PDA

Bekijk Volledige Versie : ‘Uitwisseling naar Marokko maakt scholieren toleranter'



Marsipulami
02-02-11, 12:01
‘Uitwisseling naar Marokko maakt scholieren toleranter'

woensdag 02 februari 2011

Vlaanderen en Marokko sluiten samenwerkingsakkoord over onderwijs

marc herremans

BRUSSEL - Minister van Onderwijs Pascal Smet wil dat leerkrachten en leerlingen vaker op uitwisseling gaan naar Marokkaanse scholen. In het najaar sluit hij een akkoord met Marokko.

Van onze redacteur

De basisschool Vier Winden in Sint-Jans-Molenbeek werkt al enkele jaren samen met een basisschool in Tafersit, Marokko. ‘Vorig jaar zijn we er voor het eerst in geslaagd een delegatie van Marokkaanse leerkrachten uit te nodigen, net zoals vorige week. In oktober 2008 en juni 2009 zijn onze leerkrachten al met de vijfde en zesde klas een week naar Tafersit geweest. Die reis was voor onze leerlingen een hele ervaring', zegt Dirk Letens, de directeur van de school.

Hij heeft het zowel over zijn leerlingen van Marokkaanse origine, die de meerderheid uitmaken en hun wortels vooral in de streek van Tafersit hebben, als over de autochtone leerlingen.

‘Sommige leerlingen van Marokkaanse origine hebben nogal een verkeerd beeld over hun eigen land van herkomst. Ze denken bijvoorbeeld dat alle vrouwen er een hoofddoek dragen. Dat komt omdat in bepaalde gemeenschappen in België het dragen van de hoofddoek strikt wordt geďnterpreteerd. Maar in Tafersit was dat lang niet altijd het geval. Sommige meisjes dragen er zelfs bewust een minirokje', zegt Letens.

‘Mijn Vlaamse leerlingen waren dan weer aangenaam verrast hoe ze daar op school, ondanks de taalkloof, snel in de groep werden opgenomen, ook al zijn ze niet-moslim. Dat heeft hen zeker doen nadenken over het hokjesdenken, waarin wij hier al snel durven te vervallen.'

Dirk Letens hoopt nog met andere klassen naar Marokko te kunnen gaan. Maar dat ligt niet voor de hand. ‘Het was moeilijk om met de Marokkaanse overheid contacten te leggen. Alles verliep nogal stroef. Als school moeten we ook alles zelf regelen.'

De Vlaamse minister van Onderwijs, Pascal Smet (SP.A), beaamt dat. ‘Sinds 2001 hebben ongeveer 25 basis- en secundaire scholen een uitwisselingsproject met Marokko gedaan. Elke school kan daarvoor steun krijgen. Maar het is weinig bekend. Vaak blijft het ook beperkt tot een uitwisseling van leerkrachten.'

‘Ik wil dat meer leerkrachten én leerlingen op uitwisseling gaan. Daarom wil ik het structureel organiseren', zegt Smet. ‘In het najaar sluit ik een samenwerkingsakkoord met Marokko. Wanneer een school interesse heeft voor een uitwisseling, zal die een beroep kunen doen op een dienst, die alle praktische beslommeringen en contacten in Marokko zal regelen. Dat moet dergelijke projecten vergemakkelijken.'

Smet gelooft sterk dat de uitwisselingen tot meer verdraagzaamheid kunnen leiden.

‘Uit een internationale studie blijkt dat Vlaamse scholieren niet goed scoren op democratische attitudes. Dat baart me zorgen. Als we onze kinderen willen voorbereiden op de toekomst, dan moeten ze leren met andere culturen samen te leven. In dat opzicht lijkt het me logisch dat Marokko een bevoorrechte partner wordt. Als kinderen en jongeren kunnen zien waar hun Marokkaanse klasgenootjes vandaan komen, kunnen ze hen beter begrijpen, een voorwaarde voor respect.'

‘De uitwisselingen kunnen er ook voor zorgen dat hun Marokkaanse klasgenoten zich hier beter integreren', zegt Smet. ‘Vaak ontbreekt het hen nu aan een identiteit. Ze voelen zich niet echt Belg, maar ook niet echt Marokkaan. Ze zitten met veel vragen. Hun toekomst ligt hier. Maar voor die jongeren is het goed ook eens achterom te kijken, om te weten waar ze vandaan komen. Marokko is niet meer wat ze denken dat het is. Niet alle vrouwen lopen er gesluierd. De jongeren die dat beseffen, integreren zich het best.'

