PDA

Bekijk Volledige Versie : VVD en PVV willen af van verplicht duurzaam inkopen



knuppeltje
08-02-11, 12:59
Amsterdam - De VVD en PVV in de tweede Kamer willen af van het door de overheid verplicht gestelde duurzame inkoopcriteria voor bedrijven. De partijen gaan afschaffing daarvan eisen in een debat met staatssecretaris Joop Atsma (Millieu).

"Dit inkoopbeleid is failliet", zegt VVD-kamerlid René Leegte dinsdag in de Telegraaf. Volgens de krant kost het duurzame inkoopbeleid van producten als koffie, printers en bureaustoelen het bedrijfsleven jaarlijks een half miljard euro aan administratiekosten en bijkomende lasten.

"Kennelijk is duurzaam inkopen alleen duur inkopen", aldus Leegte. Het Kamerlid zegt er bovendien aan te twijfelen of de strikte regels echt leiden tot milieuvriendelijker producten.

De VVD krijgt in zijn standpunt steun van gedoogpartij PVV. "Ons gedoogakkoord heeft al flink geschrapt in de erfenis van mevrouw Cramer, maar dit moeten we ook aanpakken", stelt PVV'er Richard de Mos in de krant.

De regels voor duurzame inkopen werden ingesteld door voormalig minister van Milieu Jacquline Cramer. (NU.nl)

Alleen al om zijn naam zou die leegte prima bij de PVV passen.

mark61
08-02-11, 19:39
Ik heb geen idee waar ze het over hebben. Het NLse bedrijfsleven en duurzaam :vreemd:

knuppeltje
09-02-11, 12:20
Ik heb geen idee waar ze het over hebben. Het NLse bedrijfsleven en duurzaam :vreemd:

Nee, want dat zou de concurrentiepositie alleen maar in gevaar brengen natuurlijk. En zo wordt er weer eens op de innovatierem getrapt.

Tja, dat krijg je als ze niets zinnigs te zeggen hebben over serieuze zaken. Dan pogen ze zo de aandacht daarvan af te leiden. Stelletje leeghoofden.

Pizzaman
09-02-11, 14:36
Nee, want dat zou de concurrentiepositie alleen maar in gevaar brengen natuurlijk. En zo wordt er weer eens op de innovatierem getrapt.

Tja, dat krijg je als ze niets zinnigs te zeggen hebben over serieuze zaken. Dan pogen ze zo de aandacht daarvan af te leiden. Stelletje leeghoofden.

Tegen duurzaam is geen bezwaar. Alle 'verloren bekistingen' die wij in het bedrijf gebruiken zijn van FSC.
Dat is goedkoper dan plastic. En ook nog eens duurzaam.
Maar als het dubbel zo duur was, ja dan heb je er niks aan.

Als het financieel haalbaar was zou ik ook de bedrijfswagens op bio-olie laten rijden.
Helaas... dat initiatief is allang de nek omgedraaid.

Vergis je niet, het bedrijfsleven wil wel, maar als het iets duurder is dan heft de overheid OOK
bleasting over dat deel dat het 'duurzame' spul duurder is.

Er is sprake van boter... dikke lagen... op het hoofd van bestuurders.

knuppeltje
09-02-11, 17:04
die wij in het bedrijf gebruiken zijn van FSC.

Er is sprake van boter... dikke lagen... op het hoofd van bestuurders.

Met dat keurmerk is behoorlijk veel gesjoemeld.

Het bedrijfsleven wil heel vaak nog alleen als het van de overheid de garantie krijgt dat het haar geen ene cent zal gaan kosten. Onzin natuurlijk. Uiteindelijk betaalt de consument. Maar innovatie vraagt nu eenmaal veel hersencapaciteit.

Zeker, maar van de consumenten ook. Die willen zo goedkoop mogelijk af zijn. Maar dat wordt steeds meer zelfbedrog. Het is een probleem voor ons allemaal. Ook voor de overheid. Die moet sturen. Maar helaas, soms lijkt het of kabinet voor een groot gedeelte bestaat uit mensen uit het bedrijfsleven, en enkele tokkies. :fpotver:

Pizzaman
09-02-11, 18:25
Met dat keurmerk is behoorlijk veel gesjoemeld.

Het bedrijfsleven wil heel vaak nog alleen als het van de overheid de garantie krijgt dat het haar geen ene cent zal gaan kosten. Onzin natuurlijk. Uiteindelijk betaalt de consument. Maar innovatie vraagt nu eenmaal veel hersencapaciteit.

Zeker, maar van de consumenten ook. Die willen zo goedkoop mogelijk af zijn. Maar dat wordt steeds meer zelfbedrog. Het is een probleem voor ons allemaal. Ook voor de overheid. Die moet sturen. Maar helaas, soms lijkt het of kabinet voor een groot gedeelte bestaat uit mensen uit het bedrijfsleven, en enkele tokkies. :fpotver:

Als er een goed alternatief is zal ik dat altijd gebruiken, en zo meer ondernemers met mij.

Echter de 'ondernemers' die in het kabinet zittten, kan je beter beschouwen als 'de uitzuigers'.
Er zit er werkelijk geeneen bij die ooit een schep in de handen heeft gehad.
Of bijvoorbeeld wel eens op een bouwput buiten de directiekeet is geweest.

Die gasten begrijpen er geen ruk van.

(leen)
09-02-11, 18:39
onderenemingen zijn ronduit duurzaam bezig,
afvalbeheersing,recycling, hergebruik, controle van dit alles staat in nederland op een hoog peil,alleen daaraan hebben een serieus aantal ambtenaren duurzaam werk.

Soldim
10-02-11, 08:21
Amsterdam - De VVD en PVV in de tweede Kamer willen af

Persoonlijk zou ik wel van de PVV en VVD af willen......

Fulanadetal
10-02-11, 08:51
Vroeger dacht ik niet dat ik het ooit zou gaan zeggen, maar de meeste duurzame initiatieven zie ik momenteel echt van ondernemers komen. Valt me echt op de laatste jaren. Ipv dat de regering visie toont, de blik op de lange termijn richt en een goede ontwikkeling steunt, gaat de regering er juist tegenin.

Ik zeg, verkiezingen, en passant koningshuis afschaffen, en hopelijk Wubbo Ockels for president! En ik wil een Partij voor Innovatie en Toekomst! Vol met jonge, slimme, enthousiaste mensen.

knuppeltje
10-02-11, 09:48
Persoonlijk zou ik wel van de PVV en VVD af willen......

Ik ook.

knuppeltje
10-02-11, 10:00
Als er een goed alternatief is zal ik dat altijd gebruiken, en zo meer ondernemers met mij.

Even afgezien met het gesjoemel met dat keurmerk betreffende tropisch hout. Zag gisteren op tv hoe dat keurmerk niet verhindert dat de kap van dat FSC gecertificeerd naaldhout in bepaalde streken in noord-Europa vele malen sneller gaat dan de aanplant kan bijhouden. Hier en daar dreigt een totale verwoesting van bossen met al de daarbij behorende fauna van dien.

tanger'73
10-02-11, 10:47
Ik heb geen idee waar ze het over hebben. Het NLse bedrijfsleven en duurzaam :vreemd:

De PVV heeft er overduidelijk een sport van gemaakt, internetcultuur in praktijk brengen. Bij iedere schampscheut presteren ze het tot Kamervragen. Zoals vandaag ook die vragen van PVV over immigratie van Nederlanders, terwijl je dondersgoed weet dat je daar geen moer aan kunt doen. Allemaal voor de buhne en bedotten van de kiezers.

PVV hekelt Groningse antihoogtevreescursus - Trouw (http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/article3416940.ece/PVV_hekelt_Groningse_antihoogtevreescursus.html)

Pizzaman
10-02-11, 11:13
Vroeger dacht ik niet dat ik het ooit zou gaan zeggen, maar de meeste duurzame initiatieven zie ik momenteel echt van ondernemers komen. Valt me echt op de laatste jaren. Ipv dat de regering visie toont, de blik op de lange termijn richt en een goede ontwikkeling steunt, gaat de regering er juist tegenin.

Ik zeg, verkiezingen, en passant koningshuis afschaffen, en hopelijk Wubbo Ockels for president! En ik wil een Partij voor Innovatie en Toekomst! Vol met jonge, slimme, enthousiaste mensen.
Kan ik het volledig mee eens zijn. Hopelijk WEL een eerlijke kliek dan,
niet eentje die ons wijs probeert te maken dat windmolens lonend zijn.


Ik ook.
Ik niet :haha:


Even afgezien met het gesjoemel met dat keurmerk betreffende tropisch hout. Zag gisteren op tv hoe dat keurmerk niet verhindert dat de kap van dat FSC gecertificeerd naaldhout in bepaalde streken in noord-Europa vele malen sneller gaat dan de aanplant kan bijhouden. Hier en daar dreigt een totale verwoesting van bossen met al de daarbij behorende fauna van dien.
Tja, je hebt er altijd ratten bij natuurlijk. Maar het idee is goed.

Pizzaman
10-02-11, 11:18
url=http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/article3416940.ece/PVV_hekelt_Groningse_antihoogtevreescursus.html]PVV hekelt Groningse antihoogtevreescursus - Trouw[/url]

Ik vind het heel terecht dat ze daar kamervragen over stellen.
Dit is gewoon het verkwisten van belastinggeld.
Wat hield de cursus in, gezellig samen abseilen? Kopje thee erbij?
Of aan de Gluhwein, heel het ski- en klimcentrum afgehuurd?

MBT de andere vragen, ik zoek even.

tanger'73
10-02-11, 11:30
Ik vind het heel terecht dat ze daar kamervragen over stellen.
Dit is gewoon het verkwisten van belastinggeld.
Wat hield de cursus in, gezellig samen abseilen? Kopje thee erbij?
Of aan de Gluhwein, heel het ski- en klimcentrum afgehuurd?

MBT de andere vragen, ik zoek even.


15.000,- euro `a Kamervraag, c.q motie voor iedere schampscheut die je maar kunt bedenken is terecht? Wat wilt de PVV? Een maakbare samenleving? Gemeentes hebben bovendien een eigen budget en sinds de decentralisatie eigen verantwoordelijkheden. Gemeentes als werkgevers dragen ook zelf bij in de ziektekosten, waar mogelijke geestelijke ziektes met een cursus prima te verhelpen zijn. Bij de politie lopen ook een tig aantal shrinks rond hoor.

tis gewoon voorbeeld van internetklaagcultuur die haar weg tot in de Staten Generaal der Nederlanden heeft gevonden.

Pizzaman
10-02-11, 11:39
15.000,- euro `a Kamervraag, c.q motie voor iedere schampscheut die je maar kunt bedenken is terecht?
Je bent toch niet in de overtuiging dat a;ls ze daar zitten te slapen,
dat het dan niets kost...


Wat wilt de PVV? Een maakbare samenleving?
Nee - maar inieder geval niet dat men duur belastingeld over de balk smijt.


Gemeentes hebben bovendien een eigen budget en sinds de decentralisatie eigen verantwoordelijkheden. Gemeentes als werkgevers dragen ook zelf bij in de ziektekosten, waar mogelijke geestelijke ziektes met een cursus prima te verhelpen zijn.
Zouden ze het zelf weten, gezien de debacles (NZ lijn, Groninger Forum...).
En het verhelpen van ziekten middels e.e.a. is wat anders dan een cursus hoogtevrees als je een nieuw gebouw in gebruik neemt.


Bij de politie lopen ook een tig aantal shrinks rond hoor.
Ik kan me daar iets meer beroepsrisico bij voorstellen dan bij een ambtenaar met hoogtevrees.


tis gewoon voorbeeld van internetklaagcultuur die haar weg tot in de Staten Generaal der Nederlanden heeft gevonden.
Dat ben ik dan wel weer met je eens.
Maar aan de andere kant vind ik dat over sommige dingen best eens geklaagd mag worden.

knuppeltje
10-02-11, 11:54
Tja, je hebt er altijd ratten bij natuurlijk. Maar het idee is goed.

Net zo min als dat palmolie-idee voor de biobrandstof.

Veel te veel niet uit te bannen gesjoemel en corruptie om goed te kunnen werken.

Gewoon consuminderen, duurzaam waar maar mogelijk is, en de uitbreiding van de werldbevolking stoppen, en erna drastisch inkrimpen.

