PDA

Bekijk Volledige Versie : 30.000 onterechte uitkeringen in Amsterdam alleen, K4 mogen het betalen.



Mark
17-02-11, 08:25
Fraude op grote schaal met uitkeringen door Dennis Naaktgeboren
DEN HAAG - Uit cijfers van uitkeringsinstantie UWV blijkt dat er op grote schaal uitkeringen worden verstrekt aan mensen die bij de gemeente onbekend zijn. Alleen al in Amsterdam gaat het om meer dan 30.000 uitkeringstrekkers die helemaal niet staan ingeschreven.


De adressenbestanden van het UWV en de Belastingdienst worden nog altijd niet gekoppeld aan de Gemeentelijke Basisadministratie van gemeenten. Daardoor kan het gebeuren dat mensen voor het betalen van boetes of gemeentelijke belastingen onvindbaar zijn, maar wel vrolijk uitkeringen opstrijken.

Jongleren

Regeringspartij CDA wil dat minister Donner (Binnenlandse Zaken) ingrijpt en binnen een half jaar orde op zaken stelt. „Zorg dat deze bende wordt opgelost”, stelt CDA-Kamerlid Koopmans.

„Te veel mensen zijn een soort balletje-balletje aan het spelen met de overheid.” „Er zitten tienduizenden mensen bij die frauderen, boetes uit hebben staan, zich niet uitschrijven of crimineel zijn, maar wel een uitkering hebben. Beroepsfraudeurs die aan het jongleren zijn met hun adres en de brave burger betaalt de belasting.”

Mark
17-02-11, 08:27
Enige oplossing: alle uitkeringen in Nederland direct stopzetten en iedereen die een uitkering wil opnieuw laten bewijzen waarom ze hem dan wel niet mogen krijgen. Tot die tijd stilzetten.

super ick
17-02-11, 08:30
Werken voor een uitkering, probleem opgelost.

mark61
17-02-11, 10:13
Uit cijfers van uitkeringsinstantie UWV blijkt dat er op grote schaal uitkeringen worden verstrekt aan mensen die bij de gemeente onbekend zijn.

Dan heb je daar dus van die hoogopgeleide ambtenaren die de simpelste checks niet uitvoeren. Hoest mogelijk.

knuppeltje
17-02-11, 11:22
Werken voor een uitkering, probleem opgelost.

Als dat voor iedere uitkeringstrekker moet gelden dan gaat dat heel veel geld kosten om dat te organiseren, als het ook al mogelijk zou zijn, en dat is het dus niet.
Uitkeringen afschaffen is veel goedkoper zou je denken, maar ook dat gaat niet lukken. En dat dat wel goed zou zijn is ook allang geen vraag meer, het is het niet.

Kortom, het probleem blijft gewoon bestaan zolang er van alles schort aan de uitvoering van de uitkeringen. Fouten in de uitvoering zoveel mogelijk aanpakken is veel beter.

tanger'73
17-02-11, 15:49
Allochtonen en minima douchen vaker - Trouw (http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/article3427949.ece/Allochtonen_en_minima_douchen_vaker.html)

Hatert
17-02-11, 17:25
Serieus, wat lopen hier toch domme mensen hier rond. Vraag me af of ze wel een degelijke opleiding gehad hebben.

tanger'73
17-02-11, 17:30
Dan heb je daar dus van die hoogopgeleide ambtenaren die de simpelste checks niet uitvoeren. Hoest mogelijk.

Als je aan ze vraagt welke dag en welke jaar het is, gaan ze daarvoor nog serieus bellen.

jang0201
17-02-11, 17:31
Serieus, wat lopen hier toch domme mensen hier rond. Vraag me af of ze wel een degelijke opleiding gehad hebben.

Wie is hier nu dom? Kijk is naar je zinsopbouw? Bang voor je uitkering??

Eric de Blois
17-02-11, 17:33
Serieus, wat lopen hier toch domme mensen hier rond. Vraag me af of ze wel een degelijke opleiding gehad hebben.
Is dat alles? Wat is jou visie als intellectueel hier op?

Hatert
17-02-11, 18:14
Wie is hier nu dom? Kijk is naar je zinsopbouw? Bang voor je uitkering??

Dom is iets anders dan een zinsopbouw hanteren die jou niet bevalt. Dom vind ik mensen die uit hun nek lullen doordat hun vooroordelen zo hardnekkig zijn dat ze niet eens de moeite nemen om een stukje tekst goed te lezen.

P.S. Ik heb geen uitkering.

Joesoef
17-02-11, 18:19
Werken voor een uitkering, probleem opgelost.


Wat voor werk had je in gedachten?

Hatert
17-02-11, 18:23
Enige oplossing: alle uitkeringen in Nederland direct stopzetten en iedereen die een uitkering wil opnieuw laten bewijzen waarom ze hem dan wel niet mogen krijgen. Tot die tijd stilzetten.

Domme reaktie want het probleem dat beschreven wordt is niet dat de uitkeringen terecht of onterecht zijn verstrekt. Daar gaat het namelijk helemaal niet over.


Werken voor een uitkering, probleem opgelost.

Deze begrijpt dus ook niet waar het over gaat. Het gaat niet zoiezo over bijstandsuitkeringen maar over UWV uitkeringen. Maar ook hier gaat het niet over de rechtmatigheid van de uitkeringen.


Dan heb je daar dus van die hoogopgeleide ambtenaren die de simpelste checks niet uitvoeren. Hoest mogelijk.

Reaktie op een verkeerde uitgangspunt.


Als dat voor iedere uitkeringstrekker moet gelden dan gaat dat heel veel geld kosten om dat te organiseren, als het ook al mogelijk zou zijn, en dat is het dus niet.
Uitkeringen afschaffen is veel goedkoper zou je denken, maar ook dat gaat niet lukken. En dat dat wel goed zou zijn is ook allang geen vraag meer, het is het niet.

Kortom, het probleem blijft gewoon bestaan zolang er van alles schort aan de uitvoering van de uitkeringen. Fouten in de uitvoering zoveel mogelijk aanpakken is veel beter.

Ook hier geldt dat het probleem dat hier beschreven wordt niet gaat over de rechtmatigheid van de verstrekte uitkeringen.



Nou dat was het em wel voor nu.

tanger'73
17-02-11, 19:41
De uwv is een landelijk netwerk dat zich bezighoud met de uitvoering van werknemersverzekeringen. Dus met uitzondering van de wajong, hoogstens voor mensen die nog wat met arbeid te maken hebben, danwel tijdelijk ziek zijn, of onlangs door werkgever op straat zijn gezet. Daarmee is sinds jaar en dag al van alles mis.

Echter, bij de sociale voorzieningen bij de gemeentes, word je zelfs thuis bezocht (en zeker bij twijfel) om te achterhalen of de verstrekking nog rechtmatig is. Die hebben als gemeentelijke instelling doorgaans wel koppeling met de gemeentelijke basisadministratie.

fisherman1969
17-02-11, 20:09
Allochtonen en minima douchen vaker - Trouw (http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/article3427949.ece/Allochtonen_en_minima_douchen_vaker.html)

Wat heeft dat nu met een uitkering te maken ?
Kan me wel voorstellen dat als je uit een land komt waar water schaars is hier extra gebruik maakt ,en ook zal hun werk (al of niet zwart) wel
er toe bijdragen dat je iets vaker onder de douche gaat staan .
Het bovenstaande geld ook voor de minima (en mensen zoals als ik die iets vaker moeten douchen :gek: he ??

tanger'73
17-02-11, 20:11
Wat heeft dat nu met een uitkering te maken ?


Wat wordt doorgaans onder minima verstaan?

Pizzaman
17-02-11, 21:24
Dan heb je daar dus van die hoogopgeleide ambtenaren die de simpelste checks niet uitvoeren. Hoest mogelijk.

Hoe dat mogelijk is, ken je het gezegde 'de ene hand wast de andere'.

Die uitkeringstrekker voert geen ruk uit, en vangt geld.
Als dank voert de controlerend ambtenaar ook geen ruk uit en vangt geld.
Leven en laten leven, heet dat... :aanwal:

super ick
17-02-11, 22:54
Wat voor werk had je in gedachten?

Discussie is eerder gevoerd. Er blijven een catagorie tokkies over die nergens inzetbaar zijn omdat ze te dom, asociaal of lamlendig zijn.
Die moeten ook betaald worden want die hebben ook recht op een plasma en paar mooie Nikes.

Hatert
17-02-11, 23:33
Is dat alles? Wat is jou visie als intellectueel hier op?


Ik vind mezelf geen intellectueel. Ik heb gewoon wat meer gelezen en heb een betere geheugen dan de gemiddelde mens.

De kernprobleem waar het hierom gaat is volgens mij dat veel mensen niet via het GBA traceerbaar zijn. De traceeerbaarheid is van belang om boetes te innen. incassobureaus's, (gemeentelijke) belastingdienst deurwaarders die beslag kunnen leggen op goederen etc... En daar gaat het volgens mij om.

Wat ik niet begrijp is dat het een onderzoek van het UWV zelf is. Wat is de aanleiding van het onderzoek? Was het in opdracht van de overheid?

Want hoe wist de UWv dat deze mensen boetes hebben en/of de belastingdienst achter ze aanzit? Was dat het doel van het onderzoek?

En wat ik niet snap is dat de belastingdienst problemen zou hebben om te kunnen weten wie wat verdient en of daar beslag opgelegd kan worden. De belastingdienst kan precies weten wie door wie betaald wordt. Dus het is een kleine moeite om de UWV aan te schrijven dat er beslag gelegd wordt op de UWV-uitkering van die en die persoon.

Wat ik ook heel raar vind is dat ze zeggen dat 30.000 mensen onbekend zijn bij de gemeente waar ze wonen.. Als je de cijfers er op na slaat van mensen die in Amsterdam wonen en een UWV uitkering hebben dan blijkt dat om en nabij de 54.000 te zijn.

De verhouding 54.000 en 30.000 lijkt mij niet aannemelijk. Onmogelijk zelfs, want de meeste zijn gehandicapten en zo, niet dat gehandicapten betere mensen zijn maar come man alsof 60 % van al die UWv uitkeringstrekkers een valse adres zouden hebben. Conclusie er wordt maar wat gezwamt achter de rug om van UWV-uitkeringsontvangers zonder dat het onderbouwd wordt.

Hatert
17-02-11, 23:54
Is dat alles? Wat is jou visie als intellectueel hier op?

Mijn visie hierop is dat het een natuurlijke ontsnappingsreaktie is van de mensen. Het zijn mensen die sowieso kwetsbaarder zijn. Van een uitkering leven is geen vetpot. Tegelijkertijd neem ik waar dat incassobureau's en deurwaarders groeien als nooit tevoren. Veel beleid van overheidsorganisaties, geprivatiseerde bedrijven zoals woningcorporaties, de energievoorziening, de waterzuivering, telefoonbedrijven etc.. en commerciele instellingen is minder sociaal geworden en meer gericht op mensen straffen als ze te laat betalen etc.. Ze hebben al gauw na 1 betalingsachterstand een deurwaarder achter zich.

En ja dat gaat geld kosten, vaak zijn ze ook niet eens goed opgeleid en kennen de juridische regeltjes niet, de deurwaarders, incassobureaus zijn niet meer coulant en zo lopen de kosten op. De zwakkeren worden in mijn ogen als het ware gestraft voor hun armoede door ze nog meer op kosten te jagen. Om te voorkomen dat ze gek worden van die dagelijkse angst dat de deurwaarder of de schuldeiser of de overheid in hun privesfeeropdringt om eventueel de privespullen in beslag te nemen, zoeken ze hun toevlucht naar andere methoden om op adem te komen, dat is dan je zelf inschrijven waar je niet echt woont.

Fok de deurwaarders en incassoparasieten denken ze dan, neem maar beslag op het minimum van de uitkering, maar de basisspullen en de schande dat ze elke keer bij ze langskomen hebben ze niet meer.

Een natuurlijke reaktie van armoemensen op een steeds harder wordende samenleving die geen medeogen kent maar alleen gericht is op winstmaximalisatie.

tanger'73
18-02-11, 00:39
vorig jaar was er nog een run. Maar 30.000 is zonder enige twijfel gezwam. Lijkt mij sterk dat Amsterdam zoveel uwv uitkeringen huisvest en al zeker niet onrechtmatig.

Aantal uitkeringen stijgt explosief - AT5 Nieuws (http://www.at5.nl/artikelen/30939/aantal-uitkeringen-stijgt-explosief)

Hatert
18-02-11, 00:48
Hier de relevante cijfers waaruit blijkt dat op het totaal het met de explosive stijging wel meevalt:

Dienst Onderzoek en Statistiek (http://www.os.amsterdam.nl/tabel/5317/)


Alleen de WW is sterk gestegen, maar op het totaal valt dat mee want de andere UWV uitkeringen zijn veelal gedaald, de WAO is bijvoorbeeld explosief gedaald zou je kunnen zeggen.

tanger'73
18-02-11, 01:03
Hier de relevante cijfers waaruit blijkt dat op het totaal het met de explosive stijging wel meevalt:

Dienst Onderzoek en Statistiek (http://www.os.amsterdam.nl/tabel/5317/)


Alleen de WW is sterk gestegen, maar op het totaal valt dat mee want de andere UWV uitkeringen zijn veelal gedaald, de WAO is bijvoorbeeld explosief gedaald zou je kunnen zeggen.