‘Zo'n uitwisseling is iets anders dan de klassieke Londenreis. Het is niet de bedoeling dat het een toeristische uitstap wordt. De uitwisselingen kunnen worden opgenomen in het leerprogramma, zoals in de lessen geschiedenis, aardrijkskunde of Nederlands. Je kunt er veel mee doen.'

Pedagogisch

In september of oktober gaat Smet het samenwerkingsakkoord, dat volop met de Marokkaanse ambassadeur wordt voorbereid, in Marokko ondertekenen. Dat akkoord moet niet alleen de uitwisselingen vergemakkelijken, maar er ook toe leiden dat de departementen Onderwijs informatie gaan uitwisselen.

‘We kunnen leren van elkaars pedagogische inzichten', zegt Smet. ‘Marokko heeft een heel jonge bevolking. Het is van belang om het onderwijs daar te versterken.'


Yves Delepeleire

mark61
02-02-11, 12:12
Hij heeft het zowel over zijn leerlingen van Marokkaanse origine, die de meerderheid uitmaken en hun wortels vooral in de streek van Tafersit hebben, als over de autochtone leerlingen.

‘Sommige leerlingen van Marokkaanse origine hebben nogal een verkeerd beeld over hun eigen land van herkomst.

Dit is geen uitwisseling, maar eh inwisseling. Jonge MarocBelgen worden nu geďntegreerd door ze aan modern Marokko te laten ruiken.

Het moet niet gekker worden :hihi:

Marsipulami
02-02-11, 13:37
In september of oktober gaat Smet het samenwerkingsakkoord, dat volop met de Marokkaanse ambassadeur wordt voorbereid, in Marokko ondertekenen.

De Marokkanen denken waarschijnlijk dat ze geld gaan krijgen.

Pizzaman
02-02-11, 22:12
Dit is geen uitwisseling, maar eh inwisseling. Jonge MarocBelgen worden nu geďntegreerd door ze aan modern Marokko te laten ruiken.

Het moet niet gekker worden :hihi:

Hoe moeten we dit nu weer zien.
Bij de meeste relatiebureaus moet je gewoon dokken om elders een bruid te gaan halen.
Hier zorgt de regering er voor? :melig:

Ik stel voor om de autochtone Tokkies dan op integratiecursus naar Blanes of zo te sturen.
Kunnen ze daar van de echte Tokkies wat leren. :haha:

Slinger
02-02-11, 22:14
‘Uitwisseling naar Marokko maakt scholieren toleranter'

woensdag 02 februari 2011

Vlaanderen en Marokko sluiten samenwerkingsakkoord over onderwijs

marc herremans

BRUSSEL - Minister van Onderwijs Pascal Smet wil dat leerkrachten en leerlingen vaker op uitwisseling gaan naar Marokkaanse scholen. In het najaar sluit hij een akkoord met Marokko.

Van onze redacteur

De basisschool Vier Winden in Sint-Jans-Molenbeek werkt al enkele jaren samen met een basisschool in Tafersit, Marokko. ‘Vorig jaar zijn we er voor het eerst in geslaagd een delegatie van Marokkaanse leerkrachten uit te nodigen, net zoals vorige week. In oktober 2008 en juni 2009 zijn onze leerkrachten al met de vijfde en zesde klas een week naar Tafersit geweest. Die reis was voor onze leerlingen een hele ervaring', zegt Dirk Letens, de directeur van de school.

Hij heeft het zowel over zijn leerlingen van Marokkaanse origine, die de meerderheid uitmaken en hun wortels vooral in de streek van Tafersit hebben, als over de autochtone leerlingen.

‘Sommige leerlingen van Marokkaanse origine hebben nogal een verkeerd beeld over hun eigen land van herkomst. Ze denken bijvoorbeeld dat alle vrouwen er een hoofddoek dragen. Dat komt omdat in bepaalde gemeenschappen in België het dragen van de hoofddoek strikt wordt geďnterpreteerd. Maar in Tafersit was dat lang niet altijd het geval. Sommige meisjes dragen er zelfs bewust een minirokje', zegt Letens.

‘Mijn Vlaamse leerlingen waren dan weer aangenaam verrast hoe ze daar op school, ondanks de taalkloof, snel in de groep werden opgenomen, ook al zijn ze niet-moslim. Dat heeft hen zeker doen nadenken over het hokjesdenken, waarin wij hier al snel durven te vervallen.'