Zal wel niets van dat alles lukken, dus gaat de boel als het niet drastisch verandert vrolijk naar de knoppen.

Pizzaman
10-02-11, 11:57
Echt goed werken doet niets, want er zijn heel veel figuren die zich verrijken.
Gesjoemel en corrupte zal er altijd zijn.

Erger vind ik het wanneer machthebbende figuren zich verrijken aan de dommigheid van anderen.
Zoals bijvoorbeeld die windmolens en de klimaathoax.

En dat de boel naar de knoppen gaat als niet iedereen z'n verantwoordelijkheid neemt, ben ik met je eens.

tanger'73
10-02-11, 11:57
Je bent toch niet in de overtuiging dat a;ls ze daar zitten te slapen,
dat het dan niets kost...


Nee - maar inieder geval niet dat men duur belastingeld over de balk smijt.


Zouden ze het zelf weten, gezien de debacles (NZ lijn, Groninger Forum...).
En het verhelpen van ziekten middels e.e.a. is wat anders dan een cursus hoogtevrees als je een nieuw gebouw in gebruik neemt.


Ik kan me daar iets meer beroepsrisico bij voorstellen dan bij een ambtenaar met hoogtevrees.


Dat ben ik dan wel weer met je eens.
Maar aan de andere kant vind ik dat over sommige dingen best eens geklaagd mag worden.

a) Ja alles kost geld, maar toch liever slapen en zwijgen dan onzinnige vragen stellen.

b) Bij PVV is haast iedere uitgave over de balk smijten.

c) Nou het kan bijdragen en als poortwachter dienen om uit het veel duurdere ziektewet stramien te blijven.

d) Het gaat denk meer om de gezondheid en voorkomen van mogelijk uitval.

tanger'73
10-02-11, 12:21
MBT de andere vragen, ik zoek even.


SpitsNieuws : PVV wil exitpoll emigranten (http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2011/02/pvv_wil_exitpoll.html)

Pizzaman
10-02-11, 12:28
SpitsNieuws : PVV wil exitpoll emigranten (http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2011/02/pvv_wil_exitpoll.html)

Ik zou niet weten wat daar op tegen is.
Het kan zijn dat de vrees van PVV (en VVD) waarheid is.
Ben je daar bang voor?

Heu, het kan natuurlijk ook dat (zoals een reageerder stelt) men vetrrekt om niet steeds het kapsel van Wilder sop TV te hoeven zien.

Maar zo'n exit-poll zou wel duidelijkheid geven.

Soldim
10-02-11, 13:21
Maar zo'n exit-poll zou wel duidelijkheid geven.

Denk je echt dat mensen serieus antwoord op vragen in zo'n poll zouden geven? Vaak is er niet een enkele reden om te vertrekken, maar is het een afweging van een heleboel verschillende zaken. Polls zijn bij uitstek niet geschikt om gecompliceerde en genuanceerde antwoorden te verkrijgen.

tanger'73
10-02-11, 13:24
Ik zou niet weten wat daar op tegen is.
Het kan zijn dat de vrees van PVV (en VVD) waarheid is.
Ben je daar bang voor?

Heu, het kan natuurlijk ook dat (zoals een reageerder stelt) men vetrrekt om niet steeds het kapsel van Wilder sop TV te hoeven zien.

Maar zo'n exit-poll zou wel duidelijkheid geven.


En wat dat allemaal aan manuren zou moeten kosten om het antwoord te verkrijgen van dat men geen trek heeft in Nederland daaruit te extraheren, is dan geen punt meer.

Pizzaman
10-02-11, 13:26
En wat dat allemaal aan manuren zou moeten kosten om het antwoord te verkrijgen van dat men geen trek heeft in Nederland daaruit te extraheren, is dan geen punt meer.

Ja dan is vast de cursus hoogtevrees voor ambtenaren belangrijker, he?
:hihi:

Of je bent bang voor de uitkomst, zou de PVV dan zeggen.
Misschien hebben ze daar geen ongelijk in.

tanger'73
10-02-11, 13:29
Ja dan is vast de cursus hoogtevrees voor ambtenaren belangrijker, he?
:hihi:

Of je bent bang voor de uitkomst, zou de PVV dan zeggen.
Misschien hebben ze daar geen ongelijk in.

islamofobie is ook een geestelijke ziekte. Zeker iets voor de PVV om daarvoor in therapie te gaan, alhoewel ik vrees het voor ze niet zal helpen.

