PDA

Bekijk Volledige Versie : Alcohol is de massamoordenaar in de wereld. Nummer 1 doodsoorzaak onder mannen.



Hatert
11-02-11, 18:12
vr 11 feb 2011, 14:06

Jaarlijks 2,5 miljoen doden door alcohol

GENEVE - Alcohol is verantwoordelijk voor bijna 4 procent van alle sterfgevallen wereldwijd, bijna 2,5 miljoen mensen. Dat is meer dan aids, tuberculose of geweld, liet de Wereldgezondheidsorganisatie vrijdag weten. Alcohol is doodsoorzaak nummer één onder mannen van 15 tot en met 59 jaar.

Door stijgende inkomens zijn inwoners van Azië en Afrika meer gaan drinken. Daarnaast is overmatig drankgebruik een probleem in veel ontwikkelde landen, aldus de organisatie van de Verenigde Naties.

Volgens de WHO nemen de meeste regeringen te weinig maatregelen tegen de uitwassen van overmatig drankgebruik, zoals verkeersongelukken, geweld, kanker, verwaarlozing van kinderen en wegblijven van werk. Overal nuttigen mannen vaker gevaarlijke hoeveelheden alcohol dan vrouwen.

Telegraf

Joesoef
11-02-11, 18:16
De babyboomers ruimen zichzelf op.

rbn
11-02-11, 18:17
Door stijgende inkomens zijn inwoners van Azië en Afrika meer gaan drinken. Daarnaast is overmatig drankgebruik een probleem in veel ontwikkelde landen, aldus de organisatie van de Verenigde Naties.



dat is nog niets vergeleken bij europa dat met kop & schouders op 1 staat..

tanger'73
11-02-11, 18:24
dat is nog niets vergeleken bij europa dat met kop & schouders op 1 staat..


:jeweetog:


YouTube - Biertje atten

rbn
12-02-11, 00:13
:jeweetog:


YouTube - Biertje atten (http://www.youtube.com/watch?v=BPoafMzSav8&feature=related)

de hollandse jeugd heeft de toekomst.. waar een klein land groot in kan zijn..
in egypte springen de kids met gevaar voor eigen leven op de barricades om op te komen voor vrijheid.. in nederland zuipen kids met gevaar voor eigen leven zichzelf in een coma..

Eric de Blois
12-02-11, 01:51
de hollandse jeugd heeft de toekomst.. waar een klein land groot in kan zijn..
in egypte springen de kids met gevaar voor eigen leven op de barricades om op te komen voor vrijheid.. in nederland zuipen kids met gevaar voor eigen leven zichzelf in een coma..

Marokkanen zie ik ook niet op de barricades, waarom niet? Zal ik het zeggen? Die zijn met zichzelf bezig, hebben geen belangstelling voor het wel een wee van medemensen. Ja, de één zuipt, maar de ander zet meisjes aan tot prostitutie en rijdt daarvan in een vette duitse auto. Nederland is ondanks al het gekanker toch een heel fijn land voor parasieten! Misschien zelf iets te fijn. Maar ja nieuwe tijden breken aan, niets heeft de eeuwigheid. Tijd voor het vormen van klootzakwijken. Het einde van de PvdA is in zicht en de ondergang van deze pro-moslimpartij kan mij niet snel genoeg gaan.

Wizdom
12-02-11, 08:48
Marokkanen zie ik ook niet op de barricades, waarom niet? Zal ik het zeggen? Die zijn met zichzelf bezig, hebben geen belangstelling voor het wel een wee van medemensen. Ja, de één zuipt, maar de ander zet meisjes aan tot prostitutie en rijdt daarvan in een vette duitse auto. Nederland is ondanks al het gekanker toch een heel fijn land voor parasieten! Misschien zelf iets te fijn. Maar ja nieuwe tijden breken aan, niets heeft de eeuwigheid. Tijd voor het vormen van klootzakwijken. Het einde van de PvdA is in zicht en de ondergang van deze pro-moslimpartij kan mij niet snel genoeg gaan.

Je bent gehersenspoeld... Of je woont in een tuigdorp...

Mark
12-02-11, 08:58
so what, plenty mensen over in de wereld. Moeten ze lekker zelf weten.

John2
12-02-11, 10:30
vr 11 feb 2011, 14:06

Jaarlijks 2,5 miljoen doden door alcohol

GENEVE - Alcohol is verantwoordelijk voor bijna 4 procent van alle sterfgevallen wereldwijd, bijna 2,5 miljoen mensen. Dat is meer dan aids, tuberculose of geweld,
De wereldbevolking is nu bijna 7 miljard aan burgers (7.000.000.000) 1% hiervan is 70.000.000 dus al meer dan jou 2,5 miljoen mensen.
Verder sterven er in Afrika, Zuid Amerika, Azie en oost europa jaarlijks meer dan
3,4 miljoen mensen aan Aids,
0,9 miljoen mensen aan TBC
3,9 miljoen mensen aan geweld
Check eens een verhaaltje voor je het plaatst.:jammer:

Hatert
12-02-11, 10:34
De wereldbevolking is nu bijna 7 miljard aan burgers (7.000.000.000) 1% hiervan is 70.000.000 dus al meer dan jou 2,5 miljoen mensen.
Verder sterven er in Afrika, Zuid Amerika, Azie en oost europa jaarlijks meer dan
3,4 miljoen mensen aan Aids,
0,9 miljoen mensen aan TBC
3,9 miljoen mensen aan geweld
Check eens een verhaaltje voor je het plaatst.:jammer:

Ik zal het maar over 1 foutje van je hebben:

4 % van alle sterfgevallen ≠ 4 % van de wereldbevolking.

Joesoef
12-02-11, 10:39
De wereldbevolking is nu bijna 7 miljard aan burgers (7.000.000.000) 1% hiervan is 70.000.000 dus al meer dan jou 2,5 miljoen mensen.
Verder sterven er in Afrika, Zuid Amerika, Azie en oost europa jaarlijks meer dan
3,4 miljoen mensen aan Aids,
0,9 miljoen mensen aan TBC
3,9 miljoen mensen aan geweld
Check eens een verhaaltje voor je het plaatst.:jammer:


Wie heeft het over de gehele bevolking?

Alcohol is doodsoorzaak nummer één onder mannen van 15 tot en met 59 jaar.

Cijfers komen van WHO.

John2
12-02-11, 10:54
Ik zal het maar over 1 foutje van je hebben:

4 % van alle sterfgevallen ≠ 4 % van de wereldbevolking.
Ja maar dan kom ik uit op meer dan 100 miljoen mensen als je acht houd op de leeftijden in het stukje.


Wie heeft het over de gehele bevolking?

Alcohol is doodsoorzaak nummer één onder mannen van 15 tot en met 59 jaar.

Cijfers komen van WHO.
Nee Joesoef ze citeren uit WHO en komen met onzin.
WHO | World Health Organization (http://www.who.int/substance_abuse/publications/global_alcohol_report/en/)

Hatert
12-02-11, 11:10
Ja maar dan kom ik uit op meer dan 100 miljoen mensen als je acht houd op de leeftijden in het stukje.

4 % levert 2,5 miljoen mensen. Om 100 % te maken moet je 4 % vermenigvuldigen met 25. Dat moet je dan ook doen met 2,5 miljoen. Dan krijg je de volgende berkening:

4 % x 25 = 100 %
2,5 miljoen x 25 = 62,5 miljoen
____________________________
100 % = 62,5 miljoen sterfgevallen

Acht houden op leeftijden is niet nodig om het totale aantal sterfgevallen uit te rekenen.

Joesoef
12-02-11, 11:45
Ja maar dan kom ik uit op meer dan 100 miljoen mensen als je acht houd op de leeftijden in het stukje.


