PDA

Bekijk Volledige Versie : Afkeer van de racistische samenleving NL groeiend probleem bij Turkse jongeren



Hatert
10-01-11, 12:30
‘Afkeer van de samenleving groeiend probleem bij Turkse jongeren’

door Bart Hinke

Binnenland
Elf ter zake deskundigen uit de Turkse-Nederlandse gemeenschap luiden vandaag de noodklok over de huidige situatie en toekomstperspectieven van Turkse jongeren in Nederland.

“Er ontstaat een groeiende groep jongeren die in psychische problemen verkeert, sommigen worden apathisch, anderen zoeken hun heil in een conservatieve beleving van hun geloof en een groeiende groep keert zich nadrukkelijk van de samenleving af,” waarschuwen zij vandaag in een brief in de Volkskrant.

Minder gewaardeerd
Volgens de auteurs hebben Turkse jongeren niet alleen het gevoel minder gewaardeerd te worden op school, in het uitgaansleven en op de arbeidsmarkt, maar worden zij ook “feitelijk” buitengesloten en gediscrimineerd.

Een groeiende groep Turkse jongeren zou zich ontheemd en onwelkom voelen in de Nederlandse samenleving. “Sommigen trekken zich terug in de eigen (religieuze) gemeenschap, anderen zonderen zich af en dreigen te vereenzamen, ernstige psychische klachten te ontwikkelen of vatbaar te worden voor de verleidingen van radicalisme of criminaliteit. Dat zou niet alleen dramatisch zijn voor deze jongeren, maar voor de hele Nederlandse samenleving.”

De elf professionals maken zich zorgen over “de interesse van een nu nog kleine groep jongeren voor radicale interpretaties van de islam.”

Minder sociaal vertrouwen
Uit het Jaarrapport Integratie 2010 van het CBS bleek dat Turken minder ‘participeren’ en minder ‘sociaal vertrouwen’ hebben dan Marokkanen, die weer lager scoren dan Antillianen en Surinamers. Turken tonen daarnaast minder belangstelling voor de politiek dan andere niet-westerse allochtone groepen en beschouwen zich het minst vaak als Nederlander. Turken hebben vaak een homogeen Turkse vriendengroep, waar die bij andere niet-westerse allochtonen diverser is.

Wel stelt het CBS dat van de genoemde vier groepen Turken het minst vaak gedetineerd zijn, en dat Turkse jongeren het minst in aanraking met de politie komen.

NRC

‘Afkeer van de samenleving groeiend probleem bij Turkse jongeren’ :: nrc.nl (http://www.nrc.nl/nieuws/2011/01/10/apathie-groeiend-probleem-bij-turkse-jongeren/)


Ik denk dat het ook een subsidietruc is van de zogenaamde professionals.

tanger'73
10-01-11, 18:27
Ja let's face it, als turk, Marokkaan of buitenlandanders wordt je standaard door bijvoorbeeld Pizzafiguren als hele groep geminacht. Nou zijn die Pizzafiguren geen probleem, maar aan diezelfde onderkant van de samenleving zitten ze wel toevallig in hetzelfde weemoedige schuitje. Die Nederlandse samenleving is met name daar al heel lang verloren.

mark61
10-01-11, 23:52
Weer een opgeleukte topictitel.

Ever occurred to you dat het wellicht die Turken zelf zijn die hier de racist zijn? Dat ze zichzelf hebben opgesloten in de eigen gemeenschap, omdat hun ouders hen hebben opgevoed voor een terugkeer naar Turkije die nooit gaat komen, of eigenlijk, alsof ze in Turkije wonen?

Soldim
11-01-11, 07:38
Ever occurred to you

Ongetwijfeld niet, zulke ideeen passen niet in zijn wereldbeeld.

Hatert
11-01-11, 08:56
Weer een opgeleukte topictitel.

Ever occurred to you dat het wellicht die Turken zelf zijn die hier de racist zijn? Dat ze zichzelf hebben opgesloten in de eigen gemeenschap, omdat hun ouders hen hebben opgevoed voor een terugkeer naar Turkije die nooit gaat komen, of eigenlijk, alsof ze in Turkije wonen?

Hou op met dat gluiperige stalk gejank. Ik zeg buiten de subsidie niets in deze topic. Richt je tot de Turken die dat artikel geschreven hebben.

Pizzaman
11-01-11, 09:14
Ja let's face it, als turk, Marokkaan of buitenlandanders wordt je standaard door bijvoorbeeld Pizzafiguren als hele groep geminacht. Nou zijn die Pizzafiguren geen probleem, maar aan diezelfde onderkant van de samenleving zitten ze wel toevallig in hetzelfde weemoedige schuitje. Die Nederlandse samenleving is met name daar al heel lang verloren.

Bullshit, ik heb helemaal geen minachting voor allochtonen.
Wel is het dat ik bepaalde types even wat beter bekijk voor ik er in de buurt kom.
Als je een beetje snugger bent dan doe jij dat ook.

Wanneer je bijvoorbeeld een groep Hagenezen tegenkomt voorzien van ADO T-shirts en blikjes bier.
Dezelfde oplettendheid kan ik je aanraden bij een groep bontkraagjes op scooters.
Maar dat je bij een gemiddelde Marokkaan die desnoods is voorzien van Ome Willem petje al jeuk krijgt, slaat nergens op. Doe effe normaal.

Overigens, wanneer men zich niet thuisvoelt staat het ieder vrij om te vertrekken.
Dat wordt mij door diverse prikkers hier ook altijd verteld.
Dus, beste Turkse medelanders die zich meer Turk voelen dan Nederlander,
waarom kom je volgende keer niet gewoon NIET terug van vakantie? :ego:

Pizzaman
11-01-11, 09:15
Weer een opgeleukte topictitel.

Ever occurred to you dat het wellicht die Turken zelf zijn die hier de racist zijn? Dat ze zichzelf hebben opgesloten in de eigen gemeenschap, omdat hun ouders hen hebben opgevoed voor een terugkeer naar Turkije die nooit gaat komen, of eigenlijk, alsof ze in Turkije wonen?

Je bedoelt die types die, ok al zijn ze hier geboren, met een dusdanig accent praten dat je het nog steeds niet verstaat?
Die types die altrijd vinden 'in Turkije is het beter'?

Ja ik ken ze. Van mij mogen ze gerust heeeeeeel erg lang op vakantie. :hihi:

tanger'73
11-01-11, 13:50
Bullshit, ik heb helemaal geen minachting voor allochtonen.
Wel is het dat ik bepaalde types even wat beter bekijk voor ik er in de buurt kom.
Als je een beetje snugger bent dan doe jij dat ook.

Wanneer je bijvoorbeeld een groep Hagenezen tegenkomt voorzien van ADO T-shirts en blikjes bier.
Dezelfde oplettendheid kan ik je aanraden bij een groep bontkraagjes op scooters.
Maar dat je bij een gemiddelde Marokkaan die desnoods is voorzien van Ome Willem petje al jeuk krijgt, slaat nergens op. Doe effe normaal.

Overigens, wanneer men zich niet thuisvoelt staat het ieder vrij om te vertrekken.
Dat wordt mij door diverse prikkers hier ook altijd verteld.
Dus, beste Turkse medelanders die zich meer Turk voelen dan Nederlander,
waarom kom je volgende keer niet gewoon NIET terug van vakantie? :ego:


Je komt over als iemand die in een getto leeft? Waar kwam je ook al weer vandaan? Was het niet het hoge Noorden? Fryslan Boppe misschien? Ja, daar zijn ze ook heel apart, lijkt net buitenland tot aan een eigen taaltje aan toe.

