PDA

Bekijk Volledige Versie : ik begrijp iets niet.



justus
16-02-11, 11:56
tunesie is bevrijd, ander regime, dictator weg en toch gaan er vloten gammele bootjes met jochies 'op de vlucht' naar lampedusa?!?

wat te doen?
- gewoon terugsturen/-slepen/-laten zwemmen?
- asielverzoek in behandeling nemen en dan terugsturen?
- zijn het oorlogs-/gewone criminelen?

ik begrijp hier niets van.

knuppeltje
16-02-11, 12:17
ik begrijp hier niets van.

Is ook veel te moeilijk voor jou. :jammer:

Joesoef
16-02-11, 12:39
Niet zo lastig te snappen, het zijn economisch vluchtelingen en niet op de vlucht voor de Islam.

knuppeltje
16-02-11, 13:21
Niet zo lastig te snappen, het zijn economisch vluchtelingen en niet op de vlucht voor de Islam.

Zeker niet als ze uit Tunesië komen.

justus
16-02-11, 13:24
Is ook veel te moeilijk voor jou. :jammer:

tsja, jij bent dan ook de grote wijze arrogantie himself niet waar?

justus
16-02-11, 13:27
Niet zo lastig te snappen, het zijn economisch vluchtelingen en niet op de vlucht voor de Islam.

ik heb nergens gemeld dat ze op de vlucht zijn voor de islam of zo. ik heb aangegeven dat het vreemd is dat een (toch redelijk ontwikkeld) land als tunesie zoveel 'vluchtelingen' kent ineens. Als dat economische vluchtelingen zijn worden ze in europa niet als vluchteling erkend en gaan ze per wrakke boot weer terug als de italianen zouden doen wat ze moeten doen.

dit betekent niet dat ik van mening ben dat iemand die vlucht voor de honger (=economisch) minder rechten zou hebben dan iemand die vlucht voor de kogel (=politiek). in europees verband wordt dit onderscheid echter wel gemaakt, dus de retourzending is aanstaande.

knuppeltje
16-02-11, 13:34
tsja, jij bent dan ook de grote arrogantie himself niet waar?

Ikke, hoe kom je erop. :ego:

justus
16-02-11, 13:38
Ikke, hoe kom je erop. :ego:

doe eens een gok:stomp:

Joesoef
16-02-11, 14:11
ik heb nergens gemeld dat ze op de vlucht zijn voor de islam of zo. ik heb aangegeven dat het vreemd is dat een (toch redelijk ontwikkeld) land als tunesie zoveel 'vluchtelingen' kent ineens. Als dat economische vluchtelingen zijn worden ze in europa niet als vluchteling erkend en gaan ze per wrakke boot weer terug als de italianen zouden doen wat ze moeten doen.

dit betekent niet dat ik van mening ben dat iemand die vlucht voor de honger (=economisch) minder rechten zou hebben dan iemand die vlucht voor de kogel (=politiek). in europees verband wordt dit onderscheid echter wel gemaakt, dus de retourzending is aanstaande.



In veel landen is er nog steeds het valse beeld van het westen waar alles goed gaat komen. Als je droog brood en bonen moet eten wil je best een gokje wagen.

Tomas
16-02-11, 14:12
Niemand die dus weet waarom speciaal nu.

Bofko
16-02-11, 14:26
Niemand die dus weet waarom speciaal nu.

Ik wil wel een balletje opgooien......

Massapsychose ontstaan door het nieuwe gevoel van vrijheid.Door het volk zelf veroorzaakt. Afschudden van de lethargie. Nieuw zelfvertrouwen.Als je maar iets wil dan kun je het.
Met daarnaast het besef dat die nieuwe vrijheid niet direct nieuwe banen en welvaart oplevert. Dat kan nog een langdurige kwestie worden.Te langdurig kennelijk om die nieuwe energie kwijt te kunnen. Dus dan maar een baan elders.

Joesoef
16-02-11, 16:08
Niemand die dus weet waarom speciaal nu.


Denk dat de politie de mensen iets minder in de gaten houdt.

mark61
16-02-11, 17:13
Denk dat alles op zijn gat ligt en er een hoop werklozen zijn bijgekomen. Ja sorry, nooit de ambitie gehad op een Tunesisch strand te gaan liggen.

Kal-El B.V
16-02-11, 19:26
Volgens mij hielden de autoriteiten van tunesie de immigrantenstroom naar Italie tegen omdat ze dat zo hadden afgesproken in een verdrag. Nu bestaat die autoriteit niet meer, dus is er aan de kant van tunesie geen controle meer op het handhaven van dat gedrag.

Zoiets min of meer.

Abu_Hurayrah
16-02-11, 19:37
Ik wil wel een balletje opgooien......

Massapsychose ontstaan door het nieuwe gevoel van vrijheid.Door het volk zelf veroorzaakt. Afschudden van de lethargie. Nieuw zelfvertrouwen.Als je maar iets wil dan kun je het.
Met daarnaast het besef dat die nieuwe vrijheid niet direct nieuwe banen en welvaart oplevert. Dat kan nog een langdurige kwestie worden.Te langdurig kennelijk om die nieuwe energie kwijt te kunnen. Dus dan maar een baan elders.

Positieve analyse.

Zelf denk ik dat ze in het Arabisch ook weten wat in het huidige systeem globalisering tot gevolg heeft en voorlopig zal blijven hebben op de verdeling van koopkracht over de hele wereld.

Abu_Hurayrah
16-02-11, 19:40
Positieve analyse.

Zelf denk ik dat ze in het Arabisch ook weten wat in het huidige systeem globalisering tot gevolg heeft en voorlopig zal blijven hebben op de verdeling van koopkracht over de hele wereld.

Food prices at 'dangerous levels': World Bank

By ASSOCIATED PRESS
Published: Feb 16, 2011 00:29 Updated: Feb 16, 2011 00:29

WASHINGTON: World Bank President Robert Zoellick says global food prices have hit “dangerous levels” that could contribute to political instability, push millions of people into poverty and raise the cost of groceries.

The bank says in a new report that global food prices have jumped 29 percent in the past year, and are just 3 percent below the all-time peak hit in 2008. Zoellick says the rising prices have hit people hardest in the developing world because they spend as much as half their income on food.

The World Bank estimates higher prices for corn, wheat and oil have pushed 44 million people into extreme poverty since last June.

Zoellick said he expects food prices to continue to rise, and that export bans and weather disruptions are partly to blame.

Food prices at 'dangerous levels': World Bank - Arab News (http://arabnews.com/economy/article264480.ece)

fisherman1969
16-02-11, 20:01
Volgens mij hielden de autoriteiten van tunesie de immigrantenstroom naar Italie tegen omdat ze dat zo hadden afgesproken in een verdrag. Nu bestaat die autoriteit niet meer, dus is er aan de kant van tunesie geen controle meer op het handhaven van dat gedrag.

Zoiets min of meer.

Blijft de vraag waarom wilen ze zo dolgraag naar Europa?
Wat dacht je van de ,,verdervelijke geneugden,, van het vervloekte WESTEN ? :tik:

BlackBox
16-02-11, 22:55
Steeds meer Europese landen willen geen Tunesische vluchtelingen opnemen. Linkse partijen in verschillende EU-landen hebben opgeroepen tot het opvangen van duizenden Tunesiërs die het land zijn ontvlucht sinds de revolutie. Instanties bij de EU hebben juist hulp toegezegd bij de opvang.

Opvang in Duitsland is ‘überhaupt niet aan de orde,’ zei de Duitse CSU-toppoliticus Alexander Dobrindt woensdag. ‘Tunesië is aan het democratiseren. Voor democratie vlucht men niet'.

Ook minister van Binnenlandse Zaken Thomas de Maizière wees oproepen af van linkse en groene partijen, die de immigranten willen opvangen.

Lampedusa
Oostenrijk ziet evenmin reden om Tunesiërs op te nemen. Volgens Europese afspraken loopt de asielzaak altijd in het land waar het asiel voor het eerst is aangevraagd. In dit geval is dat Italië.

Onder meer op het eiland Lampedusa zijn de afgelopen dagen vele duizenden Tunesiërs op gammele bootjes aangekomen. De immigranten zeggen te vluchten voor de chaos in hun land, sinds het volk in januari president Zine el-Abidine Ben Ali verdreef.

Gelukszoekers
Frankrijk vermoedt dat de Tunesische immigranten vooral gelukszoekers zijn. ‘Degenen die nu aan de deur kloppen, willen vooral Europa binnenkomen,’ zei minister Laurent Wauquiez (Europese Zaken) dinsdag al.

Tunesië was vroeger een kolonie van Frankrijk. In het land wonen al veel Tunesiërs.

