PDA

Bekijk Volledige Versie : Het zuiden van Soedan houdt niet van de islam



Marsipulami
06-02-11, 23:50
Bijna 99 procent voor afscheiding van Zuid-Soedan

30/01/11, 08u39

In het referendum omtrent onafhankelijkheid van Zuid-Soedan heeft tussen 9 en 15 januari bijna 99 procent voor afscheiding gestemd, zo blijkt uit de eerste voorlopige resultaten die vandaag door de kiescommissie zijn bekendgemaakt. Na het tellen van alle stemmen in het Noorden en het Zuiden blijkt dat 98,83 procent van de bijna 4 miljoen kiezers voor afscheiding was.

De opkomst overtrof ruim de drempel van 60 procent, die nodig was om de uitslag geldig te maken.

Later op de dag wordt dit resultaat officieel bekendgemaakt tijdens een ceremonie in Joeba, de hoofdstad van Zuid-Soedan, in aanwezigheid van Salva Kiir, president van het semi-autonome Zuid-Soedan, dat een onafhankelijke staat in wording is.

Het referendum maakte deel uit van een vredesakkoord dat in 2005 een eind maakte aan de burgeroorlog tussen het overwegend islamitische noorden en het christelijke en animistische zuiden van Soedan. (belga/vsv)

mark61
07-02-11, 07:31
Waarom kom je met een debiele topictitel?

Sinds iemand hier aankondigde dat daartegen zou worden opgetreden is het aantal debiele topictitels verveelvoudigd.

knuppeltje
07-02-11, 08:32
Ik niet van het christendom.

Veel te weinig christen en veel te veel dom.

Slinger
07-02-11, 10:34
Ik niet van het christendom.

Veel te weinig christen en veel te veel dom.

En dat is de allerdomste opmerking van de dag.

Sjarlus
07-02-11, 10:45
Ik niet van het christendom.

Veel te weinig christen en veel te veel dom.
Deze zijn heel erg Christen:
http://4.bp.blogspot.com/_vkE6clryLFo/TM7M89NoUaI/AAAAAAAAAJc/rCeFvxGBOoY/s400/westboro_baptist_church_drones_church.jpg

Pizzaman
07-02-11, 10:57
En dat is de allerdomste opmerking van de dag.

Eigenlijk niet, ik kan je er zo tien aanwijzen die inderdaad christen-dom zijn.
Daarentegen vind ik misschien 5 'echte' christenen.
Aan lui 'die het allemaal wel geloven' geen gebrek.

Ergens heeft ie een punt.

Slinger
07-02-11, 11:40
Waarom kom je met een debiele topictitel?

Sinds iemand hier aankondigde dat daartegen zou worden opgetreden is het aantal debiele topictitels verveelvoudigd.

De topictitel zit er niet zo erg ver naast.

Slinger
07-02-11, 11:42
Eigenlijk niet, ik kan je er zo tien aanwijzen die inderdaad christen-dom zijn.
Daarentegen vind ik misschien 5 'echte' christenen.
Aan lui 'die het allemaal wel geloven' geen gebrek.

Ergens heeft ie een punt.


Die christenen in het zuiden zijn niet zo erg dom. In elk geval slim genoeg om heel goed te beseffen dat ze van de onderdrukking door het noorden af moeten.

knuppeltje
07-02-11, 12:53
En dat is de allerdomste opmerking van de dag.

Ach, ook dit verwondert me weer helemaal niet van je.

mark61
07-02-11, 13:37
De topictitel zit er niet zo erg ver naast.

De titel is achterlijk. Niet alleen blijkt het gestelde niet uit het artikel, de twee opmerkingen houden ook nog eens, zelfs maar vagelijks, geen verband.

H.P.Pas
07-02-11, 13:37
En dat is de allerdomste opmerking van de dag.

:aanwal: Prijs de dag niet voor het avond is.

