PDA

Bekijk Volledige Versie : Ah. Bautenlanders toch wel dom



super ick
19-01-11, 08:38
Ah. Bautenlanders toch wel dom
Explosief stukje in Trouw. De etnische afkomst van kinderen veroorzaakt de achterstand die leerlingen hebben op school. Zulks blijkt uit nieuw onderzoek van het Kohnstamm Instituut. Alleen de ’zwarte’ kinderen met de hoogst opgeleide ouders doen het net iets beter dan de ’witte’ kinderen met de laagst opgeleide ouders. U moet weten, tot een paar jaar geleden werd de schoolgaande kroost in Nederland verdeeld in drie groepen: Normale kinderen, kinderen met achterstand EN kinderen met achterstand van allochtone ouders. Scholen ontvingen voor alle drie de groepen verschillende bedragen van de overheid. Tot 2006 kreeg een school voor ’witte’ kinderen met laag opgeleide ouders 1,25 keer zoveel als voor 'gewone' kinderen en voor ’zwarte’ 1,9 keer zoveel. Om de schijn van allochtonengeknuffel te voorkomen is aan dit beleid een einde gemaakt. Nu het achterstandsonderwijs een keiharde bezuinigingsronde staat te wachten, laait de definitie kwestie weer op. Ondanks het bestaan van vele rapporten die menen dat een achterstand sociaal-economisch is gerelateerd en niet etnisch. Tokkieouders = tokkiekinderen. Ongeacht de afkomst. Doet jeugd uit 020-Gaza het ineens super op een school in Amsterdam-Zuid? Volgens de Partij van de Arbeid wel. Het wachten is dus op het vlammende persbericht die de PvdA-haters Voor de Vrijheid in elkaar tikken om de zaak ouderwets op scherp te zetten. Spoeddebatje over de ruggen van Pietje & Achmed die hun eigen naam niet kunnen sgrijfen in 3, 2, 1...

GeenStijl : Tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend (http://www.geenstijl.nl/)

Etnische komaf toch bepalend voor achterstand op school - Trouw (http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/article3385187.ece/Etnische_komaf_toch_bepalend_voor_achterstand_op_s chool_.html)

Wel achterstand, geen geld meer - Trouw (http://www.trouw.nl/onderwijs/article3385143.ece/Wel_achterstand__geen_geld_meer_.html)

John2
19-01-11, 08:43
Wreiv hed er maar weer in.

Pizzaman
19-01-11, 10:16
Allochtone kinderen beginnen nog steeds met achterstanden aan de basisschool. Toch krijgen de scholen sinds vorig jaar minder overheidsgeld voor het wegwerken van die achterstanden.

Mjah, als je claimt dat het daar niet aan ligt en vervolgens doet men ook alsof het daar niet aan ligt,
kan je alleen maar blij zijn dat je jezelf hebt genaaid?

Miojns inziens terecht. Er is jarenlang ontkend dat 'er iets aan de hand was gerelateerd aan allochtone ouders'.
jarenlang is er over discriminatie gebruld, bakken met geld zijn besteed om 'positief te discrimineren'.

Laten ze nu maar op de blaren zitten.

Fulanadetal
19-01-11, 10:20
Ja erg mooi hoor van die blaren, maar wie zitten erop? Niet de beleidsmakers en lobbyisten en de politici, maar wel de kinderen. En die kunnen er niks aan doen.

Pizzaman
19-01-11, 10:22
Ja erg mooi hoor van die blaren, maar wie zitten erop? Niet de beleidsmakers en lobbyisten en de politici, maar wel de kinderen. En die kunnen er niks aan doen.

De ouders wel, die hebben zelf wel dit 'voordeel genoten', maar toch blijven brullen.
Dan maar zelf betalen voor bijlessen, zou ik zo denken.

Doe ik ook voor mijn 'wiskundig achtergesteld' kroost.
Want ik ben een kaaskop en krijg daarvoor ook geen subsidie.

