PDA

Bekijk Volledige Versie : Westen creëert een cultuur van wreedheid en martelingen



Hatert
25-01-11, 09:45
Een ‘cultuur van wreedheid’ in de VS

door Marc Leijendekker

Buitenland

De Amerikaanse samenleving komt steeds meer in de ban van een cultuur van wreedheid, schrijft de Amerikaanse hoogleraar Opvoeding Henry Giroux in een artikel dat is overgenomen door de website Truthout en nu rondzingt op Facebook .

Hij ziet die wreedheid op een aantal niveaus:

•de kille manier waarop mensen die arm zijn of werkloos worden beschouwd als losers.
•de agressieve en haatzaaiende taal van veel rechtse media.
•de vanzelfsprekendheid waarmee geweld in films en games wordt aanvaard.

Die cultuur van hypergeweld en martelingen verschuift wel heel makkelijk van fictie naar het echte leven, schrijft Giroux.
Vanuit Europa gezien zijn de VS altijd al beschouwd als een ‘hardere’ samenleving. Maar als tendens is deze ontwikkeling ook aan deze kant van de oceaan zichtbaar.


http://www.nrc.nl/nieuws/2011/01/25/een-cultuur-van-wreedheid-in-de-vs/




America’s ‘culture of cruelty’

The violence in Arizona has much deeper, more pervasive roots than mental illness or even lack of civility

The recent murderous acts of violence committed by Jared Lee Loughner in Arizona cannot be reduced to the mental instability of young man out of touch with reality. Nor can such a horrendous act be reduced to a breakdown in civil discourse. Such rationales are too easy, and emulate what Frank Rich has called “classic American denial.”

There is a deeper order of politics behind this murderous act, one that the American public is inclined to ignore. More specifically, the general responses to this violent act are symptomatic of a society that separates private injuries from public considerations, refusing to connect individual acts to broader social considerations.

I want to suggest that underlying the Arizona shootings is a culture of cruelty that has become so widespread in American society that the violence it produces is largely taken for granted, often dismissed in terms that cut it off from any larger systemic forces at work in the society.

The culture of cruelty is important for thinking through how entertainment and politics now converge in ways that fundamentally transform how we understand and imagine politics in the current historical moment — a moment when the central issue of getting by is no longer about working to get ahead but struggling simply to survive. And many groups, which are considered marginal because they are poor, unemployed, people of colour, elderly or young, have not just been excluded from “the American dream,” but have become utterly redundant and disposable, waste products of a society that not longer considers them of any value.

How else to explain the zealousness in which social safety nets have been dismantled, the transition from welfare to workfare (offering little job training programs and no child care), and recent acrimony over health care reform’s public option? What accounts for the passage of laws that criminalize the behaviour of the 1.2 million homeless in the United States, often defining sleeping, sitting, soliciting, lying down or loitering in public places as a criminal offence rather than a behaviour in need of compassionate goodwill and public assistance? Or for that matter, the expulsions, suspensions, segregation, class discrimination and racism in the public schools as well as the more severe beatings, broken bones and damaged lives endured by young people in the juvenile justice system?

Within this politics, there is a ruthless and hidden dimension of cruelty, one in which the powers of life and death are increasingly determined by punishing apparatuses, such as the criminal justice system for poor people of colour and/or market forces that increasingly decides who may live and who may die.

But there is more. The growing dominance of a right-wing media forged in a pedagogy of hate has become a crucial element providing numerous platforms for a culture of cruelty. This form of cultural pedagogy is increasingly characterized by more than a breach of civility. It also registers without apology and legitimizes a hostility towards immigrants, a barely disguised racism, a contempt for the poor and almost anyone supportive of the social contract and the welfare state.

Citizens are increasingly constructed through a language of contempt for all non-commercial public spheres and a chilling indifference to the plight of others that is increasingly expressed in vicious tirades against big government and health care reform. There is a growing element of scorn on the part of the American public for those human beings caught in the web of misfortune, human suffering, dependency and deprivation.

For instance, how else to explain a right-wing spin machine that endlessly spews out a toxic rhetoric in which all Muslims are defined as jihadists; the homeless are not victims of misfortune but lazy; blacks are not terrorized by an overzealous criminal justice system but the main architects of a culture of criminality; the epidemic of obesity has nothing to do with corporations, big agriculture and advertisers selling junk food but rather the result of “big” government giving people food stamps; the public sphere is largely for white people, which is being threatened by immigrants and people of colour, and so it goes.

This could be dismissed as loony right-wing political theatre if it were not for the low levels of civic literacy displayed by so many Americans who choose to believe and invest in this type of hate talk. On the contrary, while it may be idiocy, it reveals a powerful set of political, economic and educational forces at work in miseducating the American public while at the same time extending the culture of cruelty.

Rather than being unspoken and unseen, violence in American life has become both visible in its pervasiveness and normalized as a central feature of dominant and popular culture. Americans have grown accustomed to luxuriating in a warm bath of cinematic blood, as young people and adults alike are seduced with an endless stream of violence that runs through the endless production of video games, extreme sports and the nonstop production of Hollywood blockbusters. The celebration of hyperviolence and torture travels all too easily from fiction to real life with the emergence in the past few years of a proliferation of “bum fight” videos on the Internet, increased acts of bullying in schools and the workplace, and young boys investing in a mode of masculinity organized around pummelling each other for sport. The culture of cruelty mimics cinematic violence as the agents of abuse both indulge in actual forms of violence, and then further celebrate the barbarity by posting it on the Web, mimicking the desire for fame and recognition while voyeuristically consuming their own violent cultural productions.

The ideology of hardness and cruelty runs through American culture like an electric current, sapping the strength of social relations and individual character, moral compassion and collective action, offering up crimes against humanity that become fodder for video games and spectacularized media infotainment, and constructing a culture of cruelty that promotes a spectacle of suffering and spectacle. While much of this violence is passed off as entertainment, it should not be surprising when it travels from the major cultural apparatuses of our time to real life, exploding in front of us, refusing to be seen as just another entertaining spectacle.

Henry Giroux is Global Television Network Chair and professor in English and Cultural Studies departments of McMaster University. henryagiroux.com

http://www.thespec.com/opinion/article/475834--america-s-culture-of-cruelty

knuppeltje
25-01-11, 09:53
Dat somige mods het opleuken van topictitels willen tegengaan moeten ze zelf weten.
Maar dat er om de haverklap topics worden geopend onder een totaal stompzinnige topictitel vind ik veel belachelijker.

Tja, als hier de redactie zelf ook regelmatig aan meedoet, lijkt het heel normaal natuurlijk.

Witte78
25-01-11, 09:56
Gelukkig zien we dit niet terug in Nederland. Nederlanders zijn veel te laf. Die kruipen in hun schulp wanneer ze met geweld geconfronteerd worden.

Hatert
25-01-11, 10:09
Dat somige mods het opleuken van topictitels willen tegengaan moeten ze zelf weten.
Maar dat er om de haverklap topics worden geopend onder een totaal stompzinnige topictitel vind ik veel belachelijker.

Tja, als hier de redactie zelf ook regelmatig aan meedoet, lijkt het heel normaal natuurlijk.

Fok jou de titel past perfect bij het artikel.

Hatert
25-01-11, 10:10
Within this politics, there is a ruthless and hidden dimension of cruelty, one in which the powers of life and death are increasingly determined by punishing apparatuses, such as the criminal justice system for poor people of colour and/or market forces that increasingly decides who may live and who may die.

But there is more. The growing dominance of a right-wing media forged in a pedagogy of hate has become a crucial element providing numerous platforms for a culture of cruelty. This form of cultural pedagogy is increasingly characterized by more than a breach of civility. It also registers without apology and legitimizes a hostility towards immigrants, a barely disguised racism, a contempt for the poor and almost anyone supportive of the social contract and the welfare state.

Citizens are increasingly constructed through a language of contempt for all non-commercial public spheres and a chilling indifference to the plight of others that is increasingly expressed in vicious tirades against big government and health care reform. There is a growing element of scorn on the part of the American public for those human beings caught in the web of misfortune, human suffering, dependency and deprivation.

For instance, how else to explain a right-wing spin machine that endlessly spews out a toxic rhetoric in which all Muslims are defined as jihadists; the homeless are not victims of misfortune but lazy; blacks are not terrorized by an overzealous criminal justice system but the main architects of a culture of criminality; the epidemic of obesity has nothing to do with corporations, big agriculture and advertisers selling junk food but rather the result of “big” government giving people food stamps; the public sphere is largely for white people, which is being threatened by immigrants and people of colour, and so it goes.

This could be dismissed as loony right-wing political theatre if it were not for the low levels of civic literacy displayed by so many Americans who choose to believe and invest in this type of hate talk. On the contrary, while it may be idiocy, it reveals a powerful set of political, economic and educational forces at work in miseducating the American public while at the same time extending the culture of cruelty.

Perfecte omschrijving wat ook hier in Nederland gaande is.

Zie bijvoorbeeld dit artikeltje dat vandaag is verschenen, let op de mooie hoofddoekfoto:


di 25 jan 2011, 07:22


'Allochtonenstop Den Haag'

Door Inge Lengton

DEN HAAG - Omdat Den Haag in recordtempo aan het verloederen is, pleit de VVD-fractie voor een tijdelijke stop op allochtonen in de stad. Dat moet Den Haag van de afgrond redden.

http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00701/wilderspleitvoorhoo_701529i.jpg
Foto: Jos Schuurman

Het tij kan volgens de liberalen alleen worden gekeerd als er snel en keihard wordt ingegrepen. In haar integratienota die de VVD vandaag openbaar maakt stellen de liberalen dat Den Haag gebukt gaat onder grote groepen allochtonen. „Ze leggen druk op de sociale voorzieningen”, meent raadslid Arjen Lakerveld. „Het is geldverslindend. Zorg nou dat die toestroom van kansarmen even voor een paar jaar een halt wordt toegeroepen. Anders blijft het dweilen met de kraan open.”

Verloedering

Door de continue aanwas van allochtonen holt volgens Lakerveld het leefklimaat in de residentie achteruit. „We doen het niet goed in de statistieken. We pieken momenteel op het gebied van criminaliteit en verloedering.”

De tijdelijke allochtonenstop is volgens Lakerveld juridisch haalbaar. „We hebben de Rotterdamwet. Dit betekent dat een gemeenteraad de minister kan verzoeken om gebieden aan te wijzen waar inkomenseisen worden gesteld aan woningzoekenden. Wij willen graag heel Den Haag voordragen en als dat niet kan, de wijken die er het slechtst aan toe zijn.”

Lakerveld doelt dan op de Stationsbuurt, de Schilderswijk, Transvaal, Moerwijk, Laak en Spoorwijk en Bouwlust/Vrederust. De werkloosheid is er volgens zijn berekeningen veel hoger dan in de rest van de stad, net als het aantal allochtonen.

„Jarenlang hebben we er niet aan gewild, maar het gaat niet goed met Den Haag. Ik maak me daar echt grote zorgen om. De krachtwijkenaanpak gaat naar mijn smaak niet ver genoeg. We moeten ons afvragen wat we nu nog kunnen doen. Het enige wat rest is een fundamenteel andere aanpak.”

