PDA

Bekijk Volledige Versie : Moszkowicz wil zaak Wilders uitgebreid behandelen



John2
07-02-11, 10:29
Moszkowicz wil zaak Wilders uitgebreid behandelen
AMSTERDAM - Geert Wilders wil dat zijn zaak opnieuw uitgebreid wordt behandeld. Zijn advocaat Bram Moszkowicz zei maandag bij aanvang van een regiezitting bij de rechtbank in Amsterdam dat hij zijn inleidende verweren opnieuw wil voeren, zoals hij al eerder had laten weten. Ook wil hij wederom om getuigen vragen die in de eerdere zaak waren afgewezen.

De inleidende verweren, waarvoor Moszkowicz een dag nodig denkt te hebben, zullen erop gericht zijn dat de zaak niet wordt voortgezet. Daarom kan het nieuwe proces niet worden opgepikt bij de stand van zaken van 22 oktober, toen de strafzaak werd stilgelegd.

Volgens de raadsman is de rechtbank Amsterdam niet bevoegd de zaak-Wilders te behandelen. Verder is het Openbaar Ministerie (OM) volgens Moszkowicz verder gegaan dan de opdracht die het van het gerechtshof had gekregen. Het Amsterdamse hof gaf het OM bevel de PVV-leider te vervolgen, ook al wilde het OM dat eigenlijk niet. Het OM is volgens de advocaat om diverse redenen niet-ontvankelijk, onder meer omdat in de tenlastelegging passages uit Wilders' film Fitna zijn opgenomen die niet in de opdracht van het hof voorkwamen.

Bron: Telegraaf

John2
07-02-11, 10:32
Zie ook Nederland 1 live verslag Wilders

Pizzaman
07-02-11, 10:55
NOS Nieuws - Live - Journaal 24 (http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/)

Voorlopig ligt het weer even stil.

John2
07-02-11, 14:13
Yep kon wel eens een gebed worden zonder einde.

Pizzaman
07-02-11, 15:23
Yep kon wel eens een gebed worden zonder einde.
Da's dan de eigen schuld van de rechtbank, volgens mij hebben ze helemaal geen zaak.

- De rechtbank heeft boter op haar hoofd;
- De uitspraken van Wilders zijn ook door diverse anderen gedaan;
- om haat te kunnen zaaien moet er so-wie-so eerst vrede zijn...

Ik vraag me af wat men wil bereiken. Met het zweet in de bilnaad angstvallig de zaken goedpraten?
't Is gewoon gratis PVV reclame. En we kunnen allemaal zien dat men veel lult, weinig zegt, en uiteindelijk de rekening natellen.

De lapswanzerigheid van het rechtssysteem straalt er van af.
Nu weet ik ook waarom de PVV niet voor de doodstraf is.
Wat een stel lamlendige rechters.

John2
07-02-11, 18:02
Da's dan de eigen schuld van de rechtbank, volgens mij hebben ze helemaal geen zaak.

- De rechtbank heeft boter op haar hoofd;
- De uitspraken van Wilders zijn ook door diverse anderen gedaan;
- om haat te kunnen zaaien moet er so-wie-so eerst vrede zijn...

Ik vraag me af wat men wil bereiken. Met het zweet in de bilnaad angstvallig de zaken goedpraten?
't Is gewoon gratis PVV reclame. En we kunnen allemaal zien dat men veel lult, weinig zegt, en uiteindelijk de rekening natellen.

De lapswanzerigheid van het rechtssysteem straalt er van af.
Nu weet ik ook waarom de PVV niet voor de doodstraf is.
Wat een stel lamlendige rechters.

Zoals ik de zaak heb gevolgd op tv is er inderdaad weinig over van de beschuldigingen.

Pizzaman
09-02-11, 14:03
Zoals ik de zaak heb gevolgd op tv is er inderdaad weinig over van de beschuldigingen.

De vorige maal ging het OM zelfs al voor vrijspraak.
Maar ja, men is nu eenmaal begonnen dus Wilders zal ze uitmelken ook.
Waar het hem om te doen is, het waarheidsgehalte aan te tonen van 'de Koran is een soort Mein Kampf'.
Hij gaat dat bij de rechters door de strot drukken, let maar eens op.

Van mij mag ie, degenen die hem hebben aangeklaagd hebben dit over zich afgeroepen.
En zien we ook eens op TV uit wat voor slampampers onze rechterlijke macht bestaat.
Leuk en leerzaam, denk ik dan maar (gaaaaaaapppp! :bril:)

John2
09-02-11, 17:49
De vorige maal ging het OM zelfs al voor vrijspraak.
Maar ja, men is nu eenmaal begonnen dus Wilders zal ze uitmelken ook.
Waar het hem om te doen is, het waarheidsgehalte aan te tonen van 'de Koran is een soort Mein Kampf'.
Hij gaat dat bij de rechters door de strot drukken, let maar eens op.

Van mij mag ie, degenen die hem hebben aangeklaagd hebben dit over zich afgeroepen.
En zien we ook eens op TV uit wat voor slampampers onze rechterlijke macht bestaat.
Leuk en leerzaam, denk ik dan maar (gaaaaaaapppp! :bril:)

Hier kon je wel eens gelijk in hebben dat hij het gaat gooien over die boeg, het is wel een schot voor open doel. :hihi:

Pizzaman
10-02-11, 10:28
Ik weet het wel heel erg zeker...

Hou ook in de gaten dat wanneer de tegenpartij verliest (heu... hebben ze al),
dat de gerechtskosten ook voor de tegenstander zijn.

Dus wie weet, twee vliegen in 1 klap voor Wilders, ook nog de tegenpartij failliet aan gerechtskosten.