PDA

Bekijk Volledige Versie : Verhagen geeft toe: Nederlandse volk al jaren bedrogen en belogen



Hatert
18-01-11, 17:36
Verhagen: Er liggen kernwapens in Nederland

DEN HAAG - Vice-premier Verhagen heef openlijk erkend dat Amerikaanse kernwapens in ons land liggen opgeslagen.

Dat blijkt uit de Wikileaks-cables. Vice-premier Verhagen, destijds minister van Buitenlandse Zaken, heeft toegegeven dat de kernwapens er zijn. Hij deed dat in een gesprek met de Amerikaanse ambassadeur bij de NAVO, Ivo Daalder.

Daalder schrijft in een bericht aan Washington: "Verhagen zei dat hij de discussies over de opslag van kernwapens in Nederland heeft geblokkeerd, omdat dat een zaak is waarover de NAVO gaat."

Verhagen maakte zijn opmerking op 3 september 2009 tijdens een
discussie over de vermindering van het aantal kernwapens binnen de NAVO. Vermoed wordt dat er 10 tot 20 kernwapens in bunkers liggen opgeslagen. Actiegroepen demonstreren al jaren tegen die aanwezigheid.

AD

knuppeltje
18-01-11, 17:47
Verhagen: Er liggen kernwapens in Nederland

Volgens mij oud nieuws.

John2
18-01-11, 17:59
Verhagen: Er liggen kernwapens in Nederland

DEN HAAG - Vice-premier Verhagen heef openlijk erkend dat Amerikaanse kernwapens in ons land liggen opgeslagen.

Dat blijkt uit de Wikileaks-cables. Vice-premier Verhagen, destijds minister van Buitenlandse Zaken, heeft toegegeven dat de kernwapens er zijn. Hij deed dat in een gesprek met de Amerikaanse ambassadeur bij de NAVO, Ivo Daalder.

Daalder schrijft in een bericht aan Washington: "Verhagen zei dat hij de discussies over de opslag van kernwapens in Nederland heeft geblokkeerd, omdat dat een zaak is waarover de NAVO gaat."

Verhagen maakte zijn opmerking op 3 september 2009 tijdens een
discussie over de vermindering van het aantal kernwapens binnen de NAVO. Vermoed wordt dat er 10 tot 20 kernwapens in bunkers liggen opgeslagen. Actiegroepen demonstreren al jaren tegen die aanwezigheid.

AD

Wouw wat groot nieuws is dit hatert, ieder burger wist dit in de jaren 70 al toen wij protesteerden tegen de kruisraketten.
Sterker nog het Bravo 101, 103 en 103 waren uitgerust met de mogelijkheid NCB, meld het even aan wikileaks.

Fulanadetal
18-01-11, 18:12
Ja, 25 jaar geleden heb ik nog mee gelopen met een protestmars rondom een basis waar die dingen liggen/lagen. Hadden we geen Wikileaks voor nodig.

Fulanadetal
18-01-11, 18:13
Wel leuk natuurlijk om het nu eens op schrift te hebben.

Eric de Blois
18-01-11, 18:14
Wouw wat groot nieuws is dit hatert, ieder burger wist dit in de jaren 70 al toen wij protesteerden tegen de kruisraketten.
Sterker nog het Bravo 101, 103 en 103 waren uitgerust met de mogelijkheid NCB, meld het even aan wikileaks.

:hihi:

Spoetnik
18-01-11, 18:18
Dat blijkt uit de Wikileaks-cables. Vice-premier Verhagen, destijds minister van Buitenlandse Zaken, heeft toegegeven dat de kernwapens er zijn. Hij deed dat in een gesprek met de Amerikaanse ambassadeur bij de NAVO, Ivo Daalder.

Ik snap dit bericht niet helemaal. Verhagen heeft aan de Amerikanen toegegeven dat Amerika atoombommen in Nederland heeft? Je zou denken dat ze dat al wisten.

H.P.Pas
18-01-11, 18:20
Ik snap dit bericht niet helemaal. Verhagen heeft aan de Amerikanen toegegeven dat Amerika atoombommen in Nederland heeft? Je zou denken dat ze dat al wisten.

Kweenie, het zou me ook niet verbazen als ze zelf het overzicht een beetje kwijt waren.

knuppeltje
18-01-11, 18:23
Ik snap dit bericht niet helemaal. Verhagen heeft aan de Amerikanen toegegeven dat Amerika atoombommen in Nederland heeft? Je zou denken dat ze dat al wisten.

Je moet die gasten ook overal aan blijven herinneren.

Hatert
18-01-11, 18:49
Wouw wat groot nieuws is dit hatert, ieder burger wist dit in de jaren 70 al toen wij protesteerden tegen de kruisraketten.
Sterker nog het Bravo 101, 103 en 103 waren uitgerust met de mogelijkheid NCB, meld het even aan wikileaks.

Geef mij een website van officiele instellingen zoals de Verenigde Naties en zo. Waar staat dat in de archieven? Jij gelooft toch geen zaken die niet door officiele instellingen zijn uitgesproken?

H.P.Pas
18-01-11, 19:01
Geef mij een website van officiele instellingen zoals de Verenigde Naties en zo. Waar staat dat in de archieven? Jij gelooft toch geen zaken die niet door officiele instellingen zijn uitgesproken?

Mij is het als dienstplichtig aspirant-infanterieofficier meegedeeld tijdens mijn opleiding.
Ik kon toen een voorkeur uitspreken voor een toekomstig onderdeel. Eén optie, waar ik overigens geen trek in had, was het regiment 'van Heutz', dat bewakingsdienst, meer in het bijzonder bewaking van kernwapens in Nederland, tot taak had.
Een diep geheim betrof het dus zeker niet.

Joesoef
18-01-11, 19:04
Wouw wat groot nieuws is dit hatert, ieder burger wist dit in de jaren 70 al toen wij protesteerden tegen de kruisraketten.
Sterker nog het Bravo 101, 103 en 103 waren uitgerust met de mogelijkheid NCB, meld het even aan wikileaks.



Kul, er is geen enkele zeggenschap over die nucleaire wapens. Het is alleen bewaking.

mark61
18-01-11, 19:29
Verhagen: Er liggen kernwapens in Nederland

DEN HAAG - Vice-premier Verhagen heef openlijk erkend

Nee. Stompzinnige bewering.

Oh en het varken moet terug naar de lagere school. In Nederland is het Nederlandse volk soeverein, niet de NAVO.

John2
18-01-11, 19:38
Geef mij een website van officiele instellingen zoals de Verenigde Naties en zo. Waar staat dat in de archieven? Jij gelooft toch geen zaken die niet door officiele instellingen zijn uitgesproken?

Ik denk als je even google onder voertuigen nl leger of even kijkt op de site van het 103 je veel te weten komt. HEEL VEEL!!!
Lijkt wikileaks wel. :hihi:


Mij is het als dienstplichtig aspirant-infanterieofficier meegedeeld tijdens mijn opleiding.
Ik kon toen een voorkeur uitspreken voor een toekomstig onderdeel. Eén optie, waar ik overigens geen trek in had, was het regiment 'van Heutz', dat bewakingsdienst, meer in het bijzonder bewaking van kernwapens in Nederland, tot taak had.
Een diep geheim betrof het dus zeker niet.
Zeg zandhaasstipje wil je niet alle dienstgeheimen prijsgeven. :hihi:


Kul, er is geen enkele zeggenschap over die nucleaire wapens. Het is alleen bewaking.
Natuurlijk Joesoef droom fijn verder.
Voor atoomraketten is er toestemming nodig van 3 navo/nato partners twee sleutels.
Voor nbcwapens op voertuigen voor gevechten op korte afstand is slechts toestemming nodig van commandant.

Joesoef
18-01-11, 19:42
Natuurlijk Joesoef droom fijn verder.
Voor atoomraketten is er toestemming nodig van 3 navo/nato partners twee sleutels.
Voor nbcwapens op voertuigen voor gevechten op korte afstand is slechts toestemming nodig van commandant.


Goedgelovig, dat ben je. Een echte zandhaas.

John2
18-01-11, 20:15
Goedgelovig, dat ben je. Een echte zandhaas.
Nee meer het peerdenvolk.

(leen)
18-01-11, 22:20
Mij is het als dienstplichtig aspirant-infanterieofficier meegedeeld tijdens mijn opleiding.
Ik kon toen een voorkeur uitspreken voor een toekomstig onderdeel. Eén optie, waar ik overigens geen trek in had, was het regiment 'van Heutz', dat bewakingsdienst, meer in het bijzonder bewaking van kernwapens in Nederland, tot taak had.
Een diep geheim betrof het dus zeker niet.

Idem hiero, de site's van darp,'t harde en havelte waren vermeend opslag,
ons werd vertelt dat er 3 sets bommen waren, 2 dummies en 1 echte set.
het spul rouleerde ook,tjee dat was zware frustratie voor de officieren,
alleen de amerikanen schenen te weten welke de echte was.
maar goe, dat was in 84' er zal veel veranderd zijn.

Pizzaman
19-01-11, 00:06
Vertel die Hatert niet teveel he.