Dat klopt, de nadruk wordt vooral gevestigd op de WW, het andere wordt min of meer als natuurlijke verloop gezien. Lijkt mij ook niet handig om bijvoorbeeld bij de arbeidsongeschiktheidsuitkering of ziektewet bewust op verkeerde adres ingeschreven te staan. 'K weet niet waar men die 30.000 mogelijke onterechte uitkeringen van de uwv vandaan haalt? Mocht dat werkelijk het geval wezen, dan zou de uvw meteen van haar tekorten af zijn, door 30.000 uitkeringen terug te vorderen.

justus
18-02-11, 08:17
Dat klopt, de nadruk wordt vooral gevestigd op de WW, het andere wordt min of meer als natuurlijke verloop gezien. Lijkt mij ook niet handig om bijvoorbeeld bij de arbeidsongeschiktheidsuitkering of ziektewet bewust op verkeerde adres ingeschreven te staan. 'K weet niet waar men die 30.000 mogelijke onterechte uitkeringen van de uwv vandaan haalt? Mocht dat werkelijk het geval wezen, dan zou de uvw meteen van haar tekorten af zijn, door 30.000 uitkeringen terug te vorderen.


naar ik uit de pers begrepen heb betreft dat vooral wwb uitkeringen voor lieden zonder vaste woon- of verblijfplaats, zelfs vaak niet woonachtig in 020 of nl.
daar hem de fraude in.

Pizzaman
18-02-11, 08:32
De verhouding 54.000 en 30.000 lijkt mij niet aannemelijk. Onmogelijk zelfs, want de meeste zijn gehandicapten en zo, niet dat gehandicapten betere mensen zijn maar come man alsof 60 % van al die UWv uitkeringstrekkers een valse adres zouden hebben. Conclusie er wordt maar wat gezwamt achter de rug om van UWV-uitkeringsontvangers zonder dat het onderbouwd wordt.

Mwah, het zou wel het 'vooroordeel' bevestigen, dat de helft van de
uitkeringstrekkers gewoon te lui is om ene donder uit te voeren. :stout:

Overigens vind ik het wel raar dat je beweert 'onmogelijk want de meesten zijn gehandicapten',
dan ga je er dus van uit dat er meer gehandicapten zijn dan werkelozen?

Fulanadetal
18-02-11, 08:48
Ik snap het werkelijk niet, zoveel onterechte uitkeringen. Ik was een lange periode erg ziek. Als (inmiddels uitgeschreven) studente zonder serieus arbeidsverleden ik alleen recht op bijstand. Dat recht had ik echt. Maar dat heeft de sociale dienst me ruim een jaar lang door de neus geboord. Vrienden en familie moesten me helpen om de huur te kunnen blijven betalen toen de spaarcentjes op waren. Een advocaat van de wetswinkel en een zitting moesten eraan te pas komen tot ik uiteindelijk mijn recht kreeg.
Dus wat ik niet snap, als je met recht op een uitkering al met de grootste moeite wat krijgt, hoe doen die tienduizenden dat dan die er geen recht op hebben. Ik kan er echt niet bij met mijn hoofd.

Ik weet wel dat "mijn" ambtenaar en ik een verkeerde start hadden gemaakt bij de eerste kennismaking. Onderweg naar de sociale dienst had ik een jong musje opgepakt van straat, uit het nest gevallen. Bedoeling was het naar de vogelopvang te (laten) brengen. De ambtenaar vond het nogal eng en ze keek me vies aan. Misschien is het daar mis gelopen?

Pizzaman
18-02-11, 08:59
Ik snap het werkelijk niet, zoveel onterechte uitkeringen. Ik was een lange periode erg ziek. Als (inmiddels uitgeschreven) studente zonder serieus arbeidsverleden ik alleen recht op bijstand. Dat recht had ik echt. Maar dat heeft de sociale dienst me ruim een jaar lang door de neus geboord. Vrienden en familie moesten me helpen om de huur te kunnen blijven betalen toen de spaarcentjes op waren. Een advocaat van de wetswinkel en een zitting moesten eraan te pas komen tot ik uiteindelijk mijn recht kreeg.
Da's mijn ervaring ook, ik heb het eens meegemaakt dat een werkgever van me failliet ging, het was makkelijker werk te vinden dat het UWV van z'n luie kont af te krijgen. Stapels papieren, ja dat wel, maar actie ho maar.


Dus wat ik niet snap, als je met recht op een uitkering al met de grootste moeite wat krijgt, hoe doen die tienduizenden dat dan die er geen recht op hebben. Ik kan er echt niet bij met mijn hoofd.
Misschien begrijp je nu wel waar ze het over hebben als ze 'professionele uitkeringstrekkers' zeggen.
Dat zijn diegenen die er echt een kunst van hebben gemaakt. :cool:
BTW vergeet niet dat die advocaat uiteindelijk ook betaald is, dat kosstte dus meer geld dan wanneer de ambtenaren gewoon hun werk goed hadden gedaan.
Alweer een voorbeeld van geld over de balk, ja zelfs bij rechthebbenden slaagt men er in om geld te verprutsen.



Ik weet wel dat "mijn" ambtenaar en ik een verkeerde start hadden gemaakt bij de eerste kennismaking. Onderweg naar de sociale dienst had ik een jong musje opgepakt van straat, uit het nest gevallen. Bedoeling was het naar de vogelopvang te (laten) brengen. De ambtenaar vond het nogal eng en ze keek me vies aan. Misschien is het daar mis gelopen?
ik denk dat je je ambtenaar hebt gestoord bij het koffiedrinken, sommige ambtenaren kijken je echt vies aan als je wat van ze moet hebben. Dat zijn dezelfde types die je rustig aan de balie laten staan en net doen of ze het niet zien, terwijl ze met z'n alleen aan het koffiedrinken zijn...

Fulanadetal
18-02-11, 09:07
Ja, ik vroeg om een doosje voor die mus. Dat is wel verstorend.


Toen ik later een keer werkloos werd (er was toen een plotselinge bezuiniging in de gezondheidszorg en alle tijdelijke contracten werden niet meer verlengd) heb ik niet eens de moeite gedaan naar de sociale dienst te gaan. Ben voor een hongerloontje bij een heel slechte werkgever (zonnebank) gaan werken tot ik weer een echte baan had.

Pizzaman
18-02-11, 09:25
Ja, ik vroeg om een doosje voor die mus. Dat is wel verstorend.
Typerend vind ik dat voor 'de Nederlander'. dat je zoiets verstorend kan vinden voor die ambtenaar. Ik vind eerder die ambtenaar gewoon een dikke bokworst, een asociaal, een dierenhater etcetera. Waarscjhijnlijk zou die dat ook te horen hebben gekregen van mij.


Toen ik later een keer werkloos werd (er was toen een plotselinge bezuiniging in de gezondheidszorg en alle tijdelijke contracten werden niet meer verlengd) heb ik niet eens de moeite gedaan naar de sociale dienst te gaan. Ben voor een hongerloontje bij een heel slechte werkgever (zonnebank) gaan werken tot ik weer een echte baan had.
Zelfde hier, zelfs 70% was nog meer geweest dan wat ik daar verdiende.
Zo erg had ik de schijt van dat UWV. Toen ik later weer werkeloos raakte heb ik een eigen bedrijf gestart, onder het motto 'een vaste baan geeft zekerheid, ja ammehoela'. En nu heb ik weer een gloeiende hekel gekregen aan de belastingdienst, want nu zie ik ook wat je daadwerkelijk allemaal kwijt bent aan die boevenbende.

super ick
18-02-11, 09:43
Mwah, het zou wel het 'vooroordeel' bevestigen, dat de helft van de
uitkeringstrekkers gewoon te lui is om ene donder uit te voeren. :stout:

Overigens vind ik het wel raar dat je beweert 'onmogelijk want de meesten zijn gehandicapten',
dan ga je er dus van uit dat er meer gehandicapten zijn dan werkelozen?

Je zit er niet ver naast Pizza.
Als je bijvoorbeeld in de bijstand zit kom je niet in de WAO terrecht, al ben je ongeschikt om te werken.
In de bijstand zitten veel zgn. zwaksocialen die nooit in staat zullen zijn arbeid te verrichten. Enige medische kwalificatie is nooit gedaan bij deze groep. De overheid blijft er maar in rondroeren maar deze mensen zullen nooit gaan werken. Noem ze aso's, lamlendigen, onwilligen, hersenlozen, etc.

Waar ik mij mateloos aan irriteer is dat deze groep, vaak door GL en SP als welwillenden worden neergezet die aan de zijlijn blijven staan terwijl het tuig van de richel is.

Pizzaman
18-02-11, 10:15
Je zit er niet ver naast Pizza.
Als je bijvoorbeeld in de bijstand zit kom je niet in de WAO terrecht, al ben je ongeschikt om te werken.
ik weet het, heb er voorbeelden zat van gezien.
De zogenaamd zielige ongehuwde bijstandsmoeder. Eigenlijk bedoeld voor vrouwen die met de kinderen bleven zitten als mannie zich heeft doodgewerkt, maar haar onverzorgd heeft achtergelaten.
Maar zo gaat het meestal niet.

Meestal misbruikt door 'dames' wiens enige hobby het is om zich klam te zuipen, zich te laten palen en het volgende kansloze kotertje op de wereld uit te persen.
waarschijnlijk werd dat kotertje verwekt door een vergelijkbaar type 'vrouw in elkaar geramd tijdens dronken bui, huis verlaten en nooit weer teruggekomen'.

En tegenwoordig hebben we ook van die types verkregen door 'import uit het buitenland', dan zal ik wel weer discrimineren. Feit blijft dat het hier luilekkerland is voor dat soort figuren, en er dus ook steeds meer bij komen uit verre streken. wanneer #1 eenmaal in de ruif is beland dan zal ie er alles aan doen de hele familie over te brengen, en daarvoor heeft ie de hele dag de tijd. En wordt nog op staatskosten voorzien van advies ook.


In de bijstand zitten veel zgn. zwaksocialen die nooit in staat zullen zijn arbeid te verrichten. Enige medische kwalificatie is nooit gedaan bij deze groep. De overheid blijft er maar in rondroeren maar deze mensen zullen nooit gaan werken. Noem ze aso's, lamlendigen, onwilligen, hersenlozen, etc.
ik noem ze zwartwerkers en dieven, want hoe lui ze ook zijn bijverdienen weten ze wel, want een extra krat bier is nooit weg natuurlijk.
Maar naar mijn idee blijft de overheid helemaal niet rondroeren.
Het is een wassen neus, die steeds van de beste zijde wordt gepresenteerd.
In werkelijkheid is deze groep een melkkoe van ambtenaren, waaraan veel ambtenaren hun bestaansrecht ontlenen.
Daarbij zijn er veel hoge ambtenaren die aan deze 'excuustokkies' hele carrieres te danken hebben.


Waar ik mij mateloos aan irriteer is dat deze groep, vaak door GL en SP als welwillenden worden neergezet die aan de zijlijn blijven staan terwijl het tuig van de richel is.
Ja ze maken er zelfs films over. Daar kan je om lachen, maar er zit meer waarheid in films als 'Flodder' dan we willen weten.

Inclusief de 'Sjakie' die graag punten wil scoren op zijn ambtelijke loopbaan, en daarbij vooral de Flodders tevreden wil houden desnoods ten koste van de leefomgeving, maar vooral op kosten van de belastingbetaler.

Waarbij de echte Sjakies niet in een groene Eend rijden maar in een vette BMW met chauffeur... want waarlijk het volk uitzuigen is een kunst. En de grootste kunst is nog om een ander ogenschijnlijk het uitzuigen te laten doen, zelf de grote goedhartige meneer uit te hangen en de poet op te strijken.

Voor dat soort lui is ook het binnenhalen van kansloos werkschuw en crimineel tuig een carriere-move. Flodder import export.

BTW zoek de tien verschillen...

http://www.leukegasten.nl/files/12/cache/410x410_4979.jpg http://www.amsterdam.nl/publish/pages/22023/cohen-met-straatcoaches.jpg

tanger'73
18-02-11, 13:34
naar ik uit de pers begrepen heb betreft dat vooral wwb uitkeringen voor lieden zonder vaste woon- of verblijfplaats, zelfs vaak niet woonachtig in 020 of nl.
daar hem de fraude in.

Dat zou helemaal frappant wezen, want dit aantal is haast het hele wwb bestand van de gemeente. Dat zou dus betekenen dat Amsterdam maar 4000 terechte wwb uitkeringen verstrekt.

tanger'73
18-02-11, 13:38
Ik snap het werkelijk niet, zoveel onterechte uitkeringen. Ik was een lange periode erg ziek. Als (inmiddels uitgeschreven) studente zonder serieus arbeidsverleden ik alleen recht op bijstand. Dat recht had ik echt. Maar dat heeft de sociale dienst me ruim een jaar lang door de neus geboord. Vrienden en familie moesten me helpen om de huur te kunnen blijven betalen toen de spaarcentjes op waren. Een advocaat van de wetswinkel en een zitting moesten eraan te pas komen tot ik uiteindelijk mijn recht kreeg.
Dus wat ik niet snap, als je met recht op een uitkering al met de grootste moeite wat krijgt, hoe doen die tienduizenden dat dan die er geen recht op hebben. Ik kan er echt niet bij met mijn hoofd.

Ik weet wel dat "mijn" ambtenaar en ik een verkeerde start hadden gemaakt bij de eerste kennismaking. Onderweg naar de sociale dienst had ik een jong musje opgepakt van straat, uit het nest gevallen. Bedoeling was het naar de vogelopvang te (laten) brengen. De ambtenaar vond het nogal eng en ze keek me vies aan. Misschien is het daar mis gelopen?


Voordat je recht op een wwb uitkering aanvaard wordt, ben je door diepe dalen en kloven geweest. Onderbezetting en behandeltermijnen die royaal worden overschreden is schering en inslag.

mark61
18-02-11, 13:51
Dus wat ik niet snap, als je met recht op een uitkering al met de grootste moeite wat krijgt, hoe doen die tienduizenden dat dan die er geen recht op hebben. Ik kan er echt niet bij met mijn hoofd.

