PDA

Bekijk Volledige Versie : geweld mild bestraft



John2
18-01-11, 11:31
Vlissingse jongeren voor geweld mild bestraft

dinsdag 18 januari 2011 | 07:24 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 18 januari 2011 | 07:27
Tekstgrootte tekst verkleinentekst vergroten
Foto ANP

Foto ANP

MIDDELBURG - Zeven Vlissingers moesten zich gisteren voor de politierechter verantwoordden wegens openbare geweldpleging, afgelopen zomer bij sportpark Het Schenge in Goes.
Ze gingen daar met drie auto's naar toe na een bezoek aan coffeeshop Highlife. Om te chillen en te voetballen, zeiden ze maar de officier van justitie, H. Klootwijk, achtte bewezen dat de de groep had afgesproken om te vechten met een groep Goese Marokkaanse jongeren. Daarbij liep een van de Goesenaren een gebroken neus op. Het motief bleef vaag: wraak wegens een gevecht in Renesse of ruzie over drugs. Klootwijk eiste 140 uur werkstraf en een maand voorwaardelijk tegen de hele groep en tegen een 20-jarige Vlissinger M. die de klap op de neus zou hebben uitgedeeld, 240 uur werkstraf en twee maanden voorwaardelijk.

Politierechter G. Nomes oordeelde milder. Hij ging er niet van uit dat de club op pad was gegaan om te vechten. Dat de politie een getuige die M. als dader aanwees, niet heeft gehoord, vond hij een omissie en ook de fotoconfrontatie, het enige andere bewijs tegen M., kon twijfels oproepen; de politie liet alleen foto's zien van de Vlissingers die toen in hechtenis waren. Alleen de 18-jarige T. kreeg een werkstraf (100 uur) wegens ontremmend gedrag. Hij zwaaide met een stok en had een mesje bij zich. De 23-jarige K. moet 40 uur aan de slag omdat hij zich met een arrestatie bemoeide, en M. kreeg 60 uur wegens verzet bij zijn aanhouding.

bron:Vlissingse jongeren voor geweld mild bestraft - Walcheren - Regio - PZC (http://www.pzc.nl/regio/walcheren/7987560/Vlissingse-jongeren-voor-geweld-mild-bestraft.ece)

Pizzaman
18-01-11, 11:33
De vertaling:

'Hoop kouwe drukte om 2 stel blowende halve garen kostte meer dan het opleverde.
Kantine wacht nog op schadevergoeding'.

John2
18-01-11, 11:41
Inderdaad maar waarom zo laag straffen?

Pizzaman
18-01-11, 12:29
Inderdaad maar waarom zo laag straffen?

De rechterlijke macht wordt door zichzelf benoemd.
Men is daarin heel zorgvuldig, want de benoeming geldt 'voor het leven'.
DWZ wie er niet tussen past, wordt geen rechter.

Nou is het een economisch gegeven dat wanneer je bijvoorbeeld een PC repareert,
dat als je het dan (te) goed doet je tijdenlang er niet naar hoeft te kijken.
Stel je laat gewoon wat zitten waarvan je weet dat het ellende geeft, dan hou je werk.
Dus: kort straffen, en je houdt 'klanten'.

Tja misschien kijk ik er te cynisch naar maar vooralsnog klopt het perfect. :moeilijk:

John2
18-01-11, 13:05
De rechterlijke macht wordt door zichzelf benoemd.
Men is daarin heel zorgvuldig, want de benoeming geldt 'voor het leven'.
DWZ wie er niet tussen past, wordt geen rechter.

Nou is het een economisch gegeven dat wanneer je bijvoorbeeld een PC repareert,
dat als je het dan (te) goed doet je tijdenlang er niet naar hoeft te kijken.
Stel je laat gewoon wat zitten waarvan je weet dat het ellende geeft, dan hou je werk.
Dus: kort straffen, en je houdt 'klanten'.

Tja misschien kijk ik er te cynisch naar maar vooralsnog klopt het perfect. :moeilijk:

Dit zou dus inhouden dat we het strafrecht door de wc kunnen spoelen?

Pizzaman
18-01-11, 13:10
Dit zou dus inhouden dat we het strafrecht door de wc kunnen spoelen?

Heb je zo'n drama wel eens gezien?
Kijk eens naar het proces van Wilders, het is wel geen strafrecht, en je kan A of B vinden,
maar 1 ding zal je met me eens zijn: allemachtig wat een stel uien zit daar.

Voor mij zijn een aantal dingen duidelijk:
- de gewone burger met z'n DAS rechtsbijstand kan het vergeten z'n recht te halen;
- het grote geld wint altijd wel door eindeloos traineren;
- het is voor de overheid heel makkelijk de gewone burger te pakken, maar niet degenen die het echt verdienen;
- misdadigers ontlopen de dans, dankzij deze schertsvertoningen en 'medemenselijkheid';
- slachtoffers wordt op geen enkele manier recht gedaan;
- pakkans x straf betekent gewoon dat misdaad loont.

Ja, wat mij betreft moet de bezem flink door het (straf)recht heen, zoals dat nu is.

John2
18-01-11, 13:59
=Pizzaman;4610018]Heb je zo'n drama wel eens gezien?
Kijk eens naar het proces van Wilders, het is wel geen strafrecht, en je kan A of B vinden,
maar 1 ding zal je met me eens zijn: allemachtig wat een stel uien zit daar.
Dit is inderdaad wel een duidelijk voorbeeld waar de media de macht heeft over onze rechtsstaat en hoe een rechtbank in het nauw kan worden gedreven door een groep mensen die gebruik maken van de media.
Het OM seponeert bij gebrek aan strafbaar feit, waarna een groep mensen de openbaarheid zoeken waarna de rechtbank alsnog opdracht geeft voor vervolging.


Voor mij zijn een aantal dingen duidelijk:
- de gewone burger met z'n DAS rechtsbijstand kan het vergeten z'n recht te halen;
Dit komt vaak door vooroordelen van een rechter, zoals ik laatst zelf ondervond die mij vertelde dat een organisatie nooit liegt.


- het grote geld wint altijd wel door eindeloos traineren;
Inderdaad en kun je eigenlijk spreken van rechtongelijkheid.


- het is voor de overheid heel makkelijk de gewone burger te pakken, maar niet degenen die het echt verdienen;
- misdadigers ontlopen de dans, dankzij deze schertsvertoningen en 'medemenselijkheid';
Hier wordt nu maatregelen tegen genomen.


- slachtoffers wordt op geen enkele manier recht gedaan;
Nee, inderdaad maar vergeet niet dat eigenlijk de staat moet opkomen voor het slachtoffer.


- pakkans x straf betekent gewoon dat misdaad loont.
Dit zijn schrikbarende cijfers over bekend, gezien nog geen 5% wordt gepakt.


Ja, wat mij betreft moet de bezem flink door het (straf)recht heen, zoals dat nu is.
Denk dat je met alleen een bezem er niet komt!!!

Pizzaman
18-01-11, 14:29
Dit is inderdaad wel een duidelijk voorbeeld waar de media de macht heeft over onze rechtsstaat en hoe een rechtbank in het nauw kan worden gedreven door een groep mensen die gebruik maken van de media.
Het OM seponeert bij gebrek aan strafbaar feit, waarna een groep mensen de openbaarheid zoeken waarna de rechtbank alsnog opdracht geeft voor vervolging.
Onafhankelijkheid is inderdaad ver te zoeken, maar buiten dat, ik zou ze nog geen stopcontact laten repareren bij mij thuis. Wat een stel knurften.


Dit komt vaak door vooroordelen van een rechter, zoals ik laatst zelf ondervond die mij vertelde dat een organisatie nooit liegt.
Het vermoeden bestaat dat ie er zelf aandelen in had, zeker. Kneuzen zijn het.


Inderdaad en kun je eigenlijk spreken van rechtongelijkheid.
Precies. Klasse-justitie. Bananen-republiek waardig.


Hier wordt nu maatregelen tegen genomen.
Ja de achterbank doet goed werk. Ze voelen de druk!