Je kan het wel zielig vinden voor die kinderen, maar kinderen zijn de verantwoording van de ouders.
Ik heb er zelf twee, menigeen houdt het bij eentje. Omdat je weet wat de limieten zijn waar je ze fatsoenlijk kan verzorgen.
Als ik dan zie dat sommigen er vijf of zes fokkken, zorgen ze daar ook voor, of laten ze dat aan de staat (lees: belastingcenten van een ander) over?

BTW als ik voor een kind van een ander moet zorgen, wil ik ook z'n vrouw een keer zoenen.
Snap je wat ik bedoel?

super ick
19-01-11, 12:15
De ouders wel, die hebben zelf wel dit 'voordeel genoten', maar toch blijven brullen.
Dan maar zelf betalen voor bijlessen, zou ik zo denken.


Ik denk dat zij, in de meeste gevallen daar het geld niet voor hebben. Die kinderen moeten in de toekomst wel een rol van betekenis kunnen spelen in onze economie. Kunnen ze dat niet dan betalen we dat alsnog met zijn allen. Met rente!


Doe ik ook voor mijn 'wiskundig achtergesteld' kroost.
Want ik ben een kaaskop en krijg daarvoor ook geen subsidie.


Tja, het aloude verhaal. Behoor je niet tot de gepamperden dan behoor je tot de betalers. Niet kijken naar de kinderen maar naar de groepen waartoe zij behoren (jaja dan mag het wel!) en dan vervolgens alleen de kinderen die tot die groep behoren eruit pikken om extra te ondersteunen.


Je kan het wel zielig vinden voor die kinderen, maar kinderen zijn de verantwoording van de ouders.
Ik heb er zelf twee, menigeen houdt het bij eentje. Omdat je weet wat de limieten zijn waar je ze fatsoenlijk kan verzorgen.
Als ik dan zie dat sommigen er vijf of zes fokkken, zorgen ze daar ook voor, of laten ze dat aan de staat (lees: belastingcenten van een ander) over?


Zo gaat dat nu eenmaal in die cultuur is een veelgehoord argument. Overigens wijken 2e generatie Turken en Marokkanen niet zoveel af van autochtonen als destijds. Op het gebied van aantal kinderen.
Misschien de nieuwkomers beter voorlichten?


BTW als ik voor een kind van een ander moet zorgen, wil ik ook z'n vrouw een keer zoenen.
Snap je wat ik bedoel?

Kijk maar uit, voor je het weet hang je er aan vast.

Pizzaman
19-01-11, 12:24
Ik denk dat zij, in de meeste gevallen daar het geld niet voor hebben. Die kinderen moeten in de toekomst wel een rol van betekenis kunnen spelen in onze economie. Kunnen ze dat niet dan betalen we dat alsnog met zijn allen. Met rente!
Heu... dat is nu juist het hele probleem. De verpamperde ouders zorgen niet voor hun kinderen, omdat ze aannemen dat die ook wel gepamperd worden.
Zo is het cirkeltje weer rond, inmiddels ondervinden we de gevolgen.



Tja, het aloude verhaal. Behoor je niet tot de gepamperden dan behoor je tot de betalers. Niet kijken naar de kinderen maar naar de groepen waartoe zij behoren (jaja dan mag het wel!) en dan vervolgens alleen de kinderen die tot die groep behoren eruit pikken om extra te ondersteunen.
Exact, zo is DAT cirkeltje ook weer rond. Uitzuigen of uitgezogen worden, noem ik dat. Wie het toelaat, is bijna net zo schuldig als degene die er gebruik van maakt.


Zo gaat dat nu eenmaal in die cultuur is een veelgehoord argument. Overigens wijken 2e generatie Turken en Marokkanen niet zoveel af van autochtonen als destijds. Op het gebied van aantal kinderen.
Misschien de nieuwkomers beter voorlichten?
Waarom beter voorlichten? Het blijkt dat onze bejaarden niet weten waar geld te halen valt, omdat we daar voor geen meter voor zorgen. Maar bepaalde figuren weten heel goed waar de geldpot staat. Ik zou zeggen, licht ze maar voor over de gevolgen die het heeft als je 'zo gaat dat nu eenmaal' probeert toe te passen, en voer dat vervolgens uit. Moet je eens kijken hoe snel dat werkt.