100 miljoen euro
Italië zei deze week te worden overspoeld door de Tunesische immigranten. Dat geldt vooral voor het eiland Lampedusa ten oosten van Tunesië. Italië heeft de Europese Commissie om 100 miljoen euro gevraagd voor de opvang en de EU heeft hulp toegezegd. Wat deze toezegging precies inhoudt en of Italië 100 miljoen euro krijgt, is nog onduidelijk.

Bron (http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Europese-Unie/289553/EUlanden-Absoluut-geen-Tunesiers-opvangen.htm)

tanger'73
16-02-11, 23:02
ik begrijp hier niets van.


Waarschijnlijk zijn ze bevrijd van een juk dat ze al die tijd met dwang aan wal hield? Ook dankzij overeenkomsten met Marokko worden die hekken doelbewust onder stroom gezet. Zo zie je maar dat zeker Europa niet gebaat is bij mogelijke onlusten aan de overkant.

tanger'73
16-02-11, 23:14
Denk dat alles op zijn gat ligt en er een hoop werklozen zijn bijgekomen. Ja sorry, nooit de ambitie gehad op een Tunesisch strand te gaan liggen.


Straks komt er ook niks meer terecht van die strand, want in tunesië zijn achterblijvers nu al begonnen te profiteren van het vacuum om zomaar overal en nergens zonder toestemming of eigendomspapieren in het wilde weg te bouwen. Dat wordt op den duur weer burgeroorlog.

http://www.youtube.com/user/aljazeerachannel?blend=2&ob=4#p/u/0/P8HPGsZZZRg

mark61
16-02-11, 23:42
Straks komt er ook niks meer terecht van die strand, want in tunesië zijn achterblijvers nu al begonnen te profiteren van het vacuum om zomaar overal en nergens zonder toestemming of eigendomspapieren in het wilde weg te bouwen. Dat wordt op den duur weer burgeroorlog.

YouTube - Kanaal van aljazeerachannel (http://www.youtube.com/user/aljazeerachannel?blend=2&ob=4#p/u/0/P8HPGsZZZRg)

Turkije is er groot mee geworden :moe:

tanger'73
16-02-11, 23:53
Turkije is er groot mee geworden :moe:

Oh is dat zo, Dat wist ik niet? Kan je daar zomaar zonder noemenswaardige toestemming grond verzetten?

By the way, had de verkeerde link, inmiddels staat er de goeie.

Bofko
17-02-11, 00:32
Positieve analyse.
Thnx, maar daar zit geen spaan religie bij. Doesn't that bother you ? Moslims die hun thuisland verlaten en nadrukkelijk op zoek zijn naar meer welvaart en perspectief ? Ik krijg soms de indruk dat dictaturen in de arabische wereld hier eigenlijk wel akkoord bevonden werden bevonden door een aantal prikkers. De dictaturen verhinderde toch dat de thuisland-moslims al te nadrukkelijk in contact zouden komen met het verleidelijke westen.



Zelf denk ik dat ze in het Arabisch ook weten wat in het huidige systeem globalisering tot gevolg heeft en voorlopig zal blijven hebben op de verdeling van koopkracht over de hele wereld.

En wat is het gevolg van globalisering voor de koopkracht volgens jou ?

mark61
17-02-11, 08:03
Oh is dat zo, Dat wist ik niet? Kan je daar zomaar zonder noemenswaardige toestemming grond verzetten?

By the way, had de verkeerde link, inmiddels staat er de goeie.

In Turkije kan alles, als je geld hebt. Gebouwen neerzetten die bij de minste aardbeving instorten, de natuur of historisch erfgoed verwoesten, wat je maar wil.

Abu_Hurayrah
17-02-11, 08:31
Thnx, maar daar zit geen spaan religie bij. Doesn't that bother you ? Moslims die hun thuisland verlaten en nadrukkelijk op zoek zijn naar meer welvaart en perspectief ? Ik krijg soms de indruk dat dictaturen in de arabische wereld hier eigenlijk wel akkoord bevonden werden bevonden door een aantal prikkers. De dictaturen verhinderde toch dat de thuisland-moslims al te nadrukkelijk in contact zouden komen met het verleidelijke westen.

Nee dat bother mij niet, want dat denk ik er automatisch bij. Religie en welvaart hebben meer met elkaar te maken dan je denkt.


