PDA

Bekijk Volledige Versie : De PVV heeft een standpunt over abortus, en toch weer niet



knuppeltje
10-02-11, 10:41
Den Haag. De verwarring groeit over het abortusstandpunt van de PVV. De partij weigert al weken te reageren op het CDA-plan om de abortusregels aan te scherpen. Woensdag bleek er een PVV-standpunt te zijn, maar dat werd prompt ingetrokken.
In het woensdag verschenen boek Echo, prenataal onderzoek en keuzevrijheid van de journalist Maarten Slagboom zegt PVV-kamerlid Karen Gerbrands dat het niet langer de vrouw zelf moet zijn die bepaalt of er abortus nodig is, maar haar arts. Gerbrands vindt dat de beroepsgroep criteria moet formuleren op basis waarvan abortus mag.
Gerbrands: 'Artsen zouden een lijst moeten opstellen. Als ouders dan horen dat hun kind geen aandoening heeft die ernstig genoeg is voor abortus, dan hebben ze gewoon voor het kind te zorgen. Zelfbeschikking is mooi, maar verantwoordelijkheid ook. Het moet duidelijk zijn wat we als geldige noodsituatie beschouwen en wat niet.'
Volgens Gerbrands is een zwaar gehandicapt kind niet per definitie reden voor abortus. 'Het is niet leuk, maar er zijn genoeg gehandicapte kinderen die best een goed leven hebben. het criterium moet zijn: kan het kind een leven zonder al te veel pijn en ellende leiden?' het begrip 'noodsituatie' moet ingeperkt, meent Gerbrands. Dat begrip is er nu dertig jaar: na een strijd tussen CDA en VVD kwam in 1981 de Abortuswet tot stand. Daarin is de vrouw de bepalende factor.
Slagbooms uitgeverij Augustus maakte Gerbrands standpunt woensdag wereldkundig via een persbericht. Dat leidde promt tot een telefoontje van Gerbrands naar de uitgever. Publiciteitsmedewerkster Rianne Blaakmeer: 'Het komt erop neer dat zij nu zegt dat zij dit niet zo heeft gezegd.' Later stuurde de PVV een persbericht: 'Er is nog geen fractiestandpunt ingenomen, laat staan dat we een wetswijziging voorstellen', aldus Gerbrands.
Auteur Slagboom: 'Gerbrands zei dat de PVV nog een standpunt moet innemen, maar ze sprak vrijuit over haar opvattingen.' Wat vindt hij van de stelling van Gerbrands dat ze onjuist is geciteerd? Dat verwerpt hij. Hij laat het op band opgenomeninterviewfragment horen dat Gerbrands als onjuist typeerde. Na beluistering is er geen andere conclusie mogelijk: het PVV-Kamerlid is correct geciteerd.(Volkskrant)

Oeps, de PVV die de CU en SGP van rechts inhaalt.

Wat een lachertje.

rbn
10-02-11, 11:13
Oeps, de PVV die de CU en SGP van rechts inhaalt.

Wat een lachertje.

ja erg hè als iemand liever niet wil hebben dat een levend wezentje in de dop vermoord wordt..

tanger'73
10-02-11, 11:25
ja erg hè als iemand liever niet wil hebben dat een levend wezentje in de dop vermoord wordt..


Neem het ze niet kwalijk, standpunten van de PVV worden hoofdzakelijk bepaald door internetklaagcultuur en waan van de dag.

rbn
10-02-11, 11:29
Neem het ze niet kwalijk, standpunten van de PVV worden hoofdzakelijk bepaald door internetklaagcultuur en waan van de dag.

zelf vind ik het juist een geweldig standpunt van gerbrands..

John61
10-02-11, 11:43
ja erg hè als iemand liever niet wil hebben dat een levend wezentje in de dop vermoord wordt..

De nicht van mijn vrouw heeft een zoon met het syndroom van Down. Haar grootste zorg is wie straks als zij en haar man er niet meer zijn voor Sander zorgen. Met de toenemende werkdruk, steeds minder aandacht voor de mensen, bezuinigingen etc zijn dat wel belangrijke vraagstukken.

Tis heel makkelijk geroepen dat een levend wezentje niet vermoord mag worden en ik roep daar ook niet toe op. Maar besef wel dat er consequenties zijn als er meer kinderen met een handicap worden geboren. Vergeet daarbij de vergrijzende samenleving niet etc.

Wat mij betreft hebben de ouders het laatste woord.

Soldim
10-02-11, 12:16
ja erg hè als iemand liever niet wil hebben dat een levend wezentje in de dop vermoord wordt..

Speciaal voor jou:



There are Jews in the world there are Buddhists
There are Hindus and Mormons, and then
There are those that follow Mohammed, but
I've never been one of them

I'm a Roman Catholic
And have been since before I was born
And the one thing they say about Catholics is
They'll take you as soon as you're warm

You don't have to be a six-footer
You don't have to have a great brain
You don't have to have any clothes on you're
A Catholic the moment Dad came

Because every sperm is sacred
Every sperm is great
If a sperm is wasted
God gets quite irate

Every sperm is sacred
Every sperm is great
If a sperm is wasted
God gets quite irate

Let the heathen spill theirs
On the dusty ground
God shall make them pay for
Each sperm that can't be found

Every sperm is wanted
Every sperm is good
Every sperm is needed
In your neighborhood

Hindu, Taoist, Mormon
Spill theirs just anywhere
But God loves those who treat their
Semen with more care

Every sperm is sacred
Every sperm is great
If a sperm is wasted
God get quite irate

Every sperm is sacred
Every sperm is good
Every sperm is needed
In your neighborhood

Every sperm is useful
Every sperm is fine
God needs everybody's
Mine and mine and mine

Let the pagan spill theirs
Over mountain, hill, and plain
God shall strike them down for
Each sperm that's spilt in vain

Every sperm is sacred
Every sperm is good
Every sperm is needed
In your neighborhood

Every sperm is sacred
Every sperm is great
If a sperm is wasted
God gets quite irate

H.P.Pas
10-02-11, 12:26
Speciaal voor jou:

Zo is het maar net.

tanger'73
10-02-11, 12:27
zelf vind ik het juist een geweldig standpunt van gerbrands..


Het wordt steeds duidelijker dat de ideologie van de PVV, die van de waan van de dag is.

Pizzaman
10-02-11, 12:31
De nicht van mijn vrouw heeft een zoon met het syndroom van Down. Haar grootste zorg is wie straks als zij en haar man er niet meer zijn voor Sander zorgen. Met de toenemende werkdruk, steeds minder aandacht voor de mensen, bezuinigingen etc zijn dat wel belangrijke vraagstukken.

Tis heel makkelijk geroepen dat een levend wezentje niet vermoord mag worden en ik roep daar ook niet toe op. Maar besef wel dat er consequenties zijn als er meer kinderen met een handicap worden geboren. Vergeet daarbij de vergrijzende samenleving niet etc.

Wat mij betreft hebben de ouders het laatste woord.

Helemaal gelijk John, ik kan me ook niet voorstellen dat er anders gereageerd wordt.
Het gaat hier ook om uitzonderingsgevallen, net als abortus na verkrachting.

Inzake 'vrijwillige' abortus, mensen weten allang dat kinderen niet 'door god gegeven' worden,
maar dat je er zelf bewust (of niet...) aan meewerkt. Bezint eer gij bemint. :wink:
Of je dat moet verbieden is vraag twee, maar in ieder geval lijkt me dat je dan wel zelf voor de kosten opdraait.

Pizzaman
10-02-11, 12:32
Het wordt steeds duidelijker dat de ideologie van de PVV, die van de waan van de dag is.

Het standpunt van Gerbrands is nog niet het standpunt van de PVV.

Heu, en als je de waan van de dag gaat vergelijken met achtrerhaalde morele standpunten,
zou het best kunnen zijn dat die waan zowel actueler als relevanter is.

rbn
10-02-11, 13:10
Het wordt steeds duidelijker dat de ideologie van de PVV, die van de waan van de dag is.

het is me tot dusver nooit opgevallen dat de pvv überhaupt een ideologie heeft..

mark61
10-02-11, 13:14
zelf vind ik het juist een geweldig standpunt van gerbrands..

Geweldig standpunt dat een vrouw handelingsonbekwaam wordt verklaard en iemand anders over haar leven en welzijn beslist :moe:

rbn
10-02-11, 13:15
De nicht van mijn vrouw heeft een zoon met het syndroom van Down. Haar grootste zorg is wie straks als zij en haar man er niet meer zijn voor Sander zorgen. Met de toenemende werkdruk, steeds minder aandacht voor de mensen, bezuinigingen etc zijn dat wel belangrijke vraagstukken.

tsja, geldt ook voor autisten en schizofrenen.. mischien moeten we die mensen dan alvast maar in een zo vroeg mogelijk stadium vermoorden.. scheelt de naasten een hoop stress..


Tis heel makkelijk geroepen dat een levend wezentje niet vermoord mag worden en ik roep daar ook niet toe op. Maar besef wel dat er consequenties zijn als er meer kinderen met een handicap worden geboren. Vergeet daarbij de vergrijzende samenleving niet etc.


ja je hebt gelijk.. het is zó lastig om een kind te hebben met downsyndroom dat je ze maar beter kunt vermoorden.. heb je er teminste geen omkijken meer naar..

John61
10-02-11, 13:25
tsja, geldt ook voor autisten en schizofrenen.. mischien moeten we die mensen dan alvast maar in een zo vroeg mogelijk stadium vermoorden.. scheelt de naasten een hoop stress..



ja je hebt gelijk.. het is zó lastig om een kind te hebben met downsyndroom dat je ze maar beter kunt vermoorden.. heb je er teminste geen omkijken meer naar..

Je kunt dus duidelijk niet lezen, want waar staat dit in mijn post? Magoed je bent waarschijnlijk een prikker die alleen wil kwetsen en de boel wilt opruien. Dan is dit topic met een gevoelig onderwerp ietwat minder geschikt.