In haar integratienota eist de VVD dat de Haagse integratiewethouder Marnix Norder de Rotterdamwet onder de loep legt. Hij moet nagaan of de invoering ervan mogelijk is in Den Haag. „Het moet allemaal wel heel zorgvuldig gebeuren”, zegt Lakerveld. „Maar voor Marnix is dit de uitgelezen kans om de krachtwijken weer op de rails te krijgen.”

http://www.telegraaf.nl/binnenland/8826139/___Stop_op_Allochtonen___.html?p=19,2


Moet je eens voor de lol naar de link van de foto kijken. Recycle etiket

H.P.Pas
25-01-11, 10:10
Fok jou de titel past perfect bij het artikel.

Westen = US ?

knuppeltje
25-01-11, 10:13
Fok jou de titel past perfect bij het artikel.

Je bent ofwel een nitwit, geestelijk onvolwassen of totaal gefrustreerd.

Zoek maar uit.

Hatert
25-01-11, 10:14
Westen = US ?

Ja, de US is onderdeel van het westen. Wil je weten wat er over 10 jaar gaat gebeuren in Europa dan moet je nu naar de US gaan.

Hatert
25-01-11, 10:14
Je bent ofwel een nitwit, geestelijk onvolwassen of totaal gefrustreerd.

Zoek maar uit.

Wie reageert er als een stier op een rode lap op het woordje westen?

knuppeltje
25-01-11, 10:18
Wie reageert er als een stier op een rode lap op het woordje westen?

Dat jij dat zo ziet ligt helemaal aan jezelf. Ik wijs allleen maar op de totale onzin van die topictitel.

Fulanadetal
25-01-11, 10:19
Je bent ofwel een nitwit, geestelijk onvolwassen of totaal gefrustreerd.

Zoek maar uit.

De arme jongen schijnt in Spijkenisse te wonen. Laten we een beetje coulant zijn.

Hatert
25-01-11, 10:22
Dat jij dat zo ziet ligt helemaal aan jezelf. Ik wijs allleen maar op de totale onzin van die topictitel.

Ik zie vrijwillig opgezette oogkleppies.

knuppeltje
25-01-11, 10:24
Ik zie vrijwillig opgezette oogkleppies.

Zet ze dan ook niet op.

Witte78
25-01-11, 10:28
Ik zie de link tussen een allochtonen stop en "giftige retoriek tegen de islam" niet zo. Immigranten zijn vaak arme mensen met een slechte opleiding die in een rijk land als Nederland hopen hun geluk te vinden. Dat het politiek correcte er af is heb ik niet zo'n probleem mee. Zo weet iedereen ondubbelzinnig wat de stand van zaken is.

Hatert
25-01-11, 10:40
Zet ze dan ook niet op.

jij hebt ze op-, nee jij hebt ze op. bla bla relnicht gewauwel.

H.P.Pas
25-01-11, 10:55
Ja, de US is onderdeel van het westen.

Artsen zonder grenzen zijn ook een onderdeel van het westen.


Wil je weten wat er over 10 jaar gaat gebeuren in Europa dan moet je nu naar de US gaan.

Dat is een open vraag.
Op terreinen die met technology-assesment te maken hebben ging dat meestal op. Maatschappelijk niet. Een 'religious right' bijvoorbeeld is in Europa niet goed denkbaar; een NRA ook niet.
De wereld als strijdtoneel tussen twee partijen, de goodies & the baddies, is een Hollywoodvoorstelling; waarom jij als mohammedaan die mede wenst te propageren is mij duister. Het is ook jammer; zonder die gare titel is het thema wel degelijk van belang; daar komen we nu, naar de ervaring leert, niet meer aan toe. Het wordt het zoveelste Feijenoord-Ajax topic.

Don Pepe
25-01-11, 16:39
Artsen zonder grenzen zijn ook een onderdeel van het westen.


Dat is een open vraag.
Op terreinen die met technology-assesment te maken hebben ging dat meestal op. Maatschappelijk niet. Een 'religious right' bijvoorbeeld is in Europa niet goed denkbaar; een NRA ook niet.
De wereld als strijdtoneel tussen twee partijen, de goodies & the baddies, is een Hollywoodvoorstelling; waarom jij als mohammedaan die mede wenst te propageren is mij duister. Het is ook jammer; zonder die gare titel is het thema wel degelijk van belang; daar komen we nu, naar de ervaring leert, niet meer aan toe. Het wordt het zoveelste Feijenoord-Ajax topic.

Sterk geformuleerd en helemaal waar. Ik hoop dat Hatert dit goed leest en zich realiseerd dat hij met zo'n titel een inhoudelijke discussie op voorhand de kop indruk.

Fulanadetal
25-01-11, 17:01
Een ‘cultuur van wreedheid’ in de VS

door Marc Leijendekker

Buitenland

De Amerikaanse samenleving komt steeds meer in de ban van een cultuur van wreedheid, schrijft de Amerikaanse hoogleraar Opvoeding Henry Giroux in een artikel dat is overgenomen door de website Truthout en nu rondzingt op Facebook .

Hij ziet die wreedheid op een aantal niveaus:

•de kille manier waarop mensen die arm zijn of werkloos worden beschouwd als losers.
•de agressieve en haatzaaiende taal van veel rechtse media.
•de vanzelfsprekendheid waarmee geweld in films en games wordt aanvaard.



Interessant artikel. Die verharding merkte ik voor het eerst op, ook in mezelf, ergens in de jaren '90. Een exacte datum weet ik niet maar ik weet nog wel waar ik was. Ik zat op de fiets en was ontstemd dat het regende. Gebruikte daar binnensmonds een scheldwoord voor. En toen besefte ik het opeens, zag een patroon dat al even gaande was en besloot er beter op te letten. Er is gewoon heel veel negativiteit in en om ons, en we schijnen elkaar niks te gunnen, of in ieder geval niet het goede.

Maar ben jij er vrij van Hatert, man met "de botte bijl"? Hoe zie jij dat? Ik vraag dit aan jou omdat je het zelf te berde brengt.

tanger'73
25-01-11, 17:13
Interessant artikel. Die verharding merkte ik voor het eerst op, ook in mezelf, ergens in de jaren '90. Een exacte datum weet ik niet maar ik weet nog wel waar ik was. Ik zat op de fiets en was ontstemd dat het regende. Gebruikte daar binnensmonds een scheldwoord voor. En toen besefte ik het opeens, zag een patroon dat al even gaande was en besloot er beter op te letten. Er is gewoon heel veel negativiteit in en om ons, en we schijnen elkaar niks te gunnen, of in ieder geval niet het goede.

Maar ben jij er vrij van Hatert, man met "de botte bijl"? Hoe zie jij dat? Ik vraag dit aan jou omdat je het zelf te berde brengt.


Doet me herinneren dat eens achter mij op een mooi landweggetje met veel bomen en natuur om me heen een parmantig vrouwtje in een rolls royce cabrio reed. Duidelijk zichtbaar genietend in die open bak van haar van de omgeving.

'K vond het zo fantastisch te zien, dat ik meteen dacht: "het is je gegund" Kortom, als je het kunt veroorloven en het is mogelijk, dan moet je het er ook intens van nemen.

super ick
25-01-11, 17:21
Dat somige mods het opleuken van topictitels willen tegengaan moeten ze zelf weten.
Maar dat er om de haverklap topics worden geopend onder een totaal stompzinnige topictitel vind ik veel belachelijker.

Tja, als hier de redactie zelf ook regelmatig aan meedoet, lijkt het heel normaal natuurlijk.

Ik heb er ook wel eens over van gedachte gewisseld. Het drukt ook zo'n stempel op het forum.
Kennelijk heeft hij alle tijd en het NVDD-scherm staat vol achterlijke topictitels.

Hatert
25-01-11, 17:33
Ik zie de link tussen een allochtonen stop en "giftige retoriek tegen de islam" niet zo. Immigranten zijn vaak arme mensen met een slechte opleiding die in een rijk land als Nederland hopen hun geluk te vinden. Dat het politiek correcte er af is heb ik niet zo'n probleem mee. Zo weet iedereen ondubbelzinnig wat de stand van zaken is.


Nederland is al minstens 20 jaar bezig met het criminaliseren van allochtonen in het algemeen en moslimks en marokkanen in het bijzonder. Daar heb jij natuurlijk niets van gemerkt. Je bent hier natuurlijk toevallig op maroc.nl verzeild geraakt.

Hatert
25-01-11, 17:35
Artsen zonder grenzen zijn ook een onderdeel van het westen.


Dat is een open vraag.
Op terreinen die met technology-assesment te maken hebben ging dat meestal op. Maatschappelijk niet. Een 'religious right' bijvoorbeeld is in Europa niet goed denkbaar; een NRA ook niet.
De wereld als strijdtoneel tussen twee partijen, de goodies & the baddies, is een Hollywoodvoorstelling; waarom jij als mohammedaan die mede wenst te propageren is mij duister. Het is ook jammer; zonder die gare titel is het thema wel degelijk van belang; daar komen we nu, naar de ervaring leert, niet meer aan toe. Het wordt het zoveelste Feijenoord-Ajax topic.

Ik ken nog wel meer onderdelen van het westen, maar daar gaat deze topic niet over.

De US is het westen, en al helemaal vanwege de als leidende rol die het speelt in de rest van de westerse landen. Dat jullie dat niet fijn vinden zal mij een rotzorg wezen.

Hatert
25-01-11, 17:39
Interessant artikel. Die verharding merkte ik voor het eerst op, ook in mezelf, ergens in de jaren '90. Een exacte datum weet ik niet maar ik weet nog wel waar ik was. Ik zat op de fiets en was ontstemd dat het regende. Gebruikte daar binnensmonds een scheldwoord voor. En toen besefte ik het opeens, zag een patroon dat al even gaande was en besloot er beter op te letten. Er is gewoon heel veel negativiteit in en om ons, en we schijnen elkaar niks te gunnen, of in ieder geval niet het goede.

Maar ben jij er vrij van Hatert, man met "de botte bijl"? Hoe zie jij dat? Ik vraag dit aan jou omdat je het zelf te berde brengt.

Ik ben het eens met het artikel, ik zou er dit aan bij willen voegen:

Wie in het feitelijke leven van alledag om zich heen kijkt, kan maar moeilijk tot de conclusie komen dat wij ons werkelijk inspannen om deze levenswijze van rechtvaardigheid gestalte te geven. Dag in dag uit worden we op televisie overspoeld met gewelddadige films, de gangsta-rap floreert en sadomasochisme wordt bijvoorbeeld aangeprezen als een bestanddeel van de moderne seksualiteit. Wat zoekt de moderne mens eigenlijk in prikkelingen en wat doen ze met zijn leven? Heeft deze enorme zucht naar deze prikkelingen iets te maken met de genoemde toename van misdaad en geweld?

