PDA

Bekijk Volledige Versie : Invasie van Europa begonnen vanuit Tunesie



Spoetnik
15-02-11, 17:41
Italian island overhelmed as thousand of Tunisian refugees arrive

The tiny Italian island of Lampedusa has been overwhelmed by the arrival of more than 4,000 Tunisians in the last week, all of whom are trying to reach Europe. Rome has moved quickly to deal with the influx; it's not that long ago that Lampedusa was inundated with 21,000 illegal immigrants a year. That figure has now been brought down to 400, and the Italian government has no intention of letting the situation get back to what it once used to be.

(..)
France24 - Italian island overhelmed as thousand of Tunisian refugees arrive (http://www.france24.com/en/20110214-tiny-italian-island-inundated-with-illegal-Tunisian-immigrants)

Ze komen Italie bevrijden van Berlusconi! De titel is natuurlijk opgeleukt, maar bedoeld om Slinger en consorten te laten schrikken :)

Spoetnik
15-02-11, 17:44
Ook boten onderweg vanuit Egypte!

Paris.Casa
15-02-11, 17:51
Not difficult to know who they are...And why they fled for their own (and family') safety.

Hatert
15-02-11, 17:52
Ik vraag me af wie dat allemaal zijn. Zijn het de armoezaaiers die door de veranderende prioriteiten van de regering de knas schoon ziet om te ontsnappen aan hun miserie. Of zijn het misschien de aanhangers van de verdreven president die weinig kans zien in een nieuwe Tunesie? Een andere oorzaak?

Wat zou het kunnen zijn?

Spoetnik
15-02-11, 17:57
Ik vraag me af wie dat allemaal zijn. Zijn het de armoezaaiers die door de veranderende prioriteiten van de regering de knas schoon ziet om te ontsnappen aan hun miserie. Of zijn het misschien de aanhangers van de verdreven president die weinig kans zien in een nieuwe Tunesie? Een andere oorzaak?

Wat zou het kunnen zijn?

Het zijn voornamelijk jongemannen op zoek naar een economische toekomst. Pessimistisch over de economie op de korte termijn in Tunesie.

Spoetnik
15-02-11, 18:16
Italie gaat nu radars en boten geven aan Tunesie:

Deal reached over Tunisia exodus - Europe - Al Jazeera English (http://english.aljazeera.net/news/europe/2011/02/201121513182181420.html)

Als Tunesie slim is gaat ze de k4-staten uitmelken.

sidi bibi
15-02-11, 19:52
Als Tunesie slim is gaat ze de k4-staten uitmelken.[/QUOTE]

Dat doen ze in Marokko allang, ik weet niet hoe het nu zit maar een paar jaar geleden kregen ze 40 miljoen. Daar kunnen ze dan weer die fregatten in NL bestellen.