PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Al-Baida in handen van betogers Libië'



Joesoef
18-02-11, 13:59
'Al-Baida in handen van betogers Libië'


18-02-11 14:37 uur
AL-BAIDA - Al-Baida, de op twee na grootste stad van Libië, staat onder controle van tegenstanders van het autoritaire bewind van Muammar Kaddafi. Dat hebben twee oppositiebewegingen, die vanuit ballingschap in het buitenland opereren, vrijdag gemeld.




''Al-Baida is in handen van het volk'', zei Giumma el-Omami van de Libische Mensenrechten Solidariteit groep tegen een verslaggever van het persbureau Reuters. ''De stad staat niet meer onder controle van het regime van Kaddafi'', aldus Fathi al-Warfali van het Libische Comité voor Waarheid en Rechtvaardigheid.

Er wonen ongeveer 250.000 mensen in Al-Baida. De stad ligt in het noordoosten van Libië, circa 350 kilometer van de grens met Egypte. Al-Baida staat bekend als de Stad van de Sneeuw. In de zomer is het ER daarentegen vaak zeer heet. (ANP)

mark61
18-02-11, 14:14
Ik vrees het ergste voor de Lybiërs :(

Bofko
18-02-11, 14:18
Ik vrees het ergste voor de Lybiërs :(

In beide buurlanden is het goed gegaan. Maar ja, die Khadaffi is nogal onberekenbaar.

mark61
18-02-11, 14:24
In beide buurlanden is het goed gegaan. Maar ja, die Khadaffi is nogal onberekenbaar.

Die vent is gek. Ben Ali en Moebarak niet. Bovendien waren die mild, ik weet niet of dat door karakter of uit berekening was.

fisherman1969
18-02-11, 22:12
Die vent is gek. Ben Ali en Moebarak niet. Bovendien waren die mild, ik weet niet of dat door karakter of uit berekening was.

In elk geval weten we nu hoe Khadaffi er over denkt .
De eerste doden kan hij al op zijn ,,conto,, schrijven.

rbn
19-02-11, 11:52
Die vent is gek. Ben Ali en Moebarak niet. Bovendien waren die mild, ik weet niet of dat door karakter of uit berekening was.

duizenden gewonden en 365 doden zijn er gevallen bij de egyptische revolutie en dan beweer jij doodleuk dat moebarak mild was..

ongelooflijk..

The Alchemist
19-02-11, 12:05
duizenden gewonden en 365 doden zijn er gevallen bij de egyptische revolutie en dan beweer jij doodleuk dat moebarak mild was..

ongelooflijk..


Ok, maar kaddafi is echt een onvoorspelbaar gek : ik denk dat Libya veel bloodvergieten zal ervaren , veel meer dan Tunisia & Egypte samen ...

84 doden in 3 dagen tot nu toe in Libya !

ik houd mijn hart vast voor de Libiers tegenstanders van die idioot Kaddafi die moet verdwijnen hoe dan ook ...........

rbn
19-02-11, 12:14
Ok, maar kaddafi is echt een onvoorspelbaar gek : ik denk dat Libya veel bloodvergieten zal ervaren , veel meer dan Tunisia & Egypte samen ...

84 doden in 3 dagen tot nu toe in Libya !



khaddaffie is helemaal niet gek.. hij weet precies wat hij doet.. daarom zit hij al zo lang in het zadel.. een gek kan niet 40 jaar een land besturen.. daarnaast is hij zo voorspelbaar als de nacht.. je kon op je vingers natellen dat hij op geweldadige wijze zou ingrijpen..

The Alchemist
19-02-11, 12:23
khaddaffie is helemaal niet gek.. hij weet precies wat hij doet.. daarom zit hij al zo lang in het zadel.. een gek kan niet 40 jaar een land besturen.. daarnaast is hij zo voorspelbaar als de nacht.. je kon op je vingers natellen dat hij op geweldadige wijze zou ingrijpen..

nee, ik bedoel de man is niet "normaal" joh : luister naar zijn uitspraken, ideen ....lees zijn belachelijk groen boek maar als imitatie van Mao Tse Tong's rode boek ....

zie hoe hij Libya al die tijd had geregeerd ....de man is wel erger dan Saddam soms & wel onvoorspelbaar : zie hoe hij Libya's kernenergie ambities, bewapening .....liet varen nadat de VS saddam had afgezet ! :lol: ...


zie hoe kaddafi eerder deed zich voor als een revolutionair voorstander van nationalistisch pan_arabisme ; als revolutionaire tegenstander van de VS ; maar nadat de laatste zijn paleis had gebombardeerd , begon kaddafi anders te zingen ! :lol:

That kaddafi guy is a real lunatic , my friend :

it's amazing how such a military fool could become a president :

well: his people are mostly backward sheeps ; so; for the most part at least, except those who dare to stand against kaddafi ...


That bloody lunatic kaddafi must be not only brought down but also tried ...as Causescu & other dictators were .....

The Alchemist
19-02-11, 12:30
Al Baida; ander Libisch steden & dorpen in handen van ....The Alchemist !