Soldim
11-01-11, 14:04
Waar kwam je ook al weer vandaan? Was het niet het hoge Noorden? Fryslan Boppe misschien? Ja, daar zijn ze ook heel apart, lijkt net buitenland tot aan een eigen taaltje aan toe.

Vooroordelen kom niet alleen van autochtonen, blijkt.

tanger'73
11-01-11, 14:27
Vooroordelen kom niet alleen van autochtonen, blijkt.


De cirkel is rond.

super ick
11-01-11, 15:28
Vooroordelen kom niet alleen van autochtonen, blijkt.

Je maakt er een grapje over maar slaat onbewust wel de spijker op de kop.
Autochtonen worden meer door allochtonen gediscrimineerd. Alleen dat wordt niet als zodanig herkend of wordt niet zo genoemd. In de eigen groep blijven hangen is uiteraard altijd de schuld van de autochtonen.

Kijk alleen maar eens hoe veel moslims t.o. niet moslims staan. Je reinste vorm van discriminatie.

tanger'73
11-01-11, 17:04
Vooroordelen kom niet alleen van autochtonen, blijkt.


De integratie is voltooid.

tr_imparator
11-01-11, 17:59
Je maakt er een grapje over maar slaat onbewust wel de spijker op de kop.
Autochtonen worden meer door allochtonen gediscrimineerd. Alleen dat wordt niet als zodanig herkend of wordt niet zo genoemd. In de eigen groep blijven hangen is uiteraard altijd de schuld van de autochtonen.

Kijk alleen maar eens hoe veel moslims t.o. niet moslims staan. Je reinste vorm van discriminatie.

In je eigen land jezelf gediscrimineerd voelen. Dat is te zielig voor woorden.

Hatert
11-01-11, 18:03
Kijk, dit is nog eens een reactie in overeenstemming met de forumregels!

Het protestantse zionistenslaafje kan het gluiperig stoken niet laten.

tanger'73
11-01-11, 18:10
In je eigen land jezelf gediscrimineerd voelen. Dat is te zielig voor woorden.


tranen zullen dan ook bij deze autochtoon, rijkelijk vloeien. :huil2:

Slinger
11-01-11, 18:11
Het protestantse zionistenslaafje kan het gluiperig stoken niet laten.

Stoken is niet nodig. Je diskwalificeert jezelf wel. Keer op keer.

Joesoef
11-01-11, 18:12
Je maakt er een grapje over maar slaat onbewust wel de spijker op de kop.
Autochtonen worden meer door allochtonen gediscrimineerd. Alleen dat wordt niet als zodanig herkend of wordt niet zo genoemd. In de eigen groep blijven hangen is uiteraard altijd de schuld van de autochtonen.

Kijk alleen maar eens hoe veel moslims t.o. niet moslims staan. Je reinste vorm van discriminatie.


Alles goed Dick, fantasie vloeit over in projectie en waanbeelden?

tr_imparator
11-01-11, 18:13
Weer een opgeleukte topictitel.

Ever occurred to you dat het wellicht die Turken zelf zijn die hier de racist zijn? Dat ze zichzelf hebben opgesloten in de eigen gemeenschap, omdat hun ouders hen hebben opgevoed voor een terugkeer naar Turkije die nooit gaat komen, of eigenlijk, alsof ze in Turkije wonen?

Iedereen zegt dat misschien wel, maar het is helemaal niet zo dat met oog op wederkeer naar Turkije wordt opgevoed. Ten tweede is het niet abnormaal dat Turken zulke ideeën hebben Zo een idee komt echter niet voort uit racisme, maar uit heimwee (naar de eigen cultuur, landschap, familie; gurbet, sila, hasret).

Bovendien denk ik dat het goed is om je kinderen met alle vertrouwen in je eigen groep en identiteit op te voeden. Je weet immers niet hoe jou kind zich zal wortelen in Nederland en hoe deze maatschappij zich zal gaan ontwikkelen tegenover buitenlanders (zie bijv. islamofobie en verwildering).

mark61
11-01-11, 22:40
Iedereen zegt dat misschien wel, maar het is helemaal niet zo dat met oog op wederkeer naar Turkije wordt opgevoed. Ten tweede is het niet abnormaal dat Turken zulke ideeën hebben Zo een idee komt echter niet voort uit racisme, maar uit heimwee (naar de eigen cultuur, landschap, familie; gurbet, sila, hasret).

Bovendien denk ik dat het goed is om je kinderen met alle vertrouwen in je eigen groep en identiteit op te voeden. Je weet immers niet hoe jou kind zich zal wortelen in Nederland en hoe deze maatschappij zich zal gaan ontwikkelen tegenover buitenlanders (zie bijv. islamofobie en verwildering).

Het ging mij er vooral om even op dezelfde gratuite manier te reageren als ons Schaap zijn stellingen poneert.

Evengoed discrimineren allochtonen, ja. De meeste Marokkanen en Turken vinden Hollanders minderwaardig en niet geschikt als huwelijkspartner voor hun dochter, los van godsdienst. Schat ik ff in.

super ick
11-01-11, 22:50
Alles goed Dick, fantasie vloeit over in projectie en waanbeelden?

Haha, een soort projectie is het wel ja. Jongen ik kan jou verhalen vertellen hoe ik gediscrimineerd ben en wordt door Turken. Alleen ik lijdt er niet onder en het schaadt de vriendschap niet, mede omdat zij het de normaalste zaak van de wereld vinden.

Maar nu omgedraaid he. Oei oei, :hihi:

Zie de krampachtige reacties hier. En precies van degene die altijd klagen over achterstelling en discriminatie. Altijd lastig als je in de spiegel moet kijken.

tanger'73
12-01-11, 01:06
Het ging mij er vooral om even op dezelfde gratuite manier te reageren als ons Schaap zijn stellingen poneert.


'K weet niet wie schaap is? Maar als je verwijst naar Hatert, dan heeft hij volkomen gelijk. Die racistische samenleving is haast een feit geworden. Je daartegen verzetten alszijnde allochtoon is tevergeefs. Dus gewoon hard meedoen is de beste remedie.

Hatert
12-01-11, 01:29
'K weet niet wie schaap is? Maar als je verwijst naar Hatert, dan heeft hij volkomen gelijk. Die racistische samenleving is haast een feit geworden. Je daartegen verzetten alszijnde allochtoon is tevergeefs. Dus gewoon hard meedoen is de beste remedie.

Allemaal toneelspel gejank

In het artikel staat:

Minder gewaardeerd
Volgens de auteurs hebben Turkse jongeren niet alleen het gevoel minder gewaardeerd te worden op school, in het uitgaansleven en op de arbeidsmarkt, maar worden zij ook “feitelijk” buitengesloten en gediscrimineerd.

tanger'73
12-01-11, 01:54
Allemaal toneelspel gejank

In het artikel staat:

Minder gewaardeerd
Volgens de auteurs hebben Turkse jongeren niet alleen het gevoel minder gewaardeerd te worden op school, in het uitgaansleven en op de arbeidsmarkt, maar worden zij ook “feitelijk” buitengesloten en gediscrimineerd.


inderdaad, dat uitsluiten en gediscrimineerd worden op tal van terreinen in de samenleving, zijn voorbeelden genoeg van. De arbeidsmarkt en negatieve beeldvorming van de laatste jaren is daarvan het voornaamste. Aan de andere kant kan ik mij ook goed voorstellen, dat die turken dan maar denken van die samenleving kan mede daardoor de pot op.

Slinger
12-01-11, 05:36
‘Afkeer van de samenleving groeiend probleem bij Turkse jongeren’

door Bart Hinke

Binnenland
Elf ter zake deskundigen uit de Turkse-Nederlandse gemeenschap luiden vandaag de noodklok over de huidige situatie en toekomstperspectieven van Turkse jongeren in Nederland.

“Er ontstaat een groeiende groep jongeren die in psychische problemen verkeert, sommigen worden apathisch, anderen zoeken hun heil in een conservatieve beleving van hun geloof en een groeiende groep keert zich nadrukkelijk van de samenleving af,” waarschuwen zij vandaag in een brief in de Volkskrant.

Minder gewaardeerd
Volgens de auteurs hebben Turkse jongeren niet alleen het gevoel minder gewaardeerd te worden op school, in het uitgaansleven en op de arbeidsmarkt, maar worden zij ook “feitelijk” buitengesloten en gediscrimineerd.

Een groeiende groep Turkse jongeren zou zich ontheemd en onwelkom voelen in de Nederlandse samenleving. “Sommigen trekken zich terug in de eigen (religieuze) gemeenschap, anderen zonderen zich af en dreigen te vereenzamen, ernstige psychische klachten te ontwikkelen of vatbaar te worden voor de verleidingen van radicalisme of criminaliteit. Dat zou niet alleen dramatisch zijn voor deze jongeren, maar voor de hele Nederlandse samenleving.”

De elf professionals maken zich zorgen over “de interesse van een nu nog kleine groep jongeren voor radicale interpretaties van de islam.”

Minder sociaal vertrouwen
Uit het Jaarrapport Integratie 2010 van het CBS bleek dat Turken minder ‘participeren’ en minder ‘sociaal vertrouwen’ hebben dan Marokkanen, die weer lager scoren dan Antillianen en Surinamers. Turken tonen daarnaast minder belangstelling voor de politiek dan andere niet-westerse allochtone groepen en beschouwen zich het minst vaak als Nederlander. Turken hebben vaak een homogeen Turkse vriendengroep, waar die bij andere niet-westerse allochtonen diverser is.

Wel stelt het CBS dat van de genoemde vier groepen Turken het minst vaak gedetineerd zijn, en dat Turkse jongeren het minst in aanraking met de politie komen.

NRC

‘Afkeer van de samenleving groeiend probleem bij Turkse jongeren’ :: nrc.nl (http://www.nrc.nl/nieuws/2011/01/10/apathie-groeiend-probleem-bij-turkse-jongeren/)


Ik denk dat het ook een subsidietruc is van de zogenaamde professionals.

De Turkse gemeenschap moet maar eens goed naar zichzelf kijken. Ze hebben een halve eeuw de tijd gehad om te integreren. Omdat zij nagelaten hebben dat goed te doen krijgen hun kinderen de rekening gepresenteerd.

super ick
12-01-11, 08:12
Bekend verschijnsel.
Blijven hangen in de eigen cultuur en die er ook inpompen bij je kinderen terwijl die het hier moeten doen. Als dat uiteindelijk tot problemen leidt omdat het land waar je woont zich niet aanpast aan jou maar het andersom werkt dan ga je klagen en beweren dat je buiten gesloten wordt.
Mensen die niet kunnen slagen klagen altijd en het is altijd de schuld van anderen.

knuppeltje
12-01-11, 08:58
Blijven hangen in de eigen cultuur en die ook inpompen bij de eigen kinderen.

Er zijn er hier die daar zelfs zover in doorslaan dat ze een politieke partij oprichten - of wat daarvoor door mag gaan dan, en hele haatcampagnes op touw zetten om maar genoeg aanhangers te krijgen.

Pizzaman
12-01-11, 09:29
Ik dacht een botte reactie plaatsen, zien wat het oplevert.
Inderdaad wel zo ongeveer wat ik er van verwachtte.

En ja, ik heb in een soort ghetto gewoond.
Dat was het nog niet toen ik er kwqam wonen, maar werd het binnen enkele jaren.
Hopelijk ben ik er nu voorlopig van gevrijwaard. Haha!

H.P.Pas
12-01-11, 09:35
Ik dacht een botte reactie plaatsen, zien wat het oplevert.

Verzin eens wat anders.

Pizzaman
12-01-11, 09:36
Verzin eens wat anders.

Mja, meestal levert dat weinig op. :moe:
Behalve dat ze daar dan weer wel bot op reageren.

knuppeltje
12-01-11, 09:39
Dat was het nog niet toen ik er kwqam wonen, maar werd het binnen enkele jaren.

Toen schreven ze daar 'kwam' nog gewoon met een 'k' zeker. :tik:

Joesoef
12-01-11, 09:41
Ik dacht een botte reactie plaatsen, zien wat het oplevert.
Inderdaad wel zo ongeveer wat ik er van verwachtte.

En ja, ik heb in een soort ghetto gewoond.
Dat was het nog niet toen ik er kwqam wonen, maar werd het binnen enkele jaren.
Hopelijk ben ik er nu voorlopig van gevrijwaard. Haha!


Met jouw verhuizen is het in ieder geval een stuk minder getto.

StevieK
12-01-11, 10:31
En Wat is de oplossing.

Er zullen best wel oplossingen zijn, maar vaakt wilt men die niet aannemen.

Het valt ook niet mee om in land te leven waar eigenlijk je roots helemaal niet liggen, terug gaan naar je roots is ook net vaak de oplossing denk ik.

Ook hier zijn prikkers die het leven hier niet kunnen aarden, maar ook zijn er prikkers die zich er wel doorheen hebben kunnen slaan.

Zoals ik veel topics, antwoorden van Tanger heb kunnen lezen, is dit wel een persoon die het allemaal begrijpt en denk ik zijn plaats hier in het "verderfelijke kaffir" westen heeft gevonden.


Ik denk dat ie op zijn werk ook veel respect opgebouwd heeft.

Waren er maar meer zoals hem, met zo'n instelling, dan zal het draagelijker kunnen zijn om hier te leven.

Of je pakt de botte bijl en ga er met alles tegen in, tenslotte zal je toch verliezen. Vaak is toch de keuze aan je zelf.

Ik woon zelf aan de ander kant van de wereld waar ik nu ben, het is hier als "blanke buitenlander" ook niet altijd makkelijk, maar ja de taal goed beheersen en met de stroom meegaan maakt het leven wel dragelijker

Karin.N
12-01-11, 10:53
Ik woon zelf aan de ander kant van de wereld waar ik nu ben, het is hier als "blanke buitenlander" ook niet altijd makkelijk, maar ja de taal goed beheersen en met de stroom meegaan maakt het leven wel dragelijker

Idd de taal goed leren en met de stroom meegaan. Mensen hebben nu eenmaal de eigenschap om voor het vertrouwde te kiezen.

Want zijn het alleen blanke autochtonen die anderen benadelen of uitsluiten? Of gebeurt het overal op de wereld? Hoe zou het zijn geweest in Marokko of Turkije wanneer de blanke westeuropeaan in de jaren 60 en 70 op zoek naar een betere toekomst massaal naar die landen was getrokken met behoud van eigen taal, cultuur, normen en waarden? Dan zou het verschijnsel van benadelen en uitsluiten zich niet hebben voorgedaan?


Ja, het probleem moet aangepakt worden, maar hoe? In ieder geval laten de antwoorden in deze topic (en alle overige topics)zien dat we zo niet opschieten. Het enige wat ik hier lees is dat bestaande vooroordelen alleen maar bevestigd worden.

Mensen moeten zich eens bewust worden van alle vooroordelen die ze hebben. Durf te wedden dat er bijna niemand rondloopt die hiervan is gevrijwaard. En wanneer je dat besef hebt, wordt het wellicht makkelijker om met de ander te praten. Moet die ander zich er natuurlijk ook van bewust zijn dat hij/zij vooroordelen heeft anders blijft het eenrichtingsverkeer, en schiet het niet op!

tanger'73
12-01-11, 11:05
Blijven hangen in de eigen cultuur en die ook inpompen bij de eigen kinderen.

Er zijn er hier die daar zelfs zover in doorslaan dat ze een politieke partij oprichten - of wat daarvoor door mag gaan dan, en hele haatcampagnes op touw zetten om maar genoeg aanhangers te krijgen.


Zolang die vooroordelen in de privé sfeer blijven hangen, moet iedereen dat maar voor zichzelf weten. Anders is wel, als die vooroordelen zich gaan wortelen in de instellingen van onze rechtsstaat en openbaar leven.

mark61
12-01-11, 11:19
Hoe zou het zijn geweest in Marokko of Turkije wanneer de blanke westeuropeaan in de jaren 60 en 70 op zoek naar een betere toekomst massaal naar die landen was getrokken met behoud van eigen taal, cultuur, normen en waarden?

Ik zie Marokko al met 3,5 miljoen Nigerianen en Angolezen :hihi:

Turkije met 8 miljoen Thais en Birmezen :haha:

Aight.

StevieK
12-01-11, 11:19
Idd de taal goed leren en met de stroom meegaan. Mensen hebben nu eenmaal de eigenschap om voor het vertrouwde te kiezen.

Want zijn het alleen blanke autochtonen die anderen benadelen of uitsluiten? Of gebeurt het overal op de wereld? Hoe zou het zijn geweest in Marokko of Turkije wanneer de blanke westeuropeaan in de jaren 60 en 70 op zoek naar een betere toekomst massaal naar die landen was getrokken met behoud van eigen taal, cultuur, normen en waarden? Dan zou het verschijnsel van benadelen en uitsluiten zich niet hebben voorgedaan?


Ja, het probleem moet aangepakt worden, maar hoe? In ieder geval laten de antwoorden in deze topic (en alle overige topics)zien dat we zo niet opschieten. Het enige wat ik hier lees is dat bestaande vooroordelen alleen maar bevestigd worden.

Mensen moeten zich eens bewust worden van alle vooroordelen die ze hebben. Durf te wedden dat er bijna niemand rondloopt die hiervan is gevrijwaard. En wanneer je dat besef hebt, wordt het wellicht makkelijker om met de ander te praten. Moet die ander zich er natuurlijk ook van bewust zijn dat hij/zij vooroordelen heeft anders blijft het eenrichtingsverkeer, en schiet het niet op!

Dachten er maar velen over zoals jij

Paris.Casa
12-01-11, 11:55
I see a lot of similarities between the Dutch immigrants in F and the Turkish immigrants in NL. Very closed communities. Language problems. Strong ties with country of origin.

Pizzaman
12-01-11, 13:47
Toen schreven ze daar 'kwam' nog gewoon met een 'k' zeker. :tik:
LOL! nee toen zat de 'w' nog naast de 'x' op het toetsenbord :hihi:


Met jouw verhuizen is het in ieder geval een stuk minder getto.
De wet van behoud van ellende geldt hier, vrees ik.
Volgens mij zitten er nu een stell illegale 'thuis(af)werkers'... :moe:

Pizzaman
12-01-11, 13:48
Zolang die vooroordelen in de privé sfeer blijven hangen, moet iedereen dat maar voor zichzelf weten. Anders is wel, als die vooroordelen zich gaan wortelen in de instellingen van onze rechtsstaat en openbaar leven.

Dat wortelen is allang gebeurd, zie de acties mbt 'positieve' discriminatie.
Hoeveel kwaad heeft dat gedaan?

super ick
12-01-11, 14:45
Ik zie Marokko al met 3,5 miljoen Nigerianen en Angolezen :hihi:

Turkije met 8 miljoen Thais en Birmezen :haha:

Aight.

Turkijke heeft met de Armeniers en Koerden al laten zien hoe ze dat oplossen.

Slinger
12-01-11, 15:13
Turkijke heeft met de Armeniers en Koerden al laten zien hoe ze dat oplossen.

En niet te vergeten met de Grieken. (Check Istanboel pogrom 1955)

knuppeltje
12-01-11, 15:22
Ach, wij hadden met Indonesië en Nieuw Guinea ook een wereldrijk.

De progroms die wij er uitvoerden al gecheckt?

tanger'73
12-01-11, 15:26
Dat wortelen is allang gebeurd, zie de acties mbt 'positieve' discriminatie.
Hoeveel kwaad heeft dat gedaan?


Positieve discriminatie is niet meer als een theoretische aangelegenheid gebleven, in de praktijk heeft het nooit haar dienst bewezen.

Pizzaman
12-01-11, 16:28
Positieve discriminatie is niet meer als een theoretische aangelegenheid gebleven, in de praktijk heeft het nooit haar dienst bewezen.

Nee dat zeg je goed: nooit DIENST bewezen... (http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/260303/Blanke-politiemannen-stappen-op-vanwege-discriminatie.htm)

tanger'73
12-01-11, 17:07
Nee dat zeg je goed: nooit DIENST bewezen... (http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/260303/Blanke-politiemannen-stappen-op-vanwege-discriminatie.htm)


Bij de politie wil doorgaans toch niemand werken en die proberen een diversiteitsbeleid te voeren, omdat het handig kan zijn bij het preventief bestrijden van doelgroepgerichte criminaliteit en natuurlijk bij de beeldvorming van de politie in het algemeen. Nogal overtrokken reactie van deze blanke politiemensen, want in de praktijk worden juist die weinige allochtonen die ze hebben weggepest.

Nogmaals, die aantekening van positieve discriminatie heeft in de praktijk, weinig tot geen voordelen voor de doelgroep in kwestie opgeleverd.

StevieK
12-01-11, 17:28
I see a lot of similarities between the Dutch immigrants in F and the Turkish immigrants in NL. Very closed communities. Language problems. Strong ties with country of origin.

Niet alleen daar maar ook hier in down under, ze zoeken elkaar toch weer op, ik bedoel daarmee de eerste generatie, ik kijk ook vaak naar BVN om toch nieuws te volgen uit de roots, ook hier heb je de nederlandse vereniging, eens per jaar houd men een culturele dag, ook bezocht door Ossies en Kiwi.
Maar als de kinderen zijn hier al compleet ingeburgerd, spreken beter engels dan nederlands. Want als ze hier willen overleven zal je de taal moeten kennen en toch wel aan moeten passen, neen niet je afkomst verloochenen.

Door vooral aan te passen en de taal te kennen kan je succesvol worden. Als we ons star vast houden aan de roots- gebruiken en deze op willen dringen, dan ben je toch wel aan de verliezende hand.

Zou ik maar steeds afgeven op het land of de omgeving waar ik verblijf zou ik geen aangenaam leven hebben hier.

mark61
12-01-11, 17:56
I see a lot of similarities between the Dutch immigrants in F and the Turkish immigrants in NL. Very closed communities. Language problems. Strong ties with country of origin.

Er zijn er veel minder, dus ze kunnen geen gemeenschap vormen met eigen winkels en voorzieningen. Ze hebben kinderen die nog steeds niet fatsoenlijk Frans spreken?

Hoeveel ken jij er helemaal? Waar woon jij dan dat je ze tegenkomt?

Hier en daar is een geëmigreerde NLer te vinden op het platteland, die wellicht slecht Frans spreken, maar een eigen staat in een staat vormen, nee :haha:

En dan zijn er nog wat al dan niet geïntegreerde expats. Dus je kletst maar wat

mark61
12-01-11, 18:00
'K weet niet wie schaap is? Maar als je verwijst naar Hatert, dan heeft hij volkomen gelijk. Die racistische samenleving is haast een feit geworden. Je daartegen verzetten alszijnde allochtoon is tevergeefs. Dus gewoon hard meedoen is de beste remedie.

Het is niet waar dat de hele samenleving racistisch is. De staat zeker niet.

Dat sluit bovendien niet uit dat immigranten zelf racistisch zijn.

Het is sowieso een over-the-top woord om in dit verband te gebruiken.

mark61
12-01-11, 18:04
Dat wortelen is allang gebeurd, zie de acties mbt 'positieve' discriminatie.

Huh? Waar en wanneer is in NL ooit aan positieve discriminatie gedaan? Zoals bijv. in de VS? In diverse staten en gemeenten daar gunt de overheid alleen contracten aan bedrijven die een afspiegeling van de samenleving vormen, qua personeelsbestand.

Je kletst uit je nek.

mark61
12-01-11, 18:05
Turkijke heeft met de Armeniers en Koerden al laten zien hoe ze dat oplossen.

Totaal onvergelijkbaar. Quasi-grappige opmerking zekers.

mark61
12-01-11, 18:07
En niet te vergeten met de Grieken. (Check Istanboel pogrom 1955)

Nog zo'n joker. Venizelos en Atatürk hebben een overeenkomst gesloten om hun 'minderheden' Heim ins Reich te krijgen.

Griekenland discrimineert zijn islamitische minderheid as we speak. Het grootste schandaal van de EU waar nooit over gesproken wordt. Moslims zijn er officieel tweederangsburgers.

Slinger
12-01-11, 18:16
Nog zo'n joker. Venizelos en Atatürk hebben een overeenkomst gesloten om hun 'minderheden' Heim ins Reich te krijgen.

Griekenland discrimineert zijn islamitische minderheid as we speak. Het grootste schandaal van de EU waar nooit over gesproken wordt. Moslims zijn er officieel tweederangsburgers.

Ataturk heeft er niets mee te maken, die was in 1955 al lang dood.

http://en.wikipedia.org/wiki/Istanbul_Pogrom

tanger'73
12-01-11, 18:18
Het is niet waar dat de hele samenleving racistisch is. De staat zeker niet.

Dat sluit bovendien niet uit dat immigranten zelf racistisch zijn.

Het is sowieso een over-the-top woord om in dit verband te gebruiken.


Laat ik het zo zeggen, racisme is strafbaar. Maar aspecten van racisme komen in onze samenleving voor. Meestal bij discriminatie (een steeds groter wordende probleem), waar racisme aan ten grondslag ligt.

mark61
12-01-11, 18:25
Ataturk heeft er niets mee te maken, die was in 1955 al lang dood. Het was een pogrom.

Ja en dus?

Maar Turkije en minderheden, nee, das geen pretje. Maar wat wou je ermee zeggen? Je mag best Turken in NL discrimineren want in 1955...

Slinger
12-01-11, 18:29
Ja en dus?

Maar Turkije en minderheden, nee, das geen pretje. Maar wat wou je ermee zeggen? Je mag best Turken in NL discrimineren want in 1955...

Ik geef informatie, maar jij begon over Turkije en minderheden, hierboven.

Paris.Casa
12-01-11, 19:07
Er zijn er veel minder, dus ze kunnen geen gemeenschap vormen met eigen winkels en voorzieningen. Ze hebben kinderen die nog steeds niet fatsoenlijk Frans spreken?

Hoeveel ken jij er helemaal? Waar woon jij dan dat je ze tegenkomt?

Hier en daar is een geëmigreerde NLer te vinden op het platteland, die wellicht slecht Frans spreken, maar een eigen staat in een staat vormen, nee :haha:

En dan zijn er nog wat al dan niet geïntegreerde expats. Dus je kletst maar wat

If you had a more humble way of communicating, I would have answered your questions with links as references about this. With pleasure.

Slinger
12-01-11, 19:22
If you had a more humble way of communicating, I would have answered your questions with links as references about this. With pleasure.

Hij heeft wel gelijk, je lult maar wat.

Joesoef
12-01-11, 19:31
If you had a more humble way of communicating, I would have answered your questions with links as references about this. With pleasure.



Jouw Nederlands is beter dan je Frans en je schrijft in steenkool Engels :blowen:

tr_imparator
12-01-11, 20:21
Het ging mij er vooral om even op dezelfde gratuite manier te reageren als ons Schaap zijn stellingen poneert.

Evengoed discrimineren allochtonen, ja. De meeste Marokkanen en Turken vinden Hollanders minderwaardig en niet geschikt als huwelijkspartner voor hun dochter, los van godsdienst. Schat ik ff in.

Neem me niet kwalijk.

Paris.Casa
12-01-11, 20:51
Niet alleen daar maar ook hier in down under, ze zoeken elkaar toch weer op, ik bedoel daarmee de eerste generatie, ik kijk ook vaak naar BVN om toch nieuws te volgen uit de roots, ook hier heb je de nederlandse vereniging, eens per jaar houd men een culturele dag, ook bezocht door Ossies en Kiwi.


Reason why I don't understand why Dutch complain about the lack of integration (or effort to integrate) of immigrants in NL and at the same time act exactly the same way when abroad.

super ick
12-01-11, 21:07
Ach, wij hadden met Indonesië en Nieuw Guinea ook een wereldrijk.

De progroms die wij er uitvoerden al gecheckt?

Ja maar wij zijn rascisten dus daar kan je dat van verwachten. Niet van moslims, die doen dat niet. Die worden alleen maar overal gediscrimineerd.

StevieK
12-01-11, 21:17
Reason why I don't understand why Dutch complain about the lack of integration (or effort to integrate) of immigrants in NL and at the same time act exactly the same way when abroad.


Ho,Ho, we zijn wel geintregeerd en passen ons aan de gebruiken en zo.. We spreken de taal, want dat is gewoon een must, natuurlijk zoek je elkander ook wel eens op, maar dat wil niet zeggen dat je niet aanpast.
De kids weten zich hier wel te gedragen en halen hier NIET het nieuws zoals dat regelmatig in Nederland gebeurd.
Je weet best wel dat vooral de noor-afrikanen zeer intimiderend kunnen doen.

Ook zijn we gewoon aangesloten bij NZ organisaties, we mixen ons hier wel onder het volk.

En als je hier bijv niet met de klompen in het openbaar mag lopen gaan we hier niet gelijk op de achterste benen staan en respecteren de wetten hier.

Maar misschien heeft het toch wel een beetje met het geloof te maken, want hier hebben ze ook een bloedhekel aan velen opdringerige volgelingen van de islam. Want vaak hebben deze groeperingen wel problemen met het aanpassen en willen koste dat het kost HUN wil doordrijven. Ook zijn er velen die de taal niet willen spreken, ja, dan begin je al met een achterstand.

Dus ik denk dat het aanpassen ook met je eigen ego te maken heeft.

Je komt uit Parijs, en je weet best wel hoe het daar in de achstandsbuurten gaat, ja die naam hebben ze al opgebouwd, veel jongeren kunnen geen werk krijgen of willen niet werken. En laten we eerlijk zijn, als je een ondernemer bent en je krijgt sollicitanten en ook uit die bepaalde wijken, dan verdwijnen deze sollicitanten al gauw onderaan. Want je wilt het risiko niet nemen, hoewel de sollicitant absoluut niet ze hoeft te zijn, Ja je krijgt bij voorbaat al de stempel opgedrukt.

super ick
12-01-11, 21:24
Totaal onvergelijkbaar. Quasi-grappige opmerking zekers.

Ja vreemd trekje van mij? Als Nederland maar afgefakkeld wordt om het beleid, en zelfs een rascistische staat genoemd wordt, dan kan ik wel adviseren op te hoepelen als je de kans hebt maar de spiegeltactiek werkt ook en levert weer een heel andere discussie op. Eigenlijk een veel interessantere.

Discriminatie heb je overal. Ik denk dat zware discriminatie hier niet al teveel voorkomt. Zeker niet in vergelijking met veel andere landen. Op dat vlak steekt Nederland positief af ten opzichte van de meeste moslimlanden.
Iedereen die er de hersens voor heeft en zijn kansen pakt kan hier worden wat hij/zij wilt. Voorlopig is het nog steeds een land dat trekt als een magneet naar volkeren over de hele wereld.

Ik vind dat er de laatste tijd een beetje veel jankerds zijn hier. Volgens mij steekt skaap ze aan.

Paris.Casa
12-01-11, 21:28
Ho,Ho, we zijn wel geintregeerd en passen ons aan de gebruiken en zo..

:hihi:

Do you speak French?

tanger'73
12-01-11, 21:30
Ho,Ho, we zijn wel geintregeerd en passen ons aan de gebruiken en zo.. We spreken de taal, want dat is gewoon een must, natuurlijk zoek je elkander ook wel eens op, maar dat wil niet zeggen dat je niet aanpast.
De kids weten zich hier wel te gedragen en halen hier NIET het nieuws zoals dat regelmatig in Nederland gebeurd.
Je weet best wel dat vooral de noor-afrikanen zeer intimiderend kunnen doen.

Ook zijn we gewoon aangesloten bij NZ organisaties, we mixen ons hier wel onder het volk.

En als je hier bijv niet met de klompen in het openbaar mag lopen gaan we hier niet gelijk op de achterste benen staan en respecteren de wetten hier.

Maar misschien heeft het toch wel een beetje met het geloof te maken, want hier hebben ze ook een bloedhekel aan velen opdringerige volgelingen van de islam. Want vaak hebben deze groeperingen wel problemen met het aanpassen en willen koste dat het kost HUN wil doordrijven. Ook zijn er velen die de taal niet willen spreken, ja, dan begin je al met een achterstand.

Dus ik denk dat het aanpassen ook met je eigen ego te maken heeft.

Je komt uit Parijs, en je weet best wel hoe het daar in de achstandsbuurten gaat, ja die naam hebben ze al opgebouwd, veel jongeren kunnen geen werk krijgen of willen niet werken. En laten we eerlijk zijn, als je een ondernemer bent en je krijgt sollicitanten en ook uit die bepaalde wijken, dan verdwijnen deze sollicitanten al gauw onderaan. Want je wilt het risiko niet nemen, hoewel de sollicitant absoluut niet ze hoeft te zijn, Ja je krijgt bij voorbaat al de stempel opgedrukt.


Goh, ik wist niet dat je Maori sprak, half naakt de Haka deed en je tong regelmatig uitstak?

mark61
12-01-11, 22:20
If you had a more humble way of communicating, I would have answered your questions with links as references about this. With pleasure.

Ik moet nederig doen als jij leugens en onzin uitslaat? Waarom precies? Omdat je denkt dat je superieur bent, als assimilado in Ze Great French Culture? :haha:

mark61
12-01-11, 22:21
:hihi:

Do you speak French?

Ça sert à quoi en Nouvelle Zélande?

mark61
12-01-11, 22:22
Discriminatie heb je overal. Ik denk dat zware discriminatie hier niet al teveel voorkomt. Zeker niet in vergelijking met veel andere landen. Op dat vlak steekt Nederland positief af ten opzichte van de meeste moslimlanden.

Yep, maar waarom is dat boeiend in dit verband?

Slinger
12-01-11, 22:22
Ça sert à quoi en Nouvelle Zélande?

Il n'a pas compris.

mark61
12-01-11, 22:23
Neem me niet kwalijk.

Nee hoor, ik neem jou nooit wat kwalijk :strik: Buyurun!

Paris.Casa
12-01-11, 22:55
Steevy, shall I assume that you dont speak French?

Like Sidi Bibi, after so many years in Morocco.

Obvious that our Dutch are well integrated :hihi:

Slinger
12-01-11, 22:58
Steevy, shall I assume that you dont speak French?

Like Sidi Bibi, after so many years in Morocco.

Obvious that our Dutch are well integrated :hihi:

Hé slimmerik, lees het stuk van Stevie K nog maar eens en vraag je dan nog een keer af of hij wel Frans moet spreken.

Paris.Casa
12-01-11, 23:00
Hé slimmerik, lees het stuk van Stevie K nog maar eens en vraag je dan nog een keer af of hij wel Frans moet spreken.

Idiot, Steevie has been working for many years in South France.

mark61
13-01-11, 00:43
Steevy, shall I assume that you dont speak French?

Like Sidi Bibi, after so many years in Morocco.

Obvious that our Dutch are well integrated :hihi:

Wat zit je toch te zeuren? Wat moet Stevie met Frans? De Maori spreken Frans? De Kiwi's?

Wat is er met die meuktaal?

Waaruit blijkt dat? Wat weet jij van Sidi Bibi?

Wat kom je hier eigenlijk doen? Ga in je beloofde koloniale moederland urmen.

mark61
13-01-11, 00:44
Idiot, Steevie has been working for many years in South France.

Et puis? Waarom zou je speciaal Frans moeten spreken? Misschien zat ie wel bij Airbus :hihi:

Paris.Casa
13-01-11, 01:13
Et puis? Waarom zou je speciaal Frans moeten spreken? Misschien zat ie wel bij Airbus :hihi:

Whatever, when you live in a country, you must be able to speak its language.

Otherwise, we can talk about a failure of integration.

It applies for foreigners in NL. Why shouldn't it apply for Dutch abroad?

Hatert
13-01-11, 01:40
Turkijke heeft met de Armeniers en Koerden al laten zien hoe ze dat oplossen.

Het bizarre is dat er Armeniers zijn die de Doenmeh's en vrijmetselaarsloges uit Europa daarvoor verantwoordelijk stellen.

Ze beweren dat het georganiseerd werd door de topstukken van de Young Turks die vrijwel allemaal geen Turken waren maar allen lid van een vrijmetse;laarsloge die opegzet is door een Italiaan. Jabotinsky die later ook met de Nazi's samenwerkte zou er ook iets mee te maken hebben etc...

StevieK
13-01-11, 01:58
:hihi:

Do you speak French?

Qui, je parle petite peu

Ik werk in Frankrijk en dan wel op de cruise schepen op de rivier de Rhone en in het verleden op de Seine waar ik voornamelijk me engels en duits sprekende passagiers te maken hebben.

Als ik van boord ga en in de stad ga inkopen dan probeer ik zoveel mogelijk frans te spreken, tenslotte weet dat ik me moet aanpassen en niet de fransen.
Met das kleine beetje frans kom ik ver genoeg om redelijk te communiceren.

Frans schrijven gaat me het allerberoerst af,

Verder beheers ik de Duitse en Engelse taal zeer goed , neen niet perfect, maar ik kan met met kennis goed communiceren.

Ik weet dat ik me moet aanpassen in de landen waar ik kom en niet andersom.

Even terug te komen op de immigranten hier down-under, en dan wel gericht op de nederlandse, op gebeurtenissen,of bezoek bij andere nederlanders wordt er vaak onder elkaar meer engels dan nederlands gesproken en ook heb ik nog geen een nederlandse immigrant tegen gekomen die NIET engels spreekt.

De kinderen spreken thuis over het algemeen toch al engels.


De eerste generatie immigranten, nu al gauw in de 60 en 70 jaar, die nooit geen engelse lessen in nederland gevolgd hebben hebben hier ZONDER HULP van de overheid en op eigen kosten de taal geleerd. Vaak georganiseerd en bekostigt door de eigen nederlanders.

Zo is het trouwens de meeste nederlandse immigranten door de gehele wereld vergaan, op eigen kosten de taal van het land leren.

Als ik af en toe op de nederlandse TV een interview zie met een immigrant uit een ander land en deze al een paar jaar in Nederland is en nog niet de Nederlandse taal machtig is, ja dan moet je ook niet klagen.

Veel kinderen van immigranten zijn weer teruggegaan naar Nederland omdat ze hier toch niet kunnen aarden. Dat geldt ook voor vele immigranten, na verloop van tijd zijn er een aantal die weer terug gegaan.

Ik woon in NZ maar werk in Frankrijk omdat ik hier niet zoveel verdienen kan om een lifestyle op te bouwen die ik graag zou willen hebben, daarom 8 maanden werken en 4 maanden vakantie, dus naar NZ. zo heb ik bijna altijd zomer

StevieK
13-01-11, 02:24
Goh, ik wist niet dat je Maori sprak, half naakt de Haka deed en je tong regelmatig uitstak?

Kia Ora Bro

Neen Maori spreken gaat nog niet, de voertaal is toch engels hier, hoewel de kids op school wel de maori taal leren.

De Haka dansen, dat laat ik wel aan de All Blacks het rugby team over.

De tong uitsteken, ja dat lukt prime :)

Pizzaman
13-01-11, 09:07
Kia Ora Bro

Neen Maori spreken gaat nog niet, de voertaal is toch engels hier, hoewel de kids op school wel de maori taal leren.

De Haka dansen, dat laat ik wel aan de All Blacks het rugby team over.

De tong uitsteken, ja dat lukt prime :)

Why all the sheep are called 'Arty' in NZ...
Come Arty come Arty whoo whooo :moe:

knuppeltje
13-01-11, 09:19
Ja maar wij zijn rascisten dus daar kan je dat van verwachten. Niet van moslims, die doen dat niet. Die worden alleen maar overal gediscrimineerd.

Tegen zoveel wijsheid kan ik zelfs niet op. :eek:

Pizzaman
13-01-11, 10:25
Als je niet de baas kan spelen, wordt je gediscrimineerd hahahaha!

Hatert
13-01-11, 13:21
Een analyse van een topsocioloog in Nederland die uitlegt hoe subtiel de het mechanisme van uitsluiting assimilatie onder het mom van integratie wordt gepraktiseerd. Institutionele racisme zou ik zeggen.

YouTube - Integratie is een politiek begrip waar een strategische gedachte achter zit.


In Nederland wil men niet accepteren dat de integratie van allochtonen goed is verlopen. Men wenst allochtonen en moslims in het bijzonder vrijwel alleen van een problematische startpunt te benaderen.


Turkse en Marokkaanse jongeren beter geïntegreerd

Turkse en Marokkaanse jongeren zijn de afgelopen jaren beter geïntegreerd geraakt in de Nederlandse samenleving. Toch bestaat onder zowel autochtonen als allochtonen het gevoel dat de onderlinge culturele afstand is gegroeid. Autochtone Nederlandse jongeren verlangen dat hun Turkse en Marokkaanse leeftijdgenoten zich nog meer aanpassen dan zij in feite al doen. Dit beschrijft prof.dr. Han Entzinger in zijn boek De lat steeds hoger, gebaseerd op een representatief onderzoek onder Turkse, Marokkaanse en autochtone jongeren tussen 18 en 30 jaar in Rotterdam. Entzinger, hoogleraar migratie- en integratiestudies aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, presenteerde zijn boek op woensdag 26 maart in het Rotterdamse stadhuis.

Het onderzoek dat wordt beschreven in het boek is een vrijwel exacte kopie van het eerdere onderzoek 'Islam in de multiculturele samenleving' uit 1999. Dit maakt het mogelijk na te gaan hoe de recente koerswending in het integratiedebat en een aantal schokkende gebeurtenissen van de afgelopen jaren de opvattingen van de onderzochte jongeren hebben beïnvloed. Het onderzoek richt zich op zaken als godsdienstbeleving, politiek, vriendschappen, de rol van de islam, nationale identiteit, taal, mediagebruik, discriminatie, radicalisering, wederzijdse beeldvorming en toekomstverwachtingen.

Han Entzinger is sinds 2001 als hoogleraar verbonden aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Hij was werkzaam bij de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR) en de Internationale Arbeidsorganisatie (ILO). Op het terrein van migratie, integratie en multiculturaliteit was hij adviseur van de Nederlandse regering, de Europese Commissie en de Raad van Europa.

Bron: redactie Maroc.NL

Pizzaman
13-01-11, 15:09
Er zijn heel veel Turkse en Marokkaanse jongeren ontzettend aardige lui,
en sommigen beter geintegreerd dan een 'ras-echte' Nederlander.

Overal heb je echter eikels, en het is maar net wat voor smoesje ze kiezen.
'ADO-fan', 'mijn ouders zijn gescheiden', 'ik ben een marokkaan', of 'ik ben een moslim'.
Kwade reuk, kwade reuk...

Paris.Casa
13-01-11, 18:44
Oui, je parle un petit(e) peu

Ik werk in Frankrijk

Ok, merci pour ta réponse. Bienvenue en France et bon courage pour ton apprentissage de la langue française!

super ick
13-01-11, 21:14
Tegen zoveel wijsheid kan ik zelfs niet op. :eek:

Zie het maar als prikkelen. :hihi:

Het wordt ineens een beetje stil als je aanhaalt dat de 'gediscrimineerden' zelf ook discrimineren.

StevieK
13-01-11, 23:17
Ok, merci pour ta réponse. Bienvenue en France et bon courage pour ton apprentissage de la langue française!


Welkom in Frankrijk en veel geluk met het leren van de Franse taal !

Merci Bien

Ik weet dat ik wel moet, want wat kan ik anders, dan ben je verloren, maar ik krijg wel leuke reacties, als je probeert de taal te spreken dan wordt er ook anders gereageerd.

Ik hb het allemaal zelf moeten aanleren, vaak zocht ik de engelse woorden en probeerde het met de franse nuance uit te spreken en dat levert soms best wel grappige dingen op, maar,.... ik probeer het en er zijn genoeg die het helemaal niet proberen en vinden dat je je dan maar aan hun moet aanpassen.

Hatert
13-01-11, 23:48
do 13 jan 2011, 22:51

Turkije tot de orde roepen

Van onze parlementaire redactie

DEN HAAG - Turkije moet onmiddellijk stoppen om zich te bemoeien met de integratie van Turken in de Nederlandse samenleving. Dat eist de VVD.

De liberalen willen opheldering van minister Leers (Immigratie en Asiel) en minister Rosenthal (Buitenlandse Zaken) over de uitlatingen van hun Turkse collega Celik die zich negatief uitliet over de integratiekansen van Turken in Nederland. Volgens Celik, die verantwoordelijk is voor overzeese Turken, is het in zijn ogen harde Nederlandse integratie- en immigratiebeleid een belangrijke reden voor de problemen die veel Turks-Nederlandse jongeren ondervinden.

Volgens de VVD is juist de sterke band met Turkije en Turks georiënteerde organisaties een rem op de integratie van Turkse Nederlanders. Kamerlid Ten Broeke van de liberalen is boos. „Celik geeft de schuld voor het gedrag van ontspoorde Turkse jongeren aan de overheid. Dat is de wereld op z’n kop. De verantwoordelijkheid ligt bij de jongeren en ik kan me ook niet aan de indruk ontrekken dat Turkije nog heel wat kan leren van het Nederlandse jeugd- en integratiebeleid”, zo vindt Ten Broeke.

Telegraf

Pizzaman
14-01-11, 08:21
De liberalen willen opheldering van minister Leers (Immigratie en Asiel) en minister Rosenthal (Buitenlandse Zaken) over de uitlatingen van hun Turkse collega Celik die zich negatief uitliet over de integratiekansen van Turken in Nederland. Volgens Celik, die verantwoordelijk is voor overzeese Turken, is het in zijn ogen harde Nederlandse integratie- en immigratiebeleid een belangrijke reden voor de problemen die veel Turks-Nederlandse jongeren ondervinden.
Hij zou ook ruimhartig de grenzen kunnen openzetten voor re-migratie, natuurlijk.
Een cursus Turks voor wie het thuis niet meer spreekt, opvang, huursubsidie en voorrang bij het verkrijgen van een woning.
Verder een uitkering als diegenen dan geen werk vinden, gratis opleiding met studiefinanciering en omscholing indien nodig.

Zolang ie dat niet doet die Celik mag ie van mij z'n mond dicht houden. :student:

Ik ben blij dat deze regering dat nu eindelijk eens durft te zeggen ipv alleen maar kontlikken.

tr_imparator
14-01-11, 14:28
Hij zou ook ruimhartig de grenzen kunnen openzetten voor re-migratie, natuurlijk.
Een cursus Turks voor wie het thuis niet meer spreekt, opvang, huursubsidie en voorrang bij het verkrijgen van een woning.
Verder een uitkering als diegenen dan geen werk vinden, gratis opleiding met studiefinanciering en omscholing indien nodig.

Zolang ie dat niet doet die Celik mag ie van mij z'n mond dicht houden. :student:

Ik ben blij dat deze regering dat nu eindelijk eens durft te zeggen ipv alleen maar kontlikken.


Je praat alsof de bovengenoemde zaken in Nederland, geprivelegieerd zijn voor uitsluitend allochtonen. Verder heb jij denk ik geen idee hoe het Turks sociaal systeem in elkaar zit.

Wat betreft kontenlikken, komen jullie slechts toe aan die van de Amerikanen en de Joden.

Slinger
14-01-11, 14:30
Je praat alsof de bovengenoemde zaken in Nederland, geprivelegieerd zijn voor uitsluitend allochtonen. Verder heb jij denk ik geen idee hoe het Turks sociaal systeem in elkaar zit.

Wat betreft kontenlikken, komen jullie slechts toe aan die van de Amerikanen en de Joden.

En dan houdt het echt op.

tr_imparator
14-01-11, 14:31
En dan houdt het echt op.

Niet helemaal, vergeet niet de kindertjes.

Slinger
14-01-11, 14:33
Niet helemaal, vergeet niet de kindertjes.

Maar ik moet je een illusie ontnemen. Turken komen echt niet aan bod.

knuppeltje
14-01-11, 14:55
Het wordt ineens een beetje stil als je aanhaalt dat de 'gediscrimineerden' zelf ook discrimineren.

Tja, slachtoffers worden daders hè.

Pizzaman
15-01-11, 12:43
Je praat alsof de bovengenoemde zaken in Nederland, geprivelegieerd zijn voor uitsluitend allochtonen. Verder heb jij denk ik geen idee hoe het Turks sociaal systeem in elkaar zit.

Wat betreft kontenlikken, komen jullie slechts toe aan die van de Amerikanen en de Joden.

Het interesseert mij helemaal niet hoe het Turkse sociale systeem in elkaar zit.
Wat mij wel interesseert is dat Turkije zich met ons sociaal systeem wil bemoeien.

Als het daar beter is, nou, de vertrek-optie staat open. :fpiraat:

justus
16-01-11, 10:58
Je praat alsof de bovengenoemde zaken in Nederland, geprivelegieerd zijn voor uitsluitend allochtonen. Verder heb jij denk ik geen idee hoe het Turks sociaal systeem in elkaar zit.

Wat betreft kontenlikken, komen jullie slechts toe aan die van de Amerikanen en de Joden.

je overdrijft wel enigzins...dit noemen ze nu gelijke behandeling. overigens heb ik van het turkse sociale systeem bijster weinig verwachtingen.

justus
16-01-11, 11:00
Het interesseert mij helemaal niet hoe het Turkse sociale systeem in elkaar zit.
Wat mij wel interesseert is dat Turkije zich met ons sociaal systeem wil bemoeien.

Als het daar beter is, nou, de vertrek-optie staat open. :fpiraat:

die laatste zin roep ik ook geregeld. mij valt op dat dit wordt uitgelegd (althans hier) als racistisch/discriminerend terwijl ik alleen maar wijs op de vrije keus van mensen.

Pizzaman
16-01-11, 12:55
die laatste zin roep ik ook geregeld. mij valt op dat dit wordt uitgelegd (althans hier) als racistisch/discriminerend terwijl ik alleen maar wijs op de vrije keus van mensen.

Hetzlfde merk ik op, maar hoe meer ik het hoor, hoe minder het me interesseert.
Want meestal blijkt het te worden uitgesproken door mensen die zwaar genieten
van de voordeeltjes van 'positieve discriminatie'.

Zo zielig zijn ze helemaal niet.

Overigens, ik zou zelf ook vertrekken als ik het elders beter kon krijgen.
Dat zal dan niet naar Turkije zijn, vrees ik. :argwaan:

tr_imparator
16-01-11, 17:39
je overdrijft wel enigzins...dit noemen ze nu gelijke behandeling. overigens heb ik van het turkse sociale systeem bijster weinig verwachtingen.

Wat noemen ze gelijke behandeling, kan je het nader specificeren?

super ick
19-01-11, 12:24
Er zijn heel veel Turkse en Marokkaanse jongeren ontzettend lui,


Bron? :hihi:

Pizzaman
19-01-11, 12:40
Bron? :hihi:

Ja daar ben ik dan weer te lui voor. :melig: