PDA

Bekijk Volledige Versie : Sjiiten in Bahrein beginnen revolutie tegen hun Soenitische onderdrukkers



Mark
16-02-11, 05:03
Betogers Bahrein stichten eigen Tahrir-plein
- door Redactie op 15-02-2011 @ 23:19

In de hoofdstad van Bahrein, Manamah, hebben betogers dinsdag een belangrijk verkeersplein het Tahrir-plein genoemd en ingenomen. Ze hebben er tentjes opgezet en provisorische slaapplaatsen gemaakt. De demonstranten zeggen dat ze er pas weggaan als het regime de eisen van de betogers inwilligt.

Ze nemen een voorbeeld aan het Tahrir-plein in de Egyptische hoofdstad Caïro, dat bijna drie weken lang het centrum is geweest van betogingen tegen het autoritaire regime van president Hosni Mubarak. Mubarak droeg afgelopen vrijdag de macht over aan een militaire raad en verliet Caïro.

De inrichting van het plein, een grote rotonde met een monument, het Parelmonument, vlakbij de markt van Manamah volgt op betogingen waarbij zeker twee doden zijn gevallen bij confrontaties met de politie.

De betogers hadden maandag uitgeroepen tot Dag van de Woede. Via sites als Facebook en Twitter worden Bahreini's opgeroepen mee te doen. Ze volgen daarmee al het voorbeeld van betogers in Tunesië en Egypte, die hun machthebbers verjoegen. De koninklijke familie van het rijke Bahrein had de organisatoren geld geboden om hun actie te annuleren. De organisatoren namen het geld niet aan en zetten hun protest door. Een van hun eisen is meer werkgelegenheid.

De belangrijkste sjiitische oppositiepartij, al-Wefaq, heeft besloten het parlement te boycotten. Wefaq heeft achttien van de veertig parlementszetels. Het besluit werd genomen wegens 'de negatieve en meedogenloze manier waarop de autoriteiten omgaan met demonstranten', aldus een sjiitisch parlementslid. Koning Hamad Ibn Isa al-Khalifa kondigde dinsdag aan dat de dood van de twee betogers wordt onderzocht. In een televisietoespraak betuigde hij zijn medeleven met de nabestaanden van de omgekomen demonstranten.

De meerderheid van de bevolking van Bahrein is sjiitisch. Ze voelen zich gediscrimineerd door de soennitische machthebbers.

Soldim
16-02-11, 08:15
Betogers Bahrein stichten eigen Tahrir-plein


Het gemiddeld inkomen ligt een stuk hoger in Bahrein dan in Egypte ... demonstranten hebben veel meer te verliezen dus. 'k Ben benieuwd of dat invloed zal hebben op een kans op 'omwenteling'.

justus
16-02-11, 08:23
ik weet niet wat het is in het midden oosten en noord afrika. er ontstaan daar overal rellen, revoluties, protesten.
iran is de meest bedreigende in humanitaire zin, het vriendelijke ayatollah regime aldaar is gewend andersdenkenden permanent het zwijgen op te leggen...binnenkort moeten ze aldaar personeel gaan importeren.
bahrein, vreemde zaak, mensen zijn daar best wel rijk en zo. kennelijk is er dus ook onvrede in dergelijke staten, dus saoedi arabie kan zich gaan warmlopen en zo ook koeweit. libie schijnt ook al te rommelen en de rest is al erkend aan het rommelen.

de grote vraag is dan ook of dit een echte omwenteling is van redelijker mensen (studenten e.d.) of dat er in the end een islamitische dictatuur a la iran zal komen.
ben blij dat de olie behoefte aan het slinken is. je zal maar afhankelijk blijven van die troep...

mark61
16-02-11, 08:32
Nog ff en al Jazeera hoeft niet meer uit te rukken maar kan de actie vanuit het hoofdkantoor filmen :hihi:

mark61
16-02-11, 08:43
bahrein, vreemde zaak, mensen zijn daar best wel rijk en zo. kennelijk is er dus ook onvrede in dergelijke staten,

Meerderheid van sji`ieten wordt onderdrukt, zie artikel. SA heeft een kleine sji`itische minderheid, die houdt zich wel koest.

Abu_Hurayrah
16-02-11, 08:51
Revoluties zijn niet van de Islam - maar is wel terug te vinden als legitieme middel bij de Sji-ieten en de Khawaarij. De Sji-ieten zijn vieze Mu'tazilees.

mark61
16-02-11, 09:00
Revoluties zijn niet van de Islam - maar is wel terug te vinden als legitieme middel bij de Sji-ieten en de Khawaarij. De Sji-ieten zijn vieze Mu'tazilees.

Zo is dat. Afschieten die lui.

Geschifte relinazi :moe:

Ik heb dat woord nog nooit gebruikt, maar op jou is het echt van toepassing.

Abu_Hurayrah
16-02-11, 09:02
Zo is dat. Afschieten die lui.

Geschifte relinazi :moe:

Ik heb dat woord nog nooit gebruikt, maar op jou is het echt van toepassing.
Nee, geld geven haha.

knuppeltje
16-02-11, 09:18
Revoluties zijn niet van de Islam - maar is wel terug te vinden als legitieme middel bij de Sji-ieten en de Khawaarij. De Sji-ieten zijn vieze Mu'tazilees.

Volgens mij begon Mohammed er zelf ook mee.

Maar omdat hij het was, mag het natuurlijk geen revolutie heten.

Abu_Hurayrah
16-02-11, 09:29
Volgens mij begon Mohammed er zelf ook mee.

Maar omdat hij het was, mag het natuurlijk geen revolutie heten.

Nee hoor, hij salAllahu 'alayhi wa salam, zou geen leiderschap aanvaarden, al kreeg hij de zon in zijn rechterhand en de maan in zijn linkerhand - dan nog zou hij het verkondigen van de waarheid in het oproepen naar de aanbidding van de onzichtbare God, niet verlaten voor het worden van de leider over al zijn stamgenoten.

Soon, however, the leaders of Quraysh became angry again, when they saw that the Prophet (SAW) was going ahead with his teaching. A group of them went to his uncle, Abu Talib, who had promised to protect him. They told him to ask the Prophet (SAW) to stop attacking their gods and their way of life, and in return they would let him do as he wished with his religion.

After a time they saw that there was no change, so they went back to Abu Talib and this time they told him that if he did not stop his nephew, they would fight them both. Abu Talib was very upset by this quarrel among his people, but he could not break his word to his nephew. He sent for the Prophet (SAW) and told him what had happened, saying, 'Spare me and spare yourself; do not put a greater burden on me than I can bear.'

The Prophet (SAW) thought that his uncle might abandon him and that he would no longer have his support, but nevertheless he answered,
'O my uncle, by Allah, if they put the sun in my right hand and the moon in my left in return for my giving up this cause, I would not give it up until Allah makes Truth victorious, or I die in His service.

Dit is hele andere koek dan het organiseren van demonstraties...

En dat zien we terug bij alle Profeten, alle Profeten hadden als prioriteit het oproepen naar de aanbidding van de onzichtbare God, Allah, boven het verkrijgen van of het innemen van leiderschapsfuncties van regeerders.

Bij de She-ieten en de Khawaarij is dat wel anders, die stellen het verkrijgen van leiderschap, door hun mensen, boven het oproepen naar de zuivere aanbidding volgens het voorbeeld van de laatste Profeet salAllahu 'alayhi wa salam.

knuppeltje
16-02-11, 09:32
Nee hoor, hij salAllahu 'alayhi wa salam, zou geen leiderschap aanvaarden, al kreeg hij de zon in zijn rechterhand en de maan in zijn linkerhand - dan nog zou hij het verkondigen van de waarheid in het oproepen naar de aanbidding van de onzichtbare God, niet verlaten voor het worden van de leider over al zijn stamgenoten.

Ach, hoe schoon en verheven klinkt dit allemaal. Ik krijg er echt de tranen van in mijn broek.

Maar leuter maar een eind weg.

super ick
16-02-11, 09:34
Rare jongens die muzelmannen.

justus
16-02-11, 09:34
Meerderheid van sji`ieten wordt onderdrukt, zie artikel. SA heeft een kleine sji`itische minderheid, die houdt zich wel koest.

ik krijg niet de indruk dat het reli-strijd is maar vooral een roep om democratie in de gehele regio.

Abu_Hurayrah
16-02-11, 09:38
Ach, hoe schoon en verheven klinkt dit allemaal. Ik krijg er echt de tranen van in mijn broek.

Maar leuter maar een eind weg.

En toch zijn het vieze Mu'tazilees, die Sji-ieten.

knuppeltje
16-02-11, 09:41
En toch zijn het vieze Mu'tazilees, die Sji-ieten.

Echt onmensen hè. :maf:

Neemt niet weg dat Mohammed een zeer charismatig revolutieleider was.

Abu_Hurayrah
16-02-11, 09:51
Echt onmensen hè. :maf:

Neemt niet weg dat Mohammed een zeer charismatig revolutieleider was.

Fout.

Wordt in dit boek uitgebreid weerlegd: http://www.fatwa-online.com/downloads/dow004/0010601.zip

Voor wat betreft een bewijs of aanwijzing voor mijn uitspraak dat de Shi'ah Mu'tazilees zijn in 'Aqeedah (geloofsleer), zie: On tashayu of Sherik and Wakiah « (http://gift2shias.com/2010/08/15/on-tashayu-of-sherik-and-wakiah/)

Een correcte 'Aqeedah is belangrijker dan het verplichte gebed.

knuppeltje
16-02-11, 09:53
Fout.

Ach m'n lieve jongen, er zoveel andere boeken.

Abu_Hurayrah
16-02-11, 09:58
Ach m'n lieve jongen, er zoveel andere boeken.

Dit boek is geschreven door een Shaykh die nog in leven is en die onlangs het volgende heeft gezegd in een telelink:

Iedereen van ons moet de waarheid willen en spreken. Ongeacht of men zich in een situatie bevindt van tevredenheid of boosheid, [men moet de waarheid spreken tegen] zowel diegene die nabij is als diegene die ver weg is, alsook met de vriend en de vijand. Voor alle mensen moet men de waarheid wensen in alle uitspraken die gedaan worden. Houd jullie allen stevig vast aan het spreken met de waarheid en wees gewaarschuwd voor het liegen. Bron (http://an-nasieha.nl/forums/showthread.php?t=256)

knuppeltje
16-02-11, 10:00
Dit boek is geschreven door een Shaykh

Zal best, veel plezier ermee.

Abu_Hurayrah
16-02-11, 10:03
Zal best, veel plezier ermee.

Ik heb hem al eens gelezen, maar ik overweeg sterk om naast een digitale versie ook de papieren versie van dat boek aan te schaffen. :fplet:

knuppeltje
16-02-11, 10:05
Ik heb hem al eens gelezen, maar ik overweeg sterk om naast een digitale versie ook de papieren versie van dat boek aan te schaffen. :fplet:

Veel plezier ermee.

Maar ook dat neemt nog steeds niet weg dat Mohammed een chariamatig revolutieleider was.

Nou ja, als hij heeft bestaan dan.

Abu_Hurayrah
16-02-11, 10:19
Veel plezier ermee.

Maar ook dat neemt nog steeds niet weg dat Mohammed een chariamatig revolutieleider was.

Nou ja, als hij heeft bestaan dan.

De Profeet Mohammed salAllahu 'alayhi wa salam heeft voor ruim 10 jaar in Mekka naar het monotheïsme uitgenodigd, voordat hij met open armen ontvangen werd in Medina en daar zonder slag of stoot een leiderschapsfunctie kreeg van onder de vele functies die hij had. Dus (http://almaqasid.wordpress.com/2010/05/16/de-verschillende-rollen-van-de-profeet-salallahu-alayhi-wa-salam/), niet liegen (http://almaqasid.wordpress.com/2010/05/17/de-12-hoedanigheden-van-de-profeet-salallahu-alayhi-wa-salam/) jij.

knuppeltje
16-02-11, 12:27
voordat hij met open armen ontvangen werd in Medina en daar zonder slag of stoot een leiderschapsfunctie kreeg van onder de vele functies die hij had. Dus (http://almaqasid.wordpress.com/2010/05/16/de-verschillende-rollen-van-de-profeet-salallahu-alayhi-wa-salam/), niet liegen (http://almaqasid.wordpress.com/2010/05/17/de-12-hoedanigheden-van-de-profeet-salallahu-alayhi-wa-salam/) jij.

Klopt allemaal. En vanuit Jatrib starte hij zeer charismatisch de revolutie en trok op naar Mekka.
Totaal ongelogen.

Nog steeds ervan uitgaande dat hij bestaan heeft dan.

mark61
16-02-11, 12:30
Nee, geld geven haha.

Vieze soenni :jammer:

Slinger
16-02-11, 12:34
Revoluties zijn niet van de Islam - maar is wel terug te vinden als legitieme middel bij de Sji-ieten en de Khawaarij. De Sji-ieten zijn vieze Mu'tazilees.

Zo is het, bomaanslag dan maar.

mark61
16-02-11, 12:45
De Profeet Mohammed salAllahu 'alayhi wa salam heeft voor ruim 10 jaar in Mekka naar het monotheïsme uitgenodigd, voordat hij met open armen ontvangen werd in Medina en daar zonder slag of stoot een leiderschapsfunctie kreeg van onder de vele functies die hij had. Dus (http://almaqasid.wordpress.com/2010/05/16/de-verschillende-rollen-van-de-profeet-salallahu-alayhi-wa-salam/), niet liegen (http://almaqasid.wordpress.com/2010/05/17/de-12-hoedanigheden-van-de-profeet-salallahu-alayhi-wa-salam/) jij.

Een nieuwe godsdienst introduceren lijkt me een tamelijke revolutie. Vervolgens op veroveringstocht gaan en de halve bekende wereld veroveren lijkt me ook wel revolutionair.

Soldim
16-02-11, 12:59
Een nieuwe godsdienst introduceren lijkt me een tamelijke revolutie. Vervolgens op veroveringstocht gaan en de halve bekende wereld veroveren lijkt me ook wel revolutionair.

Die profeet was vast een Sji-iet.

knuppeltje
16-02-11, 13:00
Een nieuwe godsdienst introduceren lijkt me een tamelijke revolutie. Vervolgens op veroveringstocht gaan en de halve bekende wereld veroveren lijkt me ook wel revolutionair.

Nou, dat is wel een beetje ruim genomen denk ik. Heel veel verder dan de weidevelden rondom Jatrib en Mekka heeft hij het zelf niet gebracht afgaande op bepaalde overleveringen, daar begonnen zijn opvolgers mee, en dat waren eigenlijk best wel snelle jongens vind ik. Maar hij was zelf al eerder als karavaanleider heel wat verder van huis geweest.
Ach, Mohammed was ook eigenlijk al veel te oud om aan de echte wereldverovering te gaan beginnen. Als hij al bestaan heeft dan toch.

knuppeltje
16-02-11, 13:04
Die profeet was vast een Sji-iet.

Oeps. Er gaan er hier dadelijk nog een paar heel kwaad worden op jou. :confused:

mark61
16-02-11, 13:04
Nou, dat is wel een beetje ruim genomen denk ik. Heel veel verder dan de weidevelden rondom Jatrib en Mekka heeft hij het zelf niet gebracht afgaande op bepaalde overleveringen, daar begonnen zijn opvolgers mee, en dat waren eigenlijk best wel snelle jongens vind ik. Maar hij was zelf al eerder als karavaanleider heel wat verder van huis geweest.
Ach, Mohammed was ook eigenlijk al veel te oud om aan de echte wereldverovering te gaan beginnen. Als hij al bestaan heeft dan toch.

Hij was toch zelf nog een heel eind gekomen? Hm nou ja revolutionair blijft het.

knuppeltje
16-02-11, 13:19
Hij was toch zelf nog een heel eind gekomen? Hm nou ja revolutionair blijft het.

Eigenlijk wel. Hij was eerst karavaanleider voor zijn eerste vrouw die in Mekka een handelshuis had. Handelaren in Mekka hadden zelfs al bezittingen in Syrië, onder andere in Damascus, toen Mohammed in eerste instantie nog in Mekka woonde.
Als hij dus ook.....

En Jatrib en Mekka liggen ook niet echt naast elkaar.

Slinger
16-02-11, 13:55
De Profeet Mohammed salAllahu 'alayhi wa salam heeft voor ruim 10 jaar in Mekka naar het monotheïsme uitgenodigd, voordat hij met open armen ontvangen werd in Medina en daar zonder slag of stoot een leiderschapsfunctie kreeg van onder de vele functies die hij had. Dus (http://almaqasid.wordpress.com/2010/05/16/de-verschillende-rollen-van-de-profeet-salallahu-alayhi-wa-salam/), niet liegen (http://almaqasid.wordpress.com/2010/05/17/de-12-hoedanigheden-van-de-profeet-salallahu-alayhi-wa-salam/) jij.

Helemaal niet zonder slag of stoot. Hij moest er heel wat oorlogen om voeren, in Mekka ook.

Spoetnik
16-02-11, 16:28
Saudi Arabie zal binnenkort het hele schiereiland moeten innemen, me dunkt.

mark61
16-02-11, 17:06
Saudi Arabie zal binnenkort het hele schiereiland moeten innemen, me dunkt.

Ja dat gedonder aan de randjes :hihi:

Jemen kan nog knap lastig worden.

super ick
17-02-11, 08:38
Ja dat gedonder aan de randjes :hihi:

Jemen kan nog knap lastig worden.

Waarom daar is nu ook niemand de baas. Zoveel verschil zou het niet maken.

mark61
17-02-11, 08:44
Waarom daar is nu ook niemand de baas. Zoveel verschil zou het niet maken.

Juist daarom is het onveroverbaar.

rbn
17-02-11, 18:16
In de hoofdstad van Bahrein, Manamah, hebben betogers dinsdag een belangrijk verkeersplein het Tahrir-plein genoemd en ingenomen. Ze hebben er tentjes opgezet en provisorische slaapplaatsen gemaakt. De demonstranten zeggen dat ze er pas weggaan als het regime de eisen van de betogers inwilligt.



inmiddels is op bloedige wijze de binnenstad schoongeveegd en worden nederlandse pantservoertuigen ingezet om te voorkomen dat er opnieuw gedemonstreerd kan worden..

Spoetnik
17-02-11, 18:37
inmiddels is op bloedige wijze de binnenstad schoongeveegd en worden nederlandse pantservoertuigen ingezet om te voorkomen dat er opnieuw gedemonstreerd kan worden..

Hoera, ik ben blij dat Nederland zijn steentje heeft kunnen bijdragen aan het onderdrukken van de Mu'tazilees.

fisherman1969
17-02-11, 19:23
inmiddels is op bloedige wijze de binnenstad schoongeveegd en worden nederlandse pantservoertuigen ingezet om te voorkomen dat er opnieuw gedemonstreerd kan worden..

Goh zeg ik wist niet dat NEDERLAND ook daar al troepen heeft zitten !
Het bewijst alweer onze ,,belangrijke positie ,,in het wereld gebeuren.
Natuurlijk wordt alles uit de kast getrokken om de schuld van alle ellende weer bij het ,,westen,, neer te leggen.
In dit geval zelfs NEDERLAND .
:p

rbn
17-02-11, 19:38
Goh zeg ik wist niet dat NEDERLAND ook daar al troepen heeft zitten !
Het bewijst alweer onze ,,belangrijke positie ,,in het wereld gebeuren.
Natuurlijk wordt alles uit de kast getrokken om de schuld van alle ellende weer bij het ,,westen,, neer te leggen.
In dit geval zelfs NEDERLAND .
:p

tsja, nederland verkoopt nu eenmaal graag wapentuig aan dictaturen.. zo stonden er ook nederlandse pantservoertuigen rond het tahrirplein in caïro tijdens de egyptische volksopstand..

fisherman1969
17-02-11, 19:52
tsja, nederland verkoopt nu eenmaal graag wapentuig aan dictaturen.. zo stonden er ook nederlandse pantservoertuigen rond het tahrirplein in caïro tijdens de egyptische volksopstand..

Uiteraard kunnen zij onze ,,afdankertjes ,, goed gebruiken, of wou je nog gaan beweren dat ook de bemaning uit Nederlanders bestaat?
Straks ga je nog beweren dat NEDERLAND mede schuldig is aan het ophangen van onschuldige burgers in MOSLIM landen omdat het touw waaraan ze bungelen , achteraf afkomstig is van een touwslagerij in Spakenburg :D
Wat een zotheid , zijn de Russen ook medeschuldig omdat ze :kalasniko
verkopen. ?

:corcky:

rbn
17-02-11, 21:02
Uiteraard kunnen zij onze ,,afdankertjes ,, goed gebruiken, of wou je nog gaan beweren dat ook de bemaning uit Nederlanders bestaat?

niks afdankertjes.. het zijn nieuwe pantservoertuigen die in de jaren 90 geleverd zijn aan zowel egypte en bahrein.. de wapendeal met egypte is één vd grootste wapendeals die nederland gesloten heeft..

op dit filmpje zie je de nederlandse pantservoertuigen in actie in bahrein om te voorkomen dat burgers opkomen voor hun rechten:

<iframe title="YouTube video player" width="480" height="390" src="http://www.youtube.com/embed/s8HWhBAHqwg" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

fisherman1969
17-02-11, 21:23
niks afdankertjes.. het zijn nieuwe pantservoertuigen die in de jaren 90 geleverd zijn aan zowel egypte en bahrein.. de wapendeal met egypte is één vd grootste wapendeals die nederland gesloten heeft..

op dit filmpje zie je de nederlandse pantservoertuigen in actie in bahrein om te voorkomen dat burgers opkomen voor hun rechten:

<iframe title="YouTube video player" width="480" height="390" src="http://www.youtube.com/embed/s8HWhBAHqwg" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Ja het zoveelste bewijs dat de Nederlanders een vooruit ziende blik hebben , dat nu ruim 20 jaar!!!!!later deze ,,moderne ,,oorlogsvoertuigen hun waarde hebben bewezen !:hihi:
Halve zool spoor je nog wel ?als nederland die voertuigen destijds niet verkocht hadden was er vast geen opstand uitgebroken he ??
Wat een ziekelijke reactie , weer een knap staaltje om de boel over een ,,andere boeg te gooien,,*) en zodanig te verdraaien dat uiteindelijk jawel de NEDERLAND of het doet er niet toe andere Europese landen de schuld hebben aan het zooitje ongerust dat thans als een storm over de ISLAMITISCHE landen raast, dat de gewone man eindelijk zich de ogen opend mag absoluut niet want o wee als de verdervelijke WESTERSE invloed (DEMOCRATIE) eens de overhand zou krijgen , dat zou pas echt een ware ramp zijn !

*) zeemans uitdrukking

rbn
17-02-11, 21:40
Ja het zoveelste bewijs dat de Nederlanders een vooruit ziende blik hebben , dat nu ruim 20 jaar!!!!!later deze ,,moderne ,,oorlogsvoertuigen hun waarde hebben bewezen !:hihi:
Halve zool spoor je nog wel ?als nederland die voertuigen destijds niet verkocht hadden was er vast geen opstand uitgebroken he ??

als je wapentuig verkoopt aan een dictatuur dan weet je dat de kans groot is dat het vroeg of laat tegen de eigen bevolking gebruikt kan worden..

waarom levert nederland überhaupt moordwapens aan dictaturen? vind je dat zelf niet raar? is er niet iets zoals ethisch verantwoord handel drijven? als nederlands staatsburger ben ik niet blij dat nederlandse tanks in bahrein het de bevolking onmogelijk maken om op te komen voor hun rechten..


dat de gewone man eindelijk zich de ogen opend mag absoluut niet want o wee als de verdervelijke WESTERSE invloed (DEMOCRATIE) eens de overhand zou krijgen , dat zou pas echt een ware ramp zijn !



het is juist de verdervelijke westerse invloed die er in bahrein voor zorgt dat de bevolking niet kan opkomen voor hun rechten gezien nederlandse moordwapens dit onmogelijk maken..

fisherman1969
17-02-11, 22:02
als je wapentuig verkoopt aan een dictatuur dan weet je dat de kans groot is dat het vroeg of laat tegen de eigen bevolking gebruikt kan worden..

waarom levert nederland überhaupt moordwapens aan dictaturen? vind je dat zelf niet raar? is er niet iets zoals ethisch verantwoord handel drijven? als nederlands staatsburger ben ik niet blij dat nederlandse tanks in bahrein het de bevolking onmogelijk maken om op te komen voor hun rechten..



het is juist de verdervelijke westerse invloed die er in bahrein voor zorgt dat de bevolking niet kan opkomen voor hun rechten gezien nederlandse moordwapens dit onmogelijk maken..

Moordwapens aan dictaturen ? leuk dat je erkend dat bijna alle ISLAMITSHE landeN geregeerd worden door dictaturen !
Boven dien praat je over de jaren 90 inmiddels ruim 20 jaar geleden, verder pleit jou soort zelfs het hebben van ATOOM wapens voor IRAN goed!! als tegen pool voor ISRAEL , was dat toen niet het geval met de legervoertuigen ?
Je spreekt je zelf tegen , heb ook niks gehoord over het meestgeliefde moord wapen dat WEL regelmatig gebruikt wordt in degelijke landen de :kalasniko weetjewel ??
Die hebben nog steeds meer moorden op hun geweten als die paar honderd legerwagens ,die anders ook wel geleverd hadden geworden maar dan zonder de ,,goede en betrouwbare service waar Nederland om bekend staat,, :D
Dag ... denk daar nog maar eens goed over na *) , en bovendien profiteer jij ook nog van deze verdervelijke NEDERLANDERS die wel de techniek en de kunde hebben !
Kennis die helaas in dergelijke landen er aan mankeert om zelf dergelijke voertuigen te bouwen ,zelfs de brandstof voor deze voertuigen leveren ze niet eens direct hoewel het vaak wel uit eigen bodem komt :)
*)Of woon je hier niet eens ?

BlackBox
18-02-11, 12:53
En dat zien we terug bij alle Profeten, alle Profeten hadden als prioriteit het oproepen naar de aanbidding van de onzichtbare God, Allah, boven het verkrijgen van of het innemen van leiderschapsfuncties van regeerders.

Moet dit niet zijn 'de ondeelbare God'?
'Onzichtbare' suggereert in dit verband de 100ste schone naam te zijn.
In de christelijke theologie komt de samenstelling 'onzichtbare God' wel voor.
Kolossenzen 1:15* Hij [Christus] is beeld van God, de Onzichtbare, de eerstgeborene van alle schepsels.
(*ος εστιν εικων του θεου του αορατου πρωτοτοκος πασης κτισεως)

mark61
18-02-11, 13:03
niks afdankertjes.. het zijn nieuwe pantservoertuigen die in de jaren 90 geleverd zijn aan zowel egypte en bahrein.. de wapendeal met egypte is één vd grootste wapendeals die nederland gesloten heeft..

op dit filmpje zie je de nederlandse pantservoertuigen in actie in bahrein om te voorkomen dat burgers opkomen voor hun rechten:



Pantserwagens en tanks zijn niet bedoeld voor crowd control, en werken dan ook niet. Tis net zoiets als de HEMA van moord beschuldigen, omdat ze messen verkopen waarmee wel es een man zijn vrouw vermoordt.

Van mij mag NL zijn wapenindustrie opheffen. Leg jij het ff uit aan die werkloze werknemers, waaronder ongetwijfeld moslims / Marokkanen? :hihi:

Abu_Hurayrah
18-02-11, 16:17
Moet dit niet zijn 'de ondeelbare God'?
'Onzichtbare' suggereert in dit verband de 100ste schone naam te zijn.

Ik gebruik onzichtbaar niet als naam, maar als beschrijving van het feit dat de mens in dit leven Allah nooit te zien zal krijgen.

Ten tweede doe je alsof Allah niet meer dan 99 Schone Namen heeft en dat is een verkeerd begrip. Want de Hadith die spreekt over het bestaan van 99 Schone Namen, is niet restrictief - wat ook als gevolg heeft dat de geleerden hun eigen lijsten met 99 Schone Namen vanuit de Koran en Hadith hebben samengesteld, in de wetenschap dat er meer dan 99 Schone Namen kunnen zijn.

Ten derde: Asharis.Com | divisible (http://www.asharis.com/creed/tags/divisible.cfm)

Fulanadetal
18-02-11, 16:22
Die Nederlandse pantserwagens helpen dus een regime in het zadel te houden.
En dat is goed want dat regime zit er omdat Allah dat wil. De Nederlandse wapenindustrie zit islamitisch gezien dus helemaal goed.

Zo was het toch? Of vergis ik me nou?

Abu_Hurayrah
18-02-11, 16:29
Die Nederlandse pantserwagens helpen dus een regime in het zadel te houden.
En dat is goed want dat regime zit er omdat Allah dat wil. De Nederlandse wapenindustrie zit islamitisch gezien dus helemaal goed.

Zo was het toch? Of vergis ik me nou?


Is going out in Demonstrations/Protests and Revolutions from the Methodology of the People of the Sunnah and Jama'ah? (http://www.salafitalk.net/st/viewmessages.cfm?forum=31&topic=12155)

Fulanadetal
18-02-11, 17:07
Ja, nu heb je me overtuigd. Zulke grote letters, wat kan iemand daar nou tegen inbrengen?

Abu_Hurayrah
18-02-11, 17:16
Ja, nu heb je me overtuigd. Zulke grote letters, wat kan iemand daar nou tegen inbrengen?

And I (Allâh) created not the jinn and mankind except that they should worship Me (Alone). [51:56]

Fulanadetal
18-02-11, 17:18
Hm, morgen toch maar eens bij de opticien langs.

mark61
18-02-11, 20:03
Ja, nu heb je me overtuigd. Zulke grote letters, wat kan iemand daar nou tegen inbrengen?

Groene kleine vette letters dan, does that work for you?

mark61
18-02-11, 20:05
[CENL="http://www.salafitalk.net/st/viewmessages.cfm?forum=31&topic=12155"]Is going out in Demonstrations/Protests and Revolutions from the Methodology of the People of the Sunnah and Jama'ah?[/URL][/CENTER]

Wat betekent zo'n zin nou eigenlijk? Dat je mensen die in een tent liggen te slapen hun schedel van hun hoofd mag slaan, zodat hun hersens eruit puilen?

Geef es antwoord, relinazietje.

BlackBox
18-02-11, 21:05
Ik gebruik onzichtbaar niet als naam, maar als beschrijving van het feit dat de mens in dit leven Allah nooit te zien zal krijgen.
Dan is het wel zo verstandig om dit in het vervolg erbij te zetten.
Een predikaat in dit verband ('onzichtbare God') is namelijk een perfecte eigenschap. Gegeven dat god zich onthult door de tekens van de koran, die je kunt lezen (gezichtsvermogen!), stel jij met je wijze van formuleren feitelijk dat de koran niet van god komt omdat god (perfect) onzichtbaar is.


Ten tweede doe je alsof Allah niet meer dan 99 Schone Namen heeft en dat is een verkeerd begrip. Want de Hadith die spreekt over het bestaan van 99 Schone Namen, is niet restrictief - wat ook als gevolg heeft dat de geleerden hun eigen lijsten met 99 Schone Namen vanuit de Koran en Hadith hebben samengesteld, in de wetenschap dat er meer dan 99 Schone Namen kunnen zijn.

100ste schone (schoonste) naam is bedoeld als hint richting sektes.
Dat er meer dan 99 schone (schoonste) namen zijn was mij al bekend.


Ten derde: Asharis.Com | divisible (http://www.asharis.com/creed/tags/divisible.cfm)
De relevantie van deze relipulp is voor mij onzichtbaar.

BlackBox
18-02-11, 21:15
Is going out in Demonstrations/Protests and Revolutions from the Methodology of the People of the Sunnah and Jama'ah? (http://www.salafitalk.net/st/viewmessages.cfm?forum=31&topic=12155)







Vraag:

Sommige mensen zijn van mening dat het verrichten van slechte daden en grote zonden door sommige van de regeringsleiders (van de moslims) het verplicht maakt om tegen hen in opstand te komen en om te proberen dit kwaad te veranderen, zelfs als dit ervoor zorgt dat de moslims schade wordt berokkend in het land. De incidenten waar onze Islamitische wereld aan lijdt, zijn er vele. Wat is dus uw mening hierover?

Antwoord:
In de Naam van Allah, de Meest Barmhartige, de Meest Genadevolle. Alle lof is aan Allah, de Heer der Werelden. Moge Allah Zijn vrede en gebeden zenden naar de Boodschapper van Allah, zijn familieleden, Metgezellen en wie zijn leiding opvolgt.
Vervolgens:
Voorzeker, Allah - de Almachtige en Majesteitelijke - zegt:
O jullie die geloven, gehoorzaam Allah en gehoorzaam de Boodschapper en de gezaghebbers onder jullie. En als jullie ergens van mening over verschillen, voer het dan terug naar Allah en de Boodschapper, als jullie geloven in Allah en de Laatste Dag. Dat is beter en gunstiger wat resultaat betreft.
[ Soerah an-Nisaa- 4:59 ]

Dit Vers is een bewijs dat het verplicht is om de gezaghebbers te gehoorzamen en dat zijn de regeringsleiders en de geleerden. De authentieke Soennah op gezag van de Boodschapper van Allah - vrede en gebeden over hem - maakt duidelijk dat deze gehoorzaamheid noodzakelijk is en dat dit een verplichting is in het goede.

De teksten van de Soennah verduidelijken de betekenis en uit het Vers volgt dat de bedoeling is hen te gehoorzamen in het goede. De moslims zijn dus verplicht om de gezaghebbers te gehoorzamen in het goede, niet in de zonden. Wanneer de gezaghebbers een zonde gebieden, dienen zij niet gehoorzaamd te worden in de zonde. Het is echter niet toegestaan om tegen hen in opstand te komen omwille hiervan. Dit is vanwege de woorden van de Profeet - vrede en gebeden over hem:
"Waarlijk, degene over wie een gezaghebber wordt aangesteld, waarop hij hem een zonde ziet plegen: laat hij dan een hekel hebben aan de zonde die hij pleegt, maar hij dient geen hand terug te trekken uit zijn gehoorzaamheid."

Overgeleverd door Moeslim, an-Nasaa-ie en anderen.
Toen de Profeet - vrede en gebeden over hem - vertelde dat er leiders zullen komen in wie men goede zaken en slechte zaken zal zien, vroegen de Metgezellen hem: "Wat draagt u ons op?" Hij antwoordde:
"Geef hun hun recht en vraag Allah jullie recht."

Overgeleverd door al-Boekhaarie en Moeslim.
‘Oebaadah ibn as-Saamit - moge Allah tevreden zijn met hem - heeft gezegd:
"De Boodschapper van Allah - vrede en gebeden over hem - nam de eed van ons aan dat wij zouden luisteren en gehoorzamen met zin en tegenzin, in voorspoed en tegenspoed en wanneer ons onrecht wordt aangedaan. Bovendien dat wij de autoriteit van de heersers niet betwisten." Vervolgens zei hij:
"Behalve wanneer jullie duidelijk ongeloof zien, waarmee jullie een bewijs hebben bij Allah."

Dit wijst er dus op dat het voor de moslims niet is toegestaan om zich te verzetten tegen de gezaghebbers of om tegen hen in opstand te komen, behalve als zij duidelijk ongeloof zien waarmee zij een bewijs hebben bij Allah. Dit is slechts omdat het in opstand komen tegen de gezaghebbers een groot verderf en geweldig kwaad veroorzaakt. De veiligheid wordt hiermee verstoord, de rechten worden verwaarloosd, het weerhouden van de onrechtpleger en het steunen van degene die onrecht wordt aangedaan wordt bemoeilijkt en de wegen worden onveilig gemaakt. Er vloeit dus een geweldig verderf en groot kwaad uit het in opstand komen tegen de gezaghebbers.

De wettige stelregel waar overeenstemming over is, luidt als volgt:

"Het is niet toegestaan het kwaad te verwijderen met datgene wat nog kwader is, maar het is verplicht het kwaad te weerhouden met datgene wat dit verwijdert of verlicht."

Wat betreft het weerhouden van het kwaad met datgene wat nog kwader is, dit is niet toegestaan met de overeenstemming van de moslims. Wanneer deze groep (die deze leider die duidelijk ongeloof heeft gepleegd wil afzetten) in staat is deze leider af te zetten en in zijn plaats een deugdzame, goede leider aan te brengen zonder dat dit een groot verderf voor de moslims veroorzaakt en zonder dat dit een kwaad teweegbrengt dat geweldiger is dan het kwaad van deze leider: dan rust hier geen kwaad in.

Maar wanneer deze opstand zorgt voor een groot verderf, verstoring van de veiligheid, onrecht van de mensen, het ten onrechte vallen van doden en andere zaken van geweldig verderf: dit is niet toegestaan. In dat geval is men verplicht om geduld te hebben, te luisteren en te gehoorzamen in het goede, de gezaghebbers te adviseren, smeekbeden voor hen te verrichten voor het goede en zich in te spannen om het kwaad te verminderen en het goede te vermeerderen.

Dit is het rechte pad dat men verplicht is in te slaan, omdat hierin collectieve voordelen zitten voor alle moslims, omdat hierin een vermindering van het kwade en een vermeerdering van het goede zit en omdat dit ervoor zorgt dat de veiligheid bewaard wordt en dat de moslims beschermd worden tegen een groter kwaad. Wij vragen Allah succes en leiding voor eenieder.
 
 
Door: ‘Abdoel-‘Aziez ibn ‘Abdillaah ibn Baaz
Bron: Al-Ma'loem min Waadjib al-'Alaaqah bayn al-Haakim wal-Mahkoem (Advies aan de moslimgemeenschap: 10 vragen en antwoorden betreffende de wijze waarop de moslims dienen om te gaan met hun regeringsleiders

fisherman1969
18-02-11, 23:54
Pantserwagens en tanks zijn niet bedoeld voor crowd control, en werken dan ook niet. Tis net zoiets als de HEMA van moord beschuldigen, omdat ze messen verkopen waarmee wel es een man zijn vrouw vermoordt.

Van mij mag NL zijn wapenindustrie opheffen. Leg jij het ff uit aan die werkloze werknemers, waaronder ongetwijfeld moslims / Marokkanen? :hihi:
:duim:
Schitterend voorbeeld , vooral die messen die zullen na ruim 20 jaar ook wel een beetje bot zijn !
En die wapenindustrie NEDERLAND ? is de grootse leverancier ter wereld !
deze week niet gezien op T.V ? wij .. ja .. wij Nederlanders leveren 80 % van de bouten en moeren voor auto,s dus ook legerwagens en zonder boutjes geen auto,s dus wij zijn de schurken staat optima forma ,wij beslissen zo de opstanden volgens onze vriend R.B.N .
WAAR EEN KLEIN LAND NIET AL GROOT KAN ZIJN .:ego:

Al Sawt
19-02-11, 15:21
Hopelijk slagen demonstranten er in om de Bahreinse machtsorde om ver te werpen. Liever Shias aan de macht dan een gecorrumpeerde koning en diens verbond met VS.

Abu_Hurayrah
16-05-11, 20:23
Vraag:

Sommige mensen zijn van mening dat het verrichten van slechte daden en grote zonden door sommige van de regeringsleiders (van de moslims) het verplicht maakt om tegen hen in opstand te komen en om te proberen dit kwaad te veranderen, zelfs als dit ervoor zorgt dat de moslims schade wordt berokkend in het land. De incidenten waar onze Islamitische wereld aan lijdt, zijn er vele. Wat is dus uw mening hierover?

Antwoord:
In de Naam van Allah, de Meest Barmhartige, de Meest Genadevolle. Alle lof is aan Allah, de Heer der Werelden. Moge Allah Zijn vrede en gebeden zenden naar de Boodschapper van Allah, zijn familieleden, Metgezellen en wie zijn leiding opvolgt.
Vervolgens:
Voorzeker, Allah - de Almachtige en Majesteitelijke - zegt:
O jullie die geloven, gehoorzaam Allah en gehoorzaam de Boodschapper en de gezaghebbers onder jullie. En als jullie ergens van mening over verschillen, voer het dan terug naar Allah en de Boodschapper, als jullie geloven in Allah en de Laatste Dag. Dat is beter en gunstiger wat resultaat betreft.
[ Soerah an-Nisaa- 4:59 ]

Dit Vers is een bewijs dat het verplicht is om de gezaghebbers te gehoorzamen en dat zijn de regeringsleiders en de geleerden. De authentieke Soennah op gezag van de Boodschapper van Allah - vrede en gebeden over hem - maakt duidelijk dat deze gehoorzaamheid noodzakelijk is en dat dit een verplichting is in het goede.

De teksten van de Soennah verduidelijken de betekenis en uit het Vers volgt dat de bedoeling is hen te gehoorzamen in het goede. De moslims zijn dus verplicht om de gezaghebbers te gehoorzamen in het goede, niet in de zonden. Wanneer de gezaghebbers een zonde gebieden, dienen zij niet gehoorzaamd te worden in de zonde. Het is echter niet toegestaan om tegen hen in opstand te komen omwille hiervan. Dit is vanwege de woorden van de Profeet - vrede en gebeden over hem:
"Waarlijk, degene over wie een gezaghebber wordt aangesteld, waarop hij hem een zonde ziet plegen: laat hij dan een hekel hebben aan de zonde die hij pleegt, maar hij dient geen hand terug te trekken uit zijn gehoorzaamheid."

Overgeleverd door Moeslim, an-Nasaa-ie en anderen.
Toen de Profeet - vrede en gebeden over hem - vertelde dat er leiders zullen komen in wie men goede zaken en slechte zaken zal zien, vroegen de Metgezellen hem: "Wat draagt u ons op?" Hij antwoordde:
"Geef hun hun recht en vraag Allah jullie recht."

Overgeleverd door al-Boekhaarie en Moeslim.
‘Oebaadah ibn as-Saamit - moge Allah tevreden zijn met hem - heeft gezegd:
"De Boodschapper van Allah - vrede en gebeden over hem - nam de eed van ons aan dat wij zouden luisteren en gehoorzamen met zin en tegenzin, in voorspoed en tegenspoed en wanneer ons onrecht wordt aangedaan. Bovendien dat wij de autoriteit van de heersers niet betwisten." Vervolgens zei hij:
"Behalve wanneer jullie duidelijk ongeloof zien, waarmee jullie een bewijs hebben bij Allah."

Dit wijst er dus op dat het voor de moslims niet is toegestaan om zich te verzetten tegen de gezaghebbers of om tegen hen in opstand te komen, behalve als zij duidelijk ongeloof zien waarmee zij een bewijs hebben bij Allah. Dit is slechts omdat het in opstand komen tegen de gezaghebbers een groot verderf en geweldig kwaad veroorzaakt. De veiligheid wordt hiermee verstoord, de rechten worden verwaarloosd, het weerhouden van de onrechtpleger en het steunen van degene die onrecht wordt aangedaan wordt bemoeilijkt en de wegen worden onveilig gemaakt. Er vloeit dus een geweldig verderf en groot kwaad uit het in opstand komen tegen de gezaghebbers.

De wettige stelregel waar overeenstemming over is, luidt als volgt:

"Het is niet toegestaan het kwaad te verwijderen met datgene wat nog kwader is, maar het is verplicht het kwaad te weerhouden met datgene wat dit verwijdert of verlicht."

Wat betreft het weerhouden van het kwaad met datgene wat nog kwader is, dit is niet toegestaan met de overeenstemming van de moslims. Wanneer deze groep (die deze leider die duidelijk ongeloof heeft gepleegd wil afzetten) in staat is deze leider af te zetten en in zijn plaats een deugdzame, goede leider aan te brengen zonder dat dit een groot verderf voor de moslims veroorzaakt en zonder dat dit een kwaad teweegbrengt dat geweldiger is dan het kwaad van deze leider: dan rust hier geen kwaad in.

Maar wanneer deze opstand zorgt voor een groot verderf, verstoring van de veiligheid, onrecht van de mensen, het ten onrechte vallen van doden en andere zaken van geweldig verderf: dit is niet toegestaan. In dat geval is men verplicht om geduld te hebben, te luisteren en te gehoorzamen in het goede, de gezaghebbers te adviseren, smeekbeden voor hen te verrichten voor het goede en zich in te spannen om het kwaad te verminderen en het goede te vermeerderen.

Dit is het rechte pad dat men verplicht is in te slaan, omdat hierin collectieve voordelen zitten voor alle moslims, omdat hierin een vermindering van het kwade en een vermeerdering van het goede zit en omdat dit ervoor zorgt dat de veiligheid bewaard wordt en dat de moslims beschermd worden tegen een groter kwaad. Wij vragen Allah succes en leiding voor eenieder.
 
 
Door: ‘Abdoel-‘Aziez ibn ‘Abdillaah ibn Baaz
Bron: Al-Ma'loem min Waadjib al-'Alaaqah bayn al-Haakim wal-Mahkoem (Advies aan de moslimgemeenschap: 10 vragen en antwoorden betreffende de wijze waarop de moslims dienen om te gaan met hun regeringsleiders

Prachtige fatwa van een grote geleerde.

Maar je vergist je in de eenduidenheid waarmee de grote geleerden naar buiten komen, Shaykh bin Baaz rahimahullah zegt hetzelfde als Shaykh Rabee' bin Hadee al Madkhalee hafidahullah over demonstraties en protesten:

http://www.youtube.com/watch?v=rqYXc5EBORo