PDA

Bekijk Volledige Versie : Sjiieten en Soenieten in IRAK



fisherman1969
12-02-11, 22:10
Sjiieten en Soennieten
Weer slaags in Irak .
Ga er verder niet op details in want ik krijg als regel toch geen antwoord
als ik een seriues bedoelde Topic open.
Maar verbazingwekkend en intens droef vind ik weer het aantal onschuldigen doden die er weergevallen zijn.
:schok:

Al Sawt
13-02-11, 03:04
Sjiieten en Soennieten
Weer slaags in Irak .
Ga er verder niet op details in want ik krijg als regel toch geen antwoord
als ik een seriues bedoelde Topic open.
Maar verbazingwekkend en intens droef vind ik weer het aantal onschuldigen doden die er weergevallen zijn.
:schok:

Triest. Inderdaad verbazingwekkend en intens droef als je naar aantal doden kijkt. Maar in tegenstelling tot Europees geschiedenis. Zijn de doden niet eens noemenswaardig.

Eric de Blois
13-02-11, 03:39
Triest. Inderdaad verbazingwekkend en intens droef als je naar aantal doden kijkt. Maar in tegenstelling tot Europees geschiedenis. Zijn de doden niet eens noemenswaardig.

Niet noemenswaardig...

Knap om conflicten toch weer weten te bagatelliseren. Het zijn maar een paar doden. Het zijn ook maar moslim's. In het huidige Europa zie je niet dat kerkgangers onderling slaag's raken en daarbij doden vallen. En wat heeft de huidige 'kafir' voor schuld aan de europese geschiedenis? Niets. Helemaal niets.

Jij kunt de fouten van het volk waarmee je je kennelijk verbonden voelt niet goedpraten door aan te komen met fouten van anderen. Anderen die niet eens meer leven... Maar ja kankeren op het europese volk is natuurlijk makkelijker dan zelf de problemen aan te pakken ter plaatse. Dan moet je je materialisme opgeven en dat valt vast niet mee. Jullie zijn alleen europees als het jullie uitkomt, als er wat te halen valt.

Al Sawt
13-02-11, 04:13
Niet noemenswaardig...

Knap om conflicten toch weer weten te bagatelliseren. Het zijn maar een paar doden. Het zijn ook maar moslim's. In het huidige Europa zie je niet dat kerkgangers onderling slaag's raken en daarbij doden vallen. En wat heeft de huidige 'kafir' voor schuld aan de europese geschiedenis? Niets. Helemaal niets. Noord Ierland, Balkan, om paar plekjes te noemen.

Maar huidige Europa is inderdaad een rustige en vooral een vredige continent geworden. Met je eens. Maar daar waren er wel 50 miljoen doden voor nodig, om democratie en respect voor individu te aarden in de Europese samenleving.


Jij kunt de fouten van het volk waarmee je je kennelijk verbonden voelt niet goedpraten door aan te komen met fouten van anderen.Ik praat niets goed. Wij zijn bezig met een politiek proces. Dat kost doden en offers. Maar aan het einde van het proces, hebben wij relatief weinig doden te betreuren gehad.

Want moordpartijen zoals in Europa of pakweg China, hebben en zullen nooit plaatsvinden in de Arabische wereld.



Anderen die niet eens meer leven... Maar ja kankeren op het europese volk Ik kanker helemaal niet, anders was ik op ´autochtone´ forum actief. Waarschijnlijk reflecteer jezelf aan mijn persoon. Aangezien jij zo nodig op een Marokkaanse forum actief wil zijn om jouw valse visie op waarheid te prediken.

Maar je bent welkom. En als je mijn reacties goed leest, dan kun je er ook nog wat van leren. Aangezien je snel tot conclusie komt dat mijn reacties als een slijpsteen voor jouw geest gaan werken.



is natuurlijk makkelijker dan zelf de problemen aan te pakken ter plaatse. Dan moet je je materialisme opgeven en dat valt vast niet mee.
Jouw onwetendheid is zaligmakend. Want er zijn veel Marokkanen in Nederland die actief zijn in diverse NGO s die politieke processen in de Marokkaanse maatschappij ondersteunen met woord en daad.