Om te beginnen kan men het recht op bovengenoemde prikkelingen en verstrooiingen uitleggen in termen van behoeftebevrediging van de vrije persoon. Inderdaad, wanneer we eenmaal het recht van de vrije persoon absoluut stellen, dan mag deze persoon, mits hij de vrijheid van anderen respecteert, zijn behoefte bevredigen zoals hij dat wil. We stuiten hier op de ‘dunne moraal’ van het leven en laten leven. De mens is hier naar de vorm van zijn wil, namelijk als persoon, vrij. De inhoud van zijn wil is echter onbepaald en wordt slechts negatief afgegrensd door de vrijheid van andere personen. Het lijkt dus niet zozeer de rechtvaardigheid te zijn, als wel de vrijheid van individuele persoon met zijn particuliere behoeften en verlangens, die wij dan als levensideaal propageren.

Wat gebeurt er met de mens wanneer we deze formele vrijheid van het individu met zijn onuitputtelijke behoeften en verlangens absoluut stellen. De inhoud van de vrije wil komt dan vanzelf in de onmiddellijke beleving van zijn eigen genot te liggen; iemand moet zogezegd primair zo veel mogelijk waar hijzelf zin in heeft. Maar als eenmaal de vrijheid van het individu absoluut is gesteld, het individu overeenkomstig het principe van de markteconomie zijn maximale behoeftebevrediging nastreeft en zichzelf in de onmiddellijke beleving van zijn gevoel als hoogste maatstaf voor zijn leven opvat, mag het niet verwonderlijk heten dat de mens gaat leven alsof de wereld er voor hem is, zoals vaak in de reclame wordt gesuggereerd. De wereld is er ogenschijnlijk om door jou te worden geconsumeerd en jou een goede tijd te geven. En zodra de soliptische gevoelsbeleving van het individu centraal staat ben de wereld daartoe wordt gebruikt, is het recht van de medemens niet meer wezenlijk.

De formele wil tot de absolute vrijheid van het individu mondt zo uit in een levenswijze (ethos) die zelf de sfeer uit het oog verliest waarbinnen deze vrijheid werkelijk wordt gewaarborgd, namelijk de gemeenschap met haar zeden en gewoonten. Gaandeweg slijten de gedeelde symbolen, rituelen en omgangsvormen (ook al is het maar de groet) waarin we elkaar tot ons recht laten komen en waarin een gemeenschap gestalte krijgt, zodra we ook in ons handelen meer gemeenschapszin uitdragen. Wordt dit principe van de individuele vrijheid radicaal doorgevoerd, dan ontstaat er een levenshouding waarin de feitelijke omgeving haar eigen recht en wezenlijkheid verliest en nog slechts wordt beoordeeld op de mogelijke genotsimpuls die zij iemand kan verschaffen. Een dergelijke levenshouding kan ertoe leiden dat men anderen alleen maar gebruikt en misbruikt voor de eigen doelen of dat men er zelfs de kick van krijgt hen te kwetsen en te bruuskeren. Nog verder doorgeslagen kan zij ertoe leiden dat eenieder die op wat voor manier dan ook in de weg staat, het veld moet ruimen, al dan niet met geweld.

Een dergelijke verabsolutering van de individuele vrijheid draagt dus het gevaar in zich dat zij leidt tot een levenswijze die in wezen asociaal is. Wanneer deze radicale individualisering overal om zich heen grijpt, desintegreert de gemeenschap die de voorwaarde is voor iemands werkelijke vrijheid. In het ontstaan van levenssferen waaruit het gemeenschapsgevoel verdwenen is, wordt ook het recht – als uitdrukking van de algemene wil van een gemeenschap – abstract: iets dat niet meer werkelijk wordt geleefd, maar nog slechts als een juridische ’spelregel’ bestaat. De staat, als de instantie waarin de eenheid van de gemeenschap is geïnstitutionaliseerd, degradeert dan tot een van de spelers in het maatschappelijke verkeer. Wanneer iemand dus zou stellen dat er met onze ‘moderne moraal’ niets mis is, maar dan alleen de individualisering alsmaar verder doorzet, dan ontgaat hem de logica daarvan, namelijk dat deze individualisering tendeert naar een asociale samenleving, een ethos dat zich onder andere manifesteert in geweld.

…..

Voor zover het individu zichzelf in zijn eigen absolute gevoelsbeleving centraal gaat stellen – iets waartoe. Zoals gezegd de markt hem oproept -, mag het niet verwonderlijk heten wanneer hij het recht van anderen om hem heen niet meer als wezenlijk ervaart en zijn verhouding tot de medemens verschraalt tot vormen van (wederzijds) gebruik en misbruik voor het eigen welzijn. Dit is het ‘emotivisme’ dat MacIntyre al twintig jaar geleden zorgen baarde, omdat het de morele dimensie van het leven uitholt.

Het is evenwel ten diepste verbonden met de wijze waarop de moderne economie, en dus het bureaucratische bestuurde kapitaal, zich als dominante macht in ons bestaan ontpopt. Zoals Hegel het ooit treffend zei: in de moderne burgerlijke maatschappij heeft eenieder in eerste instantie zichzelf tot doel.

De gestage toename van vervreemding, vereenzaming en geweld waarmee we in onze westerse samenleving te kampen hebben, is inherent aan een wereld en levenswijze waarin rijkdom, genot, macht en loos amusement, oftewel uitwendige welvaart, voor het individu vooropstaan.

..

Wanneer we dus de liberale vrijheidsbepaling serieus doordenken – dat wil zeggen dat onze vrijheid daar ophoudt waar ze de vrijheid van anderen schaadt -, dan blijkt vanzelf dat het liberalisme, zonder het te weten, nu juist door deze hoogste bepaling in wezen met zichzelf in tegenspraak is. De reden daarvan is gelegen in het feit dat men het schadebeginsel te zeer begrijpt vanuit atomaire juridische (eigendoms)verhoudingen, terwijl dergelijke verhoudingen rusten in de levensstijl van de gemeenschap als geheel. Precies in het verwateren van een gemeenschappelijke betrokkenheid op elkaar brengen we elkaar op termijn grote schade toe en wordt vrijheid ondermijnd. Zodra de burgers zich geen lid meer voelen van een gemeenschap, zal het principe van nationale burgerschap – waarvan in het klassieke liberalisme wordt uitgegaan – op gespannen voet komen te staan met het principe van de individuele vrijheid.

Bij een erosie van het burgerschap zullen de liberalen gedwongen zijn wetten uit te vaardigen die juist de liberale vrijheid inperken en in plaats daarvan de normen van de natiestaat als eenheidsprincipe uitdragen. Een land als Frankrijk heeft op dit punt een lange traditie waarin het liberalisme en uniformerende centralisme samengaan. In reactie op een toenemende desintegratie van onze gemeenschap wordt dit vermoedelijk de liberale politiek van de toekomst.


Tijd van onbehagen, Filosofische essays over een cultuur op drift, Ad Verbrugge, uitgeverij Sun.

Don Pepe
25-01-11, 17:50
Nederland is al minstens 20 jaar bezig met het criminaliseren van allochtonen in het algemeen en moslimks en marokkanen in het bijzonder. Daar heb jij natuurlijk niets van gemerkt. Je bent hier natuurlijk toevallig op maroc.nl verzeild geraakt.

Het criminaliseren begon met Pim Fortuyn. Sinds een jaar of 9/10 dus. Hij was de eerste die openlijk en bij herhaling op de tv vertelde dat de criminele jeugdbendes in Amsterdam van Marokkaanse afkomst zijn. Tot die tijd was het "not done" om man en paard te noemen. Zelfs in de Telegraaf werd de afkomst verzwegen. Sindsdien is er veel veranderd. Helaas niet ten goede.
Probeer het eens met dialoog Hatert. Laat die hatelijke topic-titels een varen en ga eens een serieuze inhoudelijke discussie aan. Dat levert jou meer respect en bij de autochtone prikkers wellicht meer begrip op.

H.P.Pas
25-01-11, 18:10
Ik ken nog wel meer onderdelen van het westen, maar daar gaat deze topic niet over.

De US is het westen, en al helemaal vanwege de als leidende rol die het speelt in de rest van de westerse landen. Dat jullie dat niet fijn vinden zal mij een rotzorg wezen.

Je bent dan ook een deel van het probleem, niet van de oplossing.
En dat bevalt je prima.

mark61
25-01-11, 18:20
Je bent dan ook een deel van het probleem, niet van de oplossing.
En dat bevalt je prima.

sic

Hatert
25-01-11, 18:28
Het criminaliseren begon met Pim Fortuyn. Sinds een jaar of 9/10 dus. Hij was de eerste die openlijk en bij herhaling op de tv vertelde dat de criminele jeugdbendes in Amsterdam van Marokkaanse afkomst zijn. Tot die tijd was het "not done" om man en paard te noemen. Zelfs in de Telegraaf werd de afkomst verzwegen. Sindsdien is er veel veranderd. Helaas niet ten goede.
Probeer het eens met dialoog Hatert. Laat die hatelijke topic-titels een varen en ga eens een serieuze inhoudelijke discussie aan. Dat levert jou meer respect en bij de autochtone prikkers wellicht meer begrip op.

Nee het begon met de val van het Communisme en Bolkestein. Nadat de Franse Hoge Raad de hoofddoek niet wilde verbieden heeft men tijdens een internationale Liberale besloten dat de Islam en de hijaab in het bijzonder als speerpunt van hetbeleid moest dienen. Nadien begon de hoofddoekdiscussies overal in West-Europa.

Allerlei publicaties volgden: Zoals Francis Fukuyama's End of History waarin de Islam als nieuwe vijand werd verklaard. 1995 heeft de toenmalige secretaris-generaal van de Navo Willy Martens het herhaald.

Pim Fortuyn is altijd een egocentrische gladjakker en opportunist geweest. Hij heeft een fijne neus voor trends etc.. Toen het bonton was om Marxist e zijn, was Pimmetje smeerlap dat ook. Toen de sociaal-democratie in was, was hij er als de kippen bij. Toen de VVD in was, was hij er natuurlijk ook te vinden. Kortom een rasoppurtunist en zo veranderlijk als een windhaan.

Dialoog is voor mij niet interessant meer. Die tijd is voorbij. Eerst op alles trappen wat ons heilig is en bespuwen wat ons lief is en ons ook nog eens 20 jaar aan de lopende band criminaliseren en onze identiteit misbruiken en gebruiken voor allerlei pleurisbeleid en subsidieaanvragen. En daarbij komt nog bij dat het nog lang niet is afgelopen. Onzed rechten worden steeds meer inegeperkt. Dit zal nog tientallen jaren doorgaan. Daarom is een dialoog voor mij zinloos als de criminalisatie van mijn identiteit, geloof en cultuur doorgaat..

Ik ben mijn hele kankerleven van kleuter af aan de dialoog en bezig met uitleggen. Fok de dialoog als de kankerzooi toch doorgaat.

Don Pepe
25-01-11, 18:53
Nee het begon met de val van het Communisme en Bolkestein. Nadat de Franse Hoge Raad de hoofddoek niet wilde verbieden heeft men tijdens een internationale Liberale besloten dat de Islam en de hijaab in het bijzonder als speerpunt van hetbeleid moest dienen. Nadien begon de hoofddoekdiscussies overal in West-Europa.