Dat komt doordat brutalen de halve wereld hebben. Tegen beschaafde mensen als jij durven ze stoer te doen, tegen de vrije jongen / tokkie / halve of hele crimineel die de boel bijelkaar intimideert niet. Dat zijn mensen die een uitkering een leuke bonus vinden op hun verdere al dan niet legale activiteiten. Die bedreigingen gaan je natuurlijk niet in de koude kleren zitten. Recht op speelt hier geen rol. Fraude wordt denk ik zelden vervolgd. Boetes zelden gegeven, en dan minimaal.

Verder ken ik in Amsterdam Afrikaanse zakenlieden die voor de financiering van hun pied à terre aldaar een uitkering genieten, maar intussen een aardig vermogen hebben in Afrika. Allochtonen zijn sowieso moeizaam te controleren :hihi:

Ik weet dat er een stroming was onder eerste-generatie Turken die vond dat als NL zo stom en naïef was om zomaar geld weg te geven, zij daar dan maar van moesten profiteren. Verder was het inzicht niet zo ver gevorderd dat onroerend-goedbezit in Turkije strijdig zou zijn met de geest en letter van de Bijstandswet. Er waren en zijn er natuurlijk ook velen die daar schande van spreken.

Daar staat dan weer tegenover dat als je 1e gen. allochtoon bent je meestal geen complete AOW krijgt. Veel mensen weten niet eens dat ze aanvullende bijstand kunnen krijgen, en indien wel, dan is dat zeker nog geen vetpot.

Joesoef
18-02-11, 13:51
Google ads geeft een advertentie van de VVD :D

Pizzaman
18-02-11, 16:19
Dat komt doordat brutalen de halve wereld hebben. Tegen beschaafde mensen als jij durven ze stoer te doen, tegen de vrije jongen / tokkie / halve of hele crimineel die de boel bijelkaar intimideert niet. Dat zijn mensen die een uitkering een leuke bonus vinden op hun verdere al dan niet legale activiteiten. Die bedreigingen gaan je natuurlijk niet in de koude kleren zitten. Recht op speelt hier geen rol. Fraude wordt denk ik zelden vervolgd. Boetes zelden gegeven, en dan minimaal.
Gelijk heb je, maar dit komt ook doordat men al geen tijd heeft de RECHTHEBBENDEN fatsoenlijk te behandelen. Heu, het is wel een gevolg van de ambtenaren zelf. Om de zoveel tijd hebben ze (bijscholings)cursus, personeelsuitje, ATV, ziek, verlof zus-en-zo, wat al niet. Verder verdienen ze het zout in de pap niet, vandaar is er ook een groot verloop want degenen die goed zijn in hun werk zijn er snel weer weg.


Verder ken ik in Amsterdam Afrikaanse zakenlieden die voor de financiering van hun pied à terre aldaar een uitkering genieten, maar intussen een aardig vermogen hebben in Afrika. Allochtonen zijn sowieso moeizaam te controleren :hihi:
...zo men er al tijd voor en zin in zou hebben.


Ik weet dat er een stroming was onder eerste-generatie Turken die vond dat als NL zo stom en naïef was om zomaar geld weg te geven, zij daar dan maar van moesten profiteren. Verder was het inzicht niet zo ver gevorderd dat onroerend-goedbezit in Turkije strijdig zou zijn met de geest en letter van de Bijstandswet. Er waren en zijn er natuurlijk ook velen die daar schande van spreken.
Muha, er is zoveel niet toegestaan, en de controle ontbreekt. Voor kwaadwillenden is het een goudmijn. Echter 'de kat op het spek binden' is een puur Nederlands gezegde. En anders schrijf je het gonroerend goed gewoon op naam van 'je broer'. Ongeacht of je al dan niet een broer hebt, want wie controleert dat nou.


Daar staat dan weer tegenover dat als je 1e gen. allochtoon bent je meestal geen complete AOW krijgt. Veel mensen weten niet eens dat ze aanvullende bijstand kunnen krijgen, en indien wel, dan is dat zeker nog geen vetpot.
Die mensen wisten dat wel van tevoren - en in veel landen is een halve AOW nog steeds WEL een vetpot.
Daar is ook geen bezwaar tegen, die mensen hebben dat gewoon verdiend.


Google ads geeft een advertentie van de VVD :D
Ik lig wel vaker in een deuk om die advertenties, bij de helft van de topics krijg je die van de politie die personeel zoekt en dergelijke.
De humor ligt (bij wijze van spreken) op straat. Ik zit nog wel te wachten tot we bij de topics van Harter de PABO of iets dergelijks voorbij zien komen.

tanger'73
18-02-11, 20:03
Dat komt doordat brutalen de halve wereld hebben. Tegen beschaafde mensen als jij durven ze stoer te doen, tegen de vrije jongen / tokkie / halve of hele crimineel die de boel bijelkaar intimideert niet. Dat zijn mensen die een uitkering een leuke bonus vinden op hun verdere al dan niet legale activiteiten. Die bedreigingen gaan je natuurlijk niet in de koude kleren zitten. Recht op speelt hier geen rol. Fraude wordt denk ik zelden vervolgd. Boetes zelden gegeven, en dan minimaal.


Dit is maar een voorbeeld uit vele andere. De onderbezetting en verloop spreekt haast voorzich bij die gasten.


Medewerkers sociale dienst neergestoken - Trouw (http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/article1383446.ece)

Pizzaman
18-02-11, 22:04
Dit is maar een voorbeeld uit vele andere. De onderbezetting en verloop spreekt haast voorzich bij die gasten.


Medewerkers sociale dienst neergestoken - Trouw (http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/article1383446.ece)

Een van de reacties op dat stukje vind ik zeer treffend:


....blij dat de meeste mensen reageren zoals wij. Mijn vrouw en ik zijn op de SD in Arnhem onbeschoft behandeld en hebben tienduizenden guldens/euri te weinig ontvangen dankzij een gladde medewerker. Soit. Nu willen we drie dingen naar voren halen over competentie: 1. Mijn vrouw en ik zijn Sociaal Werkers met een HBO diploma uit 1975 en opgeleid voor de Bijstand. Maar elke SD (o.a. Helmond, Arnhem) weigert ons in dienst te nemen; wel MBO'ers of mensen met nog lagere opleidingen! Dat is al zo sinds de VVD (Vonhoff) eind jaren zeventig het sociaal werk de nek heeft omgedraaid. Het mag niks kosten, ziet u. 2. De mensen die nu voor de bijstand werken zijn dus van te laag niveau voor hun taak. Omgangsvormen zijn niet getraind en ze worden misbruikt als rekenaars. Bijstand in de ware zin des woords mogen ze niet verlenen. 3. Iets dergelijks geldt al voor thuiszorg, psychiatrie en verpleeghuizen; gauw genoeg ook in de algemene ziekenhuizen. Nederlands' Gouden Eeuw!?

Vincentius van Neerven, Amsterdam op 11-10-2006, 08:51


Let wel, de directeuren etcetera van de sociale diesnt worden wel vet betaald.
En hoe zat het ook weer met die rozenhouten kantoorvloer, of is iedereen dat alweer vergeten...

tanger'73
18-02-11, 23:06
Een van de reacties op dat stukje vind ik zeer treffend:



Let wel, de directeuren etcetera van de sociale diesnt worden wel vet betaald.
En hoe zat het ook weer met die rozenhouten kantoorvloer, of is iedereen dat alweer vergeten...

Precies, uit frustratie voor die rozenhoutenvloer directeuren op de bovenste verdieping is het verantwoord om diens personeel in de kelder op linoleumvloeren in kale ruimtes met aan de vloer vastgeketende krukken en veerkrachtige wanden, op z'n minst neer te steken.

Pizzaman
18-02-11, 23:58
Precies, uit frustratie voor die rozenhoutenvloer directeuren op de bovenste verdieping is het verantwoord om diens personeel in de kelder op linoleumvloeren in kale ruimtes met aan de vloer vastgeketende krukken en veerkrachtige wanden, op z'n minst neer te steken.

Ik geloof dat je het niet helemaal snapt. :fplayer:

Die rozenhoutenvloerdirecteuren nemen hun verantwoordelijke baan heel serieus,
en zorgen er voor dat de rozenhouten vloer niet met bloed wordt besmeurd.
Daarom ligt die vloer alleen op de directieverdieping.

Omdat ze zo serieus met hun taak omgaan, dienen ze goed betaald te worden.
Dan maar wat minder service en personeel.

tanger'73
19-02-11, 00:24
Ik geloof dat je het niet helemaal snapt. :fplayer:

Die rozenhoutenvloerdirecteuren nemen hun verantwoordelijke baan heel serieus,
en zorgen er voor dat de rozenhouten vloer niet met bloed wordt besmeurd.
Daarom ligt die vloer alleen op de directieverdieping.

Omdat ze zo serieus met hun taak omgaan, dienen ze goed betaald te worden.
Dan maar wat minder service en personeel.

Echter smaakt die ambtenaren koffie zowel op directie niveau, alswel in de kelders identiek.

fisherman1969
19-02-11, 00:30
Ik snap het werkelijk niet, zoveel onterechte uitkeringen. Ik was een lange periode erg ziek. Als (inmiddels uitgeschreven) studente zonder serieus arbeidsverleden ik alleen recht op bijstand. Dat recht had ik echt. Maar dat heeft de sociale dienst me ruim een jaar lang door de neus geboord. Vrienden en familie moesten me helpen om de huur te kunnen blijven betalen toen de spaarcentjes op waren. Een advocaat van de wetswinkel en een zitting moesten eraan te pas komen tot ik uiteindelijk mijn recht kreeg.
Dus wat ik niet snap, als je met recht op een uitkering al met de grootste moeite wat krijgt, hoe doen die tienduizenden dat dan die er geen recht op hebben. Ik kan er echt niet bij met mijn hoofd.

Ik weet wel dat "mijn" ambtenaar en ik een verkeerde start hadden gemaakt bij de eerste kennismaking. Onderweg naar de sociale dienst had ik een jong musje opgepakt van straat, uit het nest gevallen. Bedoeling was het naar de vogelopvang te (laten) brengen. De ambtenaar vond het nogal eng en ze keek me vies aan. Misschien is het daar mis gelopen?

Je bent deni ik gewoon een lief en oprecht mens ;en dat wordt als regel niet beloond , ik begrijp je volkomen want ik heb het zelf wellis waar niet persoonlijk mee gemaakt maar wel een van mijn buurtgenoten, die na een lange weg uiteindelijk zelfs met terugwerkende kracht ,kreeg waar hij recht op had.

Al Sawt
19-02-11, 03:43
Kankeren op ambtenaren. Wat een zwaktebod. Meeste ambtenaren hebben te maken met zware eisen en regels. Je kan dat niet zomaar ter zijde schuiven om een of andere gefrustreerde en rancuneuze burgermannetje een uitkering te geven. Zonder acht te slaan op formaliteiten.

AdamRon
19-02-11, 06:21
Echter smaakt die ambtenaren koffie zowel op directie niveau, alswel in de kelders identiek.

NS Koffie ?? :hihi:

Hatert
19-02-11, 12:36
Ik blijf erbij: what a bunch of losers hiero en maar kankeren en klagen over werklozen en uitkeringstrekkers terwijl de grootste fout bij de kankeraars zelf zit, namelijk dat ze een eenvoudige stukje tekst niet begrijpen en als gevolg hiervan ze maar hun domme vooro0ordelen gaan spuien terwijl dat helemaal niets met de oorspronkelijke stukje tekst te maken heeft..

Ezels en nog eens ezels die zich miskend en de eeuwige slachtoffer voelen.

Pizzaman
19-02-11, 13:39
Kankeren op ambtenaren. Wat een zwaktebod. Meeste ambtenaren hebben te maken met zware eisen en regels. Je kan dat niet zomaar ter zijde schuiven om een of andere gefrustreerde en rancuneuze burgermannetje een uitkering te geven. Zonder acht te slaan op formaliteiten.

Dat is dus exact wat er wel gebeurt.

De directie zit dik betaald over hun verantwoordelijkheid te leuteren,
de uitvoerende ambtenaren worden onderbetaald en onder-opgeleid.
Uiteraard wordt het dan een zooitje.

In heel de NL maatschappij dezelfde klerebende.

Overigens zou het me van die koffie niet verbazen als de directie wat anders dronk.
Beneden de ranzige automaat, boven de directiesecretaresse met de capuccino.
Geef 't maar toe, jullie hebben ook dat vermoeden :hihi:

tanger'73
19-02-11, 16:26
Kankeren op ambtenaren. Wat een zwaktebod. Meeste ambtenaren hebben te maken met zware eisen en regels. Je kan dat niet zomaar ter zijde schuiven om een of andere gefrustreerde en rancuneuze burgermannetje een uitkering te geven. Zonder acht te slaan op formaliteiten.


Je weet toch, naast moslims, shitlanders en Linkse Kerk. Hebben de ambtenaren het ook gedaan. Zal mij dan ook niet verbazen dat deze ambtenaren van de sociale dienst zijn neergestoken door gefrustreerde PVV'ers.

tanger'73
19-02-11, 16:31
NS Koffie ?? :hihi:


althans in Amsterdam, zijn alle werkpleinen van de Dienst Werk en inkomen uitgerust met koffieautomaten, waar gratis koffie uit kan worden getrokken voor haar bezoekers. Straks gaat de PVV ook haar schande over uitspreken, dat gemeente Amsterdam op kosten van de belastingbetaler, gratis koffie schenkt.

tanger'73
19-02-11, 16:40
Ik blijf erbij: what a bunch of losers hiero en maar kankeren en klagen over werklozen en uitkeringstrekkers terwijl de grootste fout bij de kankeraars zelf zit, namelijk dat ze een eenvoudige stukje tekst niet begrijpen en als gevolg hiervan ze maar hun domme vooro0ordelen gaan spuien terwijl dat helemaal niets met de oorspronkelijke stukje tekst te maken heeft..