Sommige doen het met politieke middelen en anderen kiezen voor economische middelen als empowerment. Voor materialisme hoef ik mijzelf niet alleen te beperken tot Nederland. Dus bespaar mij jouw simplisme en verwijten.

Verwijten die misschien werken bij sommige randfiguren op Maroc.nl. Maar bij mij zit aan een verkeerd adres.



Jullie zijn alleen europees als het jullie uitkomt, als er wat te halen valt.Goh, dus wij zijn kennelijk profiteurs? Dergelijke redenatie is gestoeld op al oude sentimenten en reflexen die in Europa keer op keer de kop op steken. Kennelijk ben jij inderdaad Europeser dan Europees.

jang0201
13-02-11, 09:12
Sjiieten en Soennieten
Weer slaags in Irak .
Ga er verder niet op details in want ik krijg als regel toch geen antwoord
als ik een seriues bedoelde Topic open.
Maar verbazingwekkend en intens droef vind ik weer het aantal onschuldigen doden die er weergevallen zijn.
:schok:

Totaal niet interessant hier, het wordt pas interessant als er een Jood op de teen van een Palestijn staat!

Slinger
13-02-11, 09:45
Triest. Inderdaad verbazingwekkend en intens droef als je naar aantal doden kijkt. Maar in tegenstelling tot Europees geschiedenis. Zijn de doden niet eens noemenswaardig.

Ze zijn het niet waard om te noemen, want ze zijn niet veroorzaakt door kafirs, maar door moslims.

Al Sawt
13-02-11, 17:34
Ze zijn het niet waard om te noemen, want ze zijn niet veroorzaakt door kafirs, maar door moslims.

Huidige staat van Irak is oorzaak van Westerse agressors en hun invasie in Irak.

Eric de Blois
13-02-11, 17:36
Noord Ierland, Balkan, om paar plekjes te noemen.

Maar huidige Europa is inderdaad een rustige en vooral een vredige continent geworden. Met je eens. Maar daar waren er wel 50 miljoen doden voor nodig, om democratie en respect voor individu te aarden in de Europese samenleving.

Maar het huidige Europa is inderdaad rustig. Precies, en iedere keer als een kafir kritiek heeft op conflicten in het 'huidige' midden-oosten wordt het europese verleden er bij gehaald. Wat hebben ik en al mijn kafir-broeders voor schuld aan de slavernij en eventuele moordpartijen in het verleden? Schuld is niet erfbaar. Wij kafir's kennen geen bloedschuld.


Ik praat niets goed. Wij zijn bezig met een politiek proces. Dat kost doden en offers. Maar aan het einde van het proces, hebben wij relatief weinig doden te betreuren gehad.

Geweld als politiek proces? Het lijkt er op zodra een sterke leider wegvalt dat de meute onderling gaat etteren om de macht. De wet van de sterkste.


Want moordpartijen zoals in Europa of pakweg China, hebben en zullen nooit plaatsvinden in de Arabische wereld.

Oh. Als je in een overbevolkt gebied als china iets laat ontploffen zullen daar uiteraard meer doden vallen dan in een woestijn met een paar nomaden. Maar de bereidheid tot doden is in de arabische wereld groot. Zodra ergens een sterke leider wegvalt beginnen de stammen onderling te ruzieën.


Ik kanker helemaal niet, anders was ik op ´autochtone´ forum actief. Waarschijnlijk reflecteer jezelf aan mijn persoon. Aangezien jij zo nodig op een Marokkaanse forum actief wil zijn om jouw valse visie op waarheid te prediken.

Ja, voor iemand die van kaft tot kaft geloofd is er maar één waarheid natuurlijk. Onvermijdelijk is dan dat ik een valse visie op 'de waarheid' heb.


Maar je bent welkom. En als je mijn reacties goed leest, dan kun je er ook nog wat van leren. Aangezien je snel tot conclusie komt dat mijn reacties als een slijpsteen voor jouw geest gaan werken.

Je heb wel een hoge eigen dunk. Je gaat er vanuit dat ik een valse visie heb op 'de waarheid'. Ik moet kennelijk iets van jouw leren maar jij niet van mij. Dat is een vooringenomen standpunt. Voor jou betekent de dialoog anderen jouw waarheid opdringen.