Pizzaman
10-02-11, 13:37
islamofobie is ook een geestelijke ziekte. Zeker iets voor de PVV om daarvoor in therapie te gaan, alhoewel ik vrees het voor ze niet zal helpen.

Islamofobie is inderdaad een ziekte, maar ik denk niet dat de PVV daaraan lijdt.
Er is meer sprake van een soort 'overvoerd zijn met',
lijdend tot een soort stadium van 'ik bid niet voor bruune bonen'.

Laten mensen eens gewoon eerlijk doen over de islam, dan bvalt het best wel mee.
Zolang er nog zijn die allerlei misstanden goedkeuren uit naam van de islam,
mogen ze van mij het dak op met die islam.

tanger'73
10-02-11, 15:49
Islamofobie is inderdaad een ziekte, maar ik denk niet dat de PVV daaraan lijdt.
Er is meer sprake van een soort 'overvoerd zijn met',
lijdend tot een soort stadium van 'ik bid niet voor bruune bonen'.

Bijvoorbeeld hoofddoeken weren uit regionale bussen en belasting heffen inzake straatvervuiling door hoofddoeken. Zijn als je het mij vraagt, nogal behoorlijke symptomen.

En dat allemaal omdat volgens PVV de burger last heeft en dat zo wil. Ja de burger wilt veel, waarvan sommigen ook last van een verschijning als die van een Wilders hebben en graag ook willen dat hij van de dak van het hilton afspringt. Moet dat ook gehonoreerd worden?

De PVV is helemaal geobsedeerd door de islam en gaat er mee naar bed en staat er ook mee op. Zelfs moslim fundamentalisten zijn niet zo extreem bezig met de islam, als PVV doet.

Pizzaman
11-02-11, 10:03
't Is toch vooral Wilders zelf die zich daarmee bezig houdt.
Verder zie ik weinig islamofobie bij de PVV. Namelijk:

Dat de PVV de mening heeft dat islam een rottige ideologie is die alles wil overheersen,
wil nog niet zeggen dat er sprake is van islamofobie.
Dat is namelijk zeer verdedigbaar, en waarschijnlijk heel dicht bij de waarheid.

Soldim
11-02-11, 12:02
Verder zie ik weinig islamofobie bij de PVV. Namelijk:

Dat de PVV de mening heeft dat islam een rottige ideologie is die alles wil overheersen,
wil nog niet zeggen dat er sprake is van islamofobie.
Dat is namelijk zeer verdedigbaar, en waarschijnlijk heel dicht bij de waarheid.

Edoch, het Christendom is weinig anders; de totale focus van de PVV op een enkele religie maakt het tot een fobie.

Pizzaman
11-02-11, 12:25
Edoch, het Christendom is weinig anders; de totale focus van de PVV op een enkele religie maakt het tot een fobie.

Het christendom WAS weinig anders, en in zijn extreme vorm IS het inderdaad weinig anders.
Basaal zijn er wel verschillen te noemen, maar daar gaat het nu niet over.
Echter de meeste christenen zijn inmiddels 'geevolueerd', dat wil zeggen 'zij geloven het wel'.

Met het overgrote deel van de (in naam) christen hetenden is dan ook weinig mis.
Verder is er een klein groepje dat leeft als een soort Amish en weinig overlast veroorzaakt.

Binnen de islam stikt het echter van de extremisten, die het zelfs hun mede-gelovigen lastig maken.
Heel wat meer dan binnen het christendom.

Het ergste van het christendom dat ik kan bedenken is pedo-paters.
Bij de islam kan ik heel wat ergers vinden, en het grootste probleem is nog dat er figuren te over
zijn die dat ook nog willen verdedigen, ja zelfs promoten.

Voorbeeldje: zie jij al een extreme christen uit naam van zijn geloof met een bomgordel lopen?
Uit naam van een geloof alles goed lullen wat fout is, valt niet te verdedigen.
Da's het belangrijkste verschil.