Kijk maar uit, voor je het weet hang je er aan vast.
Ik wel. Ben de paus niet en ook al niet rooms, tenslotte. :D

super ick
19-01-11, 14:55
Heu... dat is nu juist het hele probleem. De verpamperde ouders zorgen niet voor hun kinderen, omdat ze aannemen dat die ook wel gepamperd worden.
Zo is het cirkeltje weer rond, inmiddels ondervinden we de gevolgen.


Wellicht speelt de komst vanuit een dictatuur een rol. Je kunt nog zoveel weten en kunnen maar zonder de juiste contacten kom je nergens. Sterker nog, als je te slim bent wordt je als potentieel gevaar gezien.


Exact, zo is DAT cirkeltje ook weer rond. Uitzuigen of uitgezogen worden, noem ik dat. Wie het toelaat, is bijna net zo schuldig als degene die er gebruik van maakt.


Degene die er gebruik van maakt is wellicht minder te verwijten. Zoals je hier vaak kunt lezen is de binding met Nederland en de maatschappij erg ver te zoeken. Wel mee-eten maar niet bijdragen is een recht waar op gestaan wordt zonder er iets voor terug te doen.


Waarom beter voorlichten? Het blijkt dat onze bejaarden niet weten waar geld te halen valt, omdat we daar voor geen meter voor zorgen. Maar bepaalde figuren weten heel goed waar de geldpot staat. Ik zou zeggen, licht ze maar voor over de gevolgen die het heeft als je 'zo gaat dat nu eenmaal' probeert toe te passen, en voer dat vervolgens uit. Moet je eens kijken hoe snel dat werkt.


Dat is ook wat ik bedoel. Leg de mensen heel goed uit dat deze maatschappij anders werkt en waar de kansen liggen. En wellicht nog belangrijker: Maak ze niet te snel Nederlander maar laat ze er iets voor presteren op het gebied van opleiding en taalniveau.


Ik wel. Ben de paus niet en ook al niet rooms, tenslotte. :D

Prikt hoor, zo'n snorretje

Pizzaman
19-01-11, 15:06
Wellicht speelt de komst vanuit een dictatuur een rol. Je kunt nog zoveel weten en kunnen maar zonder de juiste contacten kom je nergens. Sterker nog, als je te slim bent wordt je als potentieel gevaar gezien.
Aha, vandaar de inperking van de studiefinanciering. Ik had al zo'n vermoeden.


Degene die er gebruik van maakt is wellicht minder te verwijten. Zoals je hier vaak kunt lezen is de binding met Nederland en de maatschappij erg ver te zoeken. Wel mee-eten maar niet bijdragen is een recht waar op gestaan wordt zonder er iets voor terug te doen.
Ik zei ook al: 'bijna'; wie de kat zonodig op het spek wil binden mag van mij best zelf een fonds daarvoor oprichten. Maar wat mij betreft, wie zich zelfs in de derde generatie nog meer wwet-ik-veel voelt dan nederlander en zich daarnaar denkt te kunnen gedragen (ook al kan dat op die manier in het 'land van herkomst' ook beslist niet), die verdient een enkele reis terug.


Dat is ook wat ik bedoel. Leg de mensen heel goed uit dat deze maatschappij anders werkt en waar de kansen liggen. En wellicht nog belangrijker: Maak ze niet te snel Nederlander maar laat ze er iets voor presteren op het gebied van opleiding en taalniveau.
Doe mij maar een Green-card systeem.


Prikt hoor, zo'n snorretje
:student:
http://thedealdetector.com/wp-content/uploads/2010/03/veet.jpg