PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederlandse priester: Ik val op jongens van +/- 14 jaar. Daar kan ik niets aan doen.



Hatert
10-02-11, 20:50
Priester: Ik val op jongens van veertien jaar

HAARLEM - ,,Ik heb nooit mensen gebruikt of misbruikt. Ik geef toe dat ik in mijn jaren als pastor in Zoetermeer iets ongeoorloofds heb gedaan. Daar heb ik spijt van. In de gerechtelijke stukken staat dat het om een aanranding gaat, maar het was niet meer dan een aanraking.''

Dat zei de 59-jarige priester R. vandaag in een reactie op het misbruikschandaal binnen de Rooms-Katholieke Kerk tegen de site van omroep RKK, KatholiekNederland.nl. ,,Ik val op jongens van rond de veertien jaar. Daar kan ik niets aan doen.''

,,Het aartsbisdom heeft mij naar een psychologisch bureau gestuurd. Daar bleek dat ik geen risico meer vorm.''

De omroepsite schrijft verder dat hij bij het ministerie van Defensie in 1998 ,,door de screening kwam'' bij zijn sollicitatie als geestelijk verzorger, ondanks het feit dat hij had verteld dat hij veroordeeld was. (ANP/BVDL)


Priester: Ik val op jongens van veertien jaar - Nieuws - AD (http://www.ad.nl/ad/nl/1000/Nieuws/article/detail/567800/2011/02/10/Priester-Ik-val-op-jongens-van-veertien-jaar.dhtml)