Dirk Letens hoopt nog met andere klassen naar Marokko te kunnen gaan. Maar dat ligt niet voor de hand. ‘Het was moeilijk om met de Marokkaanse overheid contacten te leggen. Alles verliep nogal stroef. Als school moeten we ook alles zelf regelen.'

De Vlaamse minister van Onderwijs, Pascal Smet (SP.A), beaamt dat. ‘Sinds 2001 hebben ongeveer 25 basis- en secundaire scholen een uitwisselingsproject met Marokko gedaan. Elke school kan daarvoor steun krijgen. Maar het is weinig bekend. Vaak blijft het ook beperkt tot een uitwisseling van leerkrachten.'

‘Ik wil dat meer leerkrachten én leerlingen op uitwisseling gaan. Daarom wil ik het structureel organiseren', zegt Smet. ‘In het najaar sluit ik een samenwerkingsakkoord met Marokko. Wanneer een school interesse heeft voor een uitwisseling, zal die een beroep kunen doen op een dienst, die alle praktische beslommeringen en contacten in Marokko zal regelen. Dat moet dergelijke projecten vergemakkelijken.'

Smet gelooft sterk dat de uitwisselingen tot meer verdraagzaamheid kunnen leiden.

‘Uit een internationale studie blijkt dat Vlaamse scholieren niet goed scoren op democratische attitudes. Dat baart me zorgen. Als we onze kinderen willen voorbereiden op de toekomst, dan moeten ze leren met andere culturen samen te leven. In dat opzicht lijkt het me logisch dat Marokko een bevoorrechte partner wordt. Als kinderen en jongeren kunnen zien waar hun Marokkaanse klasgenootjes vandaan komen, kunnen ze hen beter begrijpen, een voorwaarde voor respect.'

‘De uitwisselingen kunnen er ook voor zorgen dat hun Marokkaanse klasgenoten zich hier beter integreren', zegt Smet. ‘Vaak ontbreekt het hen nu aan een identiteit. Ze voelen zich niet echt Belg, maar ook niet echt Marokkaan. Ze zitten met veel vragen. Hun toekomst ligt hier. Maar voor die jongeren is het goed ook eens achterom te kijken, om te weten waar ze vandaan komen. Marokko is niet meer wat ze denken dat het is. Niet alle vrouwen lopen er gesluierd. De jongeren die dat beseffen, integreren zich het best.'

‘Zo'n uitwisseling is iets anders dan de klassieke Londenreis. Het is niet de bedoeling dat het een toeristische uitstap wordt. De uitwisselingen kunnen worden opgenomen in het leerprogramma, zoals in de lessen geschiedenis, aardrijkskunde of Nederlands. Je kunt er veel mee doen.'

Pedagogisch

In september of oktober gaat Smet het samenwerkingsakkoord, dat volop met de Marokkaanse ambassadeur wordt voorbereid, in Marokko ondertekenen. Dat akkoord moet niet alleen de uitwisselingen vergemakkelijken, maar er ook toe leiden dat de departementen Onderwijs informatie gaan uitwisselen.

‘We kunnen leren van elkaars pedagogische inzichten', zegt Smet. ‘Marokko heeft een heel jonge bevolking. Het is van belang om het onderwijs daar te versterken.'


Yves Delepeleire


Hier zitten nogal wat niet te bewijzen stellingen in. Zie ook de topictitel.

Pizzaman
02-02-11, 22:17
Hier zitten nogal wat niet te bewijzen stellingen in. Zie ook de topictitel.

Heb ik ook een stelling.
Stuur marokkaanse criminelen eens een maandje 'op stage' in een Marokkaanse gevangenis.
Wedden dat het helpt. :student:

Paris.Casa
02-02-11, 22:18
Heb ik ook een stelling.
Stuur marokkaanse criminelen eens een maandje 'op stage' in een Marokkaanse gevangenis.
Wedden dat het helpt. :student:

Where do you send Dutch criminals to ?

The topics deals with something positive. Why do you have to talk about "Moroccan criminals" ?

Pizzaman
02-02-11, 22:25
Where do you send Dutch criminals to ?

The topics deals with something positive. Why do you have to talk about "Moroccan criminals" ?

