PDA

Bekijk Volledige Versie : Opstand in Egypte



fisherman1969
26-01-11, 21:19
Demonstranten en correspondenten worden keihard neergeslagen.
NOS Nieuws - Egypte stelt demonstratieverbod in (http://nos.nl/artikel/214224-egypte-stelt-demonstratieverbod-in.html)

Als een olievlek breiden de opstanden zich uit het begon in Tunesie .
Waar zal het eindigen ?

Bart.NL
27-01-11, 07:09
Waar zal het eindigen ?

Verenigde Staten?

Fulanadetal
27-01-11, 07:15
Was die Mubarak nou maar zo verstandig geweest om in die dertig jaar dat hij er zat naar democratie toe te werken. Was hij niet eerder aan het toewerken naar een dynastie waarbij een zoon in de startblokken stond, of verwar ik hem met iemand anders? In ieder geval heeft de technologie hem ook ingehaald, dankzij internet en twitter kan je de mensen niet meer dom houden. Informatie wordt veel sneller verspreid.
En nu kan een omwenteling waarschijnlijk alleen nog met geweld.

Heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat die man flink is gesteund door westerse landen, in ruil voor een soort rust. Er hadden wel eens wat eisen gesteld mogen worden voor al die steun.

Fulanadetal
27-01-11, 08:12
Het enige wat ik nog mis is een diepgravende analyse waaruit blijkt dat de
huidige onrust is georganiseerd door de zionisten.

fisherman1969
27-01-11, 20:45
Verenigde Staten?

De wens is de vader van de gedachten !
:p

fisherman1969
27-01-11, 20:49
Het enige wat ik nog mis is een diepgravende analyse waaruit blijkt dat de
huidige onrust is georganiseerd door de zionisten.

Ja ik dacht al waar blijven ze !
Zoals Hitler al zei :der juden sind unsere ungluck.

fisherman1969
27-01-11, 21:04
De wens is de vader van de gedachten !
:p

In JEMEN is ookal de,,pleuris,, uitgebroken dus ze zijn aardig op de goede weg naar de Verenigde staten .......... van ARABIE :p

Spoetnik
27-01-11, 21:24
Het enige wat ik nog mis is een diepgravende analyse waaruit blijkt dat de
huidige onrust is georganiseerd door de zionisten.

Lol. Het lijkt er mee op dat de Israelische overheid er op aandringt om geweld te gebruiken tegen de demonstranten:
Israeli Minister: Mubarak regime will prevail in Egypt, despite protests - Haaretz Daily Newspaper | Israel News (http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/israeli-minister-mubarak-regime-will-prevail-in-egypt-despite-protests-1.339571)

Als Mubarak valt dan verliest Israel een bondgenoot. Ik weet bijvoorbeeld bijna zeker dat een democratische gekozen regering in Cairo de Gaza blokade zal opheffen.

fisherman1969
27-01-11, 21:46
Lol. Het lijkt er mee op dat de Israelische overheid er op aandringt om geweld te gebruiken tegen de demonstranten:
Israeli Minister: Mubarak regime will prevail in Egypt, despite protests - Haaretz Daily Newspaper | Israel News (http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/israeli-minister-mubarak-regime-will-prevail-in-egypt-despite-protests-1.339571)

Als Mubarak valt dan verliest Israel een bondgenoot. Ik weet bijvoorbeeld bijna zeker dat een democratische gekozen regering in Cairo de Gaza blokade zal opheffen.

Dat is ook een onderdeel van de zo gehate democratie!

super ick
27-01-11, 22:00
Was die Mubarak nou maar zo verstandig geweest om in die dertig jaar dat hij er zat naar democratie toe te werken. Was hij niet eerder aan het toewerken naar een dynastie waarbij een zoon in de startblokken stond, of verwar ik hem met iemand anders? In ieder geval heeft de technologie hem ook ingehaald, dankzij internet en twitter kan je de mensen niet meer dom houden. Informatie wordt veel sneller verspreid.
En nu kan een omwenteling waarschijnlijk alleen nog met geweld.

Heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat die man flink is gesteund door westerse landen, in ruil voor een soort rust. Er hadden wel eens wat eisen gesteld mogen worden voor al die steun.

Wat voor eisen? Parlementaire democratie? Een soort Arabische Ataturk?

super ick
27-01-11, 22:21
Lol. Het lijkt er mee op dat de Israelische overheid er op aandringt om geweld te gebruiken tegen de demonstranten:
Israeli Minister: Mubarak regime will prevail in Egypt, despite protests - Haaretz Daily Newspaper | Israel News (http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/israeli-minister-mubarak-regime-will-prevail-in-egypt-despite-protests-1.339571)

Als Mubarak valt dan verliest Israel een bondgenoot. Ik weet bijvoorbeeld bijna zeker dat een democratische gekozen regering in Cairo de Gaza blokade zal opheffen.

Jaja en de Egyptenaren en de Palestijnen leefden nog lang en gelukkig.
Die grens gaat hooguit op een kier, voor de vorm.
Hoeveel mensen zouden er inmiddels onder het juk van Hamas uitwillen denk je?
Bovendien wonen er behoorlijk wat fundies in Zuid-Egypte.
Ik weet niet of zij zich erg aangetrokken voelen door Hamas. Als dat het geval zou zijn dan scheurt Egypte wellicht in tweeen als ze de grens open gooien. Niet waarschijnlijk dat dat zonder bloedvergieten gaat gebeuren.

Ik denk dat de kens heel klein is dat de grens open gaat en anders is de geest uit de fles.

fisherman1969
27-01-11, 22:28
Jaja en de Egyptenaren en de Palestijnen leefden nog lang en gelukkig.
Die grens gaat hooguit op een kier, voor de vorm.
Hoeveel mensen zouden er inmiddels onder het juk van Hamas uitwillen denk je?
Bovendien wonen er behoorlijk wat fundies in Zuid-Egypte.
Ik weet niet of zij zich erg aangetrokken voelen door Hamas. Als dat het geval zou zijn dan scheurt Egypte wellicht in tweeen als ze de grens open gooien. Niet waarschijnlijk dat dat zonder bloedvergieten gaat gebeuren.

Ik denk dat de kens heel klein is dat de grens open gaat en anders is de geest uit de fles.

Denk dat je gelijk hebt met ,,het juk van HAMAS ,,dat zijn zelf mensen die boter op hun hoofd hebben zij hebben wel voldoende van alles en leven in weelde en vinde de situatie wel prima zo !

(leen)
28-01-11, 20:35
Het enige wat ik nog mis is een diepgravende analyse waaruit blijkt dat de
huidige onrust is georganiseerd door de zionisten.

owh dat kan nooit lang meer duren,
de broodjeszaak gaat zo sluiten:)