Ezels en nog eens ezels die zich miskend en de eeuwige slachtoffer voelen.

En dan nog te bedenken dat de uwv hoofdzakelijk is belast met de nog werkende populatie in Nederland.

Pizzaman
20-02-11, 12:35
En dan nog te bedenken dat de uwv hoofdzakelijk is belast met de nog werkende populatie in Nederland.

Ze krijgen ook steed sminder te doen... :hihi:

super ick
22-02-11, 15:44
Ze krijgen ook steed sminder te doen... :hihi:

Schrijnend om te horen dat 'deskundigen' het al weer hebben over meer importeren van arbeidskrachten. Ik hoop maar dat ze er van geleerd hebben en alleen de capabelen hier heen halen. Incapabelen zijn er al genoeg, daar komt Nederland nooit meer vanaf. Laat ze de openbare ruimte maar schoon houden met het handje, ander uitkeroeng stoppen en dagelijks laten stempelen voor een voedselpakket. Liefst om half 8 s'morgens en half drie s'middags.

Pizzaman
22-02-11, 15:50
Schrijnend om te horen dat 'deskundigen' het al weer hebben over meer importeren van arbeidskrachten. Ik hoop maar dat ze er van geleerd hebben en alleen de capabelen hier heen halen. Incapabelen zijn er al genoeg, daar komt Nederland nooit meer vanaf. Laat ze de openbare ruimte maar schoon houden met het handje, ander uitkeroeng stoppen en dagelijks laten stempelen voor een voedselpakket. Liefst om half 8 s'morgens en half drie s'middags.

Volkomen mee eens.

WTF zouden wij Polen moeten importeren, we stikken van de werkelozen.
Omscholen duur? Een uitkering ook.
Verhuizen duur? Je ziet ze wel door heel het land trekken op vakantie.
Laat de een een verhuisbedrijf beginnen... :hihi:

YouTube - Klein Orkest - Koos Werkeloos

Al Sawt
22-02-11, 16:46
Schrijnend om te horen dat 'deskundigen' het al weer hebben over meer importeren van arbeidskrachten. Ik hoop maar dat ze er van geleerd hebben en alleen de capabelen hier heen halen. Incapabelen zijn er al genoeg, daar komt Nederland nooit meer vanaf. Laat ze de openbare ruimte maar schoon houden met het handje, ander uitkeroeng stoppen en dagelijks laten stempelen voor een voedselpakket. Liefst om half 8 s'morgens en half drie s'middags.

Schrijnend zijn mensen die deskundigen afkraken louter op onderbuik gevoelens en oogkleppen.

Want deskundigen kijken naar het feit dat Nederlandse bevolking aan het vergrijzen is en daardoor een krimpende beroepsbevolking ontstaat.

tanger'73
22-02-11, 17:53
Schrijnend zijn mensen die deskundigen afkraken louter op onderbuik gevoelens en oogkleppen.

Want deskundigen kijken naar het feit dat Nederlandse bevolking aan het vergrijzen is en daardoor een krimpende beroepsbevolking ontstaat.

Vooral Limburg kampt naast emigratie met toenemende veroudering. Dat natuurlijk een dalende bevolkingsaantal ten gevolg heeft. Het is dan ook niet verwonderlijk dat overheden de activiteitsgraad met echte banen dusdanig hoog willen houden. Om een betaalbare en hoogstaande zorgvoorziening ook voor in de toekomst voor diegenen die nog in leven zijn te handhaven.

Slinger
22-02-11, 18:00
Schrijnend zijn mensen die deskundigen afkraken louter op onderbuik gevoelens en oogkleppen.

Want deskundigen kijken naar het feit dat Nederlandse bevolking aan het vergrijzen is en daardoor een krimpende beroepsbevolking ontstaat.

Uitkeringen afschaffen, en kijken wat er dan op de arbeidsmarkt komt.

super ick
22-02-11, 20:56
Schrijnend zijn mensen die deskundigen afkraken louter op onderbuik gevoelens en oogkleppen.

Want deskundigen kijken naar het feit dat Nederlandse bevolking aan het vergrijzen is en daardoor een krimpende beroepsbevolking ontstaat.

Reden te meer om geen achterlijk bergvolk meer te importeren.

Joesoef
22-02-11, 20:59
Uitkeringen afschaffen, en kijken wat er dan op de arbeidsmarkt komt.


Vertel eens? Kan je wel op weg helpen, ik nodig je uit om een dag je mee te lopen met de mensen die uit die kaartenbak aan het werk gezet worden.
Ik twijfel of je dat aan kan.

Pizzaman
22-02-11, 21:51
Vertel eens? Kan je wel op weg helpen, ik nodig je uit om een dag je mee te lopen met de mensen die uit die kaartenbak aan het werk gezet worden.
Ik twijfel of je dat aan kan.

Als ik ze een optater mag geven bij ieder keer dat het 'ze allemaal teveel wordt', moet jij eens kijken of dat niet helpt.
Alles kan, als je maar echt wilt, probleem is dat ze niet WILLEN.

Ik ken er diverse die zo ongeveer het klagen hebben uitgevonden.
Ik heb zelf wel eens rotte uien van goede uien staan uitzoeken,
maar dat soort gasten komt niet voor 9 uur hun nest uit.
Daar voelen ze zich te goed voor.

Een beste schop onder hun kont, da's wat ze verdienen.
Er zijn hier mensen die daadwerkelijk een uitkering NODIG HEBBEN.
Laten we het daarvoor gebruiken en niet om de papkindjes die nooit de moedertiet hebben kunnen loslaten de hand boven het hoofd te houden.

Joesoef
22-02-11, 22:00
Als ik ze een optater mag geven bij ieder keer dat het 'ze allemaal teveel wordt', moet jij eens kijken of dat niet helpt.
Alles kan, als je maar echt wilt, probleem is dat ze niet WILLEN.



Kom langs zou ik zeggen, uitnodiging staat. Nieuw item op deze site maroc.tv .

H.P.Pas
22-02-11, 22:41
Ik ken er diverse die zo ongeveer het klagen hebben uitgevonden.


Ik ook:


erger kan bijna niet. Zou je denken.


Hier is een bewoner van godbetert Nederland anno 2011 aan het woord; niet van Noord-Koreaa, Somalië of Haïti of nazi-Duitsland.

super ick
23-02-11, 09:13
Als ik ze een optater mag geven bij ieder keer dat het 'ze allemaal teveel wordt', moet jij eens kijken of dat niet helpt.
Alles kan, als je maar echt wilt, probleem is dat ze niet WILLEN.

Ik ken er diverse die zo ongeveer het klagen hebben uitgevonden.
Ik heb zelf wel eens rotte uien van goede uien staan uitzoeken,
maar dat soort gasten komt niet voor 9 uur hun nest uit.
Daar voelen ze zich te goed voor.

Een beste schop onder hun kont, da's wat ze verdienen.
Er zijn hier mensen die daadwerkelijk een uitkering NODIG HEBBEN.
Laten we het daarvoor gebruiken en niet om de papkindjes die nooit de moedertiet hebben kunnen loslaten de hand boven het hoofd te houden.

Kort samengevat. Het is de hoogste tijd om nu echt actie te ondernemen en het kaf van het koren te scheiden zodat alleen de mensen die echt niet KUNNEN afhankelijk zijn van een uitkering.
Niet WILLEN en de boel zodanig traineren en onaangepast gedrag vertonen en/of dommetje spelen om maar niet te hoeven werken moet veel harder aangepakt worden. Werken voor een uitkering of scholing zou de norm moeten worden.
Openbare ruimte schoon houden, groenvoorziening aanleggen en bijhouden, boodschappen doen voor ouderen, 100% controle in het openbaar vervoer dmv kaartcontrole op bus en tram, tuinonderhoud voor mensen die het zelf niet meer kunnen, vrijwilligers helpen, etc, etc.
Er is genoeg te verzinnen om een zodanige daginvulling te creeeren dat het zoeken naar betaalde arbeid een betere optie is.

Joesoef
23-02-11, 09:42
Kort samengevat. Het is de hoogste tijd om nu echt actie te ondernemen en het kaf van het koren te scheiden zodat alleen de mensen die echt niet KUNNEN afhankelijk zijn van een uitkering.
Niet WILLEN en de boel zodanig traineren en onaangepast gedrag vertonen en/of dommetje spelen om maar niet te hoeven werken moet veel harder aangepakt worden. Werken voor een uitkering of scholing zou de norm moeten worden.
Openbare ruimte schoon houden, groenvoorziening aanleggen en bijhouden, boodschappen doen voor ouderen, 100% controle in het openbaar vervoer dmv kaartcontrole op bus en tram, tuinonderhoud voor mensen die het zelf niet meer kunnen, vrijwilligers helpen, etc, etc.
Er is genoeg te verzinnen om een zodanige daginvulling te creeeren dat het zoeken naar betaalde arbeid een betere optie is.


Ook jij weet niet waar over je praat. Gros van de mensen uit de kaartenbak van de soos kunnen hooguit wasknijpers inpakken. Mocht je het tegendeel kunnen bewijzen, kom gerust eens langs mag je die mensen die niet 'willen' eea bijbrengen.

H.P.Pas
23-02-11, 09:42
Er is genoeg te verzinnen om een zodanige daginvulling te creeeren dat het zoeken naar betaalde arbeid een betere optie is.

:zozo: Tuurlijk.


Inderdaad het werk van maakbaarheidsfetishjisten. De gedachte, als 'wij' de juiste omstandigheden genereren gaan 'zij' vanzelf aangepast gedrag vertonen.

Pizzaman
23-02-11, 10:02
Ook jij weet niet waar over je praat. Gros van de mensen uit de kaartenbak van de soos kunnen hooguit wasknijpers inpakken. Mocht je het tegendeel kunnen bewijzen, kom gerust eens langs mag je die mensen die niet 'willen' eea bijbrengen.

Joesoef, ik heb les gegeven op ZMOK scholen en op van alles,
maar ook op het ZMOK kunnen ze toch echt wel meer dan wasknijpers inpakken.
Tijdens vakantiewerk heb ik mensen ontmoet die een soort 'sociale werkplaats plek' hadden, die hadden de grootste lol in hun werk.
Je kon ze elke dag dezelfde mop vertellen en ze bleven lachen, maar die mensen zijn het probleem niet.

Het probleem zijn vaak degenen die in hun jeugd strontverwend zijn, kan niet en wil niet.
Eerst naar de HAVO want dat moest van paps en mams, dan na veel enen naar de MAVO,
en tenslotte zonder diploma naar de jeugdsoos.

Roep die lui maar op voor militaire dienst, als er niks anders is.
Laat ze de tanks maar gaan wassen en poetsen.

super ick
23-02-11, 13:26
Ook jij weet niet waar over je praat. Gros van de mensen uit de kaartenbak van de soos kunnen hooguit wasknijpers inpakken. Mocht je het tegendeel kunnen bewijzen, kom gerust eens langs mag je die mensen die niet 'willen' eea bijbrengen.

Geloel Joesoef,

Het zijn echt niet allemaal kneusjes die niks kunnen. Precies wat die geitenwollensokkerbreiers je willen doen geloven. Ik ken en er zo al een paar opnoemen die niet werken en hun uitkering riant aanvullen met zwart schilderwerk of het repareren van pallets, auto's en niet te vergeten criminaliteit. En dan kom ik niet eens uit dat milieu.

Als die opgeroepen worden door de sociale dienst schelden en intimideren ze er op los. Het werkt want ik hoor vaak dat ze dan pas over een jaar of half jaar weer terug hoeven te komen.

super ick
23-02-11, 13:28
:zozo: Tuurlijk.

Er is nog al een verschil hoor tussen het creeren van omstandigheden en allerlei nutteloze subsidieprojecten en uitkeringstrekkers aan het werk zetten.

oja, nog gefeliciteerd dat jeje Smith & Wesson hebt mogen houden :hihi:
Geen minaretten maar wel pistolen, rare jongens die Helvetiers.

Pizzaman
23-02-11, 13:31
Ja een mooie stoel op je werkplek blijft natuurlijk wel een WERKplek.
Dan zitten de meesten liever op een krat bier.

Joesoef
23-02-11, 13:39
Geloel Joesoef,

Het zijn echt niet allemaal kneusjes die niks kunnen. Precies wat die geitenwollensokkerbreiers je willen doen geloven. Ik ken en er zo al een paar opnoemen die niet werken en hun uitkering riant aanvullen met zwart schilderwerk of het repareren van pallets, auto's en niet te vergeten criminaliteit. En dan kom ik niet eens uit dat milieu.

Als die opgeroepen worden door de sociale dienst schelden en intimideren ze er op los. Het werkt want ik hoor vaak dat ze dan pas over een jaar of half jaar weer terug hoeven te komen.


Ik heb 500 man voor je ter beschikking, allemaal mensen die werkloos thuis zitten, ze kunnen morgen direct voor jou aan de slag. Per direct. Je mag mee helpen om ze aan het werk te zetten en houden. Ik zorg voor dak en middelen, jij voor werk en toezicht.

Geen bluf, flinke bonus.

Hoop wel dat je een achtergrond hebt op minimaal spw, liefst sph.