En wat is het gevolg van globalisering voor de koopkracht volgens jou ?

In het huidige systeem kun je spreken van het economisch onderwerpen van zwakkere landen aan rijkere landen, wat een verkapte vorm van slavernij is, waarbij deze onderwerping wordt afgedwongen door "ondergeschikten" naar armoede weg te concurreren. Dit wordt mede gefaciliteerd en in stand gehouden door Riba (rente) als spil binnen het systeem te laten fungeren.

Bofko
17-02-11, 09:15
Nee dat bother mij niet, want dat denk ik er automatisch bij. Religie en welvaart hebben meer met elkaar te maken dan je denkt.
Leg eens uit. Mijn idee is dat meer welvaart tot minder religie leidt.



In het huidige systeem kun je spreken van het economisch onderwerpen van zwakkere landen aan rijkere landen, wat een verkapte vorm van slavernij is, waarbij deze onderwerping wordt afgedwongen door "ondergeschikten" naar armoede weg te concurreren. Dit wordt mede gefaciliteerd en in stand gehouden door Riba (rente) als spil binnen het systeem te laten fungeren.

Rente is de belangrijkste factor voor meer welvaart.Zonder rente wordt er amper ge-investeerd en hadden we het welvaartsniveau van de middeleeuwen.

Ook zou je kunnen concluderen dat globaliseren juist goed is voor de zwakkere landen. Heel veel banen zijn naar de derde wereld gegaan omdat de arbeid daar goedkoper is.

mark61
17-02-11, 09:18
Leg eens uit.

Hoe meer religie, hoe minder welvaart. Of hoe minder welvaart, hoe meer religie, ik ben er nog niet uit :hihi:

Bofko
17-02-11, 09:22
Hoe meer religie, hoe minder welvaart. Of hoe minder welvaart, hoe meer religie, ik ben er nog niet uit :hihi:

Ja, ik zat net te denken. Want de VS en Saoedie Arabie zijn welvaartslanden met veel religie.Maar de VS ken ik vrij goed en daar heb je toch regelmatig het idee dat je in een soort 3e wereldland rijdt met veel armoe. En bij de Saoedi's is religie natuurlijk opgelegd.

Bofko
17-02-11, 09:24
Hoe meer religie, hoe minder welvaart. Of hoe minder welvaart, hoe meer religie, ik ben er nog niet uit :hihi:

Ik denk dat het 2e verband het sterkst werkt. Meer welvaart ---> minder religie

justus
17-02-11, 10:02
Ik denk dat het 2e verband het sterkst werkt. Meer welvaart ---> minder religie

dat is te hopen want de ergste dictatuur is de dictatuur van een boekie.

mark61
17-02-11, 10:38
Ja, ik zat net te denken. Want de VS en Saoedie Arabie zijn welvaartslanden met veel religie.Maar de VS ken ik vrij goed en daar heb je toch regelmatig het idee dat je in een soort 3e wereldland rijdt met veel armoe. En bij de Saoedi's is religie natuurlijk opgelegd.

Bij de Saoedi's is de welvaart uit de lucht komen vallen, dat lijkt me werkelijk de belangrijkste omstandigheid. Als je geld loslaat op een feodale maatschappij verkalkt die toch zeker? Dat is het tegengestelde van geld verdienen, waarbij dat door een brede klasse ondernemers plaatsvindt.

De VS, tsja, ik vind dat religie daar zo oppervlakkig. In feite reflecteert dat niet in de wetten, zoals SA. Er is wel constant spanning.

Je hebt wel Kayseri, een booming provinciestad in Turkije waar AKP-aanhangers, Erdoganvolk, religie met hard werken en geld verdienen combineert. Reminds one of Nederland 17e eeuw, no? :)

mark61
17-02-11, 10:39
Ik denk dat het 2e verband het sterkst werkt. Meer welvaart ---> minder religie

Nu in Nederland dus even niet meer, de curve is omgebogen. Maar ik geloof dat dat in de rest van Europa niet zo geldt.

Abu_Hurayrah
17-02-11, 10:45
Bij de Saoedi's is de welvaart uit de lucht komen vallen

De Halal-vorm van geldschepping.

mark61
17-02-11, 10:50
De Halal-vorm van geldschepping.

Ja je zit op je reet te niksen, komt een k4 langs die wil betalen voor die meuk waar je alleen maar last van hebt, en dat is superhalal :moe:

Ik maar denken dat ook de islam wel wat zag in je geld verdienen in het zweet uwes aanschijns.

Deze halale Saoedi's en Chalidji's zijn zó lui dat ze vervolgens miljoenen buitenlanders importeren om het vuile, en ook het minder vuile, werk te doen, en behandelen die als oud vuil, moslim of geen moslim.

Heel halal allemaal.

Jij bent echt een extreem geschift typje.

Geld scheppen betekent iets anders.

As we speak liggen er mensen te sterven in Bahrein, dankzij die halale dictators van jou.

Dat zal ze leren, die vieze sji`ieten. Niet, moslimadolf?

Abu_Hurayrah
17-02-11, 10:56
Ja je zit op je reet te niksen, komt een k4 langs die wil betalen voor die meuk waar je alleen maar last van hebt, en dat is superhalal :moe:

Ik maar denken dat ook de islam wel wat zag in je geld verdienen in het zweet uwes aanschijns.

Deze halale Saoedi's en Chalidji's zijn zó lui dat ze vervolgens miljoenen buitenlanders importeren om het vuile, en ook het minder vuile, werk te doen, en behandelen die als oud vuil, moslim of geen moslim.

Heel halal allemaal.

Jij bent echt een extreem geschift typje.

Geld scheppen betekent iets anders.

As we speak liggen er mensen te sterven in Bahrein, dankzij die halale dictators van jou.

Dat zal ze leren, die vieze sji`ieten. Niet, moslimadolf?

Mn broertje noemde me al Hitler voordat ik Selefie werd haha.

Eikel.

knuppeltje
17-02-11, 11:00
Hoe meer religie, hoe minder welvaart. Of hoe minder welvaart, hoe meer religie, ik ben er nog niet uit :hihi:

Zoiets als: hoe meer men leert - hoe meer men weet, hoe meer men weet - hoe meer men vergeet, hoe meer men vergeet - hoe minder men weet. :maf2:

knuppeltje
17-02-11, 11:02
De Halal-vorm van geldschepping.

Tja geen kunst natuurlijk, daar is alles halal, toch?

mark61
17-02-11, 11:25
Mn broertje noemde me al Hitler voordat ik Selefie werd haha.

Eikel.

Nou dan ben ik duidelijk in goed gezelschap. Als hij het al zegt.

Je mag niet schelden van Allah, neem ik aan.

Jij verdedigt massamoordenaars met een beroep op god en scheldt andersgelovigen uit. Je zegt het net niet, maar het liefst zou je ze uitroeien, is het niet?

Wie is hier dan de eikel overtreffende trap?

Abu_Hurayrah
17-02-11, 12:09
Nou dan ben ik duidelijk in goed gezelschap. Als hij het al zegt.

Je mag niet schelden van Allah, neem ik aan.

Jij verdedigt massamoordenaars met een beroep op god en scheldt andersgelovigen uit. Je zegt het net niet, maar het liefst zou je ze uitroeien, is het niet?

Wie is hier dan de eikel overtreffende trap?

Ik verdedig Hitler, Stalin en Mussolini niet, noch keur ik goed wat zij hebben gedaan.

Maar tegelijkertijd stel ik deze drie niet als modelvoorbeeld voor hoe een dictator gezien moet worden.

Kun je niet hebben zeker?

tanger'73
17-02-11, 16:36
In Turkije kan alles, als je geld hebt. Gebouwen neerzetten die bij de minste aardbeving instorten, de natuur of historisch erfgoed verwoesten, wat je maar wil.


Zo, ik wist niet dat men daar zomaar zoals hier destijds in het oosten van het land, zomaar plaggenhutten wanneer het uitkwam kon optuigen.

mark61
17-02-11, 17:48
Zo, ik wist niet dat men daar zomaar zoals hier destijds in het oosten van het land, zomaar plaggenhutten wanneer het uitkwam kon optuigen.

Waren het maar plaggenhutten. Betonnen kolossen bedoel je.

tanger'73
17-02-11, 18:09
Waren het maar plaggenhutten. Betonnen kolossen bedoel je.


Zo, beton is opzich sterk, duurzaam en zeker niet voor de gewone man.

knuppeltje
18-02-11, 10:01
Zo, beton is opzich sterk, duurzaam en zeker niet voor de gewone man.

Beton is hier een van de goedkoopste bouwmaterialen die er zijn. Het is wel druksterk, maar kan geen enkele trekspanning opvangen, vandaar de bewapening die dient om die trekkrachten op te vangen.