Nee, inderdaad maar vergeet niet dat eigenlijk de staat moet opkomen voor het slachtoffer.
Bedoel ik ook. Het gebrek aan opkomen voor het slachtoffer is schrikbarend.


Dit zijn schrikbarende cijfers over bekend, gezien nog geen 5% wordt gepakt.
Misdaad loont. Verduister een [paar miljoen, ziedaar, MOGELIJK volgt er straf, maar in die tijd dat je straf krijgt had je NEVER zoveel kunnen verdienen.
ALS er al straf volgt....


Denk dat je met alleen een bezem er niet komt!!!
Vandaar stem ik op Het Blond Kanon. :duivels:

John2
18-01-11, 14:52
=Pizzaman;4610110]Onafhankelijkheid is inderdaad ver te zoeken, maar buiten dat, ik zou ze nog geen stopcontact laten repareren bij mij thuis. Wat een stel knurften.
Idd is onafhankelijkheid ver te zoeken, laat staan dat ze ook maar iets onderzoeken zoals de waarheid.
Voor een stopcontact kun je inderdaad beter Twente Techniek bellen. :engel:


Het vermoeden bestaat dat ie er zelf aandelen in had, zeker. Kneuzen zijn het.
Vermoeden is er wel al kunnen we het niet bewijzen.



Precies. Klasse-justitie. Bananen-republiek waardig.
Iets wat niet thuis hoort in Nederland.



Ja de achterbank doet goed werk. Ze voelen de druk!
Inderdaad, ik hoop dan ook dat ze de minimale straffen gaan aanpassen.



Bedoel ik ook. Het gebrek aan opkomen voor het slachtoffer is schrikbarend.
En daar mag inderdaad wel iets aan gebeuren en dit gaat denk ik ook gebeuren als we de veranderingen horen in de tweede kamer.



Misdaad loont. Verduister een [paar miljoen, ziedaar, MOGELIJK volgt er straf, maar in die tijd dat je straf krijgt had je NEVER zoveel kunnen verdienen.
ALS er al straf volgt....
Ja maar als je kijkt naar de banken tijdens de crises miljarden verspeelt en op de been gehouden met onze belasting centen en niemand opgepakt of veroordeeld wegens wanbeleid, dit moet ik eens doen met mijn bedrijf, 50.000 euro verspillen zodat er een bankroet dreigt, gegarandeerd dat ik wordt opgepakt en minimaal wordt gegijzeld door een curator.



Vandaar stem ik op Het Blond Kanon. :duivels:
Blond? Kanon? een nieuw biertje van Grolsh? :hihi:

Pizzaman
18-01-11, 15:22
Ja maar als je kijkt naar de banken tijdens de crises miljarden verspeelt en op de been gehouden met onze belasting centen en niemand opgepakt of veroordeeld wegens wanbeleid, dit moet ik eens doen met mijn bedrijf, 50.000 euro verspillen zodat er een bankroet dreigt, gegarandeerd dat ik wordt opgepakt en minimaal wordt gegijzeld door een curator

nah, je hoeft er maar gewoon eentje te hebben die niet betaalt.
Dan ga je gewoon failliet met je bedrijf, al je vermogen gaat er aan,
en je belandt in de bijstand zonder enige ondersteuning. Volkomen RUK.

Daar heb je dan jaren de belasting voor lopen spekken, als dank krijg je een trap de goot in.
terwijl de criminele asielzoeker voorrang krijgt op een twee-onder-een kap woning...

Tel uit je winst, leuk beleid de laatste jaren!

John2
18-01-11, 16:12
nah, je hoeft er maar gewoon eentje te hebben die niet betaalt.
Dan ga je gewoon failliet met je bedrijf, al je vermogen gaat er aan,
en je belandt in de bijstand zonder enige ondersteuning. Volkomen RUK.

Daar heb je dan jaren de belasting voor lopen spekken, als dank krijg je een trap de goot in.
terwijl de criminele asielzoeker voorrang krijgt op een twee-onder-een kap woning...

Tel uit je winst, leuk beleid de laatste jaren!
Inderdaad en deze worden dan ook nog beschermd ..........