Pizzaman
07-02-11, 14:05
:aanwal: Prijs de dag niet voor het avond is.

Ja ik ben er ook nog he. ;)

Spoetnik
07-02-11, 16:30
Nou ideaal land dan voor Slinger en Ellian.. :) Tijd om te emigreren?

Spoetnik
07-02-11, 16:31
Ohja, nu maar hopen dat er geen fundamentalistische christen theocracy ala the lords' army wordt in gevoerd.

Slinger
07-02-11, 16:45
Ohja, nu maar hopen dat er geen fundamentalistische christen theocracy ala the lords' army wordt in gevoerd.

Wat dacht je van een seculiere republiek met trias politica, scheiding van kerk en staat en geen onderdrukking van het christendom meer?

Spoetnik
07-02-11, 16:47
Wat dacht je van een seculiere republiek met trias politica, scheiding van kerk en staat en geen onderdrukking van het christendom meer?

Daar is een mentaliteit voor nodig...

Slinger
07-02-11, 16:58
Daar is een mentaliteit voor nodig...

Je hebt toch wel begrepen dat het daar geen moslims zijn...

Spoetnik
07-02-11, 17:06
Je hebt toch wel begrepen dat het daar geen moslims zijn...

kortom moslims hebben die mentaliteit waar jij het altijd over hebt niet en christenen wel... heb ik je dus goed begrepen.

Slinger
07-02-11, 17:14
kortom moslims hebben die mentaliteit waar jij het altijd over hebt niet en christenen wel... heb ik je dus goed begrepen.

Kijk zelf rond in de wereld en trek je eigen conclusies.

Spoetnik
07-02-11, 17:18
Kijk zelf rond in de wereld en trek je eigen conclusies.

Nee ik heb je begrepen joh. Alle moslims hebben die speciale mentaliteit waar jij het over hebt niet. Dat ligt allemaal niet aan dictators etc. maar aan de gewone moslim.. Heel sterk weer van je opgemerkt. Ik zou willen dat ik jouw kwaliteit heb om 1 miljard mensen zo goed te kunnen doorgronden.

Slinger
07-02-11, 17:29
Nee ik heb je begrepen joh. Alle moslims hebben die speciale mentaliteit waar jij het over hebt niet. Dat ligt allemaal niet aan dictators etc. maar aan de gewone moslim.. Heel sterk weer van je opgemerkt. Ik zou willen dat ik jouw kwaliteit heb om 1 miljard mensen zo goed te kunnen doorgronden.

Ik begrijp dat jij het belangrijk vindt om niet onafhankelijk te denken, maar politiek correct. Geluk ermee.

Spoetnik
07-02-11, 17:34
Ik begrijp dat jij het belangrijk vindt om niet onafhankelijk te denken, maar politiek correct. Geluk ermee.

Nou als ik jou zo lees, dan vermoed ik dat jij Wilders nog politiek correct vind.

mark61
07-02-11, 17:49
Even tussendoor, ik vind het werkelijk verbluffend hoe vriendelijk el-Bashir doet. Normaal gesproken willen dictators geen snipper land afstaan, maar hij is erg blij voor de zuiderlingen en wenst ze veel geluk :hihi:


Zou het kunnen zijn doordat ze weliswaar 2/3 van de olie meenemen, maar die via het noorden moet worden geëxporteerd? En hij er niet over peinst de inkomsten aan het zuiden af te staan? Terwijl ie intussen verlost is van de verplichting die sloebers zo'n beetje in leven te houden, en uit elkaar als het knokken is? :vreemd:

Zomaar een gedachte.

knuppeltje
08-02-11, 11:33
Zomaar een gedachte.

Ik vind dat dus helemaal geen rare gedachte.