Ik heb in tegenstelling tot jou niet het idee dat ik de waarheid in pacht heb. Vaak ben ik dankzij anderen tot andere inzichten gekomen omdat ik behalve praten ook luisteren kan. Ik vind het geen vernedering anderen gelijk te geven. Het gaat om het argument, niet om het krijgen van gelijk.


Goh, dus wij zijn kennelijk profiteurs? Dergelijke redenatie is gestoeld op al oude sentimenten en reflexen die in Europa keer op keer de kop op steken. Kennelijk ben jij inderdaad Europeser dan Europees.

Ik schaam mij daar niet voor.

Al Sawt
13-02-11, 17:57
Maar het huidige Europa is inderdaad rustig. Precies, en iedere keer als een kafir kritiek heeft op conflicten in het 'huidige' midden-oosten wordt het europese verleden er bij gehaald.
Er bestaat wereld van verschil tussen kritiek en verwijten uiten om bepaalde superioriteitsgevoel te onderstrepen.



Wat hebben ik en al mijn kafir-broeders voor schuld aan de slavernij en eventuele moordpartijen in het verleden? Schuld is niet erfbaar. Wij kafir's kennen geen bloedschuld.
Inderdaad geen bloedschuld. Alleen een onwetende kan zoiets beweren. Jullie ´kafiers´ hebben wel degelijk bloedschuld. Alleen WO1 was gevolg van Franse wraakgevoelens van hun nederlaag tijdens Duits Frans oorlog in de 19e eeuw. WO2 was gevolg van Duitse wraak na Nederlaag in WO2.

Jullie bloedschuld heeft 60 miljoen doden op haar geweten.



Geweld als politiek proces? Het lijkt er op zodra een sterke leider wegvalt dat de meute onderling gaat etteren om de macht. De wet van de sterkste.
Ja en dat zal democratie brengen. Kijk maar naar Europa.



Oh. Als je in een overbevolkt gebied als china iets laat ontploffen zullen daar uiteraard meer doden vallen dan in een woestijn met een paar nomaden. Maar de bereidheid tot doden is in de arabische wereld groot. Zodra ergens een sterke leider wegvalt beginnen de stammen onderling te ruzieën.
Bereidheid is wel groot. Maar toch heeft bloedvergieten in de Arabische wereld nooit en te nimmer de Europese bloeddorst kunnen overtreffen.



Ja, voor iemand die van kaft tot kaft geloofd is er maar één waarheid natuurlijk. Onvermijdelijk is dan dat ik een valse visie op 'de waarheid' heb.
Ik breng argumenten gebaseerd op feiten uit de geschiedenis. Geen religieuze. Jouw poging om mijn argumenten aan religie te koppelen, is een wanhoopsdaad om mijn persoon te diskwalificeren en mijn argumentatie ter zijde te schuiven.



Je heb wel een hoge eigen dunk. Je gaat er vanuit dat ik een valse visie heb op 'de waarheid'. Ik moet kennelijk iets van jouw leren maar jij niet van mij. Dat is een vooringenomen standpunt. Voor jou betekent de dialoog anderen jouw waarheid opdringen. Mijn kennis over geschiedenis is in algemeenheid groot en Midden Oosten in het bijzonder, is oneindig groot. Ik heb nooit en te nimmer een discussie verloren.

Tuurlijk kan ik op andere fronten iets van je leren. Maar op gebied van MO, politiek en geschiedenis, betwijfel ik of je iets zinnigs kan toevoegen aan mijn kennis.

Vooral met jouw vooringenomenheid dat jij de waarheid in pacht hebt.


Ik heb in tegenstelling tot jou niet het idee dat ik de waarheid in pacht heb. Vaak ben ik dankzij anderen tot andere inzichten gekomen omdat ik behalve praten ook luisteren kan. Ik vind het geen vernedering anderen gelijk te geven. Het gaat om het argument, niet om het krijgen van gelijk.
Dus om mijn argumenten te betichten van religieuze fanatisme, is een argument?

Misschien heb jij oogkleppen op of doe je alsof.



Ik schaam mij daar niet voor.
Is ook niet nodig. Daarom bestaat ook ich habe es nicht gewusst, uitspraak.
Juist om de schaamte weg te werken.

fisherman1969
13-02-11, 23:25
Totaal niet interessant hier, het wordt pas interessant als er een Jood op de teen van een Palestijn staat!

