PDA

Bekijk Volledige Versie : BuZa vraagt Nederlanders zich te registreren



John2
30-01-11, 21:51
BuZa vraagt Nederlanders zich te registreren
DEN HAAG - Het ministerie van Buitenlandse Zaken roept Nederlanders in Egypte op zich te registreren bij de Nederlandse ambassade in Caïro in verband met de onrust in het land. Dat heeft het ministerie zondag gemeld.

Nederlanders kunnen zich aanmelden bij de ambassade via een online registratieformulier op de website van het ministerie van Buitenlandse Zaken. In geval van nood kan de ambassade dan contact opnemen.

Eerder zondag verscherpte het ministerie het reisadvies voor het Noord-Afrikaanse land. Nederlanders wordt nu ontraden naar Egypte te reizen. Ook moeten Nederlanders die in Egypte verblijven, overwegen om het land op eigen gelegenheid te verlaten.

John2
30-01-11, 21:52
Er staat nog wat te gebeuren in Egypte

StevieK
31-01-11, 05:00
BuZa vraagt Nederlanders zich te registreren
DEN HAAG - Het ministerie van Buitenlandse Zaken roept Nederlanders in Egypte op zich te registreren bij de Nederlandse ambassade in Caïro in verband met de onrust in het land. Dat heeft het ministerie zondag gemeld.

Nederlanders kunnen zich aanmelden bij de ambassade via een online registratieformulier op de website van het ministerie van Buitenlandse Zaken. In geval van nood kan de ambassade dan contact opnemen.

Eerder zondag verscherpte het ministerie het reisadvies voor het Noord-Afrikaanse land. Nederlanders wordt nu ontraden naar Egypte te reizen. Ook moeten Nederlanders die in Egypte verblijven, overwegen om het land op eigen gelegenheid te verlaten.

BuZa adviseert je vrijwel altijd via Internet te registreren, het maakt niet uit in welk land je bent, in geval van een of andere calamitiet ben je altijd direct oproepbaar.

Indertijd toen ik tijdens de onlusten in Thailand verbleef, heb ik me eigen ook laten inschrijven,ook op verzoek van BuZa je blijft maximaal 4 weken geristeerd ,daarna ga je van de lijst af. Ik vind het wel op zichzelf een goed systeem.
Ook is het raadzaam regelmatig de website ( als het netwerk niet plat ligt) te bezoeken, want ook daar verschijnen regelmatig nieuwe tips

MinBuZa (http://www.minbuza.nl/nl/Reizen_en_Landen/Landenoverzicht/E/Egypte)