Allerlei publicaties volgden: Zoals Francis Fukuyama's End of History waarin de Islam als nieuwe vijand werd verklaard. 1995 heeft de toenmalige secretaris-generaal van de Navo Willy Martens het herhaald.

Pim Fortuyn is altijd een egocentrische gladjakker en opportunist geweest. Hij heeft een fijne neus voor trends etc.. Toen het bonton was om Marxist e zijn, was Pimmetje smeerlap dat ook. Toen de sociaal-democratie in was, was hij er als de kippen bij. Toen de VVD in was, was hij er natuurlijk ook te vinden. Kortom een rasoppurtunist en zo veranderlijk als een windhaan.

Dialoog is voor mij niet interessant meer. Die tijd is voorbij. Eerst op alles trappen wat ons heilig is en bespuwen wat ons lief is en ons ook nog eens 20 jaar aan de lopende band criminaliseren en onze identiteit misbruiken en gebruiken voor allerlei pleurisbeleid en subsidieaanvragen. En daarbij komt nog bij dat het nog lang niet is afgelopen. Onzed rechten worden steeds meer inegeperkt. Dit zal nog tientallen jaren doorgaan. Daarom is een dialoog voor mij zinloos als de criminalisatie van mijn identiteit, geloof en cultuur doorgaat..

Ik ben mijn hele kankerleven van kleuter af aan de dialoog en bezig met uitleggen. Fok de dialoog als de kankerzooi toch doorgaat.

Jammer! Ik begrijp niet hoe een intelligent persoon het vol kan houden om alles uitsluitend in zwart/wit te zien. De arabier, de moslim, de christen en de westeling bestaat domweg niet. Van domme aangeschoten mensen aan een stamtafel kan ik het nog begrijpen. Bij jou begrijp ik het echt niet. Doodzonde! Wellicht dat jouw "kankerjeugd" hier mee te maken heeft. Maar dan nog....

Tomas
25-01-11, 19:00
Wellicht dat jouw "kankerjeugd" hier mee te maken heeft. Maar dan nog....

Hij heeft helemaal geen slechte jeugd gehad. Hij ging zelfs naar het gymnasium. Hij weet alleen niet meer welk vakkenpakket hij heeft gevolgd. Daar is iets fout gegaan.

Fulanadetal
25-01-11, 19:04
Ik ben mijn hele kankerleven van kleuter af aan de dialoog en bezig met uitleggen. Fok de dialoog als de kankerzooi toch doorgaat.

Ik stelde je een vraag, hierop reageerde je met een knipsel dat geen antwoord was.
Maar hier is denk ik wel een antwoord. Dit straal je eigenlijk altijd uit, maar nu verwoord je het heel expliciet en helder. Je hebt het opgegeven, en je hebt je laten aanvreten. Dat is heel erg. Ik hoop dat je de weg terug vindt, want hoe je er nu mee omgaat, daaraan kan je alleen maar kapot gaan.

mark61
25-01-11, 19:05
Hij heeft helemaal geen slechte jeugd gehad. Hij ging zelfs naar het gymnasium. Hij weet alleen niet meer welk vakkenpakket hij heeft gevolgd. Daar is iets fout gegaan.

:hihi:

Vooral ook in het talenonderwijs. Hij is een gevangene van Nederland, want kan in geen enkel buitenland functioneren omdat hij de taal niet spreekt, zo verklaarde hij ooit.

fisherman1969
25-01-11, 19:26
Ik heb er ook wel eens over van gedachte gewisseld. Het drukt ook zo'n stempel op het forum.
Kennelijk heeft hij alle tijd en het NVDD-scherm staat vol achterlijke topictitels.

Ik heb al tientallen keren en ook al maanden geleden geprotesteerd tegen wat ik noem: Opgepimte verbouwde Topic titels en verbasteringen op kinderachtige wijze van woorden, personen ,landen of geloven .
Maar zolang het van EEN kant wordt toegestaan , verlaagd helaas deze site zich zelf,oorsprongkelijk opgezet met het doel mensen nader tot elkaar te brengen ,doen types zoals HATERT hun uiterste best om het omgekeerde tot stand te brengen.
Kijk maar voor het verschil met b.v 8 jaar geleden.

StevieK
25-01-11, 19:41
Ik heb al tientallen keren en ook al maanden geleden geprotesteerd tegen wat ik noem: Opgepimte verbouwde Topic titels en verbasteringen op kinderachtige wijze van woorden, personen ,landen of geloven .
Maar zolang het van EEN kant wordt toegestaan , verlaagd helaas deze site zich zelf,oorsprongkelijk opgezet met het doel mensen nader tot elkaar te brengen ,doen types zoals HATERT hun uiterste best om het omgekeerde tot stand te brengen.
Kijk maar voor het verschil met b.v 8 jaar geleden.

Tegenwoordig weet je al aan het lezen van de topic titel wie de discussie begint.

Maar ja als we geen Haatert hebben dan is het ook zo vervelend hier, van mij mag onze botte bijl anarchist wel blijven.


Alleen meneer begrijpt niet dat ook deze site door de AIVD gemonitord wordt ( wel of niet onder druk van the USA), of wie weet dat maroc.nl door de AIVD geinfiltreerd is, dat alle IP nummers van specifieke discussies verzamlt worden. Heeft men de IP nummers dan is het zeer makkelijk om de addressen te vinden waar deze computers staan.

Volgens hem controleert US Nederland, ja dat kan best wel zo zijn, maar de US hecht zeel veel waarden aan dit soort sites, alsmede ansaar waar best wel vele radicalen hun gal spuien.

US is dichter bij dan wij denken

naam
25-01-11, 19:44
Westen = US ?

Wat is de grens? Zwitserland, Polen of Rusland?

John2
25-01-11, 20:14
Daar is iets fout gegaan.

Te veel testoron en te weinig boeken.

fisherman1969
25-01-11, 21:23
Tegenwoordig weet je al aan het lezen van de topic titel wie de discussie begint.

Maar ja als we geen Haatert hebben dan is het ook zo vervelend hier, van mij mag onze botte bijl anarchist wel blijven.


Alleen meneer begrijpt niet dat ook deze site door de AIVD gemonitord wordt ( wel of niet onder druk van the USA), of wie weet dat maroc.nl door de AIVD geinfiltreerd is, dat alle IP nummers van specifieke discussies verzamlt worden. Heeft men de IP nummers dan is het zeer makkelijk om de addressen te vinden waar deze computers staan.

Volgens hem controleert US Nederland, ja dat kan best wel zo zijn, maar de US hecht zeel veel waarden aan dit soort sites, alsmede ansaar waar best wel vele radicalen hun gal spuien.

US is dichter bij dan wij denken

Nou ze gek is jou redenatie niet eens .
Stof genoeg om eens goed over na te denken vooral personen zoals HATERT.

Hatert
25-01-11, 21:57
Je bent dan ook een deel van het probleem, niet van de oplossing.
En dat bevalt je prima.

Dat lijkt heel veel op: If you are not with us, you are against US.

Yes I am!

Hatert
25-01-11, 22:03
Jammer! Ik begrijp niet hoe een intelligent persoon het vol kan houden om alles uitsluitend in zwart/wit te zien. De arabier, de moslim, de christen en de westeling bestaat domweg niet. Van domme aangeschoten mensen aan een stamtafel kan ik het nog begrijpen. Bij jou begrijp ik het echt niet. Doodzonde! Wellicht dat jouw "kankerjeugd" hier mee te maken heeft. Maar dan nog....

De realiteit voor een immigrant is zwart-wit. Zo ervaar ik de werkelijkheid als er over mij wordt gesproken. Er wordt altijd over mij gesproken terwijl er nooit met mij is gesproken. De zwart-wit beelden zijn heel Nederland bekend.

Kankerjeugd is gewoon een metafoor voor de eeuwigdurende kafirdiscussies over mijn identiteit, geloof, cultuur etc..

Wat ik vertel is trouwens geen fantasieverhaaltje, je komt het tegen in dit artikel. Echt een goed artikel dat mijn standpunt zoals ik de westerse cultuur zie onderbouwt.

Hatert
25-01-11, 22:07
Tegenwoordig weet je al aan het lezen van de topic titel wie de discussie begint.

Maar ja als we geen Haatert hebben dan is het ook zo vervelend hier, van mij mag onze botte bijl anarchist wel blijven.


Alleen meneer begrijpt niet dat ook deze site door de AIVD gemonitord wordt ( wel of niet onder druk van the USA), of wie weet dat maroc.nl door de AIVD geinfiltreerd is, dat alle IP nummers van specifieke discussies verzamlt worden. Heeft men de IP nummers dan is het zeer makkelijk om de addressen te vinden waar deze computers staan.

Volgens hem controleert US Nederland, ja dat kan best wel zo zijn, maar de US hecht zeel veel waarden aan dit soort sites, alsmede ansaar waar best wel vele radicalen hun gal spuien.

US is dichter bij dan wij denken

Hoe zat dat nou ookal weer met vrijheid van meninguiting in de westerse wereld, dat je vrijelijk kritiek kunt uiten, dat je met kritiek de zaak kunt verbeteren etc...

By the way, ik schaam me niet voor mijn mening, die vertel ik aan iedereen, ook de aivd. Ik laat me niet chanteren door een onzichtbare opgeworpen sluier van onzichtbare angst.

Hatert
25-01-11, 22:09
Hij heeft helemaal geen slechte jeugd gehad. Hij ging zelfs naar het gymnasium. Hij weet alleen niet meer welk vakkenpakket hij heeft gevolgd. Daar is iets fout gegaan.

Het is Atheneum. Je maakt deze fout altijd. Ik heb je zelfs een keer uitgelegd wat het verschil is tussen de Atheneum en het Gymnasium.

Hatert
25-01-11, 22:10
Anyhow het is leuk geweest, genoeg over mijn persoon gehad, terug naar het onderwerp aub.

Tomas
25-01-11, 22:22
Anyhow het is leuk geweest, genoeg over mijn persoon gehad, terug naar het onderwerp aub.

Jij bent het onderwerp.

Als ik het me nog goed herinner, begon je met VWO. Na navraag over wat precies, kwam je per ongeluk eerst met Gymnasium. Toen gevraagd werd hoe je grieks en latijn was, ben je overgestapt op atheneum. Je vakkenpakket is echter altijd duister gebleven.

Het is ook erg grappig dat John2 hier op reageert als zijnde de notoire leugenaar van het forum. En jij hem net zo beschuldigd. Echt hilarisch. Jut en Jull zoals ze in Brabant zeggen.

Hatert
25-01-11, 22:37
Jij bent het onderwerp.

Als ik het me nog goed herinner, begon je met VWO. Na navraag over wat precies, kwam je per ongeluk eerst met Gymnasium. Toen gevraagd werd hoe je grieks en latijn was, ben je overgestapt op atheneum. Je vakkenpakket is echter altijd duister gebleven.