Joesoef
23-02-11, 13:44
Joesoef, ik heb les gegeven op ZMOK scholen en op van alles,
maar ook op het ZMOK kunnen ze toch echt wel meer dan wasknijpers inpakken.
Tijdens vakantiewerk heb ik mensen ontmoet die een soort 'sociale werkplaats plek' hadden, die hadden de grootste lol in hun werk.
Je kon ze elke dag dezelfde mop vertellen en ze bleven lachen, maar die mensen zijn het probleem niet.

Het probleem zijn vaak degenen die in hun jeugd strontverwend zijn, kan niet en wil niet.
Eerst naar de HAVO want dat moest van paps en mams, dan na veel enen naar de MAVO,
en tenslotte zonder diploma naar de jeugdsoos.

Roep die lui maar op voor militaire dienst, als er niks anders is.
Laat ze de tanks maar gaan wassen en poetsen.


Mensen van de ZMOK (vaak wajong) zijn prima werknemers, er is met die mensen ook vaak weinig aan de hand behalve achterstand motorisch/ iq of andere lichtere stoornissen. Kaarten bak van de soos is een ander verhaal, een verzameling psychoten, verslaafden, borderliners etc. Die kan je nog niet eens basale vaardigheden bijbrengen.

De VVD/ PVV/ CDA heeft overigens het schitterende idee om de sociale werkplaatsen/ wajong af te schaffen. Al die mensen staan zo meteen op straat, moeten ruimte maken voor uwv/ soos kaartenbak.

Dr zit geen werkgever te wachten op wajongers etc.

Pizzaman
23-02-11, 15:15
Mensen van de ZMOK (vaak wajong) zijn prima werknemers, er is met die mensen ook vaak weinig aan de hand behalve achterstand motorisch/ iq of andere lichtere stoornissen.
Waarom beweer je dan even verder dat er geen werkgever op zit te wachten?


Kaarten bak van de soos is een ander verhaal, een verzameling psychoten, verslaafden, borderliners etc. Die kan je nog niet eens basale vaardigheden bijbrengen.
Ik ben er van overtuigd dat er vreselijk veel ontzettende hypochonders bij zitten, altijd hebben ze wat, en een ander werkt zich dood terwijl ze vanaf de zijlijn toekijken. Hier in de straat loopt er zo eentje, acht jaar geleden is zijn pa overleden aan kanker, heel plotseling, en hij zit nog altijd 'in de put'. En ook in de uitkering. Nou, bij mij is ook een ouder aan kanker overleden (na een jarenlange strijd) en binnen 3 dagen stonden ik en mijn hele familie weer aan de bak.

Aan het werk met zo'n lamlul, en anders maar geen geld, dan zien we wel wat ie doet.
Nou zit ie daar met z'n 2 jaar oude Audi A4, z'n tuintje te harken, van z'n huurgesubsiudieerde gemeentewoning.
Extra wrang is het dan dat de overbuurvrouw, wiens man is overleden, rond moet komen van de helft.
iedere ochtend kan ze om vijf uur uit d'r nest aan het werk, dan heeft ze nog geluk dat mijn vrouw niet werkt en voor de kinderopvang zorgt.
Want die lamlul heeft er namelijk ook een trien bij gevonden, die woont ook 'op d'r eigen' maar uiteraard heeft ze 'weinig kosten'.



De VVD/ PVV/ CDA heeft overigens het schitterende idee om de sociale werkplaatsen/ wajong af te schaffen. Al die mensen staan zo meteen op straat, moeten ruimte maken voor uwv/ soos kaartenbak.
Niet helemaal, echter je moet toch op je achterhoofd krabben als er hier zesmaal zoveel gebruik van wordt gemaakt als in omringende landen.
Zoveel inteelt hadden we nou ook niet in de biblebelt :hihi:
Overigens is het vooral de ontzettend dure overhead war ze vanaf willen.
Voor elke paar daadwerkelijke 'handen aan het bed' zit er wel een aantal dure uitvreters in die organisaties.
Waarvan de directeur een hoop poen bij elkaar schraapt, ook nog.


Dr zit geen werkgever te wachten op wajongers etc.
Komt ook door de strikte arbeidsregels, feitelijk loopt de werkgever het risico dat ie een nietsnut van de UWV overneemt en 'm dan jaaaarenlang kan betalen omdat die vent steeds weer ziek wordt (lijkt). Verschil maken tussen de hardwerkende en de hypochonder kan niet, gezien de belastingdienst de werkenden zover uitperst dat bij de minste maatregel het lonender is een uitkering te gaan trekken...

Pak die lui toch eens in de portemonnee. Kijk eens wat ze hebben, 't is vaak meer dan een hardwerkend mens, en zorgen als een luis op een zere kop.

Het verschil tussen werkenden en niet-werkenden moet een stuk groter worden!

tanger'73
23-02-11, 15:31
Joesoef, ik heb les gegeven op ZMOK scholen en op van alles,
maar ook op het ZMOK kunnen ze toch echt wel meer dan wasknijpers inpakken.
Tijdens vakantiewerk heb ik mensen ontmoet die een soort 'sociale werkplaats plek' hadden, die hadden de grootste lol in hun werk.
Je kon ze elke dag dezelfde mop vertellen en ze bleven lachen, maar die mensen zijn het probleem niet.

Het probleem zijn vaak degenen die in hun jeugd strontverwend zijn, kan niet en wil niet.
Eerst naar de HAVO want dat moest van paps en mams, dan na veel enen naar de MAVO,
en tenslotte zonder diploma naar de jeugdsoos.

Roep die lui maar op voor militaire dienst, als er niks anders is.
Laat ze de tanks maar gaan wassen en poetsen.


Ah, in dat geval ben je eigenlijk beroepsmatig een collega van mij geweest. Want zelf heb ik enige tijd les gegeven op het altra collega te Amsterdam.

Met betrekking tot het kunnen, kunnen ze heel goed schoolartikelen pardoes uit het raam werpen en het leven van de leerkracht zuur maken.

Pizzaman
23-02-11, 15:44
Ah, in dat geval ben je eigenlijk beroepsmatig een collega van mij geweest. Want zelf heb ik enige tijd les gegeven op het altra collega te Amsterdam.

Met betrekking tot het kunnen, kunnen ze heel goed schoolartikelen pardoes uit het raam werpen en het leven van de leerkracht zuur maken.

Inderdaad, ze (de PVV) zijn ook van plan om dat te doen.
Van formuliertjes invullen terug naar het lesgeven.
En weg met de dikbetaalde onderwijsbobo's.

Zo hebben we hier ter plaatse een schoolbestuur dat klaagt over te weinig geld,
waren ze zo dom om de salarissen bekend te maken en daaruit leidde ik af dat de 200.000 die ze tekort kwamen gemakkelijk konden worden opgelost:
schop er maar 1 van die commissieleden uit, dan scheelt 2 ton plus de bruto-loon kosten plus de premies.
Blijkt dat ze, om een schooltje te runnen, een commissie hebben van maar liefts 15 man (m/v).

Een vetpot is het niet, lesgeven, heb het wel altijd leuk gevonden maar steeds meer halve garen in de klas en steeds meer papierwerk, en dan van die eikels die jou staan te vertellen hoe je les moet geven... .pardon, correctiue, hoe je de formuliertjes moet invullen betreffende een VMBO klasje van 25 waarin 10 leerlingen 'met aantekening rugzak', laat ze toch ophoepelen.
Weliswaar was dat in de Randstad, joh ben ik blij dat ik daar weg ben.

Joesoef
23-02-11, 16:20
Waarom beweer je dan even verder dat er geen werkgever op zit te wachten?



Omdat deze mensen meer begeleiding vragen dan een doorsnee medewerker en vooral begrip. Vandaar dar deze mensen bijna nergens terecht kunnen.


Wanneer dacht jij samen met dick een dagje mee te kunnen draaien? Ik zorg dan voor een camerateam. Kunnen jullie even demonstreren dat het een kwestie van niet willen is ipv niet kunnen.

super ick
23-02-11, 16:32
Ik heb 500 man voor je ter beschikking, allemaal mensen die werkloos thuis zitten, ze kunnen morgen direct voor jou aan de slag. Per direct. Je mag mee helpen om ze aan het werk te zetten en houden. Ik zorg voor dak en middelen, jij voor werk en toezicht.

Geen bluf, flinke bonus.

Hoop wel dat je een achtergrond hebt op minimaal spw, liefst sph.

Beetje te simpel Joes,

De overheid zou eerst haar regelwoud op moeten heffen om eea mogelijk te maken. Over een totaal andere boeg gooien, daar hebben we het net over.
Dus jij hebt 500 man die willen werken voor hun uitkering?
Hoe kom je daar aan als je de godganse dag hier zit?
Of heb je 500 mensen die niet KUNNEN want daar hadden we het niet over.

Joesoef
23-02-11, 16:38
Beetje te simpel Joes,

De overheid zou eerst haar regelwoud op moeten heffen om eea mogelijk te maken. Over een totaal andere boeg gooien, daar hebben we het net over.
Dus jij hebt 500 man die willen werken voor hun uitkering?
Hoe kom je daar aan als je de godganse dag hier zit?
Of heb je 500 mensen die niet KUNNEN want daar hadden we het niet over.


Door te beweren dat ik hier de godganse dag rondhang wil jij mij proberen onderuit te halen :hihi:

Ik heb 500 mensen die moeten werken voor hun uitkering echter geen werk. Ik heb begrepen dat jij werk hebt voor deze mensen of klopt dat niet?

tanger'73
23-02-11, 18:34
Inderdaad, ze (de PVV) zijn ook van plan om dat te doen.
Van formuliertjes invullen terug naar het lesgeven.
En weg met de dikbetaalde onderwijsbobo's.

Zo hebben we hier ter plaatse een schoolbestuur dat klaagt over te weinig geld,
waren ze zo dom om de salarissen bekend te maken en daaruit leidde ik af dat de 200.000 die ze tekort kwamen gemakkelijk konden worden opgelost:
schop er maar 1 van die commissieleden uit, dan scheelt 2 ton plus de bruto-loon kosten plus de premies.
Blijkt dat ze, om een schooltje te runnen, een commissie hebben van maar liefts 15 man (m/v).

Een vetpot is het niet, lesgeven, heb het wel altijd leuk gevonden maar steeds meer halve garen in de klas en steeds meer papierwerk, en dan van die eikels die jou staan te vertellen hoe je les moet geven... .pardon, correctiue, hoe je de formuliertjes moet invullen betreffende een VMBO klasje van 25 waarin 10 leerlingen 'met aantekening rugzak', laat ze toch ophoepelen.
Weliswaar was dat in de Randstad, joh ben ik blij dat ik daar weg ben.

Met besturen van dergelijke onderwijsinstellingen is vrij weinig mis en moeten eveneens steeds meer voor minder doen. Voor jezelf zou je dat beroep niet willen doen, als je geen soorte van idealist bent. Het ergste wat ikzelf heb meegemaakt, is een pistool in de kluisje van een leerling. Wellicht van plan om na schooltijd met vrienden bij de plaatselijke winkelier langs te gaan?

Uiteraard onmiddelijk politie ingeschakeld en jongen voorgoed van school.

tanger'73
23-02-11, 19:13
Komt ook door de strikte arbeidsregels, feitelijk loopt de werkgever het risico dat ie een nietsnut van de UWV overneemt en 'm dan jaaaarenlang kan betalen omdat die vent steeds weer ziek wordt (lijkt). Verschil maken tussen de hardwerkende en de hypochonder kan niet, gezien de belastingdienst de werkenden zover uitperst dat bij de minste maatregel het lonender is een uitkering te gaan trekken...

Pak die lui toch eens in de portemonnee. Kijk eens wat ze hebben, 't is vaak meer dan een hardwerkend mens, en zorgen als een luis op een zere kop.

Het verschil tussen werkenden en niet-werkenden moet een stuk groter worden!


Werkgevers kunnen er ook wat van. Zo heb je werkgevers die niet eens de moeite nemen om iemand met enige afstand tot de arbeidsmarkt serieus in de ogen te kijken als er geen royale loonkostensubsidies en andere voordelen tegenover staan. Met voorwaarden en clausules om achteraf nog de gelegenheid afdwingen om de klant van de dienst misschien over te nemen, danwel zonder kosten retour pleuren.

Zo heb je ook werkgevers (bedrijven), die werklozenbranche als uiterst lucratief aanmerken en die dan ook tot op het bot volledig uitbuiten. Daarbij staat alles in het teken van hoe de gemeentelijke diensten en alles rondom deze diensten zo'n ontzettende loer te draaien, zodat de directeuren van deze bedrijven over voornamelijk de ruggen van werklozen heen in die welverdiende mercedessen zogenaamd succesvol kunnen schitteren.

Pizzaman
23-02-11, 19:38
Omdat deze mensen meer begeleiding vragen dan een doorsnee medewerker en vooral begrip. Vandaar dar deze mensen bijna nergens terecht kunnen.
Zolang ik niet weet wat voor mensen dat dan zijn, weet ik ook niet of het kan.


Wanneer dacht jij samen met dick een dagje mee te kunnen draaien? Ik zorg dan voor een camerateam. Kunnen jullie even demonstreren dat het een kwestie van niet willen is ipv niet kunnen.
Wat schuift dat? :melig2: nou nee ik heb ook niet zoveel werk liggen dat ik dat voor ze beschikbaar heb.
Ik kan echter niet snappen dat het er zoveel zijn. Lijkt me toch uitermate raar, wat zou er in de pre-uitkeringstijd met deze mensen gebeurd zijn? Hun familie tot last zijnde? De hongerdood?