Juist daar werd ook in Turkije heel veel mee gesjoemeld, en misschien nog, omdat die wapening het veel duurder maakt.

Goed gebruikt is het zeker duurzaam. Het Colosseum in Rome staat er nog steeds voor het grootste gedeelte door overeind. Die in El-Diem, staat er nog veel en veel beter bewaard bij. Er zijn nog betonnen bruggen die de Romeinen aanlegden die het tot nu toe overleefd hebben.
Maar ja, zij vonden dan ook het beton uit. Ongewapend dan, gewapend kwam pas in de negentiende eeuw.

mark61
18-02-11, 13:27
Zo, beton is opzich sterk, duurzaam en zeker niet voor de gewone man.

Niet als je er teveel zand door doet. Lelijk is het sowieso, en het vernietigt natuur.

mark61
18-02-11, 13:28
Juist daar werd ook in Turkije heel veel mee gesjoemeld, en misschien nog, omdat die wapening het veel duurder maakt.

Verhouding zand <> cement, of wat zit er nog meer in. Heerlijke besparing voor den aannemer. Dan helpt wapening ook niet meer, met die brokkelzooi eromheen.

sidi bibi
18-02-11, 14:25
Beton is hier een van de goedkoopste bouwmaterialen die er zijn. Het is wel druksterk, maar kan geen enkele trekspanning opvangen, vandaar de bewapening die dient om die trekkrachten op te vangen.

Juist daar werd ook in Turkije heel veel mee gesjoemeld, en misschien nog, omdat die wapening het veel duurder maakt.

Goed gebruikt is het zeker duurzaam. Het Colosseum in Rome staat er nog steeds voor het grootste gedeelte door overeind. Die in El-Diem, staat er nog veel en veel beter bewaard bij. Er zijn nog betonnen bruggen die de Romeinen aanlegden die het tot nu toe overleefd hebben.
Maar ja, zij vonden dan ook het beton uit. Ongewapend dan, gewapend kwam pas in de negentiende eeuw.

Knuppel, volgens mij gaat dit topic over Tunesiche bootvluchtelingen naar Lampedusa. Je zit hier over beton te lullo'en.
Ik vergeef het je als je wat panorama's over betonconstructies plaatst.

mark61
18-02-11, 14:34
Knuppel, volgens mij gaat dit topic over Tunesiche bootvluchtelingen naar Lampedusa. Je zit hier over beton te lullo'en.
Ik vergeef het je als je wat panorama's over betonconstructies plaatst.

Justus begrijpt zoveel niet, dus wat les over beton kan nooit kwaad. Misschien dat John2 er ook nog wat aan heeft voor zijn duploconstructies.

Al Sawt
18-02-11, 20:38
tsja, jij bent dan ook de grote wijze arrogantie himself niet waar?

Arrogantie komt voort uit domheid van anderen.

tanger'73
18-02-11, 20:47
Niet als je er teveel zand door doet. Lelijk is het sowieso, en het vernietigt natuur.


Frauderende aannemers? Zou men de door turken aangelegde autosnelwegen in Marokko eigenlijk aan een grondige inspectie moeten blootstellen?

sidi bibi
18-02-11, 22:44
Frauderende aannemers? Zou men de door turken aangelegde autosnelwegen in Marokko eigenlijk aan een grondige inspectie moeten blootstellen?

Of die betonnen viadukten door de Atlas. Overigens is het in Marokko niet ongewoon dat een brug er ineens niet meer is.

mark61
18-02-11, 23:18
Frauderende aannemers? Zou men de door turken aangelegde autosnelwegen in Marokko eigenlijk aan een grondige inspectie moeten blootstellen?

Frauderen betekent malversaties doen met geld. Ehm, de waarheid ligt in het midden, iedereen heeft boter op zijn hoofd. De opdrachtgever begrijpt zelf wel dat het niet zo goedkoop kan, de inspecteur inspecteert niet, de bouwvakkers weten dat ze fout zitten. Collectief jezelf voor de gek houden.

Dus de Marokkaanse opdrachtgever, wie is dat, een ministerie? zal ook wel weten of ze een fatsoenlijke prijs hebben betaald, of eentje waarbij er wel geknoeid moet worden.

Turkse aannemers bouwden ook heel veel in Rusland, voor een habbekrats en in een noodtempo. Alles zit dan wel schots en scheef. Ik heb nog nooit een Turkse woning betreden waarin het hang- en sluitwerk en de electriciteit deugde.

tanger'73
18-02-11, 23:30
Frauderen betekent malversaties doen met geld. Ehm, de waarheid ligt in het midden, iedereen heeft boter op zijn hoofd. De opdrachtgever begrijpt zelf wel dat het niet zo goedkoop kan, de inspecteur inspecteert niet, de bouwvakkers weten dat ze fout zitten. Collectief jezelf voor de gek houden.

Dus de Marokkaanse opdrachtgever, wie is dat, een ministerie? zal ook wel weten of ze een fatsoenlijke prijs hebben betaald, of eentje waarbij er wel geknoeid moet worden.

Turkse aannemers bouwden ook heel veel in Rusland, voor een habbekrats en in een noodtempo. Alles zit dan wel schots en scheef. Ik heb nog nooit een Turkse woning betreden waarin het hang- en sluitwerk en de electriciteit deugde.

Zand alswel beton kosten geld en daar valt degelijk mee te frauderen, door geld dat je als aannemer in je zakken steekt door het extra toevoegen van goedkoper zand. Maar wat is het probleem dan, als je in turkije toch overal en nergens zonder toestemming of noemenswaardige documenten kunt bouwen? Je hoeft dan toch nergens aan verantwoordig af te leggen als je toch lekker je schep overal kunt insteken.

mark61
18-02-11, 23:48
Zand alswel beton kosten geld en daar valt degelijk mee te frauderen, door geld dat je als aannemer in je zakken steekt door het extra toevoegen van goedkoper zand. Maar wat is het probleem dan, als je in turkije toch overal en nergens zonder toestemming of noemenswaardige documenten kunt bouwen? Je hoeft dan toch nergens aan verantwoordig af te leggen als je toch lekker je schep overal kunt insteken.

Ik bedoelde in taalkundige zin. In het Nederlands betekent fraude alleen maar rommelen met geld.

Dat er mensen doodgaan? Das geen probleem? Dan worden er opeens wel aannemers opgepakt.

Misschien moet je verantwoording afleggen aan je Schepper, als je eigen geweten tekortschiet?

tanger'73
18-02-11, 23:53
Ik bedoelde in taalkundige zin. In het Nederlands betekent fraude alleen maar rommelen met geld.

Dat er mensen doodgaan? Das geen probleem? Dan worden er opeens wel aannemers opgepakt.

Misschien moet je verantwoording afleggen aan je Schepper, als je eigen geweten tekortschiet?

ah zo, en ik bedoelde het in de praktijk, gewoon iemand een loer draaien. in Marokko wordt je op z'n minst neergeschoten of vergiftigd als je zomaar ergens zonder autorisatie land betrekt.

fisherman1969
19-02-11, 00:05
Knuppel, volgens mij gaat dit topic over Tunesiche bootvluchtelingen naar Lampedusa. Je zit hier over beton te lullo'en.
Ik vergeef het je als je wat panorama's over betonconstructies plaatst.*)

Je bent hier toch allang genoeg ,om te weten dat elke topic ,een andere wending krijgt aangemeten ,als het ,,de verkeerde,, kant op dreigd te gaan !
Maar in dit geval ging het volgens mij spontaan dus niet met voor bedachte rade .

beton blok?
*)http://nl.wikipedia.org/wiki/Olympisch_Stadion_(Amsterdam)

knuppeltje
19-02-11, 09:32
Lelijk is het sowieso.......

Wel een werk van de architect Santiage de Calatrava gezien?

Zoals het TGV-station in Lyon bijvoorbeeld? Alles doet ondanks de geweldige afmeting van het geheel versteld staan door de lichtheid, rankheid en lijnenspel. En dat in beton. Niemand hield dat eerder voor mogelijk. Alleen Calatrava, en hij had gelijk. Maar beton is niet meer het beton van vroeger. Tegenwoordig wordt er een heel scala van toevoegingen aan het gewone mengsel van zand, grind en cement toegevoegd. De eenvoudigste betonfabriek heeft tegenwoordig al een betonlaboratorium.
Waar dat vroeger niet kon, kun je tegenwoordig beton maken te gebruiken voor praktisch alle denkbare toepassingen en onder alle omstandigheden.
Er worden zelfs zeilboten van gemaakt. Echt waar, al jaren.