Nee Joesoef ze citeren uit WHO en komen met onzin.
WHO | World Health Organization (http://www.who.int/substance_abuse/publications/global_alcohol_report/en/)

Jij als wiskundig genie mag dan gaan uitleggen wat er aan het persbericht dat de Telegraaf gebruikt niet klopt. Kleine hint, persbericht (wat de telegraaf weer plaatst) is gewoon aangemeld bij de nieuwsbank door de WHO zelf.

mark61
12-02-11, 14:41
so what, plenty mensen over in de wereld. Moeten ze lekker zelf weten.

Yep, behalve zij die andere mensen doden in het verkeer. In alcohogerelateerd geweld is het een twijfelgeval.

John2
12-02-11, 15:20
Jij als wiskundig genie mag dan gaan uitleggen wat er aan het persbericht dat de Telegraaf gebruikt niet klopt. Kleine hint, persbericht (wat de telegraaf weer plaatst) is gewoon aangemeld bij de nieuwsbank door de WHO zelf.

In het persbericht die ook normaal op de site te lezen is wordt niet direct gesproken over het gebruik van alcohol in combinatie van doodsoorzaak nummer 1, in het persbericht wordt er gesproken in diverse combinatie's zoals problemen met hart, lever, verkeersongelukken, geweld etc. in combinatie van alcohol, genomen in 100 landen waar hulp wordt geboden.
Verder is er gekeken naar de combinatie van armoede en alcohol misbruik.
Alles bij elkaar genomen kwamen ze uit op een schatting van 4%.
Misschien is het dan ook goed om eens te kijken hoeveel mensenlevens dagelijks worden gered door gebruik van alcohol.

Joesoef
12-02-11, 18:14
In het persbericht die ook normaal op de site te lezen is wordt niet direct gesproken over het gebruik van alcohol in combinatie van doodsoorzaak nummer 1, in het persbericht wordt er gesproken in diverse combinatie's zoals problemen met hart, lever, verkeersongelukken, geweld etc.


Wacht even, jij beschikt over dat persbericht? Laat eens zien, ik wil wel weten wat de telegraaf allemaal verdraait heeft.

John2
12-02-11, 20:24
Wacht even, jij beschikt over dat persbericht? Laat eens zien, ik wil wel weten wat de telegraaf allemaal verdraait heeft.
Blijkt dat jij dus de links niet even volgt, want had jij op publikatie's geklikt had je ook het persbericht kunnen lezen met de verwijzing naar het pdf bestand.

Joesoef
12-02-11, 20:45
Blijkt dat jij dus de links niet even volgt, want had jij op publikatie's geklikt had je ook het persbericht kunnen lezen met de verwijzing naar het pdf bestand.


Als dat zo is geef mij die link dan eens. Ik kan hem niet vinden.

John2
12-02-11, 22:55
Als dat zo is geef mij die link dan eens. Ik kan hem niet vinden.

Hier staat toch duidelijk een link Joesof?
http://www.maroc.nl/forums/het-nieuws-van-de-dag/324806-alcohol-de-massamoordenaar-de-wereld-nummer-1-doodsoorzaak-onder-mannen.html#post4625471

naam
12-02-11, 23:26
Hier staat toch duidelijk een link Joesof?
http://www.maroc.nl/forums/het-nieuws-van-de-dag/324806-alcohol-de-massamoordenaar-de-wereld-nummer-1-doodsoorzaak-onder-mannen.html#post4625471

Sterker nog er staat dat de relatie tussen risico op sterfte en alcohol in nederland laag is.
Wat een slap gelul van hatert. Dat ie nog serieus wordt genomen.

fisherman1969
13-02-11, 00:39
Yep, behalve zij die andere mensen doden in het verkeer. In alcohogerelateerd geweld is het een twijfelgeval.

Dit tikt ook lekker aan:Sjiieten en Soennieten
Weer slaags in Irak .
Aantal doden was dit keer beperkt slechts een stuk opf veertig !
Ja en dan te bedenken dat hun menings verschil over het geloof gaat !
En al een poosje aan de gang is meen ong 1400 jaar !!!
REKEN DAN FF AL DE DODEN , dan kun je best nog en peukkie opsteken .

Stof wederom om na te denken :tik:

fisherman1969
13-02-11, 00:48
Sterker nog er staat dat de relatie tussen risico op sterfte en alcohol in nederland laag is.
Wat een slap gelul van hatert. Dat ie nog serieus wordt genomen.

Dat vraag ik me ook wel af , fatsoendelijke topic,s worden genegeerd en niet serieus genomen.
Zelf verbaasd dat me niks ! het is een kliekje dat de boel opfokt met haat topic,s te plaatsen of eerder een en het zelfde persoon , die met verschillende adressen (i.p)werkt en zich zelf beantwoord .
In GOUDA schijnt het zelfs een sport te zijn :boeps:
Hier deugd toch niets in Nederland ,op een ding na de uitkering , die dergelijke figuren als regel ook nog hebben.

Joesoef
13-02-11, 07:32
Hier staat toch duidelijk een link Joesof?
http://www.maroc.nl/forums/het-nieuws-van-de-dag/324806-alcohol-de-massamoordenaar-de-wereld-nummer-1-doodsoorzaak-onder-mannen.html#post4625471


Die link verwijst niet naar het persbericht van de WHO.


Iedereen kan wel afgeven op hatert maar het is gewoon een anp berichtje uit de telegraaf.

John2
13-02-11, 07:37
Die link verwijst niet naar het persbericht van de WHO.


Iedereen kan wel afgeven op hatert maar het is gewoon een anp berichtje uit de telegraaf.

Zoals ik al zei, klik even op de link publikatie's boven aan deze site.

Lezen wat iemand schrijft!!!:zweep:

Joesoef
13-02-11, 08:00
Zoals ik al zei, klik even op de link publikatie's boven aan deze site.

Lezen wat iemand schrijft!!!:zweep:


Ik zie geen persbericht alleen een rapport, het persbericht zoals het anp dat heeft uitgebracht kan ik daar niet vinden.

naam
14-02-11, 13:51
Zo zie je maar. Niet alles zo maar geloven wat de telegraaf schrijft.

Sjarlus
14-02-11, 13:57
Alcohol is de massamoordenaar in de wereld. Nummer 1 doodsoorzaak onder mannen.
onder K4-mannen. Zelfs Hatert heeft wel eens een minder dagje.

Hatert
14-02-11, 14:01
Zo zie je maar. Niet alles zo maar geloven wat de telegraaf schrijft.


Jaarlijks 2,5 miljoen doden door alcohol

Uitgegeven: 11 februari 2011 14:22
Laatst gewijzigd: 11 februari 2011 14:21

GENEVE - Alcohol is verantwoordelijk voor bijna 4 procent van alle sterfgevallen wereldwijd, bijna 2,5 miljoen mensen.

Dat is meer dan aids, tuberculose of geweld, liet de Wereldgezondheidsorganisatie vrijdag weten. Alcohol is doodsoorzaak nummer één onder mannen van 15 tot en met 59 jaar.

Door stijgende inkomens zijn inwoners van Azië en Afrika meer gaan drinken. Daarnaast is overmatig drankgebruik een probleem in veel ontwikkelde landen, aldus de organisatie van de Verenigde Naties.

Volgens de WHO nemen de meeste regeringen te weinig maatregelen tegen de uitwassen van overmatig drankgebruik, zoals verkeersongelukken, geweld, kanker, verwaarlozing van kinderen en wegblijven van werk.

Overal nuttigen mannen vaker gevaarlijke hoeveelheden alcohol dan vrouwen.

© ANP


Jaarlijks 2,5 miljoen doden door alcohol | nu.nl/buitenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl (http://www.nu.nl/buitenland/2444664/jaarlijks-25-miljoen-doden-alcohol.html)

Jaarlijks 2,5 miljoen doden door alcohol - Wereld - Dagblad van het Noorden (http://www.dvhn.nl/nieuws/wereld/article6695483.ece/Jaarlijks-2,5-miljoen-doden-door-alcohol)

Jaarlijks 2,5 miljoen doden door alcohol - Trouw (http://www.trouw.nl/nieuws/zorg/article3419426.ece/Jaarlijks_2_5_miljoen_doden_door_alcohol.html)

Buitenland - Nederlands Dagblad (http://www.nd.nl/artikelen/2011/februari/12/jaarlijks-25-miljoen-doden-door-alcohol)

etc...


Jaarlijks 2,5 miljoen doden door alcohol - Google zoeken (http://www.google.nl/search?q=Jaarlijks+2%2C5+miljoen+doden+door+alcoho l&sourceid=ie7&rls=com.microsoft:nl:IE-SearchBox&ie=&oe=&redir_esc=&ei=tjRZTZuBNMjpOaiY9dgE)

Joesoef
14-02-11, 14:46
Zo zie je maar. Niet alles zo maar geloven wat de telegraaf schrijft.


Het bewuste persbericht komt van het ANP en heeft in tig kranten gestaan....

Hatert
16-02-11, 09:20
Geplaatst 2011-02-16 om 09:15

Heineken in trek op Damrak

AMSTERDAM (ANP) - De AEX-index van de Amsterdamse effectenbeurs is woensdag met winst aan de handelsdag begonnen. Bierbrouwer Heineken voerde de hoofdindex aan, dankzij onverwacht sterke resultaten over 2010.

De AEX stond een halfuur na de opening 0,4 procent hoger op 372,11 punten. De MidKap-index voor middelgrote bedrijven noteerde op dat moment 0,1 procent hoger op 652,60 punten. De hoofdgraadmeters in Londen en Frankfurt stonden tot 0,5 procent in de plus. De CAC40 in Parijs steeg 1 procent.

Heineken boekte een koerswinst van 4,4 procent. Het bedrijf zag de winst vorig jaar fors stijgen, mede door de overname van de Mexicaanse bieractiviteiten van Femsa. Het concern liet verder weten de duurdere grondstoffen komend jaar door te berekenen in de bierprijs.

Concurrenten

Concurrenten van Heineken zagen hun beurskoers ook stijgen. SABMiller won in Londen 0,6 procent. Anheuser Busch-InBev kreeg er in Brussel 0,3 procent bij.

ING stond door tegenvallende jaarcijfers onderaan de AEX. De bankactiviteiten rendeerden afgelopen jaar goed, maar door een verlies bij de verzekeringsdivisie hield het hele concern onder de streep minder over dan verwacht. ING, dat zich dit jaar richt op de splitsing van bank- en verzekeringsactiviteiten en het terugbetalen van staatssteun, begon met een verlies van 0,5 procent.

Société Générale

Het Franse bankconcern Société Générale won in Parijs ruim 3 procent. Het bedrijf gaf aan geen nieuw kapitaal nodig te hebben om aan strengere bankeisen te voldoen en hield vast aan de doelstelling om in 2012 een winst van 6 miljard euro te realiseren.

Farmaceut Sanofi-Aventis werd, eveneens in Parijs, bijna 3 procent meer waard. Het bedrijf wist na maandenlang getouwtrek eindelijk de overname van het Amerikaanse Genzyme af te ronden. Met een prijskaartje van ruim 20 miljard dollar is het de op een na duurste overname in de farmaciesector ooit.

Grootste verliezer

Onder de kleinere fondsen aan het Damrak was softwarebedrijf Tie Holding de grootste verliezer, met een min van 10 procent. Het bedrijf zag zowel de omzet als de winst in het afgelopen kwartaal dalen ten opzichte van het voorgaande jaar.

De euro was woensdagochtend 1,3560 dollar waard tegen 1,3540 dollar bij het slot van de Europese beurzen op dinsdag. De prijs van een ruwe Amerikaane olie steeg met 0,6 procent tot 84,90 dollar.

Heineken in trek op Damrak (http://www.metronieuws.nl/algemeen/heineken-in-trek-op-damrak/xlkkbp!k1YPKZZVpWhMb7H333BOrA/)