Het is ook erg grappig dat John2 hier op reageert als zijnde de notoire leugenaar van het forum. En jij hem net zo beschuldigd. Echt hilarisch. Jut en Jull zoals ze in Brabant zeggen.

Zeker weten onjuist. Ik beweer nooit iets wat ik niet gedaan heb.

Jij wist niet wat het VWO was, of althans je ging ervanuit dat het VWO het Gymnasium was. Toen kwam je met Gymnasium en toen vertelde ik jouw dat ik het Atheneum gedaan heb.

Op school noemden ze het VWO, maar op mijn diploma staat Atheneum.

Jaren later, in 2007 kwam je weer met je bewering dat ik gezegd zou hebben dat ik het gymnasium gedaan zou hebben. Jij en mark61 wisten toen niet eens het verschil tussen het Gymnasium en Atheneum. Dat heb ik jullie toen uitgelegd.

http://www.maroc.nl/forums/het-nieuws-van-de-dag/223619-salman-rushdie-geridderd-4.html#post3322074

Next.

Don Pepe
25-01-11, 22:47
Zeker weten onjuist. Ik beweer nooit iets wat ik niet gedaan heb.

Jij wist niet wat het VWO was, of althans je ging ervanuit dat het VWO het Gymnasium was. Toen kwam je met Gymnasium en toen vertelde ik jouw dat ik het Atheneum gedaan heb.

Op school noemden ze het VWO, maar op mijn diploma staat Atheneum.

Jaren later, in 2007 kwam je weer met je bewering dat ik gezegd zou hebben dat ik het gymnasium gedaan zou hebben. Jij en mark61 wisten toen niet eens het verschil tussen het Gymnasium en Atheneum. Dat heb ik jullie toen uitgelegd.

Next.

VWO, Gymnasium, Atheneum, who cares? Ben er van overtuigd dat je een goede opleiding hebt gehad. Nu nog een vaardigheid in sociale omgang en ee "open minded view" op de samenleving en jouw leven wordt een stuk dragelijker. Jij kunt veel betekenen voor jouw achtergrond. Jij hebt de intelligentie en de drive. Doe er iets mee! Jij bent een geboren leider!

Tomas
25-01-11, 22:54
Zeker weten onjuist. Ik beweer nooit iets wat ik niet gedaan heb.

Jij wist niet wat het VWO was, of althans je ging ervanuit dat het VWO het Gymnasium was. Toen kwam je met Gymnasium en toen vertelde ik jouw dat ik het Atheneum gedaan heb.

Op school noemden ze het VWO, maar op mijn diploma staat Atheneum.

Jaren later, in 2007 kwam je weer met je bewering dat ik gezegd zou hebben dat ik het gymnasium gedaan zou hebben. Jij en mark61 wisten toen niet eens het verschil tussen het Gymnasium en Atheneum. Dat heb ik jullie toen uitgelegd.

http://www.maroc.nl/forums/het-nieuws-van-de-dag/223619-salman-rushdie-geridderd-4.html#post3322074

Next.

Jammer dat je de humor van deze reply nooit zult kunnen inzien. Je mist er wel iets mee. Magoed, that's the story of your life.

Hatert
25-01-11, 23:04
VWO, Gymnasium, Atheneum, who cares? Ben er van overtuigd dat je een goede opleiding hebt gehad. Nu nog een vaardigheid in sociale omgang en ee "open minded view" op de samenleving en jouw leven wordt een stuk dragelijker. Jij kunt veel betekenen voor jouw achtergrond. Jij hebt de intelligentie en de drive. Doe er iets mee! Jij bent een geboren leider!

Helemaal mee eens, zonder diploma zou ik dezelfde mening hebben.

Mijn sociale vaardigheden zijn echt super, believe me. Ik denk dat je weinig mensen zult kennen die zo sociaal zijn als ik. Geen bluf.

Leiderschap, hou ik niet van. Ik ben liever een anoniem wezen. Ik haat bekendheid, aandacht en complimenten.

Mijn leven is heel dragelijk, ben een gelukkig wezen, het kan altijd beter maar ik prijs mijzelf gelukkig.

Kennis bevrijdt!

mark61
25-01-11, 23:12
Wat is de grens? Zwitserland, Polen of Rusland?

Die exkommeniste zijn altijd lastig. Soort B-blanken.

Hatert
26-01-11, 02:18
De arme jongen schijnt in Spijkenisse te wonen. Laten we een beetje coulant zijn.


Land: Botswana

John2
26-01-11, 07:10
=Hatert;4615277]Dialoog is voor mij niet interessant meer. Die tijd is voorbij. Eerst op alles trappen wat ons heilig is en bespuwen wat ons lief is en ons ook nog eens 20 jaar aan de lopende band criminaliseren en onze identiteit misbruiken en gebruiken voor allerlei pleurisbeleid en subsidieaanvragen. En daarbij komt nog bij dat het nog lang niet is afgelopen.
Ik denk dat Islam niet de enige zijn die dit gevoel hebben, ook Christenen hebben dit gevoel met sterke mate en sterke nog het gevoel dat in Nederland de Islam een voorrecht krijgt boven het Christendom, zo worden op vele openbare scholen geen kerstbomen meer geplaatst, wordt er geen Sint of kerst meer gevierd, is het uurtje bijbelstudie afgeschaft, maar wordt er wel nieuwe feesten zoals suikerfeest en ramadan gehouden, vaak onder de mom van wij mogen niet discrimineren of angst hiervoor.
Petten en andere hoofddeksels zijn sinds 1976 verboden op school in de klas, maar wel het hoofddoek mag, geloofsovertuigingen zoals een kruisje mag je niet dragen als je werkt voor een publieke dienst, maar wordt er wel een uitzondering gemaakt voor een hoofddoekje of "wilde"/"onverzorgde" baard.
Maar ook in het bedrijfsleven wordt er duidelijk onderscheid gemaakt, begin je een cafe, supermarkt, bakkerij, restaurant moet je voldoen aan allerlij eisen als je Nederlander bent, zet je hiervoor het woord turkse of Islamitische wordt je ontheven van alle eisen.
De possitieve discriminatie ooit in het leven geroepen om de allochtone medemens makkelijk te laten opgaan in de maatschappij, heeft nu blijkt juist hun tegen gewerkt met alle gevolgen van dien.


Onze rechten worden steeds meer inegeperkt. Dit zal nog tientallen jaren doorgaan. Daarom is een dialoog voor mij zinloos als de criminalisatie van mijn identiteit, geloof en cultuur doorgaat...
Juist door de dialoog aan te gaan en samen te strijden is altijd beter dan tegen elkaar te strijden Hatert.


Het is ook erg grappig dat John2 hier op reageert als zijnde de notoire leugenaar van het forum.
Bron?

Fulanadetal
26-01-11, 08:02
Land: Botswana

Ja, natuurlijk.

Joesoef
26-01-11, 08:12
Graag ontopic reageren, scholing, ziektes en andere prive aangelegenheden kan via pm.

Fulanadetal
26-01-11, 08:16
Kom ik terug bij het eerste onderwerp. Hoe beïnvloedt de verharding van de maatschappij
(waar die ook vandaan komt, volgens topic starter is het een exclusief "westers" probleem)
ons persoonlijk, waaraan merken we dit (of niet) en wat kunnen we eraan doen?

Het is interessant eens naar onszelf te kijken. Het is altijd zo makkelijk het over verre machten en structuren te hebben, maar dat haalt uiteindelijk zo weinig uit. We hebben alleen daadwerkelijk invloed op ons eigen gedrag.

knuppeltje
26-01-11, 10:02
jij hebt ze op-, nee jij hebt ze op. bla bla relnicht gewauwel.

Gewauwel is bijvoorbeeld: een belachelijke topictitel plaatsen, allerlei dingen beweren zonder ze te kunnen onderbouwen, huichelen en liegen.
Kortom, van dat alles je handelsmerk maken.

knuppeltje
26-01-11, 10:08
Graag ontopic reageren, scholing, ziektes en andere prive aangelegenheden kan via pm.

Dus jij vind het wel leuk dat men elkaar via pm voor van alles en nog wat uitmaakt, en elkaar de meest enge ziektes toewenst?
Van mij mogen ze die pm meteen afschaffen, wie een ander wat te zeggen heeft doet dat maar op het forum, misschiens gaan mods dan eindelijk beter hun werk doen.

Nou ja, dat zou je kunnen hopen dan toch.

mark61
26-01-11, 10:30
Kom ik terug bij het eerste onderwerp. Hoe beïnvloedt de verharding van de maatschappij
(waar die ook vandaan komt, volgens topic starter is het een exclusief "westers" probleem)
ons persoonlijk, waaraan merken we dit (of niet) en wat kunnen we eraan doen?

Het is interessant eens naar onszelf te kijken. Het is altijd zo makkelijk het over verre machten en structuren te hebben, maar dat haalt uiteindelijk zo weinig uit. We hebben alleen daadwerkelijk invloed op ons eigen gedrag.

Ik geloof niet in verharding, wel in democratisering. De heffe des volks heeft het nu voor het zeggen. Die zijn wat grover in de mond, maar ook sentimenteler.

Moslims zijn kut, maar zo'n zielige Afghaanse is dan weer koetsjie koetsjie.

Verder betaalt iedereen nog gewoon zijn solidaire premies, armen, werklozen, zieken worden ondersteund. Ongeacht afkomst. Er is ook niemand die roept dat dat moet veranderen.

Veel hysterisch geschreeuw dus, in feite is er niet zoveel aan de hand.

Dus behalve aan gierend populisme in de media en de politiek merk ik niks aan niks. Ik ben net zo aardig en lief als 30 jaar geleden, more so eigenlijk. Geef meer geld aan goede doelen.

Scheld wel harder liegende, schijnheilige, lasterlijke, scheldende prikkers uit. Zero tolerance.

Fulanadetal
26-01-11, 10:42
Ik geloof niet in verharding, wel in democratisering. De heffe des volks heeft het nu voor het zeggen. Die zijn wat grover in de mond, maar ook sentimenteler.

Moslims zijn kut, maar zo'n zielige Afghaanse is dan weer koetsjie koetsjie.

Verder betaalt iedereen nog gewoon zijn solidaire premies, armen, werklozen, zieken worden ondersteund. Ongeacht afkomst. Er is ook niemand die roept dat dat moet veranderen.

Veel hysterisch geschreeuw dus, in feite is er niet zoveel aan de hand.

Dus behalve aan gierend populisme in de media en de politiek merk ik niks aan niks. Ik ben net zo aardig en lief als 30 jaar geleden, more so eigenlijk. Geef meer geld aan goede doelen.

Scheld wel harder liegende, schijnheilige, lasterlijke, scheldende prikkers uit. Zero tolerance.

