PDA

Bekijk Volledige Versie : Paus wil meer kinderen met christelijke namen.



Hatert
10-01-11, 18:11
ma 10 jan 2011, 16:38

Paus wil meer kinderen met christelijke namen

VATICAAN STAD - De paus vindt dat kinderen een christelijke naam moeten krijgen. Zo’n naam toont de verbondenheid met de katholieke kerk, stelt Benedictus XVI.

De paus vindt het kennelijk maar niets dat sommige ouders hun kinderen namen geven zoals Crystal, Heather of Margriet. „Een christelijke naam is een onherroepelijk teken dat de Heilige Geest een nieuw leven geeft in de schoot van de kerk”, zei de paus nadat hij zondag 21 baby’s had gedoopt in een traditionele dienst in het Vaticaan.

Italiaanse kranten stonden maandag bol van het nieuws. In Italië zelf geven ouders de voorkeur aan namen van heiligen. De naam Francesco is de meest gegeven naam aan jongens, Gulia voor meisjes. De oorspronkelijke naam van de paus, Joseph, staat op nummer veertien van de meest gegeven jongensnamen.

Telgraf

tanger'73
10-01-11, 18:45
Als de Paus nou eens zijn volgelingen verplicht steld om diens mannelijke nakomelingen Jezus te noemen, is die verbondenheid daarmee ook rond.

Slinger
10-01-11, 19:12
Als de Paus nou eens zijn volgelingen verplicht steld om diens mannelijke nakomelingen Jezus te noemen, is die verbondenheid daarmee ook rond.

De naam Jezus wordt door christenen bijna niet gebruikt, omdat hij als te heilig wordt ervaren. Spanje is een uitzondering, heb ik begrepen.

Marsipulami
10-01-11, 19:16
De naam Jezus wordt door christenen bijna niet gebruikt, omdat hij als te heilig wordt ervaren. Spanje is een uitzondering, heb ik begrepen.

Ik had een klasgenoot die Jesus noemde met inderdaad Spaanse roots.

Paris.Casa
10-01-11, 20:38
Should they have children...

Pizzaman
10-01-11, 21:11
Should they have children...

Die paus? Nou beter van niet he. :hihi:
Die moet zoveel mogelijk bij kinderen uit de buurt worden gehouden.

Paris.Casa
10-01-11, 21:48
Die paus? Nou beter van niet he. :hihi:


No, I was referring to the low birth rates among Christians. And implying that he'd better be worried about this matter than the religiosity of the newborn names.

Max Stirner
10-01-11, 22:30
No, I was referring to the low birth rates among Christians. And implying that he'd better be worried about this matter than the religiosity of the newborn names.


7.000.000.000 mensen op deze aardbol vind je niet voldoende ?

Paris.Casa
10-01-11, 23:02
7.000.000.000 mensen op deze aardbol vind je niet voldoende ?

Dont repeat like a parrot (a sheep) what you hear or read about the overpopulation.

Kill yourself if you find that our planet is overcrowded.

mark61
10-01-11, 23:04
Dont repeat like a parrot (a sheep) what you hear or read regarding the overpopulation.

Kill yourself if you find that our planet is overcrowded.

Hij vroeg je wat. Wat kom jij met papegaaien aanzeilen? Daar zijn er eerder te weinig van.

Jij vindt dus dat de planeet niet overbevolkt is. Dan ben je niet goed wijs.

Abu_Hurayrah
10-01-11, 23:07
Ik had een klasgenoot die Jesus noemde met inderdaad Spaanse roots.

Ik meen eens gelezen te hebben dat een Islamitische geleerde het af raadt om de Kunya (soort Nicknaam) Abu 'Iesaa (vader van Jezus) te nemen...

mark61
10-01-11, 23:07
Margriet is overigens een katholieke naam.

Sommige moslims gebruiken daarom trouwens ook de naam Mohammed niet, o.a. in Turkije en bedoeďnen in SA.

mark61
10-01-11, 23:08
No, I was referring to the low birth rates among Christians. And implying that he'd better be worried about this matter than the religiosity of the newborn names.

Christenen in Afrika en Zuid-Amerika planten zich prima voort, thank you.

Paris.Casa
11-01-11, 00:28
Hij vroeg je wat. Wat kom jij met papegaaien aanzeilen? Daar zijn er eerder te weinig van.



Are you his secretary?

If HE asks me why I dont think overpopulation is THE threat to our planet, I will answer him.

Paris.Casa
11-01-11, 00:29
Christenen in Afrika en Zuid-Amerika planten zich prima voort, thank you.

An objective overview would take into account the birth rate among Christians WORLDWIDE, since I assume his message was addressed to ALL Christians, irrespective of their nationality.

The birth rate among Christians is in sharp decline.

Slinger
11-01-11, 04:48
Are you his secretary?

If HE asks me why I dont think overpopulation is THE threat to our planet, I will answer him.

Ook al zo'n duikeend.

justus
11-01-11, 05:50
Ook al zo'n duikeend.

beledig de duikeenden niet, wil je? die paris casa moet helemaal hier posten omdat ie er in frankrijk allang uit gekotst is.

justus
11-01-11, 05:52
Als de Paus nou eens zijn volgelingen verplicht steld om diens mannelijke nakomelingen Jezus te noemen, is die verbondenheid daarmee ook rond.


ik vraag me altijd waarom die droplul met die puntmuts zichzelf zo belangrijk vindt... er zijn nog 3 belijdende katholieken in de wereld en 2 daarvan twijfelen.... wat een larie....de paus de plaatsvervanger van jezus op aarde.... jezus bestaat niet dus wat ben je dan helemaal...

Pizzaman
11-01-11, 07:33
... jezus bestaat niet dus wat ben je dan helemaal...

,,,dan toch maar Judas, op de papieren bij de gemeente.

mark61
11-01-11, 17:45
The birth rate among Christians is in sharp decline.

Nee.

mark61
11-01-11, 17:46
Are you his secretary?

If HE asks me why I dont think overpopulation is THE threat to our planet, I will answer him.

Draaikonten, zoals gewoonlijk hier.

Dat vroeg hij niet.

Dit is een discussiesite, wat mankeert je?

Max Stirner
11-01-11, 18:32
If HE asks me why I dont think overpopulation is THE threat to our planet, I will answer him.



Laten we de kijkbuiskinderen die onzin dan maar besparen .... :p

tanger'73
11-01-11, 18:43
ik vraag me altijd waarom die droplul met die puntmuts zichzelf zo belangrijk vindt... er zijn nog 3 belijdende katholieken in de wereld en 2 daarvan twijfelen.... wat een larie....de paus de plaatsvervanger van jezus op aarde.... jezus bestaat niet dus wat ben je dan helemaal...


Ja, dat probleem is kennelijk niet alleen bij droplul als deze te vinden. Vreemd genoeg gaan velen, notabene a-religieuzen hem voor, door er maar vanuit te gaan dat iedereen maar een katholiek, moslim of een ander religieus beunhaas is.