Daar heb ik nog niet bij stil gestaan !

fisherman1969
14-02-11, 00:04
Er bestaat wereld van verschil tussen kritiek en verwijten uiten om bepaalde superioriteitsgevoel te onderstrepen.

Inderdaad geen bloedschuld. Alleen een onwetende kan zoiets beweren. Jullie ´kafiers´ hebben wel degelijk bloedschuld. Alleen WO1 was gevolg van Franse wraakgevoelens van hun nederlaag tijdens Duits Frans oorlog in de 19e eeuw. WO2 was gevolg van Duitse wraak na Nederlaag in WO2.

Jullie bloedschuld heeft 60 miljoen doden op haar geweten.

Ja en dat zal democratie brengen. Kijk maar naar Europa.

Bereidheid is wel groot. Maar toch heeft bloedvergieten in de Arabische wereld nooit en te nimmer de Europese bloeddorst kunnen overtreffen.




Ik breng argumenten gebaseerd op feiten uit de geschiedenis. Geen religieuze. Jouw poging om mijn argumenten aan religie te koppelen, is een wanhoopsdaad om mijn persoon te diskwalificeren en mijn argumentatie ter zijde te schuiven.
Mijn kennis over geschiedenis is in algemeenheid groot en Midden Oosten in het bijzonder, is oneindig groot. Ik heb nooit en te nimmer een discussie verloren.

Tuurlijk kan ik op andere fronten iets van je leren. Maar op gebied van MO, politiek en geschiedenis, betwijfel ik of je iets zinnigs kan toevoegen aan mijn kennis.

Vooral met jouw vooringenomenheid dat jij de waarheid in pacht hebt.

Dus om mijn argumenten te betichten van religieuze fanatisme, is een argument?

Misschien heb jij oogkleppen op of doe je alsof.

Is ook niet nodig. Daarom bestaat ook ich habe es nicht gewusst, uitspraak.
Juist om de schaamte weg te werken.

Welja ! over schamen gesproken !

Moslims – de pioniers van de Afrikaanse slavenhandel28 mei 2010 ... In Oost-Afrika en langs de Nijl ontstaat een echte ..... Een grove schatting van het aantal doden ten gevolge van de Jihad: 270 miljoen! .... Het lijkt me niet de beste methode om de Afrikanen tot moslims te bekeren: ze als slaven verkopen. En stel nu dat de Afrikanen door moslims werden gevangen in ...
Moslims (http://www.artikel7.nu/?p=13929) - In cache

En dit is nog zonder de gevolgen van de laatse tijd !!pak weg laatse 40jaar!
En dagelijks gaat het nog steeds door.
Nog ff terzijde de wereld pressphoto nog niet gezien ??
Ik wil de Europeanen niet goed praten ,maar het is ongeveer de POT verwijt de KETEL dat hij zwart ziet

Dus bespaar mij a.u.b uw eenzijdige gerichte voorlichting aan de MOSLIM JEUGD DIE OOK MOGELIJK DEZE SITE BEKIJKT !Stof wederom om a te denken .
P.S Ook de manieer waarop iedereen die met goede bedoelingen hier kommentaar geeft wordt op de overbekende manieer afgezeken daar de boel te beantwoorden met niet ter zake doende contra vragen .
Zie b.v de antwoorden aan Eric de Blois!

Max Stirner
14-02-11, 01:43
Bereidheid is wel groot. Maar toch heeft bloedvergieten in de Arabische wereld nooit en te nimmer de Europese bloeddorst kunnen overtreffen.

.


Heb je je wel eens verdiept in de geschiedenis van de islamitische veroveringen in India, 13e/ 14e /15e eeuw ?

fisherman1969
14-02-11, 15:40
Heb je je wel eens verdiept in de geschiedenis van de islamitische veroveringen in India, 13e/ 14e /15e eeuw ?