OK jij ziet dus geen verharding. Misschien heb je gelijk en is het meer
"verruwing". Is ook niet fijn. Dat van die premies vind ik niet echt een teken dat we zo aardig zouden zijn met zijn allen, dat is gewoon verplicht. En daar klagen mensen wel degelijk over. Niet alleen individuen. PVV zou de armen zieken etc met het verkeerde geloof graag de grens over duwen. En gezien de peilingen zijn velen het daarmee roerend eens.
Toch geef je aan zelf ook te verruwen, schelden is ruw. Mensen die volgens jouw normen schijnheilig zijn verdienen blijkbaar geen enkele tolerantie en mogen worden uitgescholden. Harder dan voorheen. Ga je daarin dan niet mee in een trend? Of zie jij dat anders, hoort dat niet bij de algemene verruwing die we blijkbaar aan "de heffe des volks" te danken hebben?

mark61
26-01-11, 11:17
Dat van die premies vind ik niet echt een teken dat we zo aardig zouden zijn met zijn allen, dat is gewoon verplicht. ?

Sorry, maar dat zie ik als de essentie van onze beschaving eerlijk gezegd. Ik weet dat het geen populair punt is, met name onder allochtonen, maar dit is dus hoe onze beschaving zijn zwakkeren ondersteunt: zonder dat het een aalmoes is, het is een recht, en zonder dat je afhankelijk bent van familie of vriendjes of corruptie dus eigenlijk.

Dit is essentieel voor beschaving. Hoofdkenmerk van onbeschaafde samenlevingen is dat men zijn belastingen en premies niet betaalt. Waardoor de armen en zieken op straat liggen te creperen.

Ik geloof niet dat de PVV zieke Marokkanen wil uitzetten, jij wel? Tis een beetje gepiep over 'onze centen', een welbekend Hollands thema.



Toch geef je aan zelf ook te verruwen, schelden is ruw. Mensen die volgens jouw normen schijnheilig zijn verdienen blijkbaar geen enkele tolerantie en mogen worden uitgescholden. Harder dan voorheen. Ga je daarin dan niet mee in een trend? Of zie jij dat anders, hoort dat niet bij de algemene verruwing die we blijkbaar aan "de heffe des volks" te danken hebben

Niet harder dan voorheen, hoe kom je daarop? Ik heb alleen geen geduld meer als ik iemand voor de honderdste keer dezelfde leugen zie debiteren.

Vroom doen en in werkelijkheid de moraal van een zwijn hebben, dat maakt mij dus hels.

Tegen mensen die niet zo zijn ben ik net zo hoffelijk als vroegah. Toen er trouwens geen internet was en je dus ook niet anoniem kon schelden :strik:

Joesoef
26-01-11, 11:33
Dus jij vind het wel leuk dat men elkaar via pm voor van alles en nog wat uitmaakt, en elkaar de meest enge ziektes toewenst?
Van mij mogen ze die pm meteen afschaffen, wie een ander wat te zeggen heeft doet dat maar op het forum, misschiens gaan mods dan eindelijk beter hun werk doen.

Nou ja, dat zou je kunnen hopen dan toch.


Ik weet niet wat voor een pm's jij ontvangt maar ik heb het over privé aangelegenheden om even bij elkaar uit te huilen, scholing ziekte etc kan je idd gebruiken om iemand uit te schelden maar daar heb ik het niet over.

Fulanadetal
26-01-11, 11:37
Sorry, maar dat zie ik als de essentie van onze beschaving eerlijk gezegd. Ik weet dat het geen populair punt is, met name onder allochtonen, maar dit is dus hoe onze beschaving zijn zwakkeren ondersteunt: zonder dat het een aalmoes is, het is een recht, en zonder dat je afhankelijk bent van familie of vriendjes of corruptie dus eigenlijk.

Dit is essentieel voor beschaving. Hoofdkenmerk van onbeschaafde samenlevingen is dat men zijn belastingen en premies niet betaalt. Waardoor de armen en zieken op straat liggen te creperen.

Ik geloof niet dat de PVV zieke Marokkanen wil uitzetten, jij wel? Tis een beetje gepiep over 'onze centen', een welbekend Hollands thema.



Niet harder dan voorheen, hoe kom je daarop? Ik heb alleen geen geduld meer als ik iemand voor de honderdste keer dezelfde leugen zie debiteren.

Vroom doen en in werkelijkheid de moraal van een zwijn hebben, dat maakt mij dus hels.

Tegen mensen die niet zo zijn ben ik net zo hoffelijk als vroegah. Toen er trouwens geen internet was en je dus ook niet anoniem kon schelden :strik:

Ik vind die solidariteit ook een teken van beschaving, net als jij. Wel heb ik de indruk dat veel mensen daar steeds minder achter staan en vinden dat andere mensen hun eigen boontjes maar moeten doppen. Vooral als die andere mens de verkeerde afkomst of geloof heeft. PVV zou misschien (nog) geen zieke moslims willen uitzetten, maar wel diegenen met een uitkering. Net zoals de PVV met droge ogen heeft beweerd dat met vertrek van alle moslims, ook alle files gelijk zijn opgelost. Die nemen dan immers geen ruimte meer in op "ons" asfalt. Kan je geen bron geven, behalve dat het op BNR nieuwsradio was.

Harder dan voorheen meende ik te kunnen lezen in je bericht: "Ik ben net zo aardig en lief als 30 jaar geleden, more so eigenlijk. Geef meer geld aan goede doelen. Scheld wel harder liegende, schijnheilige.....".
Ik lees daarin dat je niet bent veranderd maar wel harder scheldt op......
Lijkt me geen gezochte conclusie, maar blijkbaar bedoelde je het niet zo.

John2
26-01-11, 11:38
Ik weet niet wat voor een pm's jij ontvangt maar ik heb het over privé aangelegenheden om even bij elkaar uit te huilen, scholing ziekte etc kan je idd gebruiken om iemand uit te schelden maar daar heb ik het niet over.

Als u het wenst ken ik je enkele pm's doorsturen............

Eric de Blois
26-01-11, 12:01
De arme jongen schijnt in Spijkenisse te wonen. Laten we een beetje coulant zijn.

Land: Botswana

Dus die 'autochtone' kakstudenten en sucsesvolle middenstanders die in jouw portiek pissen zijn dus Tswana?


meestal zijn het kakstudenten en gasten uit de middenstand die het aardig gemaakt hebben. Wat me ook opvalt het zijn nooit allochtonen die zomaar tegen portieken gaan pissen.

http://www.fine-african-art.com/infotswana/tswanapeople.jpg
Autochtone bevolking Botswana

knuppeltje
26-01-11, 12:16
Ik weet niet wat voor een pm's jij ontvangt maar ik heb het over privé aangelegenheden om even bij elkaar uit te huilen, scholing ziekte etc kan je idd gebruiken om iemand uit te schelden maar daar heb ik het niet over.

Ok, ik geloof het zonder meer van je. Maar er zijn hier een paar heel zieke geesten.

Joesoef
26-01-11, 12:26
Ok, ik geloof het zonder meer van je. Maar er zijn hier een paar heel zieke geesten.


Zorgen dat je niet besmet raakt, bij klachten dokter bellen.

knuppeltje
26-01-11, 12:28
Zorgen dat je niet besmet raakt, bij klachten dokter bellen.

Hahaha. :maf2:

Eric de Blois
26-01-11, 12:38
Ik ben net zo aardig en lief als 30 jaar geleden, more so eigenlijk. Geef meer geld aan goede doelen.


Aardig zijn mensen die weinig hebben en dat weinige delen met anderen. Iets weggeven heeft niet altijd met 'aardig' te maken. Zeker niet wanneer je iets weggeeft wat je toch niet nodig hebt, louter om aardig gevonden te worden.

De Sultan van Brunei strooit ook met geld als hij een compleet hotel huurt op een van zijn nutteloze reizen. Geeft honderd dollar weg als fooi voor het opmaken van zijn bed. Dat deed hij ook toen hij op bezoek was in Chili. Wel eiste hij vooraf dat alle bijbels uit het hotel verwijderd zouden worden. (Wat moet een hotel met bijbels, en hoe weet je zeker dat die op commando verwijderd zijn?) Een aardig man? Die man heeft geen flauw benul van het begrip 'waarde'.

Fulanadetal
26-01-11, 12:59
Ik denk niet dat we hier veel Sultans onder de regelmatige schrijvers hebben zitten. Interessanter is eens naar onszelf te kijken in het kader van dit onderwerp. En in hoeverre we de wereld kunnen veranderen door bij onszelf te beginnen.

Eric de Blois
26-01-11, 13:17
Ik denk niet dat we hier veel Sultans onder de regelmatige schrijvers hebben zitten. Interessanter is eens naar onszelf te kijken in het kader van dit onderwerp. En in hoeverre we de wereld kunnen veranderen door bij onszelf te beginnen.

Ja Hatert is daar een goed voorbeeld van. Als hij het voor het zeggen had zou het stukken beter gaan met nederland. Maar ja we zijn niet allemaal zo begaafd als hem.

Onszelf: Ik geef niet aan goede doelen, rij niet in een protserige auto, bemoei mij niet met het gedrag van anderen zolang dat gedrag niet schadelijk is voor de omgeving, plas niet wild, roddel niet, ga niet naar de kerk, geloof niet in god, gebruik geen drugs, gooi nooit afval weg op straat of in de natuur...

Hoe moet ik de wereld veranderen?

Fulanadetal
26-01-11, 13:30
Geen idee, ik vraag het aan jou (en iedereen). Misschien heb je een goed idee?
Het is duidelijk dat je een hoop slechte dingen niet doet. Misschien zijn er nog wat goede dingen die je nog eens zou willen oppakken in de toekomst?

Zo vind ik dat ik nog teveel water en stroom verspil, daarop wil ik nog beter letten.

Eric de Blois
26-01-11, 13:47
Geen idee, ik vraag het aan jou (en iedereen). Misschien heb je een goed idee?
Het is duidelijk dat je een hoop slechte dingen niet doet. Misschien zijn er nog wat goede dingen die je nog eens zou willen oppakken in de toekomst?

Zo vind ik dat ik nog teveel water en stroom verspil, daarop wil ik nog beter letten.

Het nalaten van slechte dingen is een goede bijdrage aan een betere wereld. Water verspillen vind ik een onzinnig begrip. In nederland is geen gebrek aan water. Het zuinig zijn met water in nederland maakt nog niet dat mensen in droge gebieden elders op de wereld daar baat van zouden hebben. Hier in Chili ben ik zeker niet zuinig met water. Er stroomt een helder beekje door mijn tuin. Als ik dat water niet afneem stroomt het gewoon in zee. Stroom maak ik mij ook niet druk om, dat wordt hier in het zuiden opgewekt met waterkracht en er staan een paar windmolens hier. Het enige slechte is wel dat ik de kachel met hout stook. Warmte van een houtkachel is veel aangenamer dan die van een gaskachel.

John2
26-01-11, 13:59
Hier in Chili .

Wat heb jij behalve kleding te zoeken in Chili. ;)

Eric de Blois
26-01-11, 14:05
Wat heb jij behalve kleding te zoeken in Chili. ;)

Ruimte, natuur en afwezigheid van mensenmassa's.

John2
26-01-11, 17:31
Ruimte, natuur en afwezigheid van mensenmassa's.

Ik begrijp je volkomen, vlucht zelf ook regelmatig naar Rusland, had alleen deze winter even behoefte aan zon en dacht deze te vinden in Curacao, maar ook daar kan regen vallen.

Maar waarschijnlijk verwissel ik je met een andere de Blois, die handelde namelijk in merkkleding, maar die was in de jaren 80 ook nog blond en niet kalend. :hihi:

Eric de Blois
26-01-11, 17:43
Ik begrijp je volkomen, vlucht zelf ook regelmatig naar Rusland, had alleen deze winter even behoefte aan zon en dacht deze te vinden in Curacao, maar ook daar kan regen vallen.

Maar waarschijnlijk verwissel ik je met een andere de Blois, die handelde namelijk in merkkleding, maar die was in de jaren 80 ook nog blond en niet kalend. :hihi:
Vijfentwintig jaar geleden was ik ook niet kalend, haha. De tijd gaat snel.
Merkkleding in Chili? Veel is namaak. Overal merkvervalsingen. Af en toe als ik in nederland ben, koop ik kleding bij Bever Zwerfsport. Kan ik weer even vooruit.

tanger'73
26-01-11, 17:48
Vijfentwintig jaar geleden was ik ook niet kalend, haha. De tijd gaat snel.


Kaal is hot, bij mij gaat regelmatig standje 1 over de bol.

Eric de Blois
26-01-11, 17:51
Kaal is hot, bij mij gaat regelmatig standje 1 over de bol.
Iedere twee dagen op stand één.

Als ik kijk naar je avater mag je ook wel wat aan je wenkbrauwen doen zeg.:o

tanger'73
26-01-11, 18:01
Iedere twee dagen op stand één.

Als ik kijk naar je avater mag je ook wel wat aan je wenkbrauwen doen zeg.:o


Moeder natuur, valt moeilijk tegen worstelen. :hihi:

John2
26-01-11, 19:09
=Eric de Blois;4615928]Vijfentwintig jaar geleden was ik ook niet kalend, haha. De tijd gaat snel.
Ja soms te snel, hoe was die ook al weer?
Uren, dagen , maanden vliegen als een schaap door het veen.


Merkkleding in Chili? Veel is namaak. Overal merkvervalsingen. Af en toe als ik in nederland ben, koop ik kleding bij Bever Zwerfsport. Kan ik weer even vooruit.
Ja weet ik, Rusland is niet anders, maar er wordt ook kleding gemaakt onder licentie van Diesel, weet niet of het nu nog zo is, maar was destijds bestemd voor oost europa.


Kaal is hot, bij mij gaat regelmatig standje 1 over de bol.
Yep hier ook dan valt mijn kale kop niet op. :hihi:


Moeder natuur, valt moeilijk tegen worstelen. :hihi:
En cremepjes werken niet Tanger, wat dit betreft hebben jullie een voordeel.

Fulanadetal
26-01-11, 20:30
Er is water zat in Nederland, en het water dat ik uitspaar stroomt niet rechtstreeks een dorstige keel in Darfur in helaas.

Maar het drinkwater dat ik verspil, daar is heel wat energie in gegaan om er gezond
drinkwater van te maken. En al het water dat ik verbruik wordt vuil en moet gereinigd, hop weer een bak energie. Dus zelfs in Nederland is het van belang bewust om te gaan met water.

Van die houtkachel kan ik me voorstellen, gezellig en lekker warm. Gewoon een paar bomen terug planten!

fisherman1969
26-01-11, 21:26
Er is water zat in Nederland, en het water dat ik uitspaar stroomt niet rechtstreeks een dorstige keel in Darfur in helaas.

Maar het drinkwater dat ik verspil, daar is heel wat energie in gegaan om er gezond
drinkwater van te maken. En al het water dat ik verbruik wordt vuil en moet gereinigd, hop weer een bak energie. Dus zelfs in Nederland is het van belang bewust om te gaan met water.

Van die houtkachel kan ik me voorstellen, gezellig en lekker warm. Gewoon een paar bomen terug planten!

Vooral die bomen ff terug planten ,heel NEDERLAND vol bomen kan hooguit een stad als Rotterdam van warmte voorzien , en dan heb ik het over alleen over houtkachels .
Maar ben voor de rest helemaal eens met je.

Fulanadetal
26-01-11, 21:30
Vooral die bomen ff terug planten ,heel NEDERLAND vol bomen kan hooguit een stad als Rotterdam van warmte voorzien , en dan heb ik het over alleen over houtkachels .
Maar ben voor de rest helemaal eens met je.

Ik bedoelde in Chili. Zo'n lang land, passen wel wat bomen in.

Wij moeten gewoon eindelijk eens werk maken van aardwarmte en zon (elektriciteit en warmte).

mark61
27-01-11, 08:18
Harder dan voorheen meende ik te kunnen lezen in je bericht: "Ik ben net zo aardig en lief als 30 jaar geleden, more so eigenlijk. Geef meer geld aan goede doelen. Scheld wel harder liegende, schijnheilige.....".
Ik lees daarin dat je niet bent veranderd maar wel harder scheldt op......
Lijkt me geen gezochte conclusie, maar blijkbaar bedoelde je het niet zo.

Dat laatste was over de laatste 5 jaar. Daarvoor deed ik niet veel internet :hihi:

Veranderen mensen? Ik geloof het niet.

Fulanadetal
27-01-11, 08:19
Zo nu en dan, maar echt heel erg veranderen is vrij zeldzaam lijkt me. Wel kunnen bepaalde trekken extremer worden of verzachten.

Tomas
27-01-11, 08:28
Mensen en hun gedrag verandert na gelang de bevolkingsdichtheid.

Fulanadetal
27-01-11, 08:34
Net als teveel muizen in een kooi bedoel je?

Heeft misschien ook met gewenning te maken. Heb drie maanden gestudeerd in Mexico stad, en wat ik in die overbevolkte stad vond opvallen was dat de mensen best relaxed waren, ook in de overvolle metro's enzo. Vond ik echt mooi.

Tomas
27-01-11, 08:38
Misschien. Mexicostad is anders volgens de statistieken -al kan je dat totaal anders ervaren- een van de crimineelste en dodelijkste steden ter wereld. Als iets een exponent van verharde omgangsnormen zijn is het wel overhoopschieten.

mark61
27-01-11, 08:50
Mensen en hun gedrag verandert na gelang de bevolkingsdichtheid.

Mja. Namibië is dunbevolkt, en heeft me daar een bloedbaden meegemaakt. Magoed, die ellende kwam grotendeels van buiten. Soedan likewise. Ik zou 'a priori' ook denken dat een lage bevolkingsdichtheid minder geweld genereert, maar nee. Of bedoelde je dat niet?

Aan de andere kant is India tamelijk geweldloos voor zo'n enorm land. Het heeft natuurlijk zijn periodieke slachtingen, maar een paar honderd doden op 1,2 miljard ofzo is, ff statistisch, toch erg weinig.

Tomas
27-01-11, 08:55
Mja. Namibië is dunbevolkt, en heeft me daar een bloedbaden meegemaakt. Magoed, die ellende kwam grotendeels van buiten. Soedan likewise. Ik zou 'a priori' ook denken dat een lage bevolkingsdichtheid minder geweld genereert, maar nee. Of bedoelde je dat niet?

Aan de andere kant is India tamelijk geweldloos voor zo'n enorm land. Het heeft natuurlijk zijn periodieke slachtingen, maar een paar honderd doden op 1,2 miljard ofzo is, ff statistisch, toch erg weinig.

Jawel, dat bedoel ik wel. Maar dan moet je oorlogsomstandigheden wel even buitensluiten. De bloed baden in het veel dichter bevolkte Europa waren dan ook navenant.


En trouwens Namibie is als land dan wel dunbevolkt, maar de bevolking is relatief hoog geconcentreerd in een aantal beperkte en relatief kleine gebieden. Niet te vergelijken met NL natuurlijk. Maar toch.

mark61
27-01-11, 09:00
Jawel, dat bedoel ik wel. Maar dan moet je oorlogsomstandigheden wel even buitensluiten. De bloed baden in het veel dichter bevolkte Europa waren dan ook navenant.


En trouwens Namibie is als land dan wel dunbevolkt, maar de bevolking is relatief hoog geconcentreerd in een aantal beperkte en relatief kleine gebieden. Niet te vergelijken met NL natuurlijk. Maar toch.

Ja nou ja bevolkingsdichtheid is natuurlijk relatief. Dat wil zeggen, bevolking in verhouding tot wat het land kan hebben, ondersteunen. Lege landen zijn dat natuurlijk omdat er zo weinig mensen kunnen leven. Dus die kunnen evengoed zwaar overbevolkt zijn. En dan ontstaan er alsnog conflicten om land en water. En delfstoffen natuurlijk.

Onze conclusie zal wel zijn dat bevolkingsvermindering overal een gunstig effect zal hebben op alles. Welvaart, gezondheid, milieu, conflicten, geweld.

BlackBox
27-01-11, 10:04
Een opmerkelijke oproep, gedaan via Twitter door blogger/schrijver Peter Breedveld van de Vrije Universiteit in Amsterdam, heeft tot grote commotie geleid.

Hij schreef dat het maar beter is om alle PVV'ers dood te schieten.

PVV-leider Geert Wilders reageert verbijsterd. ''Te walgelijk voor woorden'', zo reageert Wilders. “Die ambtenaar moet op staande voet worden ontslagen!”
''Het is ongelooflijk'', aldus kamerlid Hero Brinkman.

Breedveld, redacteur van de VU publiceert ook artikelen op zijn eigen linkse weblog 'Frontaal Naakt'. Twee dagen geleden plaatste hij, naar aanleiding van de politieke discussie over het sturen van een politiemissie naar Afghanistan, een oproep met de mededeling dat de VN zijn troepen beter naar Nederland kan sturen om PVV’ers dood te schieten.

Op internet heeft de oproep tot een storm van protest geleid. Op frontaalnaakt.nl schreef ene ‘Vetklep’: ''Toch vind ik grapjes over doodschieten niet zo geestig.
Als iemand dat soort jolijt heeft over een andere groep dan PVVers wordt er natuurlijk wel verontwaardigd gereageerd.''. En Erick vindt: ''Wie heeft het adres van deze mafketel beloning gegarandeerd ,hij bedreigt mij en mijn vriendin wordt tijd om de handen te laten spreken op dit linkse tuig!! Wie helpt mij om aan het adres te komen van Peter Breedveld?'' Ozcan Akyol schreef: ''Jezus. Wat een nazi die Breedveld!''. En weer een ander reageerde: “Schiet alle PVV`ers dood wat een idioot. Wilders roept toch ook niet schiet alle moslims dood,of schiet alle linksche Ubermenschen neer?

Op zijn weblog laat de VU-medewerker weten dat zijn oproep om PVV’ers dood te schieten ''een grapje'' was. ''Het ging over het uitzenden van militairen naar Afghanistan, waar alweer bijna tien jaar Afghanen worden doodgeschoten in dienst van de vrijheid en democratie. Ik stelde vast dat we hier in Nederland onze eigen Taliban hebben, dat de VN eigenlijk beter troepen naar Nederland kan sturen om PVV’ers dood te schieten. Een harde grap, en volgens sommigen ongetwijfeld een smakeloze grap, maar een grap, niettemin, dat ziet een mongool'', aldus Breedveld.

Wilders doet geen aangifte omdat het ''geen bedreiging in juridische zin'' betreft.

Bron: telegraaf.nl (http://www.telegraaf.nl/binnenland/8846634/___PVV_ers_beter_doodschieten___.html?p=3,1)

tanger'73
27-01-11, 23:31
Een opmerkelijke oproep, gedaan via Twitter door blogger/schrijver Peter Breedveld van de Vrije Universiteit in Amsterdam, heeft tot grote commotie geleid.

Hij schreef dat het maar beter is om alle PVV'ers dood te schieten.

PVV-leider Geert Wilders reageert verbijsterd. ''Te walgelijk voor woorden'', zo reageert Wilders. “Die ambtenaar moet op staande voet worden ontslagen!”
''Het is ongelooflijk'', aldus kamerlid Hero Brinkman.

Breedveld, redacteur van de VU publiceert ook artikelen op zijn eigen linkse weblog 'Frontaal Naakt'. Twee dagen geleden plaatste hij, naar aanleiding van de politieke discussie over het sturen van een politiemissie naar Afghanistan, een oproep met de mededeling dat de VN zijn troepen beter naar Nederland kan sturen om PVV’ers dood te schieten.

Op internet heeft de oproep tot een storm van protest geleid. Op frontaalnaakt.nl schreef ene ‘Vetklep’: ''Toch vind ik grapjes over doodschieten niet zo geestig.
Als iemand dat soort jolijt heeft over een andere groep dan PVVers wordt er natuurlijk wel verontwaardigd gereageerd.''. En Erick vindt: ''Wie heeft het adres van deze mafketel beloning gegarandeerd ,hij bedreigt mij en mijn vriendin wordt tijd om de handen te laten spreken op dit linkse tuig!! Wie helpt mij om aan het adres te komen van Peter Breedveld?'' Ozcan Akyol schreef: ''Jezus. Wat een nazi die Breedveld!''. En weer een ander reageerde: “Schiet alle PVV`ers dood wat een idioot. Wilders roept toch ook niet schiet alle moslims dood,of schiet alle linksche Ubermenschen neer?

Op zijn weblog laat de VU-medewerker weten dat zijn oproep om PVV’ers dood te schieten ''een grapje'' was. ''Het ging over het uitzenden van militairen naar Afghanistan, waar alweer bijna tien jaar Afghanen worden doodgeschoten in dienst van de vrijheid en democratie. Ik stelde vast dat we hier in Nederland onze eigen Taliban hebben, dat de VN eigenlijk beter troepen naar Nederland kan sturen om PVV’ers dood te schieten. Een harde grap, en volgens sommigen ongetwijfeld een smakeloze grap, maar een grap, niettemin, dat ziet een mongool'', aldus Breedveld.

Wilders doet geen aangifte omdat het ''geen bedreiging in juridische zin'' betreft.

Bron: telegraaf.nl (http://www.telegraaf.nl/binnenland/8846634/___PVV_ers_beter_doodschieten___.html?p=3,1)


Het had eigenlijk in de knieën schieten moeten zijn.

fisherman1969
28-01-11, 00:10
Het had eigenlijk in de knieën schieten moeten zijn.

Dat kost ons land meer als nog 20 jaar AFGHANISTAN .
Reken maar ff uit anderhalf miljoen mensen ,die niet meer werken kunnen geopareerd moeten worden enz enz
En jij haat niet ?
Ben ik ff blij dat ik geen P.V.V heb gestemd maar ,het geeft me wel te denken zou Wilders dan toch een beetje gelijk hebben ?

tanger'73
28-01-11, 00:26
Dat kost ons land meer als nog 20 jaar AFGHANISTAN .
Reken maar ff uit anderhalf miljoen mensen ,die niet meer werken kunnen geopareerd moeten worden enz enz
En jij haat niet ?
Ben ik ff blij dat ik geen P.V.V heb gestemd maar ,het geeft me wel te denken zou Wilders dan toch een beetje gelijk hebben ?


Nou tegenwoordig ben je nog als gehandicapte voor de arbeidsmarkt beschikbaar. Mensen die geopereerd moeten worden, betalen zorgverzekering. 'K haat niet, waarschijnlijk haat jij? Met je PVV neigingen.

Moet je vooral doen, denk je dat jouw idool mijn Koran, geloof en brood komt afpakken? Jammer hé dat je geen PVV hebt gestemd, maar aangezien je houding valt dat moeilijk te geloven. Verder interesseert het me geen bal op wie je zou stemmen. Veel plezier ermee zou ik zeggen.

Eric de Blois
28-01-11, 01:15
Peter Breedveld is een draaikont. Eerst zat hij Anja Meulenbelt af te zeiken op zijn weblog. Hij had een tijd terug nog een link die verwees naar 'Anja Haatzaaier'. (inmiddels weggehaald) Anja is pro-palestijns volk en pro-moslim.

Dit staat op zijn eigen weblog:

Frontaal Naakt > Kwaadaardig (http://www.frontaalnaakt.nl/archives/kooien.html)




Maar Anja Meulenbelt vindt dat Halsema de moslims heeft verraden door in een interview in De Pers te bekennen dat ze liever zag dat vrouwen geen hoofddoek droegen en te zeggen dat de islam in haar wijk ‘een probleem’ is




Meulenbelt houdt nog steeds niet van andersdenkenden. Nu ze zichzelf als beschermvrouwe der moslims ziet, klaagt ze op hoge toon iedereen aan die ook maar één woord van kritiek op de islam of op moslims durft te uiten. Ook als de critici zelf moslim zijn. Over schrijfster Nahed Selim oordeelde Meulenbelt bijvoorbeeld dat er ‘weinig islamitisch’ was aan haar opvattingen en ze vroeg zich af hoe Selim het in haar hoofd haalde zich moslim te noemen.



Peter Breedveld vindt de hoofddoek een symbool van vrouwenonderdrukking en misschien dat-ie er juist daarom zo geil van wordt.



En deze Peter vind dus dat PVV'ers zouden moeten worden doodgeschoten. Het lijkt er op dat behalve Anja, Peter ook niet houdt van andersdenkenden.



Het had eigenlijk in de knieën schieten moeten zijn.

Nou nou beste tanger, is dat niet wat drastisch? Nodig hem liever uit voor een kopje thee en zeg wat je op je hart hebt! Laten we ideeën en overtuigingen bestrijden met woorden niet met kogels. Als atheïst mag ik ook proberen religie met woorden te bestrijden net als jij mag proberen ongelovigen te bekeren. Ik doe als atheïst ook altijd de deur open voor Jehova getuigen. Als jij voor mijn deur zou staan zou ik ook open doen en open staan voor een goed gesprek.

http://recepten.vincentludenhoff.nl/wp-content/uploads/2009/04/marokkaanse-thee-set.jpg

fisherman1969
28-01-11, 01:39
Nou tegenwoordig ben je nog als gehandicapte voor de arbeidsmarkt beschikbaar. Mensen die geopereerd moeten worden, betalen zorgverzekering. 'K haat niet, waarschijnlijk haat jij? Met je PVV neigingen.

Moet je vooral doen, denk je dat jouw idool mijn Koran, geloof en brood komt afpakken? Jammer hé dat je geen PVV hebt gestemd, maar aangezien je houding valt dat moeilijk te geloven. Verder interesseert het me geen bal op wie je zou stemmen. Veel plezier ermee zou ik zeggen.

Wat een dom antwoord , zo gauw als iemand maar ook iets goedkeurt van de P.V.V dan is hij al pro! afgezien daarvan je redinatie over de verzekering die wel ff betaald is maf , geld kost het zowie zo ,en niet zo weinig ook ik had het over 1.5.000.000 mensen ziekenhuiskosten enz enz arbeidsongeschiktheid laten we het zuinig houden 500 euro p/p dan is het nog een vermogen!
EERLIJKGEZEGD IK ZOU NU HELEMAAL NIET WETEN OP WIE WEL TE STEMMEN , HET IS NU HANDJE KLAP GEWORDEN .
EN WILDERS is mijn idool niet en pakt jou geloof niet af hij bekritiseerd het wel , en jou brood als je werkt al helemaal niet.
Ik gaf alleen als voorbeeld dat je hem niet moet onderschatten en de waarheid is dat hij op sommige punten gelijk heeft .
Dat is alles.

tanger'73
28-01-11, 01:47
Nou nou beste tanger, is dat niet wat drastisch? Nodig hem liever uit voor een kopje thee en zeg wat je op je hart hebt! Laten we ideeën en overtuigingen bestrijden met woorden niet met kogels. Als atheïst mag ik ook proberen religie met woorden te bestrijden net als jij mag proberen ongelovigen te bekeren. Ik doe als atheïst ook altijd de deur open voor Jehova getuigen. Als jij voor mijn deur zou staan zou ik ook open doen en open staan voor een goed gesprek.

http://recepten.vincentludenhoff.nl/wp-content/uploads/2009/04/marokkaanse-thee-set.jpg

Nee, dit is drastisch. Hij zou een uitstekende partner van Mubarak kunnen zijn, die het momenteel druk heeft met een opstand uit elkaar te slaan. Geen enkele reden om ineens van zijn kant zielig te doen.


Wilders: schieten bij rellen - DePers.nl (http://www.depers.nl/binnenland/66961/Wilders-schieten-bij-rellen.html)

tanger'73
28-01-11, 01:56
Wat een dom antwoord , zo gauw als iemand maar ook iets goedkeurt van de P.V.V dan is hij al pro! afgezien daarvan je redinatie over de verzekering die wel ff betaald is maf , geld kost het zowie zo ,en niet zo weinig ook ik had het over 1.5.000.000 mensen ziekenhuiskosten enz enz arbeidsongeschiktheid laten we het zuinig houden 500 euro p/p dan is het nog een vermogen!
EERLIJKGEZEGD IK ZOU NU HELEMAAL NIET WETEN OP WIE WEL TE STEMMEN , HET IS NU HANDJE KLAP GEWORDEN .
EN WILDERS is mijn idool niet en pakt jou geloof niet af hij bekritiseerd het wel , en jou brood als je werkt al helemaal niet.
Ik gaf alleen als voorbeeld dat je hem niet moet onderschatten en de waarheid is dat hij op sommige punten gelijk heeft .
Dat is alles.


Je beseft zeker nog steeds niet dat iemand met opvattingen rondom bijvoorbeeld kopvoddentax, hoofddoeken uit regiobussen weren, preventieve arrestatie zonder aanleiding, moslims uit Europa deporteren en allochtonenstop bij amateurvoetbalclubs. Misschien niet deugd?

En dat persoon met zulke karaktereigenschappen, noem je heeft op punten gelijk???!!! Ja, dan zie je al helemaal staan in dat brievenbuspissende repaille gezelschap dat PVV heet.