Die Nedertokkies sturen we naar Joran in Peru. Tenslotte kunnen we hier cellen verhuren aan de Belgen,
dan moeten we ook cellen kunnen huren in Peru. Tarief lijkt me aantrekkelijk.

BTW het is maar wat je positief noemt. Als je mij ieder jaar een gratis vakantie geeft, zal ik beloven me ook te gedragen en hard te werken.
Helaas krijg ik die niet, en moet ik 'm zelf verdienen.

Positief is een mooie kreet. Ik zie er echter eerder het belonen van wangedrag in, kosten belastingbetaler.
Daar kan ik niets positiefs aan ontdekken. Sterker nog ik vind het dom gelul.
Dus vandaar dat ik er maar wat diom gelul aan toevoeg.

Het vreemde is dat je deze incongruentie wel lijkt te snappen.
Er is sprake van selectieve intelligentie.

Slinger
02-02-11, 22:26
Where do you send Dutch criminals to ?

The topics deals with something positive. Why do you have to talk about "Moroccan criminals" ?

Omdat onze gevangenissen daarmee uitpuilen.

Pizzaman
02-02-11, 22:32
Omdat onze gevangenissen daarmee uitpuilen.

...en we hier ook zo stom zijn om 'vlinderreizen' te organiseren, van belastingcenten.
Ik vond mijn alternatief mooier (en waarschijnlijk goedkoper).

BTW onze gevangenissen puilen niet uit, staan deels leeg, worden verhuurd aan de Belgen.
Dat is zo gekomen omdat de politie in de struiken moet zitten om te flitsen,
en het toch geen zin heeft criminelen op te pakken, die door laffe rechters alleen taakstrafjes krijgen.

Hetgeen er zit is wel behoorlijk 'getint'. Kan er natuurlijk aan liggen dat die lui zelf te lui zijn om te vluchten.
Hoe stom moet je zijn om in Nederland in de nor te belanden. Heel stom zijn en heel veel pech hebben.

Bedenk ik me, wat willen we nou ook al weer in Agfghanistan gaan doen.... Shit zeg!
Stuur er gewoon een hoop van die flitsapparaten heen, da's het enige wat ze hier kunnen.

Paris.Casa
02-02-11, 22:38
Omdat onze gevangenissen daarmee uitpuilen.

And ours in Morocco are full of Dutch and Western pedophiles and drug traffickers.

Nobody's perfect.

Pizzaman
02-02-11, 22:43
And ours in Morocco are full of Dutch and Western pedophiles and drug traffickers.

Nobody's perfect.

Jawel, die politie daar 'bij jullie' is een stuk beter dan die van hier.
Misschien moesten we die maar naar Afghanistan sturen, vast goedkoper dan die 50.000...

Overigens zal je mij nooit die drugsrunners en/of pedofielen horen verdedigen.
Voor mijn part mogen ze wegrotten. Net als kutmarokkanen heb je ook kuthollanders.
Waarom de gewonen Marokkanen altijd opkomen voor de kutmarokkanen, zal ik echter nooit begrijpen.

Paris.Casa
02-02-11, 23:02
Jawel, die politie daar 'bij jullie' is een stuk beter dan die van hier.
Misschien moesten we die maar naar Afghanistan sturen, vast goedkoper dan die 50.000...

Overigens zal je mij nooit die drugsrunners en/of pedofielen horen verdedigen.
Voor mijn part mogen ze wegrotten. Net als kutmarokkanen heb je ook kuthollanders.
Waarom de gewonen Marokkanen altijd opkomen voor de kutmarokkanen, zal ik echter nooit begrijpen.

We are off topic. Let's get back to the subject and let's not divert this thread.

Marsipulami
02-02-11, 23:35
We are off topic. Let's get back to the subject and let's not divert this thread.

OK, ik was getuige van een delegatie van Marokkanen die in het kader van een uitwisselingsactiviteit naar België kwamen. De helft van die delegatie keerde niet terug, maar verdween in de illegaliteit.

Paris.Casa
02-02-11, 23:47
OK, ik was getuige van een delegatie van Marokkanen die in het kader van een uitwisselingsactiviteit naar België kwamen. De helft van die delegatie keerde niet terug, maar verdween in de illegaliteit.

Anecdotal stories are nothing more than anecdotal stories.

Let's get back to the subject.

Marsipulami
02-02-11, 23:53
Anecdotal stories are nothing more than anecdotal stories.

Let's get back to the subject.

Het is geen anekdote, maar een illustratie bij het feit dat Marokkanen het gegeven 'uitwisseling' anders interpreteren dan inboorlingen.

Paris.Casa
03-02-11, 00:13
Het is geen anekdote, maar een illustratie bij het feit dat Marokkanen het gegeven 'uitwisseling' anders interpreteren dan inboorlingen.

As long as you cant prove this statement by figures, your generalities remain worthless anecdotal stories.

Soldim
03-02-11, 06:18
As long as you cant prove this statement by figures, your generalities remain worthless anecdotal stories.

Waarom zou een anecdotisch kijk waardeloos zijn?

Slinger
03-02-11, 07:23
And ours in Morocco are full of Dutch and Western pedophiles and drug traffickers.

Nobody's perfect.

Prima, daar zitten ze heel goed. We hoeven ze echt niet terug en uitwisselen al helemaal niet.

super ick
03-02-11, 08:18
Gossie, onder het mom van 'misschien helpt dit' heeft e.o.a. handige lobbyist een paar euro's taxpoet los kunnen weken en gaat daarvan gezellig op schoolreisje naar Marokko.
En tolerant dat ze er van worden. Dat ze daar niet eerder op gekomen zijn zeg. Briljant.

Pizzaman
03-02-11, 10:00
Prima, daar zitten ze heel goed. We hoeven ze echt niet terug en uitwisselen al helemaal niet.

Beter nog, ik zou zeggen 'wie biedt', er is nog voorrraad genoeg, wie maakt me los!
Mijn Hollandse handelsgeest zegt me, dat moet goedkoper kunnen.
Van A naar Beter, en goedkoper!

Paris.Casa
03-02-11, 11:35
Waarom zou een anecdotisch kijk waardeloos zijn?

Anecdotes are not reliable facts that can be verified. Therefore, they are too subjective to attest the relevance of a phenomenon. They are just perceptions on which he bases his own assumptions and stereotypes.

These cultural exchange programs promote mutual understanding and are beneficial for individuals and societies. I don’t get the point of complaining and trying to find the negativity about that kind of positive activities. Or is it a dutch/belgian cultural trait to find the negativity in all things?

Soldim
03-02-11, 12:14
Anecdotes are not reliable facts that can be verified. Therefore, they are too subjective to attest the relevance of a phenomenon. They are just perceptions on which he bases his own assumptions and stereotypes.


Oke, je wilt dus getallen en studies...



These cultural exchange programs promote mutual understanding and are beneficial for individuals and societies. I don’t get the point of complaining and trying to find the negativity about that kind of positive activities. Or is it a dutch/belgian cultural trait to find the negativity in all things?

Hmm, laat me dan nog maar eens naar het originele artikel kijken:



‘Sommige leerlingen van Marokkaanse origine hebben nogal een verkeerd beeld over hun eigen land van herkomst. Ze denken bijvoorbeeld dat alle vrouwen er een hoofddoek dragen. Dat komt omdat in bepaalde gemeenschappen in België het dragen van de hoofddoek strikt wordt geďnterpreteerd. Maar in Tafersit was dat lang niet altijd het geval. Sommige meisjes dragen er zelfs bewust een minirokje', zegt Letens.


Anectodal.



‘Mijn Vlaamse leerlingen waren dan weer aangenaam verrast hoe ze daar op school, ondanks de taalkloof, snel in de groep werden opgenomen, ook al zijn ze niet-moslim. Dat heeft hen zeker doen nadenken over het hokjesdenken, waarin wij hier al snel durven te vervallen.'


Anectodal.



‘Uit een internationale studie blijkt dat Vlaamse scholieren niet goed scoren op democratische attitudes. Dat baart me zorgen. Als we onze kinderen willen voorbereiden op de toekomst, dan moeten ze leren met andere culturen samen te leven. In dat opzicht lijkt het me logisch dat Marokko een bevoorrechte partner wordt. Als kinderen en jongeren kunnen zien waar hun Marokkaanse klasgenootjes vandaan komen, kunnen ze hen beter begrijpen, een voorwaarde voor respect.'


Er wordt een studie geciteerd, maar die sttat niet in verband met de uitwisseling.



‘De uitwisselingen kunnen er ook voor zorgen dat hun Marokkaanse klasgenoten zich hier beter integreren', zegt Smet. ‘Vaak ontbreekt het hen nu aan een identiteit. Ze voelen zich niet echt Belg, maar ook niet echt Marokkaan. Ze zitten met veel vragen. Hun toekomst ligt hier. Maar voor die jongeren is het goed ook eens achterom te kijken, om te weten waar ze vandaan komen. Marokko is niet meer wat ze denken dat het is. Niet alle vrouwen lopen er gesluierd. De jongeren die dat beseffen, integreren zich het best.'


Anecdotal.



‘Zo'n uitwisseling is iets anders dan de klassieke Londenreis. Het is niet de bedoeling dat het een toeristische uitstap wordt. De uitwisselingen kunnen worden opgenomen in het leerprogramma, zoals in de lessen geschiedenis, aardrijkskunde of Nederlands. Je kunt er veel mee doen.'


Das een doelstelling, nogal subjectief natuurlijk -- en dat wilde je juist niet.

Nogmaals:



These cultural exchange programs promote mutual understanding and are beneficial for individuals and societies. I don’t get the point of complaining and trying to find the negativity about that kind of positive activities. Or is it a dutch/belgian cultural trait to find the negativity in all things?

Zoals jij iets negatiefs vindt in Mars statement, kan ik dat in bovenstaand bericht. Dus ook een Marokaanse/Franse gewoonte?

super ick
03-02-11, 12:27
En welk signaal gaat er vanuit?

Je bent intolerant en mag naar Marokko.

Nederland debieltjesland.

Paris.Casa
03-02-11, 12:51
Zoals jij iets negatiefs vindt in Mars statement, kan ik dat in bovenstaand bericht. Dus ook een Marokaanse/Franse gewoonte?

Quickly.

This is what you should take into consideration:


OK, ik was getuige van een delegatie van Marokkanen die in het kader van een uitwisselingsactiviteit naar België kwamen. De helft van die delegatie keerde niet terug, maar verdween in de illegaliteit.


Het is geen anekdote, maar een illustratie bij het feit dat Marokkanen het gegeven 'uitwisseling' anders interpreteren dan inboorlingen.

That kind of logics is equivalent to:

I read in the news that a group of 10 Dutch men went on a trip to Thailand. Half of them were involved in pedophile activities.

It is not an anecdote, but the illustration that Dutch consider tourism in Thailand as an opportunity to abuse children.

Pizzaman
03-02-11, 16:38
That kind of logics is equivalent to:

I read in the news that a group of 10 Dutch men went on a trip to Thailand. Half of them were involved in pedophile activities.

It is not an anecdote, but the illustration that Dutch consider tourism in Thailand as an opportunity to abuse children.

Correct. En die ander vijf neukten gewoon alles wat ze konden krijgen.
Slechts 1 op de 10 Hollanders gaat naar Thailand om van de natuur te genieten.
Nouja, de rest ook, maar dan 'anders'. Viespeuken en hoereerders.

Het verschil is dat 'wij' daar onze afkeuring over uit durven spreken en dat ook regelmatig doen.
Ja zelfs assistentie durven verlenen aan eventueel de Thaise autoriteiten.
Mogelijk worden dergelijke in het buitenland begane daden zelfs strafbaar in NL.

Daarentegen likken veel moslims de kont van Marokkaanse deugnieten.
Bij protest tegen het gepamper van onaangepast tuig schreeuwt men 'discriminatie'.

Ooit gehoord van 'de vriend van mijn vijand is ook mijn vijand?'
Ja inderdaad, dat spreekwoord kan je ook omkeren.

Paris.Casa
03-02-11, 21:46
Het verschil is dat 'wij' daar onze afkeuring over uit durven spreken en dat ook regelmatig doen.


If you feel that "you" should speak out against the behaviour of other Dutch, that's YOUR problem.

Criminals, wherever they come from, represent NOBODY but themselves.

Clear ?

Slinger
03-02-11, 21:51
If you feel that "you" should speak out against the behaviour of other Dutch, that's YOUR problem.

Criminals, wherever they come from, represent NOBODY but themselves.

Clear ?

Kennelijk voel je dat zelf niet zo. Anders zou je niet voor die criminele Marokkanen in de bres springen.

Paris.Casa
03-02-11, 23:05
Kennelijk voel je dat zelf niet zo. Anders zou je niet voor die criminele Marokkanen in de bres springen.

Says the "man" whose only goal on this forum is to bash Moroccans and Muslims.

Slinger
04-02-11, 04:49
Says the "man" whose only goal on this forum is to bash Moroccans and Muslims.

Jij voelt je wel heel snel aangevallen, ventje. Vooral als er iets wordt gezegd over criminele landgenoten van jou.

Paris.Casa
04-02-11, 10:51
Vooral als er iets wordt gezegd over criminele landgenoten van jou.

Says the "man" whose only goal on this forum is to bash Moroccans and Muslims.

Marsipulami
04-02-11, 11:46
Quickly.

This is what you should take into consideration:





That kind of logics is equivalent to:

I read in the news that a group of 10 Dutch men went on a trip to Thailand. Half of them were involved in pedophile activities.

It is not an anecdote, but the illustration that Dutch consider tourism in Thailand as an opportunity to abuse children.


Hmm, je vergelijking loopt toch wat mank. Ik vind iemand die in de illegaliteit verdwijnt absoluut geen crimineel vergelijkbaar met een kindermisbruiker.

Het wijst wel op een verschillend verwachtingspatroon dat betrokken partijen in dergelijke uitwisselingsactiviteiten er op na houden.

Marsipulami
04-02-11, 11:46
If you feel that "you" should speak out against the behaviour of other Dutch, that's YOUR problem.

Criminals, wherever they come from, represent NOBODY but themselves.

Clear ?

Hier ben ik het helemaal mee eens.

Paris.Casa
04-02-11, 11:48
Hier ben ik het helemaal mee eens.

Merci cher Monsieur :ego:

Pizzaman
04-02-11, 11:58
If you feel that "you" should speak out against the behaviour of other Dutch, that's YOUR problem.

Criminals, wherever they come from, represent NOBODY but themselves.

Clear ?
But the ones that defend the criminals, who do they represent?
IMO they are no better than the criminals. Maybe they are the bosses of criminals.
For all we can see here, they could be criminals behind their internet connection,
defending their fellow criminals, or maybe their personnel.


Kennelijk voel je dat zelf niet zo. Anders zou je niet voor die criminele Marokkanen in de bres springen.
Inderdaad.


Jij voelt je wel heel snel aangevallen, ventje. Vooral als er iets wordt gezegd over criminele landgenoten van jou.
Tja het valt me steeds weer op, en op den duur gaat je en lampje branden.

Als het gaat over allochtone criminelen, dan doen mede-allochtonen:
1. men zegt niets;
2. men verdedigt ze 'begrijpend';
3. men trekt de discriminatie-kaart.

Gaat het over bijv. autochtone kinderlokkers, dan doen mede-autochtonen:
1. keuren dit ten zeerste af;
2. stellen flinke maatregelen voor;
3. liefst nog de schandpaal of ophangen.

Het probleem begint duidelijk te worden: wel de lusten, niet de lasten.

Paris.Casa
04-02-11, 12:48
But the ones that defend the criminals, who do they represent?
IMO they are no better than the criminals. Maybe they are the bosses of criminals.
For all we can see here, they could be criminals behind their internet connection,
defending their fellow criminals, or maybe their personnel.


Inderdaad.


Tja het valt me steeds weer op, en op den duur gaat je en lampje branden.

Als het gaat over allochtone criminelen, dan doen mede-allochtonen:
1. men zegt niets;
2. men verdedigt ze 'begrijpend';
3. men trekt de discriminatie-kaart.

Gaat het over bijv. autochtone kinderlokkers, dan doen mede-autochtonen:
1. keuren dit ten zeerste af;
2. stellen flinke maatregelen voor;
3. liefst nog de schandpaal of ophangen.

Het probleem begint duidelijk te worden: wel de lusten, niet de lasten.

First of all, I dont defend criminals, wherever they come from. It is against my education / religious values and beliefs. As I said before, every single person is responsible for his / her own actions (good or bad). I just adapt my speech to people whose only intentions are to stigmatize and bash Moroccans and Muslims, very often by deliberately confusing both identities. That's different.

Secondly, I would strongly advise you to get rid of this "us" vs "them" mentality as soon as possible. For your health's sake. Moroccans dont expect Dutch to speak out against Dutch pedophiles and criminals. Why on Earth would you feel concerned about other people's actions ? Moroccans expect the same for them in regards to criminals. Is that so difficult for you to understand ?

I dont know you, but I would not be surprised if you happened to be a PVV voter.

Pizzaman
04-02-11, 14:48
First of all, I dont defend criminals, wherever they come from. It is against my education / religious values and beliefs. As I said before, every single person is responsible for his / her own actions (good or bad). I just adapt my speech to people whose only intentions are to stigmatize and bash Moroccans and Muslims, very often by deliberately confusing both identities. That's different.
Wether or not people are of any certain descent is irrelevant, as long as they themselves do not claim any heritage. Only when they themselves claim any heritage can this heritage be involved in furter conclusions. As in this case, related to Moroccan descent.


Secondly, I would strongly advise you to get rid of this "us" vs "them" mentality as soon as possible. For your health's sake. Moroccans dont expect Dutch to speak out against Dutch pedophiles and criminals. Why on Earth would you feel concerned about other people's actions ? Moroccans expect the same for them in regards to criminals. Is that so difficult for you to understand ?
Yes Moroccans do expect this, as do others. How many times have we seen the Dutch in general being judged by the fact that we have, for example, Geert Wilders. Have we not been worried about foreign bussiness, and embassy-personel, because of this? Have militant muslims not threathened the whiole population of countries, because of a cartoon made by just one person?

This is pure hypocrisiy you are claiming here. It is not a case of 'not expecting to defend the other'. It is a case of howling with the wolves.


I dont know you, but I would not be surprised if you happened to be a PVV voter.
In fact I am one of his advocates, and sure will remain such, as long as things as mentioned in this thread will pop up in our society. Because besides the problems related to islamic extremism, we have many more that are not addressed. Such as the friendly bankmanager, health care, windmills and many many more.

Paris.Casa
04-02-11, 16:07
Wether or not people are of any certain descent is irrelevant, as long as they themselves do not claim any heritage. Only when they themselves claim any heritage can this heritage be involved in furter conclusions.

And so what? Even if a criminal claims to be of Italian descent, does he act on behalf of the Italian community ? Whenever a Dutch is involved in pedophile activities, does he act on behalf of the Dutch or the Christian community ? That’s totally absurd.


Yes Moroccans do expect this, as do others.

No, they don’t. You lie. You will never hear Moroccans asking Westerners to speak out against other Westerners involved in pedophile activities in Morocco. NEVER. The same in other countries where sexual tourism is widespread. They are more likely to blame their own government, but never individuals or a whole community.



In fact I am one of his advocates, and sure will remain such, as long as things as mentioned in this thread will pop up in our society. Because besides the problems related to islamic extremism

When extremes meet.

Pizzaman
04-02-11, 16:57
And so what? Even if a criminal claims to be of Italian descent, does he act on behalf of the Italian community ? Whenever a Dutch is involved in pedophile activities, does he act on behalf of the Dutch or the Christian community ? That’s totally absurd.
Ask yourself if Bin laden acts on behalf of the muslim community.
\I believe he is acting on behalf of a minority pof extremist idiots.
However, those that cheer for him should not be surprised if they are included in the idiots.
Neither should those that defend his actions.


No, they don’t. You lie. You will never hear Moroccans asking Westerners to speak out against other Westerners involved in pedophile activities in Morocco. NEVER. The same in other countries where sexual tourism is widespread. They are more likely to blame their own government, but never individuals or a whole community.
Twitch twitch, turn turn. We have muslims here putting Wilders on trial on behalf of the muslim community. We had muslims demanding cartoons to be eradicated from free press. We have muslims demanding anything and everything in name of faith, and demanding special treatment everywhere. We have Morocco demanding special names for babies of even thrid generation Moroccan descent.

You do not fool me. We hear Moroccans (or so-claimed, ex-pat-Moroccans) asking to speak out against westerners in al kinds of stuff.
Maybe not on pedophilia. That's different in Morocco. (http://cabalamuse.wordpress.com/2009/05/21/child-sexual-abuse-on-the-rise-in-morocco/)


When extremes meet.
Extremist islam, supported by those that howl with the wolves, leaves no option for the sheep than to install a good sheepdog. And may he bite the lazy sheperd in the ass as well as take care of the wolves.

Paris.Casa
04-02-11, 17:32
Ask yourself if Bin laden acts on behalf of the muslim community.


What does Ben Laden have to do with the Moroccan community ?

Were the Irish people to blame or asked to justify themselves because of the IRA terrorist attacks ?

Were the Basque people to blame or asked to justify themselves because of the ETA terrorist attacks ?

A much longer time ago, were the Christians to blame for the atrocities perpetrated under the Inquisition in the name of Christianism ?

You confuse EVERYTHING. You are, I think, the PVV voter prototype.

End of the discussion for me.