De onderhandelingen over dat olietransportgedoe zijn nog lang niet afgelopen.

sjo
08-02-11, 20:28
Even tussendoor, ik vind het werkelijk verbluffend hoe vriendelijk el-Bashir doet. Normaal gesproken willen dictators geen snipper land afstaan, maar hij is erg blij voor de zuiderlingen en wenst ze veel geluk :hihi:


Zou het kunnen zijn doordat ze weliswaar 2/3 van de olie meenemen, maar die via het noorden moet worden geëxporteerd? En hij er niet over peinst de inkomsten aan het zuiden af te staan? Terwijl ie intussen verlost is van de verplichting die sloebers zo'n beetje in leven te houden, en uit elkaar als het knokken is? :vreemd:

Zomaar een gedachte.

De spitsboef moet zich ook nog in Den Haag melden. Dat zal hij niet doen maar lekker zit t m niet. Mogelijk ook daarom die vriendelijkheid.

gr.
sjo

Hatert
15-02-11, 14:59
Bijna 200 doden in Zuid-Sudan door militie

15-02-11 12:33 uur

JUBA - Aanvallen van de militie van de rebellerende generaal George Athor in Zuid-Sudan hebben aan bijna tweehonderd mensen het leven gekost. Dat meldden de autoriteiten.

Volgens de secretaris-generaal van de Soedanese Volksbevrijdingsbeweging, die de macht in het gebied heeft, heeft de strijdgroep van Athor ''weerloze burgers" aangevallen. Vorige week vochten militairen van het autonome Zuid-Sudan tegen de strijders van de opstandige generaal in en rond de plaats Fangak. Het dodental onder burgers, militairen en militanten werd in eerste instantie op iets meer dan honderd geschat.

Athor wilde in 2010 gouverneur van Jonglei worden, de grootste deelstaat van Zuid-Sudan. Hij claimt dat hij niet is gekozen omdat er verkiezingsfraude is gepleegd door de machthebbers in Juba, de belangrijkste stad in Zuid-Sudan. (ANP)


Bijna 200 doden in Zuid-Sudan door militie - BUITENLAND - PAROOL (http://www.parool.nl/parool/nl/225/BUITENLAND/article/detail/1834991/2011/02/15/Bijna-200-doden-in-Zuid-Sudan-door-militie.dhtml)

mark61
15-02-11, 15:04
Nog zo'n genotteraar. Duurt wel even tot die christenen ook aan de 300.000 zitten :moe:

Ik vind jullie psychologische make-up bizar. Als jullie hier niets aan gaan doen gaan er ongelukken gebeuren.

Fulanadetal
15-02-11, 15:11
Even tussendoor, ik vind het werkelijk verbluffend hoe vriendelijk el-Bashir doet. Normaal gesproken willen dictators geen snipper land afstaan, maar hij is erg blij voor de zuiderlingen en wenst ze veel geluk :hihi:


Zou het kunnen zijn doordat ze weliswaar 2/3 van de olie meenemen, maar die via het noorden moet worden geëxporteerd? En hij er niet over peinst de inkomsten aan het zuiden af te staan? Terwijl ie intussen verlost is van de verplichting die sloebers zo'n beetje in leven te houden, en uit elkaar als het knokken is? :vreemd:

Zomaar een gedachte.

Kenia is al druk met plannen/uitbreiden van havens gezien de recente ontwikkelingen. Dan is noord Soedan niet meer nodig.

Wat nou als die man echt het licht heeft gezien. Stel je voor zeg, een dictator die spijt krijgt. Dat zou me een dag zijn.

mark61
15-02-11, 15:15
Kenia is al druk met plannen/uitbreiden van havens gezien de recente ontwikkelingen. Dan is noord Soedan niet meer nodig.

Wat nou als die man echt het licht heeft gezien. Stel je voor zeg, een dictator die spijt krijgt. Dat zou me een dag zijn.

Jah als iemand een andere pijpleiding gaat aanleggen. Maar wie gaat dat voorschieten?

Ja, de dag dat ze mij naar het gesticht kunnen afvoeren :hihi: