PDA

Bekijk Volledige Versie : EUgezanten : behandel Oost-Jeruzalem nu al als hoofdstad van Palestijnse staat



Eke
10-01-11, 17:18
BBC News - EU envoys: Treat East Jerusalem as Palestinian capital (http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-12150792)BBC News - EU envoys: Treat East Jerusalem as Palestinian capital (http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-12150792)

vers van de pers.

De aanbevelingen zijn onder meer:

EU officials and politicians should refuse to visit Israeli government offices or facilities located in occupied East Jerusalem ( EU-ambtenaren en politici moeten weigeren om de Israëlische regering kantoren of voorzieningen gelegen in het bezette Oost-Jeruzalem te bezoeken)


Israeli settlers who forcibly move into Palestinian areas of Jerusalem could be refused entry into EU countries (Israëlische kolonisten die gedwongen verhuizen naar de Palestijnse wijken van Jeruzalem zouden moeten worden geweigerd in de EU-landen )

A boycott of Israeli products from East Jerusalem (Een boycot van Israëlische producten uit Oost-Jeruzalem)

Ensuring an EU presence when there is a risk of demolitions or evictions of Palestinian families, and at Israeli court cases on demolitions or evictions (Zorgen voor een EU-aanwezigheid als er een risico van vernielingen of onteigeningen bij Palestijnse gezinnen is en bij de Israëlische rechtszaken die gaan over over vernielingen of onteigeningen )


Ensuring EU intervention when Palestinians are arrested or intimidated by Israeli authorities for peaceful cultural, social or political activities in East Jerusalem (Zorgen voor EU-interventie als Palestijnen zijn gearresteerd of geïntimideerd door de Israëlische autoriteiten voor vreedzame culturele, sociale of politieke activiteiten in Oost-Jeruzalem )


Israël heeft geschrokken en afwijzend gereageerd. (Is o.m. bezorgd over een afgewongen vrede die geen waarborgen in zou houden voor structurele vrede in het gebied. red.)

Het rapport met de aanbevelingen is /wordt
ingediend in Brussel.

Eke
10-01-11, 17:27
De aanbevelingen komen voor in een uitgelekt rapport van de leiders van de 25 Europese missies in Jeruzalem en Ramallah.(BBC news)

Eke
10-01-11, 17:33
Ik zie toch weer een piepklein lichtpuntje ...ook al lijkt het alsof er geen vrede in zicht is, toch blijven mensen eraan werken. En deze keer Europese gezanten !

Sallahddin
10-01-11, 17:38
BBC News - EU envoys: Treat East Jerusalem as Palestinian capital (http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-12150792)BBC News - EU envoys: Treat East Jerusalem as Palestinian capital (http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-12150792)

vers van de pers.

De aanbevelingen zijn onder meer:

EU officials and politicians should refuse to visit Israeli government offices or facilities located in occupied East Jerusalem ( EU-ambtenaren en politici moeten weigeren om de Israëlische regering kantoren of voorzieningen gelegen in het bezette Oost-Jeruzalem te bezoeken)


Israeli settlers who forcibly move into Palestinian areas of Jerusalem could be refused entry into EU countries (Israëlische kolonisten die gedwongen verhuizen naar de Palestijnse wijken van Jeruzalem zouden moeten worden geweigerd in de EU-landen )

A boycott of Israeli products from East Jerusalem (Een boycot van Israëlische producten uit Oost-Jeruzalem)

Ensuring an EU presence when there is a risk of demolitions or evictions of Palestinian families, and at Israeli court cases on demolitions or evictions (Zorgen voor een EU-aanwezigheid als er een risico van vernielingen of onteigeningen bij Palestijnse gezinnen is en bij de Israëlische rechtszaken die gaan over over vernielingen of onteigeningen )


Ensuring EU intervention when Palestinians are arrested or intimidated by Israeli authorities for peaceful cultural, social or political activities in East Jerusalem (Zorgen voor EU-interventie als Palestijnen zijn gearresteerd of geïntimideerd door de Israëlische autoriteiten voor vreedzame culturele, sociale of politieke activiteiten in Oost-Jeruzalem )


Israël heeft geschrokken en afwijzend gereageerd. (Is o.m. bezorgd over een afgewongen vrede die geen waarborgen in zou houden voor structurele vrede in het gebied. red.)

Het rapport met de aanbevelingen is /wordt
ingediend in Brussel.



De EU kan niks doen joh :

het is de VS met name die bijna alle touwtjes in handen heeft :


nou, oost _Jerusalem wordt bijna helemaal joods gemaakt : zie de laatste ontwikkelingnen : de West bank wordt kleiner gemaakt door nederzettingnen .....

Gaza stelt niks voor : een heel piepklein plekje under israeli siege :

Ik zie niet hoe een plaestijne staat daar zou kunnen gevestigd worden met al die joodse nederzettingnen ...

Ik geloof in1 oplossing zoals beneden werd overduidelijk gemaakt door die israeli historicus : zie mijn handtekening ..

Eke
10-01-11, 17:57
De EU kan niks doen joh :

het is de VS met name die bijna alle touwtjes in handen heeft :


nou, oost _Jerusalem wordt bijna helemaal joods gemaakt : zie de laatste ontwikkelingnen : de West bank wordt kleiner gemaakt door nederzettingnen .....

Gaza stelt niks voor : een heel piepklein plekje under israeli siege :

Ik zie niet hoe een plaestijne staat daar zou kunnen gevestigd worden met al die joodse nederzettingnen ...

Ik geloof in1 oplossing zoals beneden werd overduidelijk gemaakt door die israeli historicus : zie mijn handtekening ..

Ben je het eens met Tom Segev ? Hij schreef (uit haast :copy-paste--ik ebn aan het koken !!!)dat Sand's boek "is bedoeld om het idee te promoten dat Israel een 'staat voor al haar burgers' - Joden, Arabieren en anderen - zou moeten zijn, (Wiki)

Een staat voor AL haar burgers....als dat eens waar kon zijn. Dat zou dan een goede oplossing zijn. Dit vereist wel een bepaalde aanpak. Het lijkt me heel moeilijk.Palestijnen moeten hun huizen terug krijgen, hun landerijen en hun status. Anders komt het niet goed. Joden dienen geinformeerd te worden over de geschiedenis van de laatste 100 jaar.
Ik heb in een docu gezien dat zij dat niet zijn, ook al is er persvrijheid, dat laatste vermoed ik.

later .....dag Sallah !

Sallahddin
10-01-11, 18:23
Ben je het eens met Tom Segev ? Hij schreef (uit haast :copy-paste--ik ebn aan het koken !!!)dat Sand's boek "is bedoeld om het idee te promoten dat Israel een 'staat voor al haar burgers' - Joden, Arabieren en anderen - zou moeten zijn, (Wiki)

Een staat voor AL haar burgers....als dat eens waar kon zijn. Dat zou dan een goede oplossing zijn. Dit vereist wel een bepaalde aanpak. Het lijkt me heel moeilijk.Palestijnen moeten hun huizen terug krijgen, hun landerijen en hun status. Anders komt het niet goed. Joden dienen geinformeerd te worden over de geschiedenis van de laatste 100 jaar.
Ik heb in een docu gezien dat zij dat niet zijn, ook al is er persvrijheid, dat laatste vermoed ik.

later .....dag Sallah !

oh, Eke, come on :

don't be naive :

see how israel has been calling palestinians to recognize israel as a jewish state : which means that the millions of palestinian refugees abroad will have no right to come back to their land ever, while israel brings jews from all over the world to israel :

that illegal entity is racist exclusive terrorist apartheid war criminal entity : for jews only :

Read israeli peace activist Uri Avnery 's columns like the following one :a real eye opener , mostly then :

http://www.maroc.nl/forums/het-nieuws-van-de-dag/323184-why-there-still-no-peace-palestine-israeli-uri-avnery.html


Kijk, The British empire mainly & the rest of the west helped the ziionists establish a country where they don't belong as one at least : historic palestine : zionists thought of doing that in Argentina or Oeganda first !

ok, then after the fact that israel was self_declared as a state : an illegal one , yes : the UN tried to divide historic palestine between Arabs & jews :

the first ones refused of course ...Long story :

after all those israeli _Arab wars , Arab & other betrayals ....after more than 17 years fruitless "negociations" ....israel talks about the economic peace : by "helping" palestinians economically in their own ghettos ...while even Hamas agrees with that so_called 2_state _solution within the frontiers of 1967 :

but israel wants its own imposed version of peace :

the zionazis have no intention of granting palestinians their national rights :

they will go on stealing more land via settlements , stealing more land from Lebanon, Syria ...& committing war crimes, crimes against humanity, genocides ....untill they will be digging their own graves :

I believe strongly in my heart : that's even a prophecy that israel will be destroyed at the end of the line ...............that will be the only solution as that bloody criminal history of the zionazis & israel had proved /prove /will prove ...

mark61
10-01-11, 23:36
Als de EU stoer wil doen eisen ze inspectie van de Israelische kerncentrales, en sancties bij weigering. Israëlische banktegoeden wereldwijd bevriezen, bedrijven bedreigen zodat ze geen zaken doen met I. Laten doorschemeren dat je bereid bent ze te bombarderen.

Dat doen we met Iran toch ook?

Dit soort muizengebrul is te bespottelijk voor woorden.

tanger'73
10-01-11, 23:59
Als de EU stoer wil doen eisen ze inspectie van de Israelische kerncentrales, en sancties bij weigering. Israëlische banktegoeden wereldwijd bevriezen, bedrijven bedreigen zodat ze geen zaken doen met I. Laten doorschemeren dat je bereid bent ze te bombarderen.

Dat doen we met Iran toch ook?

Dit soort muizengebrul is te bespottelijk voor woorden.

Ja, daar in israël kunnen ze er alleen maar om lachen. intussen is er onlangs al een hele Palestijnse wijk in dat deel van Jeruzalem door kolonisten geconfisqueerd. Men heeft schijnbaar niet door wat voor systematiek hierachter schuilgaat, of men wilt het niet zien? Danwel gedoogd men het?

justus
11-01-11, 07:23
Ja, daar in israël kunnen ze er alleen maar om lachen. intussen is er onlangs al een hele Palestijnse wijk in dat deel van Jeruzalem door kolonisten geconfisqueerd. Men heeft schijnbaar niet door wat voor systematiek hierachter schuilgaat, of men wilt het niet zien? Danwel gedoogd men het?

was het niet netwerk dat een documentaire uitzond van het ghetto beleid van de joden aldaar? schandelijk misdadig!

knuppeltje
11-01-11, 08:59
De aanbevelingen zijn onder meer:......

Nou, zeg maar gewoon: mosterd na de maaltijd.

rbn
11-01-11, 10:31
Ja, daar in israël kunnen ze er alleen maar om lachen. intussen is er onlangs al een hele Palestijnse wijk in dat deel van Jeruzalem door kolonisten geconfisqueerd. Men heeft schijnbaar niet door wat voor systematiek hierachter schuilgaat, of men wilt het niet zien? Danwel gedoogd men het?


dat wist ik niet.. weet je ook om welke wijk het gaat?

rbn
11-01-11, 10:37
Ben je het eens met Tom Segev ? Hij schreef (uit haast :copy-paste--ik ebn aan het koken !!!)dat Sand's boek "is bedoeld om het idee te promoten dat Israel een 'staat voor al haar burgers' - Joden, Arabieren en anderen - zou moeten zijn, (Wiki)

Een staat voor AL haar burgers....als dat eens waar kon zijn.

vergeet het maar..
de voormalige burgemeester van jeruzalem, teddy kollek, was er kristalhelder in: "We said things without meaning them, and we didn't carry them out. We said over and over that we would equalize the rights of the Arabs to the rights of the Jews in the city - empty talk... Both Levi Eshkol and Menachem Begin also promised them equal rights -- both violated their promise... Never have we given them a feeling of being equal before the law. They were and remain second - and third-class citizens."
(A Policy of Discrimination (http://www.ochaopt.org/documents/opt_prot_btselem_policy_of_discrimination_may_1995 .pdf): Land Expropriation, Planning and Building in East Jerusalem)

Eke
11-01-11, 10:50
oh, Eke, come on :

*1)don't be naive :

*2)they will go on stealing more land via settlements , stealing more land from Lebanon, Syria ...& committing war crimes, crimes against humanity, genocides ....untill they will be digging their own graves :

*)I believe strongly in my heart : that's even a prophecy that israel will be destroyed at the end of the line ...............that will be the only solution as that bloody criminal history of the zionazis & israel had proved /prove /will prove ...

1) sorry, geen naiviteit maar haastige multi-tasking: ik dacht als ik nou snel wiki lees over Shlomo Sand dan weet ik waar het over gaat. Niet dus. Die Tom , die ik citeerde, was juist een criticus van Shloma. Ik zeg tegen mezelf : Sloompie, als je geen tijd hebt moet je niet posten.
Het is ook zonde van het forum, als mensen de klok hebben horen luiden, maar ze weten niet het naadje van de kous te vinden :hihi: Zie je, mixen heeft geen zin.

Maar ik wil geen bloedvergieten meer. En met mij miljarden en miljarden mensen .Eens zal een oorlog moeten stoppen.
Het klinkt onhandig, maar ik heb noch vertrouwen in de macht in het ene kamp (ik las net een krantenartikel over een militant en intrigant in het Palestijnse leger)als in het andere kamp : mensen verjagen,de bulldozers erover heen en bouwen maar.
Kortom, ik hou even m'n mond.*Ik zie geen oplossing, maar denk wel aan het pamflet van die jongeren uit Gaza die vrede willen. Eindelijk vrede, snap je.
Dus ook geen Israëli door de gehaktmolen. Gewoon : stoppen.
Zoeken naar concrete oplossingen.

*) ik neem even een time-out van "alles''. heb ik even nodig.ben bekaf enzo.dag beste prikkers , ik ben weg ...

PS bedankt voor jullie enthousiaste betrokkenheid bij zaken(topiconderwerpen) die 'levend' moeten blijven..die niet ondergesneeuwd mogen worden.

The Phoenix
11-01-11, 11:41
Als de EU stoer wil doen eisen ze inspectie van de Israelische kerncentrales, en sancties bij weigering. Israëlische banktegoeden wereldwijd bevriezen, bedrijven bedreigen zodat ze geen zaken doen met I. Laten doorschemeren dat je bereid bent ze te bombarderen.

Dat doen we met Iran toch ook?

Dit soort muizengebrul is te bespottelijk voor woorden.


zal de EU dat nooit doen :heeft wel te maken met economisch, politiek, geo_politiek belangen & machtsverhoudingnen ...

de politiek luistert niet naar rechtvaardigheid, gelijkheid , recht ...alleen naar belangen ...

The Phoenix
11-01-11, 11:45
1) sorry, geen naiviteit maar haastige multi-tasking: ik dacht als ik nou snel wiki lees over Shlomo Sand dan weet ik waar het over gaat. Niet dus. Die Tom , die ik citeerde, was juist een criticus van Shloma. Ik zeg tegen mezelf : Sloompie, als je geen tijd hebt moet je niet posten.
Het is ook zonde van het forum, als mensen de klok hebben horen luiden, maar ze weten niet het naadje van de kous te vinden :hihi: Zie je, mixen heeft geen zin.

Maar ik wil geen bloedvergieten meer. En met mij miljarden en miljarden mensen .Eens zal een oorlog moeten stoppen.
Het klinkt onhandig, maar ik heb noch vertrouwen in de macht in het ene kamp (ik las net een krantenartikel over een militant en intrigant in het Palestijnse leger)als in het andere kamp : mensen verjagen,de bulldozers erover heen en bouwen maar.
Kortom, ik hou even m'n mond.*Ik zie geen oplossing, maar denk wel aan het pamflet van die jongeren uit Gaza die vrede willen. Eindelijk vrede, snap je.
Dus ook geen Israëli door de gehaktmolen. Gewoon : stoppen.
Zoeken naar concrete oplossingen.

*) ik neem even een time-out van "alles''. heb ik even nodig.ben bekaf enzo.dag beste prikkers , ik ben weg ...

PS bedankt voor jullie enthousiaste betrokkenheid bij zaken(topiconderwerpen) die 'levend' moeten blijven..die niet ondergesneeuwd mogen worden.

Read israeli Uri Avnery's columns then on :

Antiwar.com (http://www.antiwar.com)

CounterPunch: Tells the Facts, Names the Names (http://www.counterpunch.com)

Home / World Wide / Europe - Media Monitors Network (MMN) (http://www.mediamonitors.net)

History had proved /proves /will prove that the only solution to the palestinian _jewish conflict is to abolish the jewish state ....

DNA
11-01-11, 19:38
israel wants to impose its own unjust vision of peace : it will go on trying to bring the resistance to its kness which would make the end of israel even closer : because there can be no peace without justice :

so, the only solution to the palestinian _jewish conflict is to abolish the jewish state :


it sounds unrealistic : israel sounds like a destiny , like a "natural disaster" :lol: : but it does not ; israel will disappear eventually : that's even a prophecy, so ...

tanger'73
11-01-11, 20:20
dat wist ik niet.. weet je ook om welke wijk het gaat?

Sheik Jarrah. Zie ook:

Videozone (http://www.deredactie.be/permalink/1.720559)

Videozone (http://www.deredactie.be/permalink/1.903144)

Israël breekt historisch gebouw af in Palestijnse wijk - Buitenland - De Morgen (http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/1205614/2011/01/09/Israel-breekt-historisch-gebouw-af-in-Palestijnse-wijk.dhtml)

tot uw dienst en die van Justus. ;)

tanger'73
11-01-11, 20:31
was het niet netwerk dat een documentaire uitzond van het ghetto beleid van de joden aldaar? schandelijk misdadig!

schandelijk en misdadig zijn juiste bewoordingen.

Videozone (http://www.deredactie.be/permalink/1.903264)

Videozone (http://www.deredactie.be/permalink/1.938407)

fisherman1969
11-01-11, 22:10
Ik zie toch weer een piepklein lichtpuntje ...ook al lijkt het alsof er geen vrede in zicht is, toch blijven mensen eraan werken. En deze keer Europese gezanten !

Zo lang de haat zit in de kan , is de wijsheid uit de man !
Israel een onherstelbare vergissing !*)
De etterpuist in het MIDEN OOSTEN.

*)ISBN 978 90 254 2836 5