Hij vergeet gemaks- halve ff de 270 miljoen doden die de uitbreiding van de ISLAM direct of indirecht op zijn conto mag bijschrijven.
Maar net zoals ERIC zegt.
hET ZIJN ALLEMAAL GEGEVENS VAN EEN WREED VERLEDEN.
AL -SAWT vergeet ook nog even dat het IRAK destijds ff werdt veroverd door ...jawel de MOSLIMS alleen al bij de inname van BAGDAD vielen ruim 60.000 ONSCHULDIGEN als slachtoffer van de marteldood!waaronder 30.000 vrouwen en kinderen !!!!!!
Door Sulthan Moerad de 4e .in 1638
Maar daar hoor je onze AL Wetende moderator niet over spreken ,wel dat bijna 400 jar later de .V.S BAGDAD met heel wat minder doden in namen !
En de doden die vielen waren dikwijls het gevolg van ,,broedermoord < dus Irak tegen Irak de voor en tegen standers van Saddan Hoesein , die zelf ook al goed was in het uit moorden van zijn bevolking (schatting 85.000 doden) en laten we het maar niet hebben over het gevolg :
nu nog dagelijks moorden SOENIETEN en SJIEETEN ELKAAR UIT ALS ZE FF DE KANS KRIJGEN !:(

Alleen al de laatse 10 dagen waren dat er maar een stuk of 35 !
niks vergeleken bij de wandaden van de Europese bevolking natuurlijk als je het vergelijkt Volgens onze in hoogmoedswaanzin verzuipende Al Weet Alles moderator, ergste is dat de jeugdigen lezers en lezerssen deze haat zaaiende mensen soort nog geloven ook !:fplet:


MAAR DAAR HOOR JE HIER GEEN MENS OVER!! stof tot nadenken genoeg dunkt me
p.s evt taal fouten haal ik er straks wel uit ,moet nu stoppen.

fisherman1969
14-02-11, 19:05
Huidige staat van Irak is oorzaak van Westerse agressors en hun invasie in Irak.

O,JA???????

Het is toch wat !!
Wie begon met veroveren en bloed vergieten ??
WEERLEG HET ONDERSTANDE MAAR DAT KAN JE NIET!!
De geschieddenis laat zich niet dwingen ,
De Oosterse agressors waren de Westerse al lang voor .
AL -SAWT vergeet ook nog even dat het IRAK destijds ff werdt veroverd door ...jawel de MOSLIMS alleen al bij de inname van BAGDAD vielen ruim 60.000 ONSCHULDIGEN als slachtoffer van de marteldood!waaronder 30.000 vrouwen en kinderen !!!!!!*)
Door Sulthan Moerad de 4e .in 1638
Maar daar hoor je onze AL Wetende moderator niet over spreken ,wel dat bijna 400 jar later de .V.S BAGDAD met heel wat minder doden in namen !
En de doden die vielen waren dikwijls het gevolg van ,,broedermoord < dus Irak tegen Irak de voor en tegen standers van Saddan Hoesein , die zelf ook al goed was in het uit moorden van zijn bevolking (schatting 85.000 doden) en laten we het maar niet hebben over het gevolg :
nu nog dagelijks moorden SOENIETEN en SJIEETEN ELKAAR UIT ALS ZE FF DE KANS KRIJGEN !

*) HIER een klein detail : Toen de verdedigers van BAGDAD zich zelf overgaven ,was hun beloofd het leven te sparen ,niks was minder waar onder leiding van de SULTHAN hin self begon het moorden zelf stond hij met een enorm krom zwaard de en na andere weerloze inmiddels ontwapende slachtoffers in bijna hysterische woede te onthoofden.
De volgende dagen werd en nieuwe sport uit gevonden het zgn:
baby,tje houwen ! dit bestond er uit dat een of andere soldaat een baby omhoog gooide en veervolgens was het dekunst de baby doormidden te slaan ,afgrijzelijke taferelen moeten zich hebben afgespeeld onze ,, brave ,, Sulthan werdt naatuurlijk kampioen !
En dankte s,avonds mogelijk? ALLAH ook nog voor zijn overwinning dit laatse voeg ik toe dus berust niet op waarheid !

De rest van het bovenstande is te vinden in:
Lords of the Golden Horn
ISBN 90228399958
En details in het Topkapi museum ,Istamboel.
De la Replublque Turke (1560)
Verder geschriften van o.a Reis Sidi Ali (1899)
Kemal Ismail Bey Memoires (1929)
Edited Versions of Grand Seigneur,s Serlagio (1650)
en nog vele anderen geschriften overleveringen en boek werken te vinden in o.a Londen ,Parijs,Edinburch ,Portiers ,Oxford en Cambridge .
:student: