PDA

Bekijk Volledige Versie : Bizarre vete met aanslagen en al tussen twee Nederlanders in Ghana



Hatert
11-01-11, 10:39
di 11 jan 2011, 08:38 | lees voor

Vastgoedmagnaat aan aanslag ontsnapt

door Martijn Koolhoven


ACCRA - De Ghanese politie onderzoekt een raadselachtige moordaanslag waaraan de Limburgse vastgoedmagnaat en multimiljonair Arthur Paes (49) eind vorig jaar is ontsnapt in de Ghanese hoofdstad Accra. Paes is tevens koning is van de Ghanese provincie Somey.

http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00804/Arthur_Paes_804149d.jpg
Arthur Paes Foto: Frits Widdershoven

Toen het met vuurwapens niet lukte, zou het nog een tweede keer zijn geprobeerd in een hotel door hem te proberen te vergiftigen door iets in zijn glas te doen.

De Ghanese politie heeft de zaak in onderzoek. Paes ligt overhoop met een ex-directeur van zijn hotel in Accra en ex-werknemers die hij afgelopen zomer ontsloeg.

Paes stelt dat de moordaanslag kon worden verijdeld doordat de twee politie-agenten, waar hij 24 uur per dag over kan beschikken, een geheime bandopname hadden onderschept van een bespreking waarin de moordaanslag op de Somey-koning werd beraamd. Paes is eigenaar van het Royal Beach hotel in Accra.

Op de bandopname zou te horen zijn hoe de Nederlandse directeur van het hotel, samen door Paes ontslagen werknemers, de aanslag op de eigenaar van het hotel zou beramen. Na de ontdekking heeft Paes de politie geïnformeerd waarna de directeur, Jan Wubbeling, is gearresteerd. In zijn woning werden twee vuurwapens aangetroffen, één waar hij een vergunning voor had en eentje zonder vergunning. Wubbeling kwam overigens al weer snel op vrije voeten.

Nadat het complot was ontdekt, zou er nog een poging zijn ondernomen om Paes te vergiftigen. De Limburgse multimiljonair stelt dat het gif, dat in een hotel in zijn drankje werd ontdekt, is onderzocht door de Ghanese politie en dat is vastgesteld dat het zeer dodelijk was. Paes zegt enorm geschrokken te zijn en hij veronderstelt dat de moordaanslag is beraamd nadat hij had een grootschalige fraude had ontdekt in het hotel.

Jan Wubbeling, die drie jaar directeur is geweest van het hotel van Paes, heeft een volstrekt andere lezing. Hij ontkent ten stelligste dat hij een moordaanslag op zijn, inmiddels, voormalige baas heeft willen beramen. “Het is smaad en laster”, zo stelt Wubbeling woedend telefonisch vanuit Accra. “Het is een valse aangifte. Het is een schande dat deze miljonair zich hier aan schuldig maakt. Ik ben onschuldig. Hij dacht mij in de gevangenis te krijgen door mij te beschuldigen van moord. Schande! Ik ben Ridder in de Orde van Oranje Nassau, ik heb nog nooit iemand kwaad gedaan. Waarom zou ik Paes willen vermoorden?!?” Wubbeling stelt dat hij werd gearresteerd door vier grote negers die daarvoor geld hadden ontvangen van de Limburgse multimiljonair. “Wat kan ik daar tegen beginnen?”

Paes op zijn beurt ontkent met klem dat het een valse aangifte zou betreffen of dat hij zich schuldig zou hebben gemaakt aan omkoping. “Onzin, de politie werkt met veel mensen aan de zaak, meneer Wubbeling heeft echt een probleem”.

De politie in Accra onderzoek de zaak en komt mogelijk later deze week met mededelingen. Arthur Paes heeft de Limburgse politie ook geïnformeerd. De vastgoedmagnaat, die o.a. kastelen verzamelt, woont zelf in kasteel ‘Le Fy’ in het plaatsje Esneux in de Belgische Ardennen.


Telegraf

Pizzaman
11-01-11, 11:21
Hahahaha wat een verhaal, kostelijk.

Maar vraagje: Als/indienwanner die Paes nu 'koning is van de Ghanese provincie Somey'...
...is ie dan een Ghanees of een Nederlander.

Overigens heeft ie het dan verder geschopt dan Aboutaleb, LOLOLOL! :hihi:

Jemig wat een soap.