Persoonlijk geef ik je het liefst een enorme knal tegen je kop aan. Je hebt duidelijk totaal geen enkele weet van hoe betrokken ouders zijn bij hun gehandicapte kinderen. En evenzo duidelijk heb je geen enig benul van hoe groot hun zorgen zijn. Want wie o wie ziet erop toe na hun dood dat hun kind uitstekend verzorgd achterblijft.

Wanneer ik kijk naar mensen zoals jij is het duidelijk dat we het van jouw slag mensen niet moeten hebben. Dom, kortzichtig en zonder enig gevoel en mededogen in hun donder!

rbn
10-02-11, 14:25
Je kunt dus duidelijk niet lezen, want waar staat dit in mijn post? Magoed je bent waarschijnlijk een prikker die alleen wil kwetsen en de boel wilt opruien. Dan is dit topic met een gevoelig onderwerp ietwat minder geschikt.

Persoonlijk geef ik je het liefst een enorme knal tegen je kop aan. Je hebt duidelijk totaal geen enkele weet van hoe betrokken ouders zijn bij hun gehandicapte kinderen. En evenzo duidelijk heb je geen enig benul van hoe groot hun zorgen zijn. Want wie o wie ziet erop toe na hun dood dat hun kind uitstekend verzorgd achterblijft.

Wanneer ik kijk naar mensen zoals jij is het duidelijk dat we het van jouw slag mensen niet moeten hebben. Dom, kortzichtig en zonder enig gevoel en mededogen in hun donder!

je argumentatie is duidelijk: ouders hebben het niet makkelijk bij de opvoeding van een kind met downsyndroom; derhalve moeten deze moeders de vrije keuze hebben hun foetus te laten ruimen.. aborteren scheelt hun veel stress en problemen..
welnu, dan kunnen we de lat een klein stukje verder opschuiven om ook de levens van autisten ter discussie te stellen.. opvoeders van autisten hebben immers heel wat te verduren met hun kroost.. weliswaar kan deze hersenbeschadiging pas ontdekt worden als het kind al enkele jaren jong is maar het zou toch wel praktisch zijn als de ouders de vrije keuze hebben hun autistische kinderen te laten ruimen.. dat scheelt heel wat stress en problemen voor later..

tanger'73
10-02-11, 14:51
het is me tot dusver nooit opgevallen dat de pvv überhaupt een ideologie heeft..


Dat bedoel ik maar.

knuppeltje
10-02-11, 15:35
ja erg hè als iemand liever niet wil hebben dat een levend wezentje in de dop vermoord wordt..

Nee, helemaal niet. Alleen was dat geluid niet van de PVV te verwachten volgens mij. Het gedraai eigenlijk weer wel.

knuppeltje
10-02-11, 15:39
ja je hebt gelijk.. het is zó lastig om een kind te hebben met downsyndroom dat je ze maar beter kunt vermoorden.. heb je er teminste geen omkijken meer naar..

Jij mag al die kinderen ook wel grootbrengen hoor.

John61
10-02-11, 16:07
je argumentatie is duidelijk: ouders hebben het niet makkelijk bij de opvoeding van een kind met downsyndroom; derhalve moeten deze moeders de vrije keuze hebben hun foetus te laten ruimen.. aborteren scheelt hun veel stress en problemen..
welnu, dan kunnen we de lat een klein stukje verder opschuiven om ook de levens van autisten ter discussie te stellen.. opvoeders van autisten hebben immers heel wat te verduren met hun kroost.. weliswaar kan deze hersenbeschadiging pas ontdekt worden als het kind al enkele jaren jong is maar het zou toch wel praktisch zijn als de ouders de vrije keuze hebben hun autistische kinderen te laten ruimen.. dat scheelt heel wat stress en problemen voor later..

Je bent werkelijk ziek, ziek ziek!
Bemoei je aub niet met een dergelijke discussie, je hebt geen flauw benul waar je het over hebt!
Je hebt geen idee van de liefde tussen ouder en kind, zeker niet als het kind een handicap heeft. Die ouders vechten zich een slag in de rondte om een zo veilig, aangenaam leven mogelijk te maken. Alleen jammer dat er te weinig geld is, te weinig handen. Die ouders zijn stapel op hun kind!
Maar ja wat we wel hebben zijn persoontjes a la rbn. Joh als het je zo belangrijk vindt, ga dan eerst eens knokken voor meer geld en handen aan de bedden. De zorg kan het nu al niet aan! En nogmaals, zoals in mijn eerdere post, dit is geen oproep tot abortus. Maar wel een oproep aan mensen om niet zomaar wat te roepen, maar ook daadwerkelijk bereid te zijn inkomen in te leveren om ook de gehandicapte kinderen/volwassenen een fijn leven te gunnen.

Ik ben bereid om extra in te leveren en doe dat ook maandelijks. Als je ook wilt doneren, dat kan. PM me maar, de ouders hebben een stichting in leven geroepen voor kinderen zoals Sander! Ben benieuwd wat jij per maand wilt dokken!