PDA

Bekijk Volledige Versie : Ongeneeslijk ziek kind (8) wordt Nederland uitgezet



Joesoef
15-01-11, 16:43
Ongeneeslijk ziek kind (8) wordt Nederland uitgezet

<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tbody><tr> <td>Uitgegeven:</td> <td>15 januari 2011 15:30</td> </tr> <tr> <td>Laatst gewijzigd:</td> <td>15 januari 2011 17:15</td> </tr> </tbody></table>
AMSTERDAM - Een kind van acht jaar dat ongeneeslijk ziek is, wordt mogelijk samen met zijn moeder teruggestuurd naar Sri Lanka. Zeven jaar geleden is Abiram het land ontvlucht nadat zijn vader was vermoord en hij en zijn moeder gevaar liepen.

Maar hun asielaanvraag is afgewezen, omdat het land nu veilig is.
Abiram heeft een agressieve hersentumor en het is de vraag of hij het hoger beroep over de beslissing in februari gaat halen.
<center></center>

"Dit is zo uitzonderlijk", zegt directeur Inge Bulters van basisschool Het Palet zaterdag in het AD (http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/article/detail/563243/2011/01/15/Ongeneeslijk-zieke-Abiram-8-moet-toch-het-land-uit.dhtml).
Bulters zegt dat Abiram "het allerliefste in Nederland blijft met zijn moeder. Hij weet nog niet van de afwijzing, maar hij ziet zijn moeder en vraagt waarom ze gehuild heeft."
De klasgenoten van Abiram hebben koningin Beatrix een brief gestuurd waarin ze vertellen dat hij heel ziek is en snel zal overlijden.
De Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) kan niet ingaan op individuele gevallen, zo laat woordvoerder Sander van der Eijk weten.

Joesoef
15-01-11, 16:44
Goed gedaan Geert.

StevieK
15-01-11, 17:12
Ongeneeslijk ziek kind (8) wordt Nederland uitgezet

<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tbody><tr> <td>Uitgegeven:</td> <td>15 januari 2011 15:30</td> </tr> <tr> <td>Laatst gewijzigd:</td> <td>15 januari 2011 17:15</td> </tr> </tbody></table>
AMSTERDAM - Een kind van acht jaar dat ongeneeslijk ziek is, wordt mogelijk samen met zijn moeder teruggestuurd naar Sri Lanka. Zeven jaar geleden is Abiram het land ontvlucht nadat zijn vader was vermoord en hij en zijn moeder gevaar liepen.

Maar hun asielaanvraag is afgewezen, omdat het land nu veilig is.
Abiram heeft een agressieve hersentumor en het is de vraag of hij het hoger beroep over de beslissing in februari gaat halen.
<center></center>

"Dit is zo uitzonderlijk", zegt directeur Inge Bulters van basisschool Het Palet zaterdag in het AD (http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/article/detail/563243/2011/01/15/Ongeneeslijk-zieke-Abiram-8-moet-toch-het-land-uit.dhtml).
Bulters zegt dat Abiram "het allerliefste in Nederland blijft met zijn moeder. Hij weet nog niet van de afwijzing, maar hij ziet zijn moeder en vraagt waarom ze gehuild heeft."
De klasgenoten van Abiram hebben koningin Beatrix een brief gestuurd waarin ze vertellen dat hij heel ziek is en snel zal overlijden.
De Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) kan niet ingaan op individuele gevallen, zo laat woordvoerder Sander van der Eijk weten.

IND zijn gewoon een stelletje sukkels, ze laten velen toe die volgens mij beter kunnen ophoepelen.
Volgens mij kennen ze geen emoties, gewoon keihard slaaf van de regels.

Deze jongen is al jaren in Nederland en zijn de taal machtig dan mag je vertrekken.
Laat deze doodzieke jongen toch in Nederland zijn laatste adem uitblazen, dit zou tenminste getuigen van humaan


Maar, ze zijn zo laf dat alles via een briefwisseling moet gaan want, niemand, neem niemand van de IND durft dit recht in de ogen van deze jongen de vertellen.

Hoe schijnheilig christelijk moet je daarvoor zijn, ja Leers, hij heeft de macht om dat te kunnen bepalen.

Eke
15-01-11, 17:47
[B][De klasgenoten van Abiram hebben koningin Beatrix een brief gestuurd waarin ze vertellen dat hij heel ziek is en snel zal overlijden.


De Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) kan niet ingaan op individuele gevallen, zo laat woordvoerder Sander van der Eijk weten.

De IND niet, maar Leers wel, zoals Stevie opmerkt.
Hij heeft de bevoegdheid om in uitzonderlijke 'zaken' af te wijken van de regel.


Wat ik me wel afvraag : willen de grootouders en rest van de familie het jongetje en z'n moeder niet dolgraag bij hen hebben ?Of is de familie in Sri Lanka overleden ?

Joesoef
15-01-11, 17:55
Ik heb het idee dat de IND expres dit soort gevallen maximaal uitspeelt om de politiek tot inkeer te brengen. IND kan natuurlijk zelf zn prioriteiten anders indelen dan wel beslissing gunstiger laten uitpakken. Dit is politiek spel.

StevieK
15-01-11, 18:10
Ik heb het idee dat de IND expres dit soort gevallen maximaal uitspeelt om de politiek tot inkeer te brengen. IND kan natuurlijk zelf zn prioriteiten anders indelen dan wel beslissing gunstiger laten uitpakken. Dit is politiek spel.

Ik zie dit ook zo, maar ja het wordt weer uitgevochten over het hoofd van een doodziek kind.

Ik geloof dat over deze jongen al het een en ander geschreven ,voor dat er een procedure aan de gang was, was in een andere krant een tijdje terug, misschien heeft een overijverige, streberige ambtenaar zich bij zijn chef willen profileren

tanger'73
15-01-11, 19:00
Ik zie dit ook zo, maar ja het wordt weer uitgevochten over het hoofd van een doodziek kind.

Ik geloof dat over deze jongen al het een en ander geschreven ,voor dat er een procedure aan de gang was, was in een andere krant een tijdje terug, misschien heeft een overijverige, streberige ambtenaar zich bij zijn chef willen profileren


verblijf op humanitaire gronden, zegt zo te zien kennelijk ook niet veel meer? Hebben ze er eens bij stilgestaan, dat het eveneens onhumaan is om asielzoekers jarenlang in onzekerheid te laten? Laten ze eerst maar eens aan verkorte procedures doen.

StevieK
15-01-11, 20:24
verblijf op humanitaire gronden, zegt zo te zien kennelijk ook niet veel meer? Hebben ze er eens bij stilgestaan, dat het eveneens onhumaan is om asielzoekers jarenlang in onzekerheid te laten? Laten ze eerst maar eens aan verkorte procedures doen.

Volkomen mee eens, omdat het systeem gefaald heeft hoeft niet iedereen het slachtoffer te zijn.

Ik vind het , maar dat vind ik, dat het belachelijk is om iemand die jaren in Nederland verblijft, in afwachting van de asielaanvraag, maar dan toch de nederlandse taal geleerd heeft, een studie gevolgt heeft, waarschijnlijk zijn/haar eigen moedertaal niet meer machtig is, om deze persoon zomaar terug te sturen.

Er zijn er ook genoeg die jaren in afwachting zijn, maar in die jaren genoeg tijd hebben gehad om de taal, hoe dan ook, te leren en wat over het land te leren. Dat deze kansloos zijn is dan wel te begrijpen, dat deze dan terug moeten, ja ook helaas. Maar inderdaad de procedure zo verkort moeten worden,
maar,

diegene ,die in afwachtig van de uitslag, toch de moeite al vast genomen te hebben zich de taal te leren, alsmede wat over het land te leren, enz, deze moeten beloond worden met een verblijfsvergunning.

fisherman1969
15-01-11, 20:36
Goed gedaan Geert.

Nee Joesoef , dit is niet helemaal GEERT zijn schuld, hij beslist daar niet over.
Uitzonderingen vormen de regel , en ik denk ook niet dat dit kind wordt uitgezet ,daar staat t/o dat waar is of ligt de grens ?
Stel ALI Hirshie Ali (een KIND HAD GEHAD) met kanker of weet ik wat voor ernstige ziekte gehad hebben , hoe zouden we dan moeten denken.
Maar nogmaals van MIJ mag deze stumper natuurlijk blijven hier kan ze behandeld worden daar niet !

fisherman1969
15-01-11, 20:38
verblijf op humanitaire gronden, zegt zo te zien kennelijk ook niet veel meer? Hebben ze er eens bij stilgestaan, dat het eveneens onhumaan is om asielzoekers jarenlang in onzekerheid te laten? Laten ze eerst maar eens aan verkorte procedures doen.

DAT IS PRECIES WAAR DEZE REGERING ME BEZIG IS OF NIET SOMS ?

Marsipulami
15-01-11, 22:34
Ongeneeslijk ziek kind (8) wordt Nederland uitgezet

<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tbody><tr> <td>Uitgegeven:</td> <td>15 januari 2011 15:30</td> </tr> <tr> <td>Laatst gewijzigd:</td> <td>15 januari 2011 17:15</td> </tr> </tbody></table>
AMSTERDAM - Een kind van acht jaar dat ongeneeslijk ziek is, wordt mogelijk samen met zijn moeder teruggestuurd naar Sri Lanka. Zeven jaar geleden is Abiram het land ontvlucht nadat zijn vader was vermoord en hij en zijn moeder gevaar liepen.

Maar hun asielaanvraag is afgewezen, omdat het land nu veilig is.
Abiram heeft een agressieve hersentumor en het is de vraag of hij het hoger beroep over de beslissing in februari gaat halen.
<center></center>

[/SIZE]

Als men een asielaanvraag indient gaan bevoegde diensten na of de aanvrager onder de vuchtelingendefinitie van de conventie van Genève valt. Die houdt in dat iemand door de overheid van zijn/haar eigen land vervolgd wordt omwille van ras, godsdienst, politieke overtuiging, enz. In dit geval lijkt het me terecht dat de asielaanvraag is afgewezen. Ziekte is iets anders dan vervolging door de overheid van het land van herkomst om redenen die de conventie van Genève preciseert.

Als dat kind ziek is dan moeten er andere procedures gestart worden. Hebben ze in NL geen advocaten ? In België kan men dan vragen om een (tijdelijke) regularisatie om medische (of als het niet om een ziekte gaat om humanitaire) redenen.