Met besturen van dergelijke onderwijsinstellingen is vrij weinig mis en moeten eveneens steeds meer voor minder doen. Voor jezelf zou je dat beroep niet willen doen, als je geen soorte van idealist bent.
'vroegah', he, toen was alles beter. Toen was een leraar een van de notabelen. Nu is ie de pispaal. Nouja, dat hebben de leraren zichzelf laten aanleunen, denk ik. Ik zou 't niet meer willen doen, en schoolbestuur ook niet. hoewel, voor 2 ton, denk ik dat ik het wel beter kan. Maar in die besturen zie je meestal geen ex-leraren.


Het ergste wat ikzelf heb meegemaakt, is een pistool in de kluisje van een leerling. Wellicht van plan om na schooltijd met vrienden bij de plaatselijke winkelier langs te gaan?

Uiteraard onmiddelijk politie ingeschakeld en jongen voorgoed van school.
Ik heb op het Terra-college in DH ook lesgegeven, dan weet je het wel.
Overigens meegemaakt dat een leerling de portemonnees uit de lerarernkamer roofde, en wat denk je... kregen de leraren op hun duvel.


Werkgevers kunnen er ook wat van. Zo heb je werkgevers die niet eens de moeite nemen om iemand met enige afstand tot de arbeidsmarkt serieus in de ogen te kijken als er geen royale loonkostensubsidies en andere voordelen tegenover staan. Met voorwaarden en clausules om achteraf nog de gelegenheid afdwingen om de klant van de dienst misschien over te nemen, danwel zonder kosten retour pleuren.
Tja wat denk je, je krijgt een 'onvolledige' werknemer-zonder-BOVAG-garantie, maar je moet wel de belastingdienst 100% sponsoren. Bruto-netto loon, plus de premies.

Als er sprake was van 'wederzijds risico', waarom is het UWV dan niet genegen om bv bij een vast contract wat korting te bewerkstelligen bij de belastingdienst? Tenslotte besparen ze ook kosten, 1 uitkering minder.


Zo heb je ook werkgevers (bedrijven), die werklozenbranche als uiterst lucratief aanmerken en die dan ook tot op het bot volledig uitbuiten. Daarbij staat alles in het teken van hoe de gemeentelijke diensten en alles rondom deze diensten zo'n ontzettende loer te draaien, zodat de directeuren van deze bedrijven over voornamelijk de ruggen van werklozen heen in die welverdiende mercedessen zogenaamd succesvol kunnen schitteren.

Ik zeg 1 ding: reintegratiebureau :maffia:

Volgens mij begrijpen wij elkaar, ondanks vele verschillen, soms heel erg goed.

tanger'73
23-02-11, 20:15
'vroegah', he, toen was alles beter. Toen was een leraar een van de notabelen. Nu is ie de pispaal. Nouja, dat hebben de leraren zichzelf laten aanleunen, denk ik. Ik zou 't niet meer willen doen, en schoolbestuur ook niet. hoewel, voor 2 ton, denk ik dat ik het wel beter kan. Maar in die besturen zie je meestal geen ex-leraren.


Ik heb op het Terra-college in DH ook lesgegeven, dan weet je het wel.
Overigens meegemaakt dat een leerling de portemonnees uit de lerarernkamer roofde, en wat denk je... kregen de leraren op hun duvel.


Tja wat denk je, je krijgt een 'onvolledige' werknemer-zonder-BOVAG-garantie, maar je moet wel de belastingdienst 100% sponsoren. Bruto-netto loon, plus de premies.

Als er sprake was van 'wederzijds risico', waarom is het UWV dan niet genegen om bv bij een vast contract wat korting te bewerkstelligen bij de belastingdienst? Tenslotte besparen ze ook kosten, 1 uitkering minder.



Ik zeg 1 ding: reintegratiebureau :maffia:

Volgens mij begrijpen wij elkaar, ondanks vele verschillen, soms heel erg goed.

a) Dat komt omdat je tegenwoordig daar meer managers met weinig of geen affiniteit met onderwijs hebt rondtollen. Voor het geld hoef je het niet te doen, daar is het onderwijs een te serieuze aangelegenheid voor.

b) Van kennis overdragen is geen enkele sprake, meer van sociaal, psychologische bijstand. Zo kreeg ik eens bijna van zo'n lieveling een stoel op mijn smoel. Je blijft allert.

c) Het zou best eens wat meer mogen als ook werkgevers voortaan wat meer sociaal maatschappelijk ondernemen. iedereen in dit land, waaronder het bedrijfsleven delen mee in de problemen van Nederland.

d) We begrijpen elkaar.

Pizzaman
23-02-11, 22:03
a/ ik doe het voor de helft, zag salarissen van 2 ton... (zit in de ouderrraad).
Bij mij MET onderwijsaffiniteit (doe zo af en toe eens een vervangende les als er eentje ziek is)

b/ ja probeerde er bij mij ook eentje, die heb ik aan z'n kapuchon de klas uit gedonderd.
Mocht niet van de directeur, vervolgens heb ik 'm de les daarna aan z'n capuchon de directeurskamer in gedonderd.
Toen mocht ie daar blijven tot ie straf had gehad, en die mocht de directeur uitdelen. Deed ie dat niet dan zou ik me een maand overspannen me;lden, dat was kiezen of delen voor de directeur. 't is nooit een vaste baan geworden op die school...

c/ die werkgevers willen wel, ik behoor er zelf toe. Maar de strot wordt je dichtgeknepen. Zo moet je bijvoorbeeld de BTW al afdragen voordat je de betaling binnen hebt. leuk als je een overheidsopdracht hebt, na drie maanden nog egeen cent gezien maar al wel de BTW betaald.

John2
23-02-11, 22:14
Ook jij weet niet waar over je praat. Gros van de mensen uit de kaartenbak van de soos kunnen hooguit wasknijpers inpakken. Mocht je het tegendeel kunnen bewijzen, kom gerust eens langs mag je die mensen die niet 'willen' eea bijbrengen.

Vreemd dat mensen met geestelijke beperkingen die werkzaam zijn op een invalide-werkplaats vaak meer kunnen dan de normale burger die geniet van een uitkering? :stout:

tanger'73
23-02-11, 22:54
a/ ik doe het voor de helft, zag salarissen van 2 ton... (zit in de ouderrraad).
Bij mij MET onderwijsaffiniteit (doe zo af en toe eens een vervangende les als er eentje ziek is)

b/ ja probeerde er bij mij ook eentje, die heb ik aan z'n kapuchon de klas uit gedonderd.
Mocht niet van de directeur, vervolgens heb ik 'm de les daarna aan z'n capuchon de directeurskamer in gedonderd.
Toen mocht ie daar blijven tot ie straf had gehad, en die mocht de directeur uitdelen. Deed ie dat niet dan zou ik me een maand overspannen me;lden, dat was kiezen of delen voor de directeur. 't is nooit een vaste baan geworden op die school...

c/ die werkgevers willen wel, ik behoor er zelf toe. Maar de strot wordt je dichtgeknepen. Zo moet je bijvoorbeeld de BTW al afdragen voordat je de betaling binnen hebt. leuk als je een overheidsopdracht hebt, na drie maanden nog egeen cent gezien maar al wel de BTW betaald.

Hoe kan je nou van sociaal en maatschappelijk ondernemen bij werkgevers spreken, als het jou alleen maar om de poen gaat? Wat ga je voor dat geld doen dan? Die kinderen Wilders laten quoten?

super ick
24-02-11, 09:33
b/ ja probeerde er bij mij ook eentje, die heb ik aan z'n kapuchon de klas uit gedonderd.
Mocht niet van de directeur, vervolgens heb ik 'm de les daarna aan z'n capuchon de directeurskamer in gedonderd.
Toen mocht ie daar blijven tot ie straf had gehad, en die mocht de directeur uitdelen. Deed ie dat niet dan zou ik me een maand overspannen me;lden, dat was kiezen of delen voor de directeur. 't is nooit een vaste baan geworden op die school...


Een jaar of 5 geleden heb ik het aan de stok gehad met een groep bontkraagjes bij mijn dochter op school. De meiden hadden onderling wat ruzie en vervolgens stonden zij, versterkt door plm. 5 jongens mijn dochter op te wachten.
Uiteraard ben ik haar op gaan halen en kreeg vervolgens een lading beledigingen te slikken met als klap op de vuurpijl dat ik niet moest denken dat zij 'Hollanders' waren.
Daarop ging bij mij het licht uit en heb ik, uit pure frustratie het betreffende bontkraagje een lel voor zijn harsens gegeven.
Staat er een man bij te kijken die zegt dat ik wel durf, ik vraag hem wie hij dan is. Denk je? Herr Directeur! Die had rustig staan kijken hoe ik door hen tot op mijn schoenen afgebrand werd.
Met die man ben ik direct het gesprek aangegaan en die verdedigde zich met het argument dat de straatcultuur door hem niet meer buiten de school te houden was.
Ik heb mijn dochter per direct naar een school in een dorp in de buurt gedaan.

Overigens ben ik wel naar de ouders van de betreffende jongen gegaan. Helaas waren dat ook Tokkies dus heb ik het maar afgedaan met een ordinaire bedreiging. Helemaal niet mijn 'piece of cake' maar het heeft wel geholpen.

Pizzaman
24-02-11, 12:35
Hoe kan je nou van sociaal en maatschappelijk ondernemen bij werkgevers spreken, als het jou alleen maar om de poen gaat? Wat ga je voor dat geld doen dan? Die kinderen Wilders laten quoten?
Kinderen die Wilders quoten dat laat ik over aan gesubsidieerde PvdA kontlikkers.
Die doen dat uit het potje kunstsubsidie, let wel daar betalen we allemaal voor.

'Alleen maar om de poen', let wel wat je op je bankrekening ontvangt van je werkgever wordt ruimschoots overtroffen door wat je werkgever voor jou afdraagt aan belastingen en sociale lasten. Vind je dat dan wat?
Ik zou het eerlijker vinden als je bijvoorbeeld zou zeggen, bij een vast contract een jaar lang 50% reductrie op die 'regentenpremies'.
Voor wat hoort wat, de werkgevers zijn niet zo rijk. En nemen dus wel een groot risico gezien de arbeidswetgeving.

Hoezo 'voor dat geld doen' dan? Hetgeen ik voorstel is een reductie in de op te brengen lasten, geen sponsoring door 'geld toe'.



Een jaar of 5 geleden heb ik het aan de stok gehad met een groep bontkraagjes bij mijn dochter op school. De meiden hadden onderling wat ruzie en vervolgens stonden zij, versterkt door plm. 5 jongens mijn dochter op te wachten.
Uiteraard ben ik haar op gaan halen en kreeg vervolgens een lading beledigingen te slikken met als klap op de vuurpijl dat ik niet moest denken dat zij 'Hollanders' waren.
Daarop ging bij mij het licht uit en heb ik, uit pure frustratie het betreffende bontkraagje een lel voor zijn harsens gegeven.
Staat er een man bij te kijken die zegt dat ik wel durf, ik vraag hem wie hij dan is. Denk je? Herr Directeur! Die had rustig staan kijken hoe ik door hen tot op mijn schoenen afgebrand werd.
Met die man ben ik direct het gesprek aangegaan en die verdedigde zich met het argument dat de straatcultuur door hem niet meer buiten de school te houden was.
Ik heb mijn dochter per direct naar een school in een dorp in de buurt gedaan.

Overigens ben ik wel naar de ouders van de betreffende jongen gegaan. Helaas waren dat ook Tokkies dus heb ik het maar afgedaan met een ordinaire bedreiging. Helemaal niet mijn 'piece of cake' maar het heeft wel geholpen.

Het is ook niet mijn 'piece of cake', maar al doende leert men.
Overigens hebben schooldirecteuren inderdaad geen moer te zeggen buiten de school.
Soms tot frustratie van de schooldirecteur. Maar hier in het dorp speelt de schooldirecteur het dan via de wijkagent,
gelukkig hebben we een goeie.

tanger'73
24-02-11, 12:45
Kinderen die Wilders quoten dat laat ik over aan gesubsidieerde PvdA kontlikkers.
Die doen dat uit het potje kunstsubsidie, let wel daar betalen we allemaal voor.

'Alleen maar om de poen', let wel wat je op je bankrekening ontvangt van je werkgever wordt ruimschoots overtroffen door wat je werkgever voor jou afdraagt aan belastingen en sociale lasten. Vind je dat dan wat?
Ik zou het eerlijker vinden als je bijvoorbeeld zou zeggen, bij een vast contract een jaar lang 50% reductrie op die 'regentenpremies'.
Voor wat hoort wat, de werkgevers zijn niet zo rijk. En nemen dus wel een groot risico gezien de arbeidswetgeving.

Hoezo 'voor dat geld doen' dan? Hetgeen ik voorstel is een reductie in de op te brengen lasten, geen sponsoring door 'geld toe'.

Mij kan het eveneens geen ene reet schelen waarvan die kinderspotjes worden gesubsidieerd. Vast staat dat ze van Nederlanders komen. Wat mij betreft mag je deze Nederlanders allemaal lekker doodschieten.

Wat ik besef is dat eveneens werkgevers van de Belastingdienst stelen als de raven en als het uitkomt, haantje de voorste zijn bij iedere project van de overheid of gemeente betaald uit de kas van de Rijksbelasting. Eveneens hebben ze speciale medewerkers in dienst die alle gemeentelijke voordelen en gemakken rondom de eigen bedrijfsuitoefening afspeuren. Werkgevers zijn allemaal op geheel eigen wijze eveneens steuntrekkers.

Pizzaman
24-02-11, 13:51
Nou doodschieten is wel een beetje grof hoor.
Maar ik zou mijn kind niet 'uitlenen' voor dergelijke propaganda.
Leuk ook voor later...

ROFLOL ja er zijn dergelijke werkgevers.
Echter de meeste werkgevers (vooral de kleinere) zijn niet zo, en betalen wel de volle mep belasting.
Grotere bedrijven hebben de omzet om zich een speciaal iemand te kunnen veroorloven die de belasting probeert te naaien, kleinere niet.

Oftewel het MKB (midden en klein bedrijf), wat terecht vaak genoemd wordt 'de motor van Nederland'.

NB stelen van de belasting gaat niet. Hoogstens kan je het voor elkaar krijgen minder te betalen.
Wanneer je dan fraudeert levert dit geen geld op, alleen hou je meer over.

Daadwerkelijk de belasting ergens voor laten betalen kunnen alleen de gesubsidieerde instellingen.

H.P.Pas
24-02-11, 13:53
ROFLOL ja er zijn dergelijke werkgevers.
Echter de meeste werkgevers (vooral de kleinere) zijn niet zo, en betalen wel de volle mep belasting.


Dan is Nederland sinds mijn vertrek radicaal veranderd.

Pizzaman
24-02-11, 14:06
Dan is Nederland sinds mijn vertrek radicaal veranderd.

Oh als je het in absolute (financiele) getallen bekijkt zal het nog wel hetzelfde zijn.
Er zijn enkele zeer grote bedrijven die de meeste omzet maken.
Maar die komen voor een groot deel onder de belasting uit.
Feitelijk komt de grootste mep die de belasting ontvangt van de kleintjes.

Wat zou er dan veranderd zijn, was je al weg voor of na de belasting 'truc' van de firma Koop?

Voorbeeldje, mijn klein bedrijfje zette vorig jaar 4 ton om, heirvan ging meer dan 2 ton de belastingpot in.
Bij een bedrijf dat 4 miljoen omzet gaat geen 2 miljoen de belastingpot in...
Meer richting de 1 miljoen.

Zou ik dat voor elkaar kunnen lullen bij de belastingdienst, dan betekende dat voor mij elk jaar een nieuwe benz.
Maar ja... ik heb de omzet niet om zoveel aftrekposten te kunnen 'maken'.

H.P.Pas
24-02-11, 15:04
Voorbeeldje, mijn klein bedrijfje zette vorig jaar 4 ton om, heirvan ging meer dan 2 ton de belastingpot in.


De vennootschapsbelasting, die wordt geheven op bedrijfswinst, niet op omzet, bedraagt 20% voor de eerste 200.000 en 25% voor de rest.
De BTW is maximaal 19%, en wordt over de netto-omzet berekend: omzet minus inkoopsprijs zeg maar.
Zelfs als je gebakken lucht aan de deur zou verkopen, inkoopsprijs 0, bedrijfskosten 0, kom je dus nooit en te nimmer aan 50%.
Gelollemawat.

Pizzaman
24-02-11, 15:32
Je hevbt er geen bal verstand van, kijk maar eens naar de 19% BTW dan heb je al een groot deel te pakken.
De belastingdienst vangt dit gewoon zonder er iets voor terug te leveren.

Komt er bij overheids opdrachten op neer:
Je voert werk uit voor de overheid, en vaak reken je eerder de BTW af dan dat je de betaling hebt ontvangen. want betalen, daar is de overheid gewoon traag in. Ontvangen, ja meteen betalen anders volgt de boete. Hoezo belastingmaffia?

knuppeltje
24-02-11, 15:35
Echter de meeste werkgevers (vooral de kleinere) zijn niet zo, en betalen wel de volle mep belasting.

Vooral die aspergetelers die wel eens in het nieuws zijn zeker.

knuppeltje
24-02-11, 15:39
Voorbeeldje, mijn klein bedrijfje zette vorig jaar 4 ton om, heirvan ging meer dan 2 ton de belastingpot in.

Daar zat zeker nog voor jaren achterstallige betaling bij zeker?

Om niet te zeggen belastingfroude.

H.P.Pas
24-02-11, 15:47
Je hevbt er geen bal verstand van,

Ik moet je teleurstellen. Ik weet er voldoende van om te weten dat je uit je nek praat als je beweert op 4 ton omzet 2 ton belasting te betalen.

Pizzaman
24-02-11, 15:50
Vooral die aspergetelers die wel eens in het nieuws zijn zeker.
Die heb je d'r bij. Vaak geldt hier ook het principe 'boter op het hoofd'.
Elsevier.nl - Politiek - Wethouder heeft illegale werknemers; stapt op (http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Politiek/249709/Wethouder-heeft-illegale-werknemers-stapt-op.htm)


Daar zat zeker nog voor jaren achterstallige betaling bij zeker?

Om niet te zeggen belastingfroude.
Joh, echt niet. Ik heb gewoon de accountant een staatje laten maken van de kosten,
en daaruit alle kosten geplukt die naar het rijk gaan.

Kijk zelf eens op je bruto/netto maandstrook. Heel verhelderend.

knuppeltje
24-02-11, 15:53
Joh, echt niet. Ik heb gewoon de accountant een staatje laten maken van de kosten,
en daaruit alle kosten geplukt die naar het rijk gaan.

Ik zou als ik jou was heel rap een andere accountant nemen.

Pizzaman
24-02-11, 16:06
Ik zou als ik jou was heel rap een andere accountant nemen.

Ik denk het toch niet, die van mij nooit gedonder.
Is bij een ander wel eens anders, krijgen ze weer een boete omdat de belasting verkeerd is doorgeveven, te weinig betaald.

Feit is gewoon de belasting snoept lekker van alles mee.
Kijk ook even naar je brandstofkosten, heb ik allemaal gespecificeerd.
Wat gaat daar aan belasting doorheen?

Ik denk dat jullie je helemaal niet realiseren wat je allemaal aan belasting betaalt.
dat je denkt dat het bij BTW wel zo'n beetje ophoudt.

tanger'73
24-02-11, 16:10
Nou doodschieten is wel een beetje grof hoor.
Maar ik zou mijn kind niet 'uitlenen' voor dergelijke propaganda.
Leuk ook voor later...

ROFLOL ja er zijn dergelijke werkgevers.
Echter de meeste werkgevers (vooral de kleinere) zijn niet zo, en betalen wel de volle mep belasting.
Grotere bedrijven hebben de omzet om zich een speciaal iemand te kunnen veroorloven die de belasting probeert te naaien, kleinere niet.

Oftewel het MKB (midden en klein bedrijf), wat terecht vaak genoemd wordt 'de motor van Nederland'.

NB stelen van de belasting gaat niet. Hoogstens kan je het voor elkaar krijgen minder te betalen.
Wanneer je dan fraudeert levert dit geen geld op, alleen hou je meer over.

Daadwerkelijk de belasting ergens voor laten betalen kunnen alleen de gesubsidieerde instellingen.


Zo zie je maar dat sommige Nederlanders tot alles toe in staat zijn.

Elke werkgever, die het als taak heeft gesteld om op voorzieningen mee te liften is er een te veel. Maar het is wel degelijk een Holland sport om de belastingdienst een poot te draaien.

Enig idee hoeveel de belastingdienst, door warrige constructies en frauduleuze praktijken inkomsten misloopt? Zowel werknemer alswel werkgever geven geen zak om Nederland.

H.P.Pas
24-02-11, 16:15
Ik denk dat jullie je helemaal niet realiseren wat je allemaal aan belasting betaalt.


Vertel.
-BTW niet alleen tellen wat je betaalt; ook wat je terugkrijgt aub
-Vennootschapsbelasting
- ?

Pizzaman
24-02-11, 16:19
Het grootrste probleem is dat er zoveel over de balk wordt gesmeten.
Al die kosten worden gedragen door de belastingbetalers.

Dat zijn de werkgevers, maar die kunnen ook geen geld schijten dus het werkt door in de prijzen.
Prijzen die worden betaald door werknemers...

Voorbeeldje van ergernis: overwerk. Wie heeft er nog zin in overwerk?
De werknemer niet. Die houdt er minder aan over dan normale uren.
De werkgever ook niet. Betaalt zich blauw aan nog meer belastingen.
Krijgt ongemotiveerde werknemers, want die houden er geen moer aan over.

Leuk voorbeeld hoe werklust de grond in wordt geboord.

De lachende derde is de belastingdienst.

Pizzaman
24-02-11, 16:44
Vertel.
-BTW niet alleen tellen wat je betaalt; ook wat je terugkrijgt aub
-Vennootschapsbelasting
- ?

Je gaat zelf maar een cursus volgen, meneer eigenwijs.
Het spreekt boekdelen dat je niet verder komt dan BTW (waarvan je dus niks snapt) en vennootschapsbelasting.

Kan je meteen leren dat je de BTW alleen maar terugkrijgt indien je geen winst maakt.
BTW terugkrijgen kan als je iets koopt 'voor de zaak'.
Bijvoorbeeld je koopt een busje, dan krijg je BTW terug...
Heu... not... alleen is dat busje voor het bedrijf goedkoper dan voor de particulier, omdat een bedrijf geen BTW betaalt.

wat ze bedoelen met 'l je krijgt de BTW terug' is bijvoorbeeld als je diensten inkoopt, waarover het bedrijf waarbij je dat inkoopt BTW betaalt, dan krijg je dat dus 'terug'. Nadat je het eerst hebt betaald.

Voorbeeldje, ik huur jou in om mijn administratie te doen, jij stuurt me een rekening van 100 euro plus 19 euro BTW. Ik betaal jou 119 euro, jij betaalt de belastingdienst 19 euro (plus loonbelasting etcetera dus die 100 euro steek je niet in je zak...). Dan kan ik die 19 euro 'aftrekken' van mijn BTW-plicht, namelijk die heb jij al betaald.

Mocht ik nou jouw bedrijf inhuren om bijvoorbeeld 100 uur schoonmaakwerk te doen a 10 euro per uur, dan betaal ik jou 1000 euro plus 190 BTW. Die 190 euro betaal jij aan de belastingdienst. Ik heb jouw mannen echter gebruikt in een groot project, namelijk eerst een kantoor verbouwd en daarna kwam jouw schonmaakploeg. Kosten totaal 10.000 euro, daarover vang ik 11.900 (inclusief de BTW), ik betaal daarvan 1900 euro aan de belastingdienst behalve jouw 190 euro want die 'trek ik er van af' (krijg ik terug).

heb je ook in de gaten, dat wanneer ik jou 'doorverhuur' en ik winst op je maak, dat daar dan WEER 19% bij zit voor de belastingdienst? Alleen wanneer ik VERLIES op jouw diensten zou maken (dwz. ik reken mijn opdrachtgever maar 800 euro voor de schoonmaak...sukkel die ik ben...) dan mag ik toch die 190 euro van de BTW aftrekken. Alleen, ik moet dan nog steeds 190 euro aan jou betalen (LOL). Plus de BTW natuurlijk over 10.000 minus de 200 die ik stom vergeten ben.

Wie het dus 'goed' doet betaalt 19% BTW, plus de rest.
Wie geld terug krijgt van de BTW maakt dik verlies.

O.a. de vennootschapsbelasting. Da's de belasting die je betaalt nadat alle ander belastingen zijn betaald....
Belasting op winst voor mkb omlaag - Het Financieele Dagblad (http://www.fd.nl/artikel/20282306/belasting-winst-mkb-omlaag)

Van dit kabinet mogen we wat extra houden, hoera!
Kan ik ook een keer gaan chinezen...

H.P.Pas
24-02-11, 17:29
Je gaat zelf maar een cursus volgen, meneer eigenwijs.
Het spreekt boekdelen dat je niet verder komt dan BTW (waarvan je dus niks snapt) en vennootschapsbelasting.

Zo gek is dat niet, dat zijn veruit de grootste bedragen. Behalve in jouw bedrijf kennelijk.


In 2006 bedroeg de opbrengst van de vennootschapsbelasting een kleine € 18 miljard (ruim 14% van de totale Rijksbelastinginkomsten).[1] De vennootschapsbelasting is daarmee de op twee na meest opbrengende rijksbelasting (na de omzetbelasting en de loonbelasting).

Pizzaman
24-02-11, 23:04
Zo gek is dat niet, dat zijn veruit de grootste bedragen. Behalve in jouw bedrijf kennelijk.

Nee hoor, bij mij heel klassiek:
- Loonbelasting
- BTW
- en dan de rest.

Vennootschapsbelasting geloof ik nog 4 euro, want na al dat belasting betalen bleef er niet veel winst over.
Maar wat men vaak vergeet, stel je rijdt voor je werk 60.000 km per jaar, je auto loopt 1 op 12, dan betaal je al snel 5000 liter, en da's ook voor het grootste deel belasting.
Bijtelling over de auto van de zaak, ook belasting.

Zo kiom ik aan die twee ton, ik heb daadwerkelijk uitgerekend wat er nou allemaal (direct of indirect) belasting was.

Overigens, hen ik er nog eentje vergeten:
Van het uitbetaald loon kopt men ook weer produkten.
Hoppaaaaaaaa weer 19% BTW, over de meesten, over de benzine iets meer.

Joesoef
25-02-11, 05:38
Overigens, hen ik er nog eentje vergeten:
Van het uitbetaald loon kopt men ook weer produkten.
Hoppaaaaaaaa weer 19% BTW, over de meesten, over de benzine iets meer.


Vreselijk land he! Als ik jou was zou ik maar verhuizen.

super ick
25-02-11, 06:55
Nee hoor, bij mij heel klassiek:
- Loonbelasting
- BTW
- en dan de rest.

Vennootschapsbelasting geloof ik nog 4 euro, want na al dat belasting betalen bleef er niet veel winst over.
Maar wat men vaak vergeet, stel je rijdt voor je werk 60.000 km per jaar, je auto loopt 1 op 12, dan betaal je al snel 5000 liter, en da's ook voor het grootste deel belasting.
Bijtelling over de auto van de zaak, ook belasting.

Zo kiom ik aan die twee ton, ik heb daadwerkelijk uitgerekend wat er nou allemaal (direct of indirect) belasting was.

Overigens, hen ik er nog eentje vergeten:
Van het uitbetaald loon kopt men ook weer produkten.
Hoppaaaaaaaa weer 19% BTW, over de meesten, over de benzine iets meer.

Jaja, maar zo werd het niet gebracht. Er werd gesproken over 400.000 omzet en 200.000 winst. Dat gaat dus niet op.

Uiteraard als je alles doorrekend kom je op een grotere belastingdruk. Zeker als je een groot deel uitgeeft aan brandstof, tabak en alcohol :hihi:

Pas heeft gelijk op een winst van 400.000 betaal je geen 200.000 en als je zoals jij specificeerd op no1 de post loonbelasting hebt staan dan wordt het inderdaad echt hoog tijd voor een andere accountant.

ps.
Wat voor werk gaat het eigenlijk over?

Pizzaman
25-02-11, 07:54
Jaja, maar zo werd het niet gebracht. Er werd gesproken over 400.000 omzet en 200.000 winst. Dat gaat dus niet op.
Nee joh, ik stelde: " mijn klein bedrijfje zette vorig jaar 4 ton om, heirvan ging meer dan 2 ton de belastingpot in". Zie vorige pagina. Als ik 200.000 euro winst daarvan wist te maken, zat ik wel in de regering. :stout:


Uiteraard als je alles doorrekend kom je op een grotere belastingdruk. Zeker als je een groot deel uitgeeft aan brandstof, tabak en alcohol :hihi:
Aaah ja, op zich is dat ook niet erg, tabak ik een genotsmiddel.
Brandstof is gewoon te duur, werkelijk asociaal.
Nieuws - Auto en Fiscus (http://www.autoenfiscus.nl/nieuws/kamervragen-over-brandstofprijzen-en-accijns.html)


Pas heeft gelijk op een winst van 400.000 betaal je geen 200.000 en als je zoals jij specificeerd op no1 de post loonbelasting hebt staan dan wordt het inderdaad echt hoog tijd voor een andere accountant.
Volgens mij leest ie gewoon verkeerd.


ps.
Wat voor werk gaat het eigenlijk over?
Aannemerij.

knuppeltje
25-02-11, 09:00
Ik denk dat jullie je helemaal niet realiseren wat je allemaal aan belasting betaalt.

Dat denk jij. Heb van de week de inkomstenbelastingformulieren over 2010 ingediend.
Ik schrok me echt wezenloos over hoe weinig ik moet betalen. :confused:

Pizzaman
25-02-11, 09:01
Dat denk jij. Heb van de week de inkomstenbelastingformulieren over 2010 ingediend.
Ik schrok me echt wezenloos over hoe weinig ik moet betalen. :confused:

Dat komt omdat je al een hele berg betaald hebt.
Blijkbaar nog niet genoeg...

knuppeltje
25-02-11, 09:04
Dat komt omdat je al een hele berg betaald hebt.
Blijkbaar nog niet genoeg...

Voor aso's is elke belastingcent teveel.

knuppeltje
25-02-11, 09:15
Aannemerij.

Sjonny2 coppycat dus. Die beweert ook constant een bedrijf te hebben, maar zit hier al jaren de godsganse dag zijn tijd vol tye lullen.

Hoe kun jij een aannemerij hebben en hier alle dagen je tijd zitten te verlullen?

John2
25-02-11, 09:16
Voor aso's is elke belastingcent teveel.

Dan maar een aso, maar iedere cent die ik kan bezuinigen op mijn belasting is 2 cent winst.
Netto winst in de onderneming is 5 cent op 1 euro, laat mij dan maar een aso zijn als ik iets van mijn eigen geld terug eist.

knuppeltje
25-02-11, 09:20
Netto winst in de onderneming is 5 cent op 1 euro, laat mij dan maar een aso zijn als ik iets van mijn eigen geld terug eist.

Jij hebt geen onderneming. Als jij die wel had dan zat je niet de hele godganse dag hier.

John2
25-02-11, 10:06
Jij hebt geen onderneming. Als jij die wel had dan zat je niet de hele godganse dag hier.
Je hebt gelijk ik heb ook geen één onderneming, maar als ik hier tijd voor heb, dan heb jij zeker geen werk want de verhoudingen in het aantal prikken van jou en mij scheelt niet zoveel.
Verder is 20 stukjes per dag van 1 minuut niet veel op een werkdag, menig werknemer besteed meer tijd met toilet bezoek of koffie drinken. ;)

knuppeltje
25-02-11, 10:17
dan heb jij zeker geen werk want

Ik behoor tot die zogenaamde groep asociale ouderen die op kosten van de jeugd met de camper vrolijk de wereld rondtoert.

John2
25-02-11, 10:25
Ik behoor tot die zogenaamde groep asociale ouderen die op kosten van de jeugd met de camper vrolijk de wereld rondtoert.

Geniet ervan, pak de camper en verken de wereld nu het nog kan.

Pizzaman
25-02-11, 10:27
Jij hebt geen onderneming. Als jij die wel had dan zat je niet de hele godganse dag hier.

't Is komkommertijd, als je nu een graafmachine een weiliand in jaagt
dan mag je morgen er twee meenemen om 'm er weer uit te trekken.
Hier in Grunningen 10 cem vorstlaag en daaronder 'natte zwadder en drab'.

Vooral veel beppen met andere aannemers, werkjes zien te scoren voor wanneer het weer beter wordt, kortom telefoneren en ander geleuter.

Vanwaar die misvatting dat een aannemer geen tijd zou hebben om op fora te reageren?
Veel handel vindt nu plaats via internet.

super ick
25-02-11, 22:45
Ik behoor tot die zogenaamde groep asociale ouderen die op kosten van de jeugd met de camper vrolijk de wereld rondtoert.

Als ik het niet dacht. Bas(sie) van Toor. Ik had het moeten weten.

En was het druk op het Drielandenpunt?

knuppeltje
26-02-11, 09:21
Als ik het niet dacht. Bas(sie) van Toor. Ik had het moeten weten.

Dat krijg je nu met gefrustreerde mensen. Die zijn altijd zo jaloers en chagrijnig als het maar zijn kan. Net tokkies. :jammer:

knuppeltje
26-02-11, 09:24
Vanwaar die misvatting dat een aannemer geen tijd zou hebben om op fora te reageren?
Veel handel vindt nu plaats via internet.

Ben 45 jaar uitvoerder geweest en heb nog nooit een aannemer gezien die tijd had voor dit soot forums. Zeker niet om er de godganse dag er nee door te brengen.

John2
26-02-11, 09:40
Als ik het niet dacht. Bas(sie) van Toor. Ik had het moeten weten.

En was het druk op het Drielandenpunt?
Hoe kom je erop? :hihi:


Dat krijg je nu met gefrustreerde mensen. Die zijn altijd zo jaloers en chagrijnig als het maar zijn kan. Net tokkies. :jammer:
Moh een beetje jaloers ben ik wel op je.


Ben 45 jaar uitvoerder geweest en heb nog nooit een aannemer gezien die tijd had voor dit soot forums. Zeker niet om er de godganse dag er nee door te brengen.
Je bent dus 70 jaar oud, want ik kan me niet voorstellen dat je direct na de lts/mts/hts aan de slag kunt als uitvoerder?

knuppeltje
26-02-11, 10:17
Moh een beetje jaloers ben ik wel op je.


Je bent dus 70 jaar oud, want ik kan me niet voorstellen dat je direct na de lts/mts/hts aan de slag kunt als uitvoerder?

Jaloezie is dom.

Mis poes. Sommigen lopen wat harder.

Pizzaman
26-02-11, 13:09
Ben 45 jaar uitvoerder geweest en heb nog nooit een aannemer gezien die tijd had voor dit soot forums. Zeker niet om er de godganse dag er nee door te brengen.

Ik weet niet waar jij dan zat, op dit moment is het niet bepaald druk.
Er zijn weken bij dat ik 60 uur draai, dat wel (of weekends ook nog).
Maar dan kan ik het 's avonds weer niet laten... :p

super ick
26-02-11, 23:47
Dat krijg je nu met gefrustreerde mensen. Die zijn altijd zo jaloers en chagrijnig als het maar zijn kan. Net tokkies. :jammer:

Jaja, jij hebt mij helemaal door hoor.

Hatert
31-03-11, 19:19
Nader onderzoek naar 5000 'spookuitkeringen'

DEN HAAG - Minister Henk Kamp (Sociale Zaken) heeft Amsterdam gevraagd nader onderzoek te doen naar vijfduizend uitkeringen die uitkeringsinstantie UWV verstrekt aan mensen van wie de adressen niet bij de gemeente bekend zijn. Dat blijkt uit antwoorden van minister Piet Hein Donner (Binnenlandse Zaken) en Kamp op vragen van Tweede Kamerleden van de PvdA en CDA.

In februari ontstond ophef over duizenden 'spookuitkeringen' die het UWV zou verstrekken aan Amsterdammers die bij de gemeente niet bekend zijn. Donner zei in een eerste reactie dat afwijkingen tussen adressen kunnen voorkomen. Maar PvdA'er Heijnen noemde het een grof schandaal, omdat de gemeente hierdoor bijvoorbeeld geen lokale belastingen kan heffen bij deze personen.

Uit een eerste vergelijking tussen gegevens van het UWV en Amsterdam blijkt dat 540.000 van de ongeveer 580.000 adressen overeenkomen. In 35.000 gevallen bleek er sprake van tikfouten. Bij circa vijfduizend adressen is een nadere analyse nodig. De bewindslieden schrijven dat het hier niet direct om fraude met uitkeringen hoeft te gaan.

Op vragen van Koopmans schrijven Donner en Kamp dat in andere plaatsen vergelijkbare verschillen tussen UWV-gegevens en de Gemeentelijke Basisadministratie (GBA) kunnen bestaan. De CDA'ers vroeg donderdag weer om opheldering, omdat uit onderzoek van RTL Nieuws zou blijken dat er 400.000 'spookburgers' zijn.

De VVD stelde dat dit fenomeen snel zal verdwijnen als de uitkering van mensen wordt stopgezet als ze niet goed staan ingeschreven in de GBA. Volgens VVD-Kamerleden Jeanine Hennis en Malik Azmani wordt de samenleving benadeeld door mensen die spoorloos zijn. Bedrijven en instanties, zoals de Belastingdienst en het Centraal Justitieel Incassobureau, hebben altijd wel vorderingen uitstaan bij mensen die ze niet kunnen bereiken.

Azmani denkt dat de GBA beter kan worden benut als instrument om fraude tegen te gaan. In een debat met Kamp en staatssecretaris Paul de Krom (Sociale Zaken) eerder deze week over de fraudeaanpak in de sociale zekerheid werd Kamerbreed ook aangedrongen op een betere koppeling tussen de GBA en bestanden van bijvoorbeeld het UWV en de Belastingdienst.

Eind dit jaar verwacht het kabinet nog uitkomsten van onderzoek naar de kwaliteit en werking van de GBA.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/9416104/__Onderzoek__spookuitkeringen___.html?p=22,1

John2
31-03-11, 22:12
5000x1000=5 miljoen per maand

Pizzaman
01-04-11, 07:42
5000x1000=5 miljoen per maand

Niet de moeite waard voor onze regenten.
Die hoeven het zelf niet te betalen.

Je kan er gewoon met je kop soms niet bnij, stopzetten die reut, en dan zal jje zien degenen die wel iets zouden moeten ontvangen melden zich wel.
Tjonge jonge... :moeilijk:

John2
01-04-11, 12:46
Niet de moeite waard voor onze regenten.
Die hoeven het zelf niet te betalen.

Je kan er gewoon met je kop soms niet bnij, stopzetten die reut, en dan zal jje zien degenen die wel iets zouden moeten ontvangen melden zich wel.
Tjonge jonge... :moeilijk:

Probeer jij eens als ondernemer als je een zwak jaar hebt om een uitkering aan te vragen als overbrugging...........................kun je vergeten.
Dus idd gewoon stop zetten per direct.

Pizzaman
01-04-11, 12:51
Probeer jij eens als ondernemer als je een zwak jaar hebt om een uitkering aan te vragen als overbrugging...........................kun je vergeten.
Dus idd gewoon stop zetten per direct.

Yep.

Overigens mogen ze het ook wel bij mij inleveren, dan verdeel ik het onder de armen. Echt waar.

(de helft onder delinkerarm en de helft onder de rechterarm)

(leen)
01-04-11, 12:59
Yep.

Overigens mogen ze het ook wel bij mij inleveren, dan verdeel ik het onder de armen. Echt waar.

(de helft onder delinkerarm en de helft onder de rechterarm)



Ik ken dan ook nog wel een paar armen:engel:

Verders is het maar sneu gestelt als er 5000 adressen onduidelijk zijn,
Als deze 5k wel weer boven water komen is het woningtekort ook weer wat minder,.

p.s. nu zie ik pas dat je nog wat witte tekst hebt,valt niet echt op tegen dat lichtblauwe.

John2
01-04-11, 13:58
Yep.

Overigens mogen ze het ook wel bij mij inleveren, dan verdeel ik het onder de armen. Echt waar.

(de helft onder delinkerarm en de helft onder de rechterarm)

Uhhhh, je witte tekst is alleen te lezen als ik je antwoord.........:cool:
Geheimschrift van Bierico? :stout:

Pizzaman
01-04-11, 14:22
Uhhhh, je witte tekst is alleen te lezen als ik je antwoord.........:cool:
Geheimschrift van Bierico? :stout:

Is de bedoeling... :stout: (1 april he)