit, kampen zijn er daar al. (Oeps, daar gaat hij weer met beide benen intrappen.)

Gekker gaat het toch niet worden zeker?


Moslims mogen van mij leven zoals ze willen, net als jij. Mij aan hun regels onderwerpen, dat zal ik nooit doen.

Waarom heb je dan altijd je bek vol met kritiek, juist over hun leefwijze?

Er is niemand die dat jou kan opleggen, nou ja, die paar idioten die wat schreeuwen over een islamitisch kalifaat hier, zijn niet serieus te nemen.

Slinger
08-01-11, 12:12
Godsklere zeg, busmaatschappijen wettelijk toestaan dat ze mannen en vrouwen gescheiden vervoeren, dat noem jij geen schending van mensenrechten?

De bussen zijn er al, nu de kampen nog. Om maar even in de zelfde retoriek van de doorsnee islambasher te vervallen.

Shit, kampen zijn er daar al. (Oeps, daar gaat hij weer met beide benen intrappen.)

Gekker gaat het toch niet worden zeker?



Waarom heb je dan altijd je bek vol met kritiek, juist over hun leefwijze?

Er is niemand die dat jou kan opleggen, nou ja, die paar idioten die wat schreeuwen over een islamitisch kalifaat hier, zijn niet serieus te nemen.

Voor jou telt niet wat iemand werkelijk gezegd heeft, maar alleen wat jij vindt dat hij gezegd heeft. En daar ga je vrolijk tegen te keer. Succes hoor!

knuppeltje
08-01-11, 12:25
Voor jou telt niet wat iemand werkelijk gezegd heeft, maar alleen wat jij vindt dat hij gezegd heeft. En daar ga je vrolijk tegen te keer. Succes hoor!

Wat nu alweer. Het hogegerechtshof in Israël heeft die busmaatschappijen toegestaan om dit voor proef een jaar lang te doen. En dat is dus volgens jou geen schending van de mensenrechten.

Volgens mij ga jij blijkbaar nogal selectie om met die rechten, terwijl jij toch altijd wilt doen alsof je een heel groot voorstander bent van die rechten, waar ter wereld ook.

Raar.

Olive Yao
08-01-11, 13:53
Waar bemoei je je eigenlijk mee?

Waar bemoeit Wilders zich eigenlijk mee?





Waarom mogen Joden in hun eigen land van jou niet leven zoals ze willen?

Wat zijn joden?

Pizzaman
08-01-11, 15:02
Ik zie niet in wat wij te maken zouden hebben met wat in een ander land gebeurt,
zolang het ons hier niet treft.

Maar het volgende kan ik mij voorstellen:
- Dat de overige bevolking geen zin heeft voor de extra kosten op te draaien;
- Dat de overige bevolking geen zin heeft om gescheiden in de bus te zitten (enzovoorts);
- Dat de overige bevolking het niet pikt wanneer de reli-groep probeert hun normen en waarden op te dringen.

NB1: wat ze verder daarginder doen mpogen ze lekker zelf weten. Dat ik het achterlijk vind doet niet ter zake, want ongetwijfeld zullen zij ook iets over mij vinden.

NB2: ik vind het ook best als men in islamitische landen in een burka wil lopen. EDat is de zaak van de lokale bevolking.

Slinger
08-01-11, 19:05
Wat nu alweer. Het hogegerechtshof in Israël heeft die busmaatschappijen toegestaan om dit voor proef een jaar lang te doen. En dat is dus volgens jou geen schending van de mensenrechten.

Volgens mij ga jij blijkbaar nogal selectie om met die rechten, terwijl jij toch altijd wilt doen alsof je een heel groot voorstander bent van die rechten, waar ter wereld ook.

Raar.

Zo hé, Knuppeltje maakt zich zorgen over de mensenrechten van mensen die vervoerd worden! Ik heb bewondering voor jouw inlevingsvermogen. Wat ben je toch een goeie kerel! Je hebt echt het beste voor met Joden. 't Is wel jammer dat je niet eventjes naar de mensenrechten, een stukje verderop, over de grens kijkt, waar jouw zo geliefde Hamas regeert.

knuppeltje
09-01-11, 10:41
Zo hé,...

Weer maar eens dan.

Als het om moslims gaat die weigeren handen te schudden, of moslima's die hun hoofddoek willen dragen, dan heb je je bek vol over schending van mensenrechten.
Maar als anderen segregatie in het openbaar vervoer gaan toepassen, dan vind jij dat geen schending van mensenrechten, zolang dat alleen maar in Israël gebeurt natuurlijk, en kom je maar met dooddoener aanzetten.

Wat een armoe.

Slinger
09-01-11, 11:19
Weer maar eens dan.

Als het om moslims gaat die weigeren handen te schudden, of moslima's die hun hoofddoek willen dragen, dan heb je je bek vol over schending van mensenrechten.
Maar als anderen segregatie in het openbaar vervoer gaan toepassen, dan vind jij dat geen schending van mensenrechten, zolang dat alleen maar in Israël gebeurt natuurlijk, en kom je maar met dooddoener aanzetten.

Wat een armoe.

Woorden schieten te kort om op al deze onzin te reageren. Hier pas maar een reactie:

:maf:

Paris.Casa
09-01-11, 11:28
Woorden schieten te kort om op al deze onzin te reageren. Hier pas maar een reactie:

:maf:

Truth can be hard to hear.

Slinger
09-01-11, 11:53
Truth can be hard to hear.

En praatjes vullen geen gaatjes.

rbn
09-01-11, 13:53
Wat nu alweer. Het hogegerechtshof in Israël heeft die busmaatschappijen toegestaan om dit voor proef een jaar lang te doen. En dat is dus volgens jou geen schending van de mensenrechten.


dat is geen schending van mensenrechten.. doe niet zo naïef.. je denkt toch niet dat israël mensenrechten gaat schenden van joden?????
israël schendt alleen mensenrechten van goyiem..

het gaat om buslijnen in gemeenten waar hoofdzakelijk/uitsluitend orthodoxe joden wonen.. de mannen en de vrouwen leven in die gemeenten al voor 80% gescheiden van elkaar.. ze willen ook gescheiden busritjes.. prima toch.. moeten zij weten..