PDA

Bekijk Volledige Versie : Rechten homo's niet teloor door allochtonen



Eric de Blois
28-01-11, 15:08
Rechten homo's niet teloor door allochtonen

27 januari 2011

Bron: AT5 (http://www.at5.nl/artikelen/56448/rechten-homo-s-niet-teloor-door-allochtonen?utm_source=at5&utm_medium=feed&utm_campaign=at5+nieuws)

http://www.amsterdam.nl/publish/pages/313485/andreevanes450.jpg


Het idee dat de vrijheid van homoseksuelen en vrouwen teloor gaat door de aanwezigheid van allochtonen, is overdreven. Dat stelde wethouder Andrée van Es (diversiteit, GroenLinks) woensdagavond tijdens een toespraak op een conferentie van de UvA.

,,Het sentiment van de teloorgang van progressieve waarden is wat mij betreft onterecht.’’ Volgens van Es is het ,,een misvatting te denken dat het vroeger gemakkelijk was om over seksualiteit te praten en dat ons dat nu is afgenomen door de komst van nieuwe mensen’’. ,,Laten we eerlijk zijn: het is nooit gemakkelijk geweest.’’ Bovendien wees ze erop dat Nederland nog steeds erg tolerant is voor homo’s in vergelijking met andere landen.

Van Es opende met haar toespraak een conferentie die wordt georganiseerd door de Universiteit van Amsterdam. Deze gaat over de relatie tussen de multiculturele samenleving en de emancipatie van vrouwen en homo’s. Die laatste twee zijn volgens de organisatoren belangrijke onderdelen geworden van de Nederlandse identiteit. Daardoor zijn ze wel een belangrijke rol gaan spelen in de kritiek op allochtonen, moslims in het bijzonder.

Volgens Van Es is het niet slim Marokkanen of moslims er steeds van te blijven beschuldigen dat ze tegen homo’s of vrouwenrechten zijn. Dan trekken ze zich juist terug in hun eigen groep. ,,Ik heb de ervaring dat in gesloten gemeenschappen vaak de conservatieve waarden dominant zijn.’’ De wethouder vindt het beter met elkaar in gesprek te blijven.

(Einde bericht)

reacties:

neemmijnou 27-01-2011 | 08:38 uur

Ik stel voor dat mevrouw van Es maar eens een avondje als beveiliger gaat staan aan de deur van een bekende hamburgerzaak in de Leidsestraat. En dan maar hopen dat er twee zoenende heren binnenkomen.

Michael Bommerson 27-01-2011 | 09:23 uur

"is wat mij betreft onterecht"... zegt het helemaal: het is de persoonlijke mening van Van Es. Of zij dit onderbouwt met onderzoeksgegevens blijkt nergens uit het artikel.

tanger'73
28-01-11, 17:05
Kennelijk nooit opgekomen dat allochtonen zelf homo zijn? Dat had haar weer een toespraak gescheeld en de universiteit wat geld.

StevieK
28-01-11, 18:42
Kennelijk nooit opgekomen dat allochtonen zelf homo zijn? Dat had haar weer een toespraak gescheeld en de universiteit wat geld.

En in haar toespraak heeft ze het over moslims en Marokanen,
wat is het verschil, Of zijn Marokanen geen moslims ??

Oeps Geld, daar draait het toch allemaal om! Het Gouden Kalf! Ik weet niet of je in de Islam ook zo'n afgod heb.

Normaal mag dat niet, maar ja toen Mozes te lang op de berg was en het volk van Israel zijn/haar geduld verloor werd er een Gouden Kalf geproduceert.

tanger'73
28-01-11, 18:56
En in haar toespraak heeft ze het over moslims en Marokanen,
wat is het verschil, Of zijn Marokanen geen moslims ??

Oeps Geld, daar draait het toch allemaal om! Het Gouden Kalf! Ik weet niet of je in de Islam ook zo'n afgod heb.

Normaal mag dat niet, maar ja toen Mozes te lang op de berg was en het volk van Israel zijn/haar geduld verloor werd er een Gouden Kalf geproduceert.


tegenwoordig zijn gasten zo verwaand dat ze achter alles moslims zien. Broodpoten heb